Ketjulotto kaudella 2022–2023

  • 198 206
  • 1 808

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mää muokkaisin raadikaalimmin:

Hämeenaho-Järvinen-Viitala
Joensuu-Turgeon-Erholtz
Talaja-Graber-Rohdin
Appelgren-Myllymaa-Virtanen
Tosiaan ihan mielenkiintoinen noin.. tosin tuo Graber-Rohdin duo on jo kokeiltu eikä tulosta tullut, mutta toki Graber on nyt päässyt hyvin hommaan sisälle, joten sikäli uusi yritys voisi olla paikallaan. Rohdinin auttamiseksi on nyt pakko tehdä vaikka mitä epätoivoistakin..

@madeOFspade pakko tässä on jotenkin uskoa, että josko sitä Viitalaa nyt kokeiltaisiin, koska nyt jos koskaan on momentum siihen. Kivi on toki niin uppiniskainen pässinpää (huh, kamala edes sanoa mestarivalmentajasta noin), että tiedä toki häntä sitten..
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hankkisivat nyt jonkun vasemman laiturin tonne. Kukaan ei osaa tehdä maaleja, ja vaikka Viitala osaa niin kyllä siellä muiltakin vaaditaan maaleja.

X-Järvinen-Hämeenaho
Joensuu-Turgeon-Erholtz
Rohdin-Graber-Viitala
Talaja-Appelgren-Virtanen

Sitten kun Barach ja Ruuttu saadaan takaisin:

X-Järvinen-Hämeenaho
Joensuu-Turgeon-Barach
Talaja-Graber-Erholtz
Rohdin-Appelgren-Ruuttu

En pistäisi lainkaan pahitteeksi jos vaikka Rohdinista päästäisiin eroon. Vasen laita kaipaa vahvistusta, oikealle on liikaa tarjontaa. Hämeenaho, Barach, Erholtz, Viitala, Virtanen ja Ruuttu, ne kyllä riittää vaikka tuosta tippuisi joku pois. Vasemmalla on taas vain Joensuu, Talaja, Knihti, Karnaranta ja Hämeenaho. Kukaan ei ole mikää TOP6 pelaaja näistä vasemmista laitureista, Hämeenaho tulevaisuudessa muttei vielä.

Tuskin nuo maalinteko ongelmat tuosta noin vain katoaa. Jotain on tehtävä.
 

RedPower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät // Habs // Carolina Hurricanes
Jos Barach on ainakin 1-2 viikkoa poissa vahvuudesta ja Ruuttu myös pois kokoonpanosta,molemmat Rightin-jätkiä,niin eikö nyt jos koskaan olisi syytä ottaa kokoonpanoon R- jätkä Viitala ja kokeilla häntä?

Vähän tulee sellainen olo että onko meidän valmennus hitaita hämäläisiä tässä asiassa,kun pitäisi toimia.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Vähän tulee sellainen olo että onko meidän valmennus hitaita hämäläisiä tässä asiassa,kun pitäisi toimia.

Ei tuo montaa palaveria vaadi, kun päätetään ketä pelaa ja millä tontilla. Joku masterplan siellä varmaan on taustalla, jota noudatetaan orjallisesti vaikka kentällä ja muualla tapahtuisi mitä vain.
 

RedPower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät // Habs // Carolina Hurricanes
Joku masterplan siellä varmaan on taustalla, jota noudatetaan orjallisesti vaikka kentällä ja muualla tapahtuisi mitä vain.
Toivottavasti ei sellaista "masterplania". Seuraava peli on ensi Keskiviikkona ja jaossa taas 3-tärkeää pistettä.Maalinteko tökkii ja pahasti.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Kyllä se siitä lähtee... ? Faktaa on kuitenkin, että Kivenmäki on pelaamissaan kahdeksassa ottelussa tehnyt Pelicansissa enemmän pisteitä, 2+4, kuin yksikään Ässien hyökkääjä. Ässien paras pistemies on Talaja, 3+2, sijalla 67 pistetaulukossa. Erholtz on myös tehnyt kolme maalia. Kolmella maalilla ollaan maalintekijätilastossa sijalla 27, kolmen maalin tekijöitä on 29 listalla.

Ässien hyökkäyksessä tulosvastuu jakautuu, moni pelaaja pystyy tekemään tulosta? Jakautuu kyllä tasaisesti, mutta tulosta ei tee oikeastaan kukaan! Tämä on tämänhetken karu tilanne, se on hyvä tiedostaa.

Mitä ketjumuutokset sitten tuohon auttaisivat jää toivottavasti nähtäväksi. Jotain on nyt hyvä yrittää, kaiken järjen mukaan. Ylivoima?

Maalivahtipeli ja puolustuspeli toimivat ihan kohtuullisesti, mutta pisteiden saalistus voi törmätä tehottomuuteen.
 
Viimeksi muokattu:

tonir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä se siitä lähtee... ? Faktaa on kuitenkin, että Kivenmäki on pelaamissaan kahdeksassa ottelussa tehnyt Pelicansissa enemmän pisteitä, 2+4, kuin yksikään Ässien hyökkääjä."

No paistaa se aurinko joskus risukasaankin (pikku-Mave). Saa kasvaa ikää isänsä lailla ennen kun kuuppa on siinä kunnossa että pystyy pelaamaan tasaisen hyvän kauden kunnon pisteillä...
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Appeli voi pelata myös vasemmalla laidalla, sitten vaikka Myllymaa kehiin. Voisiko Hämeenaho pelata oikealla laidalla? Variaatioita olis, mutta veikkaan että Knihti sieltä laituriksi tulee. Noita righteja on aika monta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
En pistäisi lainkaan pahitteeksi jos vaikka Rohdinista päästäisiin eroon. Vasen laita kaipaa vahvistusta, oikealle on liikaa tarjontaa.

Rohdin niitä paikkoja jokusen tuhlailikin, muistikuvani ei kerro onko päässyt tonteille ihan viime matseissa. Joukkueen luottohyökkääjiä ollut kuitenkin ja iso av-vastuu.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Oliko nyt niin, että Kerttula oli todennut Viitalaan liittyen ettei häntä olla nostamassa ylös, ennen kuin Barach loukkaantui? Tai jotain tommosta rivien välistä sanottua muistasin viikon takaa.

Mutta mä oon valmis nyt. Viitala ylös. Maaleja tuo jengi ei tällä hetkellä tee.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Oliko nyt niin, että Kerttula oli todennut Viitalaan liittyen ettei häntä olla nostamassa ylös, ennen kuin Barach loukkaantui? Tai jotain tommosta rivien välistä sanottua muistasin viikon takaa.

Mutta mä oon valmis nyt. Viitala ylös. Maaleja tuo jengi ei tällä hetkellä tee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Oliko nyt niin, että Kerttula oli todennut Viitalaan liittyen ettei häntä olla nostamassa ylös, ennen kuin Barach loukkaantui? Tai jotain tommosta rivien välistä sanottua muistasin viikon takaa.

Mutta mä oon valmis nyt. Viitala ylös. Maaleja tuo jengi ei tällä hetkellä tee.

Ehkä ennemmin vaikutti ettei halua kommentoida asiaa valmentajan yli taikka jotenkin periaatteen vuoks. Ymmärrän näkemyksen "Ei Pohjois-Amerikassa kuule tällaista puhetta, että joku olisi pelannut jonkun sarjan läpi, vaikka siellä Connon McDavid ja kumppanit tekevät nuorissa vielä kovempia tehoja", mutta ehkä keskustelun kutsuminen "älyttömäksi" oli laukaus takatolpalta ohi. Ei keskustelu ed. kauden U20 parhaaksi hyökkääjäksi valitun ja alkusyksystä verkkoja heilutelleen laiturin pelipaikasta Liigajoukkueen ulkopuolelle nyt ole ihan täysin 'älytön'.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oliko nyt niin, että Kerttula oli todennut Viitalaan liittyen ettei häntä olla nostamassa ylös, ennen kuin Barach loukkaantui? Tai jotain tommosta rivien välistä sanottua muistasin viikon takaa.

Mutta mä oon valmis nyt. Viitala ylös. Maaleja tuo jengi ei tällä hetkellä tee.
Ei se ole Kerttulan asia näitä kommentoida. Valmennus päättä ketkä pelaa ja jos siihen alkaa Kerttula kommentoimaan niin voi astua varpaille. Itse olen vakuuttunut, että Viitala pelaa tällä viikolla edustuksessa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ei se ole Kerttulan asia näitä kommentoida. Valmennus päättä ketkä pelaa ja jos siihen alkaa Kerttula kommentoimaan niin voi astua varpaille. Itse olen vakuuttunut, että Viitala pelaa tällä viikolla edustuksessa.
Juu, Barachin loukkaantuminen sinetöi viimeistään tän. Karnarantaakin ennen kokoonpanoon kuuluisi Myllymaa sekä Knihti, mutta haluttiin jotain "uutta" varmastikin. Karnarannalla on vikkelät jalat, mutta ei niillä tee mitään jos mailallakaan ei juuri tee mitään.

Barachin tilalle Viitala, ja Karnarannan tilalle Myllymaa/Knihti. Myllymaa on vetänyt hiukan ali sen riman, jonka itse asetin miehelle harkkapelien jälkeen. Mutta toisaalta, ei nelosen peliajalla ihmeitä voikaan tehdä. Mun mielestä Myllymaa sekä Knihti täytti roolinsa saamissaan peleissä, Karnaranta puolestaan on näyttänyt päättömältä koohottajalta. Joku tästä jää pakostikin yli, omissa papereissa se olisi varmaankin Knihti. Ehkä.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä tää on liiankin helppoo.

Järvinen-Graber-Hämeenaho
Talaja-Turgeon-Erholtz
Rohdin-Myllymaa-Viitala
Joensuu-Appelgren-Virtanen
Paras sentteri laituriksi? Sehän se vasta lääke onkin ja varsinkin maalintekoon kun JMJ:tä ei todellakaan tunneta maalintekijänä. Itse laittaisin näin:

Talaja - Järvinen - Hämeenaho = Palkinto Talajalle ja tasapaino tulosyksikköön.
Viitala - Graber - Erholtz = Maalintekoon kykenevät laiturit saa tehdä Graberin laatusyötöistä
Joensuu - Turgeon - Rohdin = Jesse&Jocke löysi hyvin toisensa aiemmin, pienempi vastuu = parempi energia
Knihti - Appelgren- Virtanen = Tähän laittaisin Aaltosen oikealle, mutta en siihen usko niin kirjotan näin.

Rubin
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Juu, Barachin loukkaantuminen sinetöi viimeistään tän. Karnarantaakin ennen kokoonpanoon kuuluisi Myllymaa sekä Knihti, mutta haluttiin jotain "uutta" varmastikin. Karnarannalla on vikkelät jalat, mutta ei niillä tee mitään jos mailallakaan ei juuri tee mitään.

Barachin tilalle Viitala, ja Karnarannan tilalle Myllymaa/Knihti.

Menee spekulointien spekuloinniksi, mutta rupeekohan tuo U20 pääsarjapaikka olemaan jossakin vaiheessa sen verran varma, että vapauttaa energiaa tehdä kokoonpanoratkaisuja siitä riippumatta? En siis usko, että ratkasuja tehtäisiin Liigamenestyksen kustannuksella, ja eihän Hämeenahoa tai Heimosalmea olla nakeltu junnuihin, syystä tai toisesta Viitalan paikaksi se on alkusyksystä parhaaksi katsottu.

Ja en seuran näkökulmasta yhtään väheksy U20 sarjapaikkaa, enkä nyt faninkaan. Viime kauden joukkueesta on useampi kärkiukko noussut Liigarinkiin, seuraavien ikäluokkien vastuunkantajat ottaa roolia, mutta ehkä vähän enempi haastajia tällä kaudella mitä viime.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Paras sentteri laituriksi? Sehän se vasta lääke onkin ja varsinkin maalintekoon kun JMJ:tä ei todellakaan tunneta maalintekijänä. Itse laittaisin näin:

Talaja - Järvinen - Hämeenaho = Palkinto Talajalle ja tasapaino tulosyksikköön.
Viitala - Graber - Erholtz = Maalintekoon kykenevät laiturit saa tehdä Graberin laatusyötöistä
Joensuu - Turgeon - Rohdin = Jesse&Jocke löysi hyvin toisensa aiemmin, pienempi vastuu = parempi energia
Knihti - Appelgren- Virtanen = Tähän laittaisin Aaltosen oikealle, mutta en siihen usko niin kirjotan näin.
Ei huono *Jorma Uotisen äänellä*

Näissä näen kyllä ihan hyvän tasapainon, koska tosiaan Järvistä ei kyllä voi siirtää laitaan, vaikka hän sielläkin pelaamaan kykenee. Talajan pistämistä ykköseen kannatan itsekin, koska hän on ilman muuta helpoiten liikuteltava palanen vasemmalla laidalla, ja on päässyt myös jo ihan mukavaan tehoiluvauhtiin.. mutta toki samalla kun katsoo sitten tätä tai tuota @Ässät1967 rosteria, niin vasemman laidan vajaus oikein hyppää silmille

Harmi vain, että nämä taitavat jäädä pelkäksi palstapyörittelyksi, koska noinkohan Kivi lähtee näinkin radikaaliin ketjurulettiin. Edes siis nyt Barachin poissaollessa..
 
Viimeksi muokattu:

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Mihinkä tämä "40 pisteen mies" Graber tästä nyt lähtee on mielenkiitoinen seurattava. Myllymaa on ollut nuorissa, mutta on peliätekevä sentteri, joita ei Ässissä nyt ole kuin Järvinen. Appelgren on palannut sentteriksi, pysyvästikö?

Hämeenaho on kilauttanut putkia sen verran, että eiköhän maalejakin ala tulla. Knihti teki ne pari maalia. Pystyykö Karnaranta tehoihin, vain ne oikeuttaisivat pysyvän pelipaikan? "Tasainen tuloksentekijä" Rohdin, milloinka aukeaa ketsuppipullo, kauanko voidaan venttailla? Kysymyksiä riittää.

Jos maaleja olisi tullut voittoihin asti enemmän, kaikki olisi hyvin. Nyt ei ole hyvin, tehottomuus on se peikko, joka synkistää näkymiä. Siihen tarttis äkkiä jokin temppu keksiä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jos maaleja olisi tullut voittoihin asti enemmän, kaikki olisi hyvin. Nyt ei ole hyvin, tehottomuus on se peikko, joka synkistää näkymiä. Siihen tarttis äkkiä jokin temppu keksiä.
Nii-in.. lähes jokainen peli on ollut yhdestä ainoasta oikeaan/väärään paikkaan tulleesta maalista kiinni. Eli siis kuten olen sanonut, niin viime kädessä sillä surullisen kuuluisalla ylivoimalla pitäisi tehokkaammin saada se ratkaiseva maali aikaan. Se on se oleellisin temppu mitä tämä tilanne nyt vaatii..

Paineita tosiaan on YV-pelin saamiseksi jiiriin, koska on äärimmäisen helppo ennustaa jo etukäteen, että esimerkiksi huominen peli tulee olemaan taas yhdestä maalista kiinni, samoin kuin lauantain peli..
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Nii-in.. lähes jokainen peli on ollut yhdestä ainoasta oikeaan/väärään paikkaan tulleesta maalista kiinni. Eli siis kuten olen sanonut, niin viime kädessä sillä surullisen kuuluisalla ylivoimalla pitäisi tehokkaammin saada se ratkaiseva maali aikaan. Se on se oleellisin temppu mitä tämä tilanne nyt vaatii..

Paineita tosiaan on YV-pelin saamiseksi jiiriin, koska on äärimmäisen helppo ennustaa jo etukäteen, että esimerkiksi huominen peli tulee olemaan taas yhdestä maalista kiinni, samoin kuin lauantain peli..
Kolme- neljä maalia enemmän oikeisiin paikkoihin ja pisteitä olisi rutkasti enemmän. Pienestä on kiinni, mutta näitä pelejä ei saisi ruveta jatkuvasti häviämään.

Ylivoimakin on siitä metkaa, että jos peli on muutenkin kipsissä, niin se ylivoimakaan ei toimi. Se on itseluottamus kysymyskin, saadaanko "flow" siihen. Erikoistilanteiden yhteenlaskettu prosentti on nyt 95%, alivoima on noussut 80 prosenttiin. hyvä, vielä yli 20% ylivoimaan niin ollaan oikealla tiellä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No niin, eli Viitala tulee tällä viikolla peleihin mukaan, Kiven uunituore haastattelu linjoilla paljasti asian..
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paras sentteri laituriksi? Sehän se vasta lääke onkin ja varsinkin maalintekoon kun JMJ:tä ei todellakaan tunneta maalintekijänä
Pointti helppo ymmärtää, mut ei se sitä tosiasiaa muuta, et kenttä vetää kiikareilla (en tarkista, joten jos vahingossa ovat maalanneet, ni ok). Ei se ainakaan paskemmaksi tuloksen teon kannalta mene, jos JMJ ja Graber laitetaan samaan ja vaikka Hämeenaho/Viitala maalaamaan. Kiekollisen taidon kautta tuon ketjun tulos syntyy jos on syntyäkseen. Talaja ei sitä muuta mihinkään.

Lisäys: Eikä se sitä faktaa muuta kuitenkaan, ettei valmennus näe metsää puilta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
No niin, eli Viitala tulee tällä viikolla peleihin mukaan, Kiven uunituore haastattelu linjoilla paljasti asian..
Loistavaa! Toivottavasti pääsee heti vahvan kaksikon vierelle, missä saa paljon tukea kiekolliseen peliin kuin myös puolustuspelaamiseenkin. Tämä siis mielessä ajatus, että Jessen vieressä ei välttämättä ole se paras paikka tällä hetkellä, kun Jessekin tarvitsee vahvan kaksikon viereensä ollakseen osa hyödyllistä ketjua. Nämä roolipelaajat sijoittaisin siis alkuun eri ketjuihin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös