Kenestä HIFK:n seuraava päävalmentaja?

  • 135 513
  • 1 187

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Siinä olisi oikein köyhät kyykkyyn meininkiä. Joo, tuskin Jalosta täällä enää nähdään ja ehkä ihan hyvä niin. Hyvät muistot jäi, mutta mieluummin jotain modernimpaa jatkossa, eikä hänellä varmaan ole itselläänkään enää haluja palata tänne.
No olisiko se jonkun pelaajan palkasta pois ja pieni lisä satsaus päälle? Olisi ja helvetin kannattava näin lähtökohtaisesti, mutta pelkkää haaveilua millä turha aivoja kuluttaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Kojolla HIFK:sta on myös lämpimiä muistoja. Sitä paitsi asiat ovat meillä muuttuneet hyvinkin paljon Nybondaksen alkuvuosista, jolloin Kojokin täällä oli. Ja siis nimenomaan parempaan.

Kojolla on aina erityinen paikka mun sydämessä, mutta mä haluaisin jotenkin, että seurana HIFK katsoisi rohkeasti eteenpäin. Siis penkin takana.

Tarjoaisin Kojolle paikkaa ensijaisesti hallituksesta. Siellä on osaamisvajetta urheiluosaamisen ja -ymmärryksen puolelta.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Koska meikäläisillä ei ole moisiin mitään saumaa toistaseksi, niin IFK:n runkoa katsellessa tulee väkisinkin mieleen olisiko Niemelän Tommissa saumaa seuraavaksi valmentajaksi?

Hänen polkuaan läheltä seuranneena ja IFK:n joukkueen rakennustapaa katsoen voisi olla Match made in heaven.

Moderni koutsi tuoreella pelisilmällä, ja pelaajalähtöisenä koutsina yhdistettynä IFK:n pelitapaan voisi tulla timanttia.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska meikäläisillä ei ole moisiin mitään saumaa toistaseksi, niin IFK:n runkoa katsellessa tulee väkisinkin mieleen olisiko Niemelän Tommissa saumaa seuraavaksi valmentajaksi?

Hänen polkuaan läheltä seuranneena ja IFK:n joukkueen rakennustapaa katsoen voisi olla Match made in heaven.

Moderni koutsi tuoreella pelisilmällä, ja pelaajalähtöisenä koutsina yhdistettynä IFK:n pelitapaan voisi tulla timanttia.
Niemelää olen itse ainakin toivonut, kovasti on kaveria viety ulkomaille. Esitykset on kyllä ollut sellaisia, että eiköhän ne ulkomaat kutsu.
 

Incognito

Jäsen
Niemelää olen itse ainakin toivonut, kovasti on kaveria viety ulkomaille. Esitykset on kyllä ollut sellaisia, että eiköhän ne ulkomaat kutsu.

Itse olen valtavan hämmästynyt mikäli Peltoselle ei tehdä parin vuoden jatkoa tai OJ jatka Peltosen työtä.

Niemelä ei sovi IFK:n konseptiin. Olisi liian fiksu veto. IFK:n pitää aina vetää vähän riskillä näissä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Eiköhän Niemelän seuraava osoite ole ulkomailla. Olisi todennäköisesti ollut jo nyt ellei omaisi sopimusta Pelsuihin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Senverran sitä huhua oli ja Pelsuistakin pientä kommenttia asiasta, että tosiaan varmaan olis jo nyt ulkomailla mutta luulen että purkurahasta jäi kiinni.
Bieliinhän sitä kosiskeltiin Törmäsen tilalle, mutta juuri tuosta purkurahasta jäi kiinni. Ottivat sitten moottorisahamiehen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niemelä ei sovi IFK:n konseptiin. Olisi liian fiksu veto. IFK:n pitää aina vetää vähän riskillä näissä.

Jaa, mun mielestäni Niemelä nimenomaan sopisi HIFK:n konseptiin, mutta tässä on ollut muutamia sellaisia tekijöitä, kuten voimassa olevat valmentajasopimukset esim. HIFK:n puolelta. Niemelähän teki alunperin 2+2 vuotisen sopparin Pelicansiin ja eka kausi oli 2020-21. Tuolloin HIFK:lla sattui olemaan soppari Jarno Pikkaraisen kanssa ja siinä vaiheessa oli vielä optiomahdollisuuskin olemassa.

Tilanne olisi voinut olla hyvinkin toisenlainen toisena ajankohtana, esim. vaikka jos Niemelä olisi ollut vapaana vuotta myöhemmin. Tai Pikkaraisen sopimus päättynyt vuotta aikaisemmin. Toisaalta, itse pidän suurimpana "tekijänä" Ville Peltosta. Ja häntä "vastaan" tuskin Tommi Niemeläkään olisi pärjännyt. Ainakaan tuolloin. Ja jos Ville ei olisi tullut tarjolle, olisiko HIFK:n kuitenkin ollut fiksuinta vetää se optiokausi, eli se kuuluisa kolmas kausi vielä Piken kanssa? Mun mielestäni olisi, vaikka pidänkin Niemelää erinomaisena koutsina. Olisinko kuitenkaan tuolloin pitänyt yhtä kovana kuin pidän nyt? En todellakaan. Ja Niemelänkin osalta pitää muistaa, että viime kausi oli nimenomaan se kolmas kausi saman jengin takana.

Olisi siinä toki voinut olla sellainenkin vaihtoehto, että "kokonaistilanteen" ollessa toisenlainen, meillä olisi voinut erittäin hyvällä tsägällä olla kaksikko Peltonen-Niemelä penkin takana. Se olisi toki todennäköisesti vaatinut tilanteen, missä Niemelälle ei ole olisi tarjolla kiinnostavia päävalmentajan pestejä mistään muualta. HIFK:sta olisi kuitenkin saanut varmasti hyvät rahat, olisi saanut asua himassa ja todennäköisyys HIFK:n mestaruudelle olisi kasvanut piirun verran suuremmaksi. Mutta nämä on näitä todellisuudesta irrallaan olevia haihatteluja, mutta teoriassa tämäkin olisi voinut olla ihan mahdollista.

Eivät nämä kuviot ole aina todellakaan itsestä ja omasta halusta kiinni, vaan näissä on aika monta liikkujaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Bielissä sitten varmaan syödään kakkaa viidellä kielellä ensi kaudella. Retoromaaniksi, italiaksi, saksaksi, ranskaksi ja tietenkin myös suomeksi.
Mutta moottorisaha-performanssi saattaa olla joillekin liikaa, varsinkin jos sen toteuttaa munasillaan.
 

Incognito

Jäsen
Jaa, mun mielestäni Niemelä nimenomaan sopisi HIFK:n konseptiin, mutta tässä on ollut muutamia sellaisia tekijöitä, kuten voimassa olevat valmentajasopimukset esim. HIFK:n puolelta. Niemelähän teki alunperin 2+2 vuotisen sopparin Pelicansiin ja eka kausi oli 2020-21. Tuolloin HIFK:lla sattui olemaan soppari Jarno Pikkaraisen kanssa ja siinä vaiheessa oli vielä optiomahdollisuuskin olemassa.

Tilanne olisi voinut olla hyvinkin toisenlainen toisena ajankohtana, esim. vaikka jos Niemelä olisi ollut vapaana vuotta myöhemmin. Tai Pikkaraisen sopimus päättynyt vuotta aikaisemmin. Toisaalta, itse pidän suurimpana "tekijänä" Ville Peltosta. Ja häntä "vastaan" tuskin Tommi Niemeläkään olisi pärjännyt. Ainakaan tuolloin. Ja jos Ville ei olisi tullut tarjolle, olisiko HIFK:n kuitenkin ollut fiksuinta vetää se optiokausi, eli se kuuluisa kolmas kausi vielä Piken kanssa? Mun mielestäni olisi, vaikka pidänkin Niemelää erinomaisena koutsina. Olisinko kuitenkaan tuolloin pitänyt yhtä kovana kuin pidän nyt? En todellakaan. Ja Niemelänkin osalta pitää muistaa, että viime kausi oli nimenomaan se kolmas kausi saman jengin takana.

Olisi siinä toki voinut olla sellainenkin vaihtoehto, että "kokonaistilanteen" ollessa toisenlainen, meillä olisi voinut erittäin hyvällä tsägällä olla kaksikko Peltonen-Niemelä penkin takana. Se olisi toki todennäköisesti vaatinut tilanteen, missä Niemelälle ei ole olisi tarjolla kiinnostavia päävalmentajan pestejä mistään muualta. HIFK:sta olisi kuitenkin saanut varmasti hyvät rahat, olisi saanut asua himassa ja todennäköisyys HIFK:n mestaruudelle olisi kasvanut piirun verran suuremmaksi. Mutta nämä on näitä todellisuudesta irrallaan olevia haihatteluja, mutta teoriassa tämäkin olisi voinut olla ihan mahdollista.

Eivät nämä kuviot ole aina todellakaan itsestä ja omasta halusta kiinni, vaan näissä on aika monta liikkujaa.

Tarkoitin alkuperäisellä viestillä sitä, että nythän Niemelä on sellaisessa asemassa, että voisi veikata seuraavan Jukka Jalosen ja Antti Pennasen ja ehkä vähän myös Lauri Marjamäen jalanjälkiä seuraavaksi johtavaksi pelitapavalmentajaksi ja pelitavalliseksi edelläkävijäksi, jota muut sitten alkavat seuraamaan. HIFK:n malli on yleensä valita sitten isoa trendiä vastaan peluuttava valmentaja. Näitähän on ollut Törmänen, Peltonen, Pikkarainen lähihistoriasta ja monia monia muita. Nyt voi sanoa, että eri mies on puikoissa, mutta moneen kertaanhan täällä on sanottu, että Salmelainen ei valitse päävalmentajaa, vaan hallitus. Eikö siellä samat fossiilit istu? Liigan yleistä linjaa vastaan haraava OJ olisi paljon loogisempi valinta ja sopivasti myös riskialttiimpi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Valmentajan suhteen mielenkiintoinen jakso starttaamassa. VP ei ole vakuuttanut muttei selkeästi epäonnistunutkaan. Kuten aiemmin todettua : syyskausi ratkaisee ja sitten on taas ne ”jännät ajat”. Tehtiinkö oikea ratkaisu, mitkä ovat vaihtoehdot , tuleeko ”moottorisahamies ”jne? Ville ei varmasti vuoden jatkoa tee (ellei olisi jo tehnyt salassa). Kojolle kaikki kunnia, mutta katsotaan nyt eteenpäin.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Raimo-setä, jos on vapaana kun VP:n pesti päättyy. Tai sitten mottipäinen pöytään, niin johan loppuu löysäily Nordiksella.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähemmän yllättäen KJ toisi mielestäni tarvittavaa johtajuutta. Ennen kaikkea kuitenkin uskon hänen tuovan takaisin imua seuraan, hänen valmennuksessaan pelaajat kehittyy ja voi onnistua.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joku siinä nyt vaan on etten niin innostu enää KJ:sta 1.koutsina. KJ&VP joo, mut että miksi molemmat astuisivat menneisyyteen.
En toki vastaan laita jos tänne palaa, mut oisko joku muu...
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mikä syy Kojolla olisi tänne palata? Aikaisemmin jo sanonut, että mestaruuden on jo voittanut IFK:ssa. Mitään saavutettavaa ei ole. Ja sen rakennustyön jo aikanaan teki jolla se siemen kylvettiin.

Jos Peltonen jatkaa samanlailla pelin kehittämistä niin luonnollinen jatkumo on Peltosen jatko. Nyt kun saa vielä Ojasen siihen buustamaan niin voi olla, että päästään taas napsi eteenpäin.

Jos taas Peltosen kanssa tiet eroaa, alkaa tietynlainen uudelleenrakennus. No toisella Jalosella se mestaruus vielä IFK:sta puuttuu..
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
To
Mikä syy Kojolla olisi tänne palata? Aikaisemmin jo sanonut, että mestaruuden on jo voittanut IFK:ssa. Mitään saavutettavaa ei ole. Ja sen rakennustyön jo aikanaan teki jolla se siemen kylvettiin.

Jos Peltonen jatkaa samanlailla pelin kehittämistä niin luonnollinen jatkumo on Peltosen jatko. Nyt kun saa vielä Ojasen siihen buustamaan niin voi olla, että päästään taas napsi eteenpäin.

Jos taas Peltosen kanssa tiet eroaa, alkaa tietynlainen uudelleenrakennus. No toisella Jalosella se mestaruus vielä IFK:sta puuttuu..

Toinenkin Jalonen kelpaisi varmasti suurimmalle osalle, myös minulle. Vaan löytyykö kaiken voittaneelta mieheltä enää paloa muualle kuin Pohjois-Amerikkaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
To


Toinenkin Jalonen kelpaisi varmasti suurimmalle osalle, myös minulle. Vaan löytyykö kaiken voittaneelta mieheltä enää paloa muualle kuin Pohjois-Amerikkaan.

Varmaan on vähän pakko löytyä, jos meinaa vielä jossain valmennella. Pohjois-Amerikkaan en usko hänen tiensä käyvän muuten kuin vaikkapa jonkun yliopiston kautta. Pohjoisamerikkalaiset kiekkopiirit ovat niin sisäsiittoisia ja edellyttävät jotain näyttöjä myös yhteiskuntaan muuten sopeutumisesta, joten se on ehdottomasti suurin este Jaloselle.

Sveitsiinhän se Jalosen kannattaa paukkunsa seuraavaksi laittaa. Jos sinne pääsee PS:kin, kyllä JJ:llekin käyttöä siellä löytyy. Liksatkin ovat vähän erilaisia kuin Liigassa, kaukalon ulkopuolisesta elämästä puhumattakaan. Paineet ovat kovat, mutta niihin JJ on Leijonissa jo tottunut. Plus, että paineet on huomioitu jo palkassa, joten jos monoa sattuisikin tulemaan, entäs sitten. Liigaan pääsee noilla meriiteillä valmentamaan vielä vuosikymmenenkin päästä, jos on valmentanut sillä välin edes jossain muualla.

Itse kuulun siihen kansanosaan joka ei Jukka Jalosta HIFK:ssa erityisemmin haluaisi nähdä. Tunnepuolen juttuja enimmäkseen ja ymmärrän, jos ja kun saan mielipiteestäni rapaa niskaan. Se on silti rehellinen mielipiteeni.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
kuulun siihen kansanosaan joka ei Jukka Jalosta HIFK:ssa erityisemmin haluaisi nähdä
Meitä on ainakin kaksi.
Mä en pidä viiveellisestä puolustusalueen hyökkäyspelistä, enkä passiivisesta hyökkäys- ja keskialueen puolustuspelistä.
Jukka on huikea goutsi saavutuksiltaan. Mutta silti.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Meitä on ainakin kaksi.
Mä en pidä viiveellisestä puolustusalueen hyökkäyspelistä, enkä passiivisesta hyökkäys- ja keskialueen puolustuspelistä.
Jukka on huikea goutsi saavutuksiltaan. Mutta silti.
Mua häiritsee myös tuo kolmen kopla: liitto, narrit, khl. Hyvä valmentaja, mutta rajansa kaikella. Toisaalta eipä tuota tarvitse sen enempää pohtia, kun ei ole tänne tulossa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Tanska
  • 8.00
  • 6.40
  • 1.26
Saksa vs Kazakstan
  • 1.25
  • 6.60
  • 8.00
Tshekki vs Itävalta
  • 1.10
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös