Kysymyksiä ja kommentteja Jatkoajan toimitukselle ja moderaattoreille

  • 200 406
  • 1 499
Tila
Viestiketju on suljettu.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Olkku
Aha. Täytyy ottaa pitkänmatikan tunteja. Ennen osasin laskea. yks, kaks hevosenpää viis jne...

Säännöissähän sanotaan näin:

"§14 Allekirjoitus ei saa olla kolmea tavallista riviä korkeampi. Kaikki tätä pidemmät allekirjoitukset tullaan poistamaan."

Tavallinen rivi on muistaakseni määritelty jollekin minimikuvakoolle (1024x768?) eli ts. on määritelty tavallinen kuvakoko, jossa sen näkyminen kolmena rivinä on ok (kuten tässä tapauksessa minun koneellanikin se näkyy kolmena rivinä).

Käy tsekkaamassa oman koneesi näytön asetuksista että kuvakoko on 1024 x 768 tai suurempi, niin ei tarvitse koulun penkille lähteä.

Omassa koneessani näkyy olevan 1280 x 1024.



Ja Preda: Tämän samaisen ketjun ekalla sivulla on maininta:

"Yhden session timeout on tällä hetkellä 2500 sekuntia, ~42 minuuttia. Tuon jälkeen palstaohjelmisto sulkee yhteyden ja merkitsee käynnin päättyneeksi."

Joskus on käynyt itsellekin samoin, kun kesken kirjoittamisen on tullut jotain muuta askaretta. Nykyisin aina jos kirjoitan pitempää juttua, teen sen wordilla ja kopioin valmiin tekstin tänne. Säästyy hermot.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Olkku
Onkohan yli kolme riviä ?
Kyllä olen pettynyt Nakkilalaisten laskutaitoon. Ensin meen äijä ei osaa laskea viiteen ja sitten Olkku kolmeen. Ja edes lukkofanius ei selitä tuota...
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti dude
Ei ole.

Sen sijaan oma allekirjoituksesi on 16-tuumaisella monitorilla resoluutiolla 1024x768 viisirivinen ja pienestä fontista huolimatta nelisen milliä korkeampi kuin kolme tavallista riviä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti korkki
Kyllä olen pettynyt Nakkilalaisten laskutaitoon. Ensin meen äijä ei osaa laskea viiteen ja sitten Olkku kolmeen. Ja edes lukkofanius ei selitä tuota...

Osaampas! Lakkaan nyt jankuttamasta allekirjoituksista, koska loppujen lopuksi kyse on siitä, etten ymmärrä tietokoneista hevonvi...mitään. En tiedä mikä kuvankoko mulla on, mutta se poistettu allekirjoitus oli tähtineen minun näytöllä 4 riviä. Tämä nykyinen on 2 ja Korkin allekirjoitus 6 riviä. Jokaisella niinmonta kun haluaa, keskustelu aiheesta päättyy kohdaltani tähän.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Päivää taas modesedät (ja -tädit?)

Aloitin visailuosiossa äänestyksen kauhuelokuvista ja onnistuin hölmöilemään äänestyslistaan The Exorcist (Manaaja) -leffan KAHTEEN KERTAAN. Voisitteko korjata tilanteen yhdistämällä nuo kaksi yhdeksi (tietysti niin, että a.o. leffalle annetut äänet myös ynnätään yhteen).
Kiitos jo etukäteen.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tälläinen tunnustus täytyy antaa modeille, että se vähä aika mitä täällä olen ollut, on moderointi vaikuttanut erittäin hyvälle.

Tuo poistolista on mielestäni hyvä ja sekin myös, että täällä puututaan turhaan provoiluun hanakasti.

Homma toimii! ...ainakin tähän asti :)
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tuli mieleeni sellainen kysymys, lueskellessani jääkoneenkuljettajan vuodatusta vitutusketjussa. Olisiko mahdollista laittaa nimimerkkien tietoihin myös raportointi määrät. Tai sitten kerran kuukaudessa julkaista kymmenen kärki , uskoisin että raportoijat ovat tietty ryhmä ja samat etupäässä .

Uskoisin että nämä finninenäiset nörtit hieman vähentäisivät turhia " raportoi moderaatorille " juttuja . Olisi myös mukava tietää kuka on kunkin kuukauden suurin vasikka ! Viroksi olisi muuten parempi sana olemassa " koputtaja" ! Varmasti moderaatoreitakin tietyt koputtajat alkavat jo kyllästyttämään.

Mikäli tämä palsta olisi heistä kiinni uskoisin että täällä olisi aika tylsää. Moderointi itsessään on minusta ok, ja aikanaan saamani kakut myöskin, enkä
edes yritä nuoleskella ! Mutta olisi mukava lyödä hieman painetta näihin tyyppeihin.

PS. Mitä mieltä ollaan !
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
search muista kentistä?

Morientes, sano valmentaja hyllyltä.

Olisko mitenkään mahdollista totetuttaa tällainen toivomus, että voisi Search-toiminnolla hakea viestejä/kirjoittajia suosikkijoukkueiden, syntymävuoden tai muiden profiiliperusteisten kenttien perusteella?
 
Viestin lähetti veinikretski
Tuli mieleeni sellainen kysymys, lueskellessani..
snip..
jääkoneenkuljettajan vuodatusta vitutusketjussa.
PS. Mitä mieltä ollaan !

Emme lähde laittamaan nimimerkkien ilmoittamisaktiivisuutta palstalle. Osa ilmoituksista on turhia, mutta usein mukana on usein sellaisiakin mitä emme välttämättä ole heti huomanneet.
Jatkossa ilmiantajat pysyvät tuntemattomina palstakirjoittajille.

Ja nimimerkki #12:lle tiedoksi, että ainakaan toistaiseksi ko. ominaisuutta ei ole suunniteltu käyttöön. Asia on kuitenkin muistissa ja palaamme siihen myöhemmin, jos näemme tarvetta.

Aurinkoisin terveisin,
Moderaattorit
 

Bowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia, Sport
Miten täältä pääsee pois?

Olen useaan kertaan viestittänyt moderaattoreille tahtoni, että kirjoitusoikeuteni poistettaisiin. En halua enää osallistua Jatkoajan keskusteluihin ja minut ja tietoni ja oikeuteni pitää poistaa Jatkoajan rekistereistä. Itse asiassa vaadin, että ne poistetaan.

Olen saanut tarpeekseni siitä, että asiallisen kiekkokeskustelun ohella Jatkoajalla syyllistytään jatkuvasti törkeään kielenkäyttöön ja henkilökohtaisuuksiin. Minusta toimittajat eivät jutuissaan saisi tällaista harrastaa, eivät edes nimimerkkien takaa, mutta eivät myöskään tavalliset kirjoittajat. Uskokaa vain, että tämä on tärkeä asia. Ellette usko, niin veikkaan, että pian huomaatte.

Mielestäni Jatkoaika on ilman siivottomuuksia aivan erinomainen kiekkofoorumi.

Voisitte oikeastaan neuvoa kirjoittajia, miten itse poistaa omat oikeutensa, muuten kuin törkeilemällä. Olen etsinyt tällaista mahdollisuutta, mutta en ole löytänyt.
 

JanJ

Jäsen
Re: Miten täältä pääsee pois?

Viestin lähetti Bowman
Voisitte oikeastaan neuvoa kirjoittajia, miten itse poistaa omat oikeutensa, muuten kuin törkeilemällä. Olen etsinyt tällaista mahdollisuutta, mutta en ole löytänyt.
Ööö... näin ulkopuolisena sanoisin, että miten olisi sellainen vaihtoehto että lopetat kirjoittamisen?

Nyt käyttäydyt kuin huomionkipeä teini. Varmistat, että kaikki varmasti tietävät sinun nimimerkkisi kokevan marttyyrikuoleman.

Säälittävää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti JanJ
Ööö... näin ulkopuolisena sanoisin, että miten olisi sellainen vaihtoehto että lopetat kirjoittamisen?

Ehkäpä Bowman pelkää ettei hän kykene olla olemaan kirjoittamatta palstalle ja siksi haluaa kirjoitusoikeutensa poistettavan?

vlad.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti vlad
Ehkäpä Bowman pelkää ettei hän kykene olla olemaan kirjoittamatta palstalle ja siksi haluaa kirjoitusoikeutensa poistettavan?

Tai sitten kyse onkin siitä, että "Bowman" kertakaikkiaan haluaa tunnuksensa poistettavan, kuten voi tehdä esim. IRC-galleriassa.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Pee
Tai sitten kyse onkin siitä, että "Bowman" kertakaikkiaan haluaa tunnuksensa poistettavan, kuten voi tehdä esim. IRC-galleriassa.
Muistaakseni täällä oli joku vastaava keissi, missä joku mode selvensi että jonkun lain tai asetuksen mukaan tunnuksia ei saisi kokonaan poistaa kannasta vaan ne jää sinne vaikka tunnukset lukittaisiin.

Eiköhän joku pian anna virallisen lausunnon.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulkkia kaivattaisiin - taas

Keskustelupalstan HIFK-osion Vokoun-ketjussa tuskaillaan taas tsekinkielisen haastattelun kanssa. Olisi kiistatta mielenkiintoista lukea (ymmärtää), mitä mies kotimaansa lehdistölle sanoo.

Tämä ei ole moite, kunhan ihmettelen ääneen sitä että Jatkoajan kokoisen jääkiekkomedian piirissä ei vieläkään ole yhtään epävirallista(kaan), vakiintunutta tsekkikontaktia tai tsekintaitoista, jonka puoleen näissä voisi kääntyä. Netistä löytyvien käännöskoneiden anti kun usein on parhaimmillaankin välttävä.

Ehkä en vain ole ollut tekemisissä oikeiden tahojen kanssa. Yhtä kaikki, yksi jääkiekkomaailman valtakielistä olisi hyvä saada jollain tasolla integroitua toimintaanne.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tulkkia kaivattaisiin - taas

Viestin lähetti Clocks
Ehkä en vain ole ollut tekemisissä oikeiden tahojen kanssa. Yhtä kaikki, yksi jääkiekkomaailman valtakielistä olisi hyvä saada jollain tasolla integroitua toimintaanne.
Näin suomalaisesta näkövinkkelistä tsekin kieli näyttää todella vaikealta ja hurjalta. Veikkaan, että todella harvassa ovat ne suomalaiset, jotka tsekin kieltä hallitsevat.

Mutta ainakin nimimerkki Carlos käänsi tämän tekstin aikanaan hyvin. Tosin en tiedä, oliko tuossa käytetty tsekinkielistä kaveria apuna, muistaakseni ainakin jollakin palstalaisella oli tsekkiläinen nettituttu.

Valitettavasti tietokoneellekin tsekin kielen kääntäminen tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa, ainakin vielä toistaiseksi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Tulkkia kaivattaisiin - taas

Viestin lähetti Clocks

- - -
Tämä ei ole moite, kunhan ihmettelen ääneen sitä että Jatkoajan kokoisen jääkiekkomedian piirissä ei vieläkään ole yhtään epävirallista(kaan), vakiintunutta tsekkikontaktia tai tsekintaitoista, jonka puoleen näissä voisi kääntyä.
- - -

Kyyllähän täällä on, muistaakseni joku ry-henkinen, mutta en ole hetkeen häneen täällä törmännyt. Jossain yhteyksissä aikaisemmin on kääntänyt kriittisiä pätkiä varsin ansiokkaasti. Siis ihan oikeita käännöksiä, eikä noita "vapaita".
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Arvoisat Modet!

Avasin vapaan puolelle ketjun, "Suomalaisten elokuvien- ja sarjojen kuvauspaikkoja". Hölmöyksissäni, en ottanut huomioon, että Suomessa on kuvattu, myös ulkomaalaisia elokuvia.

Voisitteko ystävällisesti muuttaa otsikon, muotoon "Suomessa kuvattujen elokuvien- ja sarjojen kuvauspaikkoja".

Kiittäen T:Olkku

edit. Ei voi valittaa, että palvelu olisi hidasta:) Kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Et tehnyt Olkku mitään virhettä, otsikosi on ok.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällainen minua pitkään pohdittanut asia pitäisi nyt saada selville. Elikästä, Jatkoajan toimitusta ovat kehuneet muutkin kun minä. Aivan jumalatton hienosti tehtyjä raportteja ja kuvia liigapeleistä. Minun mielestä paljon parempia kuin ns. virallisessa mediassa eli lehdet, urheiluruutu, kiekkoyö jne.

Kuinka sm-liiga ja joukkueet ovat tähän sivustoon suhtautuneet, sen olen ymmärtänyt, että Jatkoajan toimittajilla (luojan kiitos) on pressilätkät matseihin. Miten pitkään tämä hauska, kiva, minulta 100 % tuen saava homma voi jatkua ? Toimitus on kuitenkin koko ajan painottanut vapaa-ehtoisuutta. Mihin menee Jatkoaika ? Päätoimittaja pölkylle kertomaan ;)
 

Toimitus

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Tällainen minua pitkään pohdittanut asia pitäisi nyt saada selville. Elikästä, Jatkoajan toimitusta ovat kehuneet muutkin kun minä. Aivan jumalatton hienosti tehtyjä raportteja ja kuvia liigapeleistä. Minun mielestä paljon parempia kuin ns. virallisessa mediassa eli lehdet, urheiluruutu, kiekkoyö jne.

Kuinka sm-liiga ja joukkueet ovat tähän sivustoon suhtautuneet, sen olen ymmärtänyt, että Jatkoajan toimittajilla (luojan kiitos) on pressilätkät matseihin. Miten pitkään tämä hauska, kiva, minulta 100 % tuen saava homma voi jatkua ? Toimitus on kuitenkin koko ajan painottanut vapaa-ehtoisuutta. Mihin menee Jatkoaika ? Päätoimittaja pölkylle kertomaan ;)

Kiitoksia kehuista.

Jatkoaika on ja tulee pysymään vapaaehtoisvoimin pyöritettävänä organisaationa.

Terveisin,

Juha Hiitelä
päätoimittaja
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Thank Juu Hiitelä. Saat pitää pääsi ;)

Tämä kysymys JA:n tulevaisuudesta on minua askarruttanut vajaan vuoden verran eli sen jälkeen kun ulkomaille jouduin/pääsin. Täältä kaukaa katsoen Jatkoaika on selkeästi ykkönen kiekkofoorumina ja sen tähden jatko kiinnosti.

Ensi kaudella, jos luoja suo, pääsen jälleen kiekon pariin Suomessa. Kun on kiekkohommia eri rooleissa noin 30 vuotta tehnyt, niin tämä vuoden poissaolokin on tuntunut pahemmalta kuin pahimmat nikat. Joku voi kaivata perhettään ja toinen ystäviään. Minä kaipaan lätkää ja sitä kiekkoyhteisöä/perhettä. Näihin nikoihin JA on auttanut.

Ps. Älkäätte te suomalaiset kiekkoilijat ihan heti Ranskaan suunnistako. Willman voisi vielä kauden päätteeksi kertoa fiiliksiään, mutta itsepäinen kiekko-periferia tämä on. Helppoa rahaa täältä ei saa, vaikka punkku halpaa onkin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Toimitus
Kiitoksia kehuista.

Jatkoaika on ja tulee pysymään vapaaehtoisvoimin pyöritettävänä organisaationa.

Kun kehuttiin, niin annetaan nyt sitten vähän risujakin. Ilves pelaajien kevättodistukset -jutussa oli sen verran paljon ihmeellisiä kohelluksia, etten voinut olla miettimättä, onko juttua lainkaan tarkistettu ennen sen julkaisemista.

Seuraavat poimintoja sieltä:

"Kuten useita Ilveksen pelaajia, myös Koistista vaivasi otteiden tasaisuus. Välillä Koistinen pelasi huipputasolla ja oli joukkueen parhaita puolustajia."

Eiköhän kyse kuitenkin ole epätasaisuudesta.

"Ruotsalaishyökkääjän kanssa tehtiin try-outin jälkeen sopimus loppukesästä."

Luulin Messan olleen puolustaja. Toisaalta hänen vaisuutensa pakkina voisikin selittää se, että hän on oikeasti ollut hyökkääjä, joka vain joutui Ilveksessä pelaamaan pakin paikalla.

"Miettinen siirtyi vuodenvaihteessa Koo-Koo:seen ja pelasi siellä loppukauden."

Vaikka Mestis on vasta Suomen korkein sarjataso, niin kyllä niinkin perinteisen joukkueen kuin KooKoon nimi pitäisi osata kirjoittaa oikein.

"Paras ulkomaalainen joka on tampereella nähty"

Stefan on jo monta vuotta ollut oma suosikkini NHL-pelaajista, mutta tuo lausunto on silti aika raju, jos toimittaja noin ehdottomasti väittää, että esimerkiksi Theo Fleury oli Stefania huonompi.

"Jäi silti pisteen päähän yhden kauden jäähyennätyksestään ja nosti jäähyennätystään paremmaksi 45 minuutilla."

Siis rikkoiko se Pesonen nyt sen jäähyennätyksensä vai ei?

Pilkunnussimistahan tämä puoliksi on, mutta media-alalla yleinen tosiasia on se, että jos tekstissä on karkeita virheitä, vievät ne uskottavuutta tekstin sisällöltä. Ajatuksena juttu pelaajien kevättodistuksista oli kuitenkin hyvä. Toivottavasti samanlainen juttu tehdään myös muista liigajoukkueista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös