Ilmoitukset

Nimimerkki Mike kuittaa itselleen viikon pelikiellon netiketin vastaisesta viestistään Jokerit-osiossa.

Nimimerkki Fernando huilaa seuraavan viikon sääntöjen 4§:n perusteella hänen kirjoitettuaan kiekkokeskusteluun viestin, jonka sisältönä on pelkästään "*hymiö*".

TPS-osiossa nimimerkki puukädet provoili ja meni henkilökohtaisuuksiin toista kirjoittaa kohtaan ja saa kuukauden pelikiellon sääntöjen 6§:n ja 9§:n perusteella. Kyseisen nimimerkin pelikieltoa pidentää se, että hän on vähän aikaa sitten kärsinyt pelikiellon vastaavanlaisesta rikkeestä.

Nimimerkki haukka on seuraavat kaksi kuukautta pelikiellossa syylistyttyään Jokerit-osiossa itsemoderointiin. Nimimerkin pitkä rikehistoria pidensi pelikieltoa huomattavasti.

Kun eurot kassaan kilahtaa... vai kilahtaako?

Viestiketju osiossa 'Pelicans' , aloittajana Rademoottori, 01.11.2014 klo 13.25.

  1. miklo Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans, Minnesota Wild
    Aikasemmin linkin kautta kyllä löytyi lippaa, hattua ja lakkia uudella, että vanhalla logolla, saatavilla ja tilaaminenkin onnistui ongelmitta. Mahdollisuushan on, että tilausmäärät ovat yllättäneet ja saatavuuksista johtuen nyt sitten tarjolla vanhalla logolla peruslippaa. Ja ilmeisesti ovat kuitenkin jollain tavalla tuon ongelman/virheen tajunneet, sillä hintahan on laitettu vitoseen eli vieläkin alhaisemmaksi.
     
  2. Radiomasto Jäsen

    Lainaus:
    Jännä nähdä löytyykö noita sattumalta heti huomenna jostain laatikosta varaston perukoilta lisää vai koska saavat lisäerän tilattua. En ole muiden seurojen nettikauppoihin tutustunut, mutta ihmettelen suuresti jos muillakin on asiat samassa jamassa, kuin Pelicansilla.

    Nyt katsottuna seuran omalla, tämän hetkisellä logolla myynnissä on pelipaita, yksi t-paita malli, huivi ja lippis. Lahjakortissakin on tuolla nettikaupassa vanha logo. Omaan makuun tämä tuntuu varsin käsittämättömältä, varsinkin, kun juuri on lanseerattu uusi logo seuralle.
     
  3. RV16 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chilinakit ja muu paskansyönti
    Mitä olen tästä fanituoteasiasta jutellut ennen tän vuoden muutoksia seurajohdossa, niin ainakin sen edellisen kokoonpanon aikaan haiskahti kommentit ja ideoihin reagointi siltä, että vuosien aikana oli motivaatio fanituotemyynnin kehittämiseen lopahtanut. Ehkä oli venattu, että uuden aulan Fanikauppa räjäyttää pankin, mutta myynti olikin yhä jäänyt nappikaupan tasolle, mikä tietty on aika yleistä Suomessa.

    Ja nyt sitten logon uudistuksen yhteydessä (johon on ollut 1-2 vuotta aikaa valmistautua) vanhat rojut jääneet käsiin, ja todella kohmeisesti saatu uusia tuotteita ineen. Tosin ymmärrän kyllä, että moni muu paljon enemmän rahaa tuottava kiire siellä toimistolla painaa vaan armotta päälle.

    Mutta onko se nyt sitten taas muna vai kana, jos fanituotteista erityisesti vaatteet on ulkonäöltään ihan kuraa ja ei-katu-uskottavia, niin yllättäen ne ei välttämättä mene niin hyvin kaupaksikaan. Liian monessa tuotteessa on menty siitä missä aita on matalin, ja isketty johonkin sekundakuosiin vaan seuran logo päälle. Kun sen sijaan pitäis mennä tonne kaduille kattelemaan että minkä näkösiä vaatteita ihmiset nykyään pitää, ja pyrkiä iskemään siihen trendiin kiinni. Tuskin siitä mitään rahasampoa tulee milloinkaan, mutta kun nyt kattoo vaikka FC Lahen tuotteita, joiden suunnittelijana on intohimoinen graafisen alan ammattilainen, niin vaatteiden ulkonäkö on ihan jossain eri sfääreissä.

    Tässäkin asiassa katse kääntyy tähän herra Hakkaraiseen, joka ymmärtääkseni oli vahvasti ajamassa Moi, lahtelaista!-paitoja ja tätä P-kirjaimelle koristeltua baseball-lippistä sinne myyntiin. Noin vuosi sitten painotin Hakkaraiselle, että tuotevalikoimassa pitäis muistaa ainakin kolmea ostajatyyppiä:

    1 "FANI", jolle sopii tämä nykyinen räikeä ja värikäs fanituotevalikoima
    2 "NUORISO/TRENDIKKÄÄT", jotka ostaa Stadiumista Addun ja Puman kuosia, joissa saa olla vähän näyttävyyttäkin, mutta väriskaalaa rajoitettu (eli ettei tungeta samaan tuotteeseen turkoosia, mustaa, valkoista, oranssia...)
    3 "CASUAL", iäkkäämmät ihmiset ja "tylsemmin" pukeutuvat, jotka ei vaatteissaan edes halua seuran logoa kantaa ollenkaan, vaan joku pieni turkoosi yksityiskohta kauluksessa tai hihansuussa riittää ("tunnusta väriä", ei logoa). Dressmanissa myydään blankkoja turkoosimustaraitaisia pikee-paitoja, miksi ei Pelicansin fanikaupassa?

    Näille kolmelle kategorialle kun laitetaan ammattilaisen suunnittelemat kuosit tarjolle, niin on jotain toivoa nostaa fanituotemyyntiä. (Linkki johtaa Djurgårdenin paitakauppaan, joka ensivilkaisulla täyttää heti näiden kolmen kategorian tarpeet)
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2016 klo 08.47
  4. Shejbal Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans
    Erittäin hyviä pointteja yllä.

    Yksi asia mikä minua on häirinnyt on fanituotteiden väritys. Tuntuu, että ei ole olemassa mitään Pelicansin-turkoosia, vaan kaikkea on nähty eri vihreiden ja sinisten sävyissä. Joku roti pitäisi saada tuohon, että mikä on se Pelicansin turkoosi väri myös vaatetuksessa. Ja totta tosiaan otetaan huomioon myös se, että suurin osa ihmisistä ei halua kulkea (ainakaan "siviilissä") räikeän turkooseissa kamoissa, vaan vähän hillitymmissä kuoseissa.

    Uusilogo esiteltiin monenlaisena eri versiona. Oli tämä mikä on esimerkiksi pelipaitojen rinnassa, oli yksi versio missä pelikaania ympäröi vaakunamainen alue ja sitten oli vielä täysin mustavalkoinen versio. Varsinkin tuo mustavalkoinen oli komea ja palvelisi hyvin tyylikkäissä tummissa vaatteissa. Nämä kaikki logoversiot pitäisi ottaa heti hyötykäyttöön kaikilla rintamilla, kun kerran tähän logon vaihtoon päädyttiin.

    Positiivista on, että tähän saakka esitellyt uuden logon tuotteet ovat olleet ihan hillityn tyylikkäitä.
     
  5. RV16 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chilinakit ja muu paskansyönti
    Lainaus:
    Jep, tässä on oiottu mutkia suoraksi todella pahasti. Ei ole ollut mitään kriittistä silmää siihen, että mitkä turkoosit voidaan fanituotteeksi kelpuuttaa, tai että vedettäisiin kylmästi raja, että tämä sävy on niin perseellään ettei tuotetta voida valikoimaan ottaa. On ihan käsittämätöntä, että seuran fanituotetoimittajalta on tilattu Lahen Turkoosin raitahuivit sillä oikealla värisävyllä, mutta sitä samaa turkoosia värisävyä ei toisteta muissa seuran myymissä kaulaliinoissa! Mitä helvettiä!?

    Tiedän kokemuksesta, että Pelicansin turkoosi on usein todella vaikea väri mätsätä, mutta ei kai sen pitäisi tarkoittaa, että otetaan myyntiin sinistä ja vihreää. Varsinkin kun tavarantoimittaja ainakin kaulaliinojen tapauksessa pystyy sen oikean sävyn tekemään.

    Lainaus:
    Juuri näin. Olen jo aiemminkin toitottanut vanhan logon kanssa sitä, että koska logo on pohjimmiltaan niin helvetin räikeä ja nelivärinen, niin fanituotteissa sitä pitäisi käyttää useammin yksivärisenä. Kuten Djurgården on käyttänyt noissa muutamissa tuotteissa, jopa täsmälleen sillä väriyhdistelmällä joka Pelicansillekin sopisi. Tumma pohjaväri ja logo yksivärisenä turkoosilla, ei ole kovin vaikeaa ja lopputulos on automaattisesti tyylikkäämpi kuin tähän astisissa hirvityksissä.
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2016 klo 09.58
  6. RV16 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chilinakit ja muu paskansyönti
    Toki sanon tämän kaiken mutu-tuntumalla, en tiedä eri tuotteiden myyntimääriä. Voihan olla, että "rumatkin" tuotteet ovat myyneet oikein hyvinkin, mutta ainakaan itselleni sieltä ei ole löytynyt oikeastaan yhtään vaatetta, jota kehtaisin pitää siviilissä. Lippis on hieno, mutta hattuja en käytä.

    Klassinen virhe fanituotteiden suunnittelussa on se, että lähdetän suunnittelemaan fanituotetta. Siis sellaista vaatetta, jota mahdollisesti käytettäisiin jäähallissa sisällä. Parhaat fanituotteet kuitenkin ovat niitä päivittäisiä hillittyjä vaatteita, jotka voi vetää ylleen töihin siistimpäänkin ympäristöön, kokouksiin, illanistujaisiin, musiikkikonserttiin. Sellaisia, joita kehtaa käyttää leimautumatta hörhöksi.

    Lähellä on tällaisesta suunnitelusta aika helvetin hyvä esimerkki: Support Your Local. Tosin täytyy tunnustaa etten ole niitäkään ostanut, en tiiä miksi.
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2016 klo 10.01
  7. Isaa Jäsen

    Olisivat nyt laittaneet tuon baseball snapbackin P-kirjaimen edes Pelicansin käyttämällä fontilla niin tuotteessa olisi jotain ideaakin.

    Siitä samaa mieltä, että uudella värittömällä logolla saisi aikaan monenlaisia tuotteita.
     
  8. Calé Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans
    Hyviä ideoita&ajatuksia tällä palstalla kyllä näistä fanituotteista. Allekirjoitan.

    Pelsun kannattaisi satsata johonkin oikeasti vaatesuunnitelun ammattilaisen palkkaamiseen ja tehdä joku vaatelinjasto, joka kyllä tukee Pelsua mutta on myös samalla tyylikäs.

    Onkos muotsikassa joku vaatesuunnittelulinja? Sieltä voisi napata pari opinnäytetekijää jonkunlaisella korvauksella suunnittelemaan vaatetusta. Varsinkin kun yhteistyötä LAMK:in kanssa tehdään.

    Muutenkin voisi saada aika halvalla opiskelijaa tekemään kaikenmaalilman brändihommia ja mediasisältö suunnittelua LAMK:sta. Suomen korkeakoulut ja opiskelijat on aika pirullisen alihyödynnetty resurssi näin niinkuin yritysten kannalta, tekevät halvalla ja kovilla näyttöhaluilla, ammattitaito välillä on mitä on, mutta hyvällä opastuksella sekin saadaan oikealle tasolle.
     
  9. RV16 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chilinakit ja muu paskansyönti
    @Calé on asian ytimessä. Lahessa Muotoiluinstituutissa nimenomaan on muoti- ja vaatetussuunnittelun koulutusohjelma, ja LAMK:ssa erillinen tekstiili- ja vaatetustekniikan koulutusohjelma!

    Siinäkin kannattaisi miettiä markkina-arvoa, kun alan opiskelijoille vaikka järjestettäisiin kilpailu hienoimpien fanituotteiden suunnittelusta, ja siihen yleisön äänestys päälle.

    Suunnittelu kuntoon, markkinointi kuntoon vaikka jotain Brädiä, Santapukkia ja kumppaneita hyödyntäen, ja vielä opiskelijavoimin myös valokuvaus kuntoon niin, että tuotekuvatkin ovat ammattimaisia eikä kolmosdivarin puulaakiseuran tasoa kuten välillä on ollut. Eikö pelaajatkin voisi järjestelmällisemmin vaatettaa fanituotteisiin, eikä johonkin CCM:n PUNAISEEN huppariin. Eikö hallin työntekijät vois käyttää fanituotteita yllään asiakkaita palvellessaan? Eikö jääkoneen kuljettaja ja kenttämestarit voisi käyttää fanituotteita? Ja niin edelleen.

    Toki tässäkin tullaan siihen, että laadunvalvonta on silti tultava seuran puolelta. Ei riitä, että palkataan joku hipsteri suunnittelemaan lätkäjengin kuteita, vaan siinä pitää sitten valvoa, että niistä tulee Pelicansin näköisiä. Mutta noin niinku lähtökohtaisesti siellä olisi varmasti silmää näiden asioiden suunnitteluun, se on jo nähty FC Lahen puolella komeasti.

    Ja aina voi benchmarkata ulkomaisten huippuseurojen valikoimista toimivia juttuja. Nekin tuntuu olevan alihyödynnettyä resurssia, kun Suomessa puuhastellaan ja keksitään pyörää uudelleen.
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2016 klo 13.31
  10. Radiomasto Jäsen

    Noita fanituotteita kun suunnittelevat, niin voisihan sen Matikaisen moottorisahan ja Nurmisen käyttämän naamarin lanseerata niihinkin. Varmasti myisi sellainen paita johon on jysäytetty vaikkapa vain ääriviivojen avulla Matikaisen moottorisaha, toki toteutettuna siten, että se on yhdistettävissä Pelicansiin. Sellainen paita taasen tuskin myisi, jossa olisi Matikainen JA moottorisaha. Tuollainen päällään kukaan tuskin yöhön lähtisi.
    Toteutus tässäkin avainasemassa, sillä fanituotteella ja mainoskrääsällä on suuri ero.

    Ihan ensimmäinen askel olisi kuitenkin mielestäni järjestää vaikkapa huomenna "Pimee perjantai" tapahtuman yhteyteen alennusmyynti hallille tai ehkäpä mielummin keskustaan, mihin tuo on keskittynyt ja myydä kaikki vanhalla logolla olevat tuotteet vaikka ilmaiseksi pois. Vai meinaavatkohan myydä tuota vanhaa tavaraa vielä ensi kaudellakin ja vanha tavarahan luultavasti toimii myös tulppana uuden sisään ottamiselle.
     
  11. Ikaros Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Liiga, turkoosi ja NHL
    Triossakin kun noita liiketiloja on tyhjillään, niin jotain pop up myymälää voisi sellaisessa kokeilla ja samalla markkinoida Pelsujen tulevia pelejä siellä.
     
  12. Tounaii Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans/ New York Rangers
    Lainaus:
    Just ajattelin samaa ja Lahesta löytyy monta kivijalka yrittäjää, ketkä varmasti myisivät mielellään kaupastaan myös Pelicans tuotteita.

    Olisi myös hienoa päästää joku Lahilainen yrittäjä suunnittelemaan fanituotteita, esim bluestore, joka on jo "Support Your Local" paitojen takana, mitkä on taipunut hienosti jo turkoosiksi.

    En pitäisi yhtään tyhmänä ideana jos tuo Support Your Local tekstikin syntyi lähinnä vitsikkäästi ja vahingossa, kun jätkät miettivät että mitä paitaan tulee.
     
  13. BaronFIN Jäsen

    Onhan tuo nyt käsittämätöntä, että kaupungista löytyy turhake pulju nimeltä Luhta kera tuotemerkin Peak performance ja parasta mitä saadaan ulos, on lippalakki mistä tulee ensimmäisenä mieleen Portland Pirates.

    Ymmärrän, että Luhtaset ovat kaupungissa koripallo-sukua, mutta jo nyt business puolella kuviossa olisi ulosmitattavissa jotain suurempaa kuin Pelicansin fanituotteita ostavat fanit. Vaikka sitten yhteistyössä LAMK:n kautta tavalla joka aiemmin esitettiin.
     
  14. lahts Jäsen

    Lainaus:
    Olisko kuitenkin IcePeak se Luhdan merkki?.

    Jos mikään tuotemerkki ei estä (RK) niin laittaisivat painatukseen niitä LAHTI VS EVERYBODY paitoja niin ostaisin heti
     
  15. laituri Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
    Fanikamat on aina olleet todella rumia, lukuunottamatta Support -kamoja.

    Aikaisemmin fanikamat eivät olleet kenenkään kiinnostuksen kohde seurassa, mutta ymmärtääkseni tähän on tullut muutosta ja se muutos toivottavasti alkaa jossakin vaiheessa näkyä.

    Onhan se mielenkiintoista, että Lahti Basketball fanikamoja näkyy kaupungilla huomattavasti Pelicans kamoja enemmän. Syy toki selvä, ne on oikeasti tyylikkäitä ja sellaisia joita jengi kehtaa ja haluaa pitää.

    Ei tähän tarvita mitään uutta kivijalkakauppaa trion vaan tuoteet pitää saada kuntoon, kyllä väki löytää kamat netistä, hallilta ja nykyisistä myyntipaikoissa. Se että Sapkolta löytyy oikeasti tyylikkäitä fanituotteita, mutta Pelicansilta ei, kertoo melko karulla tavalla nykyisen tilanteen.

    @Tounaii tiedoksi, että tuossa sun kirjoituksessa todella monta kohtaa isosti pielessä, alkaen ihan yrityksestä Support tuotemerkin takana.
     
  16. Tounaii Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans/ New York Rangers
    Lainaus:
    Voitko tarkentaa?
    Mä siis kävin aikanani Blue Storesta ostamassa tuon Support Your Local -paidan ihan vain siksi, että se on hieno ja halusin Lahesta jotain mukaan kun muutin Vantaalle.
    Silloin myyjä kertoi historiaa liittyen ks. paitaan ja siinä nimenomaan oli, että porukalla miettivät sopivaa tekstiä ja yksi heitti sitten puoliks jopa vitsillä tuon Support Your Local ja se todettiinkin sitten hyväksi.

    Tämän jälkeen paidasta tuli myös Turkoosi versio, mitä näin Pelicansiin liittyen ja omana johtopäätöksenä kekkasin, että yhteistyötä on tehty.

    Tottakai jos olen väärässä, niin mielettömän hyvä, että korjaat niin saadaan faktat haltuun mullekkin.
     
  17. Mies laidan takaa Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans
    Lainaus:
    Tietäen liiketilojen hintatason ja siihen lisättynä kahden työntekijän palkkakulut pelkkien fanituotteiden myynti omassa liikkeessä ei millään tuota kassaan sellaisia summia, että se olisi kannattavaa.
     
  18. RV16 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chilinakit ja muu paskansyönti
    Niin nappikauppaa tuo myynti tosiaan on, että vaikka popupit ja outletit on suosittuja, niin ei omasta putiikista tulisi kuin tappiota, ja siihen seuralla ei ole varaa. Valikoima ensin kuntoon, ja sitten myymään. Tietysti jonkun olemassa olevan putiikin nurkassa se myynti voisi onnistuakin ja tuoda jotain lisäarvoa Pelsulla ja kyseiselle firmalle.

    Hyviä pointteja edellä muutenkin, että hyvän värityksen lisäksi Pelsusta löytyisi kyllä ihan visuaalisia aiheita muitakin, joita hyödyntää fanituotteissa:
    (- Support Your Local)
    - moottorisaha ja hannibal-maski
    - Lahti vs. Everybody
    - Kannattajien slogan Tää on mun jengi (sitä koskaan vaiha en)
    - P-kirjain (uuden logon fontilla)
    - Ben Blood (sweat 'n tears)
    - nuorisovaatetrendeihinhän sopisi varmaan myös nimen kirjoittaminen muodossa PLCNS...
    - ...ja kaupungin nimi tietysti LTI

    varmaan lisääkin, kun vähän aikaa miettisi. Kaikki tämä tämmöinen loisi samalla sitä IDENTITEETTIÄ, joka ei synny sillä, että lätkäistään vitun rumaan kuosiin Pelicansin logo päälle.
     
  19. laituri Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
    Lainaus:
    No Bluestore ei enää ole ollut pystyssä pitkään aikaan, olet toki varmasti sen sieltä ostanut. Tuo turkoosi on vain Pelicansille tehty versio ja esim. paidan sisäpuolella niskassa on Pelicans loko eli SYL on siis tehnyt Pelicansin kanssa yhteistyö paiton osalta.

    Eikä sillä nyt väliä ole onko faktat pilkulleen hallussa. Tärkeintä on ajatus! Ja muista pitää paitaa Vantaalla ahkerasti!
     
  20. Tounaii Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans/ New York Rangers
    Lainaus:
    Mitä ihmettä, Blue Store kadonnu?
    Nyt meni mieli maahan, eikai konkkaan menny?

    Tuo paita on todella ahkerasti päällä, monet sekottaa moottoripyöräjengiläiseks, kun monissa liiveissä sama teksti.
    Vielä jos tulis joku hieno snapback pelicansilta, niin Lahelainen vantaalta olis merkitty mies :D

    Palatakseen aiheeseen, toivotaan nyt tosiaankin että Pelicansilta tulee jotain hienoa tuotetta.
    Ellei muuta, niin teetän semmosen itse.
     
  21. RV16 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chilinakit ja muu paskansyönti
    Lainaus:
    Sehän tässä on, että kun tämän ei pitäisi olla mikään toivotaan toivotaan -juttu. Jos ei taiteellista silmää ole, niin joko katsot vain kylmästi mallia ulkomaisilta huippuseuroilta tai sitten hankit tai palkkaat siihen jonkun jolla on taiteellista silmää.

    Ohan tää nyt ihan vitsi, että paikallinen futis- ja korisjengi pyyhkivät Pelicansilla lattiaa fanituotteiden tyylikkyydellä, vaikka Pelicansin ois pitäny kohta ainakin 10 vuotta olla tässä asiassa suunnannäyttäjä. Aika lailla Karjala-lippis tasolle on jääty vaikka resurssit on ylivertaset noihin nähen.

    EDIT: Toki futis ja koris heräs nekin vasta sattuman kautta tähän asiaan, kun Äfsee sai osaavan suunnittelijan ja korisjengi meni täysin uusiksi. Ja onhan Kärpilläkin Suomen rumin pelipaita, vaikka resursseja varmasti ois pelata ei-oksettavalla rätillä.
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2016 klo 13.32
  22. Tounaii Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans/ New York Rangers
    Lainaus:
    Olet muuten aivan oikeassa.
    Toki jos tästä halvalla halutaan päästä, niin kilpailu pystyyn, missä kuka tahansa voi suunnitella Pelicansille jotain hienoa vaatetusta, voittajalle sitten Pietilän nimikirjotus ja ilmaislippu seisomokatsomoon.
     
  23. RV16 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chilinakit ja muu paskansyönti
    Lainaus:
    No tässäkin olisi kyllä ideaa, vaikka erillinen vaatesuunnittelija olisikin. Osallistetaan fanit siihen touhuun ja annetaan mahis suunnitella niitä kledjuja ite, tai järkätään joku kilpailu tai äänestys.

    Ehkä jollain tavalla sellainen Angry Birds -henkikin sopisi tähän uuteen Pelicansiin. Sellanen kuva tuosta pelifirmasta on jääny, et ei siellä tarvi niin paskajäykkänä kovat kaulassa aina olla, vaan voi toimitusjohtajalla olla hupparikin päällä. Yks hiton tärkee markkinointi niille tuleville fanituotteille ois, että myös pelaajat, koutsit, hallin henkilökunta, cheerleaderit ja seuran johtoporraskin sitoutetaan pitämään niitä päällä. Ehkä ne pitääkin jo, ja oon vaan sokea sille asialle, mutta kuitenkin.
     
  24. Grafix Jäsen

    En tiedä miten Pelicansilla on toi graafisten kamojen tekeminen organisoitu, lienee ostopalveluna Ilmeeltä tms. Luulisi siis löytyvän osaamista, jos vaan halutaan ostaa. Zambonikuskille haluaisin tällaisen:
    https://s22.postimg.org/9e1vv1sq9/image.jpg

    (linkki johtaa upeaan paitadesigniin)
     
  25. Jari66 Jäsen

    Tuskin siitä haittaakaan olisi jos Pelicans -brändiä tuotaisiin myös fanituotteilla vähän intensiivisemmin esille. Jos kerran logon vaihto katsottiin tarpeelliseksi miksi edelleen fanituotteitta sillä vanhalla logolla myydään. Ei voi ymmärtää. Minä ainakaan mitään vitosen alepipoa vanhalla logolla osta.

    Uusi logo ja uusi brändi fanituotteineen siihen liittyen olisi pitänyt olla ostettavissa jo ajat sitten. RV16 puhuu tähän liittyen asiaa.