Kesän siirtoikkuna 2022

  • 406 833
  • 4 839
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Eric Dier Barcaan?
 

Liitteet

  • 2A8466A0-96A8-486D-860F-2EC08BFC5757.jpeg
    2A8466A0-96A8-486D-860F-2EC08BFC5757.jpeg
    115,9 KB · kertaa luettu: 143
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kuskin ei kannata mennä toimistoon sisään, ottavat sen vielä panttivangiksi ellei suostu puolittamaan tilauksen hintaa.
Pöh. Joutuu maksamaan omalla kortillaan jälkkäritkin.

Rahat meni pizzaan. Nyt tuo tili kertoo ettei yllätyshankintaa tule. Nothing to see here.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly

Tästähän joskus muistaakseni kiukuttelin, kun aika samoilla spekseillä hyvillä näytöillä heikommista sarjoista Valioliigaan tulivat Berge ja muuan Tomas Soucek, ja itse taisin tykätä Bergestä enemmän. Onneksi kävi näin ja säästän mädäntyneet kananmunat Hammersin seuraavalle flopille.
Semmoista juttua kuului, että Liverpool teki tarjouksen Lucas Paquetasta, mutta West Ham oli houkuttelevampi vaihtoehto.
Kertoo kyllä paljon alennustilasta, kun hävitään tarjouskilpailut jo West Hamillekin.
Onneksi tuli sentään pelaaja, joka ei mahdu pelaamasn edes vitun Italian liigassa.
Tämän kaltaisista turhakkeista onkin vitusti hyötyä Valioliigassa.
Kyykkyyn! Edelleen tässä Paquetan Hammers siirrossa on varmasti jotain mätää. Selviää ehkä marraskuussa.

Tai yksinkertaisesti palkka+satavarma avauksen paikka ja käytännössä joukkueen ainoan kansainvälisesti tunnetun pelaajan sädekehä veti puoleensa. Liverpool on jo kaiken voittanut jengi, jossa on läjä maailman parhaita pelaajia. Paqueta voi olla Hammerista yksi kahdesta MM-kisoihin osallistujasta, joista toisesta ei kukaan apinasaaren (ja Suomen) ulkopuolella ole kuullutkaan.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Ei se keskikenttä ole tosin hirveästi alkukaudesta vakuuttanut, kun jopa McTominay näytti erinomaiselta jalkapalloilijalta tuota Poolin keskikenttää vastaan. Sotonia vastaan oli jo sitten taas vähän vaikeampaa McTominayllakin.
No juu, ei ole, mutta malttia nyt hieman. Kautta on pelattu 5 peliä. Ja eikö se ole ihan hyvä, jos Pooliin virtaa paskoja pelaajia, kun silloinhan ManU on varmuudella korkeammalla kuin Pool? En nyt ihan ymmärrä, että miksi sua vituttaa, että Pool hankki Melon.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mikä on se Poolin paras keskikenttä?

Fulhamia vastaan Thiago-Fabinho-Henderson -> keskikenttä ei toiminut
Palacea vastaan Milner-Fabinho-Elliott -> keskikenttä ei toiminut
Unitedia vastaan Milner-Henderson-Elliott -> keskikenttä ei toiminut
Newcastlea vastaan Henderson-Fabinho-Elliott -> keskikenttä ei toiminut

Hendersonilla alkaa liike olemaan todella verkkaista, Milner nyt on jo ihan käyttökelvoton pelaaja kovissa peleissä, Keita on epätasainen sekä saikuttaa jatkuvasti ja Thiagokin on kärsinyt pari viime vuotta paljon loukkaantumisista. Elliott tuossa tuntuu olevan ainut pelaaja, jonka kehityskäyrä on ylöspäin.

Toki näin kilpailevan joukkueen näkökulmasta olen erittäin tyytyväinen, mikäli Poolin keskikenttähankinta on Arthur. Poolin viime vuosien menestys on kuitenkin tullut enemmän keskikentästä huolimatta kuin sen ansiosta. Arthur on ollut Juventukseen siirtymisen jälkeen todella huono. Selvästi huonompi kuin esimerkiksi Rabiot, jota huhuttiin aiemmin pois Juventuksesta.
On helppo todeta, että "keskikenttä ei toiminut" kategorisesti, mutta jos kertoo syyn, niin silloin ollaan ytimessä. Tuo "ei toiminut" on sisällötöntä huutelua, johon pystyy lapsikin. Ja Newcastlea vastaan tokalla jaksolla alkoi jo hieman toimia.

Siihen on monta syytä, miksi homma ei skulaa, ja olen itse esittänyt mentaalista väsymystä, mutta se on ihan yhtä hyvä arvaus kuin mikä tahansa muukin. Fakta on, että kukaan meistä ei tiedä syytä, mikseivät Hendo ja Fabinho (esimerkiksi) ole pelannut sillä tasolla, jolla pystyvät. Hendon liike tuskin nyt vielä alkaa hidastua iästä johtuen, ainakaan fysiologiset selitykset eivät sitä tue. Eli syyn pitää olla joku muu.

Mutta itselläni riittää maltti odotella. Ylipäätään olen aina kiinnostuneempi sen oman suosikin tekemisistä kuin vastustajien. Jos ManUlla on keskikenttä timanttia, niin hyvät heille. Jos se taas on sysipaska, niin ei sekään paranna Liverpoolin keskikenttää yhtään.

Pahoittelut, että ollaan aivan väärässä ketjussa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Hendo ja Fabinho (esimerkiksi) ole pelannut sillä tasolla, jolla pystyvät. Hendon liike tuskin nyt vielä alkaa hidastua iästä johtuen, ainakaan fysiologiset selitykset eivät sitä tue.
Onhan tuo Poolin viime vuosien ottelutahti yhdistettynä pelityyliin sellainen, että ei ihme että ukot ei kestä kasassa.

Melo ei taida olla mikään munaravaaja (positiivisessa mielessä) vaan enemmän Thiagon tyyppinen haku, joten vähän myös tämän hankinnan pelaajaprofiili herättää ihmetystä, kun yleensä Pool aika huolella skouttaa.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Onhan tuo Poolin viime vuosien ottelutahti yhdistettynä pelityyliin sellainen, että ei ihme että ukot ei kestä kasassa.

Melo ei taida olla mikään munaravaaja (positiivisessa mielessä) vaan enemmän Thiagon tyyppinen haku, joten vähän myös tämän hankinnan pelaajaprofiili herättää ihmetystä, kun yleensä Pool aika huolella skouttaa.
Niin ja viime kausi oli takuulla todella raskas henkisesti. On pirun kuluttavaa pelata kaikki kilpailut tappiin. Mutta nyt pitää katsoa rauhassa, ja itse toivon lisää peliaikaa Elliottille ja Carvalholle. Sit pitää muistaa, että kun ei kuitenkaan olla resursseilla mitattuna ihan noiden hulvattomampien tasoa, niin välttämättä joka kausi ei ole yhtä kova kuin edellinen oli.
 

Barney

Jäsen
No juu, ei ole, mutta malttia nyt hieman. Kautta on pelattu 5 peliä. Ja eikö se ole ihan hyvä, jos Pooliin virtaa paskoja pelaajia, kun silloinhan ManU on varmuudella korkeammalla kuin Pool? En nyt ihan ymmärrä, että miksi sua vituttaa, että Pool hankki Melon.
Ei se minua vituta. Erikoiseksi on homma mennyt, jos toisten seurojen hankintoja ei voi enää objektiivisesti kommentoida ilman mitään värilasipelleilyjä.

Pool hankki mielestäni huonon pelaajan, joten sanoin sen. Jos Pool olisi hankkinut esimerkiksi Wolvesin hankkiman Nunesin (josta liikkui jossain vaiheessa huhuja), niin olisin kehunut hankintaa.

Muutenkin vähän erikoinen tuo sinun näkökulmasi, että jokaista asiaa pitäisi tarkastella vain oman suosikkijoukkueen näkökulmasta. Jos sinä olet kannattajana tyytyväinen Poolin keskikenttään, niin hieno homma. Minä taas ulkopuolisena olen sitä mieltä, että keskikentälle olisi pitänyt tuoda aika paljon Arthuria kovempi nimi, jos tavoitteena on kisata Cityn kanssa mestaruudesta. Kauden edetessä nähdään sitten, mihin tuo keskikenttä riittää.

Kuten sanoin, niin minun mielestäni Poolin keskikenttä ei missään vaiheessa ole ollut joukkueen vahvuus, vaan muut osa-alueet ovat olleet niin vahvoja, että tuolla keskikentälläkin on pärjätty. Nyt kun TAA on ollut alkukaudesta todella virhealtis puolustussuuntaan, puolustuksen etäisyydet ovat kasvaneet liian suuriksi ja Matip on puuttunut toppariosastolta, niin nuo muut osa-alueet eivät ole samalla tavalla pystyneet kannattelemaan tuota keskikenttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös