Kumman AC/DC maistuu paremmin?

  • 10 362
  • 99

Kumman laulajan AC/DC maistuu sinulle paremmin?

  • Bon Scott

    Ääniä: 89 22,3%
  • Brian Johnson

    Ääniä: 82 20,6%
  • Se on aivan sama kuka laulaa, sillä Angus Young on AC/DC

    Ääniä: 130 32,6%
  • EVVK

    Ääniä: 98 24,6%

  • Äänestäjiä
    399

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Brian Johnson on kelpo korvike, mutta kyllä Bon Scott on se ainoa oikea.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Vaikea - kyllä itse kasvoin Bonin musiikkia kuunnellessa, kun hän on isoveljen suuri suosikki. Mutta arvostus Brianin laulua ja persoonaa kohtaan on noussut hirveästi. Ja nyt 29 vuoden AC/DC-taipaleen jälkeenkin hän saa mielestäni välillä aivan kohtuuttomasti kuraa. Brian oli loistava valinta, ilman häntä bändi ei välttämättä olisi jaksanut näin pitkään. Hän ei lähtenyt kopioimaan Bonia ja on aina kohtelias veikko, jolla on jalat tiukasti maanpinnassa.

ps. Huomenna! Katsokaa muuten tarkkaan Malcolmin soittoa, on se nero!
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC

PikkuKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Mikäli verrataan Bonia ja Briania, on vastaus mielestäni selkeästi Bon. Miestä kovempaa lavakarismaa ei ole kuin Elviksellä! Tähän, kun lisätään loistavat ja kaksimieliset sanoitukset, rajaton itsevarmuus ja täydelliset elämäntavat, on mies vähintään elämänkertaelokuvan arvoinen legenda. Bonin aikaiset levyt olivat poikkeuksetta täynnä loistavia biisejä, kun taas Brianin aikaan ainoastaan Back in black, Flick of the switch, For those about to rock, Ballbreaker ja Black Ice onnistuivat edes jotenkin täyttämään odotukset.

Keulakuvana voidaan tietyllä tapaa pitää Angusta, mutta kuten Evil totesikin, todelliset aivot löytyvät maailman parhaan komppikitaristin, Malcolm Youngin pään sisältä. Kuitenkin AC/DC on niin tasavahva viisikko, ettei keulakuvan määrittämiselle ole tarvetta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Huomista odotellessa otetaanpa kantaa tähänkin. Kyllähän Bon oli niin täydellinen solisti AC/DC:lle kuin olla voi kuten Pikkukasi tuossa edellä kiteytti.

Brian Johnson on... Brian Johnson, mikä sinänsä on kyllä hyvä asia.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Itse kyllä tykkään Brian Johnsonin äänestä enemmän. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta joskus jopa tuntuu, että Bonin äänen takia ei niitä vanhempia levyjä oikeen jaksa edes kuunnella. No minulle ensimmäiset AC/DC biisit olivat aikoinaan Thunder's track, Money talks ja Razor's edge (jne), joten ehkäpä se on se ensikosketukseen tottuminen. Nuo Bonin aikaiset biisit kuulostaa mielestäni huomattavasti paremmilta Brianin käsittelyssä sillä mainiolla Live levyllä, joka julkaistiin vuoden 90 kieppeillä. Mutta makuasioita jne.
 

käki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Bonin kuollessa ihmeteltiin kavereiden kanssa, siinäkö sitten oli se loistava bädi, jota ehdittiin ihsstella jo useampi vuosi.
Brian löytyi hämmästyttävän hyväksi paikkaajaksi onneksi riittävän pian, ettei palo bändiä kohtaan ehtinyt kuolla.

Mutta...

Kyllä tämän illan keikka taas osoitti, että Angus ON AC/DC. Jos hän olisi aikoinaan poistunut rivistä, voi vain arvailla, olisiko olisiko bändi noussut feniksin lailla ja säilynyt ilonamme naihin päiviin saakka.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Bonin laulu oli meikäläisen korvaan liian siistiä, joten ääneni annoin Brianille! Ja siksi toisekseen Bon oli liian vanha siihen poikalaumaan jo alkujaan, eli ilman hänen traagista poismenoaan bändi olis tod.näk. hajonnut "taiteellisiin erimielisyyksiin" muutamassa vuodessa...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Itselleni se oikea laulaja on Brian Johnson. Johtunee siitä, että löysin bändin aikonani Thunderstruckin ja Brianin laulaman T.N.T:n kautta, minkä takia Bon Scott on jäänyt itselleni etäiseksi. Legendaarinen tekijä toki hänkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Otsikostahan saa sellaisen kuvan, että yhtyeessä olisi ollut aikojen saatossa vain kaksi laulajaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Jumanskekka, tällainenkin oikeasti tärkeä äänestys on lymynnyt netin syövereissä eli Jatkoajassa. Olen toki uusi jäsen, en ole hoksannut hakea.
Tuli tuonne jonnekin toiseen ketjuun, netin rajattomuuteen hehkutettua Anguksen merkitystä vs. Phil Rudd, niinpä arvaatte ken ääneni sai.
Laulajista kallistun harkinnan jälkeen Bon Scottiin. Olen aloittanut fanittamisen Hells Bellseillä eli Johnsonilla, mutta Scott on lähes yhtä hypnoottinen kuin Morrison.
Äänestin siis Angusta, Malcolm ei ollut ehdokkaana, tuo harmaahko eminenssi, vähintäin puolikas koko bändin sielua.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ei ainakaan sen dollarin kuvat silmissä palkatun ja sinne 80-luvun loppuun jumittuneen ylimielisen nasaalin kiekujan "AC/DC". Ei se kyllä toisaalta mikään AC/DC olekaan vaan Angus plays AC/DC.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Otsikostahan saa sellaisen kuvan, että yhtyeessä olisi ollut aikojen saatossa vain kaksi laulajaa.
Jos täällä on joku, jolla on live-kokemuksia Dave Evansin ajoilta, niin nostan hattua. No, pääsit pätemään. Tämä nykyinenhän kokoonpano on vain joku tribuuttibändi AC/DC:lle, Anguksella vahvistettuna.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tiedän vain yhden AC/DC:n, Brian Johnsonin.
Ihan Back in Blackista lähtien.

Bon Scott on aussien tuntematon sotilas. Jos eka tulkinta jouduttaisiin kokeilemaan uusiksi, muuttuisi koko historia.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laulajista puhuttaessa tietenkin Bon Scott. Itsestäänselvä asia, ei voi edes vertailla. Youngit ovat tietenkin AC/DC, mutta ei se todellakaan ole aivan sama, kuka siellä laulaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Angus Young on homman sielu. Bon Scott oli kova, Brian Johnson oli parhaimmillaan myös kova.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Angus ja SG on tietysti bändin kivijalka, mutta laulajista puhuttaessa the one and only on Bon Scott. AC/DC:n tapauksessa ei tosin voi olla yhtä jyrkkä kuin esim. Rainbown kohdalla, koska uusi laulaja meni hakuun pakosta eikä rahan, naisten, pikkukinojen, taiteellisten erimielisyyksien, egojen ym. asioiden tähden.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Laulajana Bon Scott on minusta Johnsonia ehdottomasti parempi, mutta toisaalta kokonaisuutena minä tykkään enemmän siitä suunnasta mihin AC/DC:n musiikki on mennyt Johnsonin aikana. Parempia biisejä, tanakampi soundi jne. Mutta molemmat menee kyllä, ja kuten joskus aikaisemminkin kirjoitin tähän ketjuun niin oikeasti AC/DC:n tärkein henkilö on aina ollut Malcolm Young. Tuon AC/DC:n tavaramerkkisoundin takana on ennen kaikkea tuo komppiryhmä ja Malcolmin kitarasoundi vaikka Angus ja laulajat ovatkin ne näkyvimmät jäsenet aina olleet.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Laulajana Bon Scott on minusta Johnsonia ehdottomasti parempi, mutta toisaalta kokonaisuutena minä tykkään enemmän siitä suunnasta mihin AC/DC:n musiikki on mennyt Johnsonin aikana. Parempia biisejä, tanakampi soundi jne.
Mulla on taas juuri päinvastoin. En tykännyt siitä, mihin suuntaan Johnsonin aikana musiikki lähti. Liian tosikkomaista mun makuun, etten sanoisi jopa ryppyotsaista. Biisien paremmuudestakin voidaan olla kahta mieltä. Molemmilla oli laulajana oma tyylinsä, ja yhtä hyvin oman tyylinsä hoitivat. Katu-uskottavuus menee siis tasan mun kirjoissa. Mulle vain uppoaa paremmin se Scottin pilke silmäkulmassa heitetty renttutyyli.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
EVVK. Yksi niistä bändeistä, joiden biisejä voisi ehkä kuunnella, jos vokalistina olisi esim. Till Lindemannin tyylinen laulaja.
 
K

Kiekkokatsoja

Oon kuunnellut muutaman viikon ajan, 70 ja 80 luvun juttuja. Kuinka 74 livestä, vedettiin 70 luvun loppuun, ja kasari alkuun. Tää bändi ei ollut mun top-3 junnuna, mutta top 6 toki. Mutta jos pitäisi tänäpäivänä nimetä yksi bändi joka on hyvä, niin se on tämä ketjussa lukeva! Se on niin pelkistettyä musaa, ja sitä täyttä oikeaa. Tuo 70 luvun loppu, 80 luvun alku.
Toki puuroksi menee, josko samaa kuulee livenä yli 10 biisiä, ihan kuin Kaija koo, kahden biisin jälkeen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Bon-miehiä vuodesta 1982. Mulla on pari metriä hyllyssä AC/DC-levyjä ja deeveedeitä ja toinen mokoma melkein kirjoja aiheesta. Brianista pidän myös, mutta nimimerkki Axl Rosesta minulla ei ole, ole ollut tai tule olemaan koskaan mitään hyvää sanottavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös