Ketä äänestät Presidentinvaaleissa 2018?

  • 10 645
  • 103

Ketä äänestät Presidentinvaaleissa 2018

  • Sauli Niinistö

    Ääniä: 126 40,5%
  • Matti Vanhanen

    Ääniä: 8 2,6%
  • Nils Torvalds

    Ääniä: 24 7,7%
  • Paavo Väyrynen

    Ääniä: 27 8,7%
  • Merja Kyllönen

    Ääniä: 5 1,6%
  • Pekka Haavisto

    Ääniä: 50 16,1%
  • Tuula Haatainen

    Ääniä: 2 0,6%
  • Laura Huhtasaari

    Ääniä: 47 15,1%
  • Aku Ankka/Kirkkovene

    Ääniä: 6 1,9%
  • En äänestä

    Ääniä: 16 5,1%

  • Äänestäjiä
    311
  • Poll closed .

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uskaltaa antaa huumoriäänen kun Niinistö on niin suvereeni. Eli Kuningas Paavolle ääni. Jos väykkä kampeaa itsensä toiselle kierrokselle niin sitten sielläkin koko rahalla tätä sankaria.Muuten sitten Niinistöä.

Paavo myös tietenkin vastustaa Natoa mikä on pelkästään hyvä. Huhtasaari on liian uskis vaikka muuten olisikin varteenotettava äänestettävä.
 
Viimeksi muokattu:

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Ihan periaatteen vuoksi kehoitan ihmisiä äänestämään vaihtoehtoista ehdokasta Saulille. Erehtyy vielä kuvittelemaan itsensä ylivertaiseksi, mikä ei demokratiassa ole tavoiteltava tila. Toisella kierroksella voi sitten äänestää "oikeasti".
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minun valintani on Pekka Haavisto. Älykäs, sivistynyt, maltillinen ja avarakatseinen ihminen, jolla on laaja-alainen kokemus ulko- turvallisuus- ja ihmiskuntapolitiikasta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihan periaatteen vuoksi kehoitan ihmisiä äänestämään vaihtoehtoista ehdokasta Saulille. Erehtyy vielä kuvittelemaan itsensä ylivertaiseksi, mikä ei demokratiassa ole tavoiteltava tila. Toisella kierroksella voi sitten äänestää "oikeasti".

Viime toukokuussa kuultu "minä rakastan tätä maata" oli niin kekkosmainen perustelu jatkokaudelle pyrkimiselle, että ilmeisesti kuvittelee jo. Tämä kommentti yksinään riitti minulle olla äänestämättä Niinistöä. Tuskin olisin muutenkaan äänestänyt, sillä viimekertainen ehdokkaani on mukana myös näissä vaaleissa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Niinistö obviously. Kaikkihan sinällään kelpaisivat kunhan ei vahingossakaan Väyrystä tai Huhtasaarta sorru äänestämään.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Äänestän samalla tavalla kuin vuonna 2012 eli Niinistöä ensimmäisellä kierroksella siinä toivossa, että vaalit ratkeaisivat ensimmäisellä kierroksella (rahaa säästyisi valtiolta?). Mahdollisella toisella kierroksella äänestän taas Niinistön vastustajaa, kunhan hän ei ole Väyrynen tai Huhtasaari.
Haluatko avata, onko tällaiseen tyyliin joku syy? Niinistö siis kyllä kelpaisi, että säästyisi rahaa, mutta seuraavalla kierroksella sitten melkein kuka vaan muu paitsi hän.
 

Barney

Jäsen
Ja näin toimii demokratia.
Demokratiasta viis, palstan keskimääräinen älykkyysosamäärä ainakin nousisi.

Oma ääneni menee, tai itse asiassa meni jo, Haavistolle ja aika lailla samoilla perusteilla:

Minun valintani on Pekka Haavisto. Älykäs, sivistynyt, maltillinen ja avarakatseinen ihminen, jolla on laaja-alainen kokemus ulko- turvallisuus- ja ihmiskuntapolitiikasta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Niinistö on hoitanut hommansa hyvin. Mitään mustavalkoista edes puolimatkassa äärilaitaan kalleellaan olevaa puusilmäistä öyhöttäjää en ainakaan pressaksi huoli. Se jo karsii joitain ehdokkaita pois.
 

JKyykka

Jäsen
Niinistö ja Haavisto ovat minulle ainoat vaihtoehdot. Sunnuntaina käyn äänestämässä, joten mieli ehtii vielä muuttua, mutta tällä hetkellä ääni on menossa Pekalle.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Minun valintani on Pekka Haavisto. Älykäs, sivistynyt, maltillinen ja avarakatseinen ihminen, jolla on laaja-alainen kokemus ulko- turvallisuus- ja ihmiskuntapolitiikasta.

Valeprofessori, joka ei tiedä kuka on Ban Ki-moon ja luuli Dmitri Medvedevin olevan golf-ammattilainen. Ei myöskään tunnista Viron, Ruotsin tai Britannian pääministereitä. Eli vahvaa jonne-tasoa tuo Caruna-Peksin ultimaattinen osaaminen ja tietäminen. Miituu-Pekka kieltämättä osasi kyllä vaientaa puolisonsa ruotsinlaivalla pieksemät naiset. #arvovalinta
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Äänestin tyhjää ensimmäistä kertaa elämässäni, lähinnä täysin mitäänsanomattomien ehdokkaiden takia. Ainoa joka erottuu joukosta on Huhtasaari ja hänkin vain olemalla ihan järkyttävä saapas. Saa sen takia aivan liikaa erityiskohtelua joka paikassa ja sitä kautta tulee saamaan aivan liikaa ääniä näissä vaaleissa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, kovasti irrationaalisia ja tyhmiä osaavat ihmiset olla.

Voi tuossa vastareaktiossa olla jonkinlainen pidemmän aikavälin "evolutiivinen" logiikkakin. Tavallaan se pitää median ja systeemin rehellisenä ja objektiivisena mikäli esim. toimittajien omien mielipiteiden aggressiivinen tyrkyttäminen kääntyy niitä itseään vastaan. Huhtasaaresta toki samaa mieltä. Jopa Trump on täysin eri kaliiberia Huhtiksen kanssa. Laura on, kuten olet muistaakseni todennut, kuin joku kyläsarjan edustaja muuten uskottavissa valtakunnallisissa vaaleissa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En kuvitellut koskaan ajattelevani saati sanovani näin, mutta tarjolla olevista ehdokkaista Väykkä alkaa vaikuttaa ihan varteenotettavalta. Myös nro 5 ajaa nykyisen helppoheikin ohitse jo ihan tasapuolisuuden vuoksi. En ole kuullut esim. Jaskarin tai Vapaavuoren osoittaneen mitään erityisiä julkisia katumusharjoituksia rangaistuksiensa jälkeen ja/tai ainakaan presidentin niitä edellyttäneen. Tuo arvoton hallituksen junailema näytelmä, johon Sale typeryyttään otti osaa, paljasti kyllä paljon nykyisten päättäjien arvomaailmasta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haluatko avata, onko tällaiseen tyyliin joku syy? Niinistö siis kyllä kelpaisi, että säästyisi rahaa, mutta seuraavalla kierroksella sitten melkein kuka vaan muu paitsi hän.
Itse ajattelen että ensimmäisellä kierroksella on lähes kansalaisvelvollisuus äänestää Väyrystä, että saadaan toinen kierros, koska vaalipäivän kansanterveydellinen vaikutus on paljon suurempi kuin sen kustannukset. Ja Väykkä kakkoskierroksella saisi monen sellaisen liikkeelle, joka ei muuten vaivautuisi.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minun valintani on Pekka Haavisto. Älykäs, sivistynyt, maltillinen ja avarakatseinen ihminen, jolla on laaja-alainen kokemus ulko- turvallisuus- ja ihmiskuntapolitiikasta.

Äänestin jo ennakkoon Pekka Haavistoa. Perustelut samat kuin yllä, lisäyksenä vielä ymmärrys ilmastonmuutoksen vakavuudesta ja muustakin ympäristöpolitiikasta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nisseähän minä, Nato ratkaisi.

Samat sanat, Nils Torvaldsia nyt - kuten oikeastikin, käytännössä NATO-kanta oli se ratkaiseva tekijä.

Olen pohtinut sitä, että ketä sitten äänestäisin, jos toinen kierros tarvitaan ja vastakkain on joko Niinistö ja Haavisto tai Niinistö ja Väyrynen, en oikein usko, että kukaa muu em. kaksikkoa lukuunottamatta voi päästä toiselle kierrokselle, mikäli sellainen on tarvis järjestää.

Haavisto sentään on uskaltanut ääneen lausua sen, ettei NATO:sta voi järjestää kansanäänestystä, Niinistö taasen kiertelee ja kaartelee, eikä herätä luottamusta muutenkaan - Väyrynen taasen on Väyrynen. Mikäli Haavisto on toisella kierroksella, todennäköisesti ääneni menee hänelle (jollen pysy kotona). Niinistölle ne mielelläni ääntäni anna, mutta jos vastassa on Väyrynen, niin liene syytä tuolloin valita pienimmän pahan-strategia.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Valintani löytyi joukosta Väyrynen, Vanhanen, Haavisto. Nämä kolme selviytyi ankaran pohdinnan jälkeen finaalikolmikkoon.

Sale olisi ollut ihan jees, mutta äänestin Niinistöä "vastaan". Yksi syy on se ettei pressan virkaan saa noin vain marssia ilman kunnon skabaa.

Hetken mietin ääntä Huhtasaarelle joka olisi sekoittanut tehokkaasti pakkaa jos olisi päässyt toiselle kierrokselle. Mutta en vain pystynyt tosissani viemään tätä ajatusta sen pidemmälle. Saati piirtämään hänen numeroaan lappuun.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tuula Haataisella on kuulemma sydäntä sanoa. Voi olla joo, mutta eikös siihen tarvita Lindtmanilta lupa ensin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös