Kuunteletko Auran Aaltojen otteluselostuksia?

  • 210 613
  • 827

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Vitsinauruhuumoria

Asiahan ei mulle kuulu, mutta jaksaako joku kaivaa esille sen Jatkis-klassikon, jossa Auran Aalloilla selostetaan suorana Järvenpään joutuminen ohituksen kohteeksi motarilla selostusreissulla?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Asiahan ei mulle kuulu, mutta jaksaako joku kaivaa esille sen Jatkis-klassikon, jossa Auran Aalloilla selostetaan suorana Järvenpään joutuminen ohituksen kohteeksi motarilla selostusreissulla?
Tarkoitatko siis tätä legendaarista Kuopion reissua?

09.02.2012 - KAL-TPS
Tiesittekö muuten, että Järvenpään autotallista on matkaa Kuopioon Niiralan soramontun parkkipaikalle 468 kilometriä?

Ti 09.02.2010 Järvenpään ollessa matkalla Kuopioon KalPa-TPS -otteluun hänet ohitti kuusi autoa. Näistä yksi oli Volkswagen, yksi Jaguar, yksi Toyota ja peräti kolme Audia.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ei ihan! Tämä oli selostuksen muotoon tehty kuvaus em. asioista...
Eikös se ole siinä linkkaamani viestin alapuolella oleva AnaMasan selostus?
Ajatelkaa jos sillä on ollut joku kyydissä. Jaguarin ohittaessa,
- terve kuski olisi jatkanut mitä lie juttuaan
- ajamisesta yleensä numeroa tekevä olisi tokaissut, että "Kato, Jagge." ja jatkanut mitä lie juttuuaan
- Järvenpää: "ja mikäs! mitäs siinä nytten taas tuolla tavalla liikutaan vasemmalla kaistalla nyttenkin kun ei ei en ensaa enää tuon juuri tuonne samaan suuntaan liikkuneen ajoneuvon rekisterilaatasta selvää, mutta AJASSA kuusitoistakaksikymmentäkaksi merkitään muistiin jaguaariohitus, jolle en voinut tälläkään kertaa yhtään mitään."
Mun käsittääkseni tämä on juuri se "semi-legendaarinen" Järpän ohitus-selostus!
Tai mä en ainakaan nyt muista lukeneeni mitään muuta vastaavaa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Eikös se ole siinä linkkaamani viestin alapuolella oleva AnaMasan selostus?Mun käsittääkseni tämä on juuri se "semi-legendaarinen" Järpän ohitus-selostus!
Tai mä en ainakaan nyt muista lukeneeni mitään muuta vastaavaa.

Itseasiassa kyllä! Vahvaa suorittamista! Priceless!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oli kyllä Järpältä huikeata tykitystä tänäänkin!
Äh, Järvenpää voisi selostaa peliä Auran Aalloilla. Ei, sen sijaan kertoi äsken syöneensä tänään ainoastaan kolmioleivän ja silmissä kuulemma siintää hotellin vieressä sijaitseva intialainen ravintola. Muistaa haukkua aina välillä Liigan tulospalvelun, jottei tarvitse peliä selostaa.
Rauman kohdilla se kolmioleipä. Muista se. Ei Porin tai Vaasan, vaan Rauman. Uskomaton mies tuolla selostuskopissa kertakaikkiaan. :D
Joo, olisi pitänyt kuvailla kaikki yksityiskohdat ettei olisi jäänyt epäselvyyksiä. Onneksi Järvenpää tarkentaa aina. Kuten Wingman sanoikin, niin käsittämätön selostaja siinä mielessä, että hirveä kohkaus ja metelöinti koko ajan, mutta lähetyksen kuuntelijalla ei silti voi olla minkäänlaista kuvaa siitä, kummassa päädyssä kenttätapahtumat ovat.
- - -
Edit: Järvenpää haukkui tulospalvelun. Onko joku pitänyt kirjaa, monettako kertaa? Otetaanko seuraavaan peliin ihan ylös, jotta voidaan naureskella näitä?
Itse asiassa mä olisin vielä kaivannut sen verran lisätietoa, että oliko se kolmioleipä kinkulla vai tonnikalalla.

Koko hommahan lähti liikkeelle siitä, kun Järppä toivoi, että TPS voisi ratkaista matsin jo varsinaisella peliajalla. Mitään jatkoaikoja Järvenpää ei kaivannut, sillä hänellä alkoi olla jo nälkä. Kun siinä seitsemän aikaan aamulla hän on Turusta lähtenyt, niin tosiaan Rauman kohdalla tuli syötyä se kolmioleipä. Ei Porin kohdalla eikä varsinkaan Vaasan kohdalla.

Mukavana lisäknoppina olisi tietysti voinut toimia myös se, että tapahtuiko tuo kolmioleivän syönti mahdollisesti ennen vai jälkeen sen Jaguar-ohituksen? Tietysti voidaan olettaa, että Petteri Nummelin on ollut Jaguarillaan matkalla aamuharjoituksiin pitkin kasitietä ja samalla ohittanut Järpän. Tästä syvästi järkyttyneenä Järppä on vetänyt koslansa parkkiin ensimmäisen näkemänsä ABC:n pihaan, hakenut sisältä kolmioleivän ja mutustellut sen siinä autonsa etupenkillä samalla kun kelannut mitä siinä ohitustilanteessa juuri tapahtui.

Minkälaisia muita tapahtumaketjuja tuosta kolmioleipädraamasta voidaan kehittää?

Tavallaanhan Järppä jätti koko tapahtumaketjun hieman arvoitukselliseksi - tai ainakin osan kuuntelijoiden mielikuvituksen varaan. Mulla on hieman sellainen tunne, että tulevissa selostuksissa saadaan vielä kokea tämän semi-legendaarisen kolmioleivän comeback.

EDIT: vaihdettu hieman järjestystä
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei vaan kykene kuuntelemaan näitä paskoja otteluselostuksia. Kandee maksaa hieman ja katsoa pelit.
 

TheLazaruz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #96, #55, #9
Itse taas innostuin sen verran että taidan laittaa tuolta nettiradion puolelta
huutamaan tämän selostuksen, samalla kun katson peliä.

Yhtä turhia nuo Ruutu palvelun selostukset on joissa mainitaan
15 kertaa joka ottelun aikana samat asiat.
esim. Bertrand on Ranskan maajoukkue pelaaja
Norrena tuli alunperin maalivahtivalmentajaksi
Sexton oli Sakun ketjukaveri jne.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taitavat vain tulla aikamoisella vaihe-erolla AA:n selostus nettiradiosta ja Ruutu-palvelun kuva... tosin ehkä sillä ei ole tässä niin suurta väliä...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Taitavat vain tulla aikamoisella vaihe-erolla AA:n selostus nettiradiosta ja Ruutu-palvelun kuva... tosin ehkä sillä ei ole tässä niin suurta väliä...
Toisaalta onhan Auran Aaltojen nettiradiossakin melkoinen viive. Muistan viime keväänä kun kuuntelin TPS:n matsiselostuksia Sveitsissä, niin SM-liigan tulospalvelun *pling* kuului ~30-45sec ennen radioselostusta - tämä siis silloin, kun SM-liigan tulospalvelu toimi edes jotenkuten. Samaten joskus Jatkoajan otteluseurantaketjuissa oli tieto maalista jo ennen kuin se oli radioitse kuultavissa.

Nyt alkukaudesta olen pystynyt kuuntelemaan matsiselostuksia ja Auran Aaltoja ihan fyysisellä radiovastaanottimella - toisin sanoen olen Turussa. Ainakin BLU-TPS -matsin aikana mua syytettiin pahastikin spoilauksesta, kun välitin tiedon otteluseurantaketjuun välittömästi sen kuultuani. Ruutu-palvelun kuva laahasi noin pari minuuttia jäljessä.
Älä spoilaa, sun viesti tuli joku 2 minuuttia ennenkun mun "live"-lähetys, mitäs helvettiä :D
Sama homma täällä. Netistä katson ja ehdein hyvin lukea viestin ja kääntää kuvan streamin puolelle ennen maalia. Mr. Fox kuuntelee radiota vai katsoo televisiosta?
Mitä kautta oikeen seuraat tätä, t 2-1 vieläkin täällä live-lähetyksessä tilanne.
Kiva oli tosiaankin lukea Aaltosen maalista täältä etukäteen, ettei tule lähetyksessä turhia yllätyksiä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Auran Aaltojen selostuksen liveseuranta

Joo, tällaista tuli kai lupailtua Tepsin pelatessa Oulussa. Eli nyt ottelun lisäksi seurataan Järvenpään touhuilua selostuskopissa. Päivitän tähän viestiin aina välillä tilannetta. Viimeksi oli sellaista sekoilua, että nyt on aivan pakko ottaa liveseuranta. Joonas Duudson ja kolmioleipä viimeksi, mitä tänään? Montako kertaa kirotaan tulospalvelua? Toivottavasti kukaan ei vedä tästä hernettä nenäänsä, positiivisuutta peliin! Pidemmittä puheitta aletaan odottaa matsia ja Järvenpään tykitystä, Tappara-TPS. Liveseuranta siis tässä ketjussa tässä viestissä.

1. erä
"Toinen linjuri on meille näköjään koko päivän arvoitus." Peli on avattu!
"Famulare pistää kiekkoa päätyyn, mutta ei siitä kuitenkaan mene syöttö sinne keskialueelle."
Tulospalvelu mainittu! (sarkastinen sävy)
Tulospalvelu mainittu, part 2 - ja kehui tulospalvelua. Ohhoh!
Tulospalvelu mainittu, part 3 - haukkui pelikellojen etenemisen.
Omien sanojensa mukaan käyttää aikaa hyväkseen ja avaa "yhden tiedoston."
"Ohi menee tämä Kuuselan yritystilanne."
Tulospalvelu mainittu, part 4 - saa Järvenpäältä murskakritiikin! Kova lyttäys.
Järvenpää odottelee "oranssin värisiä porkkanatyttöjä" pois jäältä.
Kertoo Tapparan ja TPS:n välisen ottelun olleen "Nordic Trophyssa" varsin vähämaalinen.
ERÄTAUKO.

2. erä
"Hostikka torrrrrrrrjuu."
"Jaakko Malinen, niin kuin kuulitte."
"Pomppiva, liruva kiekko kulmaan."
"Kiekko pomppii siihen TPS...Tappara-maalin kulmalle."
Tulospalvelu mainittu, part 5 - lievää kritiikkiä.
"29:51 pelattu ottelun toista erää."
Tulospalvelu mainittu, part 6 - puhuu viiveestä.
"Ja näin, kiekko Tappara-maaliin." (Tapparan tehdessä ottelun toisen maalinsa)
Järvenpäälle heräsi kysymys. Ei kuitenkaan esittänyt kysymystä - Paré meni kysymään tuomarilta tilanteesta, josta Järvenpää jätti kysymyksen esittämättä.
ERÄTAUKO.

3. erä
Järvenpään kynä lakkoilee kolmannen erän alussa.
"Siis tehot 1+1 Teemu Soinnulla tällä kaudella."
Tulospalvelu mainittu, part 7 - manailee toimimattomuutta.
Haukkuu samalla Liigan taukojen pituudet neljättä kertaa.
"Bertrandin maila on Tapparan pelaajan mailan luistimessa kiinni."
Järvenpäältä epämääräistä hykertelyä.
TPS:llä neljä "alivoimapelaajaa" jäällä, kun pelataan tasavajaalla 4vs4.
Järvenpää höyryää Hakametsän kuuluttajalle (väärin kuulutettu!) - "Me ollaan Mansessa nääs!"
Järvenpää raivoaa toistamiseen Hakametsän kuuluttajalle ottelun päätyttyä.
OTTELU ON PÄÄTTYNYT.

Jaws kuittaa!
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No nyt! Enpä ole ennen törmännyt ketjuun jossa liveseurataan radio-ohjelmaa.

Jään linjoille.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ei ole Auran Aaltojen selostus ikinä kiinnostanut näin paljon kuin nyt. Toki tänäänkään en ole aikeissa kuunnella itse selostusta.

Jään innolla odottamaan, käydäänkö selostuksessa läpi enemmän itse peliä vai selostajan omaa elämää. Kuinka monta erää lähetystä pitää seurata, jotta saisi tietää esimerkiksi pelitilanteen?
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaha, nyt ollaan ytimessä. Odotan tietoja tamperelaishotellin ravintolasta, kolmioleivän täytteistä, siitä, milloin ottelu päättyy (koska se on aina vierasottelun olennaisin tieto), kuinka paska on a) tulospalvelu, b) joku yksittäinen kannattaja, c) voittolaukauskisa/jatkoaika (ei isolla) ja kuinka tärkeää on, että raumalaiset häviävät.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Joonas Duudson ja kolmioleipä viimeksi, mitä tänään?
Vaadin lisätietoja siitä legendaarisesta Oulun reissulla Rauman paikkeilla nautitusta kolmioleivästä!
Toinen kiinnostava asia olisi tämä Oulussa sijaitseva intialainen ravintola.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huomasitteko, että äsken avattiin Jatkoajan keskustelu eli "yksi tiedosto"? Jännittävää.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Joo, tällaista tuli kai lupailtua Tepsin pelatessa Oulussa. Eli nyt ottelun lisäksi seurataan Järvenpään touhuilua selostuskopissa.
Tosin epäilen, että tulit valinneeksi väärän ottelun.

Perinteisestihän nuo Järvenpään höpinät ovat parhaimmillaan juuri jossain Kuopion, Lappeenrannan tai Oulun matseissa. Yleensä selostuksiin tulee aivan oma mausteensa, kun Järppä on ensin päivällä ajanut sen 500-700 kilometriä kyrpä otsassa - eritoten jos tuo on tehty yhden kolmioleivän voimin.

Ensi lauantaina saattaa tulla taas hyvää settiä - KAL-TPS Kuopiossa...
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Tosin epäilen, että tulit valinneeksi väärän ottelun.

Perinteisestihän nuo Järvenpään höpinät ovat parhaimmillaan juuri jossain Kuopion, Lappeenrannan tai Oulun matseissa. Yleensä selostuksiin tulee aivan oma mausteensa, kun Järppä on ensin päivällä ajanut sen 500-700 kilometriä kyrpä otsassa - eritoten jos tuo on tehty yhden kolmioleivän voimin.

Ohittelevat Jaguarit(?) tuovat vielä lisämaustetta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tosin epäilen, että tulit valinneeksi väärän ottelun.

Ensi lauantaina saattaa tulla taas hyvää settiä - KAL-TPS Kuopiossa...

Hyvää settiä tähänkin asti on tullut, vaikka kolmioleipää voittanutta tuskin tänään kuullaan. Ensimmäiseen erään Järppä sai ihan maltillisen lähdön, mutta katsotaan jos erätauon jälkeen pursuaisi uutta energiaa.

Voin minä tuohon KalPa-matsiinkin samanlaiset livepäivitykset järjestää, mikäli porukka tykkää. Jos itse ehdin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Voin minä tuohon KalPa-matsiinkin samanlaiset livepäivitykset järjestää, mikäli porukka tykkää. Jos itse ehdin.
Anna tulla vaan! :D
Toinen kiinnostava asia olisi tämä Oulussa sijaitseva intialainen ravintola.
Tein tässä erätauon aikana hieman tutkivaa journalismia näin matkailualan ammattilaisena.

1) mikä on voinut olla Järvenpään Oulun reissulla käyttämä hotelli?
2) mikä on voinut olla tämä Järvenpään kuolaama intialainen ravintola?

Omat valistuneet veikkaukseni:

1) Hotelli Cumulus Oulu, Kajaaninkatu 17
2) Ravintola Indian Cuisine, Kajaaninkatu 38

Jos jotakuta kiinnostaa enemmän, niin esim. Google Mapsin Street View'lla saa melko hyvän käsityksen ko. alueesta. Cumuluksen ja Indian Cuisinen välillä on matkaa vajaat pari korttelia. Lisäksi tämä intialainen ravintola on niin näkyvästi kadun kulmassa, että Järvenpään on ollut helppo kiinnittää siihen huomiota ollessaan matkalla Raksilaan.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Vittu kun ei taas saa mitään selkoa mitä pelissä tapahtuu. Tarviin näköradion.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
"Bertrandin maila on Tapparan pelaajan mailan luistimessa kiinni."

Onko nykyään sallittua, että mailoillakin on luistimet vai onko toi vaan sallittua tapparalle?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onko tänään odotettavissa live-seurantaa matsiselostuksesta?

Enpä usko. Jos seuraisin ollenkaan peliä, olisin hallilla. Nyt pitäisi kirjoituksiin lukea. Vierasmatsit kuuntelen aina radiosta. Esimerkiksi lauantaina pelattava KalPa-matsi on mahdollinen liveseurantamatsi, jos isoisän hautajaiset eivät veny liiaksi ja kukaan ei järjestä minulle syntymäpäiväksi ohjelmaa. Tuosta ottelusta lienee lupa odottaa myös jotain kolmioleipiä, Järvenpää kun joutuu reissaamaan ihan Kuopioon saakka.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Enpä usko. Jos seuraisin ollenkaan peliä, olisin hallilla. Nyt pitäisi kirjoituksiin lukea.
Usko nyt hyvä mies, että tällainen viimeisen illan lukeminen on vain itsensä pettämistä. Sä joko osaat ne asiat nyt jo tai sitten et osaa! Viimeisen illan paniikki ei muuta siinä asiassa enää yhtään mitään, joten aivan yhtä hyvin sä voit hallille lähteä.

Keväällä 1995 mä en enää kirjoitusten alettua kirjoihin koskenutkaan. Ei sitä kolmen vuoden työtä ja opiskelua yhdessä illassa enää muuteta miksikään. Ennemmin mä rentouduin, kävin kavereiden kanssa kahvilla ja jopa baareissa kuin panikoin viimeisen illan lukuharjoituksia. Muistan tosin kuinka vanhempanikin kauhistelivat asennettani. Silti lopputuloksena M:n paperit eikä noihin aikoihin edes ollut E:tä siinä välissä - kaava oli L-M-C-B-A-I.

Jaa niin, miten tää nyt liittyy Auran Aaltojen matsiselostuksiin? JÄRPPÄ ON ÄIJÄ!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös