Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 654 713
  • 2 933

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eiköhän siellä toimiston väkikin ole lomalla ollut ja lomansa ansainneet. Ensiajatus on että pelaajalistan päivittäminen nettiin on tärkeää, mutta kun mietin esim. omia töitäni, niin se menisi auttamatta vähemmän tärkeiden asioiden mappiin. Voitte sanoa minua vaikka savolaiseksi (tai muuten vaan kieroksi), mutta mielestäni on vain hyvä asia, jos työntekijöillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin nettisivujen päivittäminen. Talous edellä mennään. Voi kyllä olla että aliarvioin webbisivujen päivityksen tärkeyuden. Facebook-sivullehan on muuten tullut päivityksiä keskimäärin ainakin 1 päivässä (pl. esim. viime viikonloppu).
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
En ihan ymmärrä tuota avautumista ja ettei sivuilta löytyisi ajankohtaista tietoa. Mailia tuli perjantaina, harjoitusotteluista on tullut ennakkoja, raportteja ja maalikoosteita ja somea päivitetään useita kertoja viikossa.

Loukkaantuneiden osalta taas en näe mitään lisäarvoa tiedottaa miksi pelaaja X on poissa harjoitusottelusta kun kauden alkuun on vielä yli 3 viikkoa. Lähempänä kauden alkua voi sitten tiedottaa jos joku ei ole kunnossa ns. tosipelien alkaessa. Try-out miesten osalta taas mitään tuskin on vielä tiedotettavana kun kerran try-out on molemmilla elokuun loppuun asti.

Sen verran taas olen nimimerkin Blöö samoilla linjoilla että kun niitä ennakoita ja raportteja sinne kuitenkin väsätään niin ei luulisi olevan edes tunnin hommaa päivittää tuo pelaajalista kuntoon. En keksi mitään järkevää syytä miksei tuota asiaa voitaisi pitää ajan tasalla joten tässä asiassa kritiikki on mielestäni paikallaan.

Ps. Onhan sinne tänään vielä päivitetty uutinen keskiviikon pelistä joten sitä suuremmalla syyllä hieman ihmettelen tätä.
 
Viimeksi muokattu:

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kuin tilauksestahan muutama tunti sitten seuran Facebook- ja nettisivuille ilmestyi infoa keskiviikon matsista. Huomioni kiinnittyi kohtaan, jossa kerrottiin Areenan "mittavista" uudistuksista ja niistä johtuvista muutoksista lipunmyyntiin (liput saa vain netistä).

HUOM! Ottelussa on poikkeuksellisesti rajoitettu katsomokapasiteetti Areenan mittavista uudistuksista johtuen.

Melkein jännittää onko Baronalla sitten tehty enemmänkin remppaa :) Tästähän oli jotain puhettakin Barona Areena-ketjussa jokin aika sitten. Varovaisen toiveikkaat fiilikset kuitenkin, toivon mukaan ainakin ovilla tapahtuneeseen tökkivään lipunmyyntiin olisi sunniteltu jotain parannuksia.

Sitten vielä ketjun aiheeseen: hämmästelen ettei tuosta uudesta kaukalosta ole muuta infottu kuin pari hassua kuvaa Twitterissä. Kyllähän siitäkin jonkun uutisen olisi voinut kirjoitella, kun pitkään piti arvuutella tuleeko sitä ollenkaan. Erityisesti kaukalon mitat kiinnostavat, eikös se ennen ollut maksimimittainen 30x60-metrinen lentokenttä?
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuin tilauksestahan muutama tunti sitten seuran Facebook- ja nettisivuille ilmestyi infoa keskiviikon matsista. Huomioni kiinnittyi kohtaan, jossa kerrottiin Areenan "mittavista" uudistuksista ja niistä johtuvista muutoksista lipunmyyntiin (liput saa vain netistä).

Tuntuu kummalliselta että tuo vaikuttaisi perinteiseen lipunmyyntiin. Vaikkakin toki onhan se nopeampaa päivittää nettiin kuin omaan järjestelmään, jollaisesta ei yleensä ota Eskokaan selvää...

Melkein jännittää onko Baronalla sitten tehty enemmänkin remppaa :) Tästähän oli jotain puhettakin Barona Areena-ketjussa jokin aika sitten. Varovaisen toiveikkaat fiilikset kuitenkin, toivon mukaan ainakin ovilla tapahtuneeseen tökkivään lipunmyyntiin olisi sunniteltu jotain parannuksia.

Miten olisi lipunmyyntiautomaatti tai siis 5 kappaletta sellaisia? Tähän tarvittaisiin kortin/käteisen lukija, internetyhteys, vähän rautaa ja softaa. Saattaisi tietysti maksaa x00 000 eur, mutta maksaahan se lipunmyyjän palkkakin.

Sitten vielä ketjun aiheeseen: hämmästelen ettei tuosta uudesta kaukalosta ole muuta infottu kuin pari hassua kuvaa Twitterissä. Kyllähän siitäkin jonkun uutisen olisi voinut kirjoitella, kun pitkään piti arvuutella tuleeko sitä ollenkaan. Erityisesti kaukalon mitat kiinnostavat, eikös se ennen ollut maksimimittainen 30x60-metrinen lentokenttä?

Veikkaan (edelleen) että uudesta kaukalosta tullaan ottamaan paras mahdollinen markkinointiarvo irti. Tai ainakin isoa rahaa yritetään. Ehkä keskiviikona nähdään millainen ilotulitus tuo uuden kaukalon käyttöönotto tulee olemaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Veikkaan (edelleen) että uudesta kaukalosta tullaan ottamaan paras mahdollinen markkinointiarvo irti. Tai ainakin isoa rahaa yritetään. Ehkä keskiviikona nähdään millainen ilotulitus tuo uuden kaukalon käyttöönotto tulee olemaan.

En oikein ymmärrä, mitä markkinointiarvoa turvakaukalosta voi saada, kun joka hallissa on nykyään sellainen. Ja nimenomaan pitää olla. Markkinoitaisiinko tyyliin: jes, meilläkin on turvakaukalo, oltiin yksi viimeisistä liigajengeistä, joka hankki sellaisen! Toki kaukalon mitat on kiva kertoa, mutta sen ehtii myöhemminkin. Huomenna näkee jo, onko kaukalo suunnilleen samankokoinen kuin aiempi.

Olisiko lipunmyynti kiinni esim. sen takia, että sinne vedetään paremmat piuhat verkkoyhteyttä varten? Ilmeisesti huonojen yhteyksien takia lipunmyynti on takunnut aiemmin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minä toivoisin, että lipunmyyntiin tehtäisiin lisää myyntipisteitä.

Mitä olen muita halleja seurannut niin ei Buranalla minusta sen huonommin myyntipisteitä ole. Jokin vaan siinä myyntiprosessissa tökkii. En tiedä mikä kun en ole myyjien työtä siellä seurannut.

Alkaako jengi vasta siellä lippuluukulla pähkäillä että mistäköhän päin hallia sen paikan ottaisin? Minusta sen pitäisi mennä niin että asiakkaalta vain kysyttäisiin minkä hintaryhmän paikan ottaa ja sitten vain lippu läiskäistään käteen. Valmiiksi tulostettuna. Ei niin, että ensin asiakas arpoo luukulla paikkaa ja sen jälkeen myyjä lähtee jonnekin kauemmas tulostelemaan lippuja. Paikkojen valinta niille, ketkä ostavat etukäteen lippunsa Lippupalvelun sivulta. Ja ylipäätään pitäisi kannustaa siihen ennakkoon ostamiseen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Alkaako jengi vasta siellä lippuluukulla pähkäillä että mistäköhän päin hallia sen paikan ottaisin? Minusta sen pitäisi mennä niin että asiakkaalta vain kysyttäisiin minkä hintaryhmän paikan ottaa ja sitten vain lippu läiskäistään käteen. Valmiiksi tulostettuna. Ei niin, että ensin asiakas arpoo luukulla paikkaa ja sen jälkeen myyjä lähtee jonnekin kauemmas tulostelemaan lippuja. Paikkojen valinta niille, ketkä ostavat etukäteen lippunsa Lippupalvelun sivulta. Ja ylipäätään pitäisi kannustaa siihen ennakkoon ostamiseen.

Luultavasti alkaa, mutta liput eivät missään nimessä saa olla valmiiksi tulostettuna vaan myyjän vieressä pitää olla 100-varma lipputulostin, josta saa toivotun tiketin tulos sekunneissa. Näinhän se kait menee edelleen Lippupalvelun ja Lippupisteen myymälöissä (en ole ihan varma, kun ostan nykyään omat lippuni netistä).

Joskus olen todistanut tätä, että liput ovat valmiiksi tulostettuna ja voi herranen aika sitä sotkua, kun oikeaa lippupinoa ei löydy mistään.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Luultavasti alkaa, mutta liput eivät missään nimessä saa olla valmiiksi tulostettuna vaan myyjän vieressä pitää olla 100-varma lipputulostin, josta saa toivotun tiketin tulos sekunneissa. Näinhän se kait menee edelleen Lippupalvelun ja Lippupisteen myymälöissä (en ole ihan varma, kun ostan nykyään omat lippuni netistä).

Joskus olen todistanut tätä, että liput ovat valmiiksi tulostettuna ja voi herranen aika sitä sotkua, kun oikeaa lippupinoa ei löydy mistään.

Ok, idea varmaan kuitenkin tuli selväksi. Itse olen Espoossa kerran todistanut sitä että kun olen ostanut lipun on myyjä lähtenyt jonnekin viereiselle tiskille sitä tulostamaan.

Jokin tuossa lipunmyynnissä vaan tökkii kun siellä on sattunut tilanteita joissa halli on hyvä jos puolillaan mutta silti osa lipun ostajista pääsee katsomoon vasta ekan erän jälkeen.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ei kai olisi kovin vaikea toteuttaa sellaista, että kriittisimmissä tilanteissa lippujonon viereen hallin ulkopuolelle tulisi jokunen ylimääräinen myyjä esimerkiksi yläkatsomon lippunipun kanssa tarjoamaan lippuja jonon sivusta tyyliin "jos maksat käteisellä, tästä saa yläkatsomon lipun heti". Tai kai sitä kaksikin eri hintakategoriaa menisi tuolla tavalla.

Toimi kesällä eräässä toisessa urheilutapahtumassa toisella paikkakunnalla erittäin hyvin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mitä olen muita halleja seurannut niin ei Buranalla minusta sen huonommin myyntipisteitä ole. Jokin vaan siinä myyntiprosessissa tökkii. En tiedä mikä kun en ole myyjien työtä siellä seurannut.
Ongelma ei mun mielestä ole kapasiteetissa tai henkilökunnan osaamisessa, vaan resursseihin kohdistuva kapasiteettipiikki. Eli aika moni tuumaa että hallille on kiva mennä noin 15-30 minsaa ennen ottelun alkua. Jonoja syntyy heti kun hallin lippuluukulle tulevien ihmisten määrä ylittää myyntipisteiden asiakkaiden käsittelyajan.

Ja sitten joka jonoon mahtuu tosiaan ainanoita "häröasiakkaita" jotka rupee kyselemään joko lippujen hintaa tai sitä kumpaan suuntaan se vierasjengi nyt hyökkää kahdesti. Tai sitten joku naisasiakas jolta kestää ikuisuus löytää se lompakko sieltä kassin pohjalta. Näiden asiakkaiden palvelemiseen menee pikkaisen enemmän aikaa kun niiden jotka tottuneesti ilmaisee mistä haluaa lippunsa.

Mutta noi jonot on niin helppo välttää. Tulee joko ajoissa halille ostamaan sen lipun tai sitten ostaa sen netistä. Mutta jos haluaa sen lipun siitä ovelta siihen aikaan kun kaikki muutkin sen haluu niin sitten on jonotettava. Esim. itse olen joutunut jonottamaan Bluesin matsiin kerran tai kaksi viimesen 15 vuoden aikana.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tuosta on Hpk ketjussa enemmän asiaa, siellä kun on jo pelejä pelailtu.

HPK:n puolellakin kaukalo otettu ilolla vastaan! Blegin fanikatsomonkin toiminnalle varmaan vain parempi näin niin on enemmän aikaa keskittyä laulamiseen ja lippujen heiluttamiseen kuin itse pelin seuraamiseen jos sitä ei nurkista edes näe. Parempi tunnelma niin kaikilla muillakin hallissa olijoilla on kivaa! Toki pitäähän tilanne itse käydä paikan päällä tarkistamassa muttei taas hyvältä kuulosta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuulostaapa huonolta. No, huomenna sen näkee itse, mutta palautetta lähtee kyllä heti jos pleksit tarjoavat paskan näkyvyyden.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ne uudet pleksit on aikas elastisia, joten kai sellainen vääntyilevä muovi häviää pleksille näkyvyydessä. Lasista puhumattakssn. Ehkä turvakaukalo tarkoittaakin sitä, etteivät lapset ja Ilta-Sanomien toimittajat näe tappeluita ja siten järkyty?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kuulostaapa huonolta. No, huomenna sen näkee itse, mutta palautetta lähtee kyllä heti jos pleksit tarjoavat paskan näkyvyyden.
HPK:n puolelta luettua:

Todettakoon sen verran että kun Nordikselle asennettiin turvakaukalo vuosi sitten. Silloinkin havaittiin samanlaisia vääristymiä pleksien takia. Kun asiasta huomautettiin vaihdettiin kyseiset vääristymiä aiheuttavat pleksit vääristämättömiin. Ei pitäisi olla iso asia teilläkään.

Eli jos/kun tänään tuollaista havaitsette niin asiallista palautetta vaan toimistolle saman tien. Tietysti voidaan kysyä että jos tällainen on tiedossa niin miksi a) joku halli/joukkue hyväksyy edes ekassa vaiheessa tällaisen b) miksi pleksejä myyvä yritys myy tuollaista sekundaa?
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Ne "pleksit" on ilmeisesti jonkinlaista optisesti laadukasta polykarbonaattia.
Silti niiden läpäisy- ja vääristysominaisuudet ovat ihan eri maailmasta lasin kanssa.

Periaatteessa sivuille voisi varmaan laittaa lasit, mutta saattaapi olla että osa joustokaukalon oikeista hyödyistä poistuu tuossa samalla.

Viimeksi kun itse nordiksella kävin matsia katsomassa (varmaan helmi-maaliskuun vaihde) niin pitkilläkin sivulla oli nuo vääristävät lasit.

edit. Sen voisi vielä mainita, että kyllä sitä samasta mateerialista löytyy vielä laadukkaampikin versio varmasti, jossa nuo turvaominaisuudet säilyvät. Se kaikkein tasalaatuisin vaan maksaa sen viisi kertaa noiden "hyvälaatuisten" ruutujen verran.
Myös akryyli materiaalina varmasti on yksi vaihtoehto, mutta ei varmaan yhtä kiinnostava lähes ikuisesti kestävän polykarbonaatin rinnalla. Ja myös akryylissä on vääristymiä.
Sekin auttaa, jos pystyjakoja on harvemmin. NHL-kaukaloissahan on pitkillä sivuilla todella isot ruudut, jotka ovat siellä juuri tuosta syystä.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tämähän olikin hauska uutinen sellaiselle, joka istuu oikeastaan suoraan maalin takana... "Onko tuo musta töhnä nyt kiekko vai hanska?" Palautetta lähtee samantien, jos näkymässä on selviä haittatekijöitä. Pieni vääristymä ei varmaankaan haittaa, mut mut....
 

Kuutamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Suomen jääkiekkojoukkueet
Päivittääkö mun pädi huonosti fan clubin sivut vai enks mä tajuu jotain, kun rangaistusminuutit on mun mielestä jotain muuta, kuin fanisivuilla? Mm. Giliati istui jäähyllä parikin kertaa esim. Lohjalla.

Ei sikäli, hienot sivut ja silleen, mut mietin vaan...
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Päivittääkö mun pädi huonosti fan clubin sivut vai enks mä tajuu jotain, kun rangaistusminuutit on mun mielestä jotain muuta, kuin fanisivuilla? Mm. Giliati istui jäähyllä parikin kertaa esim. Lohjalla.

Ei sikäli, hienot sivut ja silleen, mut mietin vaan...

Nuo tilastot merkitään ihan käsipelillä ottelun kuulutusten mukaan, mitään virallisia tilastoja nuo eivät ole. Joissain peleissä ei ole ollut mahdollisuutta ylläpitää muuta kuin maalitilastoa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nettisivut ovat jälleen kuolleet. Mitään ajankohtaista ei nettisivuilta löydy. Edes joukkueen kokoonpano ei pidä paikkaansa.
No nyt on sitten kokoonpanokin päivitetty. Tehty ihan tänään kun siellä on Korhonen joka valitsi itselleen pelinumerokseen # 13. Mutta paljon mukavempaa on se että Zámorskýn nimi sieltä löytyy myös.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
No nyt on sitten kokoonpanokin päivitetty. Tehty ihan tänään kun siellä on Korhonen joka valitsi itselleen pelinumerokseen # 13. Mutta paljon mukavempaa on se että Zámorskýn nimi sieltä löytyy myös.

Vielä kun saisivat jotain infoa per pelaaja... Kun katsoo paikalliskilpailijoiden nettisivuja, niin takamatkalla ollaan. Pienellä vaivalla voi olla iso merkitys. Toivottavasti Jasonin haamu leijailee toimistolla edelleen ja asian eteen ollaan tekemässä jotain.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eilen kun palailin mökiltä kotiin huomasin että Espoon Keskuksen - Bembölen tienoille oli dösäpysäkeille ilmestynyt Bluesin mainoksia. Hieno homma!

Sapluuna on se sama "Valitse Sininen" kuin viime vuonnakin, toki eri pelaajakuvilla.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Muutos on tarpeen.

Kauniaisista eteenpäin Tapiolaan ajaessa näkyi bussipysäkillä Bluesin ja IFK:n mainoksia vuorotellen. Bluesin mainoksissa näkyi Kai Kantolan kuva.

Koko "valitsesininen" -teema alkaa olemaan jo vähän kulunut. Fanien lanseerama KPS - Kannata paikallista seuraasi slogan tavoittaisi yleisön paljon paremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös