Kysymyksiä ja kommentteja Jatkoajan toimitukselle ja moderaattoreille

  • 200 925
  • 1 499
Tila
Viestiketju on suljettu.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"MUTTA, itse asiaan.. Onko tämä Jatkoajan virallinen linja? Joku toinen keskustelupalsta/laji leimataan valtakunnallisessa lehdessä vähemmänkoulutettujen kokoontumispaikaksi?"

Miksi ihmeessä jonkun yksittäisen henkilön, omalla nimellään esittämä arvio olisi Jatkoajan virallinen linja?
Käsittääkseni mitään leimausta ei tapahtunut kuin korkeintaan lehden toimituksen puolelta, Juha Hiitelä sanoi oman näkemyksensä, jota lainaukset ja muu juttu tukivat.
Tästä lukija voi vetää omat johtopäätöksensä, mutta Hiitelä ei minun lukutaitoni perusteella leimannut ketään.


" Ja miten ihmeessä Hiitelä on voinut tuollaista päätellä pelkän keskustelun perusteella? (oletan että hän ei tunne kaikkia keskustelijoita tosielämässä)"

Se ei kuule edes ole vaikeaa, minun ei tarvitse tuntea jokaista demin keskustelijaa jotta voisin sanoa että palstan keski-ikä ja sukupuolijakauma on se mitä se on. FF:ltä löytyy hyvää keskustelua joissain aiheissa (oikeastaan kv. osasto on miltei siedettävä), mutta suurelta osin viestien taso on kyseenalainen ja harvasta ketjusta löytyy yhtämittaisesti tasokasta argumentointia.

Itse luen kolmea suomalaista urheilupalstaa ja näistä Jatkis on ylivertaisesti paras ihan keskustelun tason takia.
FF:n suurin ongelma on (entisen) lepsun rekisteröinnin aiheuttama tilanne , jossa erilaisia provosoimistarkoitukseen luotuja sivunikkejä käytetään ihan vain keskustelun sabotoimiseen.
Yksinkertaisimmillaan tilanne on se, että FF:lla ei voi keskustella jääkiekosta mutta jatkoajalla futiskeskustelu on ongelmatonta.

niinjoo, tämä viesti ei edusta mitenkään JA:n yleistä linjaa, pelkästään omia päähänpinttymiäni.
 
Viimeksi muokattu:

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti varjo


niinjoo, tämä viesti ei edusta mitenkään JA:n yleistä linjaa, pelkästään omia päähänpinttymiäni.

Et siis ole Jatkojan varsinaista taustaporukkaa?

Siitä huolimatta päätit kuitenkin vastata tuohon, vaikka ketjun otsikossa nimenomaan kohdennetaan kysymykset Jatkoajan ylläpidolle. En kaivannut yksittäisen käyttäjän mielipidettä aiheesta, vaan jonkinlaisen agendan siitä kuinka Jatkoaika suhtautuu nimensä liittämiseen tällaisiin tapauksiin.

No ehkä se oli vaan hyvää mainosta. (rivien välistä luettuna ainakin) :)
 

Carlos

Jäsen
Yv-laatikko täynnä

Arvoisa Jatkoajan ylläpito. Eräs muumimaailmasta tuttu nimimerkki tuuppaa hyvää vauhtia pakasteherneitä nenäänsä koska minun yv-laatikkoni on jatkuvasti täynnä. Ongelma on se, että nytkin saan näkyviin vain ja ainoastaan 3 viimeisintä viestiä, mutta silti väitetään että niitä on kaikkiaan 98 kpl. Olen kokeillut kaikkea mahdollista kohdassa 'näytä viestit ajanjaksolta...', mutta mikään ei auta.

Osaisiko joku kertoa minulle millä saan tuhottua nuo 95 "haamuviestiä"?

Kiittäen,

Isä Carlos
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Yv-laatikko täynnä

Viestin lähetti Carlos
- - -
Osaisiko joku kertoa minulle millä saan tuhottua nuo 95 "haamuviestiä"?

Kiittäen,

Isä Carlos

Oletko tarkistanut myös "Lähetetyt"- kansion? Jos niitä ei poista, vie ne ihan yhtä paljon tilaa.

Nimim. joskus myös pähkäillyt
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Yv-laatikko täynnä

Viestin lähetti fiftyeight
Oletko tarkistanut myös "Lähetetyt"- kansion? Jos niitä ei poista, vie ne ihan yhtä paljon tilaa.

Sehän se oli, kiitokset vain hyvä veli. Taas kerran sen näki että:

a) järjenkäyttä on sallittua

b) tyhmästä päästä kärsii koko vasen jalka
 

Toimitus

Jäsen
Viestin lähetti Sheedy
Onko tämä Ilta-Sanomista tutuksi tullut Jeesus Hiitelä joku IS:n urheilutoimittajien saunakaveri?

En ole ainakaan toistaiseksi ollut yhdenkään Iltasanomien toimittajan kanssa saunassa.

Perustin mielipiteeni siihen, että olen tavannut useita (yli 100) Jatkoajan kirjoittajia ja perustan arvioni myöskin siihen samaan asiaan, mihin nimimerkki varjokin. Eli viestien sisältöön kokonaisvaltaisesti, ei minkään yhden osion kirjoitukset, vaan kokonaisuus.

Varjon puolesta vastaan, että hän ei kuulu Jatkoajan tekijätiimiin.

Kyseessä ei myöskään ole Jatkoajan virallinen linja, ja allekirjoittanut ei varsinaisesti edes vastaa keskustelupalstasta, koska en ole moderaattori. Kyseessä oli vain puhtaasti oma mielipiteeni. Satuin vain olemaan se, jolle Iltasanomien toimittaja soitti.

Jatkoajan linjana on se, että jokainen saa kirjoittaa Jatkoajan palstalle, ikään, koulutukseen tai sukupuoleen katsomatta, jos vain noudattaa sääntöjä. Ja uskon, että myös FutisForumissa on paljon fiksuja ja asiallisia kirjoittajia. Tunnen jopa muutaman henkilökohtaisesti.

Toivottavasti tämä nyt selvensi asioita,

Terveisin

Juha Hiitelä
Jatkoaika.com
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Miksi "Kenraali Ehnroothin taistelut taisteltu" ketju on lukittu?

K
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Kaiser Soze
Miksi "Kenraali Ehnroothin taistelut taisteltu" ketju on lukittu?

K

Veikkaisin syyksi sitä että se täyttyi sisällöttömistä onelainer-chattiviesteistä, eikä sisältänyt mitään palstan arvolle sopivaa keskustelua.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Normaalisti palstalla ilmoitetaan pelikielloista ja kirjoitusoikeuksien poistoista tyyliin "Kirjoitusoikeuksien poisto" "Pelikielto", miksi nyt on käytetty otsikoinnissa jo nimimerkkiä? Itselleni ainakin tulee sellainen kuva että arvon moderaattoreilla on eri kastit kirjoittajille. Ei sinällään että se minua haittaisi, mutta valitettavan kuvan antaa vain ns. sunnuntaiseuraajalle.
 
Re: Ketju "KaZaa ja muut vastaavat"

Viestin lähetti Axel K.
Kannattasko alkaa vähän seuraamaan ko. ketjun keskustelua. "Warettamisen oppitunti" olisi mielestäni parempi nimi ko. ketjulle. Uskoisin, että ko. keskustelulle löytyy omat paikkansa Internetin "sivukujilta".
Kyseinen ketju on seurannassamme, itse asiassa ollut jo pidempään. Kaikkiin lainvastaisuuksiin puututaan välittömästi ja rangaistukset ovat sääntöjen mukaisesti ankaria.

Kuitenkaan P2P-ohjelmien käyttö ei ole kiellettyä, emmekä näin ollen myöskään puutu keskusteluun ellei siihen ilmene erityistä aihetta.

Ystävällisin terveisin,

Moderaattorit
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Ketju "KaZaa ja muut vastaavat"

Viestin lähetti Moderaattorit
Kyseinen ketju on seurannassamme, itse asiassa ollut jo pidempään. Kaikkiin lainvastaisuuksiin puututaan välittömästi ja rangaistukset ovat sääntöjen mukaisesti ankaria.

Kuitenkaan P2P-ohjelmien käyttö ei ole kiellettyä, emmekä näin ollen myöskään puutu keskusteluun ellei siihen ilmene erityistä aihetta.

Ystävällisin terveisin,

Moderaattorit

Jep, nykyäänhän mikään ei ole laitonta ja kaikki on vaan varmuuskopiointia. Mutta sehän ei ole tietenkään tedidän vikanne.

Lähinnä ensimmäisellä viestilläni viittasin keskusteluun josta löytyy mm. pätkä "Monilla näyttää olevan paljon pelejä tarjolla .bin-tiedostoina. Onko niiden lataaminen ajan hukkaa vai voiko niitä saada jopa toimimaan? Jos voi, niin kuinka?"

Varmuuskopiointia?
 
Nyt tässä ketjussa rönsyilevä aihe loppuu just eikä melkein kohta.
Keksikää uusi ketju missä voitte keskustella aiheesta.
Jos tässä ketjussa tulee vielä aiheen vierestä keskustelua, kaikki keskusteluun osallistuvat lähtevät pelikiellolle.

Teidänkin ystävänne,
välillä hermostuneet
Moderaattorit



EDIT: varjon heittämän linkin ketjussa on nyt kaikki viestit tästä ketjusta koskien tekijänoikeuksia.
Linkki
 
Viimeksi muokattu:

Krimi

Jäsen
Olisikohan mahdollista muuttaa SM-liigan (tai miksei kaikkien muidenkin käypien matsien) otteluraportteja siten, että myös yksittäisten pelaajien +/- saldot näkyisivät?

Muutenkin jos otteluraporteista saisi yksisivuiset, kuten nhl.com:in sivuilla (scores -> off. scoresheet ja off. super stats), olisi kaikki oleellinen tilastotieto yhden silmäyksen ulottuvilla.

Tiedän kyllä että tekniikka voi hidastaa muutoksen tekemistä, mutta nuo pelaajakohtaiset plusmiinukset ainakin olisi kyllä tosi kiva saada nähtäville.

-j.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedoksenne, oi toimittajat, että sinänsä ansiokkaassa raportissa A-junnujen play-offeista on Ville Varakkaan kuvan tilalle istutettu Capo Grünn. Ymmärrän toki, jos tämä on tapahtunut Ville Varakkaan oikean henkilöllisyyden suojaamiseksi :)
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Semmoista asiaa vaan aattelin kysäistä, että olisiko mahdollista saada jonnekin yläreunaan semmoinen kiva log-out näppäin. Tällä varmasti vähenisi tuo vahingoissa toisen nimimerkillä tapahtuva kirjoittelu. Nyt on varsin hankalaa kirjautua ulos. Tietysti se voi jossain helpossa paikkaa olla, mutta en ole sitä kaikilla silmilläni nähnyt.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Morrison, katsopa minkälaisia linkkejä on keskustelun etusivulla, alaosassa sivua.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Viestin lähetti vilpertti
Morrison, katsopa minkälaisia linkkejä on keskustelun etusivulla, alaosassa sivua.

Siltähän se löyty! Kiitos tiedosta. En ole koskaan kirjautunut tuota kautta sisään, niin en ole huomannutkaan tommosta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Juhaht
Miksi Oraakkeli-ketju on laitettu lukkoon?
En oo moderaattori, mutta good riddance. Kaikessa viihteellisyydessään Vapaa keskustelu on kuitenkin tarkoitettu mielestäni ensisijaisesti keskustelulle. Pelkkä copy-paste joltain puolivillaiselta saitilta ei mielestäni täytä keskustelun tunnusmerkkejä. Turhaa bittisaastetta toisin sanoen. Hauskuuskin noista oraakkelin itseään toistavista vastauksista katosi noin kolmannen viestin kohdalla.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Nii'in

Saanko Jatkoajassa avata suoraan toisen nimimerkin nettipersoonaa käsittelevän keskusteluketjun käyttäen oletuksena että "kyllä se huumoria varmaan ymmärtää" ilman että minulle tulee muita seuraamuksia kuin ketjun sulkeminen ja/tai "hyi hyi" huomautus?

Jos vastaus on kyllä pyydän että poistatte kirjoitusoikeuteni välittömästi. Kummallekaan osapuolelle ei varmasti tule toistaan ikävä.

Edit: Voi helvata mikä myllyläteksti tästä tuli... pahoittelen.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minun osaltani ei ainakaan ole aihetta enempään, tuo ketju menee minun silmissäni läpi ihan huumorilla ja sain hyvät naurut aiheesta. Kyseessähän oli vaan teekkareiden ja rahvaan välisten luokkaristiriitojen aiheuttama purkaus. :)

On toki totta, että kaikki eivät välttämättä ymmärtäisi huumoria, joten siltä osin Twiten kommentti on kyllä ymmärrettävä. Enkä minäkään kyllä olisi tykännyt, jos aihe olisi mennyt pahasti loukkaavaksi tai sitten johonkin muuten arveluttavaan suuntaan. Tästä johtuen olisinkin halukas kuulemaan moderaattoreiden ja muidenkin kirjoittajien kommentteja aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Pakko kai munkin kommentoida kun allekirjoitukseksi päädyin, mikä ei sinänsä haittaa.

Ainoa joka tuohon voinee vastata on ketjun avannut "Espoon Krystof Oliwa" eli Tommy.

Minähän en Sististäkään tunne, mitä nyt joskus vissiin jokunen yv on vaihdettu. Vaikuttaa kuitenkin sen verran fiksulta jäppiseltä ettei varmaankaan noista "ota itseensä". Sitäpaitsi, ei kai tuossa nyt juurikaan henkilökohtaisuuksiin menty?

Ja vaikka täällä FF:ia usein haukutaan ja siellä usein mennään liiallisuuksiin niin silti mielestäni harvoin eteen tulevat vastaavanlaiset "anarkiat" ketjuissa ovat piristyruiske tuolle Vapaalle Keskustelulle. Jos kerran aihealue on Vapaa niin silloin mielestäni se myös tulisi tietyissä rajoissa sallia. Ok, tuo ketju meni tuollaiselle "ehdin nähdä" tasolle mutta mitä sitten? Jos Moderaattorit antoivat sen tahallaan olla auki niin hatunnosto sinne. Itse ainakin odotin naurua pidetellen kuka seuraavaksi lähettää jonkun FF-tyylisen viestin ja mitä Sistis itse vastaa.

Tuohon Twiten viestiin sen verran etten ainakaan minä ota asioita niin vakavasti (kuten ei ilmeisesti Sistiskään) että vaatisi päitä pölkylle. Mutta hyvä pointti kyllä Twiteltä. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on sitten hieman eri juttu, tosin sekin vaihtelee henkilöstä riippumatta. Ihan oikeasti, tämä on kuitenkin kaikesta huolimatta vain virtuaalinen keskustelupaikka.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko mahdollista että Moderaattorit poistaisivat Tapparan keskustelualueelta lukkoon laitetun ketjunavauksen? Tapparaosiossa ei ole montaa ketjua muutenkaan niin tuommoinen turha nälvimisteksti pistää ikävästi silmään.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Voisiko arvon moderaattoritiimi/muut sivuston ylläpidosta vastaavat myöskin huomioida tänään tapahtuneen onnettomuuden? Siis tarkoitan jonkinlaista "suruliputusta" taulun ulkoasussa, vaikkapa värien tummentamista tai jotain vastaavaa. Koska muutkin mediat myös "pukeutuvat surupukuun", niin minusta olisi myös loogista että myös Jatkoaika huomioi tapauksen ulkoasun muutoksella. Sopisi hyvin Jatkoajan edelläkävijän rooliin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös