Kaspars Astashenko try-outille

  • 20 368
  • 102

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
HIFK pelin jälkeen olen sitä mieltä, ettei sopimusta kannata jatkaa. Pelinopeus, termi jota nyt on käytetty, ei ole riittävän korkealla tasolla Astashenkolla. Myös kovuutta täytyisi saada puolet lisää vaikkakin kehuin muutamasta taklauksesta herraa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Brunberg kirjoitti:
HIFK pelin jälkeen olen sitä mieltä, ettei sopimusta kannata jatkaa. Pelinopeus, termi jota nyt on käytetty, ei ole riittävän korkealla tasolla Astashenkolla. Myös kovuutta täytyisi saada puolet lisää vaikkakin kehuin muutamasta taklauksesta herraa.
Olen samaa mieltä. Tosin Kasparsin peliä taisi eilen sekoittaa jonkin verran pakkiparin vaihtuminen kun Laitinen joutui ekassa erässä vemppaan. Siitä huolimatta, liideripakkia me olemme vailla emmekä täytemiestä. Siis mikäli passissa ei lue 'Soumi'.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen aivan varma että Astashenkon velttous ja keskinkertaiset otteet johtuvat siitä että mies kärsii aikaerosta Suomen ja Latvian välillä. Muistan itsekin miten on joskus Baltian/Keski-Euroopan matkoilta palatessa ollut vatsa sekaisin Eckerölinesin aulassa ja reissun jälkeenkin on ollut suuria tuskia ja närästystä.

Trust me, minä tiedän.
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Daemon kirjoitti:
Yhden omin silmin todistetun ottelun pohjalta on toki vaikea rankata ketään, mutta pakko on kysyä, kun en niitä itse havainnut, että mitähän mahtoivat olla nämä "positiiviset merkit"?

Alivoimalla pelasi ihan hyvää peliä ja muutama hyvä katko, tosiaan loppua kohden, sanotaan että 2. erän puolivälin jälkeen, kun pääsi pelaamaan kokoajan ja tuntui että sai hieman itsestään irti ja rytmistä kiinni. Parantaa vielä seuraavassa pelissä, mielestäni on vielä mahdollisuus että kaspa osoittautuu ihan kelpo pakiksi kun saa rytmistä kiinni ja vauhdista.

Mutta tämä on vain minun mielipide.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Kaspars tänään 1+1. Kertokaa ottelun nähneet tarkemmin miehen otteista.
 

BelleGrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK , FC Hämeenlinna ja Habs
ozo kirjoitti:
Kaspars tänään 1+1. Kertokaa ottelun nähneet tarkemmin miehen otteista.


Mielestäni Kaspars pelasi oikeinkin hyvän pelin ja näytti että potentiaalia kaverissa on. Ylivoimalla ainakin oli hyvin rakentelemassa kuviota ja oli esillä muutenkin koko ottelun ajan. Liideripakkia ei kaverista kuitenkaan saa mutta kun kaikki muut kaverit tervehtyy niin onhan siinä sitten Jokela liiderinä ja muut seuraa perässä. Mun mielestä ainakin tässä vaiheessa sopimuksen arvonen kaveri mutta kattellan sitten kun kuulin huhun jonka mukaan kerhon vahvuuteen olis ehkä liittymässä Richard Lintner Fribourgista tai saman joukkueen Cory Murphy. Jos edes toinen näistä kavereista tulee kerhoon, on Astashenko liian kallis kolmosparin pakki.

ETTÄ NÄIN.
 
Viimeksi muokattu:

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
BelleGrino kirjoitti:
Mun mielestä ainakin tässä vaiheessa sopimuksen arvonen kaveri mutta kattellan sitten kun kuulin huhun jonka mukaan kerhon vahvuuteen olis ehkä liittymässä Richard Lintner Fribourgista tai saman joukkueen Cory Murphy. Jos edes toinen näistä kavereista tulee kerhoon, on Astashenko liian kallis kolmosparin pakki.
Varmaan tulee, molemmat! Hei, mitä me tehtäis Murphyllä? Ja Lintnerin perässä on tietenkin koko Eurooppa, tosin kelpaisi kyllä, luulen mä.
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Musta_Kyy kirjoitti:
Varmaan tulee, molemmat! Hei, mitä me tehtäis Murphyllä? Ja Lintnerin perässä on tietenkin koko Eurooppa, tosin kelpaisi kyllä, luulen mä.

Ja Fribourista on tulossa yksi kovantason hyökkääjäkin, toivotaan että saadaan mies takaisin.
 
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea
Desperaado kirjoitti:
Ja Fribourista on tulossa yksi kovantason hyökkääjäkin, toivotaan että saadaan mies takaisin.

Saadaan takaisin? Kuka ex-kerholainen pelaa Fribourissa? Holden(-ko)?
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
TakapihanLemieux kirjoitti:
Saadaan takaisin? Kuka ex-kerholainen pelaa Fribourissa? Holden(-ko)?

Niinhän tuossa aamulla vilahti joku viesti mikä nyt on poistettu. Kolme muuta suomalaista seuraa perässä, että aikamoisen nipun saisi tonnia pistää käteen että tulisi. Silti, jos ei ihan överiksi hinta mene, niin kannattaisi yrittää, tietää ainakin mitä saa: tehoja.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
tuuski kirjoitti:
Niinhän tuossa aamulla vilahti joku viesti mikä nyt on poistettu. Kolme muuta suomalaista seuraa perässä, että aikamoisen nipun saisi tonnia pistää käteen että tulisi. Silti, jos ei ihan överiksi hinta mene, niin kannattaisi yrittää, tietää ainakin mitä saa: tehoja.
Kerholla on ainakin se etu, että Holdenin perhe viihtyi täällä (jos he siis ovat myös tulossa Suomeen) ja joukkue on tuttu. Lisäksi olisi tarjolla iso rooli joukkueessa - ykkösen laidalla, Lahden tilalla.

Mutta jotta ei menisi ihan off-topic, niin kyllähän tuo Astashenko mukana menisi jos näillä nykyisillä mennään. Mutta jonkun "Lintnerin" tullessa - kiitos ja morjens...
 

M10

Jäsen
Ainakaan kahden viime-ottelun perusteella Astashenko ei ole minkään näköinen vahvistus HPK:lle. Yhden ainoa kerran tämä latvian ihme jakoi semmoista oikeanlaista Turenkilais-henkistä hellyyttä maalin edessä.

Jos mies on meillä koodinimellä `jerkkua peräpäähän`, ei hänestä näyttäisi olevan mitään hyötyä. Käsittämättömän flegmaattista pelaamista ja omia aikojaan kaatuilemista.

Sicakia tulee Astaa katsellessa ikävä.
 

J.Petke

Jäsen
Morrow10 kirjoitti:
Sicakia tulee Astaa katsellessa ikävä.

Miltäs kuulostaisi semmonen diili että kaupataan Astashenko muualle ja kosiskellaan Sicak takaisin Modo:sta? Sillä luotettavien tietojen mukaan Sicak on lähtökuopissa Ruotsissa ja sm-liigastakin on kyselyjä tullut. Täytyy myöntää että ainakaan minulla ei jäisi astaa yhtään ikävä. Jospa Modo ottaisikin hänet vaihdossa ja antaisi Sicakin meille. Mies kuuluu niihin joita en halua muissa seuroissa nähdä kuin Hpk:ssa. Sicak voi olla kyllä hieman kalliimpi kuin Asta mutta laatu maksaa. Tässä ei edes tulisi mitään yllätyksiä eikä tarvitsisi odottaa että onko miehestä mihinkään. Tuttu kaveri, tervetuloa!
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
TPS-ketjussa jo julistavat Sicakin tehneen sopparin Turkuun... Maistuiskohan Jortsulle Asta.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Eihän Astashenko mitenkään huonosti ole pelannut niissä otteluissa, jotka olen nähnyt (5 peliä). Asta on kuitenkin pelaamassaan 15 ottelussa ollut jäällä tasakentällisin vain kahden vastustajan maalin aikana, joten ei se tässä valossakaan huonosti ole. Ja oman maalin edessähän mies on suorastaan ilkeä - varsinkin alivoimalla tekee oikein pahaa vastustajan puolesta. Näitä miehiä ei ole koskaan liikaa.

Tosin, jos valita saa, niin ehkä silti kallistuisin Sicakiin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No, ei Astashenko ole vielä ainakaan osoittautunut todellakaan erityiseksi vahvistukseksi, noin 5 pakkia on pelannut keskimäärin häntä paremmin HPK:ssa. Mutta kaipa mies hieman Spruktsillekin kaveriksi hankittiin, tiedä häntä.

Mutta, kun kaveria verrataan täällä Sicakiin, niin on pakko mielestäni antaa miehen pelata ne yhdet ennen lopullista arvostelua, kun Sicakia emme saa. Kalliskin on tuo mies, vaikka mukavasti ainakin mediassa osoitti Kerho-sydäntä. Kuitenkin mielestäni parhaat pleijarinsa pelasi ensimmäisellä kaudella, vaikka kehittyi runkosarjapelaajana kausi kaudelta. TPS kyllä vahvistuu mukavasti, kun jo toinen ulkomaanapu heille pakistoon tuli.
 

vanhapak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Musta_Kyy kirjoitti:
No, ei Astashenko ole vielä ainakaan osoittautunut todellakaan erityiseksi vahvistukseksi, noin 5 pakkia on pelannut keskimäärin häntä paremmin HPK:ssa. Mutta kaipa mies hieman Spruktsillekin kaveriksi hankittiin, tiedä häntä.

Ajattelin itsekin tuoda tämän Sprukts/Astashenko -kytkennän esiin, mutta ehdit ensin.

Mulla on semmoinen luulo tai toivo, että Kaspars parantaa peliään panosten kasvaessa. Semmoinen vähän flegmaattinenhan tuo on näkemissäni peleissä ollut, mutta en epäile, etteikö mieheltä silmää, taitoa ja kovuutta tarvittaessa löytyisi.

Tietääkö muuten kukaan, onko Janisilla ja Kasparsilla yhteistä treenien ja pelien lisäksi?
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vanhapak kirjoitti:
...Mulla on semmoinen luulo tai toivo, että Kaspars parantaa peliään panosten kasvaessa. Semmoinen vähän flegmaattinenhan tuo on näkemissäni peleissä ollut, mutta en epäile, etteikö mieheltä silmää, taitoa ja kovuutta tarvittaessa löytyisi....
Sanotaanko näin, että pelin parantamisessa olisi todellakin varaa. Hieman ovat turhan löysät otteet miehellä. Ja usein myös silmä hukassa. Sekä sijoittuminen pielessä. Tms. Elän todellakin siinä toivossa, että mies karaistuu paineiden lisääntyessä.
Välillä muuten tuntuu, että mies saa Asta-jäähyjä ihan vain siksi, että on isohko äijä. Ei kaikki ihan syystä tule. Välillä Voutilaisella oli mielestäni samaa harmia. Nielikäisestä puhumattakaan.
Vaan siis niin: Asta saisi ottaa tiukemman ilmeen kasvoilleen ja kovistella. Nih.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Yksinkö oon..?

Olenko minä ainoa jonka mielestä Astashenko on ihan ok pelajaa, joka ei hirveästi virheitä tee? Avaukset lähtevät mukavasti, purut yleensä varmoja, hakee vapaan paikan kun pakkikaverilla on kiekko. Hyökkäyspäässä ei tosin esitä juuri mitään, mutta se anteeksi annettakoon.

Täyttää minusta jopa ulkomaalaispelaajalle esiteyt odotukset. Palkasta tietenkään en mitään tiedä, eli hinta/laatu jää arvaukseksi.
 

M10

Jäsen
Ainakin Espoossa viime torstaina Astashenko oli pihalla kuin lintulauta. Meinasi kolmannen erän loppupuolella lahjoittaa 3 pistettä suoraan Bluesille.

Minua Asta ei ole vakuuttanut. Ulkomaalaisvahvistukselta pitäisi odottaa huomattavasti enemmän kun on nähty.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Twite kirjoitti:
Olenko minä ainoa jonka mielestä Astashenko on ihan ok pelajaa, joka ei hirveästi virheitä tee? ....
No, nyt täytyy tietysti huomioida se, että ihan jokaisessa ottelussa en ole ollut, joten ehkä kohdalleni on osunut juuri ne mittelöt, jossa Asta ei ole parastaan esittänyt?
Viimeisin oli lauantain Jokerit-matsi, jossa hän nimenomaan ei ollut häikäisevä, eikä vallan mainioita purkuja suorittanut. Kokoonsa nähden aika saamaton kaveri, mielestäni.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Astashenkon pelityyli on silminnähden vetelä ja liike on...hmm...rajallista. Silti väitän että hän on pelannut ihan kelpo peliä. Tärkein tehtävä on kuitenkin se, että kiekko ei mene omiin ja siinä onkin onnistut vähintäänkin tyydyttävästi, sillä liigan tilastot kertovat hänen olleen jäällä vain kaksi kertaa kun omissa on soinut.

Ihmeellisiä hasardisyöttöjä tulee kyllä liikaa ja vaikka vastustelija ei juuri olekaan päässyt niistä rokottamaan, niin syöttöpeliä kannattaisi hieman yksinkertaistaa. Muutenhan Asta pelaa justiinsa sitä peliä mihin taidot riittävät eikä yritä mitään ihmeellisyyksiä.

Nopeutta on varmaankin tässä vaiheessa aika mahdotonta mistään taikoa, mutta selvästi terävämpää ja ronskimpaa pelaamista minä vielä jatkossa odotan.

Eli samoilla linjoilla olen kanssasi, Twite.

Mauri, ei siinä lauantain pelissä mitään purkuja kenenkään edes tarvinut suorittaa ja Astashenkosta nyt ei mitään säihkyvää kaveria saa ikinä.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
...
Mauri, ei siinä lauantain pelissä mitään purkuja kenenkään edes tarvinut suorittaa ja Astashenkosta nyt ei mitään säihkyvää kaveria saa ikinä.
Huolimatta lopputuloksesta oli Jokereilla alussa joitakin tilanteita - eikä Asta mielestäni toiminut niissä mitenkään esimerkillisesti. Ja säihkyvyys: kuten joku muukin täällä totesi: ulkomaalaisvahvistus saisi ehkä olla kovemman sorttinen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
mauri kirjoitti:
Huolimatta lopputuloksesta oli Jokereilla alussa joitakin tilanteita - eikä Asta mielestäni toiminut niissä mitenkään esimerkillisesti. Ja säihkyvyys: kuten joku muukin täällä totesi: ulkomaalaisvahvistus saisi ehkä olla kovemman sorttinen.
Niin no, tulos kuitenkin ratkaisee =) Astashenko kyllä kykenee kovaan peliin, mutta kun ei vaan oikein ehdi niihin pelaajiin kiinni oman hitaan liikkeensä takia. Parempi kuitenkin näin, jos vaihtoehtona on se että ajelee itsensä pihalle pommeja hakiessa. Maalin edessä se kovuus on silloin tällöin välähdellyt ja siellä sitä voisi jatkossa käyttää vielä rutkasti enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös