Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2017–2018

  • 446 890
  • 2 920

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei Liigan kurinpitopäätöksen perusteella. Jos sinulla on antaa jokin parempi lähde, että tilannetta pidettiin mahdollisena vahinkona, niin voit laittaa sen tänne.

Tarkoitin teon tahallisuutta vahingoittamistarkoituksessa. Jos Liigalla olisi ollut näyttää, että Kiiholmalla on selkeä tarkoitus vahingoittaa tilanteessa ei varmaan olisi vain kolmella pelillä selvinnyt tuosta.
 

Vapaapudotus

Jäsen
Suosikkijoukkue
idän ihmeet
Normaali pikku huitaisu, jossa pelaaja loukkaantui versus vaarallinen vahingoittamisyritys, jonka kohteena ollut pelaaja jatkoi peliä.

Varmaan erona on se, että Ohtamaa taisi pelata Kärpissä ja Tyrväinen antoi poikkari Kärppäpelaajalle.

Ensinnäkin haluan pyytää anteeksi, että kirjoitin epäasiallisesti. En tiedä, mikä muhun meni. Toiseksi en ihan ymmärrä, mitä haet tuolla toisella virkkeellä takaa. Olen itse SaiPan kannattaja, eikä ole tunnesiteitä Ouluun, Jokereihin tai IFK:hon. Olen vain itse ollut kaukalossa ja katsonut satoja otteluita kaukalon laidalla ja ehkä jotenkin väitän tietäväni homman nimen, niin hieman nousi tunteet pintaan tuosta Tyrväisen hölmöilystä joka ei kuulunut IMO peliin ollenkaan.

Ohtamaan huitominen oli myös typerä, mutta ei pelikiellon paikka. Noita näkee kymmeniä joka ottelussa ja aika erikoista, että Telegin loukkaantui, kun ei mitenkään lataa kovaa viikatetta jaloille.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä ihmettä sinä oikein mesoat? Jos alettaisiin tekemään kunnon syväargumentteja niin täällä jokaikisen kommentit (myös sinun) on nollatasoa. Esim. yksittäistilanteita pitäisi penkoa satoja, ottaa huomioon muuttujat ja tulkita ne.

Luitko edes viestiäni? Sanoin, että kyseessä on mainio esimerkki siitä kuinka herkkä polven seutu on. Yksi esimerkki ei todista aukottomasti mitään ikinä missään enkä ole tämmöistä väittänytkään, vaikka jotain tämmöistä mesoatkin. Tuo linkki toimi esimerkkinä, kuinka herkkä polvi on. Mikä tuossa nyt oikein hiertää?

EDIT: Runsaasti anatomiaa opiskelleena voisin pitää sinulle vaikka kuinka pitkän luennon polven anatomiasta ja täten "todistaa" noita paremmin, mutta luulenpa että et itsekkään pidä tätä mielekkäänä. Aikaakaan ei siihen kyllä ole.
Ai minä mesoan. Sori siitä. Sanot videon toimivan esimerkkinä sille kuinka herkkä polvi on, ja samassa viestissä kirjoitat "Eli tuuria tilanteessa melkoisesti, että Vesalainen ei loukkaantunut pahastikkin tilanteessa." Käytät siis tuota tapausta ja polven herkkyyttä perusteluna sille onnenkantamoiselle, ettei Vesalaiselle käynyt pahasti tilanteessa, vaikka toisin väitätkin. Se minua viestissäsi hiertää, eikä siihen tarvita anatomian opastusta, korkeintaan äidinkielen. Tuo video ei nimittäin itsessään kerro kuin sen, että isku polvitaipeeseen tekee varsin kipeää ja polvi todella on herkkä. Voi olla heikkokin ja sen uskon, jos niin sanot, mutta sitä et aiemmassa viestissäsi maininnut, eikä tuo video sitä kerro ilman lisätietoja.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ensinnäkin haluan pyytää anteeksi, että kirjoitin epäasiallisesti. En tiedä, mikä muhun meni. Toiseksi en ihan ymmärrä, mitä haet tuolla toisella virkkeellä takaa. Olen itse SaiPan kannattaja, eikä ole tunnesiteitä Ouluun, Jokereihin tai IFK:hon. Olen vain itse ollut kaukalossa ja katsonut satoja otteluita kaukalon laidalla ja ehkä jotenkin väitän tietäväni homman nimen, niin hieman nousi tunteet pintaan tuosta Tyrväisen hölmöilystä joka ei kuulunut IMO peliin ollenkaan.

Ohtamaan huitominen oli myös typerä, mutta ei pelikiellon paikka. Noita näkee kymmeniä joka ottelussa ja aika erikoista, että Telegin loukkaantui, kun ei mitenkään lataa kovaa viikatetta jaloille.
Olisihan minunkin pitänyt katsoa suosikkijoukkueesi, pahoitteluni! Oikeassa olet siinä, että tuollaiset hölmöilyt eivät kuulu peliin.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yksi IFKn lukuisista sankareista päätti Kärppäpuolustaja Niemelän kauden.

Kyllä tuo seura kaikkine Bäckströmin ulostuloineen ja omien huippujunnujen pois potkimisen ja peltosvillen pelleilyineen ja näiden puukäsien peluuttaminen on häpeäksi koko Suomelle ja sellainen häpen pilvi leijuu koko Helsingin yllä tällä hetkellä että ihan vituttaa kun on tuollainen riesa pitänyt perustaa.

Kärppäpuolustaja Mikko Niemelän kausi päättyi HIFK-hyökkääjän taklaukseen | Jääkiekko | Kaleva.fi
 
Viimeksi muokattu:

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kiitos Åsten! Joku tuolla Kärppien keskustelussa ennustikin jo hyvissä ajoin ennen viikonloppua, että Hifkin kanssa peleistä ei selvitä ilman loukkaantumisia ja niinhän siinä vaan kävi.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kiitos Åsten! Joku tuolla Kärppien keskustelussa ennustikin jo hyvissä ajoin ennen viikonloppua, että Hifkin kanssa peleistä ei selvitä ilman loukkaantumisia ja niinhän siinä vaan kävi.

Kiitos myös teille Haatajan telomisesta. Lähellä kävi myös pari muuta, mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kiitos myös teille Haatajan telomisesta.
Tähän muuten kaipaisin jotain lisäinfoa, en siis sano etteikö tätä olisi voinut käydä mutta millainen tilanne ja mitä siinä käy? Tuohan meni itse suorassa ottelulähetyksessä kyllä varmaan kaikilta ohi.
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Enpä usko että Åsten tarkoituksella Niemelän teloi. Vaikka olenkin Kärppien kannattaja ja "omaan" sattui niin mielestäni Åsten on mainio persoona ja ihan kelpo pelaajakin eikä roolistaan huolimatta hae mitään älyttömiä tällejä niinkuin Tyrväisen veljekset, joista on sanottu tässäkin ketjussa jo kaikki tarpeellinen. Ei yksittäisten pelaajien teot ole seurasta kiinni eikä IFK sikaile sen enempää kuin muutkaan jengit, 70-luku meni jo.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tähän muuten kaipaisin jotain lisäinfoa, en siis sano etteikö tätä olisi voinut käydä mutta millainen tilanne ja mitä siinä käy? Tuohan meni itse suorassa ottelulähetyksessä kyllä varmaan kaikilta ohi.

Käsittääkseni Haataja sai poikkaria kaulaan, mutta en ole kyllä itsekään saanut aikaiseksi kaivaa mitään videomateriaalia tuosta. Elän siis tuossa käsityksessä, mutta voin olla myös väärässä. Jotain sille kuitenkin tapahtui joten täytynee käydä nauhoja läpi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Käsittääkseni Haataja sai poikkaria kaulaan, mutta en ole kyllä itsekään saanut aikaiseksi kaivaa mitään videomateriaalia tuosta.
Joo onhan näin voinut käydä, mutta en silti lähtisi mitään syyttelyitä kamalasti vielä tekemään jos tuosta ei oikeasti mitään varteenotettavaa todistetta ole.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Samaahan näistä muistakin Oulun suunnalta tulevissa kommenteissa on aistittavissa.
Aha. Eli se että yksi idiootti suoltaa viestitolkulla paskaa tarkoittaa sitä että tämä koko keskustelu olisi ihan kollektiivisesti lähtenyt liikkeelle siitä kun Kärpät hävisi runkosarjan kannalta kaksi täysin merkityksetöntä ottelua IFK:lle? Voi vittu että on aukoton logiikka siellä päässä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Joo onhan näin voinut käydä, mutta en silti lähtisi mitään syyttelyitä kamalasti vielä tekemään jos tuosta ei oikeasti mitään varteenotettavaa todistetta ole.

Fair enough. Ehkä alkaa vaan vituttamaan tämä yksipuolinen lynkkaus ja jeesustelu, kun fakta kuitenkin on että näitä potentiaalisesti vaarallisia iskuja tuli kyllä molempien jengien toimesta näissä kahdessa ottelussa.
 

ilu

Jäsen
Aha. Eli se että yksi idiootti suoltaa viestitolkulla paskaa tarkoittaa sitä että tämä koko keskustelu olisi ihan kollektiivisesti lähtenyt liikkeelle siitä kun Kärpät hävisi runkosarjan kannalta kaksi täysin merkityksetöntä ottelua IFK:lle? Voi vittu että on aukoton logiikka siellä päässä.

Kannattaa varmaan itse kunkin hetki hengähtää ja odottaa että tappion tuoma tunnelataus laantuu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kannattaa varmaan itse kunkin hetki hengähtää ja odottaa että tappion tuoma tunnelataus laantuu.
Ei minua nuo kaksi hävittyä peliä hetkauta suuntaan eikä toiseen, ei nyt eikä yleisestikään. Sille en voi mitään että muutamien kirjoittajien kommentointi täällä (ja tulee ihan sekä IFK:n että Kärppien leiristä näitä) meinaa välillä mennä ihon alle, mutta sillä ei ole mitään merkitystä näiden kahden ottelun tuloksen kanssa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

ilu

Jäsen
Mielenkiintoinen tilanne kaikkinensa, kontakti ei itsessään näytä pahalta mutta maila ilmeisesti osuu sitten ikävään paikkaan? Paskamainen juttu.

Onhan tuossa selkeästi enemmän voimaa ja vauhtia kuin Tyrväisen tökkäisyssä ja iskukin kohdistuu huomattavasti vaarallisempaan paikkaan. En sitten tiedä olisiko tilanne mennyt eteenpäin jos Selin tai Salmelainen olisi tilanteen Kärppä-organisaation tavoin nostanut esiin.

Enemmän tämä sitä Lähteenmäen tilannetta muistuttaa kuin Tyrväisen tönäisy.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onhan tuossa selkeästi enemmän voimaa ja vauhtia kuin Tyrväisen tökkäisyssä ja iskukin kohdistuu huomattavasti vaarallisempaan paikkaan. En sitten tiedä olisiko tilanne mennyt eteenpäin jos Selin tai Salmelainen olisi tilanteen Kärppä-organisaation tavoin nostanut esiin.
Minä en kyllä tuosta videosta nää että mihin se maila osuu jos se ylipäätään johonkin osuu, mutta hyvä jos sinä pystyt tuosta sanomaan.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Minä en kyllä tuosta videosta nää että mihin se maila osuu jos se ylipäätään johonkin osuu, mutta hyvä jos sinä pystyt tuosta sanomaan.

"Jos se ylipäätään johonkin osuu"? Huvikseen Hade varmaan jätti matsin kesken. Ei vittu, nyt on hyvä hetki mennä nukkumaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
"Jos se ylipäätään johonkin osuu"? Huvikseen Hade varmaan jätti matsin kesken. Ei vittu, nyt on hyvä hetki mennä nukkumaan.
No ei vittu vaan itsellesi, ihan kuten @Beagle Boy tuossa toteaa niin voihan siinä osua esim. ranne tai joku muukin kuin maila? Vittu että menee välillä oikeasti hermo kun pitää rautalangasta vääntää joka helvetin asia niin ei jää kenellekään mitään epäselvyyksiä tänne.

Joo ei vittu ja unta palloon vaan jos helpottaa.

EDIT:

Tosin vedetään nyt sen verran takaisin että taitaa Beagle Boy meinata että ranteeseen osuu, mutta joo kuitenkin. Voi se osuma silti jostain muualtakin tulla kuin mailasta. Sori ylireagointi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös