Kuunteletko Auran Aaltojen otteluselostuksia?

  • 211 501
  • 827

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kuuntelen mieluummin Ylen kiekkolähetystä. Auran Aaltojen lähetykset rähisevät ja kolisevat jatkuvasti ikävästi. Pahin ongelma otteluselostuksissa on kuitenkin itse selostaja Järvenpää. Selostuksissa itse matsi jää kakkoseksi, kun Järvenpää selostaa omaa elämäänsä ja omia mielipiteitään minkä ehtii. Ei aina jaksa kuunnella mitä mieltä itse selostaja on jäähystä ja mitä hän söi aamupalaksi sun muuta.
 

Mal Davis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy välillä vähän kehuakin. Mielestäni Järvenpää on vähintään kelpo selostaja, saa yleensä huonon matsin kuulostamaan paljon jännittävämmältä kun se oikeasti onkaan. Lisäksi miehellä on iso TPS-sydän ja elää tunteella mukana tilanteissa.

Usein tosin käy niin, etten tiedä kummassa päässä kiekkko on tai kummalla oli maalipaikka. Lisäksi äänenlaatu on heikohko vieraspeleissä. Mielummin kuitenkin kuuntelen tätä, kun vaikka täydellistä selostajaa, joka ei elä pelissä tunteella mukana.

Kiitos järvenpää ja tsemppiä jatkoon!

PS. Radio Ramonan selostaja on kyllä ehdoton ykkönen alallaan.
 

Kreator

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Joskus matseista myös kuuluu kesken ääni, joka kuuluu kun painaa puhelimen jostain numero näppäimestä. Sinänsä kyllä aika amatööri touhua, kuitenkin kun eletään vuotta 2012..
Mä oon ainakin olettanut että se bling-ääni joka välillä kuuluu taustalta tulee SM-liigan sivulta aina kun tilanne muuttuu jonkun matsin osalta, ilmeisesti Järvenpää seuraa läppäriltä muiden paikkakuntien tilanteita samalla

Pitää myös sanoa että ite kyllä pidän Järvenpään selostuksista vaikka täällä moni tuntuu olevan päinvastaista mieltä, aina se Urhon paikallis-selostajat (jotka muuten aina todella biased kotojoukkueen puolella) ja Saukkoset voittaa, puhumattakaan J-P Jalon selostuksista, jotka omasta mielestä niitä kaikkein kauheimpia (päihittää joka Lindegrenin)
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Niin uskomatonta kuin se onkin niin Jokereiden matsit jaffalasta joutuu Järvenpää selostamaan aina kännykän välityksellä!!! Joku joka noista tekniikoista jotain tietää vois kertoa tarkemmin mikä siihen johtaa että näin joutuu tekemään maamme ykkösareenalla vielä vuonna 2012!?

Ja oman mielipiteeni Järvenpäästä jätän kijoittamatta, saattais olla syytteitä tulossa!
 
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
Mä oon ainakin olettanut että se bling-ääni joka välillä kuuluu taustalta tulee SM-liigan sivulta aina kun tilanne muuttuu jonkun matsin osalta, ilmeisesti Järvenpää seuraa läppäriltä muiden paikkakuntien tilanteita samalla

En tarkoita tätä ääntä, tiedän kyllä että tämä bling-ääni kuuluu SM-Liigan sivuilta. Jos jollain on Nokian kännykkä missä on vielä näppäimet niin sellainen ääni, joka kuuluu kun painat jotain numero-näppäintä. Sitä ääntä tarkoitan.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Täytyy välillä vähän kehuakin. Mielestäni Järvenpää on vähintään kelpo selostaja, saa yleensä huonon matsin kuulostamaan paljon jännittävämmältä kun se oikeasti onkaan. Lisäksi miehellä on iso TPS-sydän ja elää tunteella mukana tilanteissa.

Usein tosin käy niin, etten tiedä kummassa päässä kiekkko on tai kummalla oli maalipaikka. Lisäksi äänenlaatu on heikohko vieraspeleissä. Mielummin kuitenkin kuuntelen tätä, kun vaikka täydellistä selostajaa, joka ei elä pelissä tunteella mukana.

Kiitos järvenpää ja tsemppiä jatkoon!

PS. Radio Ramonan selostaja on kyllä ehdoton ykkönen alallaan.

Eikös radioselostajan tehtävä ole nimen omaa selostaa mitä kentällä ja itse pelissä tapahtuu? Mielellään myös mahdollisimman hyvällä äänenlaadulla.

Kaikki on ääniaistin varassa. Mitä tekee jääkiekkoselostuksella ilman kuvaa, jos ei selostuksen perusteella tiedä itse pelistä tarpeellisia asioita?

Televisiossa menisi tuollainen kaipaamasi selostustapa, tunnelmankohotus ja eläytyminen. En kuitenkaan kiellä etteikö se myöskin radioselostukseen sopisi.
 

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tossa Järvenpään kujalla olevassa selostuksessa jotain hyvääkin välillä.
Urholta kun on matseja katsonut, niin varsinkin jos Tepsi on ollut johdossa, niin on ollut melko hirveää katsoa peliä kun koko ajan tuntuu olevan ihan kusessa ja maalipaikkoja siunaantuu vastustajalle.
Järvenpäätä kun kuuntelee, niin tuntuu ettei Tepsillä ole koskaan mitään hätää, kun omissa korottaa ääntään vasta kun kiekko lipuu jo maaliviivalla.
Lepposan passiivisesti "laukaus siellä" ja "torjunta täällä", vaikka todellisuudessa vastustajan kärkipelaaja vetää one-timerin b-pisteiden välistä kaksi senttiä ohi tolpan...
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
"Team Päämiehellä", eli Iku Viitasella ja Harri Moisiolla (sittemmin Sika-Harri paskakanavalla) oli toi tuuba pudotuspeleissä.

Niinpäs olikin!

Tänään taas Järvenpään armoilla, ensimmäiset kaksi erää mies valittaa kuinka pitkä matka Ouluun on ja kolmas erä menee voivotellessa pitkää paluumatkaa Turkuun. Olisi ihan piristävää jos mies tekisi Ikut vetäisi kunnon lärvit ennen matsia, jeah beibi!
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös radioselostajan tehtävä ole nimen omaa selostaa mitä kentällä ja itse pelissä tapahtuu? Mielellään myös mahdollisimman hyvällä äänenlaadulla.

Kaikki on ääniaistin varassa. Mitä tekee jääkiekkoselostuksella ilman kuvaa, jos ei selostuksen perusteella tiedä itse pelistä tarpeellisia asioita?

Juurikin näin. Järvenpään selostuksissa ei kuuntelijalla tosiaankaan ole mitään käryä, missä päin kaukaloa peli etenee. Makuasioita ja valintakysymyksiähän nää on, mutta Yle Puheelle siirtynyt kiekkokierros on ihan mukavaa taustaviihdettä, vaikka merisäätä joskus vielä vähän kaipaakin. En tosin erityisesti diggaa Osku Laukkastakaan, mutta pienissä pätkissä hänkin menettelee.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Terveiset Thaimaasta Auran Aalloilta!
Mustavalkoinen sydämeni ei anna lupaa missata illan (täällä matsi alkaa klo 22) villikortti-Kärppä-matsia vaan starttasin läppärin aalloille ja korkkasin paikallisen huurteisen.
Huomenna sama juttu - ja tiistaina tarvittaessa. Ei parane täällä kaukaisuudessa valittaa selostuksen tasoa; kelpaa! Parempaa ei ole nyt saatavilla. Positiivisuutta synkkyyteen ja sunnuntaina nakkiareena täyteen ääntä!
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Terveiset Thaimaasta Auran Aalloilta!

Kateus täyttää sydämeni! Toivottavasti on ihan paskat kelit. Ei vaan, nauti auringosta ja lämmöstä. Eiköhän mekin sinne vielä joskus taas päästä. Olen muuten joskus huomannut, että Thaimaassa pärjää aika hyvin ilman Palloseuraa ja Järvenpäätäkin. Cheers, mate. Have a couple of Chang beers..
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kokeiles Veikko huomnna Ylen tarjontaa. Kiekkokierros löytyy Yle Puheen sivuilta. Ei ole paha olla tietoinen myös toisen parin otteista ja Tepsinkin pelistä saat varmasti enemmän irti. Elä polta ittees!
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Aalloille päädyin, ei puhettakaan Yle Puheesta. Eihän sieltä kuulis edes Hilanderin Hessun Visa-auton puffeja.
Hukutan tällä hetkellä suruani (0-2 -tilannetta; 3.erä) nimenomaan Changiin sekä ilkeän vihreään ja luonnottoman makeaan esanssi-Fantaan.
Taitaa tänään alkaa kesäloma mun talviloman keskelle. Se tarkoittaa Auran kuuntelua seuraavan kerran syksyn reissulta Chongqingista ;)
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Niin uskomatonta kuin se onkin niin Jokereiden matsit jaffalasta joutuu Järvenpää selostamaan aina kännykän välityksellä!!! Joku joka noista tekniikoista jotain tietää vois kertoa tarkemmin mikä siihen johtaa että näin joutuu tekemään maamme ykkösareenalla vielä vuonna 2012!?

Ja oman mielipiteeni Järvenpäästä jätän kijoittamatta, saattais olla syytteitä tulossa!

Ja eikös ole joutunut myös Lappeenrannassa pelejä selostamaan kännykän kautta sillä erotuksella, että jaffalassa on sentään tainnut päästä ihan selostuskoppiin selostamaan, kun taas lappeenrannassa on tainnut joutua selostamaan katsomossa istuen.

En kuuntele AA:n selostuksia, en pidä kyseisen kanavan selostajan selostuksesta pätkääkään.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Jokos muuten Auran Aaltojen nettiselostukset on aktivoitu Euro Trophyn matseihin?
Vai joudunko odottamaan SM-runkosarjan alkuun, että pääsen kuulemaan Järvenpään sekoilua sekä uuden kaukalolaitamiehen, Ville Klamin viiltäviä analyysejä...?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tänään täytynee tyytyä Auran Aaltoihin, kun en paikalle kykene. Harmittavaista, mutta eiköhän se kausi näinkin lähde käyntiin.

Eli vastaus otsikkoon: kyllä kuuntelen.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aivan uskomatonta sihinää, pätkimistä ja häiriötä taas signaalissa. Laittakaa nyt ihmeessä ne laitteenne viimein kuntoon / etsikää jostain joku henkilö joka osaa niitä käyttää. Veikkaan että tuo häiriö tulee jostain langattomasta systeemistä. Mulla oli 10 vuotta sitten 20 euroa maksaneet langattomat radiotaajuuksilla toimineet kiinalaiskuulokkeet jotka loihtivat hyvin samantyyppistä häiriötä.

EDIT: Taitaa olla tuon kentänlaitakommentaattorin mikki. Haloo, eetteriin tuleva hana kiinni aina siksi aikaa kun äijä ei puhu jos kerran mikki on rikki / susi.
 
Viimeksi muokattu:

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Aivan uskomatonta sihinää, pätkimistä ja häiriötä taas signaalissa. Laittakaa nyt ihmeessä ne laitteenne viimein kuntoon / etsikää jostain joku henkilö joka osaa niitä käyttää. Veikkaan että tuo häiriö tulee jostain langattomasta systeemistä. Mulla oli 10 vuotta sitten 20 euroa maksaneet langattomat radiotaajuuksilla toimineet kiinalaiskuulokkeet jotka loihtivat hyvin samantyyppistä häiriötä.

EDIT: Taitaa olla tuon kentänlaitakommentaattorin mikki. Haloo, eetteriin tuleva hana kiinni aina siksi aikaa kun äijä ei puhu jos kerran mikki on rikki / susi.

Samaa sihinää huomattavissa pätkässä "Maalit tekee Virtashen maalitehdashsh lisää maalintekijöishshshhshtä shsshsivuilla Virtashehshen maalitehdashshsh pishhste fi."
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Mietittiin tossa jokunen kausi sitten kaverin kanssa että sitten kun Järvenpää(stä) on saanut(saatu) tarpeekseen niin tässähän on mitä mainioin duuni. Pääset näkemään jokaisen TPS pelin, selität vaikka Lappeenrannassa kuinka oli vittumainen keli ajaa, sekaan mukahauskoja puujalkoja, eikä haittaa vaikka sekoitat jokaisen pelaajan keskenään, kunhan vaan suu käy.

Mutta nytten kun tota vunteeraa vähänki vakavammin ni ei helevetti mikä duuni. Miettikää vaikka Järvenpään ens viikkoa, sarjajumbo Palloseuran peliä selostamaan ensin sarjakärjen luo Jyväskylään, ja sitten nokka kohti Oulua. Jos nyt oikein katoin niin viimeksi ollaan voitettu runkosarjapeli Oulussa 4.1.2011 ja Jyväskylästä ollaan haettu kolme pistettä 17.10.2007. Kilometrejä kertyy reilusti päälle 1000 ja odotukset ovat..noh kunhan eivät nyt ihan kuivana vetäisi kakkoseen..

Itse kuin seuraan matsia niin olen niin tunteella pelissä etten pystyisi millään olemaan kiroilematta selostuskopissa kun joku Seppänen syöttää Perrinin yksinläpi ja peli on kuuden minuutin jälkeen 4-0. Kyllä siinä pienet vittuperkeleet lähtisi ilmaan aikast äkäseen.

Pointtini on se että vaikkei mies ole maailman paras selostaja, niin kyllä käy miestä jollain tapaa sääliksi ensi viikko.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mahtaako syksy Järvenpään mielestä parasta vaiko huonointa aikaa? FC ja HC TPS pelaavat samaan aikaan, niin kilometrejä keertyy vain enemmän ja enemmän. Pahimmillaan joutuu vetämään edestakaisin Suomea selostamassa ensin HC:n peliä jossain päin Suomea, sitten Turkuun FC:n peliin ja sitten takaisin uuteen HC:n peliin.

Olen samaa mieltä kuin Kaheksas pakki. Järvenpää ei ole koomikko eikä muutenkaan mitenkään mukaansatempaiseva selostaja, mutta jos hän suostuu tekemään tätä hommaa (ties millä palkalla) ammattimaisesti niin kelvatkoot. Järvenpää ei putkahda selostamoon kännissä eikä viljele vittuperkeleitä kun vastustaja tekee sen 3-0 maalin puolustajien kämmistä.

Ja ohimennen kysyn, että tietääkö kukaan miten Auran Aallot menettelee tilateessaa, kun molemmilla Tepseillä on peli samaan aikaan? Tämänlainen tilanne on esim. tämän viikon perjantaina, kun FC TPS pelaa Maarianhaminassa ja HC TPS Turussa. Järvenpää kai pysyy Turussa selostamassa kotipeliä, on se sitten HC:n tai FC:n peli?
 

Mylbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja ohimennen kysyn, että tietääkö kukaan miten Auran Aallot menettelee tilateessaa, kun molemmilla Tepseillä on peli samaan aikaan? Tämänlainen tilanne on esim. tämän viikon perjantaina, kun FC TPS pelaa Maarianhaminassa ja HC TPS Turussa. Järvenpää kai pysyy Turussa selostamassa kotipeliä, on se sitten HC:n tai FC:n peli?

Ainakin kun tällainen tilanne oli viimeksi (Honka-FC TPS, HC TPS-SaiPa), oli Järvenpää selostamassa HC:n peliä Turussa.

Järppähän ei FC:n kotipelejä selosta ollenkaan, vaan toimii sielä kuuluttajana.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siellä taas sihisee ja pätkii joku mikki / kanava. Jokusen matsin tuossa tuntuikin homma pelaavan ilman ylimääräisiä pätkimisiä, mutta nyt on taas todella vaivalloista yrittää kuunnella lähetystä.
 

Tyrannos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljannostajat
Kuulinkohan nyt oikein. Äsken Auran aalloilla yritettiin mennä mainostauolle, mutta studiosta ei tullut vastausta. Johon Järvenpää ihmettelemään: "Onko Ville mennyt kakkalle [sic]?"

Et simmottis.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Tuleeko kenelläkään muulla n. minuutin viiveellä lähetys tällä hetkellä? Äsken Virtalan maali oli Twitterissä ja tuolla otteluseurannassa mainittu, kun se yhtäkkiä tuli myös radiosta.
 

-TMA-

Jäsen
Tuleeko kenelläkään muulla n. minuutin viiveellä lähetys tällä hetkellä? Äsken Virtalan maali oli Twitterissä ja tuolla otteluseurannassa mainittu, kun se yhtäkkiä tuli myös radiosta.

Muistaakseni joskus oli jotain juttua, että nettiradio tulee viiveellä. Mikäli mahdollista, niin kannattanee kuunnella FM-radiosta lähetystä. En kyllä ihan minuutin viivettä muistanut, vaan lähinnä muutamien sekuntien.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös