Kummittelu

  • 127 350
  • 322

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Jep, Ghost Hunters on ässä sarja. Toisin kuin kaikissa muissa vastaavissa TAPS todellakin lähtee paikalle tarkoituksenaan nimenomaan todistaa, ettei talossa tapahdu mitään yliluonnollista. Erona on siis se, että jos vaikka huoneen nurkassa näkyy outoa valoa, sitä ei pidetä todisteena kummituksista vaan ilmiönä, jota pitää tutkia ja joka pitää yrittää toistaa.

Todella mainio ohjelma.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Todella mainio ohjelma.
Näistä tällä hetkellä Jimiltä tulevista jaksoista kannattaa nauttia. Neljännen kauden jaksoissa homma tuntuu menevän yli, liikaa kamerakikkaa ja äänitehosteita ja pieniä käsikirjoitettuja osuuksia. Myös päähahmojen innostus debunkata jutut tuntuu vähentyneen huomattavasti ja asiat otetaan "paranormaaleina" turhan helposti.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Eikös TAPS jäänyt tauolle nyt? Vai loppuiko kokonaan? Yleensäs sarja tuli seurattua, todella harvoin he saivat oikeastaan mitään merkittävää nauhalle.

Itse olen alkanut kiinnostumaan kummittelusta, mutta mitään kokemuksia ei ole. Kävin viime kesänä Hvitträskin kartanossa Kirkkonummellakin todetakseni vain etten ole herkkä aistimaan ns. yliluonnollisia ilmiöitä. Ainoaksi "kokemukseksi" jäi lastenhuoneen ovella tullut ajatus, että tässä huoneessa on varmasti tapahtunut jotain. Myöhemmin kuulin, että se huone on yksi aktiivisimmista. Kyseisessä kartanossa on mm. tavattu entinen asukas Eliel Saarinen lukemassa kirjaa kirjaston sohvalla ja kartanon kummittelusta oli juttua joskus Helsingin Sanomien verkkosivuillakin.
 

Bully

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli aurinkoinen kesäpäivä joskus 1990-luvun alkupuolella. Olin kaverini luona kylässä ja koska olimme tapahtumahetkellä noin 12-vuotiaita - tarkkaa vuotta en siis muista - niin kaverini luonnollisesti asui vielä vanhempiensa talossa. Tapahtumahetkellä olimme kuitenkin talossa kahdestaan. Talo sijaitsee pikkukaupungin omakotitaloalueella. Olimme talon olohuoneessa ja pelasimme jotakin lautapeliä lattialla istuen. Aurinko paistoi siis kirkkaasti, eikä mitään valoja tietenkään sisätiloissakaan tarvittu. Yhtäkkiä kuitenkin, noin sekunnin murto-osan ajaksi, koko maailma pimeni. Havaittuani tämän katsoin kaveriani hämmästyneenä, joka samaan aikaan yhtä hämmästyneenä katsoi minuun ja kysyi ääneen: "Mikä se oli?" En tietenkään osannut vastata. No, emme jääneet asiaa pohtimaan, emmekä koskaan jälkeenpäin ole kokemusta puheeksi ottaneet. Pelottavalta tuo ei sinänsä tuntunut, syynä oletettavasti se, että se tapahtui keskellä kirkasta päivää ja kaveri oli siinä vieressä.

Kenenkään muun kuin meidän kahden en ole kuullut tapausta havainneen. Silloin tällöin olen tuota miettinyt ja kehitellyt erilaisia teorioita, mutta en ole keksinyt mitään, mikä voisi keskellä kesäpäivää pimentää koko maailman välähdyksenomaisesti. Varmaan tällekin joku järkevä selitys löytyy, en vain sellaista itse ole pystynyt keksimään.

Onko mahdollista, että talo sijaitsi lentoreitin alueella? Minulle kävi näin kerran viime kesänä, jolloin olin erään talon pihalla aurinkoisena päivänä ja maailma yllättäen pimeni murtosekunnin ajaksi. Katsoin sit ylös ja siellähän lentokone lensi:P
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onko mahdollista, että talo sijaitsi lentoreitin alueella? Minulle kävi näin kerran viime kesänä, jolloin olin erään talon pihalla aurinkoisena päivänä ja maailma yllättäen pimeni murtosekunnin ajaksi. Katsoin sit ylös ja siellähän lentokone lensi:P

Voi olla, mutta en sitten tiedä, miten lentokonekaan pimentää hetkellisesti kaiken ympärilläolevan. Lentää niin matalalla, että langettaa ison varjon? Silloin olettaisi jonkin äänenkin kuulevan, mutta tuohon meikäläisen "välähdykseen" ei liittynyt mitään ääntä. Ja se, että pimeneminen oli vain murtosekunnin räpsähdys. Luulisi, että lentokone sitten pimentäisi maailman vähän pidemmäksi aikaa. En tiedä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös TAPS jäänyt tauolle nyt? Vai loppuiko kokonaan? Yleensäs sarja tuli seurattua, todella harvoin he saivat oikeastaan mitään merkittävää nauhalle.
Uusin tuotantokausi (neljäs) on muuten kokonaan YouTubessa nähtävissä. Esimerkiksi tuolla. Uusin jakso, S4E11, on kyllä jännä. Ei sillä tavalla kuin odottaisi, mutta kannattaa katsoa se jälkimmäinen tapaus.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Olimme talon olohuoneessa ja pelasimme jotakin lautapeliä lattialla istuen. Aurinko paistoi siis kirkkaasti, eikä mitään valoja tietenkään sisätiloissakaan tarvittu. Yhtäkkiä kuitenkin, noin sekunnin murto-osan ajaksi, koko maailma pimeni.

Minulla käy sama juttu monta kertaa minuutissa. Ammattikielellähän tuota kutsutaan silmien räpäytykseksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kemiläinen kaverini on kokenut montakin aavekokemusta. Ja aina on ollut todistaja mukana.

Kun kaiffari vielä asui vanhempiensa luona, kulki Veitsiluotoon ja Ajoksen satamaan vievä junarata. Oli talvi ja hänen kotitalonsa kohdalla oli juna pysähtyneenä. Paikalla oli ambulansseja ja poliisiautoja.

Juna oli vetänyt liinat kiinni - nopeutta junalla on sillä pätkällä vain noin 20-30 km/h. Radalla oli ollut miehen hahmo, jonka kummatkin junankuljettajat olivat nähneet. Juna oli vetäissyt hahmon yli.

Mitään ei kuitenkaan jäänyt jäljelle. Ei ruumista, ei verta - ei mitään. Eikä jalanjälkiä lumihangessa. Tästä oli muistaakseni juttua Pohjolan Sanomissakin.

Saman talon naapurista oli kuollut isäntä hiljattain. Monesti siellä pihalla kolattiin lunta. Sen totesi koko perhe. Lunta ei kuitenkaan ole lähtenyt pihalta hiutalettakaan.

Kemi on kyllä ihan ihmeellinen paikka.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Uusin tuotantokausi (neljäs) on muuten kokonaan YouTubessa nähtävissä. Esimerkiksi tuolla.

Hieman myöhässä kiitokset linkistä. JIM:ltä en sarjaa varsinaisesti katsonut kuin ohimennen, mutta nyt kun TAPS:ia on tullut tuolta YouTubesta seurattua, niin ihan hyvää, joskin pitemmän päälle itseään toistavaa, viihdettähän tuo on. Toki käsikirjoitettu tosi-tv ei sinällään todista näistä "kummittelu"tapauksista juuta eikä jaata ja putkimiesten pseudotieteelliset olettamukset ovat välillä, noh melko amerikkalaisia, mutta kyllä huonompaakin katsottavaa löytyy.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sanokaapas kummittelua kokeneet ihmiset, että ovatko nämä tapaukset olleet jälkeenpäin katsottuna kauhistuttavia vai mielenkiintoisia? Jokainen on oletettavasti ollut kummitteluhetkellä melkolailla nesteet housuissa.

ps. Itse jos kokisin kummittelua en siihen paikkaan ihan heti uskaltautuisi menemään.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
SUBtv aloittaa aihetta koskettelevan sarjan nimeltä Piiri ilmeisesti nyt kesällä tai viimeistään syksyllä

Kuitenkin, mielenkiinnolla odotan ainakin ensimmäisen jaksoa.

No ei olisi kannattanut odottaa edes tuolloin ja kesän aikana mokoma hömppä oli päässyt mukavasti unohtumaankin. Katsoin kuitenkin ensimmäisen osan jälkikäteen, tai katsoin osin koska mielenkiinto lopahti viimeistään tämän "meedion" luodatessa paikkoja. Juupajuu-jaapajaa-trallalalla-laa.. Kuitenkin vain viihdeohjelmana pitämääni Ghost Huntersia ei toivoisi tämän huuhaan kanssa edes samassa lauseessa mainittavan, vaikka itsekin niin nyt tein.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nojoo, kummittelua tai ei niin viime yönä ja muutama tunti sitten sattui hieman outoja. Kello oli vähän yli kolme ja selailin nettiä unentulon vältellessä minua. Kävin vessassa, sammutin valot ja laitoin oven kiinni...menin sitten laittamaan kaihtimet kiinni ja jäin katsomaan lumen tuloa. Tuon katselun keskeytti vessan ovelta kuulunut meteli. Ääni kuului selvästi kahvasta ja paras kuvaustapa lienee sellainen kun "lyöt" kahvan alas ja annat nousta ylös. Ääni kuului kaksi kertaa ja sen jälkeen kuului oven narahdus. Kurkkasin ovelle ja ovi oli puoliksi auki. Kävin laittamassa oven kiinni, ihmettelin ja menin nukkumaan.

Aiemmin tänää imuroin ja laitoin imurin tuon saman vessan oven eteen "väliaikaisesti" (en jaksanut viedä pois laiska kun olen). Imurissa on sellainen systeemi että sen saa jätettyä vakaasti pystyyn ja se lähtee nostamalla pois. Meni suurinpiirtein sellaiset 20 min kun kuulen imurin rojahtavan lattialle todella kova äänisesti. Menin katsomaan ja imuri oli pitkällään hieman kauemmaksi siirtyneenä. Laitoi imurin takaisin ja yritin saada sitä kaatumaan, mutta se irtosi vain nostamalla kuten aiemminkin.

Minkä lie kaneliröllin vessaretket olenkaan pilannut...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Itsehän olen skeptikko lähes viimeiseen mieheen, mutta kyllä hieman hämäsi tässä männäkesänä, kun olimme puolisoni kanssa menossa heidän mökillään saunaan. Astelin jo hämärtyvässä illassa saunakamariin valoja laittamatta vaihtamaan vaatteita ja katsoin, että siellä takanurkassa jo joku tumma hahmo puuhasteleekin eli taitaa puoliso olla ehtinyt minua ennen tänne. Noh, juttelin siinä niitä näitä riisuessani ja välillä käännyinkin puhumaan kohti nurkkaa, jossa hahmo seisoskeli (nyt ei enää näyttänyt tekevän mitään). Kun tuli aika siirtyä kohti saunaa menivät henkilökohtaiset pasmat melkolailla sekaisin, kun parempi puolisko avasi oven samaanaikaan, kun itse tiedustelin kohti peräseinää, että josko sitä kohta mentäisiin löylyihin. Vähän tuo jäi hetkeksi vaivaamaan, mutta kaipa tuon ihan perusaivohavaintohäiriön (<= hieno sana) piikkiin voinee laittaa..
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Popin kuningas kummittelee heti kuoltuaan...ainakin jos tuon mustanmassan haluaa olevan herra itse.

Viteo liikkuvasta varjosta: http://www.youtube.com/watch?v=9Am67-Sew7k

Edit. Laitoin nyt tännekkin vaikka tuolla kuolemaa käsittelevässä ketjussa olikin jo mainittu.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun mielestä tuo varjo on liian tumma Michael Jacksoniksi.

Jep, mutta toisaalta olihan tuo aika haalea varjoksi. Oma teoriani on se että tuo varjo vaalenee ellei sitten ihan valkaistu tuleveisuudessa. Mahdollisia muitakin teknisiä muutoksia voi olla luvassa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Nihkeän pimeä kaamosaika lähestyy ja mikäpä olisikaan otollisempi aika muistella mieltämyllertäviä outoja kokemuksia. Hieno ketju, vaikka kuinka noita tekisi mieli luonnontieteellisesti debunkata.

Kyllä kansa tietää:

Aihe on mielenkiintoinen.

Vaikka tätä lukee näin aamulla, nousee ihokarvat pystyyn. Ikävää.

Mielenkiintoista, ja hieman jopa jännittävääkin luettavaa, näin iltahämärässä nämä tarinat.

Mielenkiintoista luettavaa.

Mielenkiintoisia tarinoita on saanut lukea, kiitos niistä.

Mielenkiinnolla olen lukenut muiden kokemuksia täältä.

Hyh hyh mitä juttuja... Pitäiskö tässä vielä unta saada.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Minulla ei ole varsinaisesti henkilökohtaisia kummittelukokemuksia. Pienenä sitä saattoi kuvitella kaikenlaista herkkänä ihmisenä, mutta ei ole mitään kummitushommia kyllä jäänyt mieleen. Olen aika skeptinen siis näiden suhteen. Uskon kyllä joidenkin kokemusten aitouteen, mutta yleensä lienee jokin luonnollinen selitys taustalla.

Sen sijaan mielenkiintoinen juttu tapahtui tavallaan minulle, mutta en itse varsinaisesti kokenut sitä. Varmaan kesä 2006 oli kyseessä. Pysäköin autoni pihakadulle. Jäin sitten syystä tai toisesta hetkeksi autoon istumaan, ehkä noin pariksi minuutiksi. En kuunnellut radiota tai tehnyt mitään sen kummempaa, kunhan istuin. Olikohan jokin ajatus menossa, en muista.

No, joka tapauksessa, vaimo oli neljännen kerroksen parvekkeella huomannut että tulin. Kun menin kotiin sisään, vaimo kysyi ihan ohimennen, että kenen kanssa minä autossa juttelin. Sanoin, että en kenenkään, tulin ihan yksin. Vaimo alkoi oikein inttämään, että et varmasti ollut, hän näki että pelkääjän paikalla istui joku. Oli ensin ihmetellyt, että mitä minä siellä autossa istun mutta oli sitten huomannut että jaa, jonkun kanssa juttelee.

Erikoinen tapaus. Kun en satu harrastamaan tuota autossa istuskelua, jostain syystä tuolloin jäin ajatuksia keräämään. Ja samalla vaimo näkee hahmon autossa.

No, ehkä oli näköharha mutta parempi puolikas on edelleen varma asiasta.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
No, ehkä oli näköharha mutta parempi puolikas on edelleen varma asiasta.

Yleensä kun näkee jonkun tuttavan tulevan autolla, niin sitä automaattisesti olettaa, jos hän on yksin liikkeellä, että pysähtymisen jälkeen hän nousee aika pian pois autosta. Näin varmaan vaimosikin odotti, kun näki sinut parkkeeraavan, mutta et sitten nousukkaan autosta. Tällöin ihmismieli olettaa että jotain on tekeillä ja luonnollinen olettamus on että et ole tullut yksin, vaan jäänyt juttelemaan jonkun tuttavan kanssa autoon.

Varmasti vaimolla on ollut tämä ajatus päässä, kun on miettinyt mikä sulla kestää ja sitten nähnyt jonkun pelkääjän paikalla. Tästä on tullut sit ahaa elämys, jaa se vaan juttelee jonkun kaverin kanssa. Mielen luoma näköharha, jossa ei musta ole mitään yliluonnollista, vaimosi vaan oletti väärin, ei sen kummempaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sanokaapas kummittelua kokeneet ihmiset, että ovatko nämä tapaukset olleet jälkeenpäin katsottuna kauhistuttavia vai mielenkiintoisia? Jokainen on oletettavasti ollut kummitteluhetkellä melkolailla nesteet housuissa.

ps. Itse jos kokisin kummittelua en siihen paikkaan ihan heti uskaltautuisi menemään.

Eipä ole tullut nestettä tai kiinteääkään entiteettiä hoseniin, kun mahdollisia kummittelutilanteita on eteen sattunut. Melkein teki mieli juosta perään sinne metsään, kun sen puolitoistametrisen jampan näin puskiin painelevan.

Itse asiassa silloin Kemin kummittelusyksynä kävimme monesti asiasta tehen ajelemassa siellä Ajoksen pimeillä metsäteillä bongailemassa aaveita ja muuta mystistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös