Lasten suusta

  • 202 533
  • 518

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Satuinpa kurkistamaan tähänkin aiheeseen.

Muutama juttu tuli heti mieleen.

Tämä tapahtui Tampereella bussissa nro 26. Ja henkilöinä äiti ja noin 5 v. poika. Kuulijoina koko joukko matkustavaisia.
Poika alkoi aika pian bussin lähdettyä toittottaa äidilleen "Äiti tää on kakskutonen". Äiti ei korvaansa loksauta, toteaa vaan "joo, joo". Poika toistaa "Äiti tään on 26". Äiti "Joo joo mutta oo jo hiljaa". Poika jatkaa "niin mutku tää on kaskutonen" ja äiti jo hermostuu "No joo joo mutta ole nyt HILJAA!". Hieman meitä hymyilytti. Hetken päästä erään risteyksen jälkeen äiti " Hei eiks tää olekaan kakskakkonen!!! ja painaa hädissään stop-nappia..." Eli bussit 26 ja 22 kulkevat alkumatkan keskustasta länteen samaa reittiä ja sitten eroavat. Pikkukaveri oli heti hoksannut että väärässä bussissa ollaan, mutta äippä ei noteerannut, koska oli syventynyt naistenlehteensä. Oli meillä siinä hymy herkässä, kun tajusimme tilanteen!

Toinen bussijuttu on tuttavan kertoma ja sioinä päähenkilö on ollut hän itse 25 v sitten. Tämä silloin 4-5 v. tyttö oli ollut äitinsä kanssa uimahallissa ja oli matkalla kotiin. Äiti oli unohtanut kuitenkin uimahallille mennessään vaihtovaatekassinsa jotiin ja joutunut hallilla pukemaan päälleen ns. vanhat vaatteet. Oli siellä sitten asiaa ääneen pahoittetlut tytön kuullen. No hipohiljaisessa bussi sitten kotimatkalla kajautti kaikkien kanssamatkustajien tiedoksi "Äiti, ei sun tartte välittää, ei täällä bussissa kukaan tiedä, että sulla on likaset alushousut!"

Kolmas juttu onkin sitten oma kokemus noin 37 v. takaa. Tätini oli Rauman aluesairaalassa saamassa toista lastaan ja minä - silloin noin 15 v - olin määrätty tätiä katsomaan tämän esikoisen noin 4 v pojan kanssa. Pääsimme potilashuoneeseen, jossa oli muistaakseni 3 tuoretta äitiä Pikkuvesseli kajautti heti ovelta kuuluvasti "Jumalauta ja täällä vaan maataan!"
 

Oliwa33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS, Jokipojat, Oliwa#33,
Viestin lähetti rellu
Toinen bussijuttu on tuttavan kertoma ja sioinä päähenkilö on ollut hän itse 25 v sitten. Tämä silloin 4-5 v. tyttö oli ollut äitinsä kanssa uimahallissa ja oli matkalla kotiin. Äiti oli unohtanut kuitenkin uimahallille mennessään vaihtovaatekassinsa jotiin ja joutunut hallilla pukemaan päälleen ns. vanhat vaatteet. Oli siellä sitten asiaa ääneen pahoittetlut tytön kuullen. No hipohiljaisessa bussi sitten kotimatkalla kajautti kaikkien kanssamatkustajien tiedoksi "Äiti, ei sun tartte välittää, ei täällä bussissa kukaan tiedä, että sulla on likaset alushousut!"
No nää toistamiset onki klassikkoja... Oon kuullu jostain semmosen tarinan että n4v-poika ja isänsä olleet pyörällä liikenteessä ja pojan kumi tyhjä. Isä tutkii tilanteen ja itsekseen hiljaa sanoo jotain. No luuli isä ettei poika kuullut mutta kuinkas kävikään kun tultiin kotiin ja äiti laittaa pojalle iltapalaksi vesirinkelin ja poika huutaa "VOI VITTU TÄSSÄHÄN ON REIKÄ " On siinä ollu isällä selittämistä
 

pänkäle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Tehokas keino karkottaa mustalaiset ovelta:

Reilut kaksikymmentä vuotta sitten pikkuveljeni, joka silloin oli n. 3-4 vuotias, meni avaamaan oven, jolla seisoi mustalaisia kaupustelemassa pitsejään. No, veli sitten ilmoitti asiasta huutamalla äidille keittiöön: "Äiti, äiti, tuu kattoon! Ovella on virpomanoitia!"
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meikäläisen ristiäisissä oli siskolikka noin kolmivuotiaana täräyttänyt täydellä lapsen uteliasuuden täyttämällä äänellä mein äitiltä että "onko papilla pimppa"...
Oli siinä kuuleman mukaan lievää hilpeyttä havaittavissa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itseäni 13 vuotta nuorempi pikkuveljeni kysyi minulta noin 5-vuotiaana, että tuleeko minusta isona ukkomies vai poikamies. Oli vaikeaa vastata fiksusti, kun nauratti ihan julmetusti.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Rellu Jr oli 4 v (23 vuotta sitten) ja leikki olohuoneessamme pienillä Matchbox-autoillaan. Itse luin samassa huoneessa lehteä vai telkkariako lienen katsellut. En seurannut pojan puuhia, mutta yhtäkkiä kuitenkin kukkaruukku lävähti pöydältä lattialla. Pienet jalat kipittivät tiukkaa vauhtia kohti keittiötä, josta kuului "Äiti, äiti... isi pudotti kukkaruukun!"

Seuraava tapahtui varmaan samoihin aikoihin. Olin juniorin kanssa kahden kotona ja tällä kertaa olin itse keittiössä ja poika touhusi vanhempien makuuhuoneessa leikkejään. Äkkiä kuulin keittiöön jumalattoman rämähdyksen ja ryntäsin makkariin. Siellä poika seisoi silmät ymmyrkäisinä ja vaatehuoneen ovi makaa pitkin pituuttaan lattialla! Oli siinä pohtimista miten vaahtosammuttajan kokoinen Rellu Jr oli saanut oven nostettua saranoiltaan. Vasta tunnin kuluttua järkeilemällä selvisi. Työkaverini olivat aikanaan ostaneet varpajaislahjaksi pienen jääkiekkomailan (kuinka ollakaan...) ja nyt tuo maila oli oven vieressä lattialla. Oli käynyt niin, että maila oli ollut avoinna olleen oven alla ja poika oli nostannut mailan käteensä ja samalla vipuamalla oven saranoiltaan. Onneksi ei ovi kaatunut pojan päälle. Tämän nyt ei ollut mikään hauska sattumus, mutta varoitus siitä, että mitä tahansa voi lasten kanssa sattua.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tapahtui kaverin pikkusiskolle aikoinaan tämän ollessa alle 10-vuotias. Pikkutytön kohtalona oli kasvaa 5 veljen seurassa. Eräänä päivänä tyttö heitteli sängyllä maaten palloa ilmaan ja otti koppeja. Yksi heitto kuitenkin lipsahti ja pallo tömähti suoraan haaroihin. Tyttö lausui legendaarisen lauseen:

"Ai vittu, suoraan munille!"
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nurmikolla piknikillä vierestä kuultuna:

Lapsi: "Kattokaa, mulkku!
Äiti: "Mitä ihm...?"
Lapsi: "Äiti, sun kolvassa on mulkku."
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Vaughan


Lapsi: "Kattokaa, mulkku!
Äiti: "Mitä ihm...?"
Lapsi: "Äiti, sun kolvassa on mulkku."

Tuttua juttua. Tuntuu myös hupaisalta kun kuulee uimarannassa lapsukaisen kiljuvan paniikissa:

- IIIIK! Pakoon, lentomulkut hyäkkää...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti ljördi
Tämä tapahtui E junassa matkalla Espoosta Helsinkiin. kun Leppävaaran kohdalla junaan tuli somali istumaan noin 5 vuotiaan tytön ja äitinsä eteen. Lapsi osoitti miestä ja sanoi "kato äiti neekeri."

Kaverini on joskus Lahdessa liikennevaloissa kävellyt äitiä ja tämän pientä poikaa vastaan. Poika oli osoittanut kaveriani ja sanonut: "Äiti kato kuin ruma täti!"

Koomisinta tilanteessa on kuitenkin se, että kaverini on miespuolinen.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Tyttäreni (n. 3v) oli sukulaisilla juhannusta viettämässä viime kesänä. Heittäessään katiskaa järveen veljeni appiukko oli todennut, että: On se perkele, jos ei nyt tule kalaa. Tyttäreni oli sitten kävellyt mökin kuistille ja todennut suureen ääneen: Jos nyt ei saada kalaa, niin sitten kaikki huudetaan, että voi perkele.
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Tällänen tapahtuma oli eräässä lastentarhassa. Eräs lastenhoitaja (olkoon hänen nimi Erja) oli vaihtamassa vaippaa Mikalle 2,5v. Vaihtotoimenpiteessä sitten Erja kumartui Mikan ylle jolloin Mika oli laittanut kädet Erjan rinnoille ja kysynyt " Erja, mitkä nää on nää ihanat lihavat?".
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Naapurin tyttö tuli kysymään että voisinko kiivetä katolle ja hakea hänen pallon kun äiti on niin paksu ettei katto kestä sen painoa. Pikkasen pisti hymyillyttämään mutta pallon hain :)
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tapahtui jokusia kesiä sitten kesäloma-aikaan.

Olin kotona pienimässä saunapuita konesahalla jo muutamana talvena vaatekaapissa itsellään kutistuneissa, kauhtuneissa verkkareissa ja Kontiot jalassa kun emäntä töistä soitti ja pyysi hakemaan. No, hyppäsin niine hyvineni autoon ja ajelin pyydettyyn paikkaan. Emäntää ei vielä näkynyt, joten nousin siihen pihalle tupakille. Paikalle sattui emännän työkaveri n. 5v vanhan tyttärensä kera. Tyttö katsoi silmät pyöreinä ja sanoi: "Kato äiti, peikko!"

No lomilla, silloin pitkä tukka kampaamatta ja vähän sahanpuruissa sekä liian pienissä verkkareissa en oikeastaan yhtään ihmettele sekaannusta.

Tytön äiti vältteli minua vuosia tämän jälkeen, saattoi vastaan tullessamme vaihtaa kadun puolta tms.

t. Hanu
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Viestin lähetti Oliwa33
Vittu jos tarkotat mua ni mä uskon että sua vituttaa viimestään ku näät mut!!! Sä vitutat mua!!!
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Tässä vähän aikaa sitten tuli käytyä mummolassa. Poikamme (5v.) sitten ruokapöydässä ryhdikkäällä ja kovalla äänellä totesi mummille ja ukille: "Iskä on näyttänyt minulle vitun" (olin kertonut pojalle, mikä on tuo piirros seinässä - en tosin maininnut sitä vituksi, vaan naisen sukupuolielimeksi)! Aluksi syvä hiljaisuus ja sitten naurunremakka. Itse olin punainen häpeästä... Vähän myöhemmin juniori piirisi mummolassa näkemänsä ja kirjoitti vielä vittu-sanan oikein....
 

Miguel

Jäsen
Äitini kummipojan, joka on minua viitisen vuotta vanhempi, parissa tuli pienenä opittua aina kaikkea, josta vanhemmat eivät välttämättä olleet iloisia. Taisimme olla pelailemassa jotakin ulkona, kun tämän pojan kaverin kanssa tuli erimielisyyttä. Minähän, hädin tuskin kouluikäinen, pidin keskustelussa puoleni rehvakkaasti sanomalla: "Turpa kiinni, kyrvänkaivaja!"

Oli läsnäolijoilla naurussa pitelemistä. Aikuisia ei sentään ollut yhtä enempää todistamassa tuota tapahtumaa.

Hieman off-topicia. Amerikassa asuvan tätini teini-ikäiset lapset puhuvat melko hyvää suomea, mutta hauskoja ilmaisuja on vuosien varrella kuultu. Olimme viettämässä pääsiäistä heidän luonaan valtameren takana. Sunnuntaipäivänä silloin viisivuotias serkkupoikani tuli tohkeissaan herättämään huudellen: "On pääsiäis! On pääsiäis!"
 

Europoli

Jäsen
Viestin lähetti Kuvernööri
Eräänä päivänä tyttö heitteli sängyllä maaten palloa ilmaan ja otti koppeja. Yksi heitto kuitenkin lipsahti ja pallo tömähti suoraan haaroihin. Tyttö lausui legendaarisen lauseen:

"Ai vittu, suoraan munille!"

Tuosta tuli mieleeni kun tuttavan silloin 2-vuotias tytär halusi pelata isänsä kanssa sulkapalloa. No eihän tyttö yleensä siihen palloon osunut, joten aina huitaistuaan ohi hän heitti mailan maahan ja tarttui jalkaansa tokaisten: "Ai vittu ku sattu jalkaan!" Selkeästi urheilija-ainesta, kun selitykset on jo nuorena hallussa...

Serkkutyttöni ilmoitti 5-vuotiaana ottavansa isona kaksi miestä. Äitinsä tietysti ihmetteli että miksi kaksi, mutta syyhän oli toki ihan selvä: "No, toinen laittaa ruokaa ja toinen viihdyttää!"
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaimoni kertoi seuraavaa: Hän oli lapsena, ehkä 3-4 vuotiaana isänsä kanssa uimahallissa. Äiti ei ollut mukana, joten suihkussa piti käydä miesten puolella. Siellä hän oli katsellut ympärilleen, osoittanut erästä mieshenkilöä ja kovaan ääneen kysynyt isältään, "Isi miksi tuolla miehellä on noin pieni pippeli?" Varmaan saanut traumoja se äijä... =)

Lastentarhassa eräällä pojalla oli vaikeuksia sanoa s & y -kirjaimia. Niinpä hän vissyveden sijaan pyysi aina vittuvettä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jokin aika sitten käyskentelimme hiljakseen Tampereen Hämeenkatua, kun kadun toiselta puolelta kantautui pikkutytön ääni julistaen: "Nyt kyllä mennään heti sinne vessaan kun mulla on kakkahätä ja mä en halua että nää housut pitää taas pestä!"
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Muutama viikko edellisen kalastusretken jälkeen tyttäreni oli aitinsä, nykyinen ex-vaimoni, kanssa kauppareissulla. Parkkipaikka oli aivan täynnä. Tyttäreni kommentoi asiaankuuluvasti: On se perkele, kun nää ihmiset jättää autonsa mihin sattuu. Taas oli iskälle asiaa.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika legendaarisia juttuja lasten suusta kyllä joskus kuulee. Oma mummoni jaksaa aina säännöllisin väliajoin muistuttaa minua eräästä lausahduksestani, jonka joskus pienenä olen innostuksissani ilmoille päästänyt.

Olin noin alle viisivuotiaana ollut heittämässä tikkaa jonkun sukulaisemme mökillä ja mummoni oli kaitsijana. No eihän ne tikat pääsääntöisesti tauluun päätyneet, mutta kerran olin kuitenkin osunut aivan keskelle taulua, jolloin olin huudahtanut tuon meillä jo kuolemattoman repliikin: "Pimppi!"

Ei mummoni kuulemma aivan heti pystynyt naurultaan minua oikaisemaan.
 

Carlos

Jäsen
Pikku Carlos oli joskus n. 4-5 vuotiaana vanhempiensa kanssa ruotsin risteilyllä, kun sitten Carlosin vanhemmat tuumasivat jossain välissä toisilleen että "Hei kato, tuolla on Rähjä-Kake", osoittaen erästä tuntemaansa hiukan tiukkapipoisen äijän maineessa olevaa meklaria, joka ei pitänyt tästä lempinimestään yhtään. No luonnollisesti pikku-Carlos halusi tietää että kuka se Rähjä-Kake oikein on, mutta hienotunteisesti odotti että pääsimme parikymmentä metriä eteenpäin, ettei hän kuule. Pahaksi onneksi pikku-Carlos ei ymmärtänyt että vanhemmat olivat havainneet hänet juuri sen parikymmentä metriä etukäteen, joten tämä kysymys kajahti ilmoille suoraan ko. herran vieressä. Tuli vanhuksille vähän kiirus vaihtaa maisemaa. :-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös