Kesän siirtoikkuna 2022

  • 406 822
  • 4 839

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuten sanoin, niin minun mielestäni Poolin keskikenttä ei missään vaiheessa ole ollut joukkueen vahvuus, vaan muut osa-alueet ovat olleet niin vahvoja, että tuolla keskikentälläkin on pärjätty. Nyt kun TAA on ollut alkukaudesta todella virhealtis puolustussuuntaan, puolustuksen etäisyydet ovat kasvaneet liian suuriksi ja Matip on puuttunut toppariosastolta, niin nuo muut osa-alueet eivät ole samalla tavalla pystyneet kannattelemaan tuota keskikenttää.
Tuo Liverpoolin keskikenttä tosiaan perustuu enemmän atleettisuuteen ja työteliäisyyteen. Se uhka esim. hyökkäyspelissä on tullut enemmän laitapakeilta kuin keskikentän "luovuudesta". Liverpoolilta myös puuttuu samanlainen kyky kuin Cityltä kontrolloida ottelua pallonhallinnalla ja pelata ns. hippaa vastustajan kanssa, koska siltä puuttuu sellaiset pelaajatyypit joukkueesta. Thiago ainoana parhaimmillaan.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Ei se minua vituta. Erikoiseksi on homma mennyt, jos toisten seurojen hankintoja ei voi enää objektiivisesti kommentoida ilman mitään värilasipelleilyjä.

Pool hankki mielestäni huonon pelaajan, joten sanoin sen. Jos Pool olisi hankkinut esimerkiksi Wolvesin hankkiman Nunesin (josta liikkui jossain vaiheessa huhuja), niin olisin kehunut hankintaa.

Muutenkin vähän erikoinen tuo sinun näkökulmasi, että jokaista asiaa pitäisi tarkastella vain oman suosikkijoukkueen näkökulmasta. Jos sinä olet kannattajana tyytyväinen Poolin keskikenttään, niin hieno homma. Minä taas ulkopuolisena olen sitä mieltä, että keskikentälle olisi pitänyt tuoda aika paljon Arthuria kovempi nimi, jos tavoitteena on kisata Cityn kanssa mestaruudesta. Kauden edetessä nähdään sitten, mihin tuo keskikenttä riittää.

Kuten sanoin, niin minun mielestäni Poolin keskikenttä ei missään vaiheessa ole ollut joukkueen vahvuus, vaan muut osa-alueet ovat olleet niin vahvoja, että tuolla keskikentälläkin on pärjätty. Nyt kun TAA on ollut alkukaudesta todella virhealtis puolustussuuntaan, puolustuksen etäisyydet ovat kasvaneet liian suuriksi ja Matip on puuttunut toppariosastolta, niin nuo muut osa-alueet eivät ole samalla tavalla pystyneet kannattelemaan tuota keskikenttää.
Objektiivisesti... No, hyvä, jos itse uskot tuohon.

Sulle yritettiin toistuvasti kertoa, ettei nyt puhuttu avauksen hankinnasta. Ja suhtaudun asioihin siten, että minä tuskin tiedän asioita paremmin kuin ne, jotka tuon joukkueen sisällä puuhaavat. Se, mitä kannattajat haluavat, ei ole todellakaan aina järkevää. Lisäksi kausia tulee tämänkin jälkeen, enkä siksi lähti rikkomaan kokonaista systeemiä hankkimalla paniikissa vain jonkun pelaajan, joka näennäisesti saattaa sopia systeemiin. Mä oon aivan varma, että Pool olisi sellaisen hankkinut, jos sellainen olisi ollut saatavilla. Mutta pelaajan pitää olla joukkueeseen sopiva, ja tämä sinun ManU-fanina pitäisi varsin hyvin olla jo oppinut Ronaldo-casesta. Tarkoitan sopivuudella myös persoonaa...

TAA on ollut aina virhealtis puolustussuuntaan. Nyt hän on tehnyt virheitä myös ylöspäin, joista on seurannut pahoja vastaiskuja. Ja olen sen nyt tuonne Poolin ketjuunkin kirjoittanut, ettei keskikenttä ole pelannut parhaalla tasollaan, mutta ei siihen ensimmäinen lääke oikeassa elämässä ole, että hankitaan uusi pelaaja. Siihen lienee joku ihan järkevä syy, joista täällä Jatkoajassa ei tiedetä tuon taivaallista, ja hyvä niin. Kausi on pitkä, joten oma malttini riittää kyllä. Ja vaikka joku kausi olisi vähän heikompi, ei se haittaa, koska aika kivasti tässä on viime vuodet mennyt. Ja mielestäni joukkuetta rakennetaan koko ajan järkevästi, eli uusia tuodaan sisään sopivasti vanhojen tilalle. En siis ole huolissani.
 

Barney

Jäsen
Tuo Liverpoolin keskikenttä tosiaan perustuu enemmän atleettisuuteen ja työteliäisyyteen. Se uhka esim. hyökkäyspelissä on tullut enemmän laitapakeilta kuin keskikentän "luovuudesta". Liverpoolilta myös puuttuu samanlainen kyky kuin Cityltä kontrolloida ottelua pallonhallinnalla ja pelata ns. hippaa vastustajan kanssa, koska siltä puuttuu sellaiset pelaajatyypit joukkueesta. Thiago ainoana parhaimmillaan.
Osittain samaa mieltä, mutta on tuokin muuttunut viime vuosina. Kloppin pelitapa on muuttunut tässä viime vuosien aikana enemmän siitä gegenpressistä ja nopeasta hyökkäämisestä pallonhallinnan suuntaan. Tämän takia sisälle on tuotu esimerkiksi Thiago ja myös Hendersonin rooli on muuttunut parin viime kauden aikana. Paljonhan Pool on aiemmin hyökännyt laitojen kautta ja kun Pepin johdolla uudistettiin tuota laitapuolustajien roolia, niin myös TAA on paljon tullut pallollisena tuohon keskustaan tekemään peliä.

Pääasiassa jalkapallossa on viime vuosina pärjännyt ne joukkueet, joilla on paras keskikenttä ja jotka hallitsevat peliä siinä. Cityn lisäksi ihan ensimmäisenä tulee mieleen Barca (Iniesta-Busquets-Xavi) ja Real (Modric-Casemiro-Kroos). Kloppin joukkueet ovat ennen olleet poikkeus, joka on vahvistanut tuon säännön, mutta kun Kloppkin on muuttanut pelitapaansa pallonhallintaa korostavaksi, niin myös sitä keskikenttää olisi pitänyt samalla vahvistaa.
 

Barney

Jäsen
Sulle yritettiin toistuvasti kertoa, ettei nyt puhuttu avauksen hankinnasta.
Ja minä olen toistuvasti yrittänyt kertoa, että minun mielestäni tuo keskikenttä kaipaa avauksen hankintaa.

Taisteleeko Pool sinun mielestäsi tällä kaudella mestaruudesta vai top-4 sijoituksesta? Itse veikkaan, että top-4 sijoituksesta. Viime kaudella Pool hävisi Citylle pisteellä. Jos tällä kaudella noiden kahden välinen piste-ero on kauden päätteeksi +10 pistettä (niin kuin itse arvelen), niin voidaan kauden jälkeen käydä läpi sitä, minkä takia joukkueiden välinen tasoero on kasvanut noin paljon, vaikka Poolin ainut isompi muutos kesällä oli (Mane<->Nunez). Voin sanoa jo nyt, että todennäköisesti syy on siinä ettei Pool vahvistanut heikointa osa-aluettaan (keskikenttä) toisin kuin City (kärkipelaaja).
 

Fordél

Jäsen
Melo ei taida olla mikään munaravaaja (positiivisessa mielessä) vaan enemmän Thiagon tyyppinen haku, joten vähän myös tämän hankinnan pelaajaprofiili herättää ihmetystä, kun yleensä Pool aika huolella skouttaa.
Melohan voi olla pelaajana ihan hyvin scoutattu haku Poolille eli ominaisuudet sopivat Kloppin vaatimuksiin. Sen sijaan nyt olisi tarve eri tyyppisille ominaisuuksille (=Fabinhon korvaaja puolustavana keskikenttänä), joten omituista on se, että päädyttiin tällaiseen pelaajaan. Ei siis välttämättä huonon scouttauksen syy ellei sitten ole jätetty scouttaamatta eri tyyppisiä vaihtoehtoja riittävästi ja sitä hyvää puolustavan keskikentän vaihtoehtoa ei ollut enää pöydällä.

Mitä tulee Poolin keskikenttään niin sitä monesti tosiaan arvostellaan joukkueen heikoimmaksi lenkiksi, etenkin hyökkäyssuuntaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Poolilla TAA:n rooli pelin rakentelussa on suuri, jolloin keskikentän voi rakentaa vähän eri tavalla kuin moni muu jengi tekee.

TAA nousee hyvin hanakasti boksin yläpuolelle taskuun hakememaan keskityksiä ja murtavia syöttöjä. Siis sen laitapakin perushomman lisäksi, että nouset laitaa pitkin ja keskität. TAA on siis ikään kuin ylimääräinen osa Poolin keskikenttää. Kun siihen lisätään vielä mm. Thiago, Fabonho, Hendo/Elliot niin eipä se Poolin keskikenttä olekaan enää kovin huono kumpaakaan suuntaan. Toki tässä pelitavassa on riskinä TAA:n laidalle vapautuva tila. Lisäksi Poolin keskikentällä on paljon loukkaantumisista kärsineitä pelaajia, mikä heikentää sen iskukykyä pahimmillaan merkittävästikin.
 

Fordél

Jäsen
Taisteleeko Pool sinun mielestäsi tällä kaudella mestaruudesta vai top-4 sijoituksesta? Itse veikkaan, että top-4 sijoituksesta. Viime kaudella Pool hävisi Citylle pisteellä. Jos tällä kaudella noiden kahden välinen piste-ero on kauden päätteeksi +10 pistettä (niin kuin itse arvelen), niin voidaan kauden jälkeen käydä läpi sitä, minkä takia joukkueiden välinen tasoero on kasvanut noin paljon, vaikka Poolin ainut isompi muutos kesällä oli (Mane<->Nunez). Voin sanoa jo nyt, että todennäköisesti syy on siinä ettei Pool vahvistanut heikointa osa-aluettaan (keskikenttä) toisin kuin City (kärkipelaaja).
Kuulostaa jo tässä vaiheessa liian yksinkertaiselta selitykseltä ja ratkaisulta, että yhdellä keskikentän avauksen hankinnalla Pool olisi mukana Cityn kanssa mestaruustaistelussa. Kyllähän Poolilla on ollut selkeitä pelillisiä ongelmia mm. liikkeen ja työnteon sekä puolustuspelaamisen organisoinnin osalta sekä materiaalin suhteen loukkaantumisten osalta. Osaltaan asioita olisi voitu ratkaista keskikenttäpelaajan hankinnalla, mutta ei läheskään kaikkia. Poolin ongelmat ovat siis paljon monisyisemmät.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Melon hankinta oli nähdäkseni hätä/pakkohankinta Poolille, jotta keskikenttäpelaajat ei syksyllä kokonaan lopu. Tullee vaihtopelaajaksi, eikä tämä hankinta poista tarvetta todelliselle keskikentän vahvistukselle, johon nyt varmaan masseja säästettiin. Ei vissiin tuosta muita kuluja tule, kuin osa palkasta. Minä näen Melon hankinnan näin värilaseilla jopa viisaana. Minimikulut ja pelaajalla on jopa potentiaalia yllättää positiivisesti.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Liverpoolin hankinnoista puhuttaessa pitää muistaa vanha sanonta: persaukiset ei pelaa kuin piiloa.
Jos rahaa olisi, niin keskikentälle olisi hankittu laatua, mutta nyt kaikki rahat menivät Nuneziin.
Näiltä ökyseurojen faneilta välillä unohtuu taloudelliset realiteetit.
Arthur tuli ja on aivan sysipaska hankinta, mutta halpa.
Ensi kesänä Bellingham menee sivu suun, mutta joku suht kova kk-mies tulee Pooliinkin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Ja minä olen toistuvasti yrittänyt kertoa, että minun mielestäni tuo keskikenttä kaipaa avauksen hankintaa.

Taisteleeko Pool sinun mielestäsi tällä kaudella mestaruudesta vai top-4 sijoituksesta? Itse veikkaan, että top-4 sijoituksesta. Viime kaudella Pool hävisi Citylle pisteellä. Jos tällä kaudella noiden kahden välinen piste-ero on kauden päätteeksi +10 pistettä (niin kuin itse arvelen), niin voidaan kauden jälkeen käydä läpi sitä, minkä takia joukkueiden välinen tasoero on kasvanut noin paljon, vaikka Poolin ainut isompi muutos kesällä oli (Mane<->Nunez). Voin sanoa jo nyt, että todennäköisesti syy on siinä ettei Pool vahvistanut heikointa osa-aluettaan (keskikenttä) toisin kuin City (kärkipelaaja).
Viiden pelin otannalla veikkaan, että pelataan top4-sijoituksesta. Ikävä kyllä huippujoukkueen keskikentän vahvistaminen ei ole niin helppoa, miltä se näyttää täältä kotoa, keittiöstä käsin. Se kun ei mene niin, että meidän tiedoilla (ilman mitään tietoa mahdollisesti hankittavasta pelaajasta, hänen persoonastaan yms.) vain ostetaan yksi "Stiga-ukko" keskikentälle, ja homma skulaa, kuten paperilla voisi kuvitella. Siihen liittyy todella paljon muita juttuja, jotka sotkevat näennäisesti hienon hankinnan. Ja kun se keskikenttä riitti viime kaudella ihan varmasti, niin en ihmettele, että sillä mentiin. Joo, kuten @Fordél on pitkään esittänyt, Fabinhon stuntti olis pitänyt hankkia. Samaa mieltä! Mutta oliko sellaista saatavilla, joka sopisi tuohon joukkueeseen muutenkin kuin paperilla?
 

Fordél

Jäsen
Viiden pelin otannalla veikkaan, että pelataan top4-sijoituksesta. Ikävä kyllä huippujoukkueen keskikentän vahvistaminen ei ole niin helppoa, miltä se näyttää täältä kotoa, keittiöstä käsin. Se kun ei mene niin, että meidän tiedoilla (ilman mitään tietoa mahdollisesti hankittavasta pelaajasta, hänen persoonastaan yms.) vain ostetaan yksi "Stiga-ukko" keskikentälle, ja homma skulaa, kuten paperilla voisi kuvitella. Siihen liittyy todella paljon muita juttuja, jotka sotkevat näennäisesti hienon hankinnan. Ja kun se keskikenttä riitti viime kaudella ihan varmasti, niin en ihmettele, että sillä mentiin. Joo, kuten @Fordél on pitkään esittänyt, Fabinhon stuntti olis pitänyt hankkia. Samaa mieltä! Mutta oliko sellaista saatavilla, joka sopisi tuohon joukkueeseen muutenkin kuin paperilla?
Kuten Pool-ketjussa jo toin esille niin onhan Poolilla ollut selvästi verkot vesillä isommankin kalan suhteen viime siirtoikkunoissa, mutta mm. niin Tchouameni kuin Camavinga ovat menneet ohi.

Lisäksi kritiikissä kannattaa muistaa, että mikä tahansa jengi olisi kusessa, jos sieltä joutuisi 3-4 avauksen paikasta taistelevaa keskikenttäpelaajaa saikulle. Toki Poolilla Thiagon ja Keitan saikut eivät voineet tulla yllätyksinä.

Vielä tilanne on siedettävä ja leveyshankinnalla voitiin mennä, mutta seuraavissa ikkunoissa Poolin on toimittava. Fabinhon stuntti ja avauksen kk-mies on hankittava.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Kuten Pool-ketjussa jo toin esille niin onhan Poolilla ollut selvästi verkot vesillä isommankin kalan suhteen viime siirtoikkunoissa, mutta mm. niin Tchouameni kuin Camavinga ovat menneet ohi.
Ja nämä olisivatkin olleet jotain muuta kuin leveyshankintoja. Mutta näinhän se on, ettei tuolla ole kymmenittäin saatavilla olevia, sopivia pelaajia, etenkin kun Poolilla ei ole loputtomia resursseja.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mä en kyllä ihan ymmärrä tuota selittelyä rahasta. Vastahan sitä kehuttiin, että Nunezista oli järkevää maksaa vähän ylihintaa mutta nyt sitten on huono tilanne kun ei olekaan enää rahaa käytettävissä.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mä en kyllä ihan ymmärrä tuota selittelyä rahasta. Vastahan sitä kehuttiin, että Nunezista oli järkevää maksaa vähän ylihintaa mutta nyt sitten on huono tilanne kun ei olekaan enää rahaa käytettävissä.
Aidosti et ymmärrä, vai vittuiletko nyt vain? Koska tuo on mielestäni helppoa matematiikkaa: Jos sulla on lompakossa vaikka 120 €, niin sä voit tehdä 100 € ostoksen, mutta sitten sulle jää enää 20 €. Seurojen tapauksessa, kuten varmasti hyvin tiedät, on kyse budjetoinnista, ja nyt oli todennäköisesti syystä tai toisesta annettu lupa yhteen isoon hankintaan. Tai ehkä toiseenkin, mutta se meni nyt ohi, kuten @Fordél tuossa uumoili. Mitään arpaa (tässä tapauksessa kahta arpaa) ei ainakaan mun mielestä ole järkevää ostaa. Ja edelleen, kohtuu hyvin noi Poolin viimeisen viiden vuoden hankinnat ovat osuneet. Vain Keita on ollut epäonnistunut hankinta, mutta aika vähän noita sadan prossan osumatarkkuuksia saadaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja Tanskan rikkain futaaja Martin Braithwaite sai jäädä Barcelonaan eli siirtyi siis lopulta paikalliskilpailija RCD Espanyoliin.

La Ligaa edelleen ja sama kaupunki, mikäs siinä ja businekset luistaa.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Aidosti en ymmärrä. Täällä kun puhutaan siitä, että Poolia ei saa rinnastaa ökyseuroihin niin mihin seuroihin se pitäisi Valioliigassa rinnastaa taloudellisesti? West Hamiin?
Juu, ei tuosta yhtään paista läpi negaatio... En mä rinnasta mitään mihinkään, vaan totean, että jostain syystä ei ostettu kahta kallista arpaa. Ikävä kyllä en toimi Liverpoolin organisaatiossa, joten en pysty vastaamaan, miksi näin ei tehty.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Juu, ei tuosta yhtään paista läpi negaatio... En mä rinnasta mitään mihinkään, vaan totean, että jostain syystä ei ostettu kahta kallista arpaa. Ikävä kyllä en toimi Liverpoolin organisaatiossa, joten en pysty vastaamaan, miksi näin ei tehty.
Okei no ehkä tähän joku toinen Pool-fani pystyy vastaamaan, ihan mukava olisi tietää, kun mielestäni useampi käyttäjä on tuosta maininnut. Ei se nettokulutus tässä ikkunassa ihan mahdoton tainnut olla kun Mane myytiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös