Keskustelua SaiPan kotisivuista – www.saipa.fi

  • 121 563
  • 354

fila

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers
Tuntuu niin turhauttavalta lukea noita SaiPan kotisivuja kun kukaan ei VIITSI edes päivittää niitä, SaiPa pelasi eilen Ässiä vastaan mutta turha sieltä on edes ottelun LOPPUTULOSTA etsiä, raportista nyt puhumattakaan.

Näyttää Eetu Qvistkin edelleen pelaavan SaiPan kokoonpanossa mutta sen sijaan Eetu Holma ei pelaa mikäli on uskominen pelaajaesitelyyn... mutta toisaalta vielähän SaiPassa pelaa Kalle Kaijomaakin... miestä ei tosin ole näkynyt ja Jukureiden kotisivujen mukaan mies pelaa heillä... tiedä sitten kuka on oikeassa...
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
fila kirjoitti:
Tuntuu niin turhauttavalta lukea noita SaiPan kotisivuja kun kukaan ei VIITSI edes päivittää niitä, SaiPa pelasi eilen Ässiä vastaan mutta turha sieltä on edes ottelun LOPPUTULOSTA etsiä, raportista nyt puhumattakaan.
Ei niitä varmaan sitten kannata lukea ollenkaan. SaiPafanit.com tarjoaa kaiken ja vielä enemmän. SaiPa.fi on tällä hetkellä kirkkaasti pelkkä sekundäärisivusto.

Onhan se todella valitettavaa, että hommaa ei saada toimimaan. Kyseessä on kuitenkin pääsarjajoukkueen viralliset kotisivut. Tiesin kyllä, ettei sivusto tule toimimaan liigan alkuun mennessä, mutta kun kohta mennään jo marraskuuta, eivätkä sivut ole vieläkään valmiit.. En odota jatkossakaan mitään.
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
EmZ kirjoitti:
Kuka niitä sitten pääsee muokkaamaan ja miksi SINÄ et pääse niitä muokkaamaan jos sinun niitä pitäisi päivittää?

On tää vaan niin tätä.

Suosittelen kysymään esimerkiksi SaiPan myyntipäälliköltä. En ole ollut tekemässä sivustoon liittyviä päätöksiä.
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
fila kirjoitti:
Tuntuu niin turhauttavalta lukea noita SaiPan kotisivuja kun kukaan ei VIITSI edes päivittää niitä, SaiPa pelasi eilen Ässiä vastaan mutta turha sieltä on edes ottelun LOPPUTULOSTA etsiä, raportista nyt puhumattakaan.

Näyttää Eetu Qvistkin edelleen pelaavan SaiPan kokoonpanossa mutta sen sijaan Eetu Holma ei pelaa mikäli on uskominen pelaajaesitelyyn... mutta toisaalta vielähän SaiPassa pelaa Kalle Kaijomaakin... miestä ei tosin ole näkynyt ja Jukureiden kotisivujen mukaan mies pelaa heillä... tiedä sitten kuka on oikeassa...

Itse tulin toissa yönä Italiasta ja täälläpä odottikin melkoinen mylläkkä. Minä en tiennyt pelaajakaupoista mitään ennen perjantaita. Suurimmat kysymysmerkit ovat siis miksi minulle ei ilmoitettu ja minkä takia kukaan muu ei juttua nettiin laittanut. Moni muu, kuten esimerkiksi murmeli on kykenevä laittamaan asioita sivuille. Turha tietysti selitellä ja oli miten oli, tätä en omalle kontolleni ota koska minua kustiin silmään. Jos haluatte jollekkin avautua, niin oikea paikka on vaikkapa myyntipäällikkö. Ei missään nimessä TJ.

Mielestäni jokaisen keltamustasti ajattelevan intresseihin kuuluisi että molemmat, niin fani- kuin virallisetsivut toimisivat. Saipa tukee SaiPaFanien toimintaa paljon ja olisi kuvitellut pientä taustatukea löytyvän, mutta ei.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Lupsu kirjoitti:
Moni muu, kuten esimerkiksi murmeli on kykenevä laittamaan asioita sivuille.
On erittäin mielenkiintoista, että oletat minun päivittävän www.saipa.fi -sivustoa vain siksi, että minulla on tunnukset ylläpitoon. Olen sopinut SaiPan kanssa kirjoittavani raportit kotipeleistä ja ennakot kaikista peleistä. Toivon, että ymmärrät, että minun on mahdotonta paikata sinun tehtäviäsi sinun lomasi aikana varsinkin kun et ole minulle ilmoittanut lomalle lähdöstäsi, saati pyytänyt minua paikkaamaan sinun tehtäviäsi sinun lomasi aikana.

SaiPan ja SaiPaFanit ry:n yhteistyö ei liity tähän asiaan millään tavalla.
 

Aksu

Jäsen
Lupsu kirjoitti:
Mielestäni jokaisen keltamustasti ajattelevan intresseihin kuuluisi että molemmat, niin fani- kuin virallisetsivut toimisivat. Saipa tukee SaiPaFanien toimintaa paljon ja olisi kuvitellut pientä taustatukea löytyvän, mutta ei.

Vastaan tältä osin palautteeseen, joka kieltämättä oli täydellinen yllätys. Virallisten sivujen päivitykseen minulla ei ole oikeuksia, joten siltä osin olen palautteen ulottumattomissa. Fanisivujen päätoimittajan titteliä kantavana otan kantaa jälkimmäiseen osaan.

Faktat pöytään:

- Saipafanit.com pyörii täysin vapaaehtoisvoimin ja ilman minkäänlaista korvausta, SaiPa lienee maksaa virallisten sivujen tekijöille jotain vai kuinka?

- Liiga-SaiPa Oy on kohtuullista liikevaihtoa pyörittävä yritys enkä koe SaiPan kannattajana velvollisuudekseni tehdä seuralle ilmaista työtä. Teemme SaiPalle hyödyllisiä asioita VAPAA-AIKANAMME ja ILMAISEKSI jo nyt kun pyrimme aktivoimaan faneja seuran taakse. Murmelin sopimuksen sisällön virallisiin sivuihin liittyen sinä Lupsu tunnet varsin hyvin.

- Saipa.fi-sivuston ylläpito ei ole minulta pyytänyt yhtään juttua, haastattelua tai muutakaan apua kuluvan pelikauden alla tai sen aikana

- SaiPan muukaan henkilökunta ei ole pyytänyt minulta apua SaiPa.fi:n liittyvissä asioissa kuluvan pelikauden alla tai sen aikana

- SaiPaFanit harjoittaa fanitoimintaa. Yhteistyötä SaiPan kanssa on luonnollisesti ollut aiemmin ja tulee olemaan jatkossakin, oli fanisivuja olemassa tai ei. Siksi niiden vetäminen keskusteluun on vähintään outoa.

Murmeli vastaa palautteeseen omalta osaltaan jos tarpeelliseksi näkee. Minä toivon kuulevani jatkossa tämän suuntaiset purkaukset suoraan kasvotusten enkä aio jatkaa tätä julkista keskustelua tästä aiheesta pidempään. En ole tietoisesti ottanut SaiPan virallisten sivujen tasoon tai sisältöön mitään kantaa julkisesti enkä tee sitä nytkään.

Edit: Murmeli vastasi samaan aikaan kun kirjoitin.
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
Murmeli kirjoitti:
On erittäin mielenkiintoista, että oletat minun päivittävän www.saipa.fi -sivustoa vain siksi, että minulla on tunnukset ylläpitoon. Olen sopinut SaiPan kanssa kirjoittavani raportit kotipeleistä ja ennakot kaikista peleistä. Toivon, että ymmärrät, että minun on mahdotonta paikata sinun tehtäviäsi sinun lomasi aikana varsinkin kun et ole minulle ilmoittanut lomalle lähdöstäsi, saati pyytänyt minua paikkaamaan sinun tehtäviäsi sinun lomasi aikana.

SaiPan ja SaiPaFanit ry:n yhteistyö ei liity tähän asiaan millään tavalla.

Tarkoitin lähinnä sitä, että kun tekin varsin hyvin huomasitte että sivuilla ei mitään ollut, niin olisiko ollut kohtuutonta kysyä syytä SaiPalta. Ehkäpä sieltä joku olisi pyytänyt sinua ystävällisesti asian hoitamaan. Eikä minun loma mikään este ollut. Kone oli mukana ja netti toimi. Oletin vain tyhmänä että joku olisi asioista ilmoittanut kuten aiemmin. Eikä tarkoitus ollut millään tavalla hyökätä ketään kohtaan. Kummastelin vaan sitä, että eikö kukaan todellakaan vaan viitsinyt tehdä asian eteen mitään? Jos jotain olisi SaiPan intressit kiinnostanut, niin homma olisi hoitunut. Luulisin tämänkin olevan joukkuepeli siinä missä itse jääkiekko. Valitettavasti olin väärässä. Joka tapauksessa, tätä on turha jatkaa ainakaan täällä.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lähetin nettisivuista sähköpostia herra Koikkalaiselle, toivottavasti asiaan saadaan jotain ryhtiä ja järjestystä edes talven aikana.

Ja sitten pieni toivomus otteluennakoiden kirjoittajalle eli Murmelille, voisiko noihin saada tuoreet loukkaantumistiedot, niitä kun on turha SaiPan omilta sivuilta muualta etsiä (löytyyhän ne toki SaiPaFanien sivuilta mutta kuitenkin).
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Lupsu kirjoitti:
Kummastelin vaan sitä, että eikö kukaan todellakaan vaan viitsinyt tehdä asian eteen mitään? Jos jotain olisi SaiPan intressit kiinnostanut, niin homma olisi hoitunut.
Elä sano enempää, käsittääksenihän tässä puhutaan sinun vastuualueellasi olevasta hommasta? Minun mielestäni tuo sivujen ylläpito pitäisi hoidattaa mielummin jollain taholla jonka töistä ei tarvitsisi sitten huudella jollain ulkopuolisilla keskustelupalstoilla. Aika moni muu paljon mitättömämpikin taho saa yhdet nettisivut pyörimään ajan tasalla, joten miksei sitten SaiPa.

Toisekseen, aika yllättävää vetää joku faniyhteisön sivut mukaan tällaisessa tilanteessa ja jopa antaa rivien välistä ymmärtää että yhteistyön laatu kärsisi jotenkin, jos kukaan ei kanna sinun vastuutasi sivujen päivityksistä. Kuvittelisi näin äkkiseltään, että tämmöisiä laukoessa olisi saipa.fi -sivut n. valovuoden edellä fanien tekeleitä, mutta totuushan on lähinnä toisinpäin joten ensimmäiseksi tulisi mieleen olla vain hiljaa kiitollinen siitä että SaiPa-tietoa etsivä löytää sitä edes jostain. Olettaen, että siis keltamustin lasein ollaan kaikki liikkeellä, eikä omia intressejä pönkittämässä...

Edistystä toki noilla virallisilla sivuilla on tapahtunut paljon esim. viime vuoteen verrattuna, jottei ihan nyt mene vain sättimiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jussi77 kirjoitti:
Edistystä toki sivuilla on tapahtunut paljon esim. viime vuoteen verrattuna, jottei ihan nyt mene vain sättimiseksi.
Aika paljonkin jopa. Koska viimekautiset sivut oli fiasko kaikilla mittapuilla, siitä huonommaksi ei enää voi mennä... paitsi, jos ei ole sivuja ollenkaan. Toisaalta, voidaan ajatella, olisiko sekin parempi, kuin paskat sivut.

Sinänsä nykyiset sivut näyttävät ihan mallikkaalta ja viimekauteen verrattuna päivitystä kuitenkin tapahtuu. Paremmin voisi aina olla, mutta voisi olla huonomminkin.
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
Aksu kirjoitti:
Vastaan tältä osin palautteeseen, joka kieltämättä oli täydellinen yllätys. Virallisten sivujen päivitykseen minulla ei ole oikeuksia, joten siltä osin olen palautteen ulottumattomissa. Fanisivujen päätoimittajan titteliä kantavana otan kantaa jälkimmäiseen osaan.

Faktat pöytään:

- Saipafanit.com pyörii täysin vapaaehtoisvoimin ja ilman minkäänlaista korvausta, SaiPa lienee maksaa virallisten sivujen tekijöille jotain vai kuinka?

- Liiga-SaiPa Oy on kohtuullista liikevaihtoa pyörittävä yritys enkä koe SaiPan kannattajana velvollisuudekseni tehdä seuralle ilmaista työtä. Teemme SaiPalle hyödyllisiä asioita VAPAA-AIKANAMME ja ILMAISEKSI jo nyt kun pyrimme aktivoimaan faneja seuran taakse. Murmelin sopimuksen sisällön virallisiin sivuihin liittyen sinä Lupsu tunnet varsin hyvin.

- Saipa.fi-sivuston ylläpito ei ole minulta pyytänyt yhtään juttua, haastattelua tai muutakaan apua kuluvan pelikauden alla tai sen aikana

- SaiPan muukaan henkilökunta ei ole pyytänyt minulta apua SaiPa.fi:n liittyvissä asioissa kuluvan pelikauden alla tai sen aikana

- SaiPaFanit harjoittaa fanitoimintaa. Yhteistyötä SaiPan kanssa on luonnollisesti ollut aiemmin ja tulee olemaan jatkossakin, oli fanisivuja olemassa tai ei. Siksi niiden vetäminen keskusteluun on vähintään outoa.

Murmeli vastaa palautteeseen omalta osaltaan jos tarpeelliseksi näkee. Minä toivon kuulevani jatkossa tämän suuntaiset purkaukset suoraan kasvotusten enkä aio jatkaa tätä julkista keskustelua tästä aiheesta pidempään. En ole tietoisesti ottanut SaiPan virallisten sivujen tasoon tai sisältöön mitään kantaa julkisesti enkä tee sitä nytkään.

Edit: Murmeli vastasi samaan aikaan kun kirjoitin.

Vastaukset faktoihisi.

- Murmelin sopimusta en tunne, mutta itse en ole toistaiseksi ainakaan saanut rahallista korvausta työstäni.

- Tarkoitukseni ei ollut edelleenkään hyökätä tai syyttää ketään. Ei tietenkään ole sinun velvollisuus tehdä yhtään mitään, mutta usko tai älä niin kyllä SaiPa.fi sivut ylläpidetään käytännössä talkoilla. Itse olen omasta mielestäni teitä auttanut ja vaikka en olisikaan, niin yhteisellä asialla tässä ollaan kaikki. Tuokin on tietysti vain minun mielipide. Eikä tietenkään ole kenenkään muun velvollisuus tai tehtävä tehdä mitään SaiPan tai sen kotisivujen eteen. Yksi henkilö minulta asiaa lopulta kysyi ja hän hoiti tiedon myös nettiin. Perkeleen iso hatun nosto ja tervemenoa SputnikClubille syömään ja juomaan. Murmelin sopimuksen sisältöä minä en tunne.

- Totta.

- Omalta osaltani pitää ainankin paikkansa.

- Itse sivuja en missään nimessä ottanut keskusteluun mukaan. Tarkoitin asian niin, että eikö olisi kaikkien kannalta järkevintä jos auttaisimme toisiamme. Eikä missään nimessä ollut tarkoitus kyseenalaistaa yhteistyötä, vaan herättää ajatus siitä, että miksi sitä ei voisi tehdä enemmänkin. Eli propsit sivuille, ei missään nimessä niitä koskeva kommentti.

Joka tapauksessa, jatketaan me kolme keskustelua kabinetissa.
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
Jussi77 kirjoitti:
Elä sano enempää, käsittääksenihän tässä puhutaan sinun vastuualueellasi olevasta hommasta? Minun mielestäni tuo sivujen ylläpito pitäisi hoidattaa mielummin jollain taholla jonka töistä ei tarvitsisi sitten huudella jollain ulkopuolisilla keskustelupalstoilla. Aika moni muu paljon mitättömämpikin taho saa yhdet nettisivut pyörimään ajan tasalla, joten miksei sitten SaiPa.

Toisekseen, aika yllättävää vetää joku faniyhteisön sivut mukaan tällaisessa tilanteessa ja jopa antaa rivien välistä ymmärtää että yhteistyön laatu kärsisi jotenkin, jos kukaan ei kanna sinun vastuutasi sivujen päivityksistä. Kuvittelisi näin äkkiseltään, että tämmöisiä laukoessa olisi saipa.fi -sivut n. valovuoden edellä fanien tekeleitä, mutta totuushan on lähinnä toisinpäin joten ensimmäiseksi tulisi mieleen olla vain hiljaa kiitollinen siitä että SaiPa-tietoa etsivä löytää sitä edes jostain. Olettaen, että siis keltamustin lasein ollaan kaikki liikkeellä, eikä omia intressejä pönkittämässä...

Edistystä toki noilla virallisilla sivuilla on tapahtunut paljon esim. viime vuoteen verrattuna, jottei ihan nyt mene vain sättimiseksi.

Edelleenkään tässä ei ole kysymys siitä, että en olisi tehnyt minulle luotettuja tehtäviä. Niitä annettaessa on sovittu, että saan ilmoituksen tiedotettavista asioista. Tällä kertaa en sitä saanut, joten melko vaikea oli asialle mitään tehdä. Eikä tämä ollut ensimmäine kerta, mutta toivottavasti viimeinen.

En edelleenkään hyökännyt faneja tai niiden sivuja vastaan, tarkoitus oli lähinnä herättää viimeistään nyt ajatus siitä, miksi yhteistyötä ei voisi tehdä enemmänkin. Viimeisen vuoden 8kk aikana SaiPa.fi sivujen hoito on ollut käytännössä itsemurha. Mielestäni homma on muuttunut aika pirun paljon viime keväästä, jolloin esimerkiksi otteluraportit tulivat pari päivää myöhässä jos ollenkaan. Ennen kuin vetoat Ässä peliin, niin totean että minun moka, en ollut merkannut kalenteriin. Tosin siitäkin kuulin vasta Suomeen saavuttuani. Nyt tynkä raportti on netissä.

Mitä halusin oli siis se, että kaikki yhteen hiileen ja SaiPa nousuun.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Lupsu kirjoitti:
Mitä halusin oli siis se, että kaikki yhteen hiileen ja SaiPa nousuun.
Ymmärsin pointtisi, mutta olen siitä eri mieltä; minun mielestäni saipa.fi -sivujen ylläpito pitäisi uskoa sellaisen tahon haltuun joka kantaa vastuun siitä että tapahtumien mukaan niitä päivitetään. Toimivat web-palvelut usein maksavat, mutta eivät mitenkään ylivoimaisen paljon. Fanisivujen ylläpito talkoovoimin on täysin ymmärrettävää, mutta mielestäni itse seuran voitaisiin olettaa kääntyvän jopa maksullisen ylläpidon puoleen.

Toki nostan virtuaalista hattuani panoksellesi yhteisen hyvän eteen, mutta varmaan ymmärrät myös että ottaessasi tällaisen vastuun joudut myös kantamaan sen negatiivisessakin mielessä? Kuitenkin voidaan todeta, että varsin kohtuullisin toivein tässäkin ketjussa on oltu liikkeellä; sivujen pitäminen ajan tasalla joukkueen tapahtumista ja sivujen "valmistumista" (mm. SaiPa shopin osalta) tässä lähinnä on kritisoitu. Minä itse kirkuisin riemusta jos saisin vaatia vielä erilaista nippelitietoa sivutolkulla ja erilaista statistiikkaa mitättömimmistäkin penkkien pohjiin voitto/tappio -otteluissa liimatuista purukumeista aina heinäsorsien pesintään tappioputken aikana. No, toki ymmärrän ettei näitä toiveita tulla täyttämään mutta kai sentään se on aikalailla oikeutettu olettamus että vastaanotettu vastuu kannetaan ihan noin perustasolla?
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
Jussi77 kirjoitti:
Ymmärsin pointtisi, mutta olen siitä eri mieltä; minun mielestäni saipa.fi -sivujen ylläpito pitäisi uskoa sellaisen tahon haltuun joka kantaa vastuun siitä että tapahtumien mukaan niitä päivitetään. Toimivat web-palvelut usein maksavat, mutta eivät mitenkään ylivoimaisen paljon. Fanisivujen ylläpito talkoovoimin on täysin ymmärrettävää, mutta mielestäni itse seuran voitaisiin olettaa kääntyvän jopa maksullisen ylläpidon puoleen.

Toki nostan virtuaalista hattuani panoksellesi yhteisen hyvän eteen, mutta varmaan ymmärrät myös että ottaessasi tällaisen vastuun joudut myös kantamaan sen negatiivisessakin mielessä? Kuitenkin voidaan todeta, että varsin kohtuullisin toivein tässäkin ketjussa on oltu liikkeellä; sivujen pitäminen ajan tasalla joukkueen tapahtumista ja sivujen "valmistumista" (mm. SaiPa shopin osalta) tässä lähinnä on kritisoitu. Minä itse kirkuisin riemusta jos saisin vaatia vielä erilaista nippelitietoa sivutolkulla ja erilaista statistiikkaa mitättömimmistäkin penkkien pohjiin voitto/tappio -otteluissa liimatuista purukumeista aina heinäsorsien pesintään tappioputken aikana. No, toki ymmärrän ettei näitä toiveita tulla täyttämään mutta kai sentään se on aikalailla oikeutettu olettamus että vastaanotettu vastuu kannetaan ihan noin perustasolla?

Tiedän että paska valuu tänne, josku se kuulu tänne joskus ei. Eikä siitä ole kyse. Kykenen myöntämään virheeni, mutta nyt en ole sellaista tehnyt. Jos on sovittu että saan tiedon hyvissä ajoin ennen kuin mitään tapahtuu, niin pitäisikö minun kytätä ja soitella SaiPan suuntaan? Minun mielestäni edelleenkään ei.

Tällä hetkellä tuo päivittäminen on muutenkin vaikeaa. Pieninkin rakenteellinen muutos on minun ulottumattomissa. Eli vaikka kuinka haluaisin esimerkiksi Shopin toimivan, niin en voi siihen vaikuttaa. Se ja muut ulkonäköön ja tekniikkaan liittyvät asiat on muiden käsissä. Mutta palautteet otan toki vastaa ja toimitan perille jos eivät minulle kuulu.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lupsu:

Ihmettelen kovasti asemaasi sivujen ylläpitäjänä, jos oikeutesi ja mahdollisuutesi vaikuttaa välittömästi sen sisältöön on noin rajoitettu. Se hieman kyseenalaistaa merkityksesi ylläpitäjänä? Onko kyse luottamuspulasta vai työnjaon epäselvyydestä, että asiat eivät toimi nopeammassa aikataulussa? Meinaan, kyllä sinun tuossa asemassa tulisi olla mahdollista oitis päivittää uutiset ja eri asiat sivustolla.

Oma kokemukseni laajamittaisempien nettisivujen pidosta on toki rajalliset ja voi olla, että käytäntö on vieras. Tuntuu vaan kummalliselta, kun joudut levittelemään käsiäsi noin.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Lupsu kirjoitti:
Tiedän että paska valuu tänne, josku se kuulu tänne joskus ei. Eikä siitä ole kyse.
Ei nimenomaan olekaan; tätä rakentavaa palautetta on vain aika vaikea esittää jollain muulla tavalla, ilman että tulisi johonkin suuntaan osoitelleeksi. Kuten todettua, niin sinun osaltasi sivujen edistyminen ja ohjaksien ottaminen omiin käsiin on hatunnoston arvoista mutta on kantanut tähän pisteeseen asti, josta tässä ketjussa sitten puhutaan. Kyllä täällä on tiedossa, että se on joku muu joka niitä päivityksiä pihistelee, mutta pitäisiköhän asiaan tarttua jotenkin?

Maksullisista web-palveluista puhuessani tarkoitan kuitenkin täysiä toimivaltuuksia sivuston suhteen, joten todennäköisesti vastaavaa tilannetta ei olisi ongelmana. Eikä myöskään sitä, että ainoa henkilö joka päivityksistä vastaa, matkailee jossain. Kun jollekulle maksetaan ylläpidosta, voidaan tältä myös edellyttää enemmän vastuullisuutta asian suhteen. Vastuullisuus - minun "tietojeni" mukaan - tässä tilanteessa voisi olla taas koko sivuston ylläpidon toiminnan uudelleenjärjestelyä niin, että ei synny tilanteita että yhdestä tekijästä riippuvista syistä koko homma seisoo pahan kerran. Tämä todennäköisesti tarkoittaisi koko sivustojen ylläpidon ulkoistamista, joka taasen maksaisi mutta kuten jo totesin niin ellei oma ammattitaito, aika ja halu siihen riitä niin näin on sitten nykyään toimittava.

SaiPa-brändi elää juuri nyt hyvässä myötätuulessa, joten turhaa on satunnaisten kävijöiden mielikuvia siitä muuttaa toimimattomilla verkkosivuilla.

Lisäys; ihan noin tiedoksi vain että Tomas Sinisalo roikkuu edelleen A-nuorten pelaajalistalla.
 
Viimeksi muokattu:

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
Jussi77 kirjoitti:
Ei nimenomaan olekaan; tätä rakentavaa palautetta on vain aika vaikea esittää jollain muulla tavalla, ilman että tulisi johonkin suuntaan osoitelleeksi. Kuten todettua, niin sinun osaltasi sivujen edistyminen ja ohjaksien ottaminen omiin käsiin on hatunnoston arvoista mutta on kantanut tähän pisteeseen asti, josta tässä ketjussa sitten puhutaan. Kyllä täällä on tiedossa, että se on joku muu joka niitä päivityksiä pihistelee, mutta pitäisiköhän asiaan tarttua jotenkin?

Maksullisista web-palveluista puhuessani tarkoitan kuitenkin täysiä toimivaltuuksia sivuston suhteen, joten todennäköisesti vastaavaa tilannetta ei olisi ongelmana. Eikä myöskään sitä, että ainoa henkilö joka päivityksistä vastaa, matkailee jossain. Kun jollekulle maksetaan ylläpidosta, voidaan tältä myös edellyttää enemmän vastuullisuutta asian suhteen. Vastuullisuus - minun "tietojeni" mukaan - tässä tilanteessa voisi olla taas koko sivuston ylläpidon toiminnan uudelleenjärjestelyä niin, että ei synny tilanteita että yhdestä tekijästä riippuvista syistä koko homma seisoo pahan kerran. Tämä todennäköisesti tarkoittaisi koko sivustojen ylläpidon ulkoistamista, joka taasen maksaisi mutta kuten jo totesin niin ellei oma ammattitaito, aika ja halu siihen riitä niin näin on sitten nykyään toimittava.

SaiPa-brändi elää juuri nyt hyvässä myötätuulessa, joten turhaa on satunnaisten kävijöiden mielikuvia siitä muuttaa toimimattomilla verkkosivuilla.

Lisäys; ihan noin tiedoksi vain että Tomas Sinisalo roikkuu edelleen A-nuorten pelaajalistalla.

Täydet valtuudet kyllä tulen samaan. Tämäkin asia vaan meni kauniisti sanottuna vituiksi siinä vaiheessa, kun uusista sivuista päätettiin. Tällaista vaihtoehtoa ei päätöksiä tehneet ymmärtäneet ottaa huomioon sopimuksia tehdessään. Eli sivut tulevat ulkoisesti näyttämään samalta, ne vain tulevat rakentumaan julkaisujärjestelmän varaan. Alustavasti puhetta ollut vuoden vaihteessa. Toivottavasti tällä kertaa aikataulu ei venyisi ihan älyttömästi.

Kyllä minäkin pystyisin hoitamaan kaiken ylläpidon, SaiPa vaan ei pysty panostamaan tähän asiaan tällä hetkellä. Enkä minä taas viitsi päivätyötä ilmaiseksi lopettaa kun on tuo asuntolainakin.

Kiitos vinkistä. En varmaan olisi älynnyt koko asiaa. Laitetaan viestiä eteenpäin. Jospa se nimi sieltä katoaisi.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Lupsu kirjoitti:
Enkä minä taas viitsi päivätyötä ilmaiseksi lopettaa kun on tuo asuntolainakin.
...Eikä tieto saavuta sinua, päivittäminen ei onnistu haluamassasi aikataulussa ja matkustelet. My point exactly. Sehän tässä vikana onkin; sinun ei voi odottaa vihkiytyvän asiaan niin tiiviisti kuin asiasta ansiokseen huolehtivan firman.
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
Jussi77 kirjoitti:
...Eikä tieto saavuta sinua, päivittäminen ei onnistu haluamassasi aikataulussa ja matkustelet. My point exactly. Sehän tässä vikana onkin; sinun ei voi odottaa vihkiytyvän asiaan niin tiiviisti kuin asiasta ansiokseen huolehtivan firman.

Niin ilmaiseksi ei. Mutta tarkoitinkin tuolla kommentilla sitä, että jos SaiPassa olisi todella mahdollisuus panostaa tuohon asiaan, niin paljon että sillä toimeen tulisi niin työt jäisi. No se siitä keskustelusta ja kaikki huomenna huutamaan SaiPa voittoon.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Lupsu kirjoitti:
Niin ilmaiseksi ei. Mutta tarkoitinkin tuolla kommentilla sitä, että jos SaiPassa olisi todella mahdollisuus panostaa tuohon asiaan, niin paljon että sillä toimeen tulisi niin työt jäisi. No se siitä keskustelusta ja kaikki huomenna huutamaan SaiPa voittoon.
Jos verkkosivuja ylläpitäisi kokopäiväisesti palkattu webmasteri, niin odotukset sivujen sisällöstäkin olisivat aika kovat. Sen sijaan ne voisi uskoa jonkun verkkosivuja leipätyökseen ylläpitävän firman haltuun, joka kyllä suorittaa nämä kuitenkin melko vähäiset päivitykset ja ylläpidon yhdessä monien muiden sivujen kanssa ja kustannuskin on murto-osa siitä mitä maksaisi palkata kokonaan joku kaveri ylläpitämään verkkoa.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Aksu kirjoitti:
Faktat pöytään:

- Saipafanit.com pyörii täysin vapaaehtoisvoimin ja ilman minkäänlaista korvausta, SaiPa lienee maksaa virallisten sivujen tekijöille jotain vai kuinka?
Pakko kysyä kun kiinnostaa. Järjestääkö SaiPa teille kuitenkin ilmaisen sisäänpääsyn peleihin? Teillä taitaa kuitenkin pressikortit olla?
 

Aksu

Jäsen
siesta kirjoitti:
Pakko kysyä kun kiinnostaa. Järjestääkö SaiPa teille kuitenkin ilmaisen sisäänpääsyn peleihin? Teillä taitaa kuitenkin pressikortit olla?

Fanisivuilla on käytössään yksi pressikortti.

Edit: Jota ilman työn tekeminen nykymuodossaan olisi tietysti mahdotonta mm. halleissa liikkumisen takia.
 

Kaaleppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta keskustelu alkaa mennä kohtuuttomuuksiin. SaiPaFanit -sivujen ylläpito tekee loistavaa työtä! Siitä ei mielestäni ole poikkinaista sanaa, ja jotenkin on suuri vääryys, että saipa.fi -sivujen ongelmien takia aletaan heittää lokaa ja tai edes vihjailuja fanisivujen tekijöiden niskaan.
 

fila

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers
Voisikohan herra sivujen päivittäjä päivittää välillä SaiPan loukkaantuneiden tilannetta... Sivujen mukaan Kokon tilanne tiedetään perjantaina... harmi vaan ettei siinä ollut kerrottu minkä viikon...

Voisitteko ystävällisesti lisätä linkkeihin saipafanien linkin... kun siellä noi tiedot tuntuvan päivittyvän ilman ontuvia/tyhmiä selityksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös