Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 647 266
  • 2 874

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mä taas toivon, että kaikenlainen Espoo-hypetys jäisi vähemmälle. Nyt kun on KiVan kanssa yhteistyötä ja muutenkin. Tunnen paljon Espoossa asuvaa porukkaa, jotka diggaavat Bluesia, mutta eivät tänne hiljan muuttaneina oikein osaa lähteä mukaan tähän espoolaisuuden kaikessa toistuvaan ylistämiseen. Mulle tuo sininen on teemana hyvä, vaikka itse miellänkin itseni tyystin espoolaiseksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Koko "valitsesininen" -teema alkaa olemaan jo vähän kulunut. Fanien lanseerama KPS - Kannata paikallista seuraasi slogan tavoittaisi yleisön paljon paremmin.
Aika kauan toi HIFK on käyttänyt tota "en gång ifk, alttid ifk" slogania. Mutta siinä olen sun kanssa samaa mieltä että toi "Kannata paikallista seuraasi" slogan on tavallaan parempi. Toisaalta jos Blues haluaa esim. houkuettalla katsojia Lohjalta ja Kirkkonummelta niin niihin ei vältämättä toi "Kannata paikallista seuraasi" toimi. Tiedän yhden Blues-fanin joka ei ole syntynyt tai asunut Espoossa joten tällaisiakin tyypejä on siis oikeasti olemassa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Aika kauan toi HIFK on käyttänyt tota "en gång ifk, alttid ifk" slogania. Mutta siinä olen sun kanssa samaa mieltä että toi "Kannata paikallista seuraasi" slogan on tavallaan parempi. Toisaalta jos Blues haluaa esim. houkuettalla katsojia Lohjalta ja Kirkkonummelta niin niihin ei vältämättä toi "Kannata paikallista seuraasi" toimi. Tiedän yhden Blues-fanin joka ei ole syntynyt tai asunut Espoossa joten tällaisiakin tyypejä on siis oikeasti olemassa.
Tähän olisi helppo sanoa, että pidetään "KPS" Espoossa ja "Valitse Sininen" muualla. Pääslogan olisi kuitenkin hyvä pitää samana pidemmän aikaa ja siihen päälle kausikohtainen tyyliin "Never give up" ja mitä noita nyt on ollut. Mielestäni molemmat, "Kannata paikallista seuraasi" ja "Valitse Sininen" ovat molemmat hyviä.
 

BlueDogs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki espoolaiset
Tämä twitteristä:

"BluesFanClub ‏@BluesFanClub1 24 min

Fanikausikortit tänään jaossa fanipisteen läheisyydessä! Muistakaa myös, että BFC:n jäsenyys on edellytyksenä fanikausikortille."

Tämä Bluesin nettisivuilta päivän ottelun infosta:

"Espoo Bluesin kausikortin kaudelle 2014-15 hankkineet pääsevät seuraamaan ottelua Areenalle veloituksetta nimilistaa vastaan. Kausikortin omistajille jaetaan uudet kausikortit sisäänpääsyn yhteydessä klo 17:30 alkaen. "

Onkohan jollakin havaintoa miten niille kausarit tulee, jotka eivät tänään hallille pääse/vaivaudu/ehdi jnejne?

Mistään kun ei taas löydä infoa!

PIAN SE ALKAA!!! ELI ALKAIS JO!!!!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Espoossa näkyy enemmän jullien mainoksia kuin paikallisen seuran. Ei hyvä.

Julleilla on enemmän varaa mainostaa.

Minulle riittää että julleja kyykytetään viime vuotiseen tapaan kaukalossa. Dominokoot bussipysäkkejä.
 
Viimeksi muokattu:

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Julleilla on enemmän varaa mainostaa.

Minulle riittää että julleja kyykytetään viime vuotiseen tapaan kaukalossa. Dominokoot bussipysäkkejä.

Väärä asenne mun mielestä. Kyllä mua vieläkin vituttaa, kun finaalisarjassa Baronalla oli enemmän punaista kuin sinistä. Totta kai meille super-diggareille pelit on se ykkösjuttu. Fakta on vaan, että ei näitä pelejä Espoossa loputtomiin katselle, jos ei saada lisää väkeä hallille. Kysymys on myös siitä iänikuisesta uskottavuudesta. Ja kyllähän tässä ollaan yritetty viritellä sitä sininen vs. punainen derbyä jo hetken aikaa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Väärä asenne mun mielestä. Kyllä mua vieläkin vituttaa, kun finaalisarjassa Baronalla oli enemmän punaista kuin sinistä. Totta kai meille super-diggareille pelit on se ykkösjuttu. Fakta on vaan, että ei näitä pelejä Espoossa loputtomiin katselle, jos ei saada lisää väkeä hallille. Kysymys on myös siitä iänikuisesta uskottavuudesta. Ja kyllähän tässä ollaan yritetty viritellä sitä sininen vs. punainen derbyä jo hetken aikaa.

Pavlovin Koira tarkoitti varmaan että kaukalossa ja katsomossa?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Väärä asenne mun mielestä. Kyllä mua vieläkin vituttaa, kun finaalisarjassa Baronalla oli enemmän punaista kuin sinistä.

Toisaalta ei ole sen jälkeen ollut. Tai on siellä ollut varmaan paljon punaista mutta eivät ole ainakaan kuuluneet minnekään. Eivät Espoossa eivätkä sanottavammin kotihallissaankaan.

Minusta on hyvä että Espoossa ylipäätään on Bluesin mainoksia näkyvillä. Resurssit seuralla eivät valitettavasti ole sellaiset että määrässä pystyttäisiin kilpailemaan IFK:n kanssa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Julleilla on enemmän varaa mainostaa.
Ja varmaan Hifkin Timo Everi on osannut jubata hyvät diilit.

Tosta bussipysäkkien mainoksista on näköjään viime vuosina tullu joku reviirin merkkaus juttu. Mutta oikeasti niitä kanattaa kuitenkin verrata esim. vaalimainoksiin. Varmaan jokainen hiffaa sen että onko siinä mainoksessa joko Stubb taikka Arhinmäki niin tuskin saa ketään äänestämään kyseistä henkilöä. Vaan se työ tehdään jossain muualla. Eli noillakin mainoksilla nyt vaan loppujen lopuksi muistuteaan että ollaan edelleen elossa ja vahvistetaan brändin mielikuvaa.

Mutta jos se mielikuva onkin mainoksen kohteesta negatiivinen niin sitten kyseinen mainos vahvistaa vaan tätä mielikuvaa. Eli se että Hifk mainostaa agresiivisesti Espoossa todenäköisesti vituttaa niitä Blues-faneja joille on tärkeää kanattaa paikkalista seuraa ja vahvistaa heidän sitoutumistaan Espoon Bluesiin.

Kun tuli puheeksi niin omasta mielestä toi Hifkin "isältä pojalle, äidiltä tyttärelle" - mainoskamppis on suoraan sanoen tylsä ja aneeminen. Voi olla että en näe kamppiksen neroutta kun olen mainoksen viestiin jokatapauksessa negatiivisesti latautunut.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kun tuli puheeksi niin omasta mielestä toi Hifkin "isältä pojalle, äidiltä tyttärelle" - mainoskamppis on suoraan sanoen tylsä ja aneeminen. Voi olla että en näe kamppiksen neroutta kun olen mainoksen viestiin jokatapauksessa negatiivisesti latautunut. Mutta jotenkin tuli mieleen että Hifkin markkinointipäälikkö on kopissaan miettinyt että kun viime vuoden mainoksessa oli yksi kilpi niin laitetaan tänä vuonna sitten kaksi.

No sikäli suhtautumisesi on varmasti ymmärrettävä että ei noita mainoksia ole suunnattu seuraan vihamielisesti suhtautuville eikä edes neutraalisti suhtautuvillle vaan kannattajille. Nuohan on tarkoitettu nimenomaan herättelyksi ja muistutukseksi "omille" että "hei, kausi alkaa".

Seuramainonta ylipäätään on lähes sataprosenttisesti sen luontoista, että sillä pyritään vahvistamaan jo olemassaolevaa sitoutumista. Yhtään uutta kannattajaa tuskin mainoksilla edes tavoitellaan. Siinä mielessä on aivan eri asia mainostaa jotakin urheiluseuraa kuin purukumia.
 

Kisalihis

Jäsen
Saattaahan se olla julleillakin tila kaventumassa. Jokerit vie satunnaiskatsojia KHL:n uutuudenviehätyksellä ja Espoo sinistyy, kun uusi johtoporras kaikesta huolimatta nostaa Bluesia pikkuhiljaa ylös.

Sellainen mutu tuli, että isältä pojalle -kampanjalla vedottaisiin niihin IFK-isiin ja -äiteihin, joiden lapset haluaa katsomaan KHL-tähtiloistetta tai Espoon puolella siirtyvät Bluesin leiriin.

Hyvä, että Blues mainostaa, mutta turha on lähteä mihinkään nokittelukilpailuun rajallisilla resursseilla.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sellainen mutu tuli, että isältä pojalle -kampanjalla vedottaisiin niihin IFK-isiin ja -äiteihin, joiden lapset haluaa katsomaan KHL-tähtiloistetta tai Espoon puolella siirtyvät Bluesin leiriin.

Hmm. Näin varmaan on. HIFK ratsastaa perinteillä, Blues katsoo tulevaisuuteen kun taas Jokerit tarttui hetkeen.
 
Hyvä, että Blues mainostaa, mutta turha on lähteä mihinkään nokittelukilpailuun rajallisilla resursseilla.

Kansalaisaktivismi nostaa päätään: Fanien mielenilmaus: HIFK:n mainosten päälle teipattiin mustat ruksit

Pieni anarkia lienee aina paikallaan, varsinkin sellaisessa tapauksessa kun naapurikaupungin joukkue koittaa vallata Espoon bussipysäkkejä. Kampanja on kokenut hyvän päivityksen viime vuodesta, enää ei hajoteta pysäkkejä jotka on verhoiltu punaisilla väreillä vaan tyydytään korjaamaan vain sanoma.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Heikolta näyttää. Liiga alkaa Bluesin osalta huomenna, mutta seura ei näy eikä kuulu missään. Tv, radio, lehdet, nettijulkaisut... en ole törmännyt Blues-mainoksiin missään, ja median ennakoissa joukkuetta ei pahemmin noteerata. Kadunvarsimainontaan en osaa ottaa kantaa, kun en Espoon suunnalla juurikaan liiku, mutta ilmeisesti HIFK ja Blueskannattajat ovat ne aktiiviset toimijat tässä.

Some on pyörinyt entiseen malliin Nikkisen lähdön jälkeen, eli ilmeisesti se oli Jenni Jäntin harteilla jo aiemmin. Bluesin some-materiaali on sellaista ihan peruspätevää, mutta valitettavasti aika yllätyksetöntä ja kaavoihin kangistunutta. Plus että se sosiaalinen ulottuvuus jää aika vajaaksi - fb-päivitykset keräävät tykkäyksiä ja muutaman typerän kommentin, siinäpä se. Tuohon toivoisi vähän uutta otetta.

Seuran talousvaikeuksista puhuttaessa on joskus aiemmin kauhisteltu Bluesin toimiston kokoa, kun siellä on ollut kaikennäköistä myyjää sun muuta, mutta eihän tuossa tiimissä ole kuin yksi tyyppi joka varsinaisesti työskentelee markkinoinnin kanssa. Ei ihme että on hiljaista.


ps: hitto että on muuten ankeata kirjoitella tälle uudelle Jatkoajalle, omasta tekstistä ei saa oikein mitään otetta.
 

Enslaved

Jäsen
Kadunvarsimainoksiin on tullut törmättyä, mutta muuten ei tule mieleen, että olisi nähnyt mainontaa Selloa lukuun ottamatta. Parasta mainosta tähän hetkeen olisi huomenna voitto IFK:sta. Sen verran tyhjiltä näyttää kotiavauksen katsomot, että tätä menoa tulee jäämään aika kauas tavoiteltu keskimääräinen 5100 katsojaa. Ei ole vielä espoolaiset heränneet lauantain kotiavaukseen. Pari päivää ennen peliä pitäisi olla jo halli täyttymässä olkoonkin kyseessä El Plastico.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Parasta mainosta tähän hetkeen olisi huomenna voitto IFK:sta. Sen verran tyhjiltä näyttää kotiavauksen katsomot, että tätä menoa tulee jäämään aika kauas tavoiteltu keskimääräinen 5100 katsojaa. Ei ole vielä espoolaiset heränneet lauantain kotiavaukseen. Pari päivää ennen peliä pitäisi olla jo halli täyttymässä olkoonkin kyseessä El Plastico.

Tuohon matsiinhan tarjottiin jo alelippuja. Rajoitettu tarjous toki, mutta aika huolestuttavaa jos kotiavaukseen ja lauantai-peliin ei löydy katsojia.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Blues on näkynyt kadunvarsimainoksissa ja bussien kyljissä viimevuotiseen tapaan.

Täällä näköjään joka vuosi tähän aikaan samat päivittelyt. Jos peli on lauantaina niin eihän sinne vielä keskiviikkona ole lippua koskaan hankkineet muut kausikorttilaiset ja pari hassua muuta. Tänään toivottavasti voitto tai ainakin hyvä taistelu niin se varmaan buustaisi hyvin huomista lippukauppaa. Katotaan sitten lauantaina onko aihetta huoleen. Pelsumatsi ja mökkikausi vielä kesken, niin sanoisin että 4500:aan asettuva asettuva yleisömäärä olisi ihan ok. Ensi viikolla sitten toivottavasti IFK-matsissa häkki täyteen mikä nostaa keskiarvoa joksikin aikaa vaikka tulisi hiljaisempiakin matseja.

Noista kannattajakausarin omistajille suunnatuista kaverilipuista. En tiedä mikä muilla tilanne, mutta itselläni että hemmetin vaikea löytää ketään jolle tuo vitosen lipun tarjoaisin. Kaikki potentiaaliset tyypit jotka tiedän kun ovat myös kausarilaisia. Mutta jos vaikka tällä löydän jonkun niin laita yyveetä niin saat femmalla lipun pelsumatsiin. EDIT: lippu meni.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös