Kotiteollisuus

  • 79 102
  • 378

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
joo kiertue vissiin menoillaan ja Tampereelle odotellaan äijiä kovasti taas huhtikuussa. Pistäkäähän tosiaan palstalaiset kuulumisia keikoista ja muuten tässä ketjussa kevään mittaan !
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
GooMilla oli hikinen perusvarma KT:n keikka. Sainpas samalla Hynysen nimmarin haalarin sisäreiteen ja vielä lerssipiirroksen saattelemana.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Löytyykö jostain Hynysen tämän päivään Seepraan kirjoittamaa pakinaa sähköisessä muodossa? Oli kuulemma herralla painavaa tekstiä koskien Kuros-Vanhas casea. Kiinnostaisi lukea juttu.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Bon kirjoitti:
Löytyykö jostain Hynysen tämän päivään Seepraan kirjoittamaa pakinaa sähköisessä muodossa? Oli kuulemma herralla painavaa tekstiä koskien Kuros-Vanhas casea. Kiinnostaisi lukea juttu.

Suosittelen..tuli juttu luettua kirjastossa ja hihiteltyä. Matti nussutellut Susanin sekaisin, puku nurkkaan ja menoksi ym..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiertuetta pukkaa.

Tavastia on loppuunvarattu, minulla on toki liput. Tuosta seuraavana päivänä olisi melkein kotikulmilla, mutta sinne en ole menossa. Aivan uskomaton paikka tälläiselle porukalle. Ei noin.

Froikkarit vierailee tuolla säännöllisesti ja silloin olen aina paikalla, mutta se onkin Pekka.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
pernaveikko kirjoitti:
Kiertuetta pukkaa.

Tavastia on loppuunvarattu

Vantaan Kultakaivoksessa tekevät pk-seudulla toisen keikan jos Tavastialle ei enää pääse. Sinne on yksi kaveri menossa ihan vain siksi, että Tavastialla on kyseisen bändin nähnyt jo niin monta kertaa. Ehkäpä uusi paikka ja uudet kujeet. :D

Niin ja eivät sitten saatana tule Lappeeseen ollenkaan. Vittu. No, eipä sitä aina ehdi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Porukasta putosi puolet pois Jeesuksen juhlien takia, mutta jäihän tohon vielä jokunen kaveri.

Tänään siis Tavastialle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kummitusjuna EP on nyt kaupoissa. Edelleenkään minä en osaa analysoida musiikkia, mutta ihan hyvältä tämä kuulostaa. Kertokaa te ketkä osaatte.
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Kummitusjuna EP on nyt kaupoissa. Edelleenkään minä en osaa analysoida musiikkia, mutta ihan hyvältä tämä kuulostaa. Kertokaa te ketkä osaatte.

Kuolemajärvi toimii helvetin hyvin, kyseinen zipale olisi mahtunut hyvin Iankaikkinen kokonaisuuteen. Levyltä löytyy nimittäin muutaman huomattavasti "vaisumpi" veto. Aamusta aamuun ihan ok!
 
Aamusta aamuun ja Kuolemajärvi parempia kun 90% uuden levyn biiseistä, varsinkin jälkimmäinen ihan vitun hyvä. Ei ole vieläkään iskenyt uudelta levyltä kuin 3 biisiä (Kadonneet, Iankaikkinen ja Tuonelan koivut), noistakin 2 soitettu radiossa puhki. Esimerkiksi tuo uusin sinkkubiisi Kummitusjuna on jotain aivan hirveää, samoin kuin ensimmäinen sinkku Arkunnaula.

En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin aivan helvetin paska maku jäänyt tuosta uudesta levystä hyvä "7" levyn jälkeen. Helvetistä itäänkin on parempi levy...
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aamusta aamuun ja Kuolemajärvi parempia kun 90% uuden levyn biiseistä, varsinkin jälkimmäinen ihan vitun hyvä. Ei ole vieläkään iskenyt uudelta levyltä kuin 3 biisiä (Kadonneet, Iankaikkinen ja Tuonelan koivut), noistakin 2 soitettu radiossa puhki. Esimerkiksi tuo uusin sinkkubiisi Kummitusjuna on jotain aivan hirveää, samoin kuin ensimmäinen sinkku Arkunnaula.

En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin aivan helvetin paska maku jäänyt tuosta uudesta levystä hyvä "7" levyn jälkeen. Helvetistä itäänkin on parempi levy...

Täytyy sanoa että olen kyllä täysin eri mieltä. Kuolemajärvi ja Aamusta aamuun ovat kyllä hyviä vetoja ja olisivat mahtuneet minunkin Iankaikkiselle mennen tullen, mutta levyltä löytyy kyllä tukku parempiakin biisejä kuin nuo mainitsemasi, itselläni kolahtaa enemmänkin osasto Kivireki, Ukko perkele, Aamu, ja Kummitusjuna. Toki myös Iankaikkinen menee samaan kategoriaan.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Eilen tuli nähtyä ensimmäistä kertaa livenä, eikä tarvinnut pettyä! Kyseessä siis Wanaja-festarit Hämeenlinnassa. KT veti tunnin setin 23-24 välisenä aikana.

Biisilista:

Kivireki
Veri Valuu Maahan
Arkunnaula
Eevan Perintö
Kuningas Mammona
Iankaikkinen
Kielletyn Puun Hedelmä
Hulluutta & Humalaa
Jos Sanon
Ukko Perkele
Kultalusikka
Yö Päivää Keinuttaa
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Eilen tuli nähtyä ensimmäistä kertaa livenä, eikä tarvinnut pettyä! Kyseessä siis Wanaja-festarit Hämeenlinnassa. KT veti tunnin setin 23-24 välisenä aikana.

Nyt tuo keikka on kuultavissa Voicelta. Ensi perjantaina klo.19 tulee myös ihan kuvan kanssa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Murheen mailla. Ostin kokoelmalevyn eilen internetkaupasta, kuuntelen parhaillaan.

Molemmille joulukuun Tavastian keikoille tietenkin mennään. Analyysit jätetään taas yhteisömme enemmän valistuneille kirjoittajajäsenille.

Minä en tiedä millä meriiteillä saa oikeuden julkaista kokoelman. Mutta se nyt on aivan selvää, että KT on jo sen lisenssin hankkinut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näköjään yksinpuheluksi menee, onko SM-liigan mielenkiinto vienyt kaikki muut fanit?

Huomenna tosiaan taas Tavastia kutsuu. Päätin ottaa keikkaan uuden lähestymistavan ja ilmaannun paikalle selvinpäin. Toki niin friikki ei tarvitse olla, etteikö tilaisuuden alkaessa voisi tuopin ostaa.

Lauantain keikkaa katsellaankin sitten eri suunnitelmalla.

Mitään sen ihmeempiä odotuksia tai toiveita ei ole. Laadussa on se hyvä puoli, että tietää varmasti mitä saa.

Mitä on laatu? No, se jääköön jokaisen tämän ketjun lukijan pohdittavaksi.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Näköjään yksinpuheluksi menee, onko SM-liigan mielenkiinto vienyt kaikki muut fanit?
Kyllähän täälläkin suunnalla KT:ta kuunnellaan, mutta tämä syksy on kyseisen bändin osalta ollut hieman hiljaisempaa. Ei sitä sentään viitsi rahoja tuhlata kokoelmalevyyn, jonka lähes kaikki biisit löytyvät jo hyllystä. Ja kun vielä esim. Viikatteelta ja kumppaneilta on tullut sitä uuttakin materiaalia, niin ennemmin tällaiset orkesterit on pitänyt tarkistaa livenäkin. KT tuli viimeksi nähtyä Tavastialla vuosi sitten, nyt ei jaksanut kiinnostaa niin paljoa että paikan päälle menisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt olen nähnyt Jouni Hynysen pippelin.

Pojat päättivät tulla alasti lavalle lauantai-illan päätteeksi. Olin melko lähellä lavaa.

Perjantaina soitettiin vanhoja biisejä ja muutenkin rankempaa. Lauantaina oli sitten enemmän "mainstreamia" ja todennäköisesti juuri sen takia tunnelma kohosi aivan kattoon. Perjantaina oli ehkä vähän semmoista mikäs vitun biisi tämä on -tunnelmaa.

Se sukupuolielin oli sen kokoinen mitä voidaan pitää normaalina.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Kyllä, hieno keikka oli eilen Tavastialla. Perjantaina en paikan päällä ollut, mutta kuulopuheiden mukaan lauantain keikka oli fiilikseltään parempi.

Perjantaina settilista oli:

Valtakunta
Enkeli
Noitavasara
Meren mutaa
Harakat
Suomi nyt
Iankaikkinen
Kultalusikka
Suru
Jos sanon
Pirunpelto
Yö päivää keinuttaa
----
Kivireki
Vuonna yksi ja kaksi
Tuonelan koivut
----
Helvetistä itään
Voi luoja
Ukko Perkele

Launtaina vanhat biisit soitettiin setin alkuun ja jätettiin uudemmat biisit myöhemmäksi. Hienoa oli kuulla 'Siemen alla routaisen maan' vuoden lopetuskappaleena. Sitä ei ole taidettu tänä vuonna kovinkaan paljon soittaa? Yleinen lopetushan on ollut 'Yö päivää keinuttaa', jota ei eilen kuultu ollenkaan. Pitkästä aikaa soitettiin myös ikuinen radiohitti 'Minä olen', jonka aikana tunnelma oli aika mahtava.

Molempina päivinä setti alkoi 23.30 ja kesti 1,5h. Lauantaina ei taukoja pidetty, tai niitä en ainakaan huomannut.

Setti lauantaina:

Noitavasara
Kivipää
Graniitti
Harakat
Suomi nyt
Pirunpelto
Voi luoja
Kivireki
Arkunnaula
Rakastaa ei rakasta
Kuningas mammona
Kaihola
Helvetistä itään
Iankaikkinen
Tuonelan koivut
Ukko Perkele
Minä olen
Siemen alla routaisen maan

Ps. Kuinka paljon porukkaa Tavastialle mahtuu?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ps. Kuinka paljon porukkaa Tavastialle mahtuu?

Vastausta en tiedä, mutta minun mielestä siellä oli miellyttävän väljää loppuunmyydyillä keikoilla. Jos halusi baariin, miesten huoneeseen tai lavan lähelle niin sen kuin meni.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tavastia taitaa vetää noin 700 ihmistä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Olin lauantaina Tavastialla tuon katsomassa ja perkele kun tykkäsin. Etenkin kun en kauaa ole kuunnellut, niin oli miellyttävää kun soitettiin myös näitä radio kipaleita. Encore oli jotain ihan muuta, parempikin olisi voinut olla, hah! Kova porukka on perkele!
 

Ärräpää

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Pitkästä aikaa varmasti ajankohtaista nostaa tämäkin ketju ylös. Onhan kyseessä sentään vähintäänkin megaluokan ilmestys nykypäivänä suomen-maalla.

Erittäin pitkäaikaisena Kotiteollisuus-fanina tuli ostettua bändin uusin tuotos: Sotakoira. Pelonsekaisin tuntein olen odottanut julkaisupäivää.

Ensikuulemalta levy ei juurikaan meikäläistä hätkäytä. Kymmenen kappaleen mittainen lätty esittelee kyllä todellakin toisen puolen tuosta karjalan tykistöstä.

Nyt olen kuunnellut levyä useamman päivän pakkosyöttönä.

Kappaleet olisivat mielestäni voineet olla paremmin valittuja. Äkkikuulemalta levyltä löytyy 4-5 biisi jotka sopivat bändille. Kaiken kaikkiaan iso pettymys, olkoonkin että levy on suunnattu juurikin tuolle 70-74 ikäluokalle. Iso osa uskottavuutta karisee levyn kuulemisen myötä, en suosittele. Nostalgiamielessä ehkä.

Onnistuneimmat vedot ovat ehdottomasti Peitsamon Karhujen talo, Tavaramarkkinoiden Kevät, Juicen Vaasankin veri vapisee sekä ManaManan Kuolla elävänä. Muut biisit eivät toimineet jostain syystä. Voi olla että en pidä Kottaraisten iloisemmasta ilmaisusta muutenkaan. Mielestäni bändi on parhaimmillaan silloin kun melodiakulku mukailee syvää eristyneisyyttä, tai menetystä.


Pakko pistää Kotiteollisuuden top-5 biisit tällä hetkellä.

1. Murheen Mailla
2. Kädessäni
3. Meren Mutaa
4. Vieraan sanomaa
5. Yö päivää keinuttaa
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Kappaleet olisivat mielestäni voineet olla paremmin valittuja. Äkkikuulemalta levyltä löytyy 4-5 biisi jotka sopivat bändille. Kaiken kaikkiaan iso pettymys, olkoonkin että levy on suunnattu juurikin tuolle 70-74 ikäluokalle. Iso osa uskottavuutta karisee levyn kuulemisen myötä, en suosittele. Nostalgiamielessä ehkä.

Samaa mieltä. Ekalla kerralla kuunnellessa ekat kolme biisiä toimivat hyvin, muut ei yhtään. Toisen kerran kuunnellessa tuntui jo vähän tasapaksulta koko levy ja kolmannen kuuntelun jälkeen melkein v-tutti se, miten huono levy tämä onkaan. Levystä jäi fiilis, että "kunhan soitetaan läpi ja katsotaan mitä tulee." Olis saanut laittaa enemmän asennetta noihin biiseihin ja vetää ne hitonmoiselle ärjynnällä läpi, edes osan. Liian samanlaisia alkuperäisten kanssa mun mielestä. Levy huononee kerta kerralta, joten päätin etten kuuntele enää, paitsi ehkä yksittäisiä biisejä silloin tällöin.

Niin loistava bändi kun Kotiteollisuus onkin, niin toivottavasti eivät tee cover-levyä enää ikinä =)
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
olkoonkin että levy on suunnattu juurikin tuolle 70-74 ikäluokalle. Iso osa uskottavuutta karisee levyn kuulemisen myötä, en suosittele. Nostalgiamielessä ehkä.

Olis saanut laittaa enemmän asennetta noihin biiseihin ja vetää ne hitonmoiselle ärjynnällä läpi, edes osan.

Tänään tuli tämä Sotakoira ostettua ja varmaan koska kuulun tuohon Ärräpään mainitsemaan kohderyhmään, niin ensikuuntelun perusteella se on ihan toimiva paketti, vaikka sitten nostalgiamielessä.

Vaikka Kotiteollisuus ihan kelpo yhtye onkin, niin tämä on minulle henkilökohtaisesti ensimmäinen ostettu Kotiteollisuus tuotos. Voi olla, ettei tämä cover-levy mielytä HC-faneja, mutta ainakin alkuperäisiä kappaleita enemmän kuunnelleeseen nämä sovitukset uppoavat hyvin.

Myös Lauri osuu lausunnossaan siinä mielessä oikeaan, että odotin muutaman kappaleen kohdalla enemmän asennetta.

Kaiken kaikkiaan hyvä ja hankinnan arvoinen levy tämä Kotiteollisuuden Sotakoira.
 

Thumb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Edmonton Oilers, Liverpool
Ei toimi Sotakoira ei, Vaasankin veri vapisee on ihan mukava ralli mutta niin oli alkuperäinenkin. Ensimmäinen kuuntelukerta koko levylle jäi jopa kesken mutta toisen kerran jaksoin sentään loppuun asti. Esim. Kevät-kappale on täysin mitäänsanomaton ja varsinkin A-osan laulu on kauhean kuuloista, sävel on ihan hukassa. Ja miten Onnellinen perhe kappaleena kuuluu edes tuohon joukkoon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös