KooKoo kaudella 2024–2025

  • 118 717
  • 666

Kurt

Jäsen
En mä noin lähtisi olettamaan. Mä taas olen oikeastaan aika varma, että julkistukset oli tässä. Ei tosin ole mitään faktaa heittää tämänkään väitteen tueksi.

Mun veikkaus on se, että haluttiin vain tuoda joku kiva positiivinen uutinen tähän kohtaan, joka nostaa vähän joukkuetta ylös hyvässä valossa ja toivon mukaan jopa toisi seuraavaan peliin pari katsojaa lisää,
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
KooKoo on yleensä julkistanut jatko sopimuksia vasta kauden jälkeen, joten siinä mielessä erikoinen tämä Koblizekin jatkon julkistus. Tästä ehkä voisi olettaa, että muitakin jatkoja julkistetaan vielä tässä kauden aikana

Sanoivat Orpella, että jatkoja on tehty useita ja miettivät, että mitä julkaisevat kauden aikana - antoivat ymmärtää, että jos PO juna karkaa niin lisää tulee julki, muuten säästellään.
 

0+1=1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan kiekko Koblizek 29 Vilmos Gallo
Samaa mieltä. Tämän kauden liigapelien perusteella kyse on miehestä itsestään. Hieman tarvitsee lisää liikettä, että ehtii pelaamaan vahvuuksillaan.
Ja jos saa liikkeen kuntoon laukaus on hänellä hyvä niin voin epäillä että ensi kaudella. Hän on yksi tulokkaiden piste pörssin ennakko suosikeista.
 

0+1=1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan kiekko Koblizek 29 Vilmos Gallo
Anteeksi nyt vaan mutta jotenkin en syty jos Meskanen ja molemmat Odenit tänne ensi kaudella tulee. Vai onko heistä sitä lääkettä meille että maalinteko sujuisi? Vai mikä pointti on nuo saada tänne?
Itse pystyn Meskasen kanssa elämään. Mutta noilla Odeneilla ei ole omassa joukkueessa mitään tilaa. Jos tänne jotaa Odeneilla lähetään kasaamaan runkoa nii en ymmärrä. Heinonen pystyy Liigassa tekemään 20-35 pistettä jos hän saa luistelun kuntoon. Nurmi haluaa nyt saada hyvän loppukauden u 20 joukkueessa. Toivottavasti Nurmi pystyy ensi kaudella siihen mitä häneltä odottaa. Itse laittaisin Meskasen ja Simon samaan ketjuun jonkun ulkkarin kanssa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Itselle Meskanen on noista se vaikein pala. Pelaaja joka hyppii joukkueesta toiseen, saattaa pelata kymmenen peliä aivan yössä - sitten saa sen hyvän jakson ja taas yöhön. Toki riippuu vähän minne on mietitty, pelkään että tulosyksikköön kun sinne pelaajatyyppi parhaiten sopii - toki stunttaa Anderssonin tällä osastolla sinällään.

Oden/It taas pitäisi lähtökohtaisesti olla uutta rotaatiota Aaltosen ja Valkeejärven tyyliselle tontille, pieni riski epäonnistumiseen ja upside jonkinlainen, tuskin hintavia. Meskanen taas maksaa ja tulosta on tultava - isompi riski huomattavasti siitä, että tuleeko rahalle vastinetta.
 

Roy Race

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itselle Meskanen on noista se vaikein pala. Pelaaja joka hyppii joukkueesta toiseen, saattaa pelata kymmenen peliä aivan yössä - sitten saa sen hyvän jakson ja taas yöhön. Toki riippuu vähän minne on mietitty, pelkään että tulosyksikköön kun sinne pelaajatyyppi parhaiten sopii - toki stunttaa Anderssonin tällä osastolla sinällään.

Oden/It taas pitäisi lähtökohtaisesti olla uutta rotaatiota Aaltosen ja Valkeejärven tyyliselle tontille, pieni riski epäonnistumiseen ja upside jonkinlainen, tuskin hintavia. Meskanen taas maksaa ja tulosta on tultava - isompi riski huomattavasti siitä, että tuleeko rahalle vastinetta.
Onks siitä Meskasesta ollut oikeesti muuta huhua kuin se Nokia Areenalla mega-matkan yhteydessä hallin käytäviltä jonkun kuulema huhu? Mietin vaan kun teki kuitenkin Ilveksen kanssa 2 vuoden sopimuksen ja missasi suurimman osan syksystä pahan pelitilanteessa tulleen loukkaantumisen vuoksi. Oisko sopimuksen kakkoskausi sitten revitty jo heti ekan syksyn aikana miehen ollessa sairastuvalla. Toki kai se on aina mahdollista, kun koutsikin on vaihtumassa sekä Ilveksessä että KooKoossa. Viime aikonahan on taas pelannut oikeinkin hyvin ja on tällä hetkellä esim. osa Ilveksen ykkösylivoimaa.

Myös mulle Meskanen ois vaikeesti arvioitava hankinta. Ykkösketjuun ei, kakkosketjuun ehkä. Mut ottaisinko sit siihenkään esim. ennen toista rightin laituria Emanuelssonia, en tiedä. KooKoossa 21-22 oli erittäin nihkeä startti eikä syksyn aikana tahtonut millään saada kiekkoa maaliin tai löytää oikeaa roolia kokoonpanosta. Mut sit keväällähän Mese mätti paljon tärkeitä maaleja ja oli isossa osassa KooKoon pitkää kevättä Ratisen ja Strömbergin kanssa kakkosketjussa. Lopulta täälläkin kuitenkin 18 maalia runkosarjassa ja 4 maalia pleijareissa, mikä on loppusaldona ihan ok.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Anteeksi nyt vaan mutta jotenkin en syty jos Meskanen ja molemmat Odenit tänne ensi kaudella tulee. Vai onko heistä sitä lääkettä meille että maalinteko sujuisi? Vai mikä pointti on nuo saada tänne?
Iltalehden tietojen mukaan siis Joonas Oden olisi siirtymässä KooKoohon ensi kaudeksi.
Missä semmoinen huhu on ollut, että myös Markus Oden olisi tulossa KooKoohon?


Onko Ville Meskasen osalta mitään muuta huhua, kuin se, että joku oli kuullut Ilves-KooKoo - ottelun erörauolla tämmöisen huhun?

Joonas Odenin osalta huhu lienee varmimmalla tasolla. En tosin itse ole yhtään innostunut Odenin paluusta.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joonas Oden pelannut 19 ottelua ICEHL:ssä Pioneers Vorarlbergissa 5+6=11.
Pisteet per ottelu (ppg) 0,58 ei ole hääppöinen kyseisessä sarjassa. On tässä tilastossa sarjassa sijalla 92.
Vertailuna HIFK:ssa viime kaudella 19 pelissä 1+5=6 tehnyt Kevin Roy on mättänyt ICEHL:ssä 46 ottelussa 25+32=57 ja hänellä ppg sarjan kolmanneksi paras 1,24. Kannattaisi ennemmin ottaa Oden sijasta tuo Roy Kouvolaan, toki hintalappu lienee ihan toista luokkaa. Odenia ei kuitenkaan voi ottaa mihinkään isompaan rooliin ja hän ei taas pelaajatyypiltään oikein ole alakenttien pelaajaa. Olisin kyllä jättänyt hänet hankkimatta.
 

Keyser

Jäsen
Missä semmoinen huhu on ollut, että myös Markus Oden olisi tulossa KooKoohon?
Samaa minä tuolla huhuketjussa olen kysellyt, ja ilmeisen huteralla pohjalla tuo huhu tosiaan taitaa olla. En nyt heitä @teroz bussin alle tästä, mutta ainut perustelu, jonka aiemmin tälle kuulin oli tämä:
Taisi olla vaan siitä kun Mestiksessä kohtasivat ja Markukselta kysyttiin veljen kanssa pelaamisesta samassa jengissä ja kulmakarvojen asennosta näki, että ihan niinkun jotain muhisi

Ei kannata liikaa tästä siis ressata toistaiseksi.
 

Roy Race

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nihkeähkönä mäkin pidän J.Odenin hankintaa. Eiköhän tää ole vahvasti Myrrän haluama pelaaja, kun yhteistä historiaa löytyy jo Ilveksestä. Siellähän Joonas pääsi Myrrän aikana pelaamaan paljonkin ja suht hyvissä ketjuissa. Kurssi kääntyi sitten lopullisesti laskuun Pennasen korvattua Myrrän. Ehkä me mennään ens kaudella neljällä tulosyksiköllä..

Edit: Lisätään nyt vielä että periaatteessa omat pojat kelpaa kyllä aina rosteriin. Kunhan joukkue on tarpeeksi vahva kilpailemaan myös menestyksestä, niin sen parempi mitä enemmän taustaa pelaajilta näiltä rakkailta kotikulmilta löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Nihkeähkönä mäkin pidän J.Odenin hankintaa.
Pelasi yhden pelin Ketterässä lainalla, kysyin itseltäni miten tuo on pelannut liigassa, ei erottunut juurikaan porukasta. Joten siirtäisin tuon kortin syrjään. Tosin vain yhden pelin seuranta. Kun puhutaan herran jalkanopeudesta niin tais yhden spurtin ottaa eikä tuokaan ollut lähellekkään ylivertaista Mestikseen.
Saattaahan tuo pitkässä juoksussa olla ihan hyvä laukauksen ja luistelun siivittämänä, muut avut taitaa sitten jäädä miinukselle.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Samaa minä tuolla huhuketjussa olen kysellyt, ja ilmeisen huteralla pohjalla tuo huhu tosiaan taitaa olla. En nyt heitä @teroz bussin alle tästä, mutta ainut perustelu, jonka aiemmin tälle kuulin oli tämä:


Ei kannata liikaa tästä siis ressata toistaiseksi.
Joo ja eihän veljekset ole kauden 2019-2020 jälkeen pelanneet missään vaiheessa edes samassa joukkueessa.
Kyseisellä kaudella pelasivat nuorten SM-sarjassa KooKoo U20-joukkueessa ja kyseisen kauden jälkeen heidän tiet erosivat. Markus lähti Jukureihin ja on sieltä mennyt TuTon ja K-Espoon kautta Vesteråsiin, kun taas Joonas on mennyt KooKoon, Ilveksen ja SaiPan kautta Itävaltaan. Jos Joonas on tulossa, niin en ihan tämän tiedon perusteella lähtisi veikkaamaan Markuksen tuloa.
 
Viimeksi muokattu:

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pelasi yhden pelin Ketterässä lainalla, kysyin itseltäni miten tuo on pelannut liigassa, ei erottunut juurikaan porukasta. Joten siirtäisin tuon kortin syrjään. Tosin vain yhden pelin seuranta. Kun puhutaan herran jalkanopeudesta niin tais yhden spurtin ottaa eikä tuokaan ollut lähellekkään ylivertaista Mestikseen.
Saattaahan tuo pitkässä juoksussa olla ihan hyvä laukauksen ja luistelun siivittämänä, muut avut taitaa sitten jäädä miinukselle.
Ilman muuta laittaisin esimerkiksi Ketterän Akseli Mäkisen ja KooKoon U20:ssä pelaavan Simo Heinosen Joonas Odenin edelle joukkuetta kasattaessa ja KooKoo U20-joukkueessa on muitakin mielenkiintoisia pelaajia mm. nuorten SM-sarjan pistepörssin kolmantena oleva Verneri Ahonen. Monella KooKoo U20 pelaajalla tosin paras reitti liigaan olisi pelata vähintään yksi kausi mestiksessä Ketterässä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Ilman muuta laittaisin esimerkiksi Ketterän Akseli Mäkisen ja KooKoon U20:ssä pelaavan Simo Heinosen Joonas Odenin edelle joukkuetta kasattaessa ja KooKoo U20-joukkueessa on muitakin mielenkiintoisia pelaajia mm. nuorten SM-sarjan pistepörssin kolmantena oleva Verneri Ahonen. Monella KooKoo U20 pelaajalla tosin paras reitti liigaan olisi pelata vähintään yksi kausi mestiksessä Ketterässä.
Täähän se oli pohjimmainen ajatus, jäi vaan kirjoittamatta.
Teillä on kasvamassa erittäin hyviä junnuja siellä ja täällä. Ite oon mieltynyt isosti siihen että annetaan mahdollisuutta junnuille näyttää mihin eväät riittää, teillähän on hyvä tilanne kun omia on paljon tyrkyllä.
Jos ja kun Myrrä tulossa niin nuo mahdollisuudet eikun paranee.
Tässä suhteessa KooKoo on hyvällä tiellä, nuorissa on voimaa.
 

TuplaNolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Titaanit, sympatiat Ketterä
Oliko kenelläkään mitään huhuja että ketkä jatkavat nyky joukkueesta? Yleensähän joku aina tietää jotain.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos ja kun Myrrä tulossa niin nuo mahdollisuudet eikun paranee.

Ei tarvitse enää jossitella, voin 100% varmuudella taata, että Myrrä on ensi kaudella KooKoon päävalmentaja *hymiö*
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Samaa minä tuolla huhuketjussa olen kysellyt, ja ilmeisen huteralla pohjalla tuo huhu tosiaan taitaa olla. En nyt heitä @teroz bussin alle tästä, mutta ainut perustelu, jonka aiemmin tälle kuulin oli tämä:


Ei kannata liikaa tästä siis ressata toistaiseksi.

Joo näin kirjoitin, en tainnut kyllä olla ensimmäinen joka Markuksen spekulaationa tänne heitti, vaan kommentoin vaan sitä mistä tuo spekulaatio saattaa johtua. Näin tuon Markuksen haastattelun ja ota siitä nyt selvää, mutta vähän siitä sellainen olo jäi, että jotain viritystä veljen kanssa pelaamisesta oli.

Leveyspelaajia, niitä meillä aina on ja tarvettakin olla. Mutta se mistä tuo kärkiosasto rakentuu onkin mielenkiintoisempi juttu, kärkikenttiin ehdottomasti on vain Kobli... ja Leskinen. Pakistossa on Lehtivuori, jonka varaan ei selvästi voi pakistoa rakentaa - pelimies, mutta ehjänä ei tuppaa pysymään.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oliko kenelläkään mitään huhuja että ketkä jatkavat nyky joukkueesta? Yleensähän joku aina tietää jotain.
Ei ole mitään huhuja kuulunut, mutta listataan tähän pelaajat, joilla on joko sopimus tai optio ensi kauden osalta.

Seth Barton (optio)
Joni Jurmo
Joonas Lehtivuori
Teemu Engberg
Radek Koblížek
Ville Leskinen
Jesse Nurmi
Otto Paajanen
Matic Török (optio)

Uskoisin, että Bartonin ja Törökin optiot käytetään. Barton on loistava pakki. Hänen kohdallaan kysymysmerkki tietysti on loukkaantumisherkkyys. Tällä kaudella pelannut 20 ottelua ja viime kautta ennenkin on ollut muutamia 25 ottelun kausia. En tosin tiedä onko hän silloinkin ollut loukkaantunut vai mistä nuo edellisten kausien pienehköt ottelumäärät johtuu. Tuossa sopimuspelaajien listassa on kyllä enemmän kuin tarpeeksi pelaajia, joilla on tällä kaudella ollut enemmän ja vähemmän kaikenlaista vammaa Barton, Lehtivuori, Nurmi ja Paajanen, tosin Nurmen ja Paajasen loukkaantumisissa on ollut huonoa tuuria ja nuo olisi voinut sattua kenelle tahansa. Bartonin ja Lehtivuoren loukkaantumisten syistä minulla ei ole mitään tietoa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Listataanpa huhut, joissa on vähän lihaa luiden ympärillä. Ei niitä montaa ole.

Hyökkääjät:
Joonas Oden (Pioneers Vorarlberg), Iltalehti: KooKoo nappasi hyökkääjän SaiPalta

Puolustajat:
Jimi Suomi (TPS), Iltasanomat: TPS:n puolustaja loikkaa toiseen SM-liigaseuraan

Valmentajat:
Jouko Myrrä, Hämeen Sanomat (Iltasanomat): HäSa: Jouko Myrrä sai valmennuspestin SM-liigasta
Tuukka Poikonen (Hermes),
Jarkko Rissanen (IPK)




Edellä mainittujen lisäksi huhuissa pyörineet:

Ville Meskanen (Ilves) = lähde: Nokia Areenan kusilaari
Eetu Randelin (Tappara) = lähde: Jatkoajan keskustelupalsta
Markus Oden (Västerås IK) = lähde: Jatkoajan keskustelupalsta

Itse jättäisin huhuista pois ainakin Ville Meskasen ja Markus Odenin. Sen verran hataralla pohjalla kyseiset huhut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös