Keskustelua lentomatkailusta

  • 669 274
  • 3 372

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Nyt täytyy hieman kehua Qatar Airwaysia. Palvelu on hyvää, jaloilla on tilaa, uusia elokuvia voi katsella omalta näytöltä, ruoka oli hyvää, hinta oli halpa. Jopa pakolliset turvallisuusohjeet oli toteutettu hauskalla tavalla... 5/5
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Lennot välillä Helsinki-Amsterdam-Hong Kong-Jakarta
Paluulennolla saan ostaa tuliaisviinakset vasta Euroopasta, jos aion ne käsimatkatavaroiden joukossa tuoda, mutta miten on toiseen suuntaan?
Pelottaa vähän Balin pimeät viinat ja mietein ostaisiko rommipullon jo joltain kentältä ja pysyisi paikanpäällä oluissa.
 
K

kiwipilot

Lennot välillä Helsinki-Amsterdam-Hong Kong-Jakarta
Paluulennolla saan ostaa tuliaisviinakset vasta Euroopasta, jos aion ne käsimatkatavaroiden joukossa tuoda, mutta miten on toiseen suuntaan?
Pelottaa vähän Balin pimeät viinat ja mietein ostaisiko rommipullon jo joltain kentältä ja pysyisi paikanpäällä oluissa.

Haet Honkkarissa välilaskulla pullon; ei pitäisi jäädä ainakaan Tax Freen valikoimista kiinni.
 
K

kiwipilot

Saanko viedä käsimatkatavaroissa vielä pullon Denpasariin?

Onko lento Jakartasta Denpasariin eri lipulla? Jos on, niin heität vaan pullon ruumalaukkuun ennen checkausta viimeiselle legille. Jos taas koko setti Helsingistä Balille on samalla lipulla (=matkatavarat menevät perille saakka), kannattaa pullo ostaa Jakartan kentältä.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Onko lento Jakartasta Denpasariin eri lipulla? Jos on, niin heität vaan pullon ruumalaukkuun ennen checkausta viimeiselle legille. Jos taas koko setti Helsingistä Balille on samalla lipulla (=matkatavarat menevät perille saakka), kannattaa pullo ostaa Jakartan kentältä.

Eri lipulla on. Jälkeen vähän tyhmä kysymys, kun tietty tavarat pitää laittaa uudelleen ruumaan Jakartassa.
Kiitos kuitenkin.
Onkohan mitään kuulunut näiden nesterajoitusten höllentämisestä tullessa ei EU maasta EU maahan missä on vielä jatkolento?
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Laitetaan nyt pientä kommenttia, kun tuli lennettyä aika monta lentoa Cathay Pacificilla.
Oli kaikkiaan positiivinen kokemus. Varsinkin heidän Boeing 777 kalusto, joissa penkit pohjolan yhtiöitä paremmat. Penkin selkänojan, kun käänsi, mahtui myös jalat mukavasti suoraksi tällaisella 190cm pitkällä ruhollakin.
Viihdejärjestelmä toimiva, ja hyvä tarjonta (uusin Bond, Game of trhones jne.).
Ruoissa oli aina 2-3 vaihtoehtoa, oluita taisi olla neljä eri vaihtoehtoa, myös muut alkoholit olivat koko lennon ilmaisia. Ruokien välissäkin sai sipsejä, pähkinöitä, nuudelia pyydettäessä.
Rahaa ei tarvinnut mihinkään kaivaa.
Henkilökunta ystävällistä ja palvelualtista.
Lennotkin olivat kaikki ajallaan, ja lentokoneet täytettiin järkevästi perästä alkaen muutama rivi kerrallaan.
 

Byvajet

Jäsen
Lufthansan lentäjät ovat vaihteeksi lakossa, ovat olleet 14 kertaa kahden vuoden sisällä eri pituisia aikoja.

Lufthansan lentäjäyhdistyksen mukaan lakot ovat mahdollisia vuorokauden varoitusajalla.

Eiväthän nuo yleensä kestä kuin muutamia päiviä, mutta hirveästi peruuttavat vuoroja ja saavat systeemin sekaisin.
 

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lufthansan lentäjät ovat vaihteeksi lakossa, ovat olleet 14 kertaa kahden vuoden sisällä eri pituisia aikoja.

Lufthansan lentäjäyhdistyksen mukaan lakot ovat mahdollisia vuorokauden varoitusajalla.

Eiväthän nuo yleensä kestä kuin muutamia päiviä, mutta hirveästi peruuttavat vuoroja ja saavat systeemin sekaisin.
Jännityksellä tässä odottelen ovatko parin viikon päästä lakossa vai ei. Thaikkulaan olis tarkoitus lähteä Frankfurtin kautta k.o yhtiöllä... Saas nähdä kuinka käy
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Joo, ja lakon syy yllättäen palkkaneuvottelut. Vaativat 4,5% korotusta ilmeisesti. Lufthansa tarjosi 4% ja isohkoa kertakorvausta. Mutta ei käynyt, sillä keksivät vielä, että korotuksen olisi pitänyt tulla voimaan jo vuonna 2012 eli nyt haluavat takautuvasti tuolta neljältä vuodelta korotuksen....
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kolmen pelaajan on vahvistettu olevan hengissä, mutta tuollaisesta ei ilman pahoja vammoja selviä. Taitaa ura olla joka tapauksessa paketissa, mutta se ei välttämättä ole heille se tärkein asia juuri nyt.

Huhujen mukaan kyse olisi saattanut olla jopa kerosiinin loppumisesta. Vaikea kyllä uskoa, että niin voisi käydä edes kehitysmaassa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Huhujen mukaan kyse olisi saattanut olla jopa kerosiinin loppumisesta. Vaikea kyllä uskoa, että niin voisi käydä edes kehitysmaassa.
Sähköviasta ovat lentäjät raportoineet ja sen jälkeen kone on lentänyt soikiota mikä on normaali proseduuri jos ongelmia ilmenee kun pitää joko dumpata polttoainetta tai kuluttaa sitä pois. Lopulta kone sitten tippunut alas. Miksihän eivät ole yrittäneet päästä José María Córdovan kansainväliselle kentälle laskeutumaan sillä sehän on tuossa Medillinin lähettyvillä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sähköviasta ovat lentäjät raportoineet ja sen jälkeen kone on lentänyt soikiota mikä on normaali proseduuri jos ongelmia ilmenee kun pitää joko dumpata polttoainetta tai kuluttaa sitä pois. Lopulta kone sitten tippunut alas. Miksihän eivät ole yrittäneet päästä José María Córdovan kansainväliselle kentälle laskeutumaan sillä sehän on tuossa Medillinin lähettyvillä?

Joo, näinkin nyt tuon Flightradarin reittikuvan missä on vedetty useampi ympyrä. Melko pitkään ollaan ilmassa oltu vian jälkeen, niin tuntuuhan tämä oudolta. Vai olisiko kone sitten kuitenkin vain yhtäkkiä hajonnut lisää. Maasto on vaikeaa ja paikalla on kova rankkasade, mutta kyllä tuolta osat kaivetaan ja selvitetään mitä tapahtui.

Siis konehan oli juuri menossa MDE:n (José María Córdova) kansainväliselle kentälle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Siis konehan oli juuri menossa MDE:n (José María Córdova) kansainväliselle kentälle.
Niin käsitin että sinne piti olla menossa mutta sen sijaan veti ympyrää holding patternissa kentän lähistöllä ja sen aikana tippui alas. Jos nyt siis olen ymmärtänyt oikein tuota flight radarin piirtämää grafiikkaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siihenhän kerrottu tulipalon puute viittaisi.

Toki ja kyllähän tuollaisella aika pitkään liiteleekin, mutta ei kai niin ole voinut käydä, että tyhjennettiin vähän liikaa ja siksi ei päästy perille.

Pelastunut maalivahti on kuollut sairaalassa. Ja se tosiaan kerrottiin jo aikaisemmin, että kaikki ottelut kaikilla sarjatasoilla Brasiliassa on siirretty, kunnes toisin ilmoitetaan.

Pääsarjaa on enää yksi kierros pelaamatta ja osa sarjoista on päättynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Siihenhän kerrottu tulipalon puute viittaisi.

Näin käy, kun polttoainetta on.

National Air Cargo's Boeing 747-400 freighter crash in Afghanistan - YouTube
Kyllä se lentokerosiini räjähtää. Normaalisti, jos on aikaa, ennen pakkolaskua ylimääräinen lentokerosiini joko käytetään tai dumpataan pihalle koneesta. Se minimoi räjähdyksen mahdollisuutta. Niin tuossa Kolumbian turmaa ennen tehtiin. Sitä vain ihmettelen että miksei aikaisemmin yritetty laskeutua ihan lentokentälle. Sen sijaan pyörivät ympyrää ja tipahtivat alas sen operaation aikana.
 

Rocco

Jäsen
Lentokone oli aikanaan Air Francen käytössä, ja teki ensilentonsa 1999. Lentokone oli poissa käytöstä 2010-2013, minkä jälkeen se siirtyi nykyisen omistajan käyttöön. Ei kyllä anna kovin hyvää kuvaa lentoyhtiön toiminnasta, sillä kolmesta yhtiön koneesta kaksi oli huollossa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tietääköhän kukaan miten menee lentoyhtiön vastuu sellaisessa tapauksessa, että ovat myyneet jonkun yhteistyökumppaninsa lennon "omissa nimissään", ja lento peruuntuu tämän yhteistyökumppaniyhtiön lakkoilun takia?

Jos olen esim. Finnairilta ostanut liput Madridiin, mutta lipussa lukee että "Operated by Iberia", eli siis Iberian koneella mennään, ja Iberia menee lakkoon peruuttaen lennon. Onko Finski tässä tapauksessa velvollinen korvaamaan jotain/hankkimaan korvaavan yhteyden vai voiko ne vedota johonkin Force Major systeemiin ja jättää korvaamatta?

tuollainen tuli mieleeni tässä tänään.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tietääköhän kukaan miten menee lentoyhtiön vastuu sellaisessa tapauksessa, että ovat myyneet jonkun yhteistyökumppaninsa lennon "omissa nimissään", ja lento peruuntuu tämän yhteistyökumppaniyhtiön lakkoilun takia?

Jos olen esim. Finnairilta ostanut liput Madridiin, mutta lipussa lukee että "Operated by Iberia", eli siis Iberian koneella mennään, ja Iberia menee lakkoon peruuttaen lennon. Onko Finski tässä tapauksessa velvollinen korvaamaan jotain/hankkimaan korvaavan yhteyden vai voiko ne vedota johonkin Force Major systeemiin ja jättää korvaamatta?

tuollainen tuli mieleeni tässä tänään.
How To Get Compensations From Codeshare Flight - ClaimAir Blog
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös