Kysymyksiä, kommentteja, palautetta moderaattoreille ja keskustelupalstan ylläpidolle

  • 613 420
  • 3 079
Tila
Viestiketju on suljettu.

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Viestiketjut

Eli olisiko mahdollista siirtää jääkiekkoa käsittelevät "kysely"-ketjut oikeaan paikkaan eli esimerkiksi Kuka on sm-joukkueesi heikoin lenkki? kysely voisi olla sm-liiga keskustelu-otsikon alla? Niin ketju löytyisi helpommin kuin vapaasta keskustelusta.

Näin on suurin osa ulkomaisista message boardeista rakennettu eli ketjut löytyvät helpommin eivätkä ole piilossa jossain josta kukaan ei niitä löydä. Itsekkin löysin kyseisen keskustelualueen vasta nyt, kun sain teiltä ketjunavaus penalttia, koska olin avannut ketjuja "väärään" paikkaan eli sm-liigaa koskevat kyselyt sm-liigan alle. Nämä kyselyt ovat kuitenkin monesti sitä viihdyttävintä keskustelua, niinkuin esim. HfBoardsilta huomaa. Jatkoajan sivuilla voisi olla enemmän juuri tuon edellä mainitun tyylisiä ketjuja, mutta ne hukkuvat nyt paikkaan, josta niitä on vaikea löytää.
 
DarkTower kirjoitti:
Eli olisiko mahdollista siirtää jääkiekkoa käsittelevät "kysely"-ketjut oikeaan paikkaan eli esimerkiksi Kuka on sm-joukkueesi heikoin lenkki? kysely voisi olla sm-liiga keskustelu-otsikon alla? Niin ketju löytyisi helpommin kuin vapaasta keskustelusta.
Kyselyketjut kuuluvat Kierrätyskeskukseen ja siellä ne pysyvät tai sinne ne siirretään. Nuo ketjut menevät alta aikayksikön pelkäksi listaamiseksi, mikä ei täytä keskustelun tunnusmerkkejä. Tässä näemme jälleen kerran, kuinka tärkeitä ovat keskustelun avaus ja alustus. Hyvällä alustuksella keskustelulla on paljon paremmat mahdollisuudet saada tuulta alleen, jos kirjoittajat viitsivät perustella mielipiteitään. Avaamissasi kyselyketjuissa alustukset ovat kovasti heppoisia. Nimilistojen lukeminen ei meidän moderaattorien mielestä ole kovinkaan viihdyttävää. Jos kävisi niin onnellisesti, että ko. ketjuissa ruvettaisiin oikeasti keskustelemaan, toki olisimme velvoitettuja siirtämään ne liigapuolelle.


Ystävänne, moderaattorit
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Juu, näyttää noissa ketjuissa kuitenkin olevan ihan hyvääkin keskustelua. Tottakai on hieman listaamistakin, mutta myös toisten listoista tulee juttua/kritiikkiä/keskusteluja. Miksi kaikkien keskustelujen pitäisi kulkea samaa kaavaa? Ketjuja voisi olla erilaisia ja monesti juuri palstan ylläpitäjät jostain syystä eivät hyväksy jotain ketjuja vaikka tavallinen kirjoittaja pitäisikin ketjua mielenkiintoisena. Esimerkiksi HFbordsin sivuille eniten viestejä saavat nimenomaan kyselyt ja muu sen tyylinen keskustelu eli eikö ne ketjut sitten kiinnosta kirjoittajaa eniten missä on eniten vastauksia?

Mutta jos asiat ovat todella näin ihmeellisesti, niin jätän ketjuavaukset sitten jollekkin muulle. Yritin vain saada hieman erilaista keskustelua aikaan, mutta ei voi mitään jos ei kelpaa.
 
DarkTower kirjoitti:
Esimerkiksi HFbordsin sivuille eniten viestejä saavat nimenomaan kyselyt ja muu sen tyylinen keskustelu eli eikö ne ketjut sitten kiinnosta kirjoittajaa eniten missä on eniten vastauksia?
Viestien lukumäärä ei kerro mitään keskustelun tasosta. Tämän luulisi olevan itsestäänselvää kaikille. Jos viestien lukumäärä on joku mittari, vitutus on ihmisiä eniten kiinnostava asia. Emme ole silti aikeissa avata vitutukselle omaa osiota. Haluamme pitää kiekkopuolen keskustelun profiilin korkeana. Siihen profiiliin ei istu mitkään "kellä on jypin paras perse?" -kyselyt, jos saa hieman kärjistää.


t. kyyniset mode-sedät
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Niin, tehän olette aina oikeassa, unohdin tämän tosiasian ;) Mutta tuommoisille kärjistämisille voisitte vaikka avata oman ketjun, sinne voisi jokainen laittaa omat provonsa ja linkiksi vaikka vitutusketju :D

Mutta se siitä, asia on harvinaisen selvä. Eli ei mielenkiintoisia ketjuja.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
DarkTower kirjoitti:
Mutta se siitä, asia on harvinaisen selvä. Eli ei
mielenkiintoisia ketjuja.

Äläs nyt vedä hernettä nenään, vaikkei sun ideas mennytkään läpi. Kyllä modet olosuhteisiin nähden aivan järkevästi näitä asioita ohjailee.

Ei se ketjun mielenkiintoisuus siitä miksikään muutu, oli se sitten jääkiekko-osiossa tai kierrätyskeskuksesta. Parilla klikkauksella pystyy vaihtamaan palstaa.

Kesänjatkoja.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Pelikielto vitsit ovat parantuneet !

Harvoin tulee annettua tunnustusta moderointipuolelle, nyt on kuitenkin ennen nukkumaan menoa kommenoitava että mielestäni moderoinnin vitsit pelikieltoalueella ovat huomattavasti nostaneet tasoaan.:)

veini
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Kysyin viime pelikieltoni jälkeen yksityisviestillä moderaattoreilta, että minkä takia sain pelikieltoa. Ja minkä ketjun ja viestin takia minulle sellainen langetettiin? En saanut minkäänlaista yhteydenottoa moderaattoreilta takaisin, ja edelleenkään en tiedä tarkkaa vastausta asiaan. Joten tiedustellaan asioita sitten tätä kautta. Olin juuri ennen tuota pelikieltoa keskustellut mm.Tuomo Ruutu ketjussa, että jos Ruutu aikoo jatkaa uraansa, hänen on muutettava oleellisesti pelityyliään, ja tapaansa pelata jääkiekkoa. Päätön rynniminen on lopetettava, ja järjen on hänen kohdallaan kuljettava ennen luistimia, tai ei kannata kiekkoilua enää jatkaa. Pitäydyn edelleen noissa mielipiteissäni.

Minua ihmetyttää muutenkin, miksi maailmaa uudistavia henkilöitä syrjitään jatkoaika-palstalla moderaattoreitten toimesta. Pelkäävätkö moderaattorit, että minä saan esimerkiksi tahtojani, ja ajamiani asioita läpi Suomen jääkiekkoliittoon, ja muuallekin? Olen eläessäni pyrkinyt useita eri teitä pitkin vaikuttamaan ja ajamaan asioita läpi, kuten juuri Maajoukkueen kokoamis-strategiaa, ja tapaa valmistautua Olympialaisiin ja MM-kisoihin. Eihän täällä palstalla olevilla ole mitään tietoa tai kuvaa siitä, miksi minulle alkoi sadella uhkaussoittoja, juuri kovimpien kritiikkien jälkeen maajoukkuetoimintaa kohtaan. Pelkäävätkö moderaattorit ja jatkoajan ylläpito minua ja valtaani? Minä olen jatkoaika.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi ketjussa missä puhutaan tulevasta keikasta ei saa kaupata ylimääräistä pääsylippua face valuella?

EDIT: Niin, ilmeisesti vain urheiluaiheista tavaraa saa myydä, mutta on silti aika vaikea nähdä miksi keikkalippua ei voisi, tuskin se mitenkään tarkoittaisi, että Jatkiksesta tulisi kaikenkarvainen kirpputori.
 
Viimeksi muokattu:

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Lisätään tuohon ylempään tekstiini jatkokysymyksenä, että koetaanko moderaattoroiden ja ylläpidon toimesta myös uhkaavaksi se, että minulla oli ketjunavaus-oikeudet hallussani aluksi, mutta enää en saa ketjuja avata. Eli koetaanko ehdotukseni liian uhkaavaksi Suomalaista jääkiekkoa kohtaan, ja pelkäätte, että moni päättäjä toteuttaa täälläkin nähtyjä ideoita vieläkin helpommin? Minulla olisi suuria visioita tälläkin hetkellä, mutta en pysty ketjuja avaamaan. En minä niitä ketjuja kerran päivässä avaisi, vaan vaikka kaksi kertaa vuodessa esimerkiksi. Olisi huikeita ideoita ja näkemyksiä, joilla pystyisi parantamaan maajoukkueen menestystä, ja uudistaa koko tapaa, jolla maajoukkue kootaan. Sekä paljon muitakin näkemyksiä ja visioita uusiin (erilaisiin) ketjuihin, joita olisi taatusti monien mukava lukea/ottaa osaa. Minulla on avaimet hallussani, ja maailmaa pitää uudistaa. Sen aion toteuttaa.
 

tapani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mr Scarface kirjoitti:
Minulla on avaimet hallussani, ja maailmaa pitää uudistaa. Sen aion toteuttaa.

Kerrenkin joku, joka tietää kaikesta kaiken. Toteuta unelmasi, jatkoajasta välittämättä. Jatkoaika on todellakin pientä, sinun visioiden rinnalla, olet lähes jumala, toteuta ihmeessä haluamasi asiat Suomalaisessa kiekkoilussa.

Ps.Miten päättyy 5. divarin ottelu Seinäjoen Sisu- Ilmajoen Kiri ? Vedonlyönti kiinnostaa amatööriäkin.
 

Kaivanto

Jäsen
Jatkoajan legendaarisimman ketjun (Illuminaatti) lukottaminen oli hieno päätös, joskin minusta olisi parempi poistaa tämmöiset epäkorrektit ketjut kokonaan. Vievät vaan epäkaupallista ja vapaaehtoisvoimin hankittua serveritilaa ja mitä jos MOT tulee ja löytää ne ja tekee ohjelman hulluista jääkiekkofaneista, jotka kokoontuvat sinne vaaralliseen internetiin keskustelemaan oudosta kultista.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
WTF?

Illuminaattiketju lukkoon, ei ymmärrä. Ankarasti asiaa pohdittuani (n. 1,37 ms) ketjun lukitsemiselle ei löydy kuin kaksi loogista selitystä:

1. Suomettumisen aika ei ole ohi.

2. TOJ ei ollutkaan ihan pihalla tässä asiassa, vaan se perkeleellinen illuminaatti on kuin onkin olemassa ja ulottanut lonkeronsa jopa tänne. Tämä vaihtoehto jostain syystä pelottaa ihan saatanasti näin kankipäissään.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tuon "Inttiin tammikuussa"-ketjun voisi nimetä jollain yleisemmällä termillä, koska ko. tammikuu meni jo kauan sitten ja kesäsaapumiseristäkin siellä puhutaan.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Muun urheilun jalkapalloseura Chelsea FC:tä käsittelevän ketjun voisi muokata asiallisempaan muotoon. Hieman nolo otsikko tuo pelkkä "Chelsea" tällä hetkellä...
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Eikö TOJ:n Israel-ketjuun kirjoitettu äärimmäisen rasistinen, juutalaisvastainen kirjoitus aiheuta toimenpiteitä?

Lisäksi jälleen kerran ko. kirjoittaja yrittää viedä keskustelun kyseisessä ketjussa sivuraiteille, johon onneksi kovinkaan moni ei mennyt retkuun.

Toimenpiteitä, kiitos.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
archieG kirjoitti:
Toimenpiteitä, kiitos.

Oletkos huomannut sitä pientä liikennemerkin kuvaa viestin vasemmassa alanurkassa? Koetas klikata siitä joskus.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Karzan kirjoitti:
Oletkos huomannut sitä pientä liikennemerkin kuvaa viestin vasemmassa alanurkassa? Koetas klikata siitä joskus.

Minä olen muuten yrittänyt, se ei tunnu toimivan.

Voihan toki olla, että moderaattoreilla on ruuhkaa. Ainakin tuossa Israel ketjussa on esiintynyt lukuisia erilaisia sääntörikkomuksia ja hyvän tavan vastaisia puheenvuoroja. Niiden oikeudenmukainen käsittely voi tuottaa melkoisesti päänvaivaa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Gentleman kirjoitti:
Minä olen muuten yrittänyt, se ei tunnu toimivan.

Voihan toki olla, että moderaattoreilla on ruuhkaa. Ainakin tuossa Israel ketjussa on esiintynyt lukuisia erilaisia sääntörikkomuksia ja hyvän tavan vastaisia puheenvuoroja. Niiden oikeudenmukainen käsittely voi tuottaa melkoisesti päänvaivaa.

Tai sitten KGB tai sen jälkeläinen ovat salaliittomaisesti estäneet näiden raportointien kulkeutumisen moderaattoreille.

Että silleen...
 
Raportointi on todellakin oikea tie edetä, jos huomaa jonkun rikkovan sääntöjä. Mutta koettakaa ymmärtää, ettei jokainen raportoitu viesti automaattisesti aiheuta pelikieltoja. Jatkoajan moderointi ei edelleenkään kata mielipidesensuuria. Tapaukset käsitellään aina erikseen ja ne, joista aiheutuu toimenpiteitä, ilmoitetaan erikseen. Toki tämä sama asia on kerrottu teille jo useita kertoja, mutta kerrotaan varmuuden vuoksi vielä kerran.


t. takuulla puolueeton modetiiminne
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Moderaattorit kirjoitti:
t. takuulla puolueeton modetiiminne

Eh heh heh ja iso hymiö tähän! Ai niin, eihän tämä ole hyvät naurut netistä ketju. "Tasapuolisesti" toiset kirjoittajat saavat vihjailla eri asioita, trollata, spämmätä ja kirjoitella onelinereitä saamatta mitään rangaistuksia.
Ei siinä mitään. Jatkakaa valitsemallanne tasapuolisella tiellä...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vai että Israel ja Israelilaiset (=juutalaiset) olisivat jokin pyhä lehmä myös JA:n palstallakin. Nyt herätys, Israel ja juutalaiset eivät saa (tai ainakaan ei pitäisi saada) mitään erikoiskohtelua verrattuna esim. arabeihin joita täällä (onneksi) saa aika vapaasti räimiä ilman sanktioita.

Kuten modetäti tuossa jo sanoikin niin mielipidesensuuri ei toimi Suomessa, jätetään se hyvällä poliittisesti korrekteille amerikkalaisille. Niin kauan kun ei riko lakeja (ja JA:n sääntöjä) kirjoittaessaan mielipiteitä ei siitä pitäisi tulla mitään sanktioita.

Tää trollaus-juttu on aika hauska, tiedän että TOJ kirjoittaa kärkevästi ja välillä suorastaan vittuilevasti mutta vaan sen takia että oma mielipide on täsmälleen päinvastainen ei tee TOJ:n viesteistä trollaamista. Spämmäys ja one-linerit ovat sitten eri asia, en muista heti nähneeni kumpaakaan TOJ:n kirjoituksissa mutta toisaalta en hirveästi kaverin viestejä luekkaan. Sinänsä on aika huvittavaa katsoa jengin repivän pelihousunsa jokaisessa TOJ:n aloittamassa ketjussa, hyvää viihdettä kertakaikkiaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei sananvapaus voi sallia rasimia. Jos luet TOJ:n kirjoituksen juutalaisista muutaman päivän takaa, huomaat sen täyttävän rasistisen kirjoituksen tunnusmerkistön (kysyin poliisikaverilta). Rajusti voidaan kirjoittaa, mutta jossain menee raja. Mielenkiinnolla odotan missä menee jatkoajan keskustelupalstan raja.

Itse pidän vänkäyksestä TOJ:n kanssa, enkä pidä häntä edes trollina vaan kaverina, jolla on asennetta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voitko linkittää tuon ko. TOJin viestin?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Israelin hyökkäystä käsittelevässä ketjussa TOJ kirjoitti seuraavasti 24.7. klo 00.24:

"...Mielestäni juutalainen on kieroileva ja rahanahne nilkki vailla omaatuntoa ja vailla isänmaallisuutta sitä maata kohtaan, jossa hän asuu. Hänen ainoa isänmaansa on Israel ja ainoa eturyhmä kansainvälinen juutalaisuus, jonka piiriin kuuluvat niin Venäjän oligarkit, Amerikan Rothschildit, Rockefellerit sekä muut suurpääoman omistajasuvut ja mediamogulit, Euroopan suuret pankkiirit sekä Israelin valtionpäämiehet. Siinä on pelottava yhdistelmä totta totisesti. Tässä tuli nyt tuomittua kaikki juutalaiset kollektiivisesti, mutta menköön tällä kertaa."

Myöhemmin hän on editoinut kirjoituksensa, mutta yllä oleva jäi minun kirjoitukseeni lainaukseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös