Katkennut koivu

  • 15 266
  • 28

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Voimien koettelusta eräs naisrovasti haasteli muuten hyvin tällä viikolla radiossa. Puhelivat Olga K:n kanssa tästä fraasista, että jokaiselle annetaan vain sen verran kuin jaksaa kantaa. Rovasti sanoi hyvin, että se on ihan pötypuhetta tai muuten meillä ei olisi esim. niin paljoa itsemurhia. Joskus ne ongelmat vievät vain voiton ja voimat loppuu, jolloin ratkaisee se, millaisia ihmisiä on ympärillä.

Olen tuosta fraasista ja sen sisällöstä täsmälleen samaa mieltä ko. rovastin kanssa ja olen sen tuolla Depressioketjussa silloin tällöin tuonut esillekin.

Toki, ihmisen uudistumis-/paranemisprosessin täytyy lähteä syvältä ihmisestä itsestään: nähdä, armahtaa ja lopulta arvostaa itseään ja saada sitä kautta elämänhalu takaisin, mutta tuskin kukaan kykenee siihen yksin eli läheisten ja muiden ihmisten tuki on välttämättömyys silloin, kun itse ei enää/vielä jaksa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Voimien koettelusta eräs naisrovasti haasteli muuten hyvin tällä viikolla radiossa. Puhelivat Olga K:n kanssa tästä fraasista, että jokaiselle annetaan vain sen verran kuin jaksaa kantaa. Rovasti sanoi hyvin, että se on ihan pötypuhetta tai muuten meillä ei olisi esim. niin paljoa itsemurhia.
No olipas yhteensattuma. Juuri tänään eräs työkaveri käytti tuota samaa sanontaa, ja olin jyrkästi eri mieltä. Sanoin tunteneeni montakin ihmistä, jotka eivät olleet jaksaneet kantaa lähellekään sitä kaikkea paskaa, mitä elämä heidän niskoilleen oli viskonut. Joskus tuntuu, ettei tässä ole mitään rajaa. Joillekin elämä on yhtä vastoinkäymistä toisensa perään. Tuttavapiirissä kun tällaisia ihmisiä näkee, niin totta kai yrittää auttaa aina mahdollisuuksien mukaan, mutta kaikkeen ei kykene vaikuttamaan vaikka kuinka olisi halua ja kykyäkin. Joskus ihmiselle yksinkertaisesti lastataan liikaa, ja jokin kohta hänessä katkeaa, särkyy.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Olen tässä viime aikoina miettinyt ketjun aiheeseen liittyen niin elämän rajallisuutta kuin omaa rajallisuuttani. Olenko itse mahdollinen katkeava koivu? Ja jos näin tapahtuisi niin olisiko lähellä toisia koivuja vastaanottamassa katkeamista?

Jälkimmäiseen kymykseen uskon vastauksen olevan ainakin kyllä. Toki se vaatisi sen, että uskaltaisi avautua omista ongelmista ja olla autettavana. Sehän ei ole yleensä helppoa. Me ihmiset tykkäämme pitää kulisseja pystyssä ja näytellä vahvaa loppuun asti. Ei ole varmastikaan helppoa myöntää omaa heikkouttaan ja olla toisten varassa. Vaikeahan sitä on tietysti etukäteen sanoa miten itse toimisi, jos totaalinen katkeaminen joskus tapahtuisi. Ehkä musta löytyisi se riittävä nöyryys hakea apua.

Ensimmäinen kysymykseenkin on pakko vasta myös kyllä. Jo pelkästään periaatteellisella tasolla kaikki on mahdollista, varsinkin jos kohtaisi jonkun vakavan sairauden. Eihnä se ole kirkossa kuulutettu, että musta olisi taistelemaan vakavaa sairautta vastaan. Ja vaikka ei olisi sairautta tai muuta ongelmaa niin välillä sitä tulee mietittyä koko elämän mielekkyyttä. Mikä järki ja tarkoitus on tällä kaikella? Miksi sitä edes pitäisi jaksaa porskuttaa? Kaikkihan täällä on vain väliaikaista ja katoavaa. Onneksi tähän mennessä aina jostain on löytynyt voimia jatkaa ja riittäviä merkityksiä elämään. Ihan hyvin voi kuitenkin olla, että joskus ei enää löydy. Ehkä itsellänikin koko elämä on koko ajan ihan veitsenterällä ja jossain vaiheessa voi hyvinkin tippua pohja pois elämältä. Kyllä tää aika rajalliselta tuntuu kaiken kaikkiaan.

No onneksi kuten edellä tuli todettua, sellaisessa tapauksessa uskon avun löytyvän läheltä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Bongasin tällaisen vanhan ketjun. Haluaisin sanoa, että nostin tämän ylös siksi, että tämä on hieno ketju ja tärkeä keskustelunaihe.

Ja niin onkin. Hieno ketju ja tärkeä keskusteluaihe.

Mutta koska olen populistisesta kampanjoinnistani huolimatta ainakin lähes rehellinen ihminen, niin myönnän suoraan, että nostin ketjun ylös vain mainostaakseni Jatkoaikavaaleja.

Liitteenä viimeinen vaalitietokilpakysymykseni. Liity voittajien joukkoon ja merkitse oikea vastaus äänestyslappuusi!
 

Liitteet

  • visa4.jpg
    visa4.jpg
    51,3 KB · kertaa luettu: 323
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös