Kimin siirto Jokereihin

  • 77 867
  • 315
Tila
Viestiketju on suljettu.

Tobias

Jäsen
Thornton kirjoitti:
Kaiken tästä alkaneen halusit heittää pois yhdellä allekirjoituksella? En vaan pysty käsittämään, tuskin pystyn koskaan.

Mä pystyn. Kiekkoilu on kaverin ammatti. En usko minkäänlaiseen täydelliseen seurauskollisuuteen ja miks sellaista pitäiskään olla? Ei millään joukkueella, ei edes HIFK:llä, ole sellaista vetovoimaa jolla se saisi pidettyä haluamansa pelaajan, jos muualta tarjotaan paremmin. Enkä siis puhu pelkästä palkasta vaan koko työn kuvasta työsuhde-etuineen. Ihan sama juttu se on muussakin työelämässä. Kokonaisuus ratkaisee ja hyvin selvästi HIFK ei tässä tapauksessa pystynyt tarjoamaan sitä, mitä toinen työnantaja pystyy. Kannattanee kysellä HIFK:n toimistolta, että mitä siellä ryssittiin.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Pärde kirjoitti:
Samaa voisi sanoa sinulle. Painu vittuun tästä ketjusta, jooko?
Hmm..onko mode-sedillä(?) jokin uusi sidekick-nimimerkki käytössä? Ei kai? Vai ei mut nyt mä tiiän: tääl pitää olla ikävää, vähän niinku hifkin maalil, ei sinne saa ketkään landed tulla, muuten nivalacoupoi tulee vetää turpaa. Mammammaa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Barnaby kirjoitti:
Hmm..onko mode-sedillä(?) jokin uusi sidekick-nimimerkki käytössä? Ei kai? Vai ei mut nyt mä tiiän: tääl pitää olla ikävää, vähän niinku hifkin maalil, ei sinne saa ketkään landed tulla, muuten nivalacoupoi tulee vetää turpaa. Mammammaa.

Miten tuo asiaan liittyy? Turhaa lätinää sinultakin, jolta tähän saakka olen nähnyt pääosin asiakirjoituksia.

Älä jaksa olla naurettava.

Noh, antaa olla ininä ketjun tasosta ja naapurin kakaroiden provoista. Tuuletellaan täällä itse kukin, ja huomenna katsotaan, kenellä on kirjoitusoikeudet tallella, eiks jeh?
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tobias kirjoitti:
Kiekkoilu on kaverin ammatti. En usko minkäänlaiseen täydelliseen seurauskollisuuteen ja miks sellaista pitäiskään olla? Ei millään joukkueella, ei edes HIFK:llä, ole sellaista vetovoimaa jolla se saisi pidettyä haluamansa pelaajan, jos muualta tarjotaan paremmin. Enkä siis puhu pelkästä palkasta vaan koko työn kuvasta työsuhde-etuineen. Ihan sama juttu se on muussakin työelämässä. Kokonaisuus ratkaisee ja hyvin selvästi HIFK ei tässä tapauksessa pystynyt tarjoamaan sitä, mitä toinen työnantaja pystyy.
No miksi vitussa me sitten katellaan kavereita, jotka "vaan tekee työtään". Ei, jääkiekko on ihan jotain muuta kun "vaan duunia". Jääkiekko on joukkueurheilua jossa on tunteet pinnassa ja omalla jengillä on merkitystä. Ei me fanitkaan vaihdeta monen vuoden kannattamisen jälkeen seuraa vaan sen takia et naapurissa on kivempi halli. Jos kaveri halus välttämättä lähteä niin miksi juuri Jokereihin? Jos Pena meni henkilökohtisuuksiin on lähtö ymmärrettävää, mutta kyllä sitä olis voinu vaikka Lahteen itteensä kaupata.

Ei näin Kimi, ei näin...
 

Jeffrey

Jäsen
McJugi kirjoitti:
Ei se kyllä kelpaa. En pystyisi iloitsemaan tai nauttimaan siitä yhtään kun takaraivossa sykkisi se miten se on tullut, pelkällä hirveällä törsäyksellä ja toisten joukkueiden pelaajien ryöstämisellä. Sellaista IFK:ta en ikinä pystyisi kannattamaan. Ja onneksi ei tarvitsekkaan.

Sanoo äijä jonka joukkueessa on tällähetkellä 20:stä sopimuspelaajasta viisi teidän omia kasvatteja. Lisäksi ainakin yksi Jokeri-kasvatti.

Elämä on.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Pärde kirjoitti:
Miten tuo asiaan liittyy? Turhaa lätinää sinultakin, jolta tähän saakka olen nähnyt pääosin asiakirjoituksia.
Sorry, mulla leikkaa snadisti kiinni kun lähdetään toivottelemaan tuolla lailla jyrkästi veks keskustelupalstalla. Pientä lämpöä pitääkin olla, mutta saisi olla asioiden tasolla.

Mutta tämä tässä tältä erää. Itse kyllä vielä sulattelen ideaa Kimistä Jokereiden paidassa varsin pitkään, kun tiedän miten henkeen ja vereen HIFK-henkisiä on oltu Hirschovitsillä päin.

Aika paskat fiilikset varmasti Kimillä jos sattuu tätä ketjua lueskelemaan. Ei tarvitsisi ihan niin olla.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Surullista tämä Hirson siirto naapuriin on, siitä ei päästä minnekkään. Rahaahan suurin osa jengistä haluaa, mutta ei jääkiekon pelaamista ja konttorityötä voi oikein verrata keskenään. Toivottavasti ei nyt ihan pienestä summasta sieluaan paholaiselle myynyt.

Jokereiden muutamalle kannattajalle tämä siirto tuntuu ainakin tuottavan paljon (vahingon)iloa. No, juhlikaa te nyt taas sitten kesällä. Talvella on taas sitten vähän hiljasempaa. Provoaminen on aina hauskaa, mutta kyllä minua pikkuisen harmittasi se, jos oma suosikkijengi hylkäisi oman identiteettinsä ja ryhtyisi kopiomaan verivihollista. Eihän tuosta puutu enään kuin että Jokerit muuttaisi nimensä jokisikin "Helsingin punakissoiksi" tms.

Barnaby kirjoitti:
Aika paskat fiilikset varmasti Kimillä jos sattuu tätä ketjua lueskelemaan. Ei tarvitsisi ihan niin olla.

No joo, aikamoista. Olen kyllä samaa mieltä, että nämä hirttosilmukat ja polvien katkomiset ovat pahasti övereitä, mutta ei täällä nyt ihan sentään hyviä jatkojakaan pidä tuollaiselle petturille ryhtyä toivottelemaan.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Barnaby kirjoitti:
Sorry, mulla leikkaa snadisti kiinni kun lähdetään toivottelemaan tuolla lailla jyrkästi veks keskustelupalstalla. Pientä lämpöä pitääkin olla, mutta saisi olla asioiden tasolla.

Toki, mutta jos seurasit ko. nimimerkin kirjoittelun tasoa, ei tuon kauniimpaa toivotusta poistua edes viitsi antaa. Siinä oli asia jo ajat sitten unohtunut.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Voi vittu mikä ketju, ei tätä ylenpalttista itkemistä jaksa kukaan täysjärkinen lukea kokonaan.

Kiitos Kimille IFK-vuosista ja hyvää jatkoa.
Sheddenille terveisiä perseestä. Missä on sun Jack Adams?
 
Viimeksi muokattu:

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä on jo kaikki vissiin sanottu jo.. En itse ole lukeutunut Kimin faneihin tätä kautta ennen, etten pahemmin tätä siirtoa sure.. Eniten mua ottaa päähän että seurauskollisuus on kuollutta ja vielä kaiken lisäksi sen jälkeen kun HIFK on kumminkin antanut toistuvia mahdollisuuksia. Landelle Kimi olisi pitänyt lähettää jo aikoja sitten kun ei millään meinannu onnistua, mutta IFK ei lähettänyt 16 vuotta IFK:ta edustanut pois.. Kimi näytti todellakin persettä IFK:lle tällä siirrolla.. Pena ei mokannut, sopimus olisi varmaan ollut neuvoteltavissa, pari 10k alle kimin vaatimuksien, jos Herra Hirschovits olisi joustanut.. Itseäni vitutti Jokereitten ryömiminen viime kaudella, nyt toivon tämän siirron myötä että Jokerit epäonnistuu täydellisesti ja että Shedsille annetaan potkut ja Immonen nousisi ykköseksi, Kimi putoisi nelosketjuun, tai lähetettäis mestikseen..
Hyvästi Hirschovits, paluuta ei ole..
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
kaizu kirjoitti:
Jokereiden muutamalle kannattajalle tämä siirto tuntuu ainakin tuottavan paljon (vahingon)iloa. No, juhlikaa te nyt taas sitten kesällä. Talvella on taas sitten vähän hiljasempaa. Provoaminen on aina hauskaa, mutta kyllä minua pikkuisen harmittasi se, jos oma suosikkijengi hylkäisi oman identiteettinsä ja ryhtyisi kopiomaan verivihollista. Eihän tuosta puutu enään kuin että Jokerit muuttaisi nimensä jokisikin "Helsingin punakissoiksi" tms.

Olet aivan oikeassa.Se pieni ero pitää olla muuten ei ole kellään hauskaa mutta jospa Shedden alkaa peluuttaa perinteistä jokeri-lätkää,hankkii uuden "pelikirjan"?Julkistetusta joukkueesta puuttuu käsiänniitä kaipaan.Se yhdistettynä oikeaan kovuuteen,Kuparinen teille kiitos,niin hyvä tulee.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Voitaisiin kyllä samantien sopia, että me otetaan Korhonen ja Niskanen ja saatte Hirson takaisin, mutta ei se mene ihan niin. Ymmärrän IFK-fanien suuttumuksen, koska muistan itse, miltä Kari Laitisen siirtyminen naapuriin aikanaan tuntui, eikä siinä ollut kuitenkaan kyse ollenkaan vastaavasta tapauksesta edes. Melametsän ja Ariman siirroista on itselläni muistissa vain aavistus.

Viiskasi tuossa edellä osasikin tiivistää ansiokkaasti tämän siirron taustoja ja tunnelmia, toiset sitten ovat tiivistäneet lähinnä rengasta päänsä ympärillä. Hirschovits itse toteaa Jatkoajan jutussa ykskantaan, että päätös oli vaikea. Varmasti oli, mutta noinkohan osasi Peltosen ja Sormusen tapaukset nähneenäkään odottaa tällaista reaktiota.

Itse olen ollut salaa Kimi-fani jo muutaman vuoden. Pelaajatyyppinähän hän on selvästi enemmän jokeri- kuin ifk-stereotyyppi - taitava, juonikas, pelintekijä, ei niinkään sen rikkoja.
 

Jeffrey

Jäsen
Orava kirjoitti:
Mitenkähän tämän laskit?

Karalahti, Pikkarainen, Järvinen, Luttinen ja Salonen. Kaikilla muilla taustat muualla. Tietysti hieman maku kysymyksiä miten laskee, mutta mielestäni se ei riitä, että jos on tullut joukkueeseen a/b-junioreissa.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Jeffrey kirjoitti:
Karalahti, Pikkarainen, Järvinen, Luttinen ja Salonen. Kaikilla muilla taustat muualla. Tietysti hieman maku kysymyksiä miten laskee, mutta mielestäni se ei riitä, että jos on tullut joukkueeseen a-junioreissa.

Salonenkin on muuten pelannut junnuissa Fagerstetin kanssa Jokereissa oisko ollu 12v?Näin ainakin junnujulkaisu keroo ja näyttää kuvan kera.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Carlos kirjoitti:
Ja vielä kerran samaan syssyyn, HIFK:hon ei sitten kannata edes miettiä koskaan palaavansa. Ei onnistu. Olet narri. Olet pelle. QUOTE]

Eikös näin kirjoitettu/sanottu myös vuonna 2000 Tuomo Ruudusta? Mutta kelpasi sitten kaksi vuotta myöhemmin takaisin...
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nickelback kirjoitti:
Tätä ei tunnu myöskään muiden joukkueiden fanit ymmärtävän.

Onkohan se niin, että muut eivät ymmärrä vai eikö Nordenskjöldinkadulla ymmäretä?

Täällä huudellaan, että Hirschovitsiin uskottiin monta vuotta ja tässä kiitos. Voin minä teille faktat kaivaa, jos haluatte. Palstoilla on Hirschovitsia haukuttu ikuiseksi lupaukseksi ja ties miksi. Syksyllähän te olitte potkimassa Hirsoa SaiPaankin.

Jos Hirso saa enemmän palkkaa Jokereissa kuin HIFK:ssa, niin tottakai hän pelaa Jokereissa. Sama toisinpäin. Jääkiekko on BISNESTÄ, ei mitään USKONTOA. Seurauskollisuus alkaa olla pikkuhiljaa aika vanha läppä.

Samalla periaatteella Janne Laakkonenkin on uskoton rahan huoraaja. HIFK:lla on riveissään monta rahan ja glorian perässä tullutta pelaajaa. Eivätkö he ole kusipäitä?

Onneksi jotkut pelaajat näyttävät suorastaan häikäisevää esimerkkiä näille huorille pelaamalla koko uransa samassa seurassa ja olemalla oikeita ÄIJIÄ, joukkueidensa kapteeneja. Jätettäköön arvoitukseksi kuka tämä on.

Ja mitä tulee Hirschovitsiin ja IFK:n yhdennäköisyyteen, niin omapahan on ongelmanne mikäli pidätte hyppelemisestä ja mussuttamisesta kentällä ynnämuusta neiteilystä. Minä en pidä. Onko IFK todella se porukka, josta ensimmäisenä tulee mieleen epärehti peli?
 

Larry

Jäsen
Voivoivoivoivoivoi!

Kimi, olit IFK:ssa joukkueen paskin vaikka kuinka kauan ja vihdoin kun onnistuit, päätit siirtyä kilometrin kauemmas. Vitun pelle! Toivottavasti et IKINÄ saa tilaisuutta pukea HIFK-paitaa yllesi enään. Toivottavasti et TODELLAKAAN saa sopimusta toisen lempiseurani, NY Rangersin kanssa. Haista paska!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
rico kirjoitti:
Täällä huudellaan, että Hirschovitsiin uskottiin monta vuotta ja tässä kiitos. Voin minä teille faktat kaivaa, jos haluatte. Palstoilla on Hirschovitsia haukuttu ikuiseksi lupaukseksi ja ties miksi. Syksyllähän te olitte potkimassa Hirsoa SaiPaankin.

Kovin on vähäistä ymmärrys kiekkobisneksestä, jos käsität netin keskustelupalstan samana kuin organisaation ja joukkueenjohdon.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
rico kirjoitti:
Samalla periaatteella Janne Laakkonenkin on uskoton rahan huoraaja. HIFK:lla on riveissään monta rahan ja glorian perässä tullutta pelaajaa. Eivätkö he ole kusipäitä?
Itsepähän juuri osoitit ettet ymmärrä. Kysehän ei ole siitä, että pelaaja siirtyy pois joukkueesta isomman rahan perään. Kyse on siitä, että IFK kasvatti siirtyy IFK:sta Jokereihin isomman tukun perässä. Tuskin tämä siirto olisi saanut edes omaa ketjua jos kyseinen jannu olisi siirtynyt esim. Tapparaan.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Olenko eksynyt narrien osioon vai miksi joka toinen kirjoittaja vähintään on narri tai ainakin suosikkijoukkueen kohdalla on näin? Toveri makarovin väittämä siirron taustasta ei käsittääkseni ole täysin oikea, sillä Sheddenin osuus siirtoon on ollut ilmeisen suuri siitä lähtien kun herra päätti hypätä narrien valmentajaksi. Voisi heittää kysymyksen ilmaan, olisiko HIFK pelannut finaaleissa asti ilman näitä narrivirityksiä kesken kautta, käsittämättömän paljon pelin taso ainakin heikkeni vuodenvaihteen jälkeen.
 

Paukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimille terveisia perseesta.

Olet petturi eika siita paase mihinkaan.

Vuosia sinuun luotettiin ja odotettiin lapimurtoa ja se kun tuli palkitsit seuran tallaisella tempulla. HAPEA!

Toivottavasti urasi kaatuu tahan siirtoon.

Ja anteeksi etta pisteet puuttuvat a:n ja O:n paalta, olen ulkomailla.
 

trigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC member #24
Kimi

Toivon, että teit päätöksesi täydellä sydämmellä.
Toivon, että nautit uudessa seurassasi sitä samanlaista kunnioitusta ja tunteenpaloa mitä Ifkssa koit.Olit yksi niiistä ihmisistä, joista aina huokui Ifk-henki.
Päätöksesi on varmasti ollut sinulle vaikea, mutta sinun on pystyttävä sen kanssa jatkossa elämään.Meidän ei sen kanssa tämän päivämäärän jälkeen onneksi tarvitse.
Ja muista tämä kirjoitus sillä hetkellä, kun sinulla polttaa kiekko lavassa siniviivalla yvtä pyöritellessä, että suurin osa sinun uuden seurasi kannattajista tuskin pitää sinua omanaan ja jos mokaat on sinun niskaasi helppo kaataa moniakin pettymyksiä.Toittavasti silloin luot katseesi alaspäin ja huomaat sen silmää iskevän ilkikurisen naaman.Iske sille silmää takaisin, koska se on, mitä sinulla on juuri nyt jäljellä.
Itse et kuulunut millään muotoa suosikkipelaajiin kannustamassani seurassa,mutta olit kuitenkin aina yksi meistä.
Ei huolta, en aio buuata tai viheltää sinulle kun tulet Nordikselle vierailulle,sillä se vaatisi minulta jonkunlaisia tunteita.Uskon että entiset veljesi kaukalossa pitävät huolen siitä,että saat olla valppaana, kiekon kanssa tai ilman.
Elämä on täynnä valintoja.Toivottavasti teit sen oikean.
Minulle se on IFK.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea
En kyllä ymmärrä tätä vouhkotusta siitä, että Hirso käänsi takkinsa ja niin edelleen. Tuskin edes suurin osa IFK:ssa jatkavista pelaajista ottaa siirtoa noin "raskaasti" kuin kannattajat täällä. Toisaalta, pelaajat tietävät tekevänsä duunia, jolla elättävät perheensä ja tunteet, jotka pinnassa räiskyvät osataan kumminkin jättää kaukaloon. Sitähän tässä on monessa yhteydessä korostettu, että se mitä kaukalossa tapahtuu, jää kaukaloon.

Painottaen pelaajien ammattimaisuutta, ei myöskään kesken kauden tehdyt diilit vaikuta pelipanokseen. Tästä voi mielestäni käyttää esimerkkinä tämän kauden HPK:ta pudotuspeleissä. J-P Laamasen tiedettiin lähtevän Kärppiin, sai aivotärähdyksen ja pelasi pelit loppuun. Jyrki Louhen siirto Jokereihin oli selvillä jo pitkään: pelasi ensimmäisestä kierroksesta asti polven sivuside poikkinaisena. Voutilaisen muuttaminen länsinaapuriin oli selvillä - missasi kuitenkin vain yhden pelin polven takia.

Kannattajilla on kuitenkin tunteet pelissä ja joukkue on enemmän kuin pelkkä lauma jätkiä lätkimässä kiekkoa. Ymmärrettävää pettymys kuitenkin on, mutta Juudakseksi nimittely ja hirttosilmukoiden virittely on kuitenkin lapsellista. Pitkälti on asia kiinni siitä miten sitä haluaa käsitellä.
 

julle-jr

Jäsen
rico kirjoitti:
Jos Hirso saa enemmän palkkaa Jokereissa kuin HIFK:ssa, niin tottakai hän pelaa Jokereissa. Sama toisinpäin. Jääkiekko on BISNESTÄ, ei mitään USKONTOA. Seurauskollisuus alkaa olla pikkuhiljaa aika vanha läppä.

Jääkiekko on bisnestä, jota ei tehtäisi ilman maksavia faneja. Fanit taas seuraavat jääkiekkoa sen herättämien tunteiden ja elämysten takia. Ainakin itse saan syvimmät tunteet ja elämykset suosikkiseuraani seuraamalla. Kaikkein vahvimmat tunteet aiheuttaa suosikkiseurani omat kasvatit, sen jälkeen tulevat pelaajat, jotka ovat syystä tai toisesta profiloituneet ns. IFK-laisiksi. Esim. Turo Järvisen tekemä jatkoaikamaali pudotuspeleissä tuntui uskomattoman hyvältä, paremmalta kuin esim. Hauhtosen tekemä.

Tällainen pelkkä "jääkiekko on bisnestä, jossa tärkeintä on joukkueen menestys" ajattelutapa vähentää huomattavasti ainakin omaa tunnelataustani peliä kohtaan. Katsojana pelistä saa huomattavasti enemmän irti, jos tietää, että pelaajat haluavat antaa kentällä kaikkensa sen takia, että rakastavat edustamaansa ja katsojan fanittamaa seuraa. Jos taas pelaajat vaihtavat suoraan pahimman vihollisen leiriin, aiheuttaa se väistämättä paskoja fiiliksiä, koska se osoittaa että kyseinen pelaaja ei juurikaan arvosta seuraansa. Tällaisen pelaajan edesottamukset kentällä taas eivät anna kovinkaan syviä elämyksiä katsojalle, koska katsoja tietää että pelaaja tekee kaiken vain itsensä tai rahan tms. takia. Samalla katoaa jääkiekkopelin tärkein osa-alue, eli tunne. Mielestäni rakastetun seuran kasvatin ja suojatin siirtyminen vihatun seuran leiriin ei ole millään mittarilla mitattuna hyvä asia, koska pelaaja omalta osaltaan tasoittaa näiden seurojen välistä kuilua ja pelistä saadut elämykset ja fiilikset ovat monta luokkaa laimeampia ja katsojan syyt maksaa ylihintaa lipuista vähenevät. Tämä taas ei liene jääkiekon etu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös