Keskustelua SaiPan kotisivuista – www.saipa.fi

  • 121 438
  • 354

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kausi on jo pitkällä ja SaiPan kotisivut edelleen kesken, eikö siellä milloinkaan opita hoitamaan nettisivuja ajoissa kuntoon. Noiden kesken olevien osioiden (kauppa, galleria) lisäksi minua häiritsee sivuilla pari asiaa:

Webmasterin nettiosoite puuttuu, sivuilla ei ole myöskään minkäänlaista palautelomaketta tai edes email-osoitetta webmasterin tai SaiPan suuntaan. Kerrotaan ainoastaan että osoitteet tiettyä muotoa mutta kun sivuilla ei ole esitelty kuin pelaajat niin on mahdoton tietään mihin osoitteeseen palautetta laittaa ellei satu sopivan henkilön nimeä muuten tietämään.

Etusivulla on aivan samanlaisia tekstejä (edelliset ottelut, sarjataulukko, linkit ja yhteistyökumppanit jne), nämä kuitenkin toimivat eritavalla, osa on linkkeja ja osa vain otsikoita. Sivusto toimii muutenkin paikoin epäloogisesti, joihinkin osoihin pääsee ainoastaan etusivulta (Tiedotteet) ja jotkut sivut avautuvat siten että jos osion etusivulla haluaa niin sinne täytyy mennä yläotsikoista, osion sivuvalikosta sinne ei pääse (esim katsomokartta, sinne pääsee ainoastaan ylävalikosta, ei jos menee lippusivulle suoraan etusivulta).

Sivuilla kerrotaan että Urheilu-Koskimiehestä saa seisomapaikkalippuja. Ei saanut ainakaan ennen HIFK-ottelua kun kävin kysymässä.

Myös tuo yläosan kirjautumiskohta häiritsee, ilmeisesti se liittyy johonkin tulevaan ominaisuuteen mutta miksi se pitää sitten nyt jo olla näkyvillä?

Otteluraporteista puuttuu edelleen ne luvatut videopätkät.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Tuskat on valtavat, mä luulen että SaiPan pelit on pelattu kun kotisivut ei toimi. Lähden ripottelemaan tuhkaa päälleni.

Oikeesti ihmettelen että miten noista kotisivuista nousee tälläinen häly? Ja hyvä että tällekkin avattiin taas uusi ketju. Onnittelen.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ensinnäkin, ketju ei ole minun avaamani vaan moderaattorit ovat aloittaneet uuden ketjun vanhaan kirjoittamani viestin pohjalta.

Nettisivut eivät tietenkään ole SM-liigaseuran tärkein asia. Nykyisessta tietoyhteiskunnassa nettisivut muodostavat kuitenkin tärkeän osan markkinoinnista ja tiedotuksesta. Kun ihmiset nykyään haluavat tietää jotain heille oudosta asiasta, he yleensä etsivät tietoa Internetistä ja ensimmäisenä päädytään SaiPan tapauksessa varmaan seuran kotisivulle ja saavat sitä kautta ensimmäisen mielikuvan seurasta. Tälläiselle vanhalle fanille sivujen ulkoasu sinällään ei käsitystä seurasta muuta, mutta sivujen olisi hyvä olla selkeät ja sisällön kunnossa. Siksi onkin mielestäni outoa että ainakaan SaiPan tapauksessa ei nettisivuihin panosteta riittävästi. SaiPan kotisivut ovat mielestäni jo nyt ihan kelvolliset ja pienellä kehityksellä niistä on mahdosta saada hyvät. Seuran puolelta asia olisi kuitenkin pitänyt laittaa liikkeelle hyvissä ajoin, ei viime hetkellä, varsinkin jos hommia tehdään vielä yhden miehen voimin (muiden töiden ohella), kuten ilmeisesti tässä tapauksessa.

Tietotekniikan opiskelijana ja ahkerana nettikäyttäjänä saatan suhtautua asiaan vähän turhan intohimoisesti, pyydän anteeksi jos se joitakin häiritsee
 

ahal

Jäsen
Gleb kirjoitti:
Nettisivut eivät tietenkään ole SM-liigaseuran tärkein asia. Nykyisessä tietoyhteiskunnassa nettisivut muodostavat kuitenkin tärkeän osan markkinoinnista ja tiedotuksesta. Kun ihmiset nykyään haluavat tietää jotain heille oudosta asiasta, he yleensä etsivät tietoa Internetistä ja ensimmäisenä päädytään SaiPan tapauksessa varmaan seuran kotisivulle ja saavat sitä kautta ensimmäisen mielikuvan seurasta....
Päivänselvä asia tänään, ei kahta sanaa. Nyt esim. kaipaisin tietoa siitä, miksi Immonen ja Tuominen eivät ole mukana Oulussa. Tuominen varsinkin on ajettu nurkkaan, paitsioon tai katsomoon, ellei ole sairaslistalla, mutta SaiPan sivuilta on turha tietoa hakea, kun ei sinne edes pääse. Ei ole päässyt itse asiassa aikoihin. Käsittämätöntä. Kesä olisi ollut aikaa viilata sivut kuntoon mutta ei.
 

Suonvieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
ahal kirjoitti:
Päivänselvä asia tänään, ei kahta sanaa. Nyt esim. kaipaisin tietoa siitä, miksi Immonen ja Tuominen eivät ole mukana Oulussa. Tuominen varsinkin on ajettu nurkkaan, paitsioon tai katsomoon, ellei ole sairaslistalla, mutta SaiPan sivuilta on turha tietoa hakea, kun ei sinne edes pääse. Ei ole päässyt itse asiassa aikoihin. Käsittämätöntä. Kesä olisi ollut aikaa viilata sivut kuntoon mutta ei.

Miksei sivuista voi alunperin tehdä niin yksinkertaiset, että ne pysyvät ajan tasalla varmasti. Laitetaan sivulle vain joukkueen pelaajat ja otteluohjelma ja karsitaan pois kaikki sellainen mikä kaipaa aktiivista päivittämistä...

Noo, olen kuitenkin samaa mieltä siinäkin, ettei elämä kaadu vaikkei sivut ihan ajan tasalla olekaan. :)
 

ahal

Jäsen
Suonvieri kirjoitti:
Noo, olen kuitenkin samaa mieltä siinäkin, ettei elämä kaadu vaikkei sivut ihan ajan tasalla olekaan. :)
Eihän se kaadu, ja maailma pyörii varmasti ilman SaiPaakin. Mutta jos sputnikit haluavat kohottaa uskottavuuttaan, siihen kuuluu myös seuran toiminnan ryhdistäminen, minkä paras näyteikkuna nykypäivänä ovat toimivat www-sivut. SaiPa-faneina saamme toki tietoa myös fanien mainioilta omilta sivuilta sekä Idän ihmeen saitilta. Ja Jatkoajasta + liigasivuilta loput. Joten tiedotusumpiossa ei tarvitse olla. Enemmän on huoli SaiPan ulkoisesta kuvasta.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Olen samaa mieltä että kohtuuliisiseti toimivat sivut ovat tätä päivää, ja on hienoa että myös internetsivujen toimivuus on "tapetilla".

Jokaista asiaa ei sinne nettiin kyllä voi / ehdi laittaa mut tietysti voisihan SaiPan toimistolle kiikkuttaa adressin. -> myytäis joku "vahvistus" pois ja otettais vaihtopenkille sen tilalle joku Nörde istumaan kommunistikaattori kädessä mikä olisi W-lanilla nettii nyhteydessä ja se päivittäis ihan kokoajan reaaliajassa mitä tapahtuu, esim kenellä on krapula tai muuten vaan loukkaantunut tms,,

Onkohan näin jo muissa seuroissa?
 

fila

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers
Kyllä toimivat nettisivut ovat tätäpäivää, kyllä ilman niitäkin toimeen tulee mutta jos kerran ovat on niitä päivitettävä.

Tänäpäivänä ottelutuloksien ja sarjataulukon on päivityttävä nettisivuille vähintään kaksi tuntia pelin päättymisen jälkeen ja silloin on myös oltava alustava otteluraportti valmiina.

Mitä helkkarin hyötyä netistä on jos aamulehti tulee aikaisemmin kun otteluraportit SaiPan sivulle...
 
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Jokipojat
Saipafanit ja Saipan kotisivut!!!!!!!!!

No nyt oli jo ihan pakko kirjoittaa oma mielipiteeni Saipan kotisivuista....

On se aika ihmeellistä,että Saipa ei saa tuota hommaa toimimaan. Juuri nyt kun Saipa keikkuu sarjataulukossa korkealla, kiinnostusta Saipaan varmasti olisi muuallakin kuin Etelä-Saimaan levikkialueella. Itse olen vanha Saipan kannattaja, joka asuu nykyään toisella paikkakunnalla ja mieluusti seuraisin myös netin kautta uutisointia Saipasta. Peleissä tulee käytyä noin 10/kausi, ja loput matsit voin "luojan kiitos" kuunnella netistä,joten jyvällä ollaan....silti täytyy ihmetellä Saipan välinpitämätöntä suhtautumista nettisivuihin, koska ne kuitenkin ovat tätä päivää, ja kuka tahansa voi käydä toteamassa muiden seurojen osaavan tämän homman!!!!!

Jos se on rahasta kiinni...........niin muutetaan Saipafanien sivut virallisiksi, koska ne ovat todella hyvät sivut!!!! Siellä on haastatteluja,otteluraportit,valmentajien kommentit ja kuvia.........lisäksi ne ei laahaa jäljessä, vaan päivitykset tulevat nopeasti.

Jatkakaa Saipafanit hyvää työtä ja näyttäkää mallia kuinka hommat hoidetaan!

Saipafaneille isot kiitokset ja Saipa hävetkää!!!!!!!
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lupsu kirjoitti:
08.09.2005
Syy siihen ettei tällä viikolla ole tullut näkyviä muutoksia on osittain minun. Eli nyt sivuille tehdään pyynnöstäni työkalua jolla saadaan otteluraportteihin liitettyä videota ja ääntä. Tämä tehdään ensin, koska tuollaiset työkalut vaatii testausta ja halusin sivuille tämän ominaisuuden ehdottomasti liigan alkuun. Maalivideot ovat mielestäni tärkeä osa otteluraportointia. Tulevaisuudessa videoita ei nimittäin monesta paikkaa saa. Uuden sopimuksen myötä vain seurojen viralliset sivut saavat julkaista videota otteluisa. Tässäkin julkaisussa on jonkin verran rajoitteita.

Yllä lainaus vanhasta kotisivuketjusta. Jokohan videoita pääsee kohta katselemaan SaiPan sivuilta?
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
pest kirjoitti:
Yllä lainaus vanhasta kotisivuketjusta. Jokohan videoita pääsee kohta katselemaan SaiPan sivuilta?

Vihdoin valoa tunnelin päässä. Tänään pitäisi tulla gallerialle kuvat kaikista otteluista joista niitä on saatavana. Eli kuvat tulevat SM-liigan kuvapankista.

Videot Jokerit ja Ilves otteluista tulevat myös tänään ja loppuja lisään tämän illan/ensi yön aikana. Kaikista otteluista en ole vielä levyä saanut.
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
Lupsu kirjoitti:
Vihdoin valoa tunnelin päässä. Tänään pitäisi tulla gallerialle kuvat kaikista otteluista joista niitä on saatavana. Eli kuvat tulevat SM-liigan kuvapankista.

Videot Jokerit ja Ilves otteluista tulevat myös tänään ja loppuja lisään tämän illan/ensi yön aikana. Kaikista otteluista en ole vielä levyä saanut.

Nyt näyttäisi toimivan. Nyt sitten otetaan vastaan toiveita taklauksista yms yms tilanteista joita haluatte nähdä. Taivas ei ole rajana vaan Canal+:n asettama kolme minuuttia videota/ottelu. Mutta jos hyviä toiveita tulee, toteutan ne tuon kolmen minuutin ja sen puitteissa että minulla on kyseinen tapahtuma taltioituna.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lupsu kirjoitti:
Nyt näyttäisi toimivan. Nyt sitten otetaan vastaan toiveita taklauksista yms yms tilanteista joita haluatte nähdä. Taivas ei ole rajana vaan Canal+:n asettama kolme minuuttia videota/ottelu. Mutta jos hyviä toiveita tulee, toteutan ne tuon kolmen minuutin ja sen puitteissa että minulla on kyseinen tapahtuma taltioituna.

Pihströmin pommi HIFK-ottelusta ja nyrkkihipat HIFK ja Ässät otteluista nyt ainakin olisi mukava saada tarjolle.
 

Pafe

Jäsen
Gleb kirjoitti:
Pihströmin pommi HIFK-ottelusta ja nyrkkihipat HIFK ja Ässät otteluista nyt ainakin olisi mukava saada tarjolle.
Puhumattakaan Norton-showsta laualtailta(meniköhän oikein?).

PS. Onko mahdollista hankkia kunnon kuva-albumia ettei aina tarvitsisi hypätä "edellinen" napukan kautta pois.
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
paki kirjoitti:
Puhumattakaan Norton-showsta laualtailta(meniköhän oikein?).

PS. Onko mahdollista hankkia kunnon kuva-albumia ettei aina tarvitsisi hypätä "edellinen" napukan kautta pois.

Pyyntö laitettu eteenpäin. Tämä on vähän hölmöä, mutta en pääse itse noita rakenteita muokkaamaan.

Tarkistan vielä SaiPan johdon kannan siinä asiassa, että mitä laitetaan ja mitä ei. Minun puolesta tappelut ja taklaukset tulevat koristamaan sivustoa.
 

Lupsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Belfast Giants
Lupsu kirjoitti:
Pyyntö laitettu eteenpäin. Tämä on vähän hölmöä, mutta en pääse itse noita rakenteita muokkaamaan.

Tarkistan vielä SaiPan johdon kannan siinä asiassa, että mitä laitetaan ja mitä ei. Minun puolesta tappelut ja taklaukset tulevat koristamaan sivustoa.

Virallinen kanta on se, että peliin olennaisesti liittyviä asioita näytetään. Eli taklauksia kyllä, mutta liiga on kieltänyt nyrkkitappelut, joten niitä ei pidetä Suomessa osana peliä. Eli taklauksia, maaleja ja muita otteluiden huippuhetkiä.
 

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
Pietari02 kirjoitti:
Mihinköhän sähköpostiosoitteeseen voisi laittaa ehdotuksen uudesta linkistä?

Saipan sivuilta löytyi vanhoista teksteistä seuraava tieto:
"Sivustoa koskien otetaan vastaan palautetta sekä kommentteja sähköpostiin luca.ciani@saipa.fi"

Että kokeilepa tuonne laittaa ehdotuksia. Ainakin minä laitoin joskus syyskuussa tuohon osoitteeseen viestiä ja sain vastauspostiakin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lupsu kirjoitti:
Virallinen kanta on se, että peliin olennaisesti liittyviä asioita näytetään. Eli taklauksia kyllä, mutta liiga on kieltänyt nyrkkitappelut, joten niitä ei pidetä Suomessa osana peliä. Eli taklauksia, maaleja ja muita otteluiden huippuhetkiä.

Ymmärrän SaiPan virallisen kannan mutta tuntuu jotenkin hölmöltä etteivät otteluiden tunteita kuohuttaneet tapaukset pääse koristamaan SaiPan kotisivuja, nyt mielestäni joukkueen johto piiloutuu liigan sääntöjen taakse faneja palvelemattomalla tavalla. En sitten tiedä onko kanta lopullinen vai voisiko se muuttua mikäli fanit ottaisivat asian omakseen ja näin vastaisuudessa näkisimme myös näitä tunteita kuohuttaneita mutta sääntöjen vastaisia tapahtumia.

vlad.
 

redpecka

Jäsen
vlad kirjoitti:
Ymmärrän SaiPan virallisen kannan mutta tuntuu jotenkin hölmöltä etteivät otteluiden tunteita kuohuttaneet tapaukset pääse koristamaan SaiPan kotisivuja, nyt mielestäni joukkueen johto piiloutuu liigan sääntöjen taakse faneja palvelemattomalla tavalla.
Minäkin ymmärrän hyvin että mitään tappeluja, pään aukeamisia mailalla huitaisujen johdosta, vaikkakin tahattomasti tietenkin, ei ole soveliasta näyttää virallisilla sivustoilla. Varsinkin kun juuri nyt tuntuu olevan tapetilla nämä tappelut sakkoineen.
vlad kirjoitti:
En sitten tiedä onko kanta lopullinen vai voisiko se muuttua mikäli fanit ottaisivat asian omakseen ja näin vastaisuudessa näkisimme myös näitä tunteita kuohuttaneita mutta sääntöjen vastaisia tapahtumia.

vlad.
Enpä usko että linja muuttuisi. Onko kenenkään muun jengin virallisilla sivuilla vastaavia, en tiedä. Sinänsä kiitettävästihän tänne Jatkoaikaan on heitetty clippejä noista tapahtumista, mutta juuri tuommoiset Kudroc-episodit Pelicans-pelissä ulosajoineen kun eivät täytä tappelun kriteerejä eivätkä täytä puhtaan taitokiekonkaan vaatimuksia, jäävät sitten paitsioon. Eli ymmärrän jos näitä ei haluta laittaa saipa.fi:hin, mutta kyllähän esim saipafanit ovat hyvin informoineet tappeluista ja muista vahingoista. Ja mielestäni vielä aika hyvin, eli neutraalisti, kerrottu mitä tapahtui ottamatta kantaa onko se "siistiä". Nyt en tähän hätään muista oliko kyseisillä sivuilla myös videomateriaalia näistä marginaalitapahtumista. Jos oli, propsit siitäkin vielä.

Itse saipapistefihin, alkuinnostuksen jälkeen olin taas unohtanut koko sivut. Työtä siellä varmaan riittää palauttamaan uskottavuus ja mielenkiinto satunnaistiedonnälkäisille.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Lueskelin tässä äskettäin tämän kauden SaiPa Magazinea, jonka ostin Jokerit-matsissa. Kyseisessä läpyskässä on sitten artikkeli, jossa kerrotaan Liiga-SaiPa OY:n tehneen merkittävän yhteistyösopimuksen lappeenrantalaisen mainostoimisto Mediakolmio OY:n kanssa.
Jutussa sanotaan myös näin: SaiPan nettisivut siirtyvät Mediakolmion hoidettaviksi. Teknisenä asiantuntijana nettisivujen laadinnassa Mediakolmio käyttää lappeenrantalaista Tietokoura OY:tä. Eli nyt saimme selville ketkä ovat näiden sivujen takana
Varsinkin tämä lause kiinnitti huomioni: Janne Mäenpää (Mainitsen tyypin nimen, koska äijän yhteystiedot löytyvät Mediakolmion sivuilta) painottaa, että SaiPan menestys lähtee jäältä, mutta oikeaoppisella viestinnällä menestystä voidaan täydentää.
Tehkää sitten ne kotisivut kunnolla valmiiksi, niin saadaan Kanadamalja tänne Lappeenrantaan!! Tämä siis, mikäli oikeaoppinen viestintä todellakin täydentää SaiPan hyvää menestystä tähän mennessä, ainakin jos uskomme herra Mäenpäätä
 

fila

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers
VOI... VOI...

Enää ei tiedä itkeäkö vai nauraa... kun nämä kotisivut eivät näköjään päivity niin ei sitten...

Tänään Eetut vaihtoivat seuraa toinen Kalpaan ja toinen HIFK:sta meille, Sinisalon sopimus purettiin... Ainut paikka suomessa mikä ei näitä asioita vielä tiedä on SAIPAN KOTISIVUT!!!

SM-liigan kotisivuilla uutisoitiin Eetu Holman siirtyminen SaiPaan ja siellä on linkki SaiPan kotisivuille niitä varten ketkä haluavat asiasta lisätietoja... vaan eivät saa... Siellä uutisoitiin myös Eetu Qvistin siirto Kalpaan ja siellä on samalla tavalla linkki Kalpan kotisivuille niitä varten ketkä haluavat lisätietoja ja AIVAN OIKEIN SIELLÄ ON SIVUN VERRAN TARINAA EETUN PALUUSTA KALPAAN...

Hyvä SaiPa näin tiedotetaan asioista oikeaoppisesti...............

VAIHTAKAA SIVUJEN YLLÄPITÄJÄÄ VAIHTOIHAN PELIKAANITKIT VALMENTAJAA
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös