Kausi 2004-2005, hopeaa vaan ei häpeää

  • 9 693
  • 71

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Päivän Turun Sanomissa Jortikka viittaa lyhyesti aikaansa Jokereissa.

"- Aloittaessani siellä Jokereilla oli perintö, joka ei ollut minulle sopiva. Sieltä vaihdettiin puoli joukkuetta kahteen vuoteen. Ei sinne kaikkia ostettu, vaan otettiin omista.

- Nyt Jokereilla on tietynlainen pohja, jossa koko ajan menevät eteenpäin nämä Filppulat, Lepistöt, Kanteet ja Kaltevat. Se on jo aika rypäle, kun neljäkin junioria saadaan noin isoihin rooleihin.

- Jos olen rehellinen, niin työni Jokereissa jäi hiukan kesken. Emme vieläkään saaneet kaikkia palikoita kohdalleen, Jortikka tunnustaa."
 

Jeffrey

Jäsen
Viestin lähetti kosh
Päivän Turun Sanomissa Jortikka viittaa lyhyesti aikaansa Jokereissa.

"- Aloittaessani siellä Jokereilla oli perintö, joka ei ollut minulle sopiva. Sieltä vaihdettiin puoli joukkuetta kahteen vuoteen. Ei sinne kaikkia ostettu, vaan otettiin omista.

- Nyt Jokereilla on tietynlainen pohja, jossa koko ajan menevät eteenpäin nämä Filppulat, Lepistöt, Kanteet ja Kaltevat. Se on jo aika rypäle, kun neljäkin junioria saadaan noin isoihin rooleihin.

- Jos olen rehellinen, niin työni Jokereissa jäi hiukan kesken. Emme vieläkään saaneet kaikkia palikoita kohdalleen, Jortikka tunnustaa."

Täytyy kyllä antaa tunnustusta Jortikalle. Kyllä Jokerit mene joukkueena niinkuin koko Organisaationa valtavan paljon eteenpäin, näinä Jortikan kahtena vuotena..
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Jeffrey
Täytyy kyllä antaa tunnustusta Jortikalle.

Paljosta on Jortsua kiittäminen, mutta toisaalta kun nyt on taas vihollinen, niin kyllä tuosta lausunnosta voi kritiikkiäkin antaa, sillä mieshän petaa itselleen krediittiä tulevasta. Ei sitten itse saanut puristettua talenttia noista ulos...eritoten Kanteeta ja Kaltevaa tarkoittaen.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Viestin lähetti kosh
Päivän Turun Sanomissa Jortikka viittaa lyhyesti aikaansa Jokereissa.

- Nyt Jokereilla on tietynlainen pohja, jossa koko ajan menevät eteenpäin nämä Filppulat, Lepistöt, Kanteet ja Kaltevat. Se on jo aika rypäle, kun neljäkin junioria saadaan noin isoihin rooleihin.
Kalteva saattaa olla eri mieltä tästä isosta roolista. Taisihan hän jossain matsissa päästä luistelemaan kaukalon poikki joukkuerangaistusta kärsimään? Eikä Kanteenkaan peliajassa hurraamista ollut.

Filppulan ja Lepistön kohdalla kyllä pitää paikkansa.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Kiitos Jortsu

Kyllähän Jortsu teki todellisen miehen työn Jokereissa ja sai? Virmanen/Harkimon tajuamaan mikä merkitys on omilla miehillä.

Nyt kun valmentajakin on muniaan myöten Jokeri luulisi että juna tosiaan menee hyvään suuntaan. Seuraavaksi kun Virmanen tajuaa hoitaa jonkun kartoittamaan juniori puolen tilannetta niin ollaan taas yksi porras ylöspäin.
 

sami91

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Viikingit
Eihän noi jokerit IKINÄ voita koska ne on niin voiton himosia spedejä ja diivoja..xD xD Viikingit on parempii ku jokerit 4-ever.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli tuota Jokerit kaudella 2005-2006 -ketjua lukiessa mieleeni, että onkohan vielä saatavilla minkäänlaista yhteenvetoa Jokerien kaudesta 2004-2005 ? Lähinnä siis hakisin sitä, että mitä mieltä Jokerien johto on menestyksestä, yleisömäärästä, taloudellisesta tuloksesta, areenan tulos jne.
 

Toimitus

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Tuli tuota Jokerit kaudella 2005-2006 -ketjua lukiessa mieleeni, että onkohan vielä saatavilla minkäänlaista yhteenvetoa Jokerien kaudesta 2004-2005 ? Lähinnä siis hakisin sitä, että mitä mieltä Jokerien johto on menestyksestä, yleisömäärästä, taloudellisesta tuloksesta, areenan tulos jne.
Jatkoajan jokeritoimitus on toki tekemässä kaudesta jonkinsortin yhteenvetoa. Pelaaja-arvioita lukuunottamatta jutun/juttujen formaatti on vielä mietinnän alla, mutta hyvät lukijatoiveet toki toteutetaan mahdollisuuksien mukaan.

Palveluterveisin,

Eetu Huisman, toimituspäällikkö
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Toimitus
Jatkoajan jokeritoimitus on toki tekemässä kaudesta jonkinsortin yhteenvetoa. Pelaaja-arvioita lukuunottamatta jutun/juttujen formaatti on vielä mietinnän alla, mutta hyvät lukijatoiveet toki toteutetaan mahdollisuuksien mukaan.

Palveluterveisin,

Eetu Huisman, toimituspäällikkö
Ideoita näihin varmasti löytyy yhtä paljon kuin lukijoitakin, mutta pari omaa ajatustani.

Jos Hjalliksen saisi kunnon haastatteluun juttelemaan Jokereista ja Jokerien tulevaisuudesta. En tiedä miten tämä onnistuu, mutta fiilis on se, että Hjallis on vähemmän ja vähemmän tekemisissä Jokerien kanssa. En tiedä onko tämä huono vai hyvä asia, mutta josko vielä joskus saisi lukea Hjalmarin ajatuksia siitä, mihin Jokerien kanssa mennään. Onko miehellä enää kiinnostusta Jokereihin ja jos on niin millainen ? Haastattelu/keskustelu siis puhtaasti Jokereista, en ole ihmeemmin kiinnostunut Hjalliksen yksityiselämästä joskin tsemppiä toivotan. Minä haluan piiitkästä aikaa haastattelun Hjallis ja Jokerit ! Vai onko Masa kaapannut laivan ??

Toinen idea olisi sitten ottaa kolme erilaista Jokeria esim. Kantee, Varis, Latvala ja saada heidät vastaamaan joukkuetta ja Jokereita koskeviin (samoihin) kysymyksiin. Voisi olla yksi tapa saada tuoreita näkemyksiä ja kysymyksillä olisi samalla helppo saada keskustelua aikaan. Hommaa saisi vielä kehiteltyä, kun laittaisi nämä "kolme ääripäätä" vastaamaan omin sanoin siihen kritiikkiin mikä Jokereihin kohdistuu (tylsää kiekkoa, ei tunnelmaa jne.)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Auts, täällähän on täysi konsensus päällä! Jos HIFKin osiossa olisi ketju, missä kaikki olisi ollut sittenkin ihan jees, sille nauraisi jokainen. Yksittäin tavattuna joka ainoa tuntemani jokerifani oli kauteen pettynyt heti hopean jälkeen. Meikäläistäkään ei edelleenkään lämmitä -99 hopea yhtään, vaikka luulin silloin, että kyllä se tästä. Vitut. Siinä mielessä diggaan PeteX:n suoruudesta. Koska itse en ole jokerifani, totean mielipiteenäni, että Jokerit oli tylsempi kuin toivoin, mutta cobolin tapaan olen sitä mieltä, että joukkue loppujen lopuksi menestyi yli odotusten. Kärpille häviäminen ei sinänsä todellakaan ollut häpeä, Kärpät oli kova ja edelleenkin mielestäni Jokerien "lähellä oleminen" on suhteellisen subjektiivinen mielipide. Ymmärrettävä sellainen, minustakin HIFK oli -heh- lähellä Lukkoa vastaan.

Kiekkokaudessa on se hyvä puoli, että koko syksy ja talvi pelataan vapautuneempaa runkosarjaa ja tiukka playoffpuristus on sopivan lyhyt. Tämän vuoksi taaksejäänyt kausi on aina helposti ja nopeasti pakettiin pistettävissä ihan menestyksestä riippumatta. Joten nokka kohti uusia seikkailuja jokerileirissäkin, kausi 05/06 on pian ovella! Niin kauan kun liigassa on kaksi vahvaa ja huomiota keräävää stadilaisjoukkuetta, on meikäläisellä hyvä fiilis. Stadilainen elvistely, paisuttelu, liioittelu, metelöinti, ördääminen, ökyily, diivailu, säätäminen, itserakkaus ja kaikkinainen alentuvuus nurmivasaroita kohtaan ovat nimittäin helvetin hienoja asioita. Sitä kutsutaan identiteetiksi ja ilman ah-niin-ärsyttäviä stadin rahaseuroja ja riistäjiä koko liiga muistuttaisi harmaata maastohiihtokilpailua mustikkasopan ja harrikirvesniemikloonien kera. Cheerleaderina voisi toimia Tuulikki Pyykkönen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti JHag
Auts, täällähän on täysi konsensus päällä!

Konsensus, my ass! Mä voin sulle kertoa että tässä leirissä ei löydy konsensusta kuin kahdessa asiassa. Otakar Janecky on kaikkien aikojen paras pelaaja SM-liigassa ja joka ikinen kausi, varmaan vielä tämän vuosikymmenen lopussakin, Sean Gagnonin odotetaan ja toivotaan palaavan Jokereihin! Näistä lisää Glen Metropolitia (tietenkin!) ja ensi kauden rosteria koskevissa ketjuissa.

Paha tässä kenenkään on liian pettynyt tietenkään olla, oma pettymyksenikin on jo hellittänyt, kun joukkue joka materiaaliltaan riitti nippa nappa semeihin, menee finaaliin asti. Kyllä silloin on asioita hyvinkin tehty. Voin vain kuvitella päinvastaisen tilanteen, jos olisi ylivertaisella materiaalilla tiputtu puolivälierävaiheessa. Ei ole aika kullannut muistoja vuosilta 98-99.

Viestin lähetti JHag
Jos HIFKin osiossa olisi ketju, missä kaikki olisi ollut sittenkin ihan jees, sille nauraisi jokainen.

Eipä siellä nyt kritiikkiä juuri havaitse "mikä meni pieleen"-ketjussa, teidänkään laatikolla...saattaapa joku naureskellakin. Jokeri-konsensusta tutkiessasi kehotan lukemaan Tony Virta-ketjua. Eritoten nimimerkin flintstone kirjoituksista löydät konsensusta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Gags
Eipä siellä nyt kritiikkiä juuri havaitse "mikä meni pieleen"-ketjussa, teidänkään laatikolla...saattaapa joku naureskellakin. Jokeri-konsensusta tutkiessasi kehotan lukemaan Tony Virta-ketjua. Eritoten nimimerkin flintstone kirjoituksista löydät konsensusta.

Onhan siellä paljonkin HIFK-kritiikkiä. Sitä esittävät tavallisimmin Blues-, Jokeri-, Ilves-, Saipa- ja monet muut ei-HIFK -fanit :). Taisin olla toinen vierailija teidän tässä ketjussa, koettakaa kestää. Jokeri-osiotakin seurataan myös Ilmalan ulkopuolella. Mitä tulee tuloksesta yli materiaalin, täytyy myöntää, että se on pohjimmiltaan aina jees. Tämä koskee myös HIFKin 04/05 pronssia. Mutta pronssi on omalla tavallaan nastempi killutin kuin hopea, joka on aina hävitty mitali. Voisin vaihtaa HIFKin -99 hopean pronssiin anytime, jos tämä olisi mahdollista. Tokihan pronssiasioissa olisi ensin konsultoitava HPK ry:tä, jolla on ikuiskiinnitys tähän metalliin. Vaihtaisivatkohan he sen hopeaan? Tulisi yksi erivärinen sekaan.

Niin, konsensus liittyy mielestäni nimenomaan isoon kokonaiskuvaan. Yksittäisistä pelaajista teillä on hyvää vääntöä, kuten meilläkin. On absoluuttisesti mahdoton ajatus, että olisi olemassa pelaaja, jonka kaikki toivottaisivat tervetulleeksi HIFKiin. Väittäisin, että sama koskee Jokereitakin. Usko pois; jos Gagnon tulisi takaisin, olisi teilläkin monta inisijää valittamassa, että hän vie ulkomaalaispaikan ja on lisäksi hidas sekä huono kiekollisena. Jos HIFK-osiossa ilmoitettaisiin, että Jan Caloun tulee takaisin, olisin itsekin narisemassa vaikeasta tsekkineidistä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti JHag
Mutta pronssi on omalla tavallaan nastempi killutin kuin hopea, joka on aina hävitty mitali. Voisin vaihtaa HIFKin -99 hopean pronssiin anytime, jos tämä olisi mahdollista.


Tätä en kyllä ymmärrä ollenkaan. Onhan se nyt jumalauta aivan eri asia pelata finaalissa ja olla kaiken huomion keskipisteessä kuin käydä rääpimässä joku pakkopullapronssikerhomatsi.

Sen kyllä tunnustan, että hävityn finaalisarjan jälkeen vituttaa kuin pientä oravaa monta päivää. Sitten kun pettymys hiukan laantuu, ymmärtää, että oltiin kuitenkin siellä minne kaikki haluaisivat. Päästiin edes yrittämään sitä mestaruutta. Kaikki huomio kiinnittyneenä vain näihin kahteen joukkueeseen ja niiden tekemiseen viikon ajan sillä välin kun muut pelaavat rantalentistä. Sillä ei ole minulle mitään väliä jaetaanko hävitystä finaalista hopea vai ei. Tuskin pelaajillekaan, paitsi Latvalalle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vakio: Minä olisin ensimmäisenä poistamassa pronssimatsin kokonaan, täysin turhaa puhaa. Mutta alitajuntaan jää pronssista kuitenkin hyvä fiilis, melkein tahtomattakin, tämä koskee MM-kisojakin. Sen on pakko johtua siitä, että viimeinen matsi kuitenkin voitetaan. Ehkä juuri siksi HPK on niin mukavoitunut pronsseihinsa? Sen sijaan hopeat maistuvat mulle henkilökohtaisesti aina paskalta sekä heti matsin jälkeen että aikojenkin päästä. HIFKin -99 hopea, Suomen -99/-01 hopea...ainoa poikkeus tästä on viime syksyn WCup -hopea. Lähinnä siksi, että oli tajuton suoritus päästä edes finaaliin.
Mutta en osta hopea ei ole häpeä -ajatusmallia, sorry :)
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti JHag

Mutta en osta hopea ei ole häpeä -ajatusmallia, sorry :)

En ole sitä myymässäkään. Mitenkähän tämä asia pitäisi sanoa, että menisi jakeluun, mitä tarkoitan.

Minun ajatusmaailmassani playoff-sarjassa pyritään aina niin pitkälle kuin mahdollista. Olen esimerkiksi sitä mieltä, että on keskimäärin helvetin paljon mukavampi voittaa välieräsarja kuin hävitä se.

Jos pronssia aletaan asettaa hopean edelle, voidaan samaan hengenvetoon todeta, että olipa hyvä, että hävittiin se välierä niin päästiin voittamaan pronssipeli.

Minä en puhu siitä fiiliksestä, joka on kauden jälkeen, vaan pikemminkin playoffien aikana. Loppuunasti (finaaliin) meneminen on komeaa. Häviäminen missä tahansa vaiheessa (myös finaalissa) perseestä. Ja pronssipelillä ei ole minulle mitään arvoa, koska silloin on jo hävitty.
 

Filosofem

Jäsen
Jep, jotta pääsisi pronssipeliin, pitää ensin hävitä väilerät, joten pronssimatsi on suoraan häviäjien keskenäinen ottelu. Se, että tässä pronssiottelussa joukkue päättäisi kauden voittoon, ei poista sitä tosiasiaa, että se on hävinnyt omalta osaltaan pudotuspelien tärkeimmän ottelun - finaaliin pääsyn. Tottakai hopealle jääminen vituttaa, mutta se tarkoittaa sentään sitä, että joukkue on taistellut itsensä finaaliin asti - pelaamaan Suomen Mestaruudesta. Tässä vertailussa en aseta pronssimitalille paljoakaan arvoa.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Entäs mm-kisat kun sijoitus otteluissa esim kaksi joukkuetta pelaa sijoista 5-6 tai 7-8 ja ottelun voittaja on parempi kuin kuudes tai kahdeksas. Jääkö siitä muka hyvä fiilis että voitettiin vika ottelu? En katso pronssia parempana saavutuksena kuin hopeaa. Hopean saanut sentään pelasi mestaruudesta. Mestaruuden menetys toki ottaa päähän, mutta pidän aina parempana sitä kuin pronssia tai jotain muuta. Itse pidän "voitettu pronssia" luusereitten selityksenä. Finaalissa pelaaminen on tärkeämpää kuin joku huonommasta sijoista saatu voitto. Pronssipeliin joutunut on hävinnyt kauden tärkeimmät pelit. Eikös tämä "voitettu pronssi" ole jotain Tamin prinsiippejä? Vika peli voitettiin, joten siitä on hyvä lähteä ensi kauteen. Eikö Ara ole jotain samanlaista viljellyt kun ei päästy finaaliin? Hyvä olo pitää saada, kun ei päässyt finaaliin?
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Stolk-2
Eikös tämä "voitettu pronssi" ole jotain Tamin prinsiippejä? Vika peli voitettiin, joten siitä on hyvä lähteä ensi kauteen. Eikö Ara ole jotain samanlaista viljellyt kun ei päästy finaaliin? Hyvä olo pitää saada, kun ei päässyt finaaliin?

Tokihan se on keskimäärin mukavampi voittaa, vaikka kyseessä olisi peli sijoilla 7-8. Ei Ara mun mielestä ole kuitenkaan muuta tehnyt kuin oman hommansa. Hävityn välierän jälkeen on pakko motivoida joukkuetta ja itseään - ehkäpä vielä kannattajiakin. Noilla sanoilla se työ alkaa ja yllättävän usein joku näyttää asian vielä uskovankin. Ei ihan katteettomia sanoja siinä mielessä.

Mutta ettäkö vaihtaisin yhdenkään hopean pronssiin, en helvetissä. Finalisti on kova ja pronssijoukkue luuseri sanan varsinaisessa merkityksessään. Pahempaa luuserijengiä en jaksa ajatellakaan kuin esim. meikäläisten viimeisintä pronssiporukkaa. Pronssista pelaavat ne, joilla unelma on palasina. Finaalissa ne, joilla on unelma.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mulla on sellainen ongelma, että olen yhtä mieltä Vakion, Oivan ja monen muun kanssa siitä, että finaaliin pääsy sinällään on sata kertaa kovempi juttu kuin tarpeeton pronssiottelu. Järki sanoo tämän. Mutta kertokaa mun tunnepuolelle, miksi hopea maistuu paskalle aina vaan, enkä saa mitään kicksejä vaikkapa HIFKin -99 hopeasta, vaikka kuinka mentiin finaaliin asti? Vedän viidensentin analyysin: jospa pronssiotteluun ajautuminen on jo kärsitty siinä vaiheessa, kun ko. tapahtuma sitten on? Mulle on tullut pronssiotteluista mieleen aina Ärrä-cupin tyyppiset preseason -matsit, joissa ei tarvitse oikeasti jännittää omien puolesta. Ja näissäkin matseissa on kiva voittaa aina.

Mutta uskotaan - hopea oli loistava juttu Jokerileirissä. Olin silti stadilaisena pettynyt Jokereihin ja Jortikkaan, mutta senhän tiesinkin jo etukäteen. Turkulainen Helsingissä on ollut jopa biisinaiheenakin (by Vilperin perikunta). Araa nyt on turha kaivaa tänne potkittavaksi, vaikka se kansallisurheilua Ilmalassa onkin. Kaikessa kliinisyydessäänkin ukko on lähes aina mitaleista taistelemassa. Pakko sen Arankin on jotain osata, vaikkei siitä olekaan muotia tykätä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
Mulla on sellainen ongelma, että olen yhtä mieltä Vakion, Oivan ja monen muun kanssa siitä, että finaaliin pääsy sinällään on sata kertaa kovempi juttu kuin tarpeeton pronssiottelu. Järki sanoo tämän. Mutta kertokaa mun tunnepuolelle, miksi hopea maistuu paskalle aina vaan, enkä saa mitään kicksejä vaikkapa HIFKin -99 hopeasta, vaikka kuinka mentiin finaaliin asti?
Mä kerron, sorry että tulee vähän pilkottua sun viestiä. Hopean ja pronssin ero on "oppitunnin" aiheena. Oppipaikkana burgereita tarjoava ravintola. Alkuun on vitunmoinen (kait yhdyssana) ryysis. Joka ikinen haluaa burgerin nyt eikä heti. Heikoimmat putoaa auttamatta jonon hännille, saavat siis odottaa seuraavan satsin valimistumista. Neljä jatkaa tapellen niistä kahdesta tarjottimisesta, joilla burgerit lepää. Ihan helvetillinen fight, kaksi putoaa samoin kuin osa salaatinlehdistä. Nämä kaksi tappelevat noista pudonneista vihreistä penkin alla ja lopulta kerho syö ne. Kaksi kurkoa alkavat jakaa burgereita, tapellaan ja sinappi ja ketsuppi lentävät. Molemmilla on huulet auki ja haavoja joka puolella, silti katse kiiluu niissä burgereissa. Loppujen lopuksi, osin siivoojien ja vahtimestarienkin avustuksella selviää se, kuka burgerit syö. Kärppä perkele, sinne meni kaikki. Jokerit jäi nuolemaan, mutta pelkästä salaatista emme olisi edes välittäneet.

Viestin lähetti JHag
Mutta uskotaan - hopea oli loistava juttu Jokerileirissä. Olin silti stadilaisena pettynyt Jokereihin ja Jortikkaan, mutta senhän tiesinkin jo etukäteen. Turkulainen Helsingissä on ollut jopa biisinaiheenakin (by Vilperin perikunta).
Vitut ollut loistava juttu. Mulla oli nälkä ja Kärppä söi burgerin. Silti mä tappelen ennemmin lihasta, kuin salaatista lattialla.


Viestin lähetti JHag
Araa nyt on turha kaivaa tänne potkittavaksi, vaikka se kansallisurheilua Ilmalassa onkin. Kaikessa kliinisyydessäänkin ukko on lähes aina mitaleista taistelemassa. Pakko sen Arankin on jotain osata, vaikkei siitä olekaan muotia tykätä.
Samaa mieltä. Ara on TOP 3 koutsi Suomessa. Ei tartte mitään lisätä.

Edit. no lisätään nyt sen verran, että mitään en ole ottanut. Lääkärin kiellosta huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JOKERIT, D.I.F., Sergei Fjodorov
Viestin lähetti JHag
Mutta uskotaan - hopea oli loistava juttu Jokerileirissä. Olin silti stadilaisena pettynyt Jokereihin ja Jortikkaan, mutta senhän tiesinkin jo etukäteen. Turkulainen Helsingissä on ollut jopa biisinaiheenakin (by Vilperin perikunta).

Kukaan koskaan, ikinä missään väittänytkään että hopea menneellä kaudella oli jokerifaneille loistojuttu? Mitä muuta voidaan odottaakaan kuin pettymystä siltä puolen aitaa, kun valmentajamme ei täyttänytkään omia ideologisia käsityksiäsi jääkiekon perusasioista? Onko kukaan sitä tehnyt? Siis meillä, ei sama mies edellisenä vuonna sillä puolella rajaa..:)

Stingin sinänsä hienon biisin turkulaismukaelman vetäminen tässä vaiheessa mukaan on suunnilleen sama kuin Pentin Top-10 forever pelaajahankintalistan julkaisu -Muut jengit hankkivat tammikuussa vahvistuksia, Puutarhuri hankkii Jukka Sepon..tasan ei käy onnen lahjat.

Kyllähän se pronssiottelu toki on "must win"-spektaakkeli, kysy vaikka Jereltä:)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Jokerit Forever
Kukaan koskaan, ikinä missään väittänytkään että hopea menneellä kaudella oli jokerifaneille loistojuttu? Mitä muuta voidaan odottaakaan kuin pettymystä siltä puolen aitaa, kun valmentajamme ei täyttänytkään omia ideologisia käsityksiäsi jääkiekon perusasioista? Onko kukaan sitä tehnyt? Siis meillä, ei sama mies edellisenä vuonna sillä puolella rajaa..:)

Suurin osa tänne kirjottaineista jokerifaneista on todennut hopean olleen hieno juttu. En minä sitä itse ole keksinyt. Loppuosa viestistäsi on täysin epäselvä mulle. Pettymystä siltä puolen aitaa? Mitä vitun aitaa? Mä oon kiekkomies, kannatan stadia silloinkin kun HIFK on ulkona. Ihme uunoilua ja yleistämistä. Valmentajanne Jortikka nimenomaan täytti käsitykseni itsestään; äijä oli taikinaa silloin, kun olisi pitänyt olla rautaa. Nenä Jaloselle 6-0, kiistatta. Muutenkin arvioin pelaajat pelaajina, valmentajat valmentajina siitä riippumatta, mikä heidän joukkueensa on. Suhonen ja Jortikka ovat mielestäni hanurista, olisivat myös HIFKissä, kuten Suhonen olikin. Metropolitia olen myös mollannut niin maan perusteellisesti ja samoin pidin Gagnonia ihan paskana. Kaikki löytyy aiemmista viesteistäni. Lue jos osaat.


Viestin lähetti Jokerit Forever
-Muut jengit hankkivat tammikuussa vahvistuksia, Puutarhuri hankkii Jukka Sepon..tasan ei käy onnen lahjat.

Kenties JA:n historian surkein ja munattomin provo. Mitä tuohon voidaan sanoa? Pentti on hankkinut leikkisään ja hauskaan top10 -listaasi viitaten (vieläkin naurattaa) mm. Tuomo Ruudun, Jarkko Ruudun, Marek Zidlickyn, Tomas Vokounin, Lasse Pirjetän, Toni Lydmanin, Olli Jokisen...
Aivan paskoja hankintoja? Joukossa jokunen hutikin, mutta hankintahetkellä varsin kovia nimiä ja hienoa pelaajapolitiikkaa koko liigaakin ajatellen. Vaikea ymmärtää? Just, arvasinkin.

Viestin lähetti Jokerit Forever

Kyllähän se pronssiottelu toki on "must win"-spektaakkeli, kysy vaikka Jereltä:)

Kysynkö siltä MM-pronssiottelustakin? Jos Jokerit olisi pronssiottelussa, jättäisitkö sen itse väliin?

bozik: Kiitos kiekkokeskustelusta. Sille on varmasti parempiakin paikkoja kuin nämä ketjut -ehhh- toisilla puolilla aitaa.

PS. Mulla on hei yks tosi hauska juttu: muut joukkueet hankkii NHL-vahvistuksia, Virmanen hankkii ramman Selänteen, joka ei pysty edes pelaamaan. Sehän on yhtä hyvä hankinta kuin Jukka Seppo, ehheeh !!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
Valmentajanne Jortikka nimenomaan täytti käsitykseni itsestään; äijä oli taikinaa silloin, kun olisi pitänyt olla rautaa. Nenä Jaloselle 6-0, kiistatta.
Tähän voisi vielä palata. Tästä olen täysin erimieltä, mun näkemyksen mukaan valmennuksen osuus Jokerien tappioon oli minimaalinen, jos sitä edes voi syyttää. Totta mooses kun finaalit on hävitty, voidaan vain toisen joukkueen valmentajan sanoa olleen voittaja. Se on sitten ihan eri asia, millaiset lähtökohdat näillä koutseilla oli.

Mun käsityksen mukaan Kärpillä oli finaaleissa pikkaisen paremmin onnistunut veskari, selkeästi laajempi materiaali ja myös huomattavasti enemmän ratkaisijoita. Jos/kun näistä lähtökohdista lähdetään, toinen koutsi saa satasella 80 metrin etumatkan. Mä väitän ettei tältä pallolta löydy koutsia joka olisi noilla pelimerkeillä homman kääntänyt Jokereille ja toisaalta väitän myös, että jos koutsit olisi vaihdettu päittäin olisi Jortikka mestari ja Nokka se jota vietiin.

Eli siis mun käsityksen mukaan homma ei ratkennut koutseihin. Jortikka oli ja on edelleen siellä TOP kolmosessa suomalaisista koutseista. Vaikka turkulainen ja komea onkin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti bozik
Eli siis mun käsityksen mukaan homma ei ratkennut koutseihin. Jortikka oli ja on edelleen siellä TOP kolmosessa suomalaisista koutseista. Vaikka turkulainen ja komea onkin.

On se Jortikka meikäläisenkin top kolmosessa ammattimiehenä. Se on vain se tyyli, mitä en kestä :). Mutta olihan tuo merkittävä ei-menestyksekäs finaali Jortikka-mittarilla. Hän on itse hokenut "turha koettaa, Jortsu voittaa" -mantraa kyllästymiseen asti ja hopealle jääminen finaalissa on ollut hänelle tiettävästi aika rankka kolaus. Siltikin: ammattimies kuten Arakin. Mutta eipä viedä Nenänkään ansioita, Kärpät ei voittanut pelkällä materiaalilla ja veskarilla. Myös Nenän taktiset vedot olivat hyviä; Bume ja kumppanit Metroa häiritsemässä, ohje ampua keskelle alas Thomasille, nopeaakin nopeammat kontraukset...harvoin on nähty, että Jortikan joukkuetta vastaan kontrataan ja vieläpä nopemmilla jaloilla. Jortikka sai maistaa ns. omaa lääkettään ja oma koirakin puraisi siinä sivussa. Se on laiffia, mikään puu ei kasva taivaaseen asti.

Ja kun naapurissa (toisella puolella aitaa siis) usein vieläkin eletään 90-luvun puolivälin huumaa todeten, että HIFKistä ei ole keskinäisissä vastusta (tätä kai tuo jokerit4evöööö yritti tuttuun tyyliinsä "faktoista ei niin väliä" -pohjalta meille riemukkaasti julkituoda), niin tässä tilastoa kahdesta edellisestä kaudesta eli Jortikan ajasta Jokereissa:

03/04 :
-HIFK , runkosarjan 3, loppusijoitus 3.
-Jokerit, runkosarjan 7, loppusijoitus 5.
-keskinäiset HIFKille

04/05:
-HIFK, runkosarjan 4, loppusijoitus 5.
-Jokerit, runkosarjan 2, loppusijoitus 2.
-keskinäiset Jokereille

En näe tässä giganttisia eroja enkä myöskään usko niitä enää jatkossakaan tulevan. Which is nice stadin sisäisiä ajatellen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
Mutta eipä viedä Nenänkään ansioita, Kärpät ei voittanut pelkällä materiaalilla ja veskarilla. Myös Nenän taktiset vedot olivat hyviä; Bume ja kumppanit Metroa häiritsemässä, ohje ampua keskelle alas Thomasille, nopeaakin nopeammat kontraukset...harvoin on nähty, että Jortikan joukkuetta vastaan kontrataan ja vieläpä nopemmilla jaloilla. Jortikka sai maistaa ns. omaa lääkettään ja oma koirakin puraisi siinä sivussa. Se on laiffia, mikään puu ei kasva taivaaseen asti.
Jep ja meikäläinen veikkasi ennen kauden alkua, että nokka floppaa koska se ei pysty luomaan mitään pelityyliä ;) Toisaalta kaikki nuo mainitsemasi asiat ovat oikeastaan sellaisia, että tällainen sohvakoutsikin olisi nuo osannut joukkueelle viestittää. Ehkä isoin ja Jokerien kannalta paskamaisin juttu finaaleissa oli se, että vastassa oli lähes identtinen joukkue, hivenen vaan joka sektorilla parempi. Nyt uskaltaa jo myöntää, että toivoin Lukon hoitavan Kärpät, Gill, Pettinen & co olisivat olleet ihan eri lailla ongelmissa Areenan isolla jäällä kuin Vallin, Mikkola, Niinimaa jne.

Ps. vituttaa kun ulkona on liian kuuma. Kävin terassilla, mutta 28 varjossa on jopa siihen hommaan liikaa. Eikä tsirkutkaan oikein näin kuumalla liiku. Illemmalla uusi yritys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös