Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 747 079
  • 4 395

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siitä ei siis voi päätellä yhtään mitään siitä, miten kaveri mahdollisesti skulaa ensi kaudella, jos tulee siirto laidalta keskelle.

Perustin tämän näkemyksen ehkä liikain sen varaan, että Markus on tällä hetkellä vähän samassa asemassa, kuin mitä Mikael oli kaksi kautta sitten, jolloin MaG pelasi aluksi kakkosen laidassa ja lopulta Hirson kanssa ykkösen laidassa ja tarkoitus oli nimenomaan sisäänajo sentteriksi. Uskoisin Markuksen kanssa toimittavan samalla ajatuksella. Toki pitää ottaa huomioon se, että Mikael on tästä kaksikosta se lahjakkaampi ja samanlaista urakehitystä ei välttämättä ole odotettavissa Markuksella, vaikka tämä kaksikko aina jaksaakin hämmästyttää näiden ura-askelien kanssa. Voihan se olla mahdollista, että Markus pelaa vielä ensi kaudellakin laidassa. Pelaahan hän laidassa nyt nuorten MM-kisoissakin. Tässä mielessä Hirsolla voisi edelleenkin olla rooli kakkossentterinä. Ei se mahdotonta ole, mutta näillä urakäyrillä Hirson pitää parantaa todella paljon.
 

Stigu

Jäsen
Matikaisen joukkueissa oli onnella todellakin suuri merkitys menestykseen. Nybondaksen ei. Siinä ero.
Sir Penttihän totesi jossain haastattelussa, että "sattumalla on suuri osuus menestyksessä". Samoihin aikoihin dinojen dino,kaikkien debiilien äiti Don Frank päästeli julkisuuteen aivopieruja siitä, miten HIFK:n primääritavoite on voittaa Jokerit. Ei mikään ihme, että tällaisten sankarien ollessa puikoissa menestys kiersi HIFK:n kaukaa.

Nyba on tehnyt mielestäni erinomaista työtä, varsinkin viime kauden joukkue oli aivan sairaan hyvin koottu. Voisi sanoa, että pelkästään Micke Granlundin sainaaminen on ollut SM-liigan kaikkien aikojen The Scouttaus.

Nybarin tämän kauden arvosanaa laskee rajusti kaksi hutihankintaa: Hirso ja Tuomainen. Perkele, että nämä piti vielä sainata kahdeksi vuodeksi, molemmista pitäisi nyt päästä eroon asap. Noista ei kummastakaan ole mitään hyötyä ensi kauden joukkueessa, ei edes nelosketjussa.

Muutenhan Nybari on rakentanut tämän kaudenkin joukkueta erinomaisesti, enkä epäile yhtään, etteikö hän kasaisi myös ensi kaudeksi hyvää ja kilpailukykyistä joukkuetta.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutenhan Nybari on rakentanut tämän kaudenkin joukkueta erinomaisesti, enkä epäile yhtään, etteikö hän kasaisi myös ensi kaudeksi hyvää ja kilpailukykyistä joukkuetta.

Samaa mieltä - ammattimaisuus joukkueen rakentamisessa on nyt sillä tasolla, ettei menestys jää ainakaan siitä kiinni. Mun mielestä valittu taktiikka pidättäytyä ensi kauden joukkueeseen liittyvien asioiden kommentoimisesta kesken kuluvan kauden on ihan hyvä. Huomio ja energia kohdennetaan tärkeimpään asiaan ja keväällä kyllä ehtii kertoa ensi kauden uusista värväyksistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Perustin tämän näkemyksen ehkä liikain sen varaan, että Markus on tällä hetkellä vähän samassa asemassa, kuin mitä Mikael oli kaksi kautta sitten,

Joo, samoin uskoisin minäkin, että Markusta ajetaan nyt liigaan sisälle laiturin tontilla ja ensi kaudella pojalle annetaan tilaisuus näyttää osaamistaan sentterinä. Mitenkäs muuten Maken kohdalla intti ja lukio? Jos veljeksillä on vuosi ikäeroa, niin astuuko Markus armeijan harmaisiin ensi kesänä? Eipä silti, eihän se Mikenkään menoa millään lailla haitannut. Joka tapauksessa en uskalla vielä lyödä vetoa sen puolesta, että Makke nappaa heti ensi syksynä ykkössentterin tonttia itselleen, vaikka Mikke näin tekikin. En silti yhtään ihmettelisi, vaikka Makke tekisi saman tempun :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sir Penttihän totesi jossain haastattelussa, että "sattumalla on suuri osuus menestyksessä". Samoihin aikoihin dinojen dino,kaikkien debiilien äiti Don Frank päästeli julkisuuteen aivopieruja siitä, miten HIFK:n primääritavoite on voittaa Jokerit. Ei mikään ihme, että tällaisten sankarien ollessa puikoissa menestys kiersi HIFK:n kaukaa.

Ei tuo Mobergin lausunto aivan mahdoton ole. Kun katsoo, miten naapuri on pärjännyt 2000-luvulla, niin voittamalla Jokerit loppusijoituksissa olisi Nordiksella keitetty kolmesti nakkeja Pentin aikana. Jos ja mahdollisesti kun Moberg tarkoitti runkosarjan keskinäisiä kohtaamisia, niin sittenhän tuo lausunto on sitä itseään. Tosin keskinäisetkin taisi monesti mennä Ilmalan jengille.

Nybarin tämän kauden arvosanaa laskee rajusti kaksi hutihankintaa: Hirso ja Tuomainen. Perkele, että nämä piti vielä sainata kahdeksi vuodeksi, molemmista pitäisi nyt päästä eroon asap. Noista ei kummastakaan ole mitään hyötyä ensi kauden joukkueessa, ei edes nelosketjussa.

Tämän kauden Hirson suhteen mä en ole vieläkään luopunut kaikesta toivosta, mutta viikon kuluttua, kun liigaa on pelattu joulutauon jälkeen jo pari kierrosta, ollaan viisaampia. Antaako Petu Hirsolle luottoa, vai kaivetaanko jostain Kouvolasta taas joku Nevö Hööd ja Hirso saa jatkaa jämäminuuteilla. Sitä mä en suostu uskomaan hetkeäkään, että Hirsosta ei olisi ensi kauden joukkueessa mitään hyötyä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämän kauden Hirson suhteen mä en ole vieläkään luopunut kaikesta toivosta...

Sitä mä en suostu uskomaan hetkeäkään, että Hirsosta ei olisi ensi kauden joukkueessa mitään hyötyä.

Joo, sama täällä. Taidot ja pelikäsityshän eivät ole mihinkään hävinnyt. Kyse on lähinnä siitä, miten saadaan miehestä potentiaali samalla tavalla irti kun viime kerralla. Nyt Hirso on ollut hukassa, mutta katsotaan nyt miltä kevät näyttää.

En tosiaan jaksa manata tuota 2v diiliä. Isolla todennäköisyydellä Hirso tulee ensi kaudella pelaamaan paljon paremmin, ja olemaan tärkeä palanen kokonaisuudesta IFK:ssa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nybarin tämän kauden arvosanaa laskee rajusti kaksi hutihankintaa: Hirso ja Tuomainen. Perkele, että nämä piti vielä sainata kahdeksi vuodeksi, molemmista pitäisi nyt päästä eroon asap. Noista ei kummastakaan ole mitään hyötyä ensi kauden joukkueessa, ei edes nelosketjussa.

Muutenhan Nybari on rakentanut tämän kaudenkin joukkueta erinomaisesti, enkä epäile yhtään, etteikö hän kasaisi myös ensi kaudeksi hyvää ja kilpailukykyistä joukkuetta.

Dear Brother ShitDrinker,

Emmehän halua/voi syyttää Nybaa näistä. Hirso oli oletusarvoisesti kova haku ja nimenomaan paperilla jäätävän kova kakkossena tässä liigassa. Se, että kaveri on kauden floppi ei ole Nybbiksen syytä, tällaisia ei edes S.Bowman voi etukäteen tietää. tuomainen taas on marginaalipelaaja, sekä oletusarvoisesti että vice versa.

Mä heitän Nyban piikkiin vallitsevan mv-tilanteen(kauden alussa), joka kyllä korjattiin vähintäänkin tyydyttävästi. Väitän edelleen ettei veskoihin kaaduta tällä kaudella. Varaan oikeuden vaihtaa rotsia jos Lunkka joutuu jäälle. Silloin ei voida kuin ihmetellä mitä vittua siellä on tehty.

Toinen piikki Nyban puhtoisessa lihassa on Rajamäki. Täysin turha hankinta, jonka tilalle olisi voinut ottaa vaikka sitten jonkun ahl-haun. Nythän Eki kuluttaa lähinnä lekureiden aikaa eikä ole millään tavalla hyödyksi. Varaan jälleen oikeuden vaihtaa ääntä kellossa jos Rough-Edward on timanttikunnossa keväällä.

Bonusvalituksena heitän ovelasti Hirso-tilanteen now and here: Kyllä me tarvitaan se korvaaja keväälle. Jos Hirso heräisikin tällä välillä, kun nyt saa pelata hieman enemmän yv-aikaa yms, niin MG tulee takaisin, Liivik tulee takaisin joten siinä sitten ollaan taas. Pysyisikö saavutettu 'the taso' kun palataan alkukauden roolituksiin? En usko.
 

falstaff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nybarin tämän kauden arvosanaa laskee rajusti kaksi hutihankintaa: Hirso ja Tuomainen.

Hudithan on aina helpompi todeta jälkeenpäin. Joukkuetta kootessa ne hankinnat ei aina heti paljasta että ne meinaa munata kautensa. Kevän välierissäkin Tuomainen vaikutti ihan olennaiselta pelimieheltä ja kai Hirsollakin jotain näyttöjä on. Mutta, vielä on kautta jäljellä, dumataan kundit (ja Rajamäki) vasta kun kausi on ohi.

Ja melkein voisi olettaa että kundien suoritustaso korreloi niiden roolienkin kanssa. Tänä vuonna kummallekaan ei vaan ole löytynyt sitä optimaalista roolia. Toisinkin olisi voinut käydä. Ja voisi vieläkin.
 

Erämaavaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK ja suuret sympatiat Saipalle
Tämän kauden Hirson suhteen mä en ole vieläkään luopunut kaikesta toivosta, mutta viikon kuluttua, kun liigaa on pelattu joulutauon jälkeen jo pari kierrosta, ollaan viisaampia. Antaako Petu Hirsolle luottoa, vai kaivetaanko jostain Kouvolasta taas joku Nevö Hööd ja Hirso saa jatkaa jämäminuuteilla. Sitä mä en suostu uskomaan hetkeäkään, että Hirsosta ei olisi ensi kauden joukkueessa mitään hyötyä.


Suomikiekko.fi uutisoi Ilkka Pikkaraisen mahdollisista potkuista Timrå:sta. Olisko tässä ideaa vaihtokaupoille? Hirso sinne ja Pikkarainen tänne.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomikiekko.fi uutisoi Ilkka Pikkaraisen mahdollisista potkuista Timrå:sta. Olisko tässä ideaa vaihtokaupoille? Hirso sinne ja Pikkarainen tänne.

Juuei. Pikulle ei ole tilaa ainakaan kahdessa ensimmäisessä ketjussa, ja kolmosketjun paikka miestä tuskin kiinnostaa. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta muistaakseni jämäketjuissa - ja sitähän kolmosketju on Petun valmentamassa IFK:ssa - Sonkajärven sonni on lähinnä turhautunut. Lisäksi olisi penailua huikeimmillaan vaihtaa sentteri laituriin, kun joukkueessa on muutenkin tilausta vielä yhdelle sentterille tai ylipäänsä pelintekijälle. Fantasialätkässä voisin vaihtaa Tuomaisen Pikkaraiseen ja istuttaa Pikun ja Hirson samaan ketjuun. Kolme vuotta sitten tämä yhdistelmä toimi, mutta senkin jälkeen ongelmana on vielä talonmiehen edariluonne, jolle ei nyky-IFK:ssa ole käyttöä.

Ei kiitos Ilkka Pikkaraiselle.
 

scholl

Jäsen
Hudithan on aina helpompi todeta jälkeenpäin. Joukkuetta kootessa ne hankinnat ei aina heti paljasta että ne meinaa munata kautensa.

Jos ei mitään yritä, ei mitään saavutakaan. Ei urheilutoimenjohtajalta voi odottaa 100% onnistumisprosenttia. Sen sijaan, jos suurin osa keskeisistä pelaajista floppaavat, on jossain vika. Nyt on se tilanne, ettei Ekiin ole varmaan edes kauheasti panostettu. Haluttiin antaa oman jengin taustaiselle pelaajalle mahdollisuus, eikä voitu kuvitella, ettei hän pysy kasassa. Hirson tapauksessa rahaa menee enemmän, mutta aina joku epäonnistuu.

Suomikiekko.fi uutisoi Ilkka Pikkaraisen mahdollisista potkuista Timrå:sta. Olisko tässä ideaa vaihtokaupoille? Hirso sinne ja Pikkarainen tänne.

Ei todellakaan. I.Pikkarainen on hieman nielikäistä parempi edari. Mitä sillä tekisi. Yksi niistä inhokeista, joita en halua enää koskaan nähdä.

Itse en usko, että Markus Granlundista olisi sentteriksi.
 

Stigu

Jäsen
Dear Brother ShitDrinker,

Emmehän halua/voi syyttää Nybaa näistä. Hirso oli oletusarvoisesti kova haku ja nimenomaan paperilla jäätävän kova kakkossena tässä liigassa. Se, että kaveri on kauden floppi ei ole Nybbiksen syytä, tällaisia ei edes S.Bowman voi etukäteen tietää. tuomainen taas on marginaalipelaaja, sekä oletusarvoisesti että vice versa.
Veli Paska, olet täysin oikeassa. Hirso oli oletusarvoisesti hyvä hankinta, jonka floppausta ei voinut ennakoida. Tuon kahden vuoden diilin ehkä olisi voinut ennakoida: Kyseessä on yksipuolinen mielialapelaaja, jonka parhaat avut eivät ole kokonaisvaltaisessa pelaamisessa (hyökkäys+puolustus), eikä nopeassa pelissä ahtaassa tilassa. Itse en usko, että hän "tulee" enää takaisin edes ensi kaudella. Vähän sama kuin odottasi , että Keke Rosberg voittaa ensi vuonna Formula I:n maailmanmestaruuden, Paavo Nurmi MM-kisojen kymppitonnin tai Jari Kurri Stanley Cupin.

Tuomainen on marginaalipelaaja, mutta täytyy ihmetellä, miten hänen odotettiin IFK:ssa kehittyvän? Jos luonne on kuin 7 Diapamia ottaneella lobotomiapotilaalla osastolla "Yksi lensi yli käenpesän", ovat jääkiekkoilulliset ominaisuudet sivuseikkoja. Ja jälleen kerran täytyy ihmetellä tuota kahden vuoden sopimusta.

Rajamäen suhteen en oikein jaksa olla edes pettynyt. Kyseessä oli low risk- medium reward -tyylinen hankinta, joka ei onnistunut.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei todellakaan. I.Pikkarainen on hieman nielikäistä parempi edari. Mitä sillä tekisi. Yksi niistä inhokeista, joita en halua enää koskaan nähdä.

Itse en usko, että Markus Granlundista olisi sentteriksi.

Kyllä minä ottaisin Ilkka Pikkaraisen kernaasti mukaan kokoonpanoon. Ehdottomasti suosikki Pikkaraiseni. Rightin kaveri joka pelaa kovaa ja käsiäkin löytyy paukuttamaan byyrejä. Heivaisin mielelläni Ekin ja ottaisin paremman version eli I. Pikkaraisen tilalle.

Ja itse uskon, että MaGista saadaan leivottua kelpo sena ensi kaudeksi. MaG voi hyvinkin yllättää kaikki samoin kuin MiG aikoinaan, vaikka ei olisikaan aivan broidinsa veroinen.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Itse en usko, että hän "tulee" enää takaisin edes ensi kaudella. Vähän sama kuin odottasi , että Keke Rosberg voittaa ensi vuonna Formula I:n maailmanmestaruuden, Paavo Nurmi MM-kisojen kymppitonnin tai Jari Kurri Stanley Cupin.

Aikamoista höpö löpöä nämä vertaukset. Itse vertaisin tämän hetken Hirsoa Martti Järventiehen tämän huonosti menneen Oulun Kärpät-episodin jälkeen. Kyllä siellä potentiaalia edelleen huippukauteen on, mutta kovasti parannettavaa on nykyisestä, mikäli Hirso meinaa pelata SM-liigassa 1. tai 2. sentterinä.

Itse olisin pitänyt Töykkälän jengissä ja jättänyt Hirson tälle kaudelle palkkaamatta. Ensi kaudella kun Mikke on lähtenyt ja oletusarvoisesti myös Wirtanen, niin myös Hirsolle olisi tilaa. Nyt tilanne Hirsolla on vähän saman kuin Matti Hagmanilla aikanaan Edmontonissa. Edellä on niin kova keskushyökkääjä, ettei valmentaja voi olla häntä peluuttamatta ja tämä varmasti syö isoon peliaikaan tottuneen Kimin pelihuumoria.

Jos ensi kaudelle saisi esittää toivomuksen, niin minulle riittäisi vallan hyvin seuraavat sentterit:

MaG
Hirso
Töykkälä
Liivik
Piiparinen
etc.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuomainen on marginaalipelaaja, mutta täytyy ihmetellä, miten hänen odotettiin IFK:ssa kehittyvän? Jos luonne on kuin 7 Diapamia ottaneella lobotomiapotilaalla osastolla "Yksi lensi yli käenpesän", ovat jääkiekkoilulliset ominaisuudet sivuseikkoja. Ja jälleen kerran täytyy ihmetellä tuota kahden vuoden sopimusta.

Kameraden Shit, tässä kohtaa luulen sekä HIFK:n että Petun olevan syypäitä. Molemmat osapuolet ajattelivat, että tuollaisesta jättiläisestä he kyllä muokkaavat varsinaisen tappokoneen luistimilla. Kyllähän tuomaisen fyysiset mitat antavat ymmärtää että tässä on puolipsyko kolaaja. Vaan ei, saimme DiapamLobotomy- hissukan. On se sääli ja varsinaista painon+pituuden hukkausta moinen!

Jos ensi kaudelle saisi esittää toivomuksen, niin minulle riittäisi vallan hyvin seuraavat sentterit:

MaG
Hirso
Töykkälä
Liivik
Piiparinen
etc.

Ei kelpaa mulle. Liian monta 'toivotaan'- kohtaa. MaG:n mä kyllä jotenkin uskon, massaa ja pelikovuutta ennen ensikautta ja varmasti on oiva pelimies. Sitten? En halua että HIFK lähtee muulla kuin vakavasti otettavalla miehistöllä tavoittelemaan The Kanisteria.

MG:tä ei korvata mutta haetaan siihen vaikka kallis ulkolainen yrityksenä. PW tulee olemaan toinen helvetin vaikea korvattava. Töykkälä on muuten pelkkä puolustava sena jonka Petu on jo kerran passannut. Miksi tulisi vielä mukaan?

1. X = Varteenotettava tekijä. Pitää olla tasoa 'dixon' vähintään. Mulle ei kelpaa tähän kohtaan Hirso btw.
2. MaG = Kuten MG:n kanssa tehtiin, eka kausi laidalla jne.
3. 'pw'/Liivik = Wirtasen korvaaja tai vaihtoehtoisesti Märkä.
4. X = Jos Liivik nousee kolmoseen niin tähän sitten joku uusi kaveri. Piiparinen ei herätä mussa mitään toiveita. Olkoon hän se viides sentteri joka stunttaa tarvittaessa/tuo rotaatiota.

Tän hetken fiilareiden mukaan en aseta Hirsoa mihinkään kohtaan, mutta jos homma lähtee toimimaan niin sitten vaan kilpailemaan 1-2 paikoista. Tosiasia on se että uusi ykkössena tarvitaan koska sellaista ei tästä jengistä löydy/jää ketä täyttäisi paikan.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Töykkälä on muuten pelkkä puolustava sena jonka Petu on jo kerran passannut. Miksi tulisi vielä mukaan?

Jossain puhuttiin, että Töykkälä ja Petu eivät tulisi todellakaan toimeen keskenään. En nyt muista mistä näin luin, mutta tuollaisesta puhuttiin Töykkälä lähti Bluesista pois Petun takia ja nyt HIFK:sta kun Petu oli tulossa taloon. Ei siinä, mulle kelpais Töykkälä hyvinkin ens kaudelle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilkka Pikkaraiselle olisi kyllä käyttöä. Ylemmän ketjun rouhija/kusipäähyökkääjä, joka HIFK:lta Rajamäen pelaamattomuuden ja Ahtolan lähdön jälkeen takia puuttuu. HIFK:n kärkiketjuista puuttuu ilkeyttä, fyysistä uhkaa ja tiettyä suoraviivaisuttakin. Tuttu ketjukaveri saattaisi auttaa Hirsonkin pelaamista.

En koskaan pitänyt Ilkka Pikkaraista läheskään niin suurena edaripelaajana, kuin esimerkiksi Hannu Pikkaraista. Tyhmiä jäähyjä ja turhautumista kyllä tulee. Sitä ei voi kiistää. Ei yksi pelaaja edariutta joukkueeseen pysty tuomaan, ellei ole johtava pelaaja. Kyllä edariuden pesiytymiseen tarvitaan joukko pelaajia. HIFK:ssa on tällä hetkellä vähän eri kulttuuri, kuin Pentti Matikaisen ja Frank Mobergin aikakaudella. Tietty määrä tiettyä kusipäisyyttä ja itsekkyyttä joukkueessa antaa vain särmää, mutta kun sitä alkaa olemaan liikaa, niin siilloin lähtee mopo käsistä. HIFK.n hyökkäykalusto on kolmen ensimmäisen ketjun osalta vähän turhankin kurinalainen. Täältä peukku Pikkaraisen hankinnalle.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Ilkka Pikkaraiselle olisi kyllä käyttöä. Ylemmän ketjun rouhija/kusipäähyökkääjä, joka HIFK:lta Rajamäen pelaamattomuuden ja Ahtolan lähdön jälkeen takia puuttuu. HIFK:n kärkiketjuista puuttuu ilkeyttä, fyysistä uhkaa ja tiettyä suoraviivaisuttakin. Tuttu ketjukaveri saattaisi auttaa Hirsonkin pelaamista.

Tässä voisi olla sellainen HIGHrisk ryöstö, eikös Piku ja hirso olleet tutkapari tuossa taannoin? Ilkeähyökkääjä, joka samalla saa Hirsosta pelimiehen, tai sitten Hirso on yhtä paska kuin nyt, ja Piku sekoittaa joukkueen kokonaan, mistä näistä tietää..
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilkka Pikkaraiselle olisi kyllä käyttöä. Ylemmän ketjun rouhija/kusipäähyökkääjä, joka HIFK:lta Rajamäen pelaamattomuuden ja Ahtolan lähdön jälkeen takia puuttuu.
Mä olen ymmärtänyt, että I. Pikkaraiselle ei enää olisi käyttöä. On olemassa kahdenlaista kusipäisyyttä a) sellaista jota Paasikivi näki Kekkosessa, kun otti tämän hallitukseensa: eli parempi pitää teltan sisällä kusemassa teltan ulkopuolelle kuin teltan ulkopuolella kusemassa telttaan sisään. Tähän kastiin, siis josta omat pitää ja viholliset inhoaa, mennee pelaajana J. Ruutu. Sitten on toisenlaista kusipäisyyttä eli kohta b). Edellistä Paasikiven telttavertausta mukaillen: mies kusee telttaan sisälle riippumatta siitä, millä puolella telttaa nukkuu. Tämä sitten sopii I.Pikkaraiseen.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä - ammattimaisuus joukkueen rakentamisessa on nyt sillä tasolla, ettei menestys jää ainakaan siitä kiinni. Mun mielestä valittu taktiikka pidättäytyä ensi kauden joukkueeseen liittyvien asioiden kommentoimisesta kesken kuluvan kauden on ihan hyvä. Huomio ja energia kohdennetaan tärkeimpään asiaan ja keväällä kyllä ehtii kertoa ensi kauden uusista värväyksistä.

Aivan, tässä on kova kevätkausi edessä. Hyvin on joukkue rakennettu ja luottoa löytyy siihen, että ensikaudeksikin saadaan hyvä joukkue jalkeille.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ei sitä ymmärrä kukaan muukaan. Vaikea kuvitella, että HIFK oikeasti havittelisi jotain virtasen tasoista pelaajaa... Kyllä tuommoisia rivipelaajia pitäisi löytyä ihan omasta takaa... Tästä huolimatta olen suht levollisin mielin ensi kautta silmällä pitäen, kun Tomppa on järjestään saanut liigan parhaan pelaajamateriaalin jalkeille. Eiköhän sama trendi saa jatkoa.

NImenomaan näin. Tämmöiset jätkät pitää löytyä omista junnuista eikä roudaamalla muualta. Menee junnutuotanto ihan hukkaan. Ja ihan pomminvarmasti näitä omista löytyy.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aikamoista höpö löpöä nämä vertaukset. Itse vertaisin tämän hetken Hirsoa Martti Järventiehen tämän huonosti menneen Oulun Kärpät-episodin jälkeen. Kyllä siellä potentiaalia edelleen huippukauteen on, mutta kovasti parannettavaa on nykyisestä, mikäli Hirso meinaa pelata SM-liigassa 1. tai 2. sentterinä.

Puhut viisaita. Kyllä se on niin, että Suomessa on vähän taitavia pelaajia ja on äärimmäisen harvinaista, että joku heistä nyykähtää yhdessä kaudessa. Taitavat pelaajat ovat ärsyttäviä. Heitä pitää käsitellä toisin kuin rivimiehiä - paitsi jos haluaa olla demari lätkässäkin. Taitavat pelaajat ovat niitä tyyppejä, joille pidetään paikkaa maajoukkueessakin ihan kalkkiviivoille ja samalla jätetään jonkun vakaan perusjätkän kisapassi leimaamatta. Tietäen hyvin, että taitava kaveri voi flopatakin ja silloin saa jälkiviisaiden kuoron vihat. Tosin jälkiviisaista ei kannata yleisesti ottaen välittää hevonperseen vertaa. Mutta kun taitava pelaaja onnistuu - silloin kaikilla on kivaa ja kaikkihan tietävät, että tuolla ärsyttävällä hahmolla on olemassa ne jumalaiset kädet ja pelisilmä, joista töykkälät ja rajamäet näkevät unia. Vertauksesi Marasta ja Hirsosta oli loistava. Muistan kuinka Kärppien fanit ilkkuivat, että paskan pakin saitte, kun Järventie tuli HIFK:hon. Jos Hirso lähtisi vaikka Kalpaan, me kirjoitamme, että saatte parhaat päivänne nähneen hasbeenin. Ja seuraavana keväänä katsomme kuinka Kalpa vie mestaruuden ja Hirso paukuttaa 69 pistettä.

Mun mielestäni on täysin varmaa, että Hirso tulee pelaamaan vielä monta erinomaista kautta SM-liigassa. Häntä parempia senttereitä ei täällä juurikaan ole. Mutta se on eri asia, pelaako hän niitä hyviä kausia HIFK:ssa vai muualla. Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, että Hirso vuokrattaisiin ulos loppukaudeksi, mutta näkisin hänet mielelläni HIFK:n 12/13 -kokoonpanossa. Ihan vaan sen varalta, että josko se potentiaali sieltä lävähtäisi tiskiin. SM-liigaan on pirun vaikea löytää huippusenttereitä. Yhtä vaikeaa se tulee olemaan ensi kaudellakin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mä olen ymmärtänyt, että I. Pikkaraiselle ei enää olisi käyttöä.
- - -

Reippaasti vaan lisää bullshittiä kehiin. Kyllähän tässä on aika lahjakkaasti sekoitettu parit talonmiehet.

Ensinnäkin, muistan katselleeni aikoja sitten Hirson ja Sonkajärven Sonnin yhteistyötä, siinä on ajatukset kohdillaan. Sen kerran kun HIFK kävi Raumalla pitseilemässä, Hirso ja Ile tekivät maalejä käytännössä ajatuksen voimalla.

Ihan alkuun, en usko että Ile olisi tällä kaudella tulossa pois Ruotsista, viihtyy siellä perheineen ja Pärssisen seurakaverina. Timrån ongelma on raha tai siis sen puute (sehän on aika kälyinen kylä, Raumaakin pienempi), ja sille ongelmalle haluavat siellä jotain tehdä. Siis rahan puutteelle, ei kylän koolle. Siispä molemmat em. pelurit ovat vaakalaudalla. Otetaan molemmat?

Sitten, tuossa aiemmin laittamaani listaa kun katsoo, niin eihän tuossa herrajumala ole kuin kolmos-nelos-kentän jätkiä, jos ajatellaan että Kibe, PW, VilleP, MG ja Kousa vaihtavat maisemaa ja lopettavat.

Hirson ongelma on Petu. Ja Petun ongelma on Hirso. Kissa ja koira. Eivät tule toimeen vaikka kumpikin lupasi. Hirsolla olisi nyt paikka näyttää, mutta. Se vaatisi sen, että Hirso saa pelata omilla vahvuuksillaan. Olisi halunnut tänään Villen ja Kiben väliin, mutta mitä teki Petu? Veti maton alta. Taas. No Ville ei näköjään pelaa, joten siinä mielessä Pesosen ja Somervuoren välissä on paikka.

Onpahan muuten junnuja kehissä. Missä meidän sopimuspelaajat ovat? MiG ja MaG on poissa, joten missä muut luuraa? Liivik? Piiparinen?

Joku fu***ng lunssa? Jouluflunssa niin kuin meillä töissä....
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ihan alkuun, en usko että Ile olisi tällä kaudella tulossa pois Ruotsista, viihtyy siellä perheineen ja Pärssisen seurakaverina. Timrån ongelma on raha tai siis sen puute (sehän on aika kälyinen kylä, Raumaakin pienempi), ja sille ongelmalle haluavat siellä jotain tehdä. Siis rahan puutteelle, ei kylän koolle. Siispä molemmat em. pelurit ovat vaakalaudalla. Otetaan molemmat?

Eliteprospects.com - Ilkka Pikkarainen

Siis Saksassahan tuo nyt skulailee, eli vaikka viihtyisi Ruotsissa, niin ei taida vaan olla oikein tulevaisuutta siellä, mikä toisaalta puoltaisi että voisi varmasti olla mahdollinen paluumuuttaja. Tuskin perhekään on kovin iloisena Timrån tuppukylässä, kun Ile skrinnaa Saksassa.

Otetaan Pikkarainen sentterin sijasta, niin saadaan samalla sentteri : Hirso. Avot, ei tarvita kallista sentteriä vaan puoli-ilmainen Ilkka ja kolmonen onkin koostumuksessa Pikkarainen-Hirso-Somervuori joka toimii kun ajatus! :)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Eliteprospects.com - Ilkka Pikkarainen

Siis Saksassahan tuo nyt skulailee, eli vaikka viihtyisi Ruotsissa, niin ei taida vaan olla oikein tulevaisuutta siellä, mikä toisaalta puoltaisi että voisi varmasti olla mahdollinen paluumuuttaja. Tuskin perhekään on kovin iloisena Timrån tuppukylässä, kun Ile skrinnaa Saksassa.
- - -

Luetun ymmärtäminen on joskus vaikeaa. Varsinkin jos kieli on toinen kotimainen: Pikkarainen lÃ¥nas ut - TimrÃ¥ IK

"Timrås forward ILKKA PIKKARAINEN lånas ut till tyska Grizzly Adams Wolfsburg under Spengler Cup som spelas 26-31 december.

- Pikkarainen kommer inte att vara tillgänglig för spel i Timrå IK mellan jul och nyår och vad som sker därefter får vi återkomma till säger Timrå IK:s sportchef Kent Norberg i en kommentar."

Näillä näkymin siis vain Spengler Cup, mutta toki jatkokin on mahdollista. En ole vielä kuullut ainakaan siitä mitään. Näähän on näitä rahajuttuja, ja varmaan perheelläkin on sanomisensa asiaan. Sopimus Ilellä on kuitenkin Timrån kanssa kauden loppuun. So far.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös