Lasten suusta

  • 202 648
  • 518

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uimahallin saunassa kuultua..

Joku n. 4-vuotias pikkuskidi alkoi arvostelemaan uimahallin saunaa isälleen:

"Höh! Ei täällä oo edes telkkaria!"

Voi näitä nykyajan vaatimuksia ;)
 

Lucy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, HJK, ManUtd
Opin joku viikko sitten toissa ihmistunnistusta: "Chinese people eat fast and their ears move." -Amy 6v-

Seka viime kesana maantietoa pikkusiskoltani: "Maailmassa on paljon maita. Suomi, Ruotsi, Tanska, Englanti, Venaja, Ukraina ja Espoo. Eika niita muita taida ollakaan." -Laura 6v-

Ja elamanohjeita toiselta siskolta: "Ma ainakin heti suostun, jos joku pyytaa naimisiin." -Reetta 8v-
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa taannoin brassailin kummipojalleni ja hänen kaverilleen uudella kamerakännykälläni... pojat siinä kilpaa ihailivat laitettani kunnes toinen (en muista kumpi) yllättäen totesi joskus nähneensä kännykän jossa on antenni. Siis mitä, antenni, ihmetteli toinen, eikä millään uskonut. Niin se vain kehitys kulkee ja antennit häviävät. Ko. pienokaiset ovat vuosimallia "Juti, maailmanmestari". Eihän niitä antenneja kännyköissä kyllä vähään aikaan enää juurikaan ole ollut?!?
 

JanJ

Jäsen
Suomeen ja Poriin palattuamme lapsetkin ovat oppineet kirosanoja.

Ihan viime aikoina kuultu mm. seuraavaa:
"Helvetin jano" kun 3-vuotias oli leikkinyt pitkään ulkona

"vittu ku on kivaa" sanoi 5-vuotias liukumäessä.

Paljon on taas työsarkaa :)
 
Veljenpoika 3v. oli oppinut tunnistamaan eri kaljapullojen korkit toisistaan. Tykkäsi niitä pyöritellä. Kerran taas lattialla oli se läjä pullonkorkkeja ja alkoi luettelemaan: Tää on koffi, tää karjala, täs on karhu... Kunnes tuli jaffakorkki eteen ja poika kysyi: Hei isi mikä tää on?
Pikkuveli taas parturissa ollessaan oli kysynyt vieressä istuvalta vanhalta mummolta miksei tämä ole jo kuollut...
Isoveljen ensimmäinen lause taas oli: Voi vittu taas kaurapuuroo. No on sitä itsekin tullut möläyteltyä vaikka mitä. Joskus kovaan ääneen olen äitiltä kysynyt kaupassa että ostetaanko me taas saunakaljaa. Ja joskus ekaluokalla on tullut hävytön vitsi kerrottua luokan edessä. Ja oishan noita juttuja vaikka kuin paljon.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kummeleiden kulta-aikaan reilusti alle kouluikäiseltä pojaltani leikattiin pois kireä esinahka. Muutamia viikkoja leikkauksesta eteenpäin asiasta puhuessamme hän sanoi minulle: esa lähti, tero jäi.
Siinä oli kummelit katsottu ja ymmärretty.
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Hämeenlinnan kävelykadulla elikäs Reskalla on hampurilais"ravintola" jossa käydään lasten kanssa joskus pikaruualla.

Viimeksi sitten nuorempi piti käyttää hoitamassa pissahätäänsä paikan vessassa, saatiin kassalta poletti ja mentiin mukavuuslaitokseen. Pikkukaveri pysähtyi heti oven jälkeen ja katseli hetken ympärilleen, ihmetellen sinisinä hehkuvia kattolamppuja ja erikoista valaistusta.
Hetken pohdittuaan hän kuitenkin jatkoi pönttöosastolle ja heitti lorottaessaan kysymyksen joka nosti hymyn suupielille: "Isi, syökö poliisit täällä vessassa?"
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Lukkoseppä
Eihän niitä antenneja kännyköissä kyllä vähään aikaan enää juurikaan ole ollut?!?
Hävettää, mutta minulla on tasan neljä vuotta vanha kännykkä jossa on antenni. En saa sitä rikki millään ja uutta en osta ennenkuin tuo hajoaa.
Yhtä sun toista olen kuullut aikuisten suusta tuosta museoesineestäni, mutta paras juttu on ehdottomasti lasten suusta.
Kolme seitsemänvuotiasta tyttöä istui eräässä huoneessa epätavallisen hiljaa astuessani sisään. Kysyinkin heti mitä kummaa on tapahtunut ? Tytöt olivat hiljaa eivätkä katsoneet minuun päinkään. Toistin kysymykseni johon yksi tytöistä vastasi,
"hihih, me heitettiin alas sun taskulaskin, ei sitä vaaleenpunaista vaan se jossa on hassu piikki".
Antennilla varustettu kännykkäni löytyi ehjänä ulkoa, toisen kerroksen ikkunasta pudotettuna.

Terveisin koo
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Itse olen 5v junnuna tokaissut äidin äidilleni:

"mummi on ihan homo! isiki sanoo niin!"
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Tyttäreni 4v vastaus kysymykseen, mitä isä tekee kentällä pelatessaan: Isi vahtii maalivahtia.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
En voinut olla nostamatta tätä ketjua ylös kun sen tuolta jostain löysin :)

Tiedänpä erään tyttösen (en se ainakaan minä ole) joka reilu 17 vuotta sitten esitteli ylpeänä neuvolantädille taitojaan - hän oli nähkääs juuri oppinut lausumaan erään lorun.

Äiti olikin sitten hieman punastellut tytön lausuessa kirkkaalla äänellä: Muu-muu-muulahainen muttapää mulkku, vuolelle kiipeti ja vuoli oli kulkku.

Samaisin tytön isosisko oli onnistunut saamaan n. 4-vuotiaana päähänsä hirveän vekin ja meni isänsä kanssa lääkäriin (ihan toisesta syystä tosin). Hervannassa, jossa he siis silloin asuivat, oli siihen aikaan ilmennyt kovasti paljon perheväkivaltaa, joten lääkäri luonnollisesti uteli mistä tyttö oli moisen haavan saanut. Tähän tyttö vastasi hieman kyllästyneen kuuloisesti: "Iskä löi kirveellä ja sahalla päähän".

Pystynette kuvittelemaan isän ilmeen sillä hetkellä...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Eilen katsellessani Urheiluruutua tyttäreni (4-v.) huusi yhtäkkiä "Apina!". No, OJ se vain oli töllössä haastattelussa.

Huom! En ughittele kotona :)
 

bunghole

Jäsen
Äitini oli lähikauppamme pihassa katsellut pientä söpöä n. 3-vuotiasta poikaa kolmipyöränsä kanssa. Poika oli tuijottamisesta tulistunut ja oli näyttänyt äidilleni keskisormeani ja huutanut "Fuck off!!". Ja poika oli aivan suomalainen.
 

JanJ

Jäsen
Katsoin pikkuapinoideni kanssa Ukrainan peliä. Lopussa tuli rangaistulaukaus. Ennen rankkaria oli hiljaista ja kaikki kolme oltiin hiiren hiljaa. Sitten Sryubko huutaa "fuck you!" niin että kuuluu komiasti telkkarista. Tytöillä oli hemmetin hauskaa, sen verran oppivat maailmalla että tuollahan on tuhma tarkoitus. Siitä alkoi armoton "fuck you!"-huutelu jonka sain loppumaan vain uhkailemalla ja kiristämällä ja lahjomalla. Silti nurkan takaa saattoi yhtäkkiä kajahtaa kirkkaasti "fuck you!" ja heleä nauru päälle :)
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Tämän kuulin viime vuonna poikani suusta. Heräsin aamulla siihen, kun skidi töni minua raivokkaasti . Minä luulin, että pojalla on todellinen hätä kyseessä, mutta siitä ei ollutkaan kyse. Saatuaan minut hereille, hän raotti kalsareitaan ja esitteli pippeliään, samalla sanoen, "isi, mun pippeli on kasvanut ihan törkeesti yöllä".

Räjähdin nauramaan, eikä siitä meinannut tulla loppua ollenkaan.
 
Viestin lähetti erture
Äitini oli lähikauppamme pihassa katsellut pientä söpöä n. 3-vuotiasta poikaa kolmipyöränsä kanssa. Poika oli tuijottamisesta tulistunut ja oli näyttänyt äidilleni keskisormeani ja huutanut "Fuck off!!". Ja poika oli aivan suomalainen.

Mun sanakirjassa lukee että "fuck off" tarkoittaa laiskottelemista ja vetelehtimistä.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Entisen työkaverini tytär n. 4-vuotiaana halusi kaupassa käydessään saada pillimehun. Noh, kirjaimet menivät hieman mönkään ja tyttö huusikin kovaan ääneen "Äiti mä haluun pillumehua!"

Erään kerran olin siskon tytön (silloin 4-5-vuotias) kanssa bussissa ja kyselin, että mikä hänestä tulee isona. Vastaus kuului kirkkaana: "Strippaaja". Hetken aikaa haukottua henkeä sain kysyttyä, että mitäs se sellainen tekee, johon likka "no se harjaa koiria". Eli siis kyseessä olikin trimmaaja. Hymyjä näkyi monen kanssamatkustajan kasvoilla.

Olisihan tuossa kolmaskin tarina vielä. Olin muutama vuosi sitten menossa koulusta kotiin bussilla ja siellä oli n. 3-vuotias poika isänsä kanssa. Poika katseli minua koko matkan ajan, hymyili suloisesti ja naureskeli. Olin jo jäämässä pois kyydistä, kun poika osoitti minua ja kysyi "Isä, mikä toi on?". Ei voinut muuta kuin revetä.
 

bunghole

Jäsen
3-vuotias siskonpoikani, todella vilkas sellainen, oli hävinnyt siskoltani näkyvistä eikä vähään aikaan kuulunut mitään. Se on huolestuttavaa sillä yleensä kaikesta tekemisestä tulee meteliä ja paljon ja hiljaisuus tarkoittaa yleensä ilkeyksiä. Siskoni oli huutanut pojalleen "Otto, mitä teet?!", mihin pikkukaveri vastaa "Liton tietotonetta!". Siskoni toisti kysymyksen ja sai jälleen saman vastauksen. Siinä vaiheessa siskoni tietysti juoksi toiseen päähän taloa ja näki pojan piirtämässä oman huoneensa lattialla.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Muutama viikko sitten bussissa matkalla töistä kotiin istui käytävän toisella puolella vastakkaisilla penkeillä nuori perhe. Lapsi oli sellainen kai parivuotias tyttönen. Äiti opetti siinä matkan aikana tytölle sanoja. Näytti laukkua, kenkää, ulkoa koiraa jne "mikäs tää on". Jotain äiti näytti pysäkin kohdalla ulkoa, kun tyttö vastasikin kirkaalla äänellä "Vittu". Äiti meni vielä toistamaan "mikä?" ja tyttö uudelleen "Vittu" ja alkoikin tietysti toistamaan sanaa, joka sai äiskän ja iskän hieman hämilleen. No ei siinä vielä kaikki. Äiti torumaan, että ei tommosia saa puhua ja lopuksi vielä heitti kysymyksen "Isikö sulle on tommosia opettanut?" Siinä vaiheessa isi puolestaan muuttui sen näköiseksi, että taisivat kotona saada kuulla asiasta niin tytätä kuin äitikin (ja varsinkin hän). Aika monet hartia hytkyivät omieni lailla.
 

roni3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Laura Ruohola
Tänään vein tyttäreni kaveria, 4-vee, kotiin. Oli meillä leikkimässä pari päivää. Autossa hän kertoi " meidän äitin mahassa on uusi vauva..." Joo, tuumasin( tiesin asiasta jo)
tyttö jatkoi että "se on ihan varmasti tyttö, kun sen tuleminen kestää näin kauan.."


Että näin. Eikös lasten suusta kuule totuuden.
 

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä onko naurun asia, mutta tämä tapahtui jouluna, kun poikani oli vielä pieni.

Poika istui ison lahjakasan keskellä, lahjoja oli melkein 30, niin poika alkoi itkeä pettyneenä : "Miksi näin vähän lahjoja?!"
Oli siinä "selittelemistä".
 

Anton

Jäsen
Olin hankkimassa viikonlopun ostoksia ja tiirailin terveyssideosastolla sitä juuri täsmälleen oikeaa merkkiä.

Viereen ilmaantui lähes kouluikäinen infantiili, joka kysyy hirvittävän kirkkaalla äänellä: Äiti, miksi tuo setä käyttää siteitä?!

Enpä kertonut miksi käytän, mitä käytän, vaan poistuin pikaisesti.

Eipäs aikanaisetkaan mitään kysele, eikä seillä ole tullut punasteltua ennenkään. Miksipäs sinnä sitten nolotti?
 

Luiro

Jäsen
Toisen pikkusiskon kummisetä on nimeltään Taisto. Ensimmäinen kahdeksantavuinen lause tuli Tornintuvan kohdalla, kun siskoni laittoi kädet kuten valmentaja ottaessaan aikalisän ja sanoi:
- Tais-ton kans-sa Tor-nin-tu-paan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
IS tänään 11.7.2005

Noudin sisäsuomalaisen sukulaisperheen vierailulle Stadin keskustaan rautatieasemalta. Matka eteni pitkin Mannerheimintietä Kiasman ohi, ja sitten Eduskuntatalon kohdalla takapenkiltä kuului hämmästynyt 4-vuotiaan huuto: ITSEVALTIAAT!

Keskustelua horoskoopeista:
" Mä ja mun äiskä ollaan kummatkin katkarapuja."


ou jee
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös