Ketonen & Myllyrinne

  • 86 368
  • 222

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Moto kirjoitti:
Ehkäpä tämän sarjan kohdalla tuli vähän samanlainen fiilis kuin silloin, kun joku pitkään syvällä rypenyt bändi julkaisee vuosikausiin ensimmäisen kelvollisen, joskin aiempiin tuotoksiin verrattuna kehnon, levyn. Mikäli television hauskin suomalainen mies on ollut viime aikoina Jope Ruonansuu, se kertookin kaiken tarpeellisen suomalaisen sketsiviihteen tasosta. Mutta kyllä tästä sarjasta voi vielä jotain tulla, jospa tämä olisi vaikka kaksikon oma Toini & Heikki Haaman show ja potti räjäytetään myöhemmin.
Jeps, mua ei sytyttänyt muutaman sketsin perusteella Toini & Heikki Haaman showkaan, mutta Julmahuvi sitäkin enemmän. Eikä mulla sinänsä ole asiaa tai edes tarvetta kenenkään huumorintajua arvostella, etkä varmaan kirjoittamaani arvosteluna ottanutkaan.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Minä nauroin ohjelman aikana kaksi kertaa - molemmilla kerroilla kun vänrikki syöksyi lattialle.
 

Carlos

Jäsen
Lorvi kirjoitti:
Yksikään sketsi ei naurattanut, suorastaan ihmetytti oikeastaan vain. Todellakin paljon melua tyhjästä, mutta kaippa jotkut tästäkin paskasta tykkää.

Juu, enää puuttuu se että joku tulee tänne kera legendaarisen kommentin "...jos ei kelpaa niin tehkää ite paremmin!"

Katsoin ko. "ohjelmaa" vaimoni kanssa, ja vilkuilimme toisiamme vähän väliä epäuskoisesti. Eikä todellakaan siksi että ko. ohjelma oli niin hauska. Ainakin yksi ennakkohype osui kohdalleen: "nähtyäsi tämän ohjelman, et halua katsoa mitään muuta ohjelmaa". Juu, meni kyllä televisionkatselu in general harkintaan kun tämmöistä jööttiä tulee ulos.

Sekin on muuten totta että überpaska Studio Impossiblekin vaikuttaa edes etäisesti viihdeohjelmalta tämän rinnalla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
zore kirjoitti:
Minä nauroin ohjelman aikana kaksi kertaa - molemmilla kerroilla kun vänrikki syöksyi lattialle.

Se oli luutnantti.

Itse näin vain tuon sketsin. Hymähtelin pariin kertaan sen aikana. Annetaan sarjalle vielä aikaa näyttää kyntensä. Ei se Julmahuvikaan vielä ensimmäisen jakson jälkeen kauheasti sytyttänyt...
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei mikään paskempi aloitus, voittaa tämä nyt Ruonansuut, Studio Imbossiblet ja Peteliuksen sketsit 100-0, puhumattakaan jostain onks viljoo näkynyt? –”huumorista”. Vaikka eipä nämä vielä mitään mittareita ole. Eihän nyt tästä sarjasta voi mitenkään olla aineksia Studio Julmahuvin tasolle, lähellekään, mutta tuskin kukaan sitä on odottanutkaan.

Ja täytyy aina antaa plussaa, kun suomalaisessa sketsisarjassa pääpointti ei ole (toisin kuin näissä Petelius / Kalliala / Kinnunen / Ruonansuu –sketseissä):
- hauska peruukki / parta / pulisongit / tekorintakarvat
- hassut pullonpohjasilmälasit
- joku helvetin keksiliäs hokema. Apuuva!
- kossupullo takataskussa
- pakollinen huumoribiisi ohjelman lopuksi

Tietenkin sketseistä näkyi tahallisia taikka tahattomia lainauksia muilta, ja välillä oli turhaan pitkitetty, mutta oli monissa jutuissa sentään ihan hyvää ideaa taustalla.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Nää on niin makuasioita nää nääs.

Siis eipä oikein kolahtanut meikäläiseen - paitsi yhden kerran - siinä vaiheessa kun se rikospoliisin etsivä totesi kaverilleen että "pannaan tonttu konttiin" tai jotakin sinne päin.


En minä kuitenkaan hetkeäkään epäile, etteivätkö nämä sedät alkaisi tehdä fyffee tällä sarjalla, nimittäin selkeästi on havaittavissa jo nyt sellaisia oireita, että kouluissa välitunneilla räkänokat toistavat tiettyjä lausahduksia parhaan A-ryhmän "kylä lähtee" tapaan...

Vaan syytön minä siihen olen - enivei, tonttu konttiin.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Crapbag kirjoitti:
Ainakin se tietokonenörtin erottaminen töistä ja viimeisenä tullut kapiainen psykiatrilla olivat ihan hauskaa läppää.

Jeps! Tuo tietokonenörtin erottaminen oli ylivoimaisesti paras läppä ensimmäisessä jaksossa. Aivan ylitsevuotava empatia kaverin kovaa työtahtia kohtaan ja sitä seurannut tokaisu heristi kyllä ainakin meikäläiselle hyvät naurut.

"Se tarkoittaa Pasi myös sitä, että sun kuuden kuukauden koeaika on loppu ja ohjelma on valmis. Setä alkaa nyt käärimään fyffeä, joten painupas Pasi nyt vittuun siitä, ennen kuin mä joudun vetämään sua oikein kunnolla turpaan!"

Toimi.
 

Anzi23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Oulun Kärpät
Itse tykkäsin. Tosiaankin pieksää Studio Impossiblet, Vintiöt yms. helposti. En tietenkään koko aikaa kippurassa nauranut, mutta aika monessa sketsissä ainakin pikkuinen naurun hörähdys pääsi. Pitää seurata jatkossakin. Itseä vähän pelottikin se, että liika hypetys saa kriittisimmät entistäkin kriittisimmiksi. Oma mielipiteeni on kuitenkin, että vaikuttaisi tulevan paras suomalainen sketsisarja pitkään aikaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sampio kirjoitti:
Jeps, mua ei sytyttänyt muutaman sketsin perusteella Toini & Heikki Haaman showkaan, mutta Julmahuvi sitäkin enemmän. Eikä mulla sinänsä ole asiaa tai edes tarvetta kenenkään huumorintajua arvostella, etkä varmaan kirjoittamaani arvosteluna ottanutkaan.

Juu, en toki ottanut arvosteluna. Jos puhtaasti ensivaikutelmasta puhutaan, tämä kyllä teki paremman kuin Toini/Toni & Heikki Haaman Show, jota ise asiassa pidän edelleen varsin surkeana tekeleenä. Joyboys Story olikin sitten jo hyvä ja Studio lähestulkoon täydellinen. Sekin tietty vaati hieman sulattelua, ennen kuin kunnolla aukesi.

Olisikin mielenkiintoista nähdä uudelleen nuo Haamat, nyt kun on päässyt kunnolla Julmahuvimaailmaan sisään. Olisihan se pitänyt arvata, että vastaus siihen mistä niitä löytää, löytyykin itse asiassa tämän ketjun ensimmäisestä viestistä... Ei kun urakoimaan, pätkiä näyttää löytymään aika monta sivullista.

Mukava kuitenkin huomata, että nyt alkoi koloistaan ryömiä muitakin, joihin tuo Ketonen & Myllyrinne teki suht hyvän ensivaikutelman. Ei se tosiaan mikään Studio Julmahuvi ole, vaikka vähän samankaltaista "päättömiä juttuja naama peruslukemilla" lähestymistapaa ollaankin yritetty. Ilmeisen olematon budjetti ja vähemmän lahjakkaat näyttelijät tulevat ensimmäisiksi kompastuskiviksi, mutta silti odotan mielenkiinnolla tulevia jaksoja.
 

Phol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masa
pokki kirjoitti:
Jeps! Tuo tietokonenörtin erottaminen oli ylivoimaisesti paras läppä ensimmäisessä jaksossa. Aivan ylitsevuotava empatia kaverin kovaa työtahtia kohtaan ja sitä seurannut tokaisu heristi kyllä ainakin meikäläiselle hyvät naurut.

"Se tarkoittaa Pasi myös sitä, että sun kuuden kuukauden koeaika on loppu ja ohjelma on valmis. Setä alkaa nyt käärimään fyffeä, joten painupas Pasi nyt vittuun siitä, ennen kuin mä joudun vetämään sua oikein kunnolla turpaan!"

Toimi.

Aivan samaa mieltä. Toimi erittäin hyvin.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Kokonaisuudesta on vaikea sanoa mitään lopullista, eka jakso on aina eka jakso.
Useammin kuin kerran hymyilin mm. jo edellä mainituissa kapiainen- ja nörtti erotetaan- sketseissä.

Silti itselleni putosi (kenties siksi että elämäni sivuaa vähän aihetta) selvästi parhaiten näyttelijä-sketsi. Siis se jossa kaveri oli juuri tullut lavalta ja "urheilutoimittaja" kyseli omalla jargonillaan asioita. Näyttelijän vastaukset olivat (mielestäni) sanatarkkoja sitaatteja Teemu Selänteen maajoukkuepaidassa antamista, ties vaikka koko sketsin "dialogi" olisi kopioitu jostakin oikeasta haastattelusta lisäämällä joukkoon pari kertaa sana teatteri.

Aion katsoa vielä toisenkin jakson ennekuin alan vertailemaan sellaisiin joista pidän tai joita inhoan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jyrla kirjoitti:
Silti itselleni putosi (kenties siksi että elämäni sivuaa vähän aihetta) selvästi parhaiten näyttelijä-sketsi. Siis se jossa kaveri oli juuri tullut lavalta ja "urheilutoimittaja" kyseli omalla jargonillaan asioita.

Samaa mieltä ja samasta syystä kuin Jyrla (minunkin elämäni nimittäin sivuaa aihetta), tuo teatterisketsi oli ehdottomasti ainoa oikeasta hauska ja kekseliäs sketsi koko tatinassa. Siinä oli sitä kuuluisaa kontrastia, kun kaksi täysin eri maailmaa (teatteri ja jääkiekko) oli asetettu limittäin...

Muuten homma tuntui sortuvan perisynteihin: liikaan väkivaltaan ja kiroiluun. Sketsien punaiset langat olivat täysin typeriä (AA-kerho lähtee kaljoille, voi elämän kevät...), tai sitten niitä ei oikein edes ollut (se jooga-sketsi jossa opeteltiin kestämään kipua). Se on tosin sanottava, että Kari Ketosen jotenkin Buster Keaton -tyylinen tapa näytellä miellyttää silmää (oletteko muuten nähneet Pelikaanimiehen), toisesta kaverista en sano mitään...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
PataJaska kirjoitti:
...teatterisketsi oli ehdottomasti ainoa oikeasta hauska ja kekseliäs sketsi koko tatinassa. Siinä oli sitä kuuluisaa kontrastia, kun kaksi täysin eri maailmaa (teatteri ja jääkiekko) oli asetettu limittäin...
Tässä kai syy Alpo Suhosen koomisuuteen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kohtalainen

Ennakkohype kääntyi tässä nyt itseään vastaan, sillä sarjan oikeastaan toivoi floppaavaan rasittavan ennakkomainonnan takia. Yksi vitun hyvä sketsi (näyttelijän urheiluhaastattelu), pari ok sketsiä (luutnantti, koeaika) ja pari huonoa (AA-kerho, fakiiri, syö ravintolassa).

Minusta myös "mörkö-sängyn-alla" sketsi oli hauska lähinnä Myllyrinteen näyttelemisen ansiosta, vaikka se oli ennalta-arvattava. Myllyrinteessä on vika, että aina sitä katsoessa alkaa odottamaan Siwa-puffausta.

Saatan katsoa uudestaankin, mutta ei tämä nyt mitenkään mega-hyvä ollut.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kun tässä nyt on moni verrannut K&M:ttä Julmahuviin, niin kyllähän Julmahuvin Summaset, Rasilat ja Reinikaiset ovat valtavan paljon hauskempia heppuja Ketoseen ja Myllyrinteeseen verrattuna. En tiedä mikä on, mutta itse vaan en voi kuvitella edes hymisteleväni muusta kuin vahingonilosta tälle parivaljakolle, vaikka heittäisivät minkälaista settiä tahansa. Komedia ja sketsiviihde on erittäin vaikea taiteenlaji, ja jos tekijöistä puuttuu "se jokin", peli on auttamatta menetetty. Sama pätee kohdallani mm. Ranuan kummeihin, vaikka sen on ohjannut hyvin hauskana miehenä pitämäni Jani Volanen.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei tää K&M nyt oikein vakuuttanut liiemmin. Parissa kohtaa tuli naurettua ja siinä se. Tosin kaipa tuo tulee ensi sunnuntainakin katottua.

JouTuubissa olen revennyt joka kerralla tuolle Intersport pätkälle. Se on kyl aika mainio!

Katotaan nouseeko taso vai ei. Kyllä tätä nyt silleen sivu silmällä ainakin katsoo...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
pokki kirjoitti:
Jeps! Tuo tietokonenörtin erottaminen oli ylivoimaisesti paras läppä ensimmäisessä jaksossa. Aivan ylitsevuotava empatia kaverin kovaa työtahtia kohtaan ja sitä seurannut tokaisu heristi kyllä ainakin meikäläiselle hyvät naurut.

"Se tarkoittaa Pasi myös sitä, että sun kuuden kuukauden koeaika on loppu ja ohjelma on valmis. Setä alkaa nyt käärimään fyffeä, joten painupas Pasi nyt vittuun siitä, ennen kuin mä joudun vetämään sua oikein kunnolla turpaan!"

Toimi.

Joo niin toimi. Vielä paremmin pudotti se viimeinen lause "Ja jollet sinä Pasi ala pian juosta niin...minäpä ammun sinua remingtonilla selkään".
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Toimi mulle ihan hyvin, ainakin su-illassa, ehkä vähän toistaa itseään ja osa on ei niin hauskoja juttuja, mut joka tapauksessa ok piristystä kotimaiseen komediaan. Eilinen jakso oli ehkä jopa hauskempi kuin eka. Käsittääkseni ei oo tulossakaan kuin 8 jaksoa.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
zelios kirjoitti:
Toimi mulle ihan hyvin, ainakin su-illassa, ehkä vähän toistaa itseään ja osa on ei niin hauskoja juttuja, mut joka tapauksessa ok piristystä kotimaiseen komediaan. Eilinen jakso oli ehkä jopa hauskempi kuin eka. Käsittääkseni ei oo tulossakaan kuin 8 jaksoa.

Enpä tiedä vieläkään. Oikeastaan ainoa hyvä läppä oli tuo matematiikanopettaja-sketsi, joka oli aika koominen siksi, että tuo on aivan totta joka sana. Muuten tekemällä tehtyä kamaa, katson jos ei muuta televisiosta tule.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Netistä katsonut muutaman klipin, koeaika, intersport ja zorro oli ainakin ihan vitun hyviä. Pitää varmaan alkaa seuraa tätä.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Aika epätasaisata settiä. Silmään kyseminen oli ihan hauska veto, samoin se Intersport. Matikka sketsi toimi aluksi loistavasti, mutta loppua kohden alkoi häiritä Kari Heiskanen imitaatio. Oikeastaan vitutti kun mietti miten huikeasti Heiskanen olisi sen vetänyt. Pitkät sketsit ei toimi muutenkaan kun ei näyttelijöiden kyvyt riitä. Lyhyet nasevat jutut kantaa heikommallakin aktilla.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Hohoo sen verran katsoin eilen kun joku nainen skitsoili miehelleen siitä kun mies sai eilen potkut ja mies vieläkin pohti potkujaan.

Kyllä oli niin tuubaa, että hoho.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
mekabyte kirjoitti:
Matikka sketsi toimi aluksi loistavasti, mutta loppua kohden alkoi häiritä Kari Heiskanen imitaatio.

Itse en tuota sketsiä nähnyt, mutta noissa näkemissäni pätkissä minulle on koko ohjelmasta tullut mieleen jotenkin köyhän miehen Petelius-Heiskanen -parivaljakko. Samanlaista elehtimistä ja huumoria, kuin Velipuolikuussa tai Mutapainin ystävissä, mutta ei lähellekään yhtä hyvää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kakkonen on ykkönen. Tai siis kakkosjakso johtaa ykköstä yhdellä naurulla. Se oli oikeasti hauska kohta, kun "Mika Myllylä" tokaisi neuvonantajan kuiskailun jälkeen "se kofeiini on varmaan tullu kahvista... tai teestä".
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Ekaa jaksoa en nähnyt. Näkemäni toinen jakso oli ihan hyvää viihdettä mielestäni. Muutama sketsi oikein hyviä ja nyt äkkisiltään ei tule mieleen yhtään todella paskaa juttua. Etukäteen ajattelin, että Myllyrinne olisi se hauskempi osapuoli kaksikosta, mutta todellisuudessa tämä Ketonen onkin huomattavasti monipuolisempi ja hauskempi tyyppi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös