Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 747 735
  • 4 395

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Onko yksikään mv lähtenyt HIFK:sta ja tehnyt menestyksekkään NHL-uran suoraan, tultuaan koulituksi HIFK:n legendaarisessa mv-valmennuksessa. Siis, köh. Ei kai Iiro Tarkki tule meille kehittymään maalivahtina, varsinaiseen maalivahtien hautausmaahan. Nyt uskon, että joku "jarmo myllys" valmentaa ensi kaudella HIFK:n maalivahteja, jos joku tulee meille "kehittymään" ja maalivahdin pelipaikalle, pakko toistella asiaa.

Näin sen itse kanssa ajattelin. Jos kysymys onkin siitä, että I.Tarkki ei halua kahden suunnan sopimusta ja halua ei ole lähteä Venäjälle? Silti jää vielä muitakin vaihtoehtoja Tarkille kuin IFK.
Pidän mahdollisena, että tarjous on jätetty mutta voisin olettaa ettei Tarkin nimeä ole vielä paperissa. En pidä kumminkaan täysin mahdottomana etteikö Iiro Tarkki pelaisi ensi kaudella IFK:ssa
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin sen itse kanssa ajattelin. Jos kysymys onkin siitä, että I.Tarkki ei halua kahden suunnan sopimusta ja halua ei ole lähteä Venäjälle? Silti jää vielä muitakin vaihtoehtoja Tarkille kuin IFK.
Pidän mahdollisena, että tarjous on jätetty mutta voisin olettaa ettei Tarkin nimeä ole vielä paperissa. En pidä kumminkaan täysin mahdottomana etteikö Iiro Tarkki pelaisi ensi kaudella IFK:ssa

Hyvä hankintahan Iiro olisi, mikään ei kuitenkaan ole varmaa ennenkuin nimet ovat paperissa. Varmasti muitakin vaihtoehtoja on kartoitettu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Laituri ei maailmaa tee, mutta ei kai IFK oikeasti nyt Pöystiä Blegiin päästä? Eihän?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Laituri ei maailmaa tee, mutta ei kai IFK oikeasti nyt Pöystiä Blegiin päästä? Eihän?

No jos totta puhutaan, niin pelaajalla ei ole mitään syytä jäädä enää HIFK:n pelaamaan. Ura polkee paikallaan ja mitään konkreettista kehitystä ei ole tapahtunut. Pöysti ei ole breikannut HIFK:ssa, joten kyllähän sitä kannattaa kokeilla muualla, varsinkin kun Bluesissa tapahtuu vaihtuvuutta paljon, niin roolia ylemmissä ketjuissa todennäköisesti tarjolla?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pöysti lienee samaa tilanteessa urallaan kuin Wärn oli vuosi sitten. Lähes pakko vaihtaa maisemaa, että pääsee yrittämään isompaa roolia muualla. Kauden 11-12 runkosarjassa Pöysti pääsi muutamaan peliin ylempiin ketjuihin ja myös yrittämään ylivoimapelissä tehoja, mutta niitä ei tullut HIFK:ssa. Siksi ehkä lähtö muualle, esim. Bluesiin, vaikka minun HIFKiini Pöysti kyllä mahtuisi myös kaudella 12-13.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä mä Pöystin pitäisin jengissä, ja jos ei muúten lähde paremmin kulkemaan, niin sitten hajoitetaan tuo Nyholm-Liivik-Pöysti ketju. Pödellä on aika huikea potentiaali, ja vituttaisi tosi paljon katsoa miestä toisessa jengissä.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Laituri ei maailmaa tee, mutta ei kai IFK oikeasti nyt Pöystiä Blegiin päästä? Eihän?

No eipä nämä asiat ole niin mustavalkoisia. Jos pelaaja haluaa lähteä muualle hakemaan isompaa roolia kuin HIFK:ssa on tarjolla niin paha siinä on HIFK:n tehdä mitään.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mä kyllä uskon, että tämä Pöden lähtö bluesiin on tullut osaltaan varmaan myös hänen suunnalta itseltään. Haluaa lähteä kokeilemaan muualle isomman vastuun toivossa kuten esim. Mallu viime kaudella. Eiköhän sitä tule myös saamaan. Paluuta sitten taas jonkin ajan kuluttua, jos siltä näyttää. Ikävää sinällään, että näin tulee käymään mutta eiköhän tuo Eetu saada korvattua. Enemmän olisin nyt huolissani noista ykköskorin äijien paikkaamisissa.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joonas Järvinen oli kevään 2011 ihan satavarma siirto HIFK:hon, kunnes julkaistiin Pelicans-sopimus. En tiedä oliko sillä lopulta osuutta asiaan, että Järvinen pääsi Lahdessa Suikkasen tuttuun valmennukseen, jossa TPS-mestaruus pari vuotta sitten, eikä KJ:n.

Ja mihin tuo "tieto" perustui? Aivan niin, yhteen MTV3:n uutiseen perustui koko Järvisen HIFK-kytkös. Tosiasiassa Joonaksella oli sopimus jo "Jalosen Pelicansiin", mutta eihän tuo mihinkään kariutunut Suikkasen otettua vastuu. Sama tilannehan oli esim. Wärnillä, joka teki sopimuksen Jalosen joukkueeseen.

Nämä huhut lähtevät yhdestä huhu-uutisesta näillä palstoilla niin helposti käsistä, kun joku sitten kertoo näkemäänsä uutista varmana "sisäpiiristä kuultuna" eteenpäin ja lähteitä ilmestyy ties mistä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ja mihin tuo "tieto" perustui? Aivan niin, yhteen MTV3:n uutiseen perustui koko Järvisen HIFK-kytkös. Tosiasiassa Joonaksella oli sopimus jo "Jalosen Pelicansiin", mutta eihän tuo mihinkään kariutunut Suikkasen otettua vastuu. Sama tilannehan oli esim. Wärnillä, joka teki sopimuksen Jalosen joukkueeseen.

Totta, malliesimerkki muka 100%:n varmasta siirrosta, joka on vain onneton huhu. Taisin ilmaista itseni epäselvästi, kun kirjoitin edellisen viestini asiasta. Huhut on hauskoja. Mitä niistä tunteilemaan, jos eivät ole totta tai ovat totta. Huhut pelaajasiirroista kuuluvat kevääseen kuin koiranpaskan haju katukuvaan, ainakin Helsingissä.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eeron heivaaminen olisi jotain aivan helvetin typerää. Jos ja kun Kousa lähtee, kuinka monta oikeasti liigan keskitasoa parempaa luistelijaa meillä on? Yksi? Lisäksi 23 byyriä runkosarjassa sekä, mitä?!, ainoa maalintekoon kyennyt hyökkääjä kevään syväsukelluksessa.

Olen erittäin huolestunut tulevan jengimme luisteluvoimasta...

edit. Apassilta hyviä ajatuksia. Jotenkin tämä höpötys runkkari/poff-pelaajista on mennyt reippaasti yli. Jos paketti on kunnossa, Kibe heittää jatkoajalla kylmän viileästi elintärkeän byyrin @game 4, jannelaakkonen voittaa pudotuspelien pistepörssin ja Hirso on puolivälierien pistekuningas.

Lainaan tämän, vaikka olisin voinut lainata pari muutakin viestiä, joissa selkeästi vastattiin mulle. Mistähän sellainen käsitys on tullut, että mä olisin heivaamassa Eeroa veks joukkueesta??
Mun käsitykseni herrasta perustui pelkästään siihen, mitä mä olen tällä kaudella nähnyt sen IFK:ssa vetävän. Sen Nikeri-aikoja en muista, kun en niiden pelejä seuraa/seurannut.
Toivottavasti herra osoittaa ens kaudella mielipiteeni vääräksi, mutta mun silmään Eeron pelaaminen ei ole sellaista, mikä on ominaista hänen nousevan esiin play-offeissa, perustelut esitin jo. Se nyt näyttää olevan fakta, että jotkut pelaajat a) pitävät tasonsa b) nostavat tasoaan c) floppaavat, kun ns. pelit kovenee. Vai oletteko ehkä sitä mieltä, että pudotuspelit on aivan samanlaisia pelejä kuin runkosarjassa? No, kuten todettua, eipä tasonnostajia hirveästi löytynyt tänä vuonna muistakaan, joka tietysti vaikeuttaa Eeronkin suorituksen arvioimista. Sekin on fakta, kun joukkueella kulkee, yksittäisten pelaajien on helpompi nousta esiin, sehän nähtiin viime vuonna.
Eero ei kuitenkaan ole viiltävä ratkaisija, kuten esim Salmelainen, vaikka nopea onkin, muttei myöskään hae kiekkoa ahtaista paikoista mielellään. Tästä tulee ehkä se mielikuva, että se on vähän ulkopuolella pelistä toisinaan. Jotenkin tuntui, ettei Eerolle löytynyt sopivaa kenttää koko kautena.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Siis Somervuorellahan on diili ensi kevääseen asti. Mulla on itsellä sellainen fiilis että kolmikosta Peltonen-Kuhta-Somervuori yksi on liikaa. Kaikki ovat taitavia ja Ville todistetusti kova myös pahoissa paikoissa. Kiben pitäisin HIFK-miehenä, joten mun elämääni ei pahemmin nappaa, jos Somervuorelle teoriassa etsittäisiin uusi seura. Tilastot on tilastoja ja siellä seisoo, että ES teki 23 maalia runkosarjassa. Mutta jos tällaista vakaata hyökkääjää vastaan saisi yhden kiekollisen pakin? Olen joka tapauksessa 120% varma, että ES kuuluu pelaajiin, joita HIFK voi käyttää ensi kaudella vaihtokauppoihin. Senhän pitää olla kaveri, josta oikeasti ollaan muualla kiinnostuneita.

Axbor Nocturne: Kun koko kausi meni niin vituiksi kuin meni, ei tätä keskustelua voi niinkään jatkaa, että kun kenen tahansa lähtöä pohditaan, esiin heitetään kaverin tehot runkosarjassa ja sitten keskustelun pitääkin loppua. Ei tota ainakaan pois. Somervuoren 23 runkosarjamaalia on tällä hetkellä samassa arvossa kuin 23 läjää koiranpaskaa Nordiksen lähimetsistä. Mun mielestäni joukkueen rakennetta pitää pystyä katsomaan oikeasti kriittisesti, muuten tästä kaudesta ei opittu mitään. Siksi pystyn itse elämään senkin kanssa, että Kibe ei saisikaan jatkoa. On liian helppoa niputtaa kausi niin, että Petu Paskansyöjä yksin oli paska, pelaajat vapautettakoon, koska ne tekivät pojoja niinjaniinpaljon. Jos näin ajattelee, ei oikeastaan voi olla edes aidosti kiinnostunut lähtijöistä ja tulijoista, koska kaikkihan tulee olemaan paskaa ensi kaudellakin Petun aikana. Pelaajaketjujenhan ei pitäisi kiinnostaa ollenkaan yhden "Petu on paska" -mission ihmisiä. Mun mielestäni Eero Somervuori on tuore malliesimerkki pelaajatyypistä, joita HIFK:ssa on nähty ennenkin: runkosarjassa kulkee, pleijareissa hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Itse suhtaudun suurella ymmärryksellä niihin pelaajiin, joiden kanssa HIFK on oikeasti voittanut mestaruuden. Ville ja Kibe saavat aivan helvetin paljon anteeksi tästä keväästä edellisen kevään perusteella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse suhtaudun suurella ymmärryksellä niihin pelaajiin, joiden kanssa HIFK on oikeasti voittanut mestaruuden. Ville ja Kibe saavat aivan helvetin paljon anteeksi tästä keväästä edellisen kevään perusteella.

No miksi nämä saavat anteeksi niin paljon kuin muut, kun samaa haisevaa kuraa olivat kuin muutkin? Mitä tämä viime kevään mestaruus enää tänä päivänä lämmittää? Ai niin, todellinen HIFK-fani tykkää muistella menneitä ja elää myös siinä. Somervuori on pelaajatyypiltään juuri sellainen, joka mahtuu tuohon joukkueeseen, jos huhutut laitahyökkääjät pitävät kutinsa. Ja turha tässä on edes Somervuoresta keskustella sen enempää, jatkaa joka tapauksessa ensi kaudella.

Vaihtokaupat SM-liigassa ovat yhtä yleisiä kuin HIFK:oon mestaruudet, kerran 13 vuodessa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tämä viime kevään mestaruus enää tänä päivänä lämmittää? Ai niin, todellinen HIFK-fani tykkää muistella menneitä ja elää myös siinä.

Niinhän se menee, että ''muistot vain jää'' ja minä ainakin muistelen lopun ikääni lämmöllä vuoden 2011 mestaruutta, enkä suostu sitä unohtamaan mistään hinnasta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ''yhteen'' mestaruuteen tulisi tyytyä eikä minun mielestäni kukaan HIFK:n touhuja johtava, seuraava tai kannattava tämmöistä haluakaan.

Minunkin HIFK:n Peltonen ja Kuhta saavat etusijan Somervuoreen nähden, vaikka tämä pieni pörrääjä pelasikin ihan hyvän kauden punanutussa viime kaudella. Siltikin on pakko yhtyä noihin mielipiteisiin, joidenka mukaan Eero oli(on?) tosi hankala roolitettava viime kaudella eikä hän tahtonut löytää paikkaansa oikein mistään ketjusta, mutta silti äijä paukutti 24 häkkiä kauden aikana... Tästä huolimatta tosiaan suosin Villeä ja Kibeä(jos nyt näiden kolmen pelaajan välillä on pakko kaksi valita), jotka olivat mielestäni viime kaudella pelillisesti paljon tärkeämpiä pelaajia kuin Somervuori.

Eiköhän me ''ihan hyvä'' jengi kasaan saada ensi kaudellakin...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tästä huolimatta tosiaan suosin Villeä ja Kibeä(jos nyt näiden kolmen pelaajan välillä on pakko kaksi valita), jotka olivat mielestäni viime kaudella pelillisesti paljon tärkeämpiä pelaajia kuin Somervuori.

Peltosesta voi olla vielä samaa mieltä, mutta missä vaiheessa Kuhdasta tuli paljon tärkeämpi pelaaja kuin Somervuori? Kentällä se ei näkynyt, niin onko sulla jotain sellaista tietoa, mitä muilla ei ole?

Ja on hyvin mahdollista, että HIFK saa jälleen kasaan hyvän joukkueen. Aika iso kasvojen pesu on kuitenkin edessä koko joukkueella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niinhän se menee, että ''muistot vain jää'' ja minä ainakin muistelen lopun ikääni lämmöllä vuoden 2011 mestaruutta, enkä suostu sitä unohtamaan mistään hinnasta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ''yhteen'' mestaruuteen tulisi tyytyä eikä minun mielestäni kukaan HIFK:n touhuja johtava, seuraava tai kannattava tämmöistä haluakaan.

Ei, kyllä oikea HIFK-fani kuten Axbor Nocrturne, on sellainen jolla on aina katse tässä hetkessä ja tulevassa ja on aivan naurettavaa enää muistellä kevättä 2011. Se on jääkiekkoilullisestikin niin kaukana menneisyydessä kuin voi olla. Muistelkaamme sen sijaan kevättä 2012! Otetaan yhteen ääneen: "yhyyy mitä paskaa , yhyyy, petu oli paskaa, yhyyyy......". Oikein kunnon itkumuurisoundilla!

Mun mielestäni, arvon Axbor Nocturne, täällä on aivan turha spekuloida todellakin Somervuoresta, koska hän pelaa ensi kaudella. Mutta tiedätkö mikä on kaikkein turhinta? Se on spekulointi täällä yhtään mistään. HIFK pelaa ensi kaudellakin, vaikka Jatkoajan HIFK-osio olisi ihan hiljaa. Jäähallissa asian huomaisi noin 6 ihmistä. Joten mitä sitä turhaan spekuloimaan...yhyy...yhtään mistään, kun ne menee ja pelaa kuitenkin, eikä tee mitään niinkuin me täällä näppisten takana halutaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos ajatellaan vielä kauden 12-13 mv-hankintaa, niin tässä on NHL:n playoffien kevään 2012 tilastot.
2011-2012 - Playoffs - Goalie - Summary - Wins - NHL.com - Stats
Kun katsoo sijat 8 ja 9, niin sieltä löytyvät Pekka Rinne, Nashville 2-1, GAA 2,35 ja 92,8%. Sitten on Henrik Lundqvist, NYR 1-1, GAA 2,48 ja 92,2%. SM-liigassa vastaavan tasoinen mv playoffeissa tilastonumeroiltaan oli Dennis Endras, HIFK 0-4, GAA 2,38 ja 92,65%. HIFK hävisi Jokereille puolivälierät kaikilla osa-alueilla, kertoi Tom Nybondas julkisuuteen 4 tappion jälkeen, joten Nybari näki meidän hävinneen myös mv-pelin. Hankkisi nyt kuitenkin tuollaisen Endrasin tasoisen maalivahdin, niin muun joukkueen ja valmennuksen ryhdistäytyessä, se saattaisi riittää voittoihin myös playoff-peleissä keväällä 2013, kun samanlaisilla tilastonumeroilla kuin Endras keväällä 2012, tulee voittoja ja tappioita Nashvillelle ja Rangersille NHL:ssä, ei ainoastaan tappioita, kuten HIFK:lle kävi Jokerit-sarjassa. Muu joukkue ja valmennus laittaa sitten muut osa-alueeet riittävän kuosiin voittamisen osalta kauden 12-13 aikana, niin pärjätään taas edes kelvollisesti kevään 2013 playoffeissa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
JHag tuossa kertoikin sen ikävän faktan että se on ihan yks hailee mitä me JA;laiset tänne suolletaan, itketään ja raivotaan, ei näitä kukaan HIFK;n toimistosta tai hallituksesta lue, ainakaan sillä silmällä että "käynpä katsomassa mitä fanit on mieltä"-meiningillä! Jos haluaa vaikuttaa, äänestää ns. jaloillaan! Se on ainoa tapa.

Paska maku jäi tästä (kin) kaudesta, mutta so what. Elämä jatkuu ja kesä edessä. Voi pitää lomaa koko lätkästä syyskuulle asti jolloin on aika uusien pettymysten. Näin se HIFK-fanin elämä menee.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Otetaan yhteen ääneen: "yhyyy mitä paskaa , yhyyy, petu oli paskaa, yhyyyy......". Oikein kunnon itkumuurisoundilla!

Mun tietääkseni täällä on jo aika hyvin sivuutettu tämä kausi ja mitään kummempaa itkemistä ei ole ollut havaittavissa. Se on kuitenkin huomioitava, että tämän kauden taaperrus on kirvoittanut keskustelua, toiset ottavat turhankin henkilökohtaisesti nämä asiat. Joku itkumuuri-ketju olisi tosiaan paikallaan, mihin voisi jokainen sille päälle sattuessan, mennä vuodattamaan pahaamieltään pois...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ymmärrän, että vituttaa. Mutta en pysty uimaan niin syvällä synkkyydessä kuin veljemme Axbor Nocturne kuitenkaan. Jos ihan oikeasti tuntuu siltä, että kaikki on paskaa, kaikki oli sitä ennen paskaa ja kaikki tulee olemaan jatkossakin paskaa, niin pakkoko sitä on sitten enää ylipäätään seurata sitä, mitä paskakasassa tapahtuu? Kuten Kyynikko, mäkin vetäydyn pikkuhiljaa kesälomalle ja kesäisin HIFK on ollu mulle aina kuin hyttysen kusi valtameressä. Jotain rajaa tähänkin, tää on vain lätkää ja NHL:ssä vedetään nyt asiallisia matseja, joiden parissa viihtyy. Syksyllä sitten uutta matoa koukkuun. Itkeminen tekee hyvää lyhyinä annoksina, mutta jatkuvana se on IMHO akkamaista. Tämä ihan peace & love -hengessä. Ja todellakin - jatkoajan HIFK-keskustelu on kourallisen leikkikenttä, ei yhtään enempää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Täsmennetään käsite "tehdä vaihtokauppoja" muotoon "operoida vuokramarkkinoilla/ostaa tai myydä sopimuksia". Tätähän HIFK teki viime kaudellakin aktiivisesti: Ahtolan sopimus Tapparaan > HIFK saa rahaa, vuokrataan Endras ja osa siitä fyrkasta tulee esimerkiksi Ahtolan kautta. Fernholm oli loppukauden vuokra käsittääkseni myöskin. Tuomaisen sopimus TPS:ään, Huhtalan sopimus Ässistä. Hirson sopimus KHL:ään, Redenbach Sveitsin kakkosesta. Tämäkö harvinaista? Yhdessä kaudessakin aika monta casea.

HIFK, kuten muutkin fiksut joukkueet, pitävät silmänsä auki koko kauden ja HIFK:ssa, kuten muissakin fiksuissa joukkueissa, on lista pelaajista, joita saa kysellä myös kesken sopimuskauden. Ideanahan on laittaa sinne pelaajia, joista joku voi olla oikeastikin kiinnostunut. Puhdas veikkaus on se, että Eero Somervuori on olemassa tällä listalla tälläkin hetkellä. Joukkueen etu tietenkin ensin ja dorkaahan se on luopua joukkueen 4. parhaasta pistemiehestä, jos ei tule riittävästi kompensaatiota. Rahaa tai pelaaja suoraan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ymmärrän, että vituttaa. Mutta en pysty uimaan niin syvällä synkkyydessä kuin veljemme Axbor Nocturne kuitenkaan.

Jaa, no en kyllä tunnista itseäni uimassa missään synkkyydessä, ei kuulu tapoihini. Eikä edes vituta, ei vituttanut silloin kun HIFK tippui Jokereille, eikä vituta nytkään. Miksi edes vituttaisi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös