Laatikkoleikit kaudella 2010-11

  • 250 658
  • 858

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kölli puheli aamulla maikkarilla että siirtoikkuna umpeutuu tammikuun lopussa ja kärkipään jengeihin tullee vielä vahvistuksia. Sanoi että esim. Jyp ja HIFK ovat haku päällä. HIFK;n kohdalla oli puhetta sentteristä.

Tiedä noista.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
HIFK;n kohdalla oli puhetta sentteristä.

Tiedä noista.

Kun näitä huhuja on ollut, niin olen miettinyt muutamat päivät, että mitä ifk tekisi sentterillä. Muuta vastausta en keksinyt kuin Ramstedtin heikot esitykset. Ramuhan ei ole missään vaiheessa kuulunut Jalosen luottopelaajiin. Ja kyllähän sen sokeakin huomaa, että Ramu on puolustuspäässä aivan pihalla edelleen.

Viime keväänä Kerhoa vastaan Ramun ongelmat korostuivat. Muistan itse ainakin raivonneeni, ettei Ramusta ole voittavan joukkueen kakkossentteriksi. Omasta mielestäni oli selkeästi huonoin pelaaja meidän hyökkääjistä kerhoa vastaan. Nyt sitten syksyllä Ramu pelasi suhteellisen hyvin, eikä pahoja vaikeuksia ollut. Nyt taas, kun kevät lähestyy ja vastustajat ovat alkaneet saada peliään parempaan kuosiin, on Ramu alkanut taas osoittamaan sitä samaa viime keväistä meininkiä.

Eikä huoleni ole yhtään liioiteltua. Faktat ovat tässä:

-Wirtasen kiekollinen osaaminen ei riitä kakkosvitjaan ruokkimaan Hamiltonia ja Kuhtaa.

-Ramun taso ei vaan riitä. Erittäin potenttiaalinen pelaaja, mutta paljon on vielä tekemistä varsinkin puolustuspelissä. En ihmettelisi, vaikka jossain vaiheessa saisi komennuksen katsomoon, jos/kun meille tulee yksi sentteri.

Tarvetta on siis kakkossentterille. ketjut pleijareihin:

Peltonen-Granlund-Hyvönen
Kuhta-x-Hamilton
Haataja-Wirtanen-Petrell

Nelosessa kova taistelu pelipaikoista. Parhaat pelaa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sentteriä tuo nippu tosiaan huutaa, vaikka liigan kovin hyökkäys onkin. Nykyisellä tasollaan Mikke on mielestäni riittävä ykkössentteriksi, mutta onko enää pleijareissa? Hankkisin tuohon jonkun kovan kirittäjän MG:lle, ja sitten tulosten perusteella katsottaisiin että kumpi keväällä pelaa ykkösessä ja kumpi kakkosessa. Ja hyökkäysketjut jotenkin näin:

Hyvönen-Granlund/"Hirso"-Peltonen
Hamilton-Granlund/"Hirso"-Kuhta
Haataja-Ramstedt-Nyholm/Ahtola/Petrell
Liivik-Wirtanen-Wärn/Pöysti/Nyholm/Ahtola/Petrell

Tulipas sekava laatikko, ja se vaan kertoo siitä kuinka joustava tuo meidän hyökkäyksemme on. Tuohon vielä lisäksi Liivikin ja Hamiltonin valmiudet pelata keskellä ja Hyvösen puolustuksessa niin avot. Voi kunpa peliesitykset keväällä heijastaisivat edes suurinta osaa tuon rosterin potentiaalista...
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Kun näitä huhuja on ollut, niin olen miettinyt muutamat päivät, että mitä ifk tekisi sentterillä. Muuta vastausta en keksinyt kuin Ramstedtin heikot esitykset. Ramuhan ei ole missään vaiheessa kuulunut Jalosen luottopelaajiin. Ja kyllähän sen sokeakin huomaa, että Ramu on puolustuspäässä aivan pihalla edelleen.

Niin, Ramullahan on miinusmaaleja huikeat 10. Vertailuksi voisi ottaa vaikka nyt Peltosen tai Kuhdan miinusmaalit, joita on molemmilla 17. Ramu on myös sisäisen +/- -tilaston viidennellä sijalla. Miltäköhän näyttäisi lukemat, jos olisi saanut vierelleen jotkut muut pelaajat, kuin Hra. Syväjäät Haatajan sekä Ahtolan?

Mutta joo, ihan paska se on puolustamaan.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ramussa eniten huolettaa se, että miten tasopudotuspeleissä. Muutenhan Ramppu on pelannut erittäinkin edukseen. Pinnoja olisi enemmän, jos Ramu joskus viitsisi itse laukoa hanakammin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ramussa eniten huolettaa se, että miten tasopudotuspeleissä. Muutenhan Ramppu on pelannut erittäinkin edukseen. Pinnoja olisi enemmän, jos Ramu joskus viitsisi itse laukoa hanakammin.

Mä olen sitä mieltä, että Ramu voisi pelata yhden asteen suoraviivaisempaa peliä. Laukoa aiemmin, syöttää ehkä ennen sitä viimeistä kynää.
Kovin monesti on nähty se, kun Ramu veivaa pari vihulaista nippuun ja olisi jo paikkaa jakaa/laukoa, mutta vielä pitää se vika kynä heittää.
Toki tämä pätee muutenkin koko jengiin. Enemmän vetoja, ttu joka maalin tarvitse olla niitä "viikon top-5-häkkejä, ei haittaa, vaikka joka maali olisi "viikon flop-5"-häkkejä. Samanarvoisia nekin ovat.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Mä olen sitä mieltä, että Ramu voisi pelata yhden asteen suoraviivaisempaa peliä. Laukoa aiemmin, syöttää ehkä ennen sitä viimeistä kynää.
Kovin monesti on nähty se, kun Ramu veivaa pari vihulaista nippuun ja olisi jo paikkaa jakaa/laukoa, mutta vielä pitää se vika kynä heittää.
Toki tämä pätee muutenkin koko jengiin. Enemmän vetoja, ttu joka maalin tarvitse olla niitä "viikon top-5-häkkejä, ei haittaa, vaikka joka maali olisi "viikon flop-5"-häkkejä. Samanarvoisia nekin ovat.

Tähän vahva sama ! Maali kuin maali, sillä mitään väliä ole miten se tulee. Nyt useasti ihan liikaa hierotaan ylivoimillakin sinne takatolpille, kun Hamilton voisi ihan hyvin itse pommittaa monen monta kertaa niistä mistä ottaa haltuun ja alkaa hakemaan syöttöä. Laukauksia vaan ja irtokiekot reppuun.

Mitä Ramuun tulee, pelaa hyvin nyt, mutta en ole kovin luottavainen Ramun ja Miken kyvyistä PlayOffeissa. Toivottavasti pelaavat hyvin, mutta ykkössentteri olisi loistava lisä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näyttävät naurettavan naapurin puolella heittelevän jonkinlaista huhun tynkää Teemu Laakson liittymisestä heikäläisiin. Täytyy kyllä sanoa, että vaikea on uskoa Laakson moiseen ryysyyn itseään pukevan, mutta kaikkihan on nykymaailmassa mahdollista. Pettynyt olen, jos näin käy. Ja siinä saattaa mennä joko sukset ristiin sukulaisten kanssa tai muutamat kuorma-autot uusiksi...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rakas vihulainen bozik on tätä siirtoa kuolannut jo Teemun junnuajoista lähtien :) Onko nyt onnistunut ylipuhumaan 'Kekunkin' (herramunverenituotalempinimeä)?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rakas vihulainen bozik on tätä siirtoa kuolannut jo Teemun junnuajoista lähtien :) Onko nyt onnistunut ylipuhumaan 'Kekunkin' (herramunverenituotalempinimeä)?

Jaaha, kun naapuri on vihdoin päässyt Virmasesta eroon, päätösvalta on siirretty faneille? Koska meillä? Häh? Mä kysyn vaan... Kataloogit Gredulle ja eikun valkkaamaan. Mä voin konsultoida.

Kyllä mun mielestä "Keitsi" sopii paremmin Kekäläiselle. Kun kerran meni naapuriin muiden keitsien keskelle.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näyttävät naurettavan naapurin puolella heittelevän jonkinlaista huhun tynkää Teemu Laakson liittymisestä heikäläisiin. Täytyy kyllä sanoa, että vaikea on uskoa Laakson moiseen ryysyyn itseään pukevan, mutta kaikkihan on nykymaailmassa mahdollista.

Jos Laakso on takaisin Suomeen tulossa, niin tää on sellainen kokonaisuus, jota Nybari ei saa ryssiä. Laakso on yksi harvoista breikanneista omista kasvateista viime vuosikymmeneltä ja vuodet AHL:ssä eivät varmasti ole vieneet miestä heikompaan suuntaan. Laakson edestä voi mun mielestä tehdä 'rosterista' tilaa ihan reilusti.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä itse lähtisin hommaamaan tuohon joukkueeseen vielä yhden sentterin, jos sitä Hamiltonia ei kokeilla keskellä. Tänään kaiketi joukkueen kokoonpanosta on poissa Teemu Ramstedt ja se jättää kyllä kauhean aukon senttereiden joukkoon. Yksi taitosentteri Granlund ja kolme puukättä Wirtanen, Töykkälä, Liivik. Maalintekijöitä löytyy kolmeen, jopa neljään ketjuun, mutta ruokkijoita ei ole kuin kaksi kappaletta. Joskin Ramu on ollut viime aikoina paska, mutta kyllä se silti jättää hirveän aukon tuonne.

Peltonen - Granlund - Hyvönen
Kuhta - Mr.X - Hamilton
Petrell - Wirtanen - Haataja
Ahtola - Ramstedt - Nyholm/Wärn/Pöysti

Yksi "Eric Perrin" olisi vielä jostain kaivettava! Helpommin sanottu kuin tehty.

Edit. Tuosta tämän hetkisestä nipusta kun tippuu Granlund pois, niin johan ollaan kusessa ja paskassa ihan koko vartaloa myöten.
 
Viimeksi muokattu:

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Aika villejä huhuja tuolla eliteprospectsissa pyörii. Kun selailette sivua alaspäin niin transactions-kohdassa on tälle päivää kirjattu huhu Karalahdesta.

Uskoo ken tahtoo, aika epätodennäköiseltä kyllä vaikuttaa.

Eliteprospects
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika villejä huhuja tuolla eliteprospectsissa pyörii. Kun selailette sivua alaspäin niin transactions-kohdassa on tälle päivää kirjattu huhu Karalahdesta.

Uskoo ken tahtoo, aika epätodennäköiseltä kyllä vaikuttaa.

Eliteprospects
Siis tuohan on se sama "inside information" -huhu, joka siellä on ollut jo ainakin eilisestä, ellei pidempäänkin.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Täytyy sanoa, etten ymmärrä alkuunkaan tuota Ullbergin sössimistä SaiPaan. Pitkään aikaan lahjakkain junnumaalivahti. Takana on oltava tieto todella kovan maalivahdin tulosta... Toisaalta Ullbergin kehityksen kannalta on tärkeä päästä mahdollisimman nopeasti pelaamaan tosi pelejä. Lähinnä hämmästyttää tuo optio vuoteen 2014.
 
Täytyy sanoa, etten ymmärrä alkuunkaan tuota Ullbergin sössimistä SaiPaan. Pitkään aikaan lahjakkain junnumaalivahti. Takana on oltava tieto todella kovan maalivahdin tulosta... Toisaalta Ullbergin kehityksen kannalta on tärkeä päästä mahdollisimman nopeasti pelaamaan tosi pelejä. Lähinnä hämmästyttää tuo optio vuoteen 2014.

Samaa ihmettelen itsekin, vastaavan tason oman juniorikoulun maalivahtiprospekteja saa hakea melko pitkältä ja sitten kun meillä on se ikäkausimaajoukkueissa esiintynyt timantti, niin päästetään jopa neljäksi kaudeksi poika muualle. Itse en ole Sakkea kritisoinut tai ottanut kantaa Saken kompetenssiin ottanut kantaa, mutta nyt täytyy jo ihmetellä, että miksi ihmeessä Ullberg halusi pois täältä. Tottakai on helpompi breikata jossain pikkukylän joukkueessa, kuin henkisesti Suomen haastavimmassa HIFK:ssa, mutta onko tässä taustalla nyt jotain muuta?

No, Ullberg on vasta 21-vuotias, kun SaiPasoppari viimeistään loppuu ja silloin voidaan kotiuttaa itsensä läpilyönyt, pitkästä aikaa oma kasvatti ykkösvahdiksi tai sitten unohtaa koko jätkä johonkin Imatran Ketterään.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Joo, tuo Ullbergin menettäminen harmittaa.

Toisaalta olen hieman laskeskellut ja uskon historian tukevan minua tässä, että seurat eivät kykene tukemaan nuorien lupaavien maalivahtien urakehitystä tietystä uravaiheesta eteenpäin, kuin sen yhden kerrallaan.

Ei edes Ylönen Turussa ole hionut useammasta raakileesta timantteja kuin yksi kerrallaan. Jos tulee mieleen tilanteja, jossa kaksi nuorta on breikannut samaan aikaisesti, niin korjatkaa toki.

Tämä siis tarkoittaa sitä, että nämä lupaavat nuoret katsovat valmennuksen ja peliajan lisäksi, minkä tyyppistä kilpailua heillä on seuran sisällä.

IFK:n tapauksessa tämä tarkoittaa sitä, että vaikka Riksman, Lundell & Lindfors kolmikko pystyisi tarjoamaan uran kannalta riittävän kehitysympäristön (enkä väitä näin olevan), nuori pelaaja ei välttämättä halua olla "yksi prospekteista" vaan haluaa olla se ainoa, johon panostetaan.

IFK:n junnutuotanto ei ole niitä hellimpiä ja hoivaavampia, vaan kilpailu on kovaa, eikä erityiskohtelua anneta. (Ei annettu ainakaan Nybondaksen aikaan).

Onko tämä oikea taktiikka?

Ei, jos katsoo tapausta Enlund tai jotain näistä "kultaisista junnuista", jotka debytoivat 2000-luvun alussa isoilla palkoilla.

Kyllä, jos katsoo tapausta Ramstedt tai Petrell.

Ehkä näiden Stadin poikien on hyvä päästä pois äidin helmasta haistelemaan vähän maalaisilmaa ja tulla sitten takaisin kotiin edustamaan oikeata joukkuetta.

Maalivahtien kohdalla tilanne on hieman erillainen ja tätä keskustelua onkin käyty täällä kaikista mahdollisista näkökulmista. Vahvasti on puolustettu ja haukuttu kaikkia mahdollisia maalivahtikokoonpanoja.

Riksmannin ja Lundellin pitkät sopimukset vihjailevat ehkä hieman Nybondaksen taktiikkasta koskien maalivahteja. Toisaalta, jos Sakesta on timantin hiontaan, niin olisihan tuossa kokoonpanossa paikka yhdelle lupaukselle.

Mistä tuli mieleen: Kuka valmentaa junnuvahteja?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Muutama päivä aikaa hankkia sentteri sekä kunnon pakki jolla on munaa putsata oma pää ja varsinkin maalin edusta. Tällä hetkellä Hifkin pakit on löysiä vanukkaita joilla on ehkä jotain näennäiskovuutta mutta ei pelitilanne kovuutta.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä luulisi että tuolta sentteri on tulossa, menee nämä laiturit muuten aivan hukkaan. Liigan sisältä kokeilisin SaiPan Redenbachia, tulee ihan Harkins mieleen. Ja ainakin Kibellä on kulkenut hyvin Harkinsin tyylisen sentterin vierellä.

Peltonen - Granlund - Hyvönen
Kuhta - Redenbach - Hamilton
Petrell - Ramstedt - Haataja
Ahtola - Wirtanen - Liivik
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Redenbach olisi kyllä -siis edes jotenkuten realistisista vaihtoehdoista- hyvä lisä sentteriosastolle. Toisi tarvittavaa leveyttä pelinrakennukseen, eikä varmaan Jeffiäkään haittaisi jos jengissä olisi edes joku samaa äidinkieltä puhuva kaveri. Aika surullinenhan tuo Tylerin plusmiinus on tältä kaudelta, mutta kenellä ei tuossa jengissä olisi? Ja onhan se varmasti turhauttavaa pelata suht pienellä liksalla (mutu, eikös tuo soppari tehty viime kaudella aika alkuvaiheessa?) jengissä, jonka ainoa realistinen tavoite on välttää jumbosija.

edit. Aivan, saikullahan tuo on. Se siitä unelmoinnista.
edit2. Jos nuo narripuolen treidit toteutuisivat, niin Nybärille kenkää ja ihan helvetin nopeasti. Ramstedt Jokereissa? PIRNES, tuo kaiken vastenmielisyyden multihuipentuma, meillä? PENTTI ULOS!
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Redenbachia tässä on hehkutellut itse kukin, mutta eikö kaveri ole loukkaantunut? Yksi (luultavasti) nivusvaivainenhan meillä jo on.

Ihmeitä tässä tarvitaan. Tai joukkuekapinaa :)
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Jokeripalstalla joku julisti jo varmaksi, että Pirnes tulisi HIFK:hon ja Ramstedt menisi vaihtokaupassa Jokereihin. Logiikka pelaa sillä tavalla, että Granlund ei ole vieläkään valmis 1.sentteriksi vaan siirtyisi loppukaudeksi laitaan jolloin Massille olisi luonnollinen paikka Peltosen viereltä. Tässä kuviossa (luultavasti?) Hamiltonille ei olisi enää sijaa majatalossa, vaan hänen sopimus purettaisiin. Ehkä, ehkä ei...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokeripalstalla joku julisti jo varmaksi, että Pirnes tulisi HIFK:hon ja Ramstedt menisi vaihtokaupassa Jokereihin.

Jos tämä toteutuu, minä järjestän vaikka yhden miehen ulosmarssin seuraavassa kotiottelussa. En siis Pirnestä vastaan, vaan Ramstedtin puolesta. Vaikka Ramullekin on heikompia jaksoja osunut, silti hän on jo toista kautta ehkäpä joukkueen tasaisin suorittaja. Oma kasvatti, jolle minun kirjoissani olisi iso rooli tarjolla tulevina kausina ja laitettaisiin naapuriin... Ei helvetti. Joku loppukauden lainadiili olisi vielä anteeksiannettavuuden rajamailla, mutta pelkään tuollaisen ennemmin sotkevan kuviot ja joukkuehengen lopullisesti.

Huomiseksi voisi laittaa Pöystin ja Nyholmin kehiin ja ehdottomasti Kousan, jos on kunnossa.

E: No nyt kun luin tuon Narripalstan jutun, niin vaikuttaa enemmän siltä, että varma huhu on kuultu jossain sikäläisessä loundgen vastineessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös