Kimmo Kuhta – comeback!

  • 624 573
  • 1 791

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jes! Kyllä lämmittää sydäntä Kiben kaksi maalia. Toivottavasti herra Kuhta jatkaa siitä mihin jäi. Potentiaali kyllä on kaikilla tiedossa. Teki kyllä hyvää nähdä tuo tuuletus ensimmäisen maalin jälkeen. Taisi vapauttaa Kiben itsensä lisäksi monen fanin henkisen kapasiteetin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Cobran isku ranne ja maaliverkon on pöllähdettävä. Tämä on hyvin tärkeää. Sen ON nimenomaan pöllähdettävä!

No joo, kyllä ne ovat hienoja maaleja, mutta jostain perverssistä syystä tykkään eniten näistä refleksinomaisista taistelumaaleista. Onneksi säännöt ovat tasapuoliset, niistä molemmista saa yhden maalin sarakkeeseen. MaG piristi tuota ketjua mukavasti ja Kibe-Eriksson -parin rikkominen ei ollutkaan huono homma.
 

scholl

Jäsen
Hyvä Kibe. Joo, on turha tehdä yhtä kerralla. Yllätys tämä silti oli, sekin oli yllätys, että eilen oli ollut peli. Tiedotus toiminut huonosti minun suuntaani.
Vieläkös Soppa saa pyöriä siellä kun häntäpään jengiltä otettiin hikinen 2-3 säälivoitto tuomareiden avustuksella?
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
En ihmissuhdekriiseiltäni eilen ehtinyt matsia urholta katsomaan tai edes livenä seuraamaan, mutta kyllä helpotti ja piristi omaakin elämää nähdä Kimmo Kuhdan nimi maalintekijätilastoissa ja vieläpä kahdesti. Pieni riekale tämän kauden yllä leijuvasta sysimustasta pilvestä irtosi, minulle tämä oli kauden hienoin matsi vaikken siitä sekuntiakaan nähnyt. Kiitos Kibe, viimeinen numero yhdeksän punapaidassa. Viimeistä edelliseksi jää Peter White, miettikääpä sitä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaverin kanssa viimeksi sunnuntaiaamuna ulkojäillä mietittiin Kiben maalittomuutta, ja että siinä on maalintekijällä kiva tilanne alkaa neuvotella uutta diiliä mihin tahansa jengiin jos edelliskauden tehot on suorastaan legendaarisen näköinen 0+ jotain.

Eilen iltapäivällä laitoin kaverille viestin, että Kibe ykkösketjussa ja tänään heilahtaa. Ja jumalauta kahdesti vielä, eli ei muuta kuin tätä tahtia loppukausi niin sillä 10-15 maalin saldolla on ne sopimusneuvottelutkin taas pykälää helpommat.

Varmasti helpotti ja hyvä näin.
 

scholl

Jäsen
Ja jumalauta kahdesti vielä, eli ei muuta kuin tätä tahtia loppukausi niin sillä 10-15 maalin saldolla on ne sopimusneuvottelutkin taas pykälää helpommat.

miksi hän jatkaisi enää uraansa? Harva tuossa iässä enää lätkää pelaa. Varmasti nyt on hyvä hetki lopettaa, kun tuli kausi, jolloin ei enää homma toiminut niin kuin ennen. Jäähdyttely=hidas kuolema.
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
miksi hän jatkaisi enää uraansa? Harva tuossa iässä enää lätkää pelaa. Varmasti nyt on hyvä hetki lopettaa, kun tuli kausi, jolloin ei enää homma toiminut niin kuin ennen. Jäähdyttely=hidas kuolema.

Ehkä Kuhta on silti nauttinut tästäkin kaudesta. Kiva duuni kuitenkin.

Joten syy jatkamiselle voi olla A) Raha B) Hauskuus C) molemmat
 

scholl

Jäsen
Ehkä Kuhta on silti nauttinut tästäkin kaudesta.

erikoinen on tilanne, jos joku maalintekijä nauttii siitä, ettei 30 peliin tule yhtään maalia ja samanaikaisesti joukkue kyntää syvällä. No, this is Finland ja mikään tässä maassa ei yllätä. Mikään ei ole tässä maassa normaalia, joten voi hyvinkin olla, että Kibe on tuntenut suurta mielihyvää koko kauden ajan.
 

Carlos

Jäsen
miksi hän jatkaisi enää uraansa? Harva tuossa iässä enää lätkää pelaa. Varmasti nyt on hyvä hetki lopettaa, kun tuli kausi, jolloin ei enää homma toiminut niin kuin ennen. Jäähdyttely=hidas kuolema.

Kibe on 37v, sanoisin ennemmin että harva huippujääkiekkoilija on jo lopettanut uransa tuossa vaiheessa. Ottaen huomioon että esim Selänne on 42 ja meinaa vetää vielä kauden NHL:ää, ja Detroitissa vetää varmaan vieläkin jotain Dinojen vanhoja ikätovereita.

Tällä hetkellä ainakin Kibellä putki kulkee niin hyvin että ikä ei varmasti ole este. Heittämällä jengin top 5 jalkojenomistaja. Kun vaan saa sihdin kohdalleen, ja sitten kesä menisi ilman isompia operaatioita, niin hyvin voisin kuvitella että vielä 1-2 kautta pelaa ainakin. Ei missään nimessä vielä eläkeiässä, vaikka veteraani jo toki onkin.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Kiben jatko olisi iästä ja heikommasta kaudesta johtuen poissuljettua vain, jos ongelma olisi jalkanopeudessa. Kuitenkin, sanoisin, että Kiben potku on välillä jopa paremmassa kunnossa kuin aikakaudella ennen Nokkaa, eikä tämän kauden ongelmat ole seurausta hitaudesta.

Toki olen Pro Kuhta -mies, eli en edes väitä olevani objektiivinen. Eilen oli hieno päivä.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässäpä onkin yksi suurimmista virheistä joukkuetta kootessa. Ei ole tietenkään Kiben vika.

Kibe on liigatasollakin keskivertoa nopeampi luistelija. Mulle tämän kauden mantra mm. joukkueen hitaudesta materiaaliin perustuen ei mene läpi. Oikeastaan hidasta joukkoa edustaa vain Peltonen, Eriksson ja Luttinen (vs. Somervuori, Pakarinen, Talaja, Granlund, Kuhta, Liivik...). Mielestäni materiaali ei jalkanopeudessa erotu mitenkään keskimääräistä liigajoukkuetta alemmaksi tai jää kärjen jälkeen, ja se ei mielestäni ole syy menestymättömyyteen. Kibenkin ongelmat ovat selkeästi olleet muualla kuin iän tuomassa rajussa tason pudotuksessa, sillä nopeus on tällä hetkillä kohdillaan ja nopeus on se isoin syy pelaajan tason laskuun. Alkukaudella kesän vamma kylläkin näkyi nyt jälkikäteen verrattaessa nykykuntoon. Ne kikat ja vedot taasen pysyvät ihan eri tasolla mukana iän myötä. Jo se, että Kuhta on suhteessa pelaamiinsa minuutteihin päässyt laukaisupaikoille ja laukonut entiseen malliin, kertoo jostain muusta kuin ikäkriisistä.

Tällä palstalla on puhuttu myös joukkueen kädettömyydestä, mutta liigan mittapuun mukaan on alunperin joukkue ollut pullollaan 15+ ja 20+ maalintekijöitä. Sellainen määrä, jota löytyy kärkijoukkueilta. Luttinen, Peltonen, Kuhta, Talaja, Granlund. Toki senapuolella käsissä ei kaikki ole mennyt kohdilleen varsinkin P4:n loukkaantuessa. Mielestäni ei todellakaan ollut odotettavissa pistepörssin viime kauden 9. ja kahden viime kauden yhteispisteissä numero unon, Peltosen, näin raju tason lasku alkukaudesta. Kuten ei viime kaudella 40 pojoa tehneen Kuhdankaan osalta. Nämä olivat mielestäni aiheellisia sainauksia tälle kaudelle. Kummasti tällä kaudella Kuhdan ja Peltosen lisäksi myös pisteodotuksissa korkealla olleet mm. Luttinen ja Granlund ovat olleet varjojen mailla. Myös Somervuori oli jossain ensimmäisen n. 15 ottelun ajan. Pääsyyt joukkueen esityksiin on mielestäni ensiksikin valmentaja ja sitten vaihdellut sentteritilanne läpi kauden. Niin rajusti on tason laskua aiempiin suorituksiin verrattuna ollut läpi kaikkien maali/pistelinkojen ikää katsomatta, että ei ole vaikeata vetää lankoja tiettyihin pisteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Toki olen Pro Kuhta -mies, eli en edes väitä olevani objektiivinen. Eilen oli hieno päivä.

Itsekin olen pro-mies, mutta tarkoitin sitä, että jos pelaaja on aiemmin tehnyt 30 maalia kaudessa niin miksi häntä huvittaisi pelata illasta toiseen ilman maaleja. Jokainenhan haluaa olla hyvä siinä, mitä tekee. Niinpä tuntuu, että tämä olisi juuri oikea aika lopettaa.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin olen pro-mies, mutta tarkoitin sitä, että jos pelaaja on aiemmin tehnyt 30 maalia kaudessa niin miksi häntä huvittaisi pelata illasta toiseen ilman maaleja. Jokainenhan haluaa olla hyvä siinä, mitä tekee. Niinpä tuntuu, että tämä olisi juuri oikea aika lopettaa.

Tulee minullekin välillä duunissa vaikeita hommia ja tuntuu ettei onnistu. Mutta niin sitä vaan jaksaa kun tietää että hommat rupeaa jossain vaiheessa taas pelittämään, ja on tämä loppujen lopuksi ihan nasta duuni. Ja oon mä tässä mieluummin kuin valtsunkassalla.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Hifk TV - HIFK

Kibe

IFK-ikoni Kimmo Kuhta nousi otsikoihin tiistaina Lahdessa tekemällä kauden kaksi ensimmäistä maaliaan, joista jälkimmäinen oli lopulta ottelun voittomaali. Aktiivipelaajista eniten maaleja tehneellä Kuhdalla on nyt kasassa 244 maalia.
 

scholl

Jäsen
Tulee minullekin välillä duunissa vaikeita hommia ja tuntuu ettei onnistu. Mutta niin sitä vaan jaksaa kun tietää että hommat rupeaa jossain vaiheessa taas pelittämään, ja on tämä loppujen lopuksi ihan nasta duuni. Ja oon mä tässä mieluummin kuin valtsunkassalla.

Schwarzenegger kertoo kirjassaan käyneensä Etelä-Afrikassa kaivoksessa, missä jätkät tekevät duunia valtavassa kuumuudessa 500 metrin syvyydessä dollarin päiväpalkalla ja pääsevät kerran vuodessa kotiin perheidensä luo. Hän sanoi, että kun siihen vertaa niin vaikka olisi mikä fiilis itsellä niin on asiat hyvin. Silti hän ei halunnut jäädä bodariksi, vaan meni eteenpäin ja pyrki näyttelijäksi, eikä halunnut siihenkään jäädä, vaan pyrki kuvernööriksi jne. Eli vaikka Valtsun kassalla olisi huonompi homma kuin Kibellä niin ei se tarkoita sitä, että Kiben olisi pakko pysyä loppuikänsä lätkäpelaajana. Pelkästään lätkän parissa on paljon muutakin. Valmennushommia, median parissa duunia, seurassa officen puolella tekemistä, mahdollisesti scouttausta jne. En tiedä, mitä Kibe osaa, mutta onhan siinä mahdollisuus luoda toinen, hyvä ura peliuran perään ilman että joutuu minnekään Valtsuun. Eikä kyse ole siitä, että pelihommat olisivat liian vaikeita hänelle, vaan siitä, että jossain vaiheessa on aika hakea uusia haasteita ja mikäpä on parempi aika kuin silloin, jos on tullut huonompi kausi. Voi hyvin kuvitella, että nyt virta on aika vähissä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Bismarck: Tää kuuluisi oikeastaan peliesitykset -ketjuun, mutta onhan HIFK perusjalkanopeudessa kokonaisuudessaan hidas. Hillitön ero johonkin Kärppiin ja narreihin, jotka on luistelleet meiltä karkuun joka kerta. Ei siinä paljon auta muutama yksittäinen nopea tyyppi. Katson itse koko viisikon ja sitä kautta koko joukkueen nopeutta. Meillä on iso ero nopeimman ja hitaimman pelaajan välillä, liian iso. Ensi kauden joukkueeseen pitää saada lisää jalkoja. Mutta nyt kun pelataan tätä sesonkia, täytyy optimoida tilanne nykyjengille sopivaksi. Luttinen, Talaja, Pakarinen etc tekivät kivasti maaleja viime kaudella, tästä ei kahta sanaa. Mutta jokainen on profiililtaan silti selkeä powerforward ja jokainen sai pelata viime kaudella paremman senan kanssa kuin tämän kauden HIFK:ssa. Mun mielestäni sentterin osuus kahden hyökkäävän ketjun menestyksessä on noin 60%/ketju, laiturit yhteensä 40%. Ne muutamat matsit, jotka Pörrön veljekset pelasivat, osoitti heti, mistä tää on pelaajapuolelta kussut. Yksi sentteri lisää kevääksi on elintärkeää, mikäli meinataan tapella kannusta. En usko, että P4 kovin kummoiseksi kuntoutuu.

Kibejä, puhtaita snaippereita, on joukkueessa kaksi: maestro itse ja Eero Somervuori. Näistä Kiben meno näyttää nyt hyvältä ja siinä meillä on laituri, joka pystyy paikkaamaan sentterin mahdollista tahmeutta. Kibellä ja Eerolla on selkeästi parhaat kädet hyökkääjistä ja jos he ovat yhtä aikaa kondiksessa ja saavat vielä tasokkaat senat, niin ei paha. Jos he pelaavat Liivik/Töykkälä -osaston ketjuissa, pystyvät he vireessä ollessaan iskemään sieltäkin, vesaviitakoskimaisesti. Mikäs hätä Kibellä on, jos itseluottamus toimii taas. Ei ne kädet ole minnekään kadonneet. Mutta oletan ja toivon tämän olevan kuitenkin hänen viimeinen kautensa. Aikansa kutakin ja biologiaa vastaan ei pysty kukaan taistelemaan. Jos Kiben pelaajaprofiili olisi toisenlainen, jos hän olisi tyylipuhdas powerforward, voisi pelivuosia vielä ollakin. Vrt. J.Ruutu naapurissa. Mutta snaipperit ovat lämminverihevosia, jotka viihtyvät vain ylemmissä ketjuissa ja kun ei enää sinne luontevasti mahdu, kannattaa mieluummin lopettaa kuin mennä raatamaan neloseen. Ihan mielipidejuttuhan tää silti on. Sillä vesaviitakoskiakin tarvitaan. Mun mielestäni Varis ja Lind jatkoivat liian pitkään naapurissa. Toivon, että Kibe ja Ville eivät tee samaa. Mehän HIFK-faneina nähdään heidät ruusunpunaisten lasien läpi vielä viisikymppisinäkin, mutta oikeasti: aika aikaansa kutakin.
 

scholl

Jäsen
Mistä muuten johtuu, että sellaiset jätkät, jotka mahdollisesti voisivat pelata nopeampaa lätkää kuten vaikkapa Nyholm, ovat kadonneet tällä kaudella kokonaan kuvioista? Onko harjoittelussa mennyt joku pieleen. JHag on aivan oikeassa, että nopeampiakin pelaajia tarvitaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen satavarma että (Ruoska) mahtuisi vieläkin pelaavaan kokoonpanoon, jopa heittämällä.

Tämä on totta, mutta kyseessä on ennemmin tämän kauden joukkueen taso kuin Ruoskan pysyminen huippuvireessä.
 

Leobold

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin Ruoskan juuri viimeviikolla Viikin Prismassa. Aivan hoikassa kunnossa ja hyväkuntoisen näköinen jäbä vieläkin. Ei liikaa kiloja mitä nyt ehkä hieman sitten aktiivivuosien. Ei kun mukaan vaan, Söden pariksi.
 

Carlos

Jäsen
Tämä on totta, mutta kyseessä on ennemmin tämän kauden joukkueen taso kuin Ruoskan pysyminen huippuvireessä.

Tää on vähän niin ja näin, esim. joku vuoden 1990 Porsche 968 ei ehkä ole kummoinen urheiluauto jos vertaa nykypäivän huippuihin, mutta kyllä se edelleen jonkun nykypäivän perus-Boxterin hakkaa suorituskyvyssä. Oli kuitenkin aikanaan maailman nopein sarjavalmisteinen ahtamaton urheiluauto.

Itse asiassa haluan vielä vahvistaa että kyse ei ole ruusunpunaisista laseista, sillä uskon myöskin että Hantta Virta menisi myöskin edelleen heittämällä monen jengin kokoonpanoon. Sen sijaan aikalaisista esim. Juti ei enää menisi. Muuta kuin Kurrin kanssa baariin.
 

scholl

Jäsen
Tää on vähän niin ja näin, esim. joku vuoden 1990 Porsche 968 ei ehkä ole kummoinen urheiluauto jos vertaa nykypäivän huippuihin, mutta kyllä se edelleen jonkun nykypäivän perus-Boxterin hakkaa suorituskyvyssä. Oli kuitenkin aikanaan maailman nopein sarjavalmisteinen ahtamaton urheiluauto.

jumalauta, luulin, että sinussa ei ole lädiä, mutta olin väärässä, kun hiffaat yhtä vähän kuin autotoimittajt tuon sanan luonteen.

Sopankin tekisi terää mennä Ruoskan tapaan myymään torille niin ei olisi siellä vaihtoaitiossa yhtä hiljaa ja poissaoleva toteemi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on vähän niin ja näin, esim. joku vuoden 1990 Porsche 968 ei ehkä ole kummoinen urheiluauto jos vertaa nykypäivän huippuihin, mutta kyllä se edelleen jonkun nykypäivän perus-Boxterin hakkaa suorituskyvyssä.

jumalauta, luulin, että sinussa ei ole lädiä, mutta olin väärässä, kun hiffaat yhtä vähän kuin autotoimittajt tuon sanan luonteen.
Ensinnäkin, lädiä tai ei niin johan sen erkkikin muistaa että Porschen 968 ei ollut markkinoilla vielä vuonna 1990, vaan vasta n. pari vuotta myöhemmin.

Silti, jotenkin kiinnostava ja korskea malli siitä huolimatta ja kuten Carlos jo sanoikin, joskus vanhassa vara parempi ja Kibe kuuluu siihen ryhmään sillä olettamuksella että lätty löytää tiensä verkon pohjalle. Eilen löysi, katsotaan löytääkö Kibe samalla uuden vaihteen ja vireen ja jos löytää, ilman muuta vihreää valoa jatkolle.

Sitä ei kyllä kestäisi katsoa, että Kibe roikkuisi mukana seuraavat pari kautta tehoilla 2+8 ja 1+5, ei olisi liigan aktiivipelaajien maaliykkösen arvoista menoa, mutta käy nyt sitten ulkopuolisena sanomaan kiekkoilijalle että laita hanskat tiskiin ja siivoa kamasi pukukopista. Kynnys lähtemiselle voi olla yllättävän korkea, jos vaan virtaa on ja työpaikkaa tarjotaan.
 

Carlos

Jäsen
jumalauta, luulin, että sinussa ei ole lädiä, mutta olin väärässä, kun hiffaat yhtä vähän kuin autotoimittajt tuon sanan luonteen.


No sviddu entschuldigung mein typo. Juu, tiedän, on Boxer ja on Roadster. Ei vaan ole varsinaisesti ollut mikään intohimoni.

Ja edelleen anteeksi, 968 oli näköjään tuotannossa 1991-1995, muistin väärin. 1990 oli vasta konsepti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös