Kotiteollisuus

  • 79 304
  • 378

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Grome kirjoitti:
Hmm... Voi jumaliste. Arvatkaa kuka on tänään Uutisvuodossa.

Ha! Vanha juttu. Tätä on ootettu kuin kuuta nousevaa jo pidemmän aikaa :) Lappeenrannan hyväkäytöksinen poika pääsee telkkuun saakka vaihteeksi.

Niin ja ens pe Tavastialla ois syytä olla hyvä keikka kun sinne saakka satun matkaamaan prkl!
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihan hyvän keikan jätkät heitti eilen Tampereella, takuuvarmaa kt:ta. Jengi ei kyllä ollut täysin messissä, uusia biisejä tuli aikalailla
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Stevie kirjoitti:
Ihan hyvän keikan jätkät heitti eilen Tampereella, takuuvarmaa kt:ta. Jengi ei kyllä ollut täysin messissä, uusia biisejä tuli aikalailla

Muistatkos mitä Iankaikkiselta soittivat?
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Uutta levyä huudatettu nyt muutaman kerran läpi. Tähän mennessä iskevimmät kipaleet ovat Unilaulu, Iankaikkinen ja Kivireki. Toki levy on kaiken kaikkiaan suhteellisen tasainen ja kova kokonaisuus, josta välttämättä ei ihan sitä piikkiä löydy, mutta ei kyllä hakemallakaan löydä myöskään niitä heikkoja kappaleita.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Mitenkäs Uutisvuoto?

Kertokaa toki ulkomailla asustavalle, miten Hynynen esiintyi Uutisvuodossa. Tuliko tylyä läppää? Heittikö Tervo jotain osuvaa? Ei kai Jouni sammunut niin kuin joku vuosi sitten telkkarin chatissä?
 

krobbe

Jäsen
morningstar kirjoitti:
Kertokaa toki ulkomailla asustavalle, miten Hynynen esiintyi Uutisvuodossa. Tuliko tylyä läppää? Heittikö Tervo jotain osuvaa? Ei kai Jouni sammunut niin kuin joku vuosi sitten telkkarin chatissä?

Orkesteri nimeltä Kotiteollisuus on jäänyt minulle täysin tuntemattomaksi, mutta Uutisvuodon seuraan joka kerta kun siihen on tilaisuus.

Tämä pitkähiuksinen kaveri, ilmeisesti sitten Hynynen, antoi minulle ensi alkuun ohjelmassa itsestään tylsän kuvan. Ohjelman edetessä Hynynen sai vihdoin puheenvuoron näiltä vakiomoottoriturvilta, ja kas kummaa, jätkähän osoittautu todella teräväksi tarinaniskijäksi. Ei tarvinnut pojan hävetä tippakaan juttujensa tasoa kontra Tervo ja Taberman. Erittäin hauskaa ja nokkelaa läppää irtosi helpon tuntuisesti.

Kaiken kaikkiaan todella miellyttävä tuttavuus, terävä, nokkela ja hauska kaveri tämä Hynynen, pitäisköhän kuunnella Kotiteollisuuden musiikkia joskus?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
krobbe kirjoitti:
pitäisköhän kuunnella Kotiteollisuuden musiikkia joskus?

En tiedä luitko ketjua enempää, mutta uusi levy julkaistiin juuri viikko sitten, siitähän sitä voi vaikka aloittaa. Paha mennä suosittelemaan, kun ei voi tietää mistä tykkää, melkoista tarinaa Hynysen lyriikatkin kuitenkin ovat. Musiikkina ei ihan kevyintä poppia. YouTubesta löytyy vanhempaa tuotantoa.

Uutisvuoto on kovalevyllä, mutta en ole sitä vielä ehtinyt katsoa.

Meille muille, tässä settilista viime lauantailta:

1. Kivireki
2. Raskas Kantaa
3. Aamen
4. Veri Valuu Maahan
5. Arkunnaula
6. Iankaikkinen
7. Kielletyn Puun Hedelmä
8. Valtakunta
9. Ukko Perkele
10. Kädessäni
11. Kuolemajärvi
12. Meren Mutaa
13. Aamu
14. Tuonelan Koivut
15. Kadonneet
16. Kaihola
17. Satu Peikoista

En ollut paikalla, mutta arvostelu on täällä.

Ilmeisesti hieman alkukankeutta oli ollut, mutta kyllä se siitä. Ja nyt kun tiedetään mitä soitetaan, niin pääsee itse valmistautumaan paremmin.
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
krobbe kirjoitti:
Orkesteri nimeltä Kotiteollisuus on jäänyt minulle täysin tuntemattomaksi, mutta Uutisvuodon seuraan joka kerta kun siihen on tilaisuus.

Tämä pitkähiuksinen kaveri, ilmeisesti sitten Hynynen, antoi minulle ensi alkuun ohjelmassa itsestään tylsän kuvan. Ohjelman edetessä Hynynen sai vihdoin puheenvuoron näiltä vakiomoottoriturvilta, ja kas kummaa, jätkähän osoittautu todella teräväksi tarinaniskijäksi. Ei tarvinnut pojan hävetä tippakaan juttujensa tasoa kontra Tervo ja Taberman. Erittäin hauskaa ja nokkelaa läppää irtosi helpon tuntuisesti.

Kaiken kaikkiaan todella miellyttävä tuttavuus, terävä, nokkela ja hauska kaveri tämä Hynynen, pitäisköhän kuunnella Kotiteollisuuden musiikkia joskus?

Sanotaan näin, Hynynen veti hiukan erilaisen roolin Uutisvuodossa, verratuna siihen mitä yleensä sieltä suustaa pääsee...! Muutaman ihan hyvän läpän heitti, oopperalaulajaankin taisi upota ihan hyvin!
Suosittelen ehdottomasti tutustumista tähän orkesteriin! Uskoisin, että joku biisi uppoaa varmasti! Tai siis ihmettelen helvetisti, jos et oikeasti ole yhtään tietoinen Kotiteollisuudesta. KT on ollut nimittäin reilusti esillä mediassa lähiviikkoina uuden levyn takia...
 

krobbe

Jäsen
Zuppana kirjoitti:
ihmettelen helvetisti, jos et oikeasti ole yhtään tietoinen Kotiteollisuudesta. KT on ollut nimittäin reilusti esillä mediassa lähiviikkoina uuden levyn takia...

Tottahan minä olen kuullut kyseistä yhtyeestä, eihän sitä ole voinut välttää pinnalla kun ovat vahvasti olleet. On vain jäänyt tuo tutustuminen Kotiteollisuuden tuotantoon jäänyt vähemmälle (=en tiedä heidän ainuttakaan biisiä).

Ennakkoasenne ollut ehkä väärä, tuo nimivalinta kuullostaa vaan niin värttinältä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieman pelotti millainen levy kotiteollisuudelta on tulossa kun Hynysen kehuttiin oikein oppineen laulamaan ja kauhulla odottelin onko levy täynnä arkunnaulan kertosäkeen kaltaista vollottamista mutta levy yllättää positiivisesti. Hynynen on tosiaan oppinut hieman laulamaan ja toimii mainiosti. Parasta sitten kuolleen kukan sanon minä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Katsastettiin kotikaupungin pojat Lappeenrannan Doriksessa tänään. Tai siis eilen. Tai siis..

Keikka oli varsin peruskamaa. Juttu luisti normaalisti ja soittokin sujui, vaikka joutui jo ensimmäisen piisin aikana Jouni turvautumaan varakitaraan. Mukana oli myös luonnollisesti Nightwishin Tuomas Holopainen.

Ei tästä mitään erityistä osaa sanoa. Peruskeikka perusmenolla. Tässä vielä lista, jos jotain kiinnostaa.

1. Kivireki
2. Raudanlujat
3. Veri valuu maahan
4. Arkunnaula
5. Kuningas mammona
6. Valtakunta
7. Kädessäni
8. Kielletyn puun hedelmä
9. Iankaikkinen
10. Ukko perkele
11. Kaihola
------
12. Aamen
13. Jos sanon
14. Kuolemajärvi
15. Kadonneet
16. Murheen mailla
17. Satu peikoista
 
Viimeksi muokattu:

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
morningstar kirjoitti:
Ei kai Jouni sammunut niin kuin joku vuosi sitten telkkarin chatissä?

Onko Hynysellekin käynyt näin, itse olen nähnyt kun Diablon Nygård puhui aikansa sekavia kunnes sammui sohvalle.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Red Devil kirjoitti:
Onko Hynysellekin käynyt näin, itse olen nähnyt kun Diablon Nygård puhui aikansa sekavia kunnes sammui sohvalle.
Heti kärkeen on myönnettävä, että itse en ole nähnyt. Itse näin Hynysen toisessa chatissä, jossa juontaja kyseli häneltä tapahtuneesta. Oliko se niin että Subin chatissä se oli sammunut, ja kolmosen chatissä se puhui siitä. Tai sitten toisin päin. Aikaa tapauksesta on ehkä neljä, viisi vuotta, ja se tapahtui muistaakseni vapun aikaan. Onhan tuo voinut useammallekin rokkarille tapahtua. Sattuuhan heille.

Kokeilin juuri, löytyisikö Youtubesta tuota pätkää, mutta ei ainakaan minun hakusanoillani.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
morningstar kirjoitti:
Kokeilin juuri, löytyisikö Youtubesta tuota pätkää, mutta ei ainakaan minun hakusanoillani.

DVD:llä on (muistaakseni MTV:n) chatista, missä Hynynen on melkoisesti mäyrää nauttineena. Sammumista siitä ei taida käydä ilmi, mutta ei mikään varsinainen ihme, jos siinä on niinkin päässyt käymään.

Minulla ei ko. DVD:tä ole, mutta perjantaina ennen keikkaa tulee taas kaverilla pyöräytettyä läpi kaikenlaista materiaalia.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
pernaveikko kirjoitti:
DVD:llä on (muistaakseni MTV:n) chatista, missä Hynynen on melkoisesti mäyrää nauttineena. Sammumista siitä ei taida käydä ilmi, mutta ei mikään varsinainen ihme, jos siinä on niinkin päässyt käymään..
Kyllä se Hynynen sinne takahuoneen sohvalle sammui lähetyksen aikana. Pojilta lähti ns. mopo käsistä, oli aika villiä menoa. Loistavaa viihdettä siis.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Murmeli kirjoitti:
Kyllä se Hynynen sinne takahuoneen sohvalle sammui lähetyksen aikana. Pojilta lähti ns. mopo käsistä, oli aika villiä menoa. Loistavaa viihdettä siis.
Juu, tosin voidaan kyllä spekuloida sillä miten hallittu tuo mopon keuliminen lopulta oli. Enpä usko että tehokaksikon oli tarkoituskaan ihan korrekteimmalla mahdollisella tavalla esiintyä.

Levy on muuten ihan kuunneltava, ei parin kierroksen jälkeen kuitenkaan mitään maailmoja mullistavaa. Tosin tässä työn ohessa on tullut kuunneltua, joten keskittyminenkään ei aivan sataprosenttista ole.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Andrej kirjoitti:
Juu, tosin voidaan kyllä spekuloida sillä miten hallittu tuo mopon keuliminen lopulta oli. Enpä usko että tehokaksikon oli tarkoituskaan ihan korrekteimmalla mahdollisella tavalla esiintyä.
Ehdottomasti näin. KT:n "imago" on ollut alusta alkaen epäkorrektius, eikä poikia salonkikelpoisena osaisi enää arvostaakaan...
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan se imago aina ollut mitä on. Vittuillaan kaikille. http://www.youtube.com/watch?v=NoqI6ISSMd8

Ja sitä minä kyselisin että mihinköhän aikaan Tavastialla soitto alkaa, lauantaina menossa olen. Viimeksi Tavastialla piti olla hyvin ajoissa että Teräsvillan olisi nähnyt mutta just ennen Kotiteollisuutta olin paikalla. Monelta siis olin siellä?
 

Theone

Jäsen
vision kirjoitti:
Hieman pelotti millainen levy kotiteollisuudelta on tulossa kun Hynysen kehuttiin oikein oppineen laulamaan ja kauhulla odottelin onko levy täynnä arkunnaulan kertosäkeen kaltaista vollottamista mutta levy yllättää positiivisesti. Hynynen on tosiaan oppinut hieman laulamaan ja toimii mainiosti. Parasta sitten kuolleen kukan sanon minä.

mun mielestä taas tomusta ja tuhkasta alko alamäki... mutta makunsa kullakin...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
KingNothing kirjoitti:
Ja sitä minä kyselisin että mihinköhän aikaan Tavastialla soitto alkaa, lauantaina menossa olen.

Huomenta vaan, olen hereillä tämmöiseen järjettömään aikaan, koska on velvotteita tälle aamulle. Ei se mitään, olihan mieletön keikka. En edes osaisi, mutta en varmaan jaksaisikaan olla mitenkään super-analyyttinen. Biisit ovat yksinkertaisesti kovaa vääntöä.

Kävi niin hassusti, että olin eturivissä (no, ehkä kolmannessa). Melkoista tönimistä ja hehkutusta ja kaikilla oli erittäin hauskaa. Normaalisti olisin takarivin jamppoja, mutta joskus näinkin.

Yhdellä isokokoisella kaverilla oli jonkun sorttisia asenneongelmia ja vähän se nyrkkiäkin näytti, ei kyllä minuun. Kiitos pokeille, miten ne edes pääsivät niin nopeasti paikalle. Tämä oli tosin lämppärin (niin, semmoinenkin) aikana jolloin oli paljon väljempää.

Mutta jos tuohon quoteen vielä, se kai oli kuitenkin tämän kirjoituksen pointti. Kyllä se sinne klo 23.30 paikkeille aloitus meni. Tuonne ei todellakaan kannata mennä liian ajoissa, ihan järkyttävä se karsina missä ihmisiä pidetään ennen kuin keikkasalin ovet aukeaa.

Siellä ei tosin ollut paskaa musiikkia, koska sitä ei ollut ollenkaan. Jos joku Tavastian henkilökunnasta lukee tätä, niin ei voi sanoa muuta kuin vittu tehkää jotain.

Oma virhe mennä ajoissa, mutta kavereita alkoi jännittämään ehditäänkö ja en sitten viitsinyt yksinkään olla.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Theone kirjoitti:
mun mielestä taas tomusta ja tuhkasta alko alamäki... mutta makunsa kullakin...

Todellakin. Iankaikkinen rokkaa kyllä paremmin kuin mikään muu. Luulin, että Jos sanon olisi ikuisesti paras biisi, mutta nyt löytyi voittaja.

Ja eilinen keikka oli kyllä ihan hyvä. Ei siitä sen enempää, kun olin ihan hirveässä kännissä lopulta.

edit: Ai niin, tuntui vähän kummalta katsoa, kun Holopaisen Tuomas oli soittamassa koskettimia keikalla. Kuuleman mukaan on ollut messissä muuallakin tässä syksyn mittaan?
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
avatar kirjoitti:
edit: Ai niin, tuntui vähän kummalta katsoa, kun Holopaisen Tuomas oli soittamassa koskettimia keikalla. Kuuleman mukaan on ollut messissä muuallakin tässä syksyn mittaan?
Etelä-Saimaan jutussa muistaakseni sanottiin, että Holopainen on mukana koko tämän syksyn kiertueen lukuun ottamatta neljää viimeistä keikkaa, joiden aikana menee nauhoittamaan Nightwishille uutta matskua.

Keskiviikkona olin aikeissa lähteä itsekin Kotiteollisuuden keikalle, kun Lappeenrannassa olivat, mutta enpä sitten lopulta jaksanutkaan. Aika moneen kertaan on tullut bändi jo nähtyä kuitenkin. Mulle KT on ihan kivaa rokkia silloin tällöin kuunneltavaksi, mutta ei kuitenkaan mitään suurempia väristyksiä aiheuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös