Kyseenalaiset taklaukset ja mailaniskut Liigassa kaudella 2023–2024

  • 468 240
  • 4 231
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Jep jep. Nick varmaan sai itse vaihtoaitiossa kuningasajatuksen mieleen lähteä suoraan seuraavassa vaihdossa ajamaan kohti Markusta tiedetynlaisin seurauksin.
Mä en nyt tajua, että mitä sä vänkäät? Mun mielestä näissä kahdessa tapauksessa ei ollut mitään yhtäläisyyksiä.
 

Khoenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
No siinä tapauksessa Nicolelle kuuluu antaa mitali! Oikeastaan taisi pelastaa Nurmen hengen myös, koska ei kuitenkaan tappanut tätä. Jos olisi oikein halunnut, niin olisi kaivanut jatimatikin takataskustaan ja heittänyt Markuksen luodon yli Norjaan. Tai jotain.
Jännästi kurinpitoa ei aina kiinnosta, että olisiko törppöillyt pelaaja voinut satuttaa paljon pahemminkin halutessaan. Että jos ihan tosissaan olisi huitonut käsille tai läväyttänyt poikkarilla niskaan tai ajellut päähän. Tai jotain. Tuolla on kaukalot pullollaan pelaajia, jotka osaavat himmata sen verran, ettei tule ruumiita. Siis pelaajia, jotka eivät ”ihan tosissaan” halua nuijia muita hengiltä. Todella suuri osa näistä pelaajista osaa myös olla hakkaamatta jään pinnassa ilman kypärää makaavaa pelaajaa. Ja sitten on niitä vähän hitaammalla käyviä valopäitä, jotka haluavat ”antaa oppitunnin”.

Markus Nurmi on saatanan rasittava ja ärsyttävä pelaaja. Hän osaa pelata sääntöjen rajamailla ja kyllä, myös filmata, toisinaan hyvinkin näyttävästi. Osaa myös pelata pikkusikaa ja hiillostaa vastustajia. Oikeuttaako se tällaisiin Nicolen näyttämiin temppuihin? Ei oikeastaan millään tavalla. Mutta eihän se ole olennaista, kun TOSI ÄIÄ uskalsi nakata tämän jäähän ja jatkaa takomista. Ja NEITI NURMI se vaan pötkötti nössönä jäässä muka yrittäen suojella päätään. Olisi nyt ees vastannut puhelimeen.
Taas kerran...ne todisteet FILMAAMISESTA.

Olen valmis myöntämään että JOSKUS kun Nurmelle jotain tehdään, hän heittää värikynää ja pientä dramatisointia.

Se on eriasia kuin filmaaminen ja sukeltaminen...todisteet jatkuvasta filmaamisesta olisi poikaa.

Yksi selkeä tarina on olemassa kun Nurmi ja Pajuniemi nuorina hölmöilivät ja lähtivät leikkiin mukaan, kun pudotuspelisarja Pelicansia vastaan oli Björnisen johdossa kovaa filmaamista.

Se mikä oli positiivista, oli että Nurmi ja Pajuniemi eivät olleet siinä leikissä lahjakkaita, kuten Pelicans.
 
Viimeksi muokattu:

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keskustelu on kuin jostain klassisesta perheväkivalta tapauksesta. "Ei se nyt niin paha ollut, pieni näpäytys vaan, olis voinu satuttaa kunnolla jos olisi halunnut"

Pitääkö tässäkin tapauksessa odottaa että on liian myöhäistä?

Keskustelun perusteella pitäisi antaa Nurmelle pelikieltoa kun aiheutti tämän...
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En todellakaan ole mikään TPS tai Nurmi fani, mutta siinä vaiheessa hörähdin kun Nurmea verrataan Jarkko Ruutuun.

Eilinen oli turhautuneen pelaajan aivopieru. Muuten olisi tajunnut lopettaa siinä vaiheessa kun vastustajalta lähti kypärä päästä. Nyt vain pitää ottaa kiltisti vastaan mitä kurinpidon lottokone arpoo
 

Dwightschrute

Jäsen
Suosikkijoukkue
HCTPS
Kyllä mä ihmettelen tätä tarvetta käyttää pelaajien nimistä naisväännöksiä halventamistarkoituksessa. Ihan oikeastiko tuollainen toksinen naisviha on sitä kulttuuria, jota haluatte kiekon ympärillä ylläpitää? Classy.
Tätä samaa kyllä ihmettelen. Ehkä kannattaa olla hiljaa, jos ei osaa keksiä muuta sanottavaa
 

Pelinappula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ritchie kun olis malttanut lopettaa tuohon ensimmäiseen tuuppasuun kun Nurmi sukelti kilppareihin niin olis ollu täydellisen nöyryyttävä kuva Nurmesta.

Ensin tökit ja härnäät koko pelin ja kun tulee aika vastata tekemisistään nii äijä painuu kun koira maahan ja nöyrtyy kohtaloonsa, tässä puuttu Ritchieltä täysin pelisilmä ja urpoili lopulta itsensä pihalle.

En siis todellakaan hyväksy tuota jäässä takomista vaan Ritchien olis pitäny lopettaa Nurmen nöyryyttäminen siihen eka jäähän painamiseen.
 

444

Jäsen
Taas kerran...ne todisteet FILMAAMISESTA.

Olen valmis myöntämään että JOSKUS kun Nurmelle jotain tehdään, hän heittää värikynää ja pientä dramatisointia.

Se on eriasia kuin filmaaminen ja sukeltaminen...todisteet jatkuvasta filmaamisesta olisi poikaa.

Yksi selkeä tarina on olemassa kun Nurmi ja Pajuniemi nuorina hölmöilivät ja lähtivät leikkiin mukaan, kun pudotuspelisarja Pelicansia vastaan oli Björnisen johdossa kovaa filmaamista.

Se mikä oli positiivista, oli että Nurmi ja Pajuniemi eivät olleet siinä leikissä lahjakkaita, kuten Pelicans.
En mä lähde tuohon keskusteluun. Ihan vain siksi, että se ei ollut viestini pointti. Mua ei vittujen vertaa kiinnosta, puhutaanko ”filmaamisesta” vai ”rikkeiden korostamisesta” vai mistä ikinä. Se ei ollut edes vähän alusta viestin pointti. Pointti oli se, että mitä hyvänsä Nurmi on kentällä tehnyt, se ei oikeuta tuohon Nicolen idiotismiin. Ihan sama, onko Markus ärsyttävä, rasittava, ruma, kaunis, tyhmä tai vaikka vesinokkaeläin. Ritchien aivovammailun puolustamiselle ei ole mitään perustetta. Ja joka muuta väittää, on ääliö. Koska mä sanon niin.
 

Khoenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
En mä lähde tuohon keskusteluun. Ihan vain siksi, että se ei ollut viestini pointti. Mua ei vittujen vertaa kiinnosta, puhutaanko ”filmaamisesta” vai ”rikkeiden korostamisesta” vai mistä ikinä. Se ei ollut edes vähän alusta viestin pointti. Pointti oli se, että mitä hyvänsä Nurmi on kentällä tehnyt, se ei oikeuta tuohon Nicolen idiotismiin. Ihan sama, onko Markus ärsyttävä, rasittava, ruma, kaunis, tyhmä tai vaikka vesinokkaeläin. Ritchien aivovammailun puolustamiselle ei ole mitään perustetta. Ja joka muuta väittää, on ääliö. Koska mä sanon niin.
Noh, vastaukseni sulle taisi tulla ehkä hieman turhautuneena, kiitos selvennyksestä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Siis noissa lyönneissä taisi olla mailakin vielä kädessä? Potentiaalia oli siis vielä saada esim kova mailantuppi silmäkulmaan?

Sairasta touhua.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Käsittääkseni Markuksen luuri on poikkeuksetta äänettömällä.
Ja varmasti pysyykin, ei hänen kannata kyllä puhelimeen vastata, avut ovat jossain toisaalla. Tällä kuitenkaan ei sinällään ole merkitystä tämän casen kanssa. Ei Richien kaltainen teko muutu sen oikeutetummaksi vaikka sitä edeltäisi millainen filmailu tai suun soittaminen. Jokainen vastaa omasta päällekarkailustaan, eikä tässä voi syytä vyöryttää toisen niskaan. Jos hermokontrolli on huonolla tasolla, kannattaa tähän hakea jonkinlaista apua. Jan_Peter alla kiteyttää hyvin sen, miten Nurmen kaltaiset pelaajat laitetaan povitaskuun.
Nurmen temput ei saisi mennä ihon alle, ja kun ne ei sinne mene niin jää jäljelle huomiota hakeva ballerina joka enemmän sekoittaa oman joukkueen peliä kuin saavuttaa sillä mitään.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Jokaisessa korkeassa mailassa on potentiaalia saada mailankärki suoraan silmään. Mikä tämänkin vuodatuksen pointti oli?
Korkeat mailat ovat nyt pääsääntöisesti vahinkoja/juolimatonta pelaamista. Tuossa ei ole mitään vahinkoa.

Kyllähän tuo tilanne on vielä vaarallisempi maila nyrkissä kuin ilman.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Jokaisessa korkeassa mailassa on potentiaalia saada mailankärki suoraan silmään. Mikä tämänkin vuodatuksen pointti oli?
Korkeat mailat harvoin on tarkoituksellisia, toisin kuin tämä Ritchien sekoaminen.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokaisessa korkeassa mailassa on potentiaalia saada mailankärki suoraan silmään. Mikä tämänkin vuodatuksen pointti oli?
Ja kevyenliikenteenväylällä voi jäädä auton alle. Vivahde ero tulee siinä lähteekö auto lapasesta ajoväylältä vai ajaako lähtöjään jo kevyenliikenteenväylällä.

Ritchie keissi on jo eri kaliiberin juttu koska on pelitilanteen ulkopuolinen ja peliin kuulumaton tempaus.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Ötökkä @repalefarkku Vaikka Ritchien teko oli tahallinen, jokainen joskus jääkiekkoa vähänkään seurannut näki, ettei tarkoitus ollut vahingoittaa. Siinä tapauksessa touhu olisi ollut aika lailla eri näköistä. Nyt se oli sitä turhautuneen pelaajan uhoa, mikä aiheutui 99 % varmuudella siitä, että Nurmi on koputellut mailalla matsin aikana siihen malliin, millä NHL:ssä joutuu tiputtamaan hanskat. Siellä kun muutaman kerran sen koputtelun suoritat, niin se on ihan sama kuin tiputtaisi itse hanskat ensimmäisenä pienen katsekontaktin ja nyökkäilyn jälkeen. Otin nyt poikkeuksellisesti NHL-kortin esiin, koska Ritchie ei välttämättä ole sopeutunut vielä tuohon rottien suosimislinjaan Liigassa. En edelleenkään puolustele tuota episodia, mutta ymmärrän syyt, miksi noin teki.
 

Kyle

Jäsen
Taas kerran...ne todisteet FILMAAMISESTA.

Olen valmis myöntämään että JOSKUS kun Nurmelle jotain tehdään, hän heittää värikynää ja pientä dramatisointia.

Se on eriasia kuin filmaaminen ja sukeltaminen...todisteet jatkuvasta filmaamisesta olisi poikaa.

Yksi selkeä tarina on olemassa kun Nurmi ja Pajuniemi nuorina hölmöilivät ja lähtivät leikkiin mukaan, kun pudotuspelisarja Pelicansia vastaan oli Björnisen johdossa kovaa filmaamista.

Se mikä oli positiivista, oli että Nurmi ja Pajuniemi eivät olleet siinä leikissä lahjakkaita, kuten Pelicans.

Eikö edellisessä ottelussa Gregoire vähän hipaise Nurmea joka keräilee ja tuonkin osa TPS:stä varmaan väänsi joksikin kompastukseksi.

Eli tässä klipissä minuutin kohdalla


 

Khoenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Eikö edellisessä ottelussa Gregoire vähän hipaise Nurmea joka keräilee ja tuonkin osa TPS:stä varmaan väänsi joksikin kompastukseksi.

Eli tässä klipissä minuutin kohdalla


Ainakin hänelle tehtiin jotain.
On mahdollista että Nurmi kaatui dramatisoiden, tai ihan vain kompastui omiin jalkoihin...mutta.

Jäikö hän jäähän makaamaan vai nousiko heti ylös?

Entäs...oliko hän ämmä ja lähti hameen kanssa karkuun vai menikö heti mukaan painiin ja tilanteeseen?

En nyt vielä tämän kanssa huutelisi Nurmea FILMAAJAKSI.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
@Ötökkä @repalefarkku Vaikka Ritchien teko oli tahallinen, jokainen joskus jääkiekkoa vähänkään seurannut näki, ettei tarkoitus ollut vahingoittaa. Siinä tapauksessa touhu olisi ollut aika lailla eri näköistä. Nyt se oli sitä turhautuneen pelaajan uhoa, mikä aiheutui 99 % varmuudella siitä, että Nurmi on koputellut mailalla matsin aikana siihen malliin, millä NHL:ssä joutuu tiputtamaan hanskat. Siellä kun muutaman kerran sen koputtelun suoritat, niin se on ihan sama kuin tiputtaisi itse hanskat ensimmäisenä pienen katsekontaktin ja nyökkäilyn jälkeen. Otin nyt poikkeuksellisesti NHL-kortin esiin, koska Ritchie ei välttämättä ole sopeutunut vielä tuohon rottien suosimislinjaan Liigassa. En edelleenkään puolustele tuota episodia, mutta ymmärrän syyt, miksi noin teki.
Itse en kyllä keksi muuta tarkoitusta tuollaiselle kun vahingoittamisyritys. Ja jos tuolla tavalla pimenee jostain koputteluusta niin on kaikille paras jos herra pysyy pois kaukaloista niin kauan että saa pääkoppansa kuntoon.
 

Kyle

Jäsen
Ainakin hänelle tehtiin jotain.
On mahdollista että Nurmi kaatui dramatisoiden, tai ihan vain kompastui omiin jalkoihin...mutta.

En nyt vielä tämän kanssa huutelisi Nurmea FILMAAJAKSI.

No jos filmaajan kriteeri on se, että kaatuilee ilman että hänelle ei tehdä mitään niin ehkä Nurmi ei ole sitten filmaaja. Miika Lahti ja Kai Kantola taitavat olla tuolla kriteerillä liiga-historian ainoat filmaajat vaikka aikasemmin heitä pidettiin vain huonoina luistelijoina kun kaatuivat ilman syytä. Voi tosin olla myös, että meillä on eri käsitys filmaamisesta koska itse pidän tuota Gregoire tilannetta 100% filminä.
 

Khoenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
No jos filmaajan kriteeri on se, että kaatuilee ilman että hänelle ei tehdä mitään niin ehkä Nurmi ei ole sitten filmaaja. Miika Lahti ja Kai Kantola taitavat olla tuolla kriteerillä liiga-historian ainoat filmaajat vaikka aikasemmin heitä pidettiin vain huonoina luistelijoina kun kaatuivat ilman syytä. Voi tosin olla myös, että meillä on eri käsitys filmaamisesta koska itse pidän tuota Gregoire tilannetta 100% filminä.
Et edes anna arvoa sille asialle, että Nurmi EI jää makaamaan ja pyytämään rangaistusta, vaan että nousee heti ylös ja menee takaisin tilanteeseen?

Etkä anna edes 1% mahdollisuutta että ihan vaan kompastuu omiin jalkoihin?
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
@Ötökkä @repalefarkku Vaikka Ritchien teko oli tahallinen, jokainen joskus jääkiekkoa vähänkään seurannut näki, ettei tarkoitus ollut vahingoittaa. Siinä tapauksessa touhu olisi ollut aika lailla eri näköistä. Nyt se oli sitä turhautuneen pelaajan uhoa, mikä aiheutui 99 % varmuudella siitä, että Nurmi on koputellut mailalla matsin aikana siihen malliin, millä NHL:ssä joutuu tiputtamaan hanskat. Siellä kun muutaman kerran sen koputtelun suoritat, niin se on ihan sama kuin tiputtaisi itse hanskat ensimmäisenä pienen katsekontaktin ja nyökkäilyn jälkeen. Otin nyt poikkeuksellisesti NHL-kortin esiin, koska Ritchie ei välttämättä ole sopeutunut vielä tuohon rottien suosimislinjaan Liigassa. En edelleenkään puolustele tuota episodia, mutta ymmärrän syyt, miksi noin teki.
En minä ainakaan väittänyt että tarkoitus oli nimenomaan vahingoittaa. Kuitenkin ihan harkittu sekä typerä teko.
 

teba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
@Ötökkä @repalefarkku Vaikka Ritchien teko oli tahallinen, jokainen joskus jääkiekkoa vähänkään seurannut näki, ettei tarkoitus ollut vahingoittaa. Siinä tapauksessa touhu olisi ollut aika lailla eri näköistä. Nyt se oli sitä turhautuneen pelaajan uhoa, mikä aiheutui 99 % varmuudella siitä, että Nurmi on koputellut mailalla matsin aikana siihen malliin, millä NHL:ssä joutuu tiputtamaan hanskat. Siellä kun muutaman kerran sen koputtelun suoritat, niin se on ihan sama kuin tiputtaisi itse hanskat ensimmäisenä pienen katsekontaktin ja nyökkäilyn jälkeen. Otin nyt poikkeuksellisesti NHL-kortin esiin, koska Ritchie ei välttämättä ole sopeutunut vielä tuohon rottien suosimislinjaan Liigassa. En edelleenkään puolustele tuota episodia, mutta ymmärrän syyt, miksi noin teki.
Aika pitkälti komppaan kirjoitustasi. Mielestäni ollut piristysruiske liigalle kun tänne on tälle kaudelle rahdattu näitä ”isoja poikia” rapakon takaa. Nyt vain Ritchie ehkä meni hieman yli, kuten aiemmin sanottua, niskasta jäähän olisi ollut jo riittävä nöyryytys.

Jokatapauksessa suuressa kuvassa nämä kaverit Ritchie, Lauridsen, Witkowski, Hayes jne. Tekee vain hyvää tälle neitiliigalle missä kaikenmaailman Könöset ja Nurmet vetää kilppariin kun joku tulee ja haastaa myllyyn sikailun jälkeen. Ja vielä kerran, en puolustele tuota eilistä tekoa.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Eikö edellisessä ottelussa Gregoire vähän hipaise Nurmea joka keräilee ja tuonkin osa TPS:stä varmaan väänsi joksikin kompastukseksi.
Parastahan eilisessä keississä oli kun linjatuomari tuli väliin ja samalla vähän osui Nurmen kylkeen niin kaveri lensi vielä uudestaan kuin märkä rätti. Ei varmasti ollut minkäännäköistä lisää tuossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös