Kevään/kesän kovimmat siirrot?

  • 165 848
  • 438

AkiHeino#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
波里王牌
Blake Robson:n siirto Ässiin!!!

Ai ei vai? No ei sitte...

HIFK:n Vesce vaikuttaa ulkomaalaisista kovimmalta.

Kotimaisista ehkä Kuusela toistaiseksi....
 

Toompe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Hankinnat

Mielestäni kiekkovirtuoosi Ryan Vesce on ylivoimainen ulkkarihankinta tähän mennessä.
Jos Ville Leino unohtaa diivailun, tekee kovia pisteitä muuten tasoltaan heikentyvässä SM -Liigasssa. Paras kotimainen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Onkos muuten kellään muulla tulijalla änärimatseja takana viimekaudelta kuin Jacinalla?
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Onkos muuten kellään muulla tulijalla änärimatseja takana viimekaudelta kuin Jacinalla?

Eikös Tuomas Pihlmanilla ole? No ettei offtopiciksi mene niin IFK:n Vesce taitaa tosiaan olla aika hyvä hankinta nykyliigaan. Ja sanoisin että Joni Lappalainen osoittaa ensi kaudella olleensa yksi kovimmista siirroista.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eikös Tuomas Pihlmanilla ole?
Jep, mutta ajattelin lähinä näitä ulkomaan eläviä joiden ura on täällä pohjoisssa vähän "hakusessa"(olisi pitänyt olla tarkempi).
 

McGregor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaiPa
Ja sanoisin että Joni Lappalainen osoittaa ensi kaudella olleensa yksi kovimmista siirroista.

Kovasti Tsaibulaiset hehkuttaa tätä Joni Lappalaista. Potentiaalia varmaan löytyy, mutta laitan kivekseni pantiksi että Joni ei ole nyt eikä kauden jälkeenkään yksi kovimmista siirroista! Het kärkeen muutama ketkä kiilaa edelle: Virtanen, Pihlman, Helminen D., Clarke, Öhman, Keller, Cook, Pesonen, Vesce, Nurminen...

Ei sillä että Tsaibussa monet unholaan haudatut lupaukset lunastavat ne odotukset joita heille joskus on annettu (Kossu, Snellmann, Tikkanen, Kokko, Ryhänen...), mutta turhaa hehkutusta tässä vaiheessa!
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rob Blake näyttää Ässissä epäilijöille närhen munat. Siitä ei epäilystäkään!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kovasti Tsaibulaiset hehkuttaa tätä Joni Lappalaista. Potentiaalia varmaan löytyy, mutta laitan kivekseni pantiksi että Joni ei ole nyt eikä kauden jälkeenkään yksi kovimmista siirroista! Het kärkeen muutama ketkä kiilaa edelle: Virtanen, Pihlman, Helminen D., Clarke, Öhman, Keller, Cook, Pesonen, Vesce, Nurminen...

Ei sillä että Tsaibussa monet unholaan haudatut lupaukset lunastavat ne odotukset joita heille joskus on annettu (Kossu, Snellmann, Tikkanen, Kokko, Ryhänen...), mutta turhaa hehkutusta tässä vaiheessa!

Eipä kyllä voi vielä kovin paljoa sanoa D. Helmisestä, Kelleristä, Cookista tai Vescestäkään, kun ei ole nähnyt yhtään peliä herrojen pelaavan liigassa. Ulkomaalaiset ja heidän sopeutumisensa maahan/liigaan/pelityyliin yms. on aina vähän kysymysmerkki. Siksi en heitä vielä nostaisi kovimpien siirtojen joukkoon ennen kuin ovat näyttäneet jotain liigassa, toki kaikilta löytyy potentiaalia ja ovat mielenkiintoa herättäviä pelaajia.
 
Kratenan siirto Kärppiin on ehdottomasti kovin. Tieto siitä että Kärpät scouttaa pelaajista myös henkisen puolen ja soveltuvuuden joukkuepelaajana takaa lähes 100% varman onnistumisen myös ulkomailla(Kärpissä). Etenkin kun joukkueessa on myös hyvä kaveri Bros. Kakkosena on Öhman ja Clarke Bluesiin. Muut ulkomaalaiset ovatkin enemmän tai vähemmän hakuammuntaa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tuzzi pisti linkkiä tuonne Kärppien omalle alueelle, mutta ruotsalaisten mukaan siis Mikko Lehtonen palaa Kärppiin. En tiedä onko kärppälasit päässä, mutta tuntuu että heittämällä liigan top5 pakki ja taso varmasti tiedossa. Aika kova siirto. Ainakin itsestä tuntuu kovemmalta kuin nää Kuuselat ja Kratenat(kovia toki neki), joita tänne on heitelty. Bumen paikkaaja on siinä.

Färjestadkin miestä ilmeisesti kovasti halusi, mutta parempi näin :)
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lehtonen oli jo edellisellä kaudella jäätävän hyvä. Mikkohan on ollut jo vuosia hyvänä päivänä erinomainen, mutta taso on heitellyt liikaa. Tuolla kaudella jostain löytyi kuitenkin tasaisuuttakin. Nyt on lisäksi vuosi vuoden kokemuksia rikkaampi, joten Lehtonen olisi kyllä tullessaan liigan top5-pakki.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kratena, Kuusela, Lehtonen (ehkä).

Valitkaa siitä. Kärpät eivät penaile hankinnoissaan. Kratena on nimenä outo, mutta Kärpät tuntevat kyllä tsekkinsä. Kuusela ja Lehtonen nyt tunnetaan jo entuudestaan.

Kuusela = Tuleva maalipörssin voittaja
Lehtonen = Liigan TOP-5 pakki
Kratena = Jatkanee Tenkratin, Brosin ja Ujcikin viitoittamalla tiellä

Ookko nää muualta ku Oulusta? Pelekääkkönää Junnoa?

Nuihin yliopistopelaajiin ei voi ottaa kantaa, mutta muista siirroista lienee kovin on Leinon siirtyminen stadiin floppaamaan.
 

ludvig

Jäsen
Liigan kovimmat sisäiset siirrot:

- Ville Leino
Maajoukkuesentteri, joka on runkosarjan lisäksi loistanut pleijareissa.

- Jori Lehterä
Laskisin melkeinpä kovimmaksi kaappaukseksi. Harvinaisen taitava ja lupaava pelaaja. Mätti tehoja viime kaudella sarjassa kuin sarjassa.

- Dale Clarke
Osaa puolustaa, hyökätä sekä pelata myös fyysisesti. Liigan top-3 puolustaja, miinuksia tuo paljon hyytyminen pleijareissa.

Ulkopuolelta tulleet pelaajat:

- André Benoit
Pisteet ja +/- -tilasto vakuuttavimmat.

- Eric Werner
Tehot kertovat paljon tämän puolustajan kiekollisista taidoista.

- Ryan Vesce
Pieni koko ei ollut rajoite P-Amerikassa tehoillessa, eikä se varmasti ole myöskään rajoite Suomessa. Pesee pehmeät kratenat viimeistään pleijareissa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
- Ryan Vesce
Pieni koko ei ollut rajoite P-Amerikassa tehoillessa, eikä se varmasti ole myöskään rajoite Suomessa. Pesee pehmeät kratenat viimeistään pleijareissa.

Plusmiinustilaston voittajat useimmiten ovat juuri niitä pehmeitä kavereita...
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Plusmiinustilaston voittajat useimmiten ovat juuri niitä pehmeitä kavereita...
Näinpä, ja Vescen -26 tehotilastossa ei kyllä ainakaan minulle kerro minkäänlaisesta kovuudesta ja kovasta tahdosta. Myöskin pistekeskiarvo (0.6375) ei kerro mistään suuresta taiteilijastakaan. Pilvilinnoissa elävät ne, jotka luulevat kyseisestä herrasta jotain sateentekijää.
 

ludvig

Jäsen
Plusmiinustilaston voittajat useimmiten ovat juuri niitä pehmeitä kavereita...

Tuota tilastoa selvästi merkittävämpi minulta huomaamatta jäänyt seikka on Kratenan Extraligan pleijareiden pistepörssin & maalikuninkuuden voitto kaudella 01/02. SM-liiga on kuitenkin fyysinen sarja Euroopan mittapuulla, ja näin uskon Vescen olevan parempi pelaaja tosipeleissä fyysiseen peliin P-Amerikassa tottuneena. Kauden jälkeen sen sitten näkee kumpi näistä pelaajista lopulta on ollut parempi.

Vescen +/- -tilastossa pitää huomioida umpisurkeat juokkueet (Falcons ja Senators). Esimerkiksi kaudella 05/06 kaudella Arttu Luttinen oli SM-liigassa tehopörssin kahdeksas (+17). Viime kaudella farmi-Senatorseissa hänellä kuitenkin oli +/- -sarakkeessa -22.
 

tompo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
wezq kirjoitti:
Näinpä, ja Vescen -26 tehotilastossa ei kyllä ainakaan minulle kerro minkäänlaisesta kovuudesta ja kovasta tahdosta. Myöskin pistekeskiarvo (0.6375) ei kerro mistään suuresta taiteilijastakaan. Pilvilinnoissa elävät ne, jotka luulevat kyseisestä herrasta jotain sateentekijää.

Rakas wezq. Olen aikojen mittaan lukenut useamman Sinun kirjoittamasi tekstin ja saan ikävä kyllä semmoisen kuvan, että vain sinun kirjoittamasi teksti on totuus. Sinä et jätä mitään pienintäkään reikää sanomisiin. Eli jos Vescestä tulisikin (huomaa isi-konditionaali!) nyt sateentekijä niin olisiko se vaan tuuria vai oliko hänellä hyvät laiturit vai mistä se johtui, koska hänhän ei missään nimessä voi olla sateentekijä. Jos kyseessä olisikin Jokereiden vahvistus, nimettömämpi sellainen niin hänhän olisi tietysti sateentekijä, koska Masa ja Doug ei voi erehtyä. Tietysti jotkuthan tuota Stapletonia kerkesi mollaamaan ennen aikoja.

Mutta ei muuta kuin hyvää loppukesää ja ota hetkeksi värilasit pois päästä.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rakas wezq. Olen aikojen mittaan lukenut useamman Sinun kirjoittamasi tekstin ja saan ikävä kyllä semmoisen kuvan, että vain sinun kirjoittamasi teksti on totuus. Sinä et jätä mitään pienintäkään reikää sanomisiin.
Muita myötäilevät tekstit eivät saa aikaiseksi minkäänlaista keskustelua, siksi onkin tärkeätä hieman liioitella tiettyjä asioita jotta niihin reagoidaan. Itse en usko Vescen tekevän itsestään minkäänlaista legendaa Suomessa, ainakaan ensi kaudella, mutta se onkin vain minun mielipiteeni. Iso reikähän tuossa edellisessäkin kirjoituksessa oli koska en omista kristallipalloa, vaan perustan näkemykseni miehen kokoon, tilastoihin ja Baxterin peluutukseen. Ensi kausi näyttää miten käy, näin kesällä on mukava spekuloida ja väitellä.
 

tompo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
wezq kirjoitti:
Muita myötäilevät tekstit eivät saa aikaiseksi minkäänlaista keskustelua, siksi onkin tärkeätä hieman liioitella tiettyjä asioita jotta niihin reagoidaan. Itse en usko Vescen tekevän itsestään minkäänlaista legendaa Suomessa, ainakaan ensi kaudella, mutta se onkin vain minun mielipiteeni. Iso reikähän tuossa edellisessäkin kirjoituksessa oli koska en omista kristallipalloa, vaan perustan näkemykseni miehen kokoon, tilastoihin ja Baxterin peluutukseen. Ensi kausi näyttää miten käy, näin kesällä on mukava spekuloida ja väitellä.

Tuo on tietysti totta, että olemalla vastarannankiiski saa keskustelua aikaan, mutta niissäkin olisi ihan kiva säilyttää jonkinlainen taso. Ei välttämättä niin hyökkäävää linjaa kuin itse harrastat.

Ei tuo kristallipallo tee sinun sanomaasi reiälliseksi. Sehän on ihan yleisessä tiedossa, että moisia palloja ei olemassakaan millä ennustetaan pelaajien suorituksia.

Itse vilkaisin pikaisesti itse Vescen tilastoja ja eipä ne nyt ainakaan kovin huonoilta näyttäneet ainakaan pisteiden valossa(+/- tilastoja en pikaetsinnällä löytänyt). Kokoon on huono perustaa, koska noita esimerkkejä riittää lukemattomiin asti, että pienikin voi pärjätä.

Baxterin peluutuksesta on todella vaikea sanoa, ainakin allekirjoittaneen, että miltä se näyttää ensi kaudella. Ymmärrän oikein hyvin joulun jälkeisen puolustamistahdon IFK:lla. Onhan se helpompi voittaa pelejä, jos saadaan pidettyä oma pää mahdollisimman puhtaana. Varsinkin kun koko pakka on aivan sekaisin ja hyökkäyspelaamisesta ei tietoakaan. Eihän sitä tiedä vaikka Baxter yllättää kaikki ja peluuttaakin hyökkäävästi. Aika näyttää.

Spekulointi on mukavaa joo, mutta vittumaista on silti olla väärässä.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo on tietysti totta, että olemalla vastarannankiiski saa keskustelua aikaan, mutta niissäkin olisi ihan kiva säilyttää jonkinlainen taso. Ei välttämättä niin hyökkäävää linjaa kuin itse harrastat.
Jokaisella on oma tyylinsä kirjoittaa, jotkut tykkää hyökätä, toiset puolustaa ja jotkut taas mielellään surffailee muiden vanavedessä.

Ei tuo kristallipallo tee sinun sanomaasi reiälliseksi. Sehän on ihan yleisessä tiedossa, että moisia palloja ei olemassakaan millä ennustetaan pelaajien suorituksia.
Kyllä se siihen aika ison reiän tekee, koska noista tilastoista voi jokainen vetää täysin omat johtopäätösensä. Tilastoja ja tarinoita voi jokainen lukea niinkuin itse haluaa.

Itse vilkaisin pikaisesti itse Vescen tilastoja ja eipä ne nyt ainakaan kovin huonoilta näyttäneet ainakaan pisteiden valossa(+/- tilastoja en pikaetsinnällä löytänyt). Kokoon on huono perustaa, koska noita esimerkkejä riittää lukemattomiin asti, että pienikin voi pärjätä.
+/- tilastot löydät kun esimerkiksi googletat hänen edellisen seuransa ja katsot tilastoja, tai jos menet vaikka suoraan AHL:n sivuille. Pisteet on ihan ok, mutta eivät päätä huimaavat. Esimerkiksi Justin Mapletoft oli tehnyt lähes samoilla pistekeskiarvoilla pisteitä ja pelannu useita NHL-otteluita, mutta silti euroopassa pelaaminen ei natsannut miehelle ollenkaan.

Spekulointi on mukavaa joo, mutta vittumaista on silti olla väärässä.
Kuka määrittelee sen kuka on oikeassa ja kuka väärässä? Eikö se selviä vasta ensi huhtikuussa, jos sillonkaan..
 

tompo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
wezq kirjoitti:
Kuka määrittelee sen kuka on oikeassa ja kuka väärässä? Eikö se selviä vasta ensi huhtikuussa, jos sillonkaan..

Niin no minun mielestäni, jos olen lukenut oikein sinun tekstiäsi niin kuin sinä mahdollisesti haluat. Tällöin Vescen onnistuttua liigassa Sinä olisit väärässä, mutta tarkoitatko sateentekijällä mestaruuteen asti vievää pelaajaa niin silloin taas Vesce on epäonnnistunut, jos teki kauden aikana 100 pistettä, mutta HIFK jäikin kakkoseksi.

Jäädään tätä odottamaan ja katsotaan asiaa ensi huhtikuussa uusiksi.

Jotta edes vähän pysyisin aiheessa, niin sanotaan vaikka, että kovin siirto on vielä tulossa. Tietysti kyllähän Leino oli aika kova siirto....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös