Kevään/kesän kovimmat siirrot?

  • 165 845
  • 438

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Mutta asiaan, Ässiin John Lammers! Mies on varmasti sen luokan pelimies, että pääsisi yksinään minkä tahansa liigajoukkueen ykköskentäksi.
Ykköskentäksi siksi, ettei hänelle löydy tarpeeksi tasokkaita miehiä vierelle.. Ässissäkin joutuu varmaan hoitamaan suurimman osan otteluistaan yksinään, katsomon puolelta.

Ei perkele

Komppaan täysillä. Kuvittellaankohan Dallasin päässä, että SM-liiga on jonkinlainen menetettyjen suuruuksien kaatopaikka? Ja Ässien johdossa nuoleskellaan sinne päin, ja otetaan vastaan kaikki tarjokkaat.

Jos ei pärjää AHL:ssä, ei tule pärjäämään myöskään SM-liigassa, ja noilla statseilla mies ei todennäköisesti olisi vahvistus edes Mestiksessä. Lammers ei tule näkemään joulua Ässä-paidassa. Olen puhunut.

Ai niin... Kovin siirto on (jos Lammersia ei lasketa) tähänastisten otteiden perusteella JYPin Tuomas Pihlman. On vakuuttanut ainakin minut otteillaan, kun on päässyt oikeanlaiseen rooliin hyvässä ketjussa. Loistava pelimies.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ihan ilman Jokerilasejakin tähän mennessä selkeästi Ville Leino. Mies on kovassa pisteputkessa ja tuntuu, että on kehittynyt entisestään HPK-vuosistaan. Ennen kauden alkua Leino jäi lähes kaikissa veikkauksissa Immosien ja Markkasien varjoon, mutta on ainakin omissa papereissani noussut ykköskaappaukseksi tähän mennessä. Kiitos Kerho!
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ai niin... Kovin siirto on (jos Lammersia ei lasketa) tähänastisten otteiden perusteella JYPin Tuomas Pihlman. On vakuuttanut ainakin minut otteillaan, kun on päässyt oikeanlaiseen rooliin hyvässä ketjussa. Loistava pelimies.
Minua ei. Syötti tänään Jokerien voittomaalin ja ollut muutamaa ottelujen avausmaalia lukuunottamatta aika pimennossa. Välillä Pihlman on väläytellellyt fyysisyyttään, mutta silläkin osastolla Pihlman näytti todellisen tasonsa, kun entinen AHL-pelaaja jäi tiistaina tulevan NHL-pelaajan JM Aaltosen jyrän alle. Ehkä Pihlman kärsii siitä, kun joutuu pelaamaan JYPin kakkossentterin vierellä, eikä pääse Hytösen kanssa samaan ketjuun.
 
Välillä Pihlman on väläytellellyt fyysisyyttään, mutta silläkin osastolla Pihlman näytti todellisen tasonsa, kun entinen AHL-pelaaja jäi tiistaina tulevan NHL-pelaajan JM Aaltosen jyrän alle.

Itse asiassa Pihlman on entinen NHL-pelaaja ja siihen statukseen on Aaltosellakin vielä matkaa. Pelkkä Pihlmanin yliajaminen kertaalleen ei vielä riitä. Maalejakin olisi mukava tehdä.
 

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Minua ei. Syötti tänään Jokerien voittomaalin ja ollut muutamaa ottelujen avausmaalia lukuunottamatta aika pimennossa. Välillä Pihlman on väläytellellyt fyysisyyttään, mutta silläkin osastolla Pihlman näytti todellisen tasonsa, kun entinen AHL-pelaaja jäi tiistaina tulevan NHL-pelaajan JM Aaltosen jyrän alle.

Pihlman on kuitenkin pimennossa olevaksi pelaajaksi tehnyt tehot 7+7 16 ottelussa ja esittänyt kahdessa näkemässäni JYPin pelissä hyvää peliä. Jos käytät vertailukohtana Aaltosta (0+0/5 peliä), en ymmärrä miksi. Aaltonen on toki kärsinyt loukkaantumisista, mutta tällä hetkellä J-M ei saa kiekkoa sisään vaikka pelaisi kentällä yksin. Ja se NHL-juna on jo asemalla odottelemassa ja lähtee kohta - ilman Aaltosta.
 

Jarzki

Jäsen
Minua ei. Syötti tänään Jokerien voittomaalin ja ollut muutamaa ottelujen avausmaalia lukuunottamatta aika pimennossa. Välillä Pihlman on väläytellellyt fyysisyyttään, mutta silläkin osastolla Pihlman näytti todellisen tasonsa, kun entinen AHL-pelaaja jäi tiistaina tulevan NHL-pelaajan JM Aaltosen jyrän alle. Ehkä Pihlman kärsii siitä, kun joutuu pelaamaan JYPin kakkossentterin vierellä, eikä pääse Hytösen kanssa samaan ketjuun.

Pakko kysyä, että montako peliä Pihlmanilta olet nähnyt? Mies on pääasiassa ollut koko syksyn erittäin tasainen suorittaja ja pelannut erittäin hyvin. Eihän siinä mitään, että sinä parin tilanteen perusteella sanot miehen olleen pimennossa. Sitä paitsi, kannattaa muistaa se että mies on voimahyökkääjä, jonka suurimmat avut eivät aina ole pisteiden teossa. Silti pisteitä on karttunut kovaa tahtia. Kuulostaa hieman katkeralta. No joo antaa olla, katsellaan kauden lopussa vieläkö on sama ääni kellossa ;)
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakko kysyä, että montako peliä Pihlmanilta olet nähnyt? Mies on pääasiassa ollut koko syksyn erittäin tasainen suorittaja ja pelannut erittäin hyvin. Eihän siinä mitään, että sinä parin tilanteen perusteella sanot miehen olleen pimennossa. Sitä paitsi, kannattaa muistaa se että mies on voimahyökkääjä, jonka suurimmat avut eivät aina ole pisteiden teossa. Silti pisteitä on karttunut kovaa tahtia. Kuulostaa hieman katkeralta. No joo antaa olla, katsellaan kauden lopussa vieläkö on sama ääni kellossa ;)
En montaa, mutta silti olen sitä mieltä ettei Pihlman ole ollut niin hyvä kuin hän voisi olla. Ei todellakaan kesän suurin kaappaus. Katkera en ole Pihlmannista, vaikka olisi toki sopinut myös kärppärosteriin. Enemmän olen katkera teidän "kakkossentteri" Immosesta, joka olisi ollut erittäin tervetullut lisä meidän tällä hetkellä hieman vajaaseen sentterikalustoon.

Käyppäs kurkistamassa Karjala-turnausjoukkue veikkaukseni. Sieltä löytyy myös Pihlmanin nimi. Eli en todellakaan aliarvosta teidän #49:ää.

Ja se NHL-juna on jo asemalla odottelemassa ja lähtee kohta - ilman Aaltosta.
Toivottavasti näin kärppäfanin kannalta se juna lähtisisi just nyt. Omalla tasollaan ilman ruhjeita kikkaileva JM Aaltonen on nimittäin täyttä NHL-avainpelaajamateriaalia. Toisin kuin Tuomas Pihlman.

Itse asiassa Pihlman on entinen NHL-pelaaja ja siihen statukseen on Aaltosellakin vielä matkaa. Pelkkä Pihlmanin yliajaminen kertaalleen ei vielä riitä. Maalejakin olisi mukava tehdä.
15 ottelun NHL-pelaaja kolmen kauden aikana tehoin 1+1 ei ole minun silmissäni mikään NHL-mies. Jos ja kun Aaltonen lähtee rapakon taakse, niin hän kerää samat tilastot varmasti jo yhden NHL-kauden aikana. Siinä on se ero näiden pelimiesten välillä mitä yritin hakea.

Toki Aaltosen on helpompi lyödä itsensä läpi ST. Louisissa kuin Pihlmanin oli kivenkovassa Jerseyssä. Kysykää vaikka Jari Viuhkolalta.

Pihlman on loistava pelimies, mutta omasta mielestäni kesän kovin kaappaus on eittämättä Jokerien Ville Leino.
 

kokalolu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, sympatiat Jokerit
entinen HPK soturi, nykyinen "teen mitä haluun kentällä"

Kyllä ehdottomasti kovin kaappaus on ainakin tällä hetkellä Ville Leinon siirtyminen Hämylinnasta Helsinkiin. 3 ottelua + tv-pelit olen häneltä nähnyt ja voin sanoa että kiekon kanssa tietää mitä tekee ja varmuutta löytyy joten en ihmettelisi yhtään vaikka tänä vuonna pistepörssin voittaisi. Pihlmannia en lähde kommentoimaan, mutta en minä ainakaan hänestä mitään pistenikkaria odottanut kun hän JYPiin siirtyi, mutta alle 30 pistettä olisi tietenkin pettymys, mutta tällä hetkellä hoitanut roolinsa vähintäänkin kiitettävästi -suojelee "kakkos-sentteriämme" J-immosta joka on kyllä ollut pettymys, ei voi muuta sanoa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kyllä ehdottomasti kovin kaappaus on ainakin tällä hetkellä Ville Leinon siirtyminen Hämylinnasta Helsinkiin. 3 ottelua + tv-pelit olen häneltä nähnyt ja voin sanoa että kiekon kanssa tietää mitä tekee ja varmuutta löytyy joten en ihmettelisi yhtään vaikka tänä vuonna pistepörssin voittaisi.

Ja eilisessä Tv-pelissä näytti olevan haluja puolustushommiinkin, ei siis vaikuttaisi olevan aivan perinteinen taito(teen mitä haluan enkä puolusta)-pelaaja.

Toisaalta jos haluaa pelkkiä pisteitä tuijotella niin ei Timo Koskelan siirto Tapparaankaan ihan mikään pikku juttu ole ollut.
 

Team Tölkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suljettu liiga ja Kummola
En tiedä onko joku muu maininnut mutta tällä hetkellä yksi kesän/alkusyksyn onnistuneimmista siirroista on ollut Bluesin kolmosparin puolustajan Samuli Suhosen siirto Pelicansin ykköspariin ja liigan parhaan ylivoiman playmakeriksi.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän mennessä kovin siirto ainakin tilastoja katsomalla on ollut Ville Leino joka on 17 pelissä tehnyt 9 maalia ja antanut 17 maaliin johtanutta syöttöä.
Tämän lisäksi Villen tehotilastossa komeilee aivan uskomaton +20!
Muutenkin tämä koko Stapleton - Santala - Leino kenttä on ollut ihan huikea ja vaan taivas näyttää olevan miehillä rajana.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minkä pystyn naurultani tiettyjä HIFK-kirjoittajien tekstejä kohtaan, niin yhdyn täysin edelliseen kommenttiin. Kahden viimeisen kauden play-offien paras kenttäpelaaja ja joukkueensa MVP ja siis koko liigan. Se nähtiin molempien kausien kriittisillä HPK-hetkillä. (Tietyt, luultavasti tätä palstaa lukemattomat sikakatsomolaiset toki tuulettavat, kun leivo ei ole Kerhossa. Voi poloisia.)
Edelleen naurattaa, mikä on toki asiatonta, tällä kertaa kaikkien H:lla alkavien joukkueiden otteet. Tasoa 0.

Mutta itseasiassa kirjoittelen tästä ketjun asiasta. Harmittaa olla oikeassa, mutta kyllä sikakatsomon pikkuinhokki vaan on melkoinen pelimies, ei muuta voi sanoa. Ja viimeiset kaudet parhaat esitykset on tulleet keväällä. Hauska nähdä, mihin Kärppiä vastaan tuolloin pystyykään. NHL kutsuu!
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Veikkaan, että Leino saattaa nousta Jokereissa jopa Otakar Janeckyn veroiseksi suosikiksi. Ainakin karismaa ja luonnetta löytyy vähintään saman verran. Ja kyllä, minua harmittaa, että Leino lähti narreihin.

Ei Luiro ihan hakoteillä ollut tässä kirjoituksessaan, vaikka tylyn tuomion Jokerikannattajilta kesällä saikin. Kyllä Leino melkoinen viihdyttäjä on... Liigan taitavin pelaaja tällä hetkellä ja sitä karismaakin tuntuu löytyvän. Eilen tuli esimerkiksi IFK-yleisöltä kuittia, mutta Leinot paskat välitti ja nöyryytti naapuria 1-3 maalissa täydellisesti.
Kuuleman mukaan mies treenasi kesällä kovempaa kuin koskaan ennen ja nyt nähdään tulokset. Tasaisessa 86p vauhdissa tällä hetkellä.

Silti Oton kaltaiseen suosioon Leinolla on matkaa vielä paljon ja tarvitsee alle ainakin muutaman huippukauden lisää. Taitaa kuitenkin NHL viedä...
 

Luiro

Jäsen
Melkoista egobuustia saa tätä ketjua lukiessaan ja pakkohan sitä on tämä nostaa ylös, kun olin myös oikeassa tuon Pasi Tuomisen suhteen ja koko Nurminen-Uusikartano-Tuominen-kolmikon kanssa.

Ville Leino on hieno pelaaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös