Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 747 760
  • 4 395

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltosesta voi olla vielä samaa mieltä, mutta missä vaiheessa Kuhdasta tuli paljon tärkeämpi pelaaja kuin Somervuori? Kentällä se ei näkynyt, niin onko sulla jotain sellaista tietoa, mitä muilla ei ole?

''Paljon'' lipsahti vähän vahingossa aiempaan viestiini, mutta joka tapauksessa minun mielestäni Kimmo Kuhta oli pelillisesti tärkeämpi pelaaja viime kaudella kuin Eero Somervuori. Minun mielipiteeni, ei siis tieto, perustuu näkemiini HIFK:n peleihin, joita viime kaudelta rekisteröityi verkkokalvoilleni muutamaa matsia lukuunottamatta kaikki HIFK:n pelit. Olen siinä käsityksessä, että sinäkin näit liki kaikki HIFK:n matsit viime kaudelta, joten meidän havaintomme viime kaudelta taitavat olla suht identtiset, niistä johdettuja mielipide-eroja lukuunottamatta.

Eli siis olen kanssasi vain eri mieltä, sallinet sen varmaan, kun keskustelupalstalla ollaan?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jaa, no en kyllä tunnista itseäni uimassa missään synkkyydessä, ei kuulu tapoihini. Eikä edes vituta, ei vituttanut silloin kun HIFK tippui Jokereille, eikä vituta nytkään. Miksi edes vituttaisi?

No sanottakoon, että harvinaisen kovalla tunteella kirjoitat siihen nähden, että "ei vituttaisi" : D. Ja siis, eihän siinä mitään pahaa ole. En vain ymmärrä, miksi roikut yksittäisten pelaajien arvioimisessa, esim. Somervuoren hyvyydessä, kun toisaalta tuputat jokaisessa viestissäsi Petun kiistatonta, ylitsevuotavaa paskuutta.? Olet siis epälooginen, mitä et kyllä normaalisti ole. Pidät kiinni Eerosta, koska hän oli kiva kaveri runkosarjassa, mutta samalla toteat, että Petu tekee kaikesta kuitenkin paskaa? Eikös sitten kannattaisi toivoa suosikkipelaajien lähtemistä?? Pelastautumista paskajunasta.

Ja mielipiteet ovat sallittuja, kaikenlaiset mielipiteet. Mun mielestäni Kibe on Eeroa tärkeämpi ja olennaisempi pelaaja niin monella tavalla, että voisin lyhyesti sanoa "kokonaisvaltaisesti". Hypoteettisessa valintatilanteessa Kibe vai Eero ensi kauden joukkueeseen, valitsisin nanosekunnissa Kiben. Se on rehellinen mielipiteeni. Olen nähnyt Kiben iskevän playoffeissa voittomaalin narrien verkkoon ihan aitiopaikalta ja kokemus oli lähes orgastinen. Kibe siirtyi tuolloin ns. pyhälle alueelle omien suosikkieni joukossa. Sinne Haden viereen. Minkäs minä sille voin? Eero on nopea luistelija, narreissa kasvanut ja Ruotsissa & muissa seuroissa vuosikaudet pelannut ammattilainen, jonka voin kuvitella yhtä hyvin HPK:n, Jypin tai TPS:n paitaan siinä missä HIFK:nkin. HIFK-hyökkääjistä hän oli poikkeuksellisen kehno pelaamaan kahteen suuntaan oikeastaan koko kauden ajan ja tästä tuli mainittuakin useamman kerran. Mun silmiini ES on pelaaja, joka on tullut huipulle aikana, jolloin hyökkääjien ei tarvinnutkaan osata puolustaa ja hän on puhdas aikakautensa tuote. Tietenkin myös valmennuksen piikkiin se, että pelaaja ei ole kehittynyt meillä ollenkaan. Tykkään tällaisista Hade- ja Hauhtonen-tarinoista, joissa pelaaja nimenomaan HIFK:n aikana kehittyy valtavasti. Ja siitä viis, miten hänellä menee HIFK:n jälkeen. Tarkoitan juuri sitä aikaa, jonka hän meillä pelaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Olet siis epälooginen, mitä et kyllä normaalisti ole. Pidät kiinni Eerosta, koska hän oli kiva kaveri runkosarjassa, mutta samalla toteat, että Petu tekee kaikesta kuitenkin paskaa? Eikös sitten kannattaisi toivoa suosikkipelaajien lähtemistä?? Pelastautumista paskajunasta.

Somervuori ei ole suosikkipelaajani, mutta hän pelasi mielestäni hyvin. Valmennuksesta en ole sanonut sanaakaan pitkään aikaan, se juna meni jo. Tai kommentoin, mutta se liittyi näihin apukoulu-valmentajiin, joita kritisoin jo syksyllä, Matikaisen ohella. Jostain syystä, kukaan ei noteerannut tätä, vaan seliteltiin jotain muuta. Nyt sitten on herätty myös näiden Pennosten ja Sormusten osuudesta tähän pannukakkuun. Pannukakku käsittää myös pelaajat.

Varaan oikeudet mielipiteideni muokkaukseen ja täsmentämiseen.
 
Viimeksi muokattu:

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Eli siis olen kanssasi vain eri mieltä, sallinet sen varmaan, kun keskustelupalstalla ollaan?

Kuhta vai Somervuori? No ei kahta sanaa, kokonaisuutena Kuhta tietysti Somervuoren ylitse. Ei mulla mitään Somervuorea vastaan ole, mutta Kuhdalla oli viime kaudellakin aika paljon enemmän tarjottavaa joukkueelle. Se näkyy niin pisteistä kuin näkyi otteista kaukalossa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Sattumoisin, puolivahingossa tuli vastaan että ymmärtääkseni Kiben ensi kausi on nyt sillä tavalla kahden vaiheilla että se osittain riippuu tulevista MM-peleistä. Miten niin, kysyt.

Voin olla väärässäkin, ainakin naisten mielestä olen aina. Mutta jos ja kun Ville Peltonen pelaa MM-kisoissa suurella todennäköisyydellä, se tarkoittaa sitä että jos menestystä tulee niin Ville jatkaa pelaamista. Jos menestystä ei tule, saattaa Ville lopettaa. Ja silloin loppuu Kibenkin ura, ainakin HIFKissä. Yksi kausi Itävallassa tai Italiassa, ehkä Ranskassa voi vielä jatkua mutta Suomessa on sitten pelit pelattu. Jos Ville pelaa, pelaa Kibekin. Tod.näk.

Muuten ensi kauden joukkueen rakennus on ilmeisesti hyvällä mallilla. Vielä kun jostain löydettäisiin valmentaja. Ja ykkösmaalivahti. Ja ykkössentteri. Ja ykköspakki. Ja ......, pelitapa.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Eero on hyvä runkosarjapelaaja, joita myös tarvitaan. Kun pelit kovenee, Eero ei ole niitä pelaajia, jotka omalla esimerkillään kantavat joukkuetta parempiin suorituksiin.

Tämä päätelmän teit sitten tämän kevään perusteella? Noh, tähän voidaan todeta, ettei HIFK:sta löytynyt yhtään pelaajaa, jotka olisivat omalla esimerkillään kantaneet joukkuetta eteenpäin, että silleen. Hienosti sulivat myös viime kevään mestarit ihan kapteeneista lähtien.

Mutta nämähän ovat vain mielipiteitä...

Olin tulossa samaa sanomaan ja komppaan AN:ää. Kimmo Kuhta ei ole edelleenkään play off pelaaja. kahdet onnistuneet plaijarit, jos tuolle linjalle lähdetään. Eerolta löytyy parit kohtuulliset play offit ruotsinmaalta.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ja silloin loppuu Kibenkin ura, ainakin HIFKissä.
Ura jatkuu ja HIFK on luonnollisesti ykkösvaihtoehto. Mitään neuvotteluja ei olla käyty.

Komppaan kyllä vahvasti JHagia. Kyllä Kibe on minunkin mielestäni kokonaisvaltaisesti tärkeämpi pelaaja joukkueelle kuin Eero. Tämä mitään pois ottamatta hyvän kauden pelanneelta Somervuorelta.

Mielestäni HIFK menettää paljon muutakin kuin pelkän pelaajan Kiben tapauksessa. Se menettää ison osan omaa identiteettiään. Silmät auki seuraavan kerran hallilla. Käytävillä tulee vastaan vähän helvetin monta punaista ysiä. Väitänkin, että kille on niitä harvoja pelaajia, jotka ovat ihan yksittäisiäkin syitä saapua hallille.

vaikka minun toivomisillani ei ole paskankaan merkitystä, niin toivoisin silti että tämä yksi viimeisistä vanhanliiton miehistä saisi lopettaa uransa rakastamassaan joukkueessa. Etenkin kun kyseessä ei edelleenkään ole mikään perässä raahattava raakki.
 

Toke65

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK ja muita ei oo...
Nyt kun Kollit tekivät hyvää duunia, ja sieltä kävi edustuksessakin kundeja antamassa ihan hyvä näyttöjä, niin nostetaan kentällinen Kolleja edustusjengiin.

Muutenkin näen mielummin ns. omia poikia jengissä kuin joitain pöndejä...ainakin 3- ja 4-kentissä. HIFK-taustaiset pelaajat haluavat varmasti pistää kaiken peliin oman joukkueen puolesta. Lisäksi saadaan liikettä lisää jengiin. Ja nämä tämän kauden Kollit ovat myös osoittaneet olevansa niitä poff-kiekkoilijoita, joita niin kovasti peräänkuulutetaan täälläkin.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mielestäni HIFK menettää paljon muutakin kuin pelkän pelaajan Kiben tapauksessa. Se menettää ison osan omaa identiteettiään. Silmät auki seuraavan kerran hallilla. Käytävillä tulee vastaan vähän helvetin monta punaista ysiä. Väitänkin, että kille on niitä harvoja pelaajia, jotka ovat ihan yksittäisiäkin syitä saapua hallille.

Tämän lisäksi Kille on niitä jätkiä, jotka tuntemani vastustajien fanitkin pistävät korkealle arvoasteikossaan. Kovaa duunia ilman valituksia HIFK:n eteen illasta toiseen. Toisaalta toivon, että kun Kibe lopettaa, hän lopettaa huipulla, eikä tee petrivariksia tai juhalindejä siten, että rooli ja peliaika pienenee ja lopulta hän on suunnilleen maskotti. Sanoisin, että vielä yksi kausi täysillä ja sitten hokkarit naulaan & paitaa kattoon. Vielä Kille ei ole mikään raakki, mutta biologia on biologiaa. Ville jatkaa mun tietääkseni uraansa HIFK:ssa joka tapauksessa. Ja kun verrataan pelaajien playoffmenestyksiä, niin tottakai se merkkaa enemmän HIFK:lle, että pelaaja X on ollut hyvä pleijareissa v. -11 HIFK:ssa ja kuitannut kultaa kuin se, että pelaaja Y on ollut hyvä pleijareissa -11 ihan jossain muualla. Yhtä pitkälle taaksepäin siinä katsotaan tänä keväänä.

HIFK:n 1-pakkipari ensi kaudella on mitä todennäköisimmin Söde-Varakas. Lisäksi Kurvinen jatkaa, näin olen saanut kuulla. Mutta Kanki - ei Tapparaan, vaan Ilmalaan on tie viemässä. Tältä se näyttää nyt. Sääli, oisin pitänyt Kangen mielelläni, mutta HIFK jättänee vielä yhden paikan auki seuraavan kauden Fernholmille. Ellei sitten löydä ulkkaripakkia jo nyt. Joten ensi kauden pakisto lienee Söde-Varakas-Jokela-Kurvinen-Melart-Prospekti (mallia Mielonen)-Tuohilampi + paikka kovalle ulkkarille. Tai sitten kova ulkkari sisään jo nyt.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Joten ensi kauden pakisto lienee Söde-Varakas-Jokela-Kurvinen-Melart-Prospekti (mallia Mielonen)-Tuohilampi + paikka kovalle ulkkarille. Tai sitten kova ulkkari sisään jo nyt.

No johan nyt, Kankaanperä käy ottamassa isot siivut Kekäläisen juustosta leivän päälle, harmillista...

Mitä noihin pakkeihin tulee, niin uskoisin Juuso Salmelle löytyvän vähän isompaa roolia ensi kaudella, Vainosta unohtamatta. Tuosta puuttuu enää se kiekollinen pakki, joka tuo jalalla limpun alueelle. Kukaan noista puolustajista ei siihen ole ominainen hoitamaan hommaa. Hyvin homogeeniseltä vaikuttaa lista tällä haavaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
HIFK:n 1-pakkipari ensi kaudella on mitä todennäköisimmin Söde-Varakas. Lisäksi Kurvinen jatkaa, näin olen saanut kuulla. Mutta Kanki - ei Tapparaan, vaan Ilmalaan on tie viemässä. Tältä se näyttää nyt. Sääli, oisin pitänyt Kangen mielelläni, mutta HIFK jättänee vielä yhden paikan auki seuraavan kauden Fernholmille. Ellei sitten löydä ulkkaripakkia jo nyt. Joten ensi kauden pakisto lienee Söde-Varakas-Jokela-Kurvinen-Melart-Prospekti (mallia Mielonen)-Tuohilampi + paikka kovalle ulkkarille. Tai sitten kova ulkkari sisään jo nyt.

Sitä vaan en ymmärrä, miten tuossa pakki- hahmotelmassa näkyy se, että tällä kaudella yksi ongelma pelisysteemien kanssa oli jalkojen puuttuminen puolustuksesta. Yhtä hitaalta ja jopa vähän kädettömämmältä vaikuttaa kuin tälläkin kaudella. Kangen meno narreihin ei sillä tavalla kirpaise, kun on sieltä tänne siirtynytkin. Harmittaa kyllä vähän, pelasi kuitenkin suht pitkään, ja oli aina luotettava oman pään luuta. Jos siis toteutuu edes.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä vaan en ymmärrä, miten tuossa pakki- hahmotelmassa näkyy se, että tällä kaudella yksi ongelma pelisysteemien kanssa oli jalkojen puuttuminen puolustuksesta.
Toisaalta, jos pelisysteemi on kunnossa, niin hieman kädettömämpiki pakisto riittää todella pitkälle. Kyllä tuosta mainitusta pakistosta sen verran käsiä löytyy, että avaussyötöt saadaan perille ja Varakkaan sekä varsinkin Söden voi helposti jo laskea varmoiksi 30+ pisteen pakeiksi nykyliigassa.

Esim. Jypillä ei Vatasen lisäksi juurikaan löydy käsiä pakistosta ja silti niillä näyttää kulkevan varsin hyvin, vaikka Vatanen istuu katsomossa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toisaalta, jos pelisysteemi on kunnossa, niin hieman kädettömämpiki pakisto riittää todella pitkälle. Kyllä tuosta mainitusta pakistosta sen verran käsiä löytyy, että avaussyötöt saadaan perille ja Varakkaan sekä varsinkin Söden voi helposti jo laskea varmoiksi 30+ pisteen pakeiksi nykyliigassa.

Esim. Jypillä ei Vatasen lisäksi juurikaan löydy käsiä pakistosta ja silti niillä näyttää kulkevan varsin hyvin, vaikka Vatanen istuu katsomossa.

Ihan totta, eikä poffien perusteella hyökkäyksestäkään löytynyt käsiä tarpeeksi, mikä ei liene totuus kuitenkaan. Joku itseäni viisaampi vaan analysoi, että yksi iso ongelma oli nimenomaan hyökkäysten käynnistämisessä tarpeeksi nopeasti(tai tarpeen vaatiessa hitaasti) ja laadukkaasti pakkien taholta. Mutta ei noita poffeja pidä tosiaan liikaa tuijottaa, Petu hävisi shakin, ja ei siinä kädet tai jalat auta, jos pelataan "väärin" vastustajan taktiikkaa vastaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toisaalta, jos pelisysteemi on kunnossa, niin hieman kädettömämpiki pakisto riittää todella pitkälle.

Hyvin sanottu ja hyvä verrokki myös Jyp ilman Vatasta. Eihän tää ydinfysiikkaa ole ja varmaankin nykyisenä Pelikirja-aikana on suorastaan kerettiläistä muistuttaa vanhasta NHL-totuudesta by Fred Shero: "First pass is enough". Kun systeemi on sellainen, että se pakin ensimmäinen syöttö napsahtaa oikeaan paikkaan, homma toimii. Näinhän Jyp pelaa. Pelikirjaraamatun mukaanhan pakkien pitää ensin syötellä keskenään ja sitten toinen menköön vielä oman maalin taakse pitämään vallanvälinettä. Muuten ollaan ihan turhassa pystysuunnan kiekon maailmassa. Vittu että ottaa aivoon tää kiekonhallinnan ylivertaisena pitäminen. Jos joukkueella on pelisysteemi, joka toimii, ei pakistossa tarvitse olla pelkkiä pikaluistelijoita.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Copypeistaan myös tänne narrien huhuketjusta vastaukseni Renegadelle, jonka mukaan Kanki ei tule pelaamaan narreissa:

-clip-
Juuri siksi tämä on HUHUketju, että näitä saa ampua alaskin. En käy kiistelemään, jos tiedät paremmin. Mutta mun lähteeni tässä on yhtä vaille pelaaja itse. Ja tiedän vain sen verran, että neuvotteluja on linjalla Kanki / Jokerit. Bume on ilmeisimmin jäämässä myöskin. Muistetaan kaikki - HUHUketjussa ollaan. Mutta en mä nyt ihan lämpimikseni tätä heittänyt.
-clip-

Kevät on huhujen aikaa ja vielä tiivistettynä Kangesta: Minä pitäisin meillä ja HIFK:ssakin on halua pitää Kanki joukkueessa. Mutta niin myös Kurvinen ja Melart. Olen jopa jossain vaiheessa nähnyt Kangen nimen pyörimässä HIFK:n ensi kauden "alustavassa" rosterissa, mutta Tapparan mies on ollut kovin varma omasta asiastaan. Siis Kanki Tapparaan. Nyt tsekkasin itse "hyvin lähellä pelaajaa itseään olevalta taholta" ja ymmärsin, että The Ilmala on mukana kuvioissa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ei Mielosta...

Niin, tuossa uutinen, jossa tosiaan Mielonen teki sopimuksen HPK:n kanssa:
HPK-pakistoon lisää voimaa - uutiset - SM-liiga - www.jatkoaika.com

Toisaalta, en kyllä koe että välttämättä olisi ollut mikään sateentekijä ja taas toisaalta, kyllä meillä noita pakkeja on jo tarpeeksi jos huhutut tulevat / huhutut jatkavat ja hankitaan se ykköspakki.
Söderholm - "Murphy"
Varakas - Jokela
Kankaanperä - Melart
Kurvinen - Vainonen

Kille, Ville ja Eero keskusteluun otan kantaa sen verran vaan että miksi kaikki eivät voisi pelata? Eero ykköseen, Ville kakkoskenttään ja Kibe kolmoskenttään. Kaikille ominaiset paikat. Jos Eero saa vierelleen ykkössentterin ja kovan laiturin, niin miksi ei. Ville ei välttämättä ole ykkösketjukamaa enää, ja Kuhta voi puskista kolmoskentässä nakuttaa hyvät pisteet. Esim.
Somervuori - "Krog" - "Keller"
Peltonen - Lucenius - Talaja
Pakarinen - M.Granlund - Kuhta
Nyholm - Liivik - Åsten

Ja siihen että nostellaan jotain Junioireita kentällinen mukaan, niin voi huhhuh! Joo, olishan se kiva jos sieltä junioreista tulisi valmiita pelimiehiä eikä tarvitsisi hankkia junantuomia, mutta totuus on se että yleensä yksi nuori joukkueeseen mahtuu ja senkin pitää olla luokkaa Makke/Teräväinen, mutta kentälliset voi unohtaa. Kokemusta ja voimaa pitää hankkia paljon jotta playoffseissa pärjätään ja sitä ei kyllä kentällisellä junnuja ole.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Esim. Jypillä ei Vatasen lisäksi juurikaan löydy käsiä pakistosta ja silti niillä näyttää kulkevan varsin hyvin, vaikka Vatanen istuu katsomossa.

Olen seurannut kiekkoa todella vähän tuon raskaan hävityn sarjaan jälkeen. HIFK:n ensi kauden joukkue ei vain oikein jaksa sytyttää nyt. Silti tuossa on nyt arvon Dennis suurella isolla D:llä hiukan aliarviontia. Näkyvä ja Laatikainen ovat ainakin hyvin luistelevia kiekollisia pakkeja, Auvitu myös. Näkyvä olisi HIFK:ssa ykkösparin pakki. Mitä tässä nyt on huhuttu meidän ensi kauden pakistosta, niin kyllä tuosta etenkin Kousan lähdön, mahdollisen lähdön, jälkeen puuttuu luisteluvoimaa valtavasti. Hyvällä konseptilla sitä puutetta voidaan paikata, mutta silti en usko tuolla lähtevän HIFK:n ensi kauteen, ei sitten millään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kille, Ville ja Eero keskusteluun otan kantaa sen verran vaan että miksi kaikki eivät voisi pelata? Eero ykköseen, Ville kakkoskenttään ja Kibe kolmoskenttään. Kaikille ominaiset paikat. Jos Eero saa vierelleen ykkössentterin ja kovan laiturin, niin miksi ei. Ville ei välttämättä ole ykkösketjukamaa enää, ja Kuhta voi puskista kolmoskentässä nakuttaa hyvät pisteet.

Mun mielestäni tämä nykymeininki on sellaista, että tuossa on yksi "himmeli" liikaa. Ks. finaalijoukkueet ja niiden rakenne. Vaikka mitä sanottaisiin, niin pelaajalla (nimenomaan laiturilla) pitää olla jonkunlainen fyysisen pelin kyky taidon lisäksi. Kaukalo on pieni, luisteluvoima on lisääntynyt ja kaksinkamppailuja tulee pelkästään tämän takia yhä enemmän. Ville on mun mielestäni itse asiassa eniten noista yhä 1-ketjukamaa, mutta senan ja toisen laiturin pitää olla luokkaa "MG - Lennu". Ostan heti myös sen, että Kibe nakuttelee 3-ketjusta 15-20 maalia pienemmälläkin peliajalla. Ville ja Kibe eivät ole lasia, mutta kumpikaan ei ole kovin kummoinen kaksinkamppailupelaaja. Ville on kiekollisena hyvä suojaamaan ja äärettömän älykäs pelisilmältään. Kibe on...Kibe. Kuka muu tekee sellaisia maaleja kuin Kibe vaikkapa Bluesia vastaan yhdessä runkosarjamatsissa? Ilman mitään laseja ongelmallisin on mun mielestäni Somervuori, joka on mun silmiini suunnilleen yksi yhteen samanlainen pelaaja kuin Janne Laakkonen. Jep, on nopeutta, on taitoa. Mutta ei ole tahtoa lyödä itseään kunnolla likoon ja juuri siksi isoimmat valot ovat jääneet saavuttamatta. Häviää asennepuolella Villelle ja Kibelle. Lisäksi Eero ei ole ehkä tarpeeksi kova tykittäjä 1-ketjuun pelkästään pyssyksi. Kun vertaa vaikkapa Janne Lahteen, jonka voittomaali Jypiä vastaan pitäisi näyttää kaikille junnuille, niin Eerosta puuttuu viimeinen röyhkeys ja härskiys. Pelaaja, joka viihtyy ihan liikaa omalla mukavuusalueellaan.

Mielipiteitä, mielipiteitä...niitähän maailmassa riittää. Ei tämä sen vakavampaa ole.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kille, Ville ja Eero keskusteluun otan kantaa sen verran vaan että miksi kaikki eivät voisi pelata? Eero ykköseen, Ville kakkoskenttään ja Kibe kolmoskenttään. Kaikille ominaiset paikat. Jos Eero saa vierelleen ykkössentterin ja kovan laiturin, niin miksi ei. Ville ei välttämättä ole ykkösketjukamaa enää, ja Kuhta voi puskista kolmoskentässä nakuttaa hyvät pisteet.

Täytyy sanoa, että jos joku näistä veijareista on ykkösketjukamaa, niin se on mielestäni ehdottomasti Peltonen. Tosin, jos Granlundia aiotaan peluuttaa sentterinä, näkisin mieluusti Peltosen ja Kuhdan siinä rinnalla mentoroimassa/auttamassa puolustusvelvoitteissa.

Somervuori on minun mielestäni hyvin tyypillinen kakkos-kolmosketjun laituri, eli ei se joukkueen terävin syömähammas, mutta pätevä kaveri omalla erikoisalueellaan (=maalinteko)kuitenkin. Samanlainen nyky-Kuhdan kanssa siis. Toki Somervuori teki menneellä kaudella enemmän maaleja, se on fakta.

Odottavan aika on pitkä, koska pikkuhiljaa olisi jo mukava kuulla noiden "varmojen" nimien sopimukset tiedotettuna. Esim. lainaamani Nickelbackin kirjoituksesta puuttui Luttinen, jolla kaiketi on sopimus ensi kaudeksi. Toisaalta tuo Lucenius on useammankin henkilön toimesta kyseenalaistettu ja itse lähden siitä ajatuksesta, että ei ole tulossa. Niin ikään näiden hyökkäyksen kovien ruutujen (ykkössentteri, ykköslaituri, ykkösmaalivahti) täyttäjien nimet olisi pian kiva kuulla. Kiiskistä on huhuttu KalPasta siirtyväksi, saas nähdä. Kaveri kuitenkin on edelleen mukana maajoukkueen leirillä, joten tuskin se ihan sukka on.

Kankaanperän poistuminen on ikävä uutinen, eritoten siirtyminen naapuriin. Toisaalta meillä on jengissä Melart, Jokela ja ilmeisesti Kurvinenkin, joten hirveästi en Kangelle tilaa nähnyt itsekään. Ja mikäli sopimus oli lähemmäs 200k€ kuin 100k€, vapauttaa tämä kivasti rahaa myös muihin hankintoihin.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa uutisessa mainitaan ruotsalaispakki Porselandin tilanteesta, ja että hän on siirtymässä muihin maisemiin ensi kaudeksi. Rightin puolen pakki, suht isokokoinen ja hyvät pistemäärät kahdelta edelliseltä kaudelta. Mielestäni siinä olisi yksi varteenotettava ehdokas kiekollisen pakin tontille seuraavan kauden rosteriin.

Miksei, mutta taitaa vain kotimaa kutsua.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Odottavan aika on pitkä, koska pikkuhiljaa olisi jo mukava kuulla noiden "varmojen" nimien sopimukset tiedotettuna. Esim. lainaamani Nickelbackin kirjoituksesta puuttui Luttinen, jolla kaiketi on sopimus ensi kaudeksi. Toisaalta tuo Lucenius on useammankin henkilön toimesta kyseenalaistettu ja itse lähden siitä ajatuksesta, että ei ole tulossa. Niin ikään näiden hyökkäyksen kovien ruutujen (ykkössentteri, ykköslaituri, ykkösmaalivahti) täyttäjien nimet olisi pian kiva kuulla. Kiiskistä on huhuttu KalPasta siirtyväksi, saas nähdä. Kaveri kuitenkin on edelleen mukana maajoukkueen leirillä, joten tuskin se ihan sukka on.

Totta, Luttisen unohdin ja se oikeastaan nyt sitten kyseenalaistaa koko homman josta kirjoitin. Laitureita alkaa olla liikaa. Esim.
Peltonen - "Krog" - Talaja
Luttinen - M.Granlund - Kuhta
Pakarinen - Lucenius - Somervuori
Nyholm - Liivik - Åsten
Niin, jotenkin tuosta puuttuu se varma ykköspyssy. Tuo joukkue on vähän semmoinen Bluesmainen perusmassa. Joo, Luttinen teki 18 maalia, Talaja 18, Somervuori 23 jne. Mutta kyllä tuosta silti uupuu Janne Lahden, Janne Pesosen (kunnossa ollessaan), Ryan Lashin tapainen ns. kylmä maalintekijä, huipputähti joilla kädet ei todellakaan jäädy tosin paikan tullen. Kiiskinen on vähän siinä ja siinä. Toki jos Petu peluuttaa ens vuonna ajokoirakiekkoa, niin sitten me ei varmaan tehdä mitään tollaisilla pelaajilla. :)
Mut jos sellainen tulisi, esim. nyt sitten yllämainittu Kiiskinen:
Peltonen - "Krog" - Kiiskinen
Kuhta - M.Granlund - Talaja
Luttinen - Lucenius - Somervuori
Pakarinen - Liivik - Åsten
...Niin kyllä tuollaisella joukkueella pystyy pelaamaan taas gänisteristä.

No nää on näitä. Kaipa se on odoteltava joukkueen julkistusta ja arpoa sitten kenttiä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Yksi juttu, mikä mutkistaa kuvioita tänä keväänä, on nämä mömmömkisat täälläpäin ja kaikki paikalle tulevat scoutit. Siirtomarkkinoista tulee todella mielenkiintoiset, kun tietyt palaset ensin jaetaan. Monessakin SM-liigajoukkueessa on tällä hetkellä merkattu ensi kauden miehistöön pelaaja, joka kuitenkin tulee käyttämään ulkomaanpykälänsä. Koska sarja on vielä kesken, ei tästä tämän enempää. Se taso, mitä halutaan esimerkiksi HIFK:n ykköseen, on lähes pomminvarmasti mallia "haluaa ulkomaanpykälän". Monet ihan perusvakaat liigapelaajatkin jättävät sen vuoksi nyt keväällä tarttumatta ihan ensimmäisiin tarjouksiin, koska laskevat sen varaan, että kato käy ulkomaille ja oma hintataso voikin olla kummasti korkeammalla joskus heinäkuussa kuin nyt. Kylmäpäinen peluri esimerkiksi tällaisessa asemassa jättää sopimuksensa auki. Kyllähän kaikki tiesivät viime kesänäkin, että lopulta Ruutu saa diilin jonnekin. Hän vain odotteli ja optimoi.

HIFK ei ole pitkiin aikoihin tehnyt Penttejä ja julkistanut pelaajia, joiden tiedetään käyttävän ulkomaanpykälänsä. Olen pomminvarma, että esimerkiksi Lucenius on juuri tämän vuoksi on / off -kaveri. Olihan Lupaschukillakin valmis HIFK-diili noin 4 kautta sitten ja HIFK teki kuitenkin viisaasti, kun jätti julkistamatta, kun pelaaja rehdisti kertoi etsivänsä paikkaa Suomen ulkopuolelta ensisijaisesti. Niinpä Lupastakin tuli kaveri, joka "ehkä" oli tulossa HIFK:hon, ehkä ei, kun meni KHL:ään, mutta voin vakuuttaa, että Suomen osalta nimi oli HIFK:n paperissa. Kun ruvetaan puhumaan Niko Kapasesta, ollaan todella kinkkisessä tilanteessa. Hänhän on aivan latvabee, jos ei kuitenkin katso, minkälaista pahvia tarjottaisiin maailmalta. Mun käsitykseni mukaan NK on HIFK:n ja varmaan parin muunkin liigaseuran haavissa sätkimässä, mutta minkäs teet? Tasokkaan (SM-liigan mittapuulla) sentterin, pakin tai veskarin kannattaa juuri nyt kylmästi vaan odotella a) joko riittävän kovaa tarjousta jo nyt tai b) kesää, jolloin monelle seuralle käy kylmät, kun ulkomaat vievät ykkössenan / -pakin. Ei ole mitään sattumaa, että varmistuneet siirrot ovat lähes poikkeuksetta laitahyökkääjiä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaaja: HIFK:n tähtipakki KHL:ään

Eipä tämä tule mitenkään yllätyksenä. Jalonen ja Rautio tietävät miehen vahvuudet ja jotenkin sitä osasi arvata, että jos Kousa KHL:ään päätyy, niin joukkue on juurikin Torpedo. Toivottavasti onnistuu ja sitten kun tuo tie on hoidettu päätökseen, niin takaisin Nordikselle, ellei sitten NHL:kin vielä kutsu jossain vaiheessa.

Kellään muuten mitään tietoa siitä, koska Minnesota tai Granlund ilmoittaa siirtymisestä sinne?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toivottavasti onnistuu ja sitten kun tuo tie on hoidettu päätökseen, niin takaisin Nordikselle, ellei sitten NHL:kin vielä kutsu jossain vaiheessa.

Jos Kousan kehitys pelaajana jatkuu samanlaisena, niin paluuta voidaan odottaa joskus 15 vuoden päästä. Tällöin ei SM-liigaa pelata, mutta HIFK:n luulisi vielä olevan olemassa?! Parin vuoden päästä, Kousa saattaa hyvinkin kurvailla jo isonveden takana. Siirto itään oli jo hyvissä ajoin tiedossa, työnantaja ei.

Granlundilla ei ole vielä sopimusta Minnesotan kanssa, mutta eiköhän tuo viimeistään kesäkuussa sen allekirjoita? Nyt on MM-kisoihin valmistautuminen käynnissä, joten tuskinpa paljon soppareita pyöritellään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös