Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 518 491
  • 4 353

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Sivuverkolla on näemmä taas faktatietoa siitä, mihin Jere on syyllistynyt ja mihin ei.

Se ikävä hommahan tässä on, että ei ole tarkkaa tietoa onko sattunut jotain laitonta. Se, että Jere dokaa mopo-piireissä ei ole laitonta, vaikka se ei viisasta Jeren kannalta olekaan. Mutta niinkuin sanoin antaa tulevaisuuden näyttää mitä tulee tapahtumaan.

saku #11, mitä väliä sillä on mihin minut luokitellaan. Olen jossain välimaastossa, en laita kaikkea suoraan Jeren piikkiin ilman tutkintaa asiasta, mutta toisaalta harmittaa että Jeren IFK-ura lässähti, vähän eri Jereä odotettiin kun NHL:stä saapui.
 
Sivuverkolla on näemmä taas faktatietoa siitä, mihin Jere on syyllistynyt ja mihin ei.

Snaipperi #16 kirjoitti:
Se ikävä hommahan tässä on, että ei ole tarkkaa tietoa onko sattunut jotain laitonta.
Poliisilla on epäilys -> Jere kiinniotetaan ja pidätetään -> Jerefanit itkee: "Poliisi on natsisika! Mitään todisteita ei ole"

Oikeus toteaa, että epäilyt ja todisteet ovat niin vankkoja, että Jere täytyy vangita -> Jerefanit itkevät kuinka oikeus on natsisika, sillä mitään todisteita ei ole.

Käräjäoikeus tuomitsee Jeren puoleksitoista vuodeksi vankeuteen (ehdollisena) -> Sivuverkko toteaa Jeren olevan huumerikollinen -> Eräiden nimimerkkien mielestä "tässä on ikävää se, että ei ole tarkkaa tietoa onko sattunut jotain laitonta".

Jokainen voi miettiä kenellä on mielipiteensä takana faktaa ja kenellä sokeaa uskoa idolinsa hyvyyteen, kun "se on niin äijä!"
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Siis, jos Jereä syytetään jostain ja osa vaatii kunnon perusteita eikä heti lyö lyötyä, niin dumataan "äijien äijän" tai vastaavan puusilmäiseksi tukijaksi.

Sinähän jo tiesit, että Karalahti "on korkeintaan kännipäissään samoissa piireissä ryypännyt kameroilta piilossa ja maksellut tunnetulla Jere tyylillä "tili tyhjäksi ja rahat käärössä kaverille" velkojaan joka tietty herättää kysymyksi kun samaan aikaan hörhöt ovat tuoneet maihin huumeita.", joten koska hän on pahimmassakin tapauksessa tehnyt vain tämän, ei hän ole missään tapauksessa mielestäsi tehnyt mitään rikosta, joten mitä muita perusteita tässä tarvitaan?
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Muistutan, että itkemis-sanan käytöstä on ennenkin varoitettu jatkoajassa.

Ja niinkuin sanoin, en ole mikään Jere-fani, miten sinä Sivuverkko voit väittää että kaikki "jere-fanit vain itkee" kun Jereä syytetään jostain. Suomi on vain katsos oikeusvaltio, pelkkä syyttäminen ei riitä mihinkään, pitää ollakin oikeudesta jotain. Ja tuo EHDOLLINEN tuomio mikä tuli niin voi vielä muuttua, kun juttu on menossa hovioikeuteen.

Jännä vaan, kun toteaa että katsellaan nyt mitä oikeus päättää, niin tuomitaan Jere-faniudeksi ja poliisia muka syytellään jollain natsitermeillä. Aika naurettavaa, samalla tavalla minä voisin syyttää että olet vain narri-fani joka on kärkkäästi paikalla, kun jotai ei-jääkiekkoilullista sattuu Jerelle, mutta niin minä en tee, koska en alennu samalle tasolle.

Ja Mane;

En ole väittänyt tietäväni, älä muuta sanovani, epäilin niin. Niin sanoin, että epäilen että homma on mennyt niin, kuten mainitsin ja jota olit sitten edellisessä viestissä lainannutkin jo, mutta katsotaan mitä sieltä nyt tulee.

Mutta joo, minäpä lähden tästä nyt itkemään, kun natsi-poliisi kyykyttää Jereä, olenhan kuulemma Jere-fani. (Monta hymiötä perään). Jere on itse kuoppansa kaivannut, ja jos sinne tippuu niin tippukoot perkele, mutta pelkästään mopopoikien kanssa dokaaminen ei ole laitonta tässä maassa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jere on korkeintaan kännipäissään samoissa piireissä ryypännyt kameroilta piilossa ja maksellut tunnetulla Jere tyylillä "tili tyhjäksi ja rahat käärössä kaverille" velkojaan joka tietty herättää kysymyksi kun samaan aikaan hörhöt ovat tuoneet maihin huumeita.
Niin, ja kaiken muun hyvän lisäksi Jere on äijä. Tämänkaltaisilla kommenteilla sää vedät kyllä maton alta itseltäsi, ei kukaan enää jaksa edes lukea vaikka sieltä tulisi joskus jotain ihan asiallistakin.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistutan, että itkemis-sanan käytöstä on ennenkin varoitettu jatkoajassa.
Toivotaan ettei tuuski osallistu keskusteluun, koska sen jälkeen tämä ja mode-ketju täyttyvät kyynelistä.


Vähän kaksijakoiset fiilikset tilanteesta. Toisaalta mukava, jos saa jotain seurauksia, jos on tehnyt muutakin kuin vain hengaillut tallilla. On kuitenkin aika päin vittua hoitanut asiansa yleisemminkin. Toisaalta taas olisi hauska vielä kerran nähdä pystyisikö pelaamaan huipulla ja elämään HIFK:ssa normi kiekkoilijan tavoin.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Niin, ja kaiken muun hyvän lisäksi Jere on äijä. Tämänkaltaisilla kommenteilla sää vedät kyllä maton alta itseltäsi, ei kukaan enää jaksa edes lukea vaikka sieltä tulisi joskus jotain ihan asiallistakin.

Mikäs yli-Jumala sinä olet? Tänne saa kirjoittaa ihan kuka haluaa, mutta minä ja monet muutkin sattuvat tietämään tuon Jeren tavan "elää". Ja samoissa viesteiss ä olen koko aika todistellut, että jos Jere on syyllinen niin sitten on ihan samassa asemassa kun muutkin syylliset.

Kannattaa, ehkä etsiä se punainen lanka niistä sanomisista, eikä aina takertua liikaa tiettyihin kohtiin, kun kumminkin itsekin myönsit että asiaa on. Toki, kun olet niin ylivertainen niin ehkä minun paskana keskustelijana pitää sitten mennä pois. Tehdään näin, koska mulla ei ole enää lisättävää.

Jos Jere on SYYLLINEN, niin sitten penaltyt kuuluu. Mutta pitää muistaa, kun Jerestä puhutaan niin paljon tulee lokaa josta ei voi täysin varma olla. Katsotaan nyt mitä se oikeus sanoo.

Ja minulle Jere ei ole mikään äijä, tai ainakaan sen äijempi kuin joku muukaan. Itse on monttunsa kaivanut, mutta ihan kaikkea paskaa välttämättä ei ansaitse niskaansa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Noo, ei pidä nyt noin hermostua. Mutta oikeasti tuollaisilla lainaamani kaltaisilla kommenteilla syöt oman uskottavuutesi ihan täysin, vaikka kuitenkin kirjoitat tästä Karalahti-casesta ihan täyttä asiaakin.

Ja voi sen 'yli' kohdan poistaa, sano Jumala vaan näin palstakavereiden kesken.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
En ole väittänyt tietäväni, älä muuta sanovani, epäilin niin.


Kyllä sinun epäilyysi sisältyi sana "korkeintaan", joka tarkoittaa, että mielestäsi kaikkein pahimmassa mahdollisessa tapauksessa on käynyt mainitsemallasi tavalla --> olet varma, ettei Jere ole tehnyt rikosta, koska edes mielestäsi pahin mahdollinen skenaario ei sisällä rikosta.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Nämä Jeren- siviiliasioiden puinnit näillä nettipalstoilla nyt on niin huvittavia. Sai monesti päivän naurut, kun tämä ketju oli vielä IFK-puolella, kun jokainen yhden lakikurssin lukiossa käynyt koitti vuorotellen selvittää miten tilanne oikeudessa eteni ja mistä sitä Jereä nyt syytettiinkään.

Jeren ympärillä tapahtui Suomessa pelatessaan koko aika ja toimittajat kirjoittelivat jatkuvasti, ja huhut pyörivät keskustelupalstoilla, silloin sitä kritiikkiä tulee niistäkin asioista mitä ei ole tehnyt. Sen takia olenkin skeptinen näille huhuille mitä netissä kirjoitetaan ja tyydyn siihen mitä itse näen tai mitä OIKEUS päättää. Siellä se totuus piilee ,ei missään Seiska TV:ssä.

Jere on varmasti tehnyt elämässään virheitä ja niistä tuomioitakin saanut ja ihan aiheesta, mutta silti Jerekin on perheellinen ihminen ja rauhoittunut mies. En tarkoita, että Jereä pitäisi suojella oikeudelta, mutta ainakin turhaa lokaa tulee paljon niskaan, jos itse on rikkonut lakia niin tottakai samalla tavalla tuomitaan kuin kuka tahansa.

Jere olisi voinut hoitaa asiansa paremmin ja olla vaikka taalamiljonääri, mutta se että hänestä ei tullut monivuotista NHL-tähteä suomalaisten kiekkojännärien PETTYMYKSEKSI, niin ei tee Jerestä sen huonompaa ihmistä. Jermussa on onneksi sen verran suoraselkäistä suomalaista miestä, että jos homma on mennyt päin honkia niin se suoraan sanotaan.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nämä Jeren- siviiliasioiden puinnit näillä nettipalstoilla nyt on niin huvittavia. Sai monesti päivän naurut, kun tämä ketju oli vielä IFK-puolella, kun jokainen yhden lakikurssin lukiossa käynyt koitti vuorotellen selvittää miten tilanne oikeudessa eteni ja mistä sitä Jereä nyt syytettiinkään.

Jeren ympärillä tapahtui Suomessa pelatessaan koko aika ja toimittajat kirjoittelivat jatkuvasti, ja huhut pyörivät keskustelupalstoilla, silloin sitä kritiikkiä tulee niistäkin asioista mitä ei ole tehnyt. Sen takia olenkin skeptinen näille huhuille mitä netissä kirjoitetaan ja tyydyn siihen mitä itse näen tai mitä OIKEUS päättää. Siellä se totuus piilee ,ei missään Seiska TV:ssä.

Näin on. Huvittavaa tarinointia oli tosiaan vajaa vuosi sitten. Moni tälläkin palstalla kirjoitti ajojahdista, kun viaton mies joutui istumaan tutkintavankeudessa, jne. jne. Ja huvittavaa oli tosiaan lukea Jeren tulevista korvausvaatimuksista Kärppiä kohtaan, koska mieshän ei ollut tehnyt mitään väärää.

En muista mitä mr. Snaipperi kirjoitti, enkä jaksa niitä kaivellakaan. Itse olin julkisuuteen tulleiden tietojen perusteella alusta lähtien sitä mieltä, että tuomio sieltä napsahtaa... ja mitä sitten kävikään. Olen myös edelleen sitä mieltä, että mies on aika heikoilla oikeudessa, vaikka olisi kuinka (ollut) hyvä jääkiekkoilija, äijä, tai vaikka on perheellinen mies.

Jere on varmasti tehnyt elämässään virheitä ja niistä tuomioitakin saanut ja ihan aiheesta, mutta silti Jerekin on perheellinen ihminen ja rauhoittunut mies. En tarkoita, että Jereä pitäisi suojella oikeudelta, mutta ainakin turhaa lokaa tulee paljon niskaan, jos itse on rikkonut lakia niin tottakai samalla tavalla tuomitaan kuin kuka tahansa.

Jere olisi voinut hoitaa asiansa paremmin ja olla vaikka taalamiljonääri, mutta se että hänestä ei tullut monivuotista NHL-tähteä suomalaisten kiekkojännärien PETTYMYKSEKSI, niin ei tee Jerestä sen huonompaa ihmistä. Jermussa on onneksi sen verran suoraselkäistä suomalaista miestä, että jos homma on mennyt päin honkia niin se suoraan sanotaan.

Jere on tuomittu huumerikoksesta ja tutkinnasssa/vireillä on ties mitä. Henkilökohtaisesti en arvosta ko. rikoksiin syyllistyneitä millään lailla, vaikka kuinka olisivat rauhoittuneet. Eikös Jere ollut perheellinen ihminen jo silloinkin kun mies kuvattiiin sen valkoisen jauheen kanssa samasta kuvasta.

Ja suoraselkäistä suoraan sanomistahan on myös se, että yleisin vastaus on/oli EN KOMMENTOI kuullusteluissa.

No mitäpä näitä tämän enempää kommentoimaan. Sanotaanko nyt sen verran ettei uudet huumejutut koskien mr. Karalahtea ainakaan yllättäneet.

EDIT: Lisätään nyt vielä sen verran, että toivottavasti Jere tänään, perheellisenä miehenä, isänpäivänä, edes ilalla/yöllä, keksii muuta tekemistä kuin poseerata valkoisen jauheen vieressä, Cannonball MC:n kerhotiloissa niinkuin tasan 2v sitten isänpäivänä, perheellisenä miehenä.
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Jere on varmasti tehnyt elämässään virheitä ja niistä tuomioitakin saanut ja ihan aiheesta, mutta silti Jerekin on perheellinen ihminen ja rauhoittunut mies.

Ymmärtäisin tämän virkkeen, jos kyseessä olisi vaikkapa nuoruudessa tehdyt asiat, mutta tällä(kin) kertaa miestä syytetään suhteellisen tuoreista rötöksistä. Tässä valossa en ainakaan itse mitään sen kummempaa rauhoittumista kyllä huomaa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Kukaan ei ole Tombe76 väittänyt Jereä täysin syyttömäksi? Koita nyt löytää se punainen lanka, en ole missään väittänyt Jereä täysin syyttömäksi. Mutta tuo ehdollinen tuomio on menossa hoviin samoin kun tämä uusikin varmaan tulee menemään, joten mikään ei ole vielä varmaa.

Aika moni on kuin sinä, asetat itsesi Jumalaksi ja päätät ennen oikeuskäsittelyä, että kyllä se on syyllinen, ilman mitään perusteita tai tietoa. Suomessa nyt on kumminkin sellainen tapa, että ihmiset on syyttömiä, kunnes toisin todistetaan. Koko paska on nyt vielä hovissa, joten katsotaan mitä sieltä tulee.

Ja edelleen mitään oikeudellista koskemattomuutta en ole Jerelle halunnut, vain oikeudenmukaisuutta. Ei nyt saatana syytetä sitä jokaisesta kirkon poltosta ja murhasta ennenkun oikeus on saanut edes peruasioita hoidettua.

Ja minusta Jere on rauhoittunut niistä hurjimmista vuosistaan, varsinkin viimeiset ajat Kärppä-pestistä alkaen on mennyt hyvin.

Edit: Itse veikkaan, että ainakin parempaan suuntaan ne oikeus-hommatkin on menossa, kun 6v ehdoton vaihtui pieneen ehdolliseen ja nyt homma on taas hovissa. Tosin sitä Jeren 10k huumeostoa ei voitu todistaa missään, vaan se että sellainen summa on siirtynyt henkilöltä Jere henkilölle X.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kukaan ei ole Tombe76 väittänyt Jereä täysin syyttömäksi? Koita nyt löytää se punainen lanka, en ole missään väittänyt Jereä täysin syyttömäksi. Mutta tuo ehdollinen tuomio on menossa hoviin samoin kun tämä uusikin varmaan tulee menemään, joten mikään ei ole vielä varmaa.

Uteliaisuuttani kysyn mitä tarkoitat tällä "ei täysin syytön"-termillä? Tarkoitako, että hän on syyllistynyt muihin rikoksiin, jotenkin osittain siihen mistä häntä on syytetty vai ylipäätään möhläillyt elämässään?

Syyllisyyden tai syyttömyyden arviominen tuomioistuimessa on niitä harvoja mustavalkoisia asioita tässä maailmassa, joko olet syyllistynyt rikokseen tai sitten et. Tällä hetkellä oikeuslaitoksen kanta on, että Karalahti on syyllistynyt rikokseen, josta ehdolliseksi tuomioksi melko ankara tuomio.

Tämä ihan ilman mitään provoilua yms.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika moni on kuin sinä, asetat itsesi Jumalaksi ja päätät ennen oikeuskäsittelyä, että kyllä se on syyllinen, ilman mitään perusteita tai tietoa. Suomessa nyt on kumminkin sellainen tapa, että ihmiset on syyttömiä, kunnes toisin todistetaan. Koko paska on nyt vielä hovissa, joten katsotaan mitä sieltä tulee.

En aseta itseäni Jumalaksi, ja mitä tulee "ilman tietoa ja perusteita"-kommenttiin, niin eikös tuo käräjäoikeuden päätös ole ihan faktatietoa? Vai onko niin, että vaaditaan korkeimman oikeuden päätös ennenkuin voidaan keskustelupalstoilla todeta miehen olevan (nyt) heikoilla? Siis ilman että leimataan Jumalaksi.

Arvallako ne heittelevät niitä tuomioita alemmissa oikeusasteissa?
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
En aseta itseäni Jumalaksi, ja mitä tulee "ilman tietoa ja perusteita"-kommenttiin, niin eikös tuo käräjäoikeuden päätös ole ihan faktatietoa? Vai onko niin, että vaaditaan korkeimman oikeuden päätös ennenkuin voidaan keskustelupalstoilla todeta miehen olevan (nyt) heikoilla? Siis ilman että leimataan Jumalaksi.

Arvallako ne heittelevät niitä tuomioita alemmissa oikeusasteissa?

Itse sanoit aiemmin jo, että sanoit jo ennen koko tapausta, että Jere on syyllinen ja että olit oikeassa. Niin kyselin, vaan että mikäs Jumala sinä olet kun tiedät jo valmiiksi tuonkin asian, vai eiköhän se mennyt niin että sulla oli ennakkoluuloja miten tuo keissi tulee menemään.

Joo mutta en jaksa nyt alkaa väittelemään, mutta tarkoitan vaan että Jerellä on ehdollinen alla ja sitä se nytkin kärsii ja jatkaa siinä ohessa pelailua Saksassa. Pitää vaan muistaa, että sekin tuomio minkä Jere sai voi mennä vielä hovissa nurin, sitä meinasin. Mikään ei ole varmaa.

Tarkoitan, vaan että odotetaan nyt niitä hovin päätöksiä tästä ensimmäisestä tapauksesta, mistä tulikin jo ehdollista ja samalla se toinen juttu. Itse veikkaan, että nuo molemmat ovat hovissa pitkään. Jos Jere on syyllinen niin sillä silli sitten.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Korjataan sen verran tuota tämänpäiväistä viestiäni, että en tiennyt Jeren tuomiota ennen sen julkistamista, enkä missään muistaakseni niin kirjoittanut.

Sen sijaan uskoin julkisuudessa olevien tietojen mukaan tuomioon ja totesin miehen olevan heikoilla. Ja 1.erän jälkeen näyttää olevan todellakin heikoilla. Lähempänä vankeutta, kun sitä että ruvetaan vaatimaan korvauksia Kärpiltä.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Tombe76 kirjoitti:
En muista mitä mr. Snaipperi kirjoitti, enkä jaksa niitä kaivellakaan. Itse olin julkisuuteen tulleiden tietojen perusteella alusta lähtien sitä mieltä, että tuomio sieltä napsahtaa... ja mitä sitten kävikään. Olen myös edelleen sitä mieltä, että mies on aika heikoilla oikeudessa, vaikka olisi kuinka (ollut) hyvä jääkiekkoilija, äijä, tai vaikka on perheellinen mies.


Etkö tuossa nyt aika varmana tiedä mitä ennen oikeutta tapahtuu?

Minusta kun ei tiedetä mitä oikeudessa tapahtuu, niin aika turha puida sitä täällä. Tai no voidaanhan me spekuloida roskalehdistön kautta mitä oikeasti tapahtuu, se vain on aika turhaa. Minusta aika turha puida asiaa, joka on kesken kaikelta osin ja ei kuulu jääkiekkoon.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuota lainaamaasi tämän päivän 1. viestiäni olin juuri korjaamassa, ja siis korjasin. Rautalangasta vielä:

"Itse olin alusta asti sitä mieltä" piti siis olla muodossa "itse uskoin alusta asti, että..."

Ja edellisillä kirjoituksilla tarkoitin nimenomaan tammikuun tarinointeja, en kirjoituksia tänään.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Ja minusta Jere on rauhoittunut niistä hurjimmista vuosistaan, varsinkin viimeiset ajat Kärppä-pestistä alkaen on mennyt hyvin.

Jos Jere on aiemmista vuosista rauhoittunut (nykyään vain yksi oikeudenkäynti per vuosi) niin huh huh...
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Jermussa on onneksi sen verran suoraselkäistä suomalaista miestä, että jos homma on mennyt päin honkia niin se suoraan sanotaan.
Tästäkin asiasta voidaan olla montaa mieltä.
Jerehän on nyt ilmoittanut että oli rapakunnossa liigan playoffien aikaan kun ei kuulemma harjoittelu kiinnostanut talvella.
Jerehän jo lupaili kertovansa oman versionsa talven tapahtumista ja siitä miksei homma mennytkään kuten piti, kunhan saavat ensin mm-kisat pois jaloista kuleksimasta. Odotellaan, odotellaan.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Joo mutta en jaksa nyt alkaa väittelemään, mutta tarkoitan vaan että Jerellä on ehdollinen alla ja sitä se nytkin kärsii ja jatkaa siinä ohessa pelailua Saksassa. Pitää vaan muistaa, että sekin tuomio minkä Jere sai voi mennä vielä hovissa nurin, sitä meinasin.
Ei kai se nyt kuitenkaan sitä vielä kärsi, koska tuomiosta on valitettu ja näin tuomio ei ole lainvoimainen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös