Konsensusta vastaan

  • 10 084
  • 84
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Onko jossain sanottu, että esim. hautajaisiin pitää laittaa tumma puku, eikö niihin nyt voi mennä tuulipuku päällä ja Crocksit jalassa ja jos se joitakuita lampaita häiritsee, niin se on heidän ongelmansa eikä minun?

Tällaiset asiat pitää vain ymmärtää, vaikkei niitä ääneen sanottaisikaan. Kaikki eivät ymmärrä.

Ahah, no nyt joku muu vetää mutkia suoraksi. Täällä puhuttiin käsittääkseni vain kravatista, joka ei tuo kenellekään lisää arvoa pukeutumiseen. Kyllä mullakin tumma puku on ja sen takkia joskus jopa käytän. Housut sen sijaan taisin nakata kirpparille jo ajat sitten, koska siistit mustat farkut ajaa saman asian. Plus, niille on muutakin käyttöä, kuin odotella kaapissa seuraavaa kuollutta. En ainakaan itse koe, että pukuvalintani ovat koskaan ketään halventaneet.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...En ainakaan itse koe, että pukuvalintani ovat koskaan ketään halventaneet.

Tässähän se pihvi onkin. Itse koet tekeväsi oikein ja olet sitä mieltä, että eri mieltä olevat ovat lampaita ja vanhoja kääkkiä?

Millä tavalla solmio ei tuo lisäarvoa pukeutumiseen, mutta puvuntakki tuo?

BTW, farkut ja puvuntakki hautajaisissa, tästä en viitsi edes aloittaa...
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ai niin, konsensus sanoo, että matkailu avartaa ja lisää ihmisen suvaitsevaisuutta ja muuta halipusiasennetta. Vitut, itse olen kiertänyt elämäni varrella suurimman osan Eurooppaa ja poikennut jopa Afrikassakin, mutta kokemuksieni kautta olen lähinnä oppinut inhoamaan helvetin montaa muuta kulttuuria piirteineen. Voin ihan suoraan sanoa, että se mikä Alppien, Pyreneiden ja Itävallan eteläpuolella ei ole paskaa on sekin kusta.

Avartavaa tämä touhu on tietysti siinä mielessä ollut, että enää ei tarvitse arpoa matkakohteiden kanssa, kun vaihtoehdot rajoituvat Saksaan, Hollantiin, Skandinaviaan, Ranskan pohjoisosiin ja Sveitsiin. Hmm, Belgia on vielä kokematta.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Tässähän se pihvi onkin. Itse koet tekeväsi oikein ja olet sitä mieltä, että eri mieltä olevat ovat lampaita ja vanhoja kääkkiä?

Millä tavalla solmio ei tuo lisäarvoa pukeutumiseen, mutta puvuntakki tuo?

BTW, farkut ja puvuntakki hautajaisissa, tästä en viitsi edes aloittaa...

Voi elämä. Otetaan esimerkiksi joku ihminen, jolla on päällään jonkinlainen kauluspaita ja mietitään seuraavaksi, että kumpi tuo kokonaisuuteen enemmän; Tyylikäs puvuntakki, esim. samettinen, vai joku onneton kangasrepale kaulassa?

BTW, jaloissa vielä mustat tennarit.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
En ole koskaan nähnyt samettista puvuntakkia, joka olisi tyylikäs.

Ehkä ei ole syytä jatkaa tästä aiheesta enää.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No okei, entäs jos se puvuntakki on jotain muuta materiaalia? Kysymys siis muuten edelleen sama, eli älä takerru turhuuksiin. Otin samettisen esimerkiksi, koska ostin sellaisen hiljattain kirpparilta.

No jatketaan vielä sen verran, että puvuntakki on osa miehen pukua, johon kuuluu yhtä oleellisesti kauluspaita, solmio, housut ja nahkakengät. On yksinkertaisesti tyylitöntä yhdistellä niitä holtittomasti eri vaatekappaleisiin, saati jättää jotakin kokonaan pois.

Puku on miehen univormu, jota pitää osata kantaa, silloin kun tilaisuuden luonne sitä vaatii.

Pikkutakki, farkut ja tennarit ovat casual wear -pukeutumista, joilla voi mennä vaikka paikalliselle jazzklubille, mutta esim. hautajaisiin niillä ei pitäisi olla mitään asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No okei, entäs jos se puvuntakki on jotain muuta materiaalia? Kysymys siis muuten edelleen sama, eli älä takerru turhuuksiin. Otin samettisen esimerkiksi, koska ostin sellaisen hiljattain kirpparilta.
Tyylikkäästä pukeutumisesta voi puhua tietyin rajoituksin jos vaate on ostettu kirpputorilta. Riippuu tilanteesta.

Kun mies vetää skragan kaulaan esim. bisnekseen, juhliin tai hautajaisiin, niin vain dorka ryhtyy kyseenalaistamaan tuollaisessa pukeutumisessa kravatin käyttöä. Kirpparilta ostetut kledjut eivät sovi ollenkaan jos liikutaan näissä merkeissä. Vapaa-ajalla jokin toisella kierroksella oleva samettinen puvuntakki voi olla mainio asuste. Kesällähän näkee semmoisia pultsahtavan oloisia "kesämiehiä", joilla on rennot retalekuteet yllä (ei koske Kääpiötä joka on 90% ajasta puku päällä, se on paras systeemi). Viileämpänä päivänä noihin releisiin istuu varmaan hienosti jokin kirppistakki, eikä tähän kokonaisuuteen kannata tietenkään mitään skragaa edes yrittää.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Tyylikkäästä pukeutumisesta voi puhua tietyin rajoituksin jos vaate on ostettu kirpputorilta. Riippuu tilanteesta.

Kun mies vetää skragan kaulaan esim. bisnekseen, juhliin tai hautajaisiin, niin vain dorka ryhtyy kyseenalaistamaan tuollaisessa pukeutumisessa kravatin käyttöä. Kirpparilta ostetut kledjut eivät sovi ollenkaan jos liikutaan näissä merkeissä. Vapaa-ajalla jokin toisella kierroksella oleva samettinen puvuntakki voi olla mainio asuste. Kesällähän näkee semmoisia pultsahtavan oloisia "kesämiehiä", joilla on rennot retalekuteet yllä (ei koske Kääpiötä joka on 90% ajasta puku päällä, se on paras systeemi). Viileämpänä päivänä noihin releisiin istuu varmaan hienosti jokin kirppistakki, eikä tähän kokonaisuuteen kannata tietenkään mitään skragaa edes yrittää.

Luojan kiitos, että minulla ei ole mitään kontaktia "bisnekseen", pukujuhliin ja hautajaisiinkiin lähinnä uhkailun kautta. Kai niitä ennakkoperinnön haltijoita pitää sen verran miellyttää, että käy joskus suvun edessä syömässä piirakkaa ja munavoita.

En ihan allekirjoita tuota, etteikö kirppareilta voisi hyvällä säkällä löytyäkin ihan uudenveroista kampetta. Tässä sitten nousee se kysymys, että haistavatko bisnesthait käytetyn vaatteen, kuten jossain American Psychossa? Eikö "diilejä" saa, ellei ole Armania ja Gaultieria päällä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
1.0 Solmiot eivät ole epämiellyttäviä. Mahdolliset epämiellyttävyydet johtuvat vain ja ainoastaan käyttäjävirheistä. Yleisimpiä käyttäjävirheitä on vääränkokoinen kauluspaita, väärät materiaalit kauluspaidassa ja väärin solmittu solmio.

1.1 Solmiota ei ole pakko käyttää, mutta käyttämättömyys pitää perustella muulla tavoin kuin solmion epämiellyttävyydellä. Mm. tilaisuuden luonne on loistava peruste jättää solmio pois.

2.0 Lähtökohtaisesti solmiot ovat esteettisesti kauniita. Niillä on helppo tuoda ryhtiä ja väriä pukeutumiseen.

3.0 Pukeutuminen pitää aina suhteuttaa ja muistaa että ihmiset pukeutuvat eri lähtökohdista. Henkilölle A voi olla iso juttu laittaa kauluspaita päälle kun taas henkilö B:n mielestä t-paita on vain alusvaate eikä saa koskaan näkyä julkisesti. Juhlatilaisuuteen B voi laittaa tumman puvun ja hioa yksityiskohdat viimesen päälle kun taas A laittaa juhliin päälle kauluspaidan ja siistit farkut. Molemmat kuitenkin kunnioittavat juhlia (mikä on yksi pukeutumisen monista funktioista) omalla tavallaan yhtä paljon.

3.1 Ehdottomuus pukeutumisessa on harvoin jos milloinkaan hyväksi. "Ei ikinä solmiota/Aina solmio jos puku päällä" -ajattelumallit ovat kyvyttömyyttä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun nyt ollaan lätkäpalstalla. Konsensuksen mukaan Antero Mertaranta on Suomen paras jääkiekkoselostaja ja suurten suomalaisten tunteiden tulkki ja eufoorisen kisafiiliksen alkuvoima. Olen vastaan. Mielestäni huutaminen, erittäin huonoa huumoria sisältävien mukahauskuuksien kertominen ja kyvyttömyys 'mennä pelin sisään' ovat puutteita selostuksessa ja Suomesta löytyy monta parempaa jääkiekkoselostajaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kun nyt ollaan lätkäpalstalla. Konsensuksen mukaan Antero Mertaranta on Suomen paras jääkiekkoselostaja ja suurten suomalaisten tunteiden tulkki ja eufoorisen kisafiiliksen alkuvoima. Olen vastaan. Mielestäni huutaminen, erittäin huonoa huumoria sisältävien mukahauskuuksien kertominen ja kyvyttömyys 'mennä pelin sisään' ovat puutteita selostuksessa ja Suomesta löytyy monta parempaa jääkiekkoselostajaa.

Minäkinhän olen tästä asiasta mesonut vuosien mittaan ja saanut joka kerta turpaani, koska "Antero on niin hyvä tunnelmanluoja".

Taitavat ihmiset pitää minua jotenkin hölmönä nykyään vissiin? Ei se mitn, jatkan silti kerjuuta.
 

axe

Jäsen
Tuli vaan taas mieleeni kun katsoin yöllistä finaalia, joten konsensusta vastaan: NHL on hemmetin tylsä liiga, jossa pelataan ihan järjetön määrä hemmetin tylsiä otteluita.

Oon viimeisen vuosikymmenen ajan katsonut NHL:ää hyvin satunnaisesti vaikka tarjonta on nykyään kasvanut eksponentiaalisesti. Hyvin harvoin on osunut kohdalle viihdyttävä ottelu. Ehkä muistot on taas ajan kultaamia, mutta kyllä sillon vielä 1990-luvulla, kun NHL saatiin jonkun kaapelin kautta kotiin hankittua, koko sarja oli paljon parempi, tai ainakin viihdyttävämpi.

Tiedän, että edelleen NHL:ssa pelaa maailman parhaat pelaajat, mutta se ei vaan tee siitä viihdyttävää jääkiekkoa. Paradoksaalisesti peliä tylsistää se, että ne pelaajat on liian hyviä. Kun ennen vanhaan Gretzkyt ja kumppanit pyöri ympyrää jonkun vastustajan kolmospakkiparin ympärillä ja nelosketjulaiset eivät edes osanneet luistella ympyrää, niin nyt tasoerot pelaajien ja eri joukkueiden välillä ovat liian pienet. Se vähäpätöisinkin viime hetken farminosto on huippuluistelija, joka jaksaa ja osaa mitä vaan. Kapulaa ehditään aina laittaa rattaisiin ja liian harvoin mitään jääkiekkoilullisesti oikeasti sävähdyttävää pääsee tapahtumaan.

Suurin ongelma on silti yhä edelleen se tulitikkuaski, jossa ne yrittävät pelata. Se oli varmasti loistokaukalo pelille 1950-luvulla ja hyvä vielä 1980-luvullakin, mutta nykyisiä pelaajia kaikkine huippuominaisuuksineen ei vain mahdu kerralla kymmentä plus kahta molaria samaan aikaan siihen kaukaloon. Peli on helvetin tylsää sähläämistä. Viisi puolustaa kiekon ja maalin välissä, hyökkäävä joukkue pyörittää lätyä edestakaisin ränniä pitkin, kunnes vihdoin saadaan toinen puolustava laitahyökkääjä erehtymään liian alas, että se hyökkäävän tiimin pakki jää sinne liian kaukana olevalle siniviivalle vapaaksi. Sieltä sitten ammutaan kohti ruuhkaa, joskus se menee maskin takaa maaliin, joskus joku pääsee sähläämään reboundin sisään, yleensä laukaus blokataan ja kiekko on katsomossa ja päästään mainoskatkolle. Niinkuin viime yönäkin koko ajan.

En aio herätä katsomaan seuraavaa finaalia, vaikka vähän toivoisin Losin voittavan kotihallissaan ja niin pois päin. Riittää ihan hyvin, että näkee sen kolmen maalin koosteen ja juhlat tai ei-juhlat Tulosruudussa seuraavana iltana.
 

Kaivanto

Jäsen
Silti siisti pukeutuminen ei vaadi kravattia, ja kanssaihmisiä voi kunnioittaa paljon tyylikkäämminkin (hyvät käytöstavat, ystävällisyys, kohteliaisuus) kuin roikottamalla kankaanpalaa kaulassaan.

Tyyppi hulinoi lippalakkiketjun aktiivisimpana hattupoliisina ja todistaa tässä ketjussa kravattietiketin yhdentekeväksi. Kyllä Jatkoaika vaan on lyömätön.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ahah, no nyt joku muu vetää mutkia suoraksi. Täällä puhuttiin käsittääkseni vain kravatista, joka ei tuo kenellekään lisää arvoa pukeutumiseen.

Luojan kiitos, että minulla ei ole mitään kontaktia "bisnekseen", pukujuhliin ja hautajaisiinkiin lähinnä uhkailun kautta.
Siis totta kai kravatti tuo olennaista lisäarvoa pukeutumiseen, siis jonkun ja joissakin tilanteissa. Et välttämättä huomaa sitä omassa elämässäsi, jos tarve ei kohdallasi lihallistu. Aivan näköalatonta kuitenkin väittää ettei kravatti toisi kenellekään lisää arvoa pukeutumiseen, vaikka kohdallasi voi näin ollakin. Kravatin funktio on tosin esteettinen eikä primääreistä tarpeista lähtevä, skraga ei suojaa eikä lämmitä. Peittää kylläkin siististi pukupaidan nappirivin.

Täälläkin on ihmisiä jotka toimivat bisnesmaailmassa valkokaulushommissa. Siis vähän konservatiivisemmissa firmoissa kuin sellaisissa joiden työntekijöissä on pitkätukkia, pilvenpolttajia ja hieltä löyhkääviä t-paitarunkkareita. Niistä nyt ei kannata kenenkään ottaa pukeutumismallia. Rahoituslaitoksissa, isoissa teollisuusyrityksissä, lakifirmoissa ja sen sellaisissa kravatti on ihan normijuttu joka kuuluu arkipäiväiseen pukeutumiseen. Harva noissa firmoissa työskentelevistä käyttää skragaa vapaa-ajallaan. Tilanteen mukaan tietysti mennään.

Räätälinpukuun, arvokenkiin ja kokonaisuuteen istuvaan kravattiin pukeutunut tyyppi antaa itsestään jo ensi silmäyksellä vakavasti otettavan vaikutelman. Joskus tämä kaikki on ihan helvetin tarpeellista kokonaisuuden kannalta.

Monilla perinteisesti konservatiiveilla aloilla on viime vuosina yleistynyt kravatiton pukeutuminen, ja vähintään ns. Casual Friday. Useimmiten ylin johto ei kuitenkaan mene näihin juttuihin mukaan. Riippuu kuitenkin alasta ja firmasta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kello. Tai oikeastaan sen orjamainen noudattaminen. Tai siis joku yleisesti hyväksytty päivärytmi. Tai siis viikkorytmi? Joku, saatana. Kaikki näistä, saatana.
Nytkin tekisi mieli tehdä jotain muuta kuin istua yksin kotona, mutta ai niin, kello on noin paljon. Ei kukaan lähde mihinkään tai sitten ne on kännissä (koska on perjantai hei, silloin ryypätään klo 18-04!) enkä todellakaan lähde "tähän aikaan" ryyppäämään, koska todennäköisesti muutaman tunnin päästä kaverit menevät jo nukkumaan/sammuvat ja jään yksin tissuttelemaan.
Muutenkaan öisin ei voi tehdä mitään. Mikään ei ole auki, harva tuttu on hereillä jne. Tähän vaikuttaa toki laki aukioloajoista, mutta mihinkäs sekin laki perustuu, no konsensukseen. Näin nyt vaan on aina ollut, yöllä levätään ja kaikki paikat on kiinni. Itselläni se menee niin, että yöllä levätään koska kaikki paikat on kiinni ja kaikki muut nukkuu.
Tajusin muuten tämän ketjun myötä mitä tarkoittaa konsensus, hieno sana.

En ole koskaan päässyt 24-tuntiseen päivärytmiin sisään. Tuntuu, että sopivinta minulle olisi, jos päivässä olisi n. 30 tuntia. Jotenkin sellaisessa rytmissä kroppani tuntuu elävän. Aika helvetin ongelmallista pakkopullaa on yrittää pysyä tässä ns. peruspäivärytmissä kiinni.
Vituttaa ajatusmaailma, jossa todetaan "oho, kello on jo kakstoista, täytyypä mennä nukkumaan." - itse en tuohon pysty, en saa unta jos siihen aikaan ei väsytä. Kello ei kerro sitä milloin väsyttää, se on fakta....
Joo ainakin pari tuntia saisi olla vuorokaudessa enemmän.

Hieman ehkä asiasta toiseen. Mä en kovinkaan pitkäksi aikaa halua lupautua 8-16 töihin. Sehän rajoittaa aika paljon sun elämistä, jos joka arkipäivä joudut heräämään vaikkapa kuudelta tai seitsemältä. Mitä jos joku ilta haluaisit mennä vaikka terassille ja juoda kymmenen kaljaa? Mitä jos joku päivä haluaisit esimerkiksi lähteä viikoksi tai kahdeksi jonnekin reissuun? Ja vaikka et lähtisi, niin ajatus siitä, ettet voi lähteä, on jotenkin ahdistava. Monethan tekevät nyt niin, että esimerkiksi jo edellisenä jouluna varaavat seuraavan joulun lomamatkat. Mua kyllä hieman stressaisi sellainen. Ja mistä sitä tietää haluaako just sillä lomaviikolla edes lähteä sinne reissuun? Työnantajalle se kyllä sopi parhaiten joo.

Ja jotkut ihmiset vielä "kehuskelevat" sillä, että ovat tehneet esimerkiksi yli vuoden putkeen töitä ilman lomia. Systeemin kannaltahan se on hyvä asia kun ihmiset käyttäytyvät kuin robotit, mutta ei ihmisen.

Työpäivän jälkeen monet ihmiset käyvät suihkussa, syövät, ulkoiluttavat koiran, katsovat ehkä telkkarista Kauniit ja rohkeat ja hohhoijaa, pitääpäs ruveta valmistautumaan seuraavaan työpäivään kun aamulla on aikainen herätyskin. Hieman ehkä kärjistetysti sanottu, mutta hukkaanhan tuollainen päivä menee. Tai eihän se nyt päivästä ole kiinni, mutta kun monet tekevät tuota koko ikänsä. Kerran vuodessa sitten käyvät siellä Teneriffalla. Silloin kun työnantajalle sopii.

Omakotitalossa asumisesta mä en varmaankaan viitsi edes sanoa mitään, monet ihmiset kun tykkäävät hiki hatussa ajella nurmikoita ja loskassa talsien kolailla lumia, niska limassa hakkailla jotain halkoja ja nyppiä jotain hemmetin rikkaruohoja jostakin hikisestä kukkapenkistä ja lopuksi vielä paskannella jonnekin haisevaan ulkovessaan. Kyllä mä tiedän mitä se touhu on. Mä asuin viisi vuotta maalla. Olinkohan mä 14- vai 15-vuotias kun sinne muutettiin. Edellisellä paikkakunnalla kellään meidän luokalla ei ollut mopoa, ne kun olivat landepaukkujen juttuja. Siellä maalla sitten yhtäkkiä mä olinkin ainoa, jolla ei ollut mopoa. Voi vittu sitä touhua. Joo armeijan jälkeen sitten muutin takaisin tänne Helsinkiin.

Ja sekin piti vielä sanoa, että joku asuntolaina sitouttaa sua enemmän siihen oravanpyörään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Täällä on jo muutaman kerran mainittukin tuo avain kravatin ahdistavuuteen, ja se nimenomaan on sopiva paita. Eihän se skraka sinänsä ketään kurista, ellei sitä tiukalle kiristä, vaan kaulasta liian ahdas paita. En itsekään erityisemmin nauti kravatin pidosta, se menee tietyissä tilaisuuksissa siinä sivussa. Jos yhtään epävirallisemmista juhlista on kyse, jätän narun pois. Mutta omaan ahdistuneisuuteeni avun toi todellakin se, että tajusin hommata oikean kokoisia paitoja. Nerokasta, kerrassaan.

Puku tai pikkutakki itsessään ei ole mitenkään ahdistava. Omassa duunissani ei tarvitse pukeutua sen erityisemmin, mutta ne muutamat kerrat vuodessa kun pukua käytän, tykkään kyllä yleensä keikistellä ja otan komeasta varrestani kaiken irti.

Joku mainitsi, ettei samettinen pikkutakki olisi tyylikäs. Vastalause. Mulla on musta samettinen irtotakki, muotoon korjailtu ompelijalla. Törkyisen tyylikäs siistien farkkujen kanssa. Kääntää katseita kuin schollin takki konsanaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kysymys: Miksi maailmanmeno ei voi pyöriä vuorokauden ympäri tasaisesti, jotta jokainen voisi elää oman rytminsä mukaan?
Vastaus: Koska näin se nyt vaan on aina ollut.
No ei ihan pelkästään siksi, vaikka olen kyllä tavallaan kanssasi samaa mieltä. En minä kuitenkaan viitsisi odottaa vuorokaudet ympäriinsä luokkahuoneessa, että milloinka ne kersat suvaitsevat tulla opetettaviksi vai tulevatko ollenkaan. Kyllä on ihan hyvä että jotkut asiat tapahtuvat ajallaan.

Hmm, Belgia on vielä kokematta.
Belgia. EU:n päämaja, Tintti, Hercule Poirot ja maailman laajimmat pedofiiliringit. Kiehtovan oloinen paikka...

Kirpparilta ostetut kledjut eivät sovi ollenkaan jos liikutaan näissä merkeissä.
Se on kuule niin, että joskus köyhätkin käy hautajaisissa. Kaikilla ei ole varaa niihin mittatilauspukuihin.

2.0 Lähtökohtaisesti solmiot ovat esteettisesti kauniita.
No eivät todellakaan ole. Nenästä roikkuva räkä on yhtä kaunis.

Tyyppi hulinoi lippalakkiketjun aktiivisimpana hattupoliisina ja todistaa tässä ketjussa kravattietiketin yhdentekeväksi. Kyllä Jatkoaika vaan on lyömätön.
Niin se menee. En minä näe tuossa mitään ristiriitaa; ihan sujuvasti voin vastustaa sekä lippahattuja että solmioita, koska vihaan molempia. Vai lukeeko jossain muka, että jos et pidä solmioista niin lippahatuista nyt ainakin on pidettävä?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Se on kuule niin, että joskus köyhätkin käy hautajaisissa. Kaikilla ei ole varaa niihin mittatilauspukuihin.
Jassåå, tästä tulikin taas jonkinlainen sosiaalipoliittinen kysymys. Käsittääkseni hautajaisten protokollassa ei vaadita mittapuvun käyttöä. En kai noin mennyt sanomaan?

Jos on mitenkään varaa valita, niin en suosittele kenellekään karikatyyriseen kirppisostokseen pukeutumista hautajaisiin. Sitten on tietysti eri, jos kirpputorin rekistä löytyy jotakin erityisen siistiä ja hyvin istuvaa, sellaista joka oikeasti sopii myös sinne hautajaisiin. Hyvällä tsägällä löytyy, mutta en laske sen varaan jos hautajaisiin on aikaa nuo normaalit pari viikkoa, tai mitä mitä vainajoitumisesta maahanpanoon yleensä ottaa aikaa. Toisaalta jonkinlaisia pukuja saa nykyään Dressmaneista ja sen sellaisista niin edukkaasti, että myös harvemmin pukua tarvitseva rohkenee investoida sellaiseen. Samalla voi ostaa pari kravattia!
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko se joku yhteisesti sovittu juttu että maito on hyvää ja sitä pitää kaikkien juoda. Jos näin ei tee katsotaan kieroon kuin jotain absolutistia.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Paradoksaalisesti peliä tylsistää se, että ne pelaajat on liian hyviä. Kun ennen vanhaan Gretzkyt ja kumppanit pyöri ympyrää jonkun vastustajan kolmospakkiparin ympärillä ja nelosketjulaiset eivät edes osanneet luistella ympyrää, niin nyt tasoerot pelaajien ja eri joukkueiden välillä ovat liian pienet. Se vähäpätöisinkin viime hetken farminosto on huippuluistelija, joka jaksaa ja osaa mitä vaan. Kapulaa ehditään aina laittaa rattaisiin ja liian harvoin mitään jääkiekkoilullisesti oikeasti sävähdyttävää pääsee tapahtumaan.

Tässä on muuten perää ja samaa on tullut kelattua. Selvemmän taitoeron lisäksi myös tappelijoita ja puukätisiä hulluja on ikävä. No ne lapsuuden mystiset 80-luvun ja 90-luvun ajat eivät valitettavasti enää palaa NHL-tasolle ja sen kanssa on elettävä. Nostampa lasia vaikkapa Shane Churlalle.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onko se joku yhteisesti sovittu juttu että maito on hyvää ja sitä pitää kaikkien juoda. Jos näin ei tee katsotaan kieroon kuin jotain absolutistia.
Jaa, viimeiset 15 vuotta työpaikoilla ja muuallakin liikkuessani maidonjuojat ovat olleet selkeästi vähemmistössä. Oma ruokajuomani on vesi, ja melkeinpä sanoisin että 80-90 % kanssaruokailijoista ottaa lasiinsa työpaikkaruokailussa vettä. Tottumuksissa voi olla alueellisia eroja, nämä havainnot ovat pk-seudulta.

Piimän ryystäminen ruoan kanssa on jotain vallan vulgaaria.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Housut sen sijaan taisin nakata kirpparille jo ajat sitten, koska siistit mustat farkut ajaa saman asian...
(boldaus oma)

Takertumatta enempää tähän keskusteluun, oletko tosissasi? Pitäisi ehkä kirjoittaa tästä junteinta mitä tiedän- ketjuun, mutta että mustia farkkuja verrataan tummiin puvunhousuihin?

Tulee mieleen lähinnä tämä heppu Pokka pitää- sarjasta:
http://demi.fi/moduletextimage/getContent/instance_id/206958 (linkki kuvaan kyseisestä herrasta)

Mutta joo, tämän asian tiimoilta ei selkeästi synny konsensusta ;)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Täällä on jo muutaman kerran mainittukin tuo avain kravatin ahdistavuuteen, ja se nimenomaan on sopiva paita. Eihän se skraka sinänsä ketään kurista, ellei sitä tiukalle kiristä, vaan kaulasta liian ahdas paita. En itsekään erityisemmin nauti kravatin pidosta, se menee tietyissä tilaisuuksissa siinä sivussa. Jos yhtään epävirallisemmista juhlista on kyse, jätän narun pois. Mutta omaan ahdistuneisuuteeni avun toi todellakin se, että tajusin hommata oikean kokoisia paitoja. Nerokasta, kerrassaan.
Kyllä se näin on. Kannattaa hankkia sen verran väljiä paitoja että ylin nappi menee mukavasti kiinni eikä mistään kiristä. Joillakin vaatekauppiailla ja vaattureilla on kummallinen tapa suositella paidan kokoa jossa kaulus tuntuu perin juurin tiukalta. Ei hyvä. Voi näyttää särmikkäältä, mutta sen vähän minkä tyylikkyydessä mahdollisesti häviää saa monin verroin takaisin mukavuudessa, jos ottaa numeron verran isomman koon.

Kravatin voi saada tuntumaan kiristävältä - ilman siis paidan osuutta asiaan - vain jos skraga on epätavallisen jämerää materiaalia. Silloinkin tuo edellyttää että solmio solmitaan väärin. Pukeutuja voi tietysti itsekin kiristää solmion tuskallisen kireälle ja vielä lukita solmun solmioneulalla, mutta tuohon vaaditaan jo tahallisuutta. Eipä juuri kukaan arkikäytössä mitään solmioneuloja pidä.

Koska termit tuntuvat menevän usein sekaisin, niin tarkennettakoon ettei solmioneula ole sama kuin solmionpidike. Solmioneula on siis oikea neula joka pistetään kirjaimellisesti solmion solmun läpi, tarkoituksena estää solmun löystyminen. Minulla on jossain jemmassa hopeinen solmioneula, saatu ikään kuin perintönä joskus, mutta enpä taida sitä milloinkaan kaivaa kaapista esille. Hyvät solmiot eivät muutenkaan luista, ja neulalla lähinnä vaan tärvelee kravatit.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä kesämökkeily, suomalaisten suosikkihuvi. Se se vasta urpoa touhua on.

Helvetinmoisella rahalla hankitaan jostain rehevöityneen, paskavetisen lammen rannalta näreiköstä punaiseksi maalattu hutera, sähkötön mökki. Maksetaan siitä parhaimmillaan omakotitalon hinta. Sinne sitten ajellaan kerran kesässä viettämään pari viikkoa "hermolomaa".

Kasvimaata laitellaan, laituri korjataan kunhan se on haettu järven selältä veneellä, josta on talven aikana varastettu moottori ja airot. Vettä kannetaan järvestä saunaan, kosteat puut ei syty. Mökistä puuttuu kaikki mukavuudet paitsi kaasuliesi, josta kaasu on loppu. Radion sisälle on paristo vuotanut. Urheilukilpailuja ei näe eikä kuule. Vettä sataa, hyttyset syö. Kahden viikon jälkeen mieli on niin rento, että tekisi mieli tuikata koko kuppainen maja liekkeihin.

Tätä sitten pakonomaisesti harrastetaan joka vuosi, "koska suomalaisella kuuluu olla mökki". Antakaa mun nauraa.

Kyllä meidänkin perhe silloin tällöin jonkun viikonlopun jossain mökissä viettää, mutta siellä kyllä on oltava kaikki pelit mikrosta taulutelevisioon. Ennen kaikkea se on vuokrattu. Vaikka olisin miljonääri, en mistään hinnasta ostaisi mökkiä riesakseni. Paitsi Bahamalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös