Kari Heikkilä – Lukon uusi päävalmentaja

  • 83 541
  • 456

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä tämä Heikkilän ajan alku on vaan korostanut sitä tosiasiaa että Juha Vuori koko Lukon jääkiekkohistorian huonoin valmentaja.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä tämä Heikkilän ajan alku on vaan korostanut sitä tosiasiaa että Juha Vuori koko Lukon jääkiekkohistorian huonoin valmentaja.

Ihan samaa mietin. Lukon paremmat otteet eivät johdu siitä, että Heikkilä olisi joku sateentekijä, vaan siitä, että Juha Vuori nyt vain oli niin äärimmäisen surkea valmentaja, että kuka tahansa olisi saanut joukkueen pelaamaan paremmin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Seuraava pisteetön ottelu tulee playoffeissa.
Niin, eihän pleijareissa muutenkaan jaeta pisteitä.

Aika huikea ollut kyllä muutos Heikkilän saapumisen jälkeen. Jotenkin harmittaa Vuoren puolesta, että floppasi päävalmentajana, mutta kyllä Kaken kokemus oli Lukon pelastus tässä vaiheessa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Liian kauan Lukko vaan odotti. Olisi pitänyt vaihtaa jo maaottelutauon alkaessa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Liian kauan Lukko vaan odotti. Olisi pitänyt vaihtaa jo maaottelutauon alkaessa.

Jep . Tama kausi on taputeltu hitaan reagoinnin vuoksi. Ja tietysti vaarien valintojen mutta jalkeenpain on helppo mussuttaa
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Päävalmentajat ovat päävalmentajia, apuvalmentajat eivät ole päävalmentajia. Siinä on vaan pieni ero. Vuori menee varmaan samaan sarjaan Hannu Virran ja Valtteri Immosen kanssa. Hyviä apulaisia, mutta päätäntävaltaa eivät osaa käyttää.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Lukko Heikkilän aikana 6 ottelun kuntopuntarin kärjessä. Näyttää että itseluottamus on palannut koko joukkueen tekemiseen, voitoilla on ihmeelinen vaikutus.
Laittaako Heikkilä huomenna Stepanekin maaliin ? Laittoi Kähkösen maaliin Stepanekin nollapelin jälkeen tekeekö Kaapolle samoin ?
 

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllähän se niin vain menee, että Lukon kaltaisella budjetilla/materiaalilla operoivalla joukkueella otetaan Liigassa pisteitä kunhan laitetaan vaan puolustuspelaaminen kuntoon. Näin oli RD:n aikana ja nyt Heikkilä on saanut ensin oman alueen puolustamisen ja pikkuhiljaa myös keskialueen puolustamisen kuosiinsa. Viisikkopuolustamisen kautta saadaan maalivahditkin näyttämään paremmilta (mitään Kaapolta ja Stepalta pois ottamatta).

Seuraavaksi ylivoima alkaa (toivottavasti) pelaajien kohonneen itsetunnon kautta löytämään edelliskausilta tuttuihin uomiinsa ja ollaankin jo aika pitkällä...
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Älkää lyökö Vuorta (Vuorea?) noin pahasti. Toivon ja luulen edelleen että Vuoresta saadaan vielä hyvä koutsi. Toivottavasti vielä Raumalle. Joskus.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toki suhtaudun Heikkilän projektiin myös mielenkiinnolla. Pystysuunnan koohotuksen (jotkut kutsui tässä ketjussa myös "Aktiiviseksi Peliksi", joka on ilmauksena yhtä tyhjän kanssa) piti olla jo hävinnyt kokonaan Liigasta, mutta niin vain näitä vanhan liiton jyyriä vielä ilmaantuu yrittämään. Mielenkiinnolla seuraan miten tarina etenee. Jos pitää veikata, niin eiköhän siellä Heikkiläkin viimeistään parin kuukauden päästä peluuta nöyrästi viivelähtöä ja trappia.

Onko mielenkiinto siirtynyt toisaalle vai onko kyseessä niin mielenkiintoinen projekti ettei siitä malta puhua;)
 

Nalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon SiniKeltainen
Älkää lyökö Vuorta (Vuorea?) noin pahasti. Toivon ja luulen edelleen että Vuoresta saadaan vielä hyvä koutsi. Toivottavasti vielä Raumalle. Joskus.
Tähän vahva sama. Kuinka moni palstaveljistä olisi ollut valmiit ottamaan (jos olisi ollut mahdollista) "Umpisurkeat" ja Lukosta pois heitetyt Jukka Jalosen tai Erkka Westerlundin pelastamaan tätä kautta. Se että otetaan valmentajaksi kaveri, jonka filosofia on miltei vastakohta edeltäjälleen, eikä saa nopeasti sitä läpi on kaikkien aikojen huonoin ja korjaamaan tilannetta otetaan lähellä vanhaa filosofiaa oleva valmentaja. Tämäkö tekee Vuoresta huonoimman koskaan, va organisaatiosta lupaavan valmentajan "tuhoajan". Itse olen jälkimmäisen kannalla. Herää kysymys miksi tulisi enää, kuten tuskin Jalonen tai Westerlundkaan.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tähän vahva sama. Kuinka moni palstaveljistä olisi ollut valmiit ottamaan (jos olisi ollut mahdollista) "Umpisurkeat" ja Lukosta pois heitetyt Jukka Jalosen tai Erkka Westerlundin pelastamaan tätä kautta. Se että otetaan valmentajaksi kaveri, jonka filosofia on miltei vastakohta edeltäjälleen, eikä saa nopeasti sitä läpi on kaikkien aikojen huonoin ja korjaamaan tilannetta otetaan lähellä vanhaa filosofiaa oleva valmentaja. Tämäkö tekee Vuoresta huonoimman koskaan, va organisaatiosta lupaavan valmentajan "tuhoajan". Itse olen jälkimmäisen kannalla. Herää kysymys miksi tulisi enää, kuten tuskin Jalonen tai Westerlundkaan.

Mä väitän, että siinä ajassa mitä Vuori sai itselleen, niin olisi pitänyt saada tuotua esiin edes jokin itu. Olisi edeltäjä ollut kuka tahansa.

Enkä mä usko, että kukaan ajattelee Vuorta maailman huonoimpana valmentajana tästä ikuisuuteen. Tämän kauden alku oli vain pohjanoteeraus. Ihan on edelleenkin mahdollista, että kymmenen vuoden päästä maajoukkueen päävalmentaja Juha Vuori pokkaa maailmanmestarina torijuhlassa presidentti Hjallis Harkimolta suomalaisuuden lipun tai jonkun muun perkeleen mitä ne siellä jakaa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Annan Tipille propsit siitä, että antoi valmentajan taas yrittää. Nyt vois harkita lähteä huomenna matsiin. Vuoren aikana ei kyl olis napannu.. Tai tosifanin tuumin ei vastustajalle mitään hyvää anneta ..

Tosta voi miettiä Virran kannattajat perspektiiviä asioihin..

Huomenna voitto niin ei tarvii enää mitään pistekeskiarvojen spekulaatioita mietiskellä... (siis tänään matsiin)
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Enkä mä usko, että kukaan ajattelee Vuorta maailman huonoimpana valmentajana tästä ikuisuuteen.

Minä uskon. Noin huono ei kukaan ole ollut koskaan missään kuin Juha Vuori. Mistä ihmeestä tällainen täysin kädetön kaveri löytyi Lukkoon? Säälittävä tapaus kokonaisuudessaan.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Minä uskon. Noin huono ei kukaan ole ollut koskaan missään kuin Juha Vuori. Mistä ihmeestä tällainen täysin kädetön kaveri löytyi Lukkoon? Säälittävä tapaus kokonaisuudessaan.

Ei jumalauta. Jäätävää touhua. Onko hankala hengittää?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Kyllä tämä Heikkilän ajan alku on vaan korostanut sitä tosiasiaa että Juha Vuori koko Lukon jääkiekkohistorian huonoin valmentaja.

Kyseessä oli lähinnä vitsi. Myös peukkua sille, että toimistollakin tapahtui muutosta.

Heikkilä on selvästi tuonut järkeä Lukon joukkueen toimintaan jota ei ollut olenkaan.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyseessä oli lähinnä vitsi. Myös peukkua sille, että toimistollakin tapahtui muutosta.

Heikkilä on selvästi tuonut järkeä Lukon joukkueen toimintaan jota ei ollut olenkaan.
Korjataan että toimistolla ei ole tapahtunut muutoksia, vaan hallituksessa ja edelleen ainakin mun mielestä sinne toimistolle pitää se yksi virka perustaa, johon pitää tulla oikea tekijä, eikä tästä wanhasta kaartista ketään.

Heikkilästä sen verran, että onhan hänen aikanaan varsinkin puolustus parantunut helvetin paljon. Atte Mäkinenkin näyttää siellä kentällä ihan jääkiekkoilijalta ja on pelannut nämä pari matsia (Kärpät, HIFK) itseasiassa hemmetin hyvin. Lisäksi siellä Lukon maalin edustalla ei enää paljoa katsella, vaan toimitaan ja varsinkin vastustajien mailat eivät ole enää pahemmin vapaina. Eilen pelaavasta pakkikuusikosta mun silmään eniten hukassa oli Niskala, vaikka huono ei ollut hänkään. Ellerbylle toivoisin pikaista jatkosopparia. Lisäksi olen alkanut pitämään Heikkilää parhaana vaihtoehtona tulevien kausien päävalmentajaksi, vaikka tämä nykyinen pesti ja otanta on vielä kovin lyhyt.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei jumalauta. Jäätävää touhua. Onko hankala hengittää?

Olihan Vuoren aika aivan täydellinen epäonnistuminen millä tahansa mittarilla. Nyt sitten Kari Heikkilä korjaa hedelmät ja saa itsensä näyttämään joltain gurulta kun tuo joukkue alkaa pelata vähän kuten sen tason jengin pitäisi.

Miksi ihmeessä Vuorta pitäisi puolustella? Voi olla kiva tyyppi ja kaikkea, mutta päävalmentajana epäonnistui niin pahasti kuin valmentaja voi.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onko mielenkiinto siirtynyt toisaalle vai onko kyseessä niin mielenkiintoinen projekti ettei siitä malta puhua;)
Mielenkiintohan on erittäinkin orastava. Pelejä on tullut vilkuiltua. Ja kyllähän tässä nyt maltetaan pieni välikatsaus kirjoittamaan.

Eihän Lukko enää sitä oireellisen tiukkaa pystysuuntaa pelaa mitä ensimmäisessä pelissä. Selvästi silloin haluttiin ainoastaan lakata yrittämästä Vuoren rytmityksiä ja palata ns. nollaruutuun. Toisaalta peliä pakotetaan edelleenkin eteenpäin tilanteissa, joissa käytännössä jokainen muu liigajoukkue pelaisi eri tavalla. Omalla puolustusalueella pakki-pakki -levitykset ovat lähestulkoon kiellossa. Jos ei levitetä, ei tule syöttösuuntia -> Lukko on joutunut jatkuvasti avaamaan (no, pystysuunnan joukkueille tyypillisesti) pelin puolen laitaan, josta peli harvoin jatkuu laadukkaasti. Se, miksi Lukko ei juurikaan tee tilaa edes levityksillä (saati muilla kiekkokontrolliteoilla), on ainakin itselleni mysteeri. Lukon kiekonhallinta eilen HIFKiä vastaan oli 35%, joka on suoraa seurausta tuosta pelin pakottamisesta. Puolustuksen on oltava todella virheetön ja riskitön, jonka lisäksi vastahyökkäyksien täytyy olla laadukkaita, jos noilla lukemilla halutaan menestyä.

Puolustuspelaamisesta: kuten ennakoinkin, on Heikkilä ottanut trapin käyttöön vastustajan viivelähtöjä vastaan. Se nyt vaan on ainut järkevä vaihtoehto. Toisaalta: vaikka Liigassa on nyt trendi, että joko prässätään tai ollaan keskialueella 0-5:ssä, niin Heikkilän Lukko viljelee myös perinteisempää, hyvin liikkuvaa 1-2-2-ohjauspeliä, jossa kakkonen tulee lujaa vastaan parhaimmillaan jo vastustajan siniviivalla. Näyttää hyvältä. PAPPissa mennään yhdistetyllä alue- ja miespuolustuksella, joka näyttää sekin toimivan varmasti. Yleisesti ottaen puolustuksen rakenne tuntuu olevan erinomaisessa kunnossa, valovuoden edellä Vuoren Lukkoa, jossa jo pelkästään epäonnistunut hyökkäyspelaaminen tuotti rutosti kiekonmenetyksiä.

Puolustus on kuitenkin tietyllä tavalla nyt rakennettu riskittömäksi hyökkäyspelin kustannuksella, siinä missä Vuori yritti rakentaa laadukasta hyökkäyspeliä puolustuksen kustannuksella. Yhtenä hyökkäyspelin laadun mittarina voidaan pitää syöttösuuntien määrää peliä avatessa, ja keskimäärin Lukolla on hyvin vähän syöttösuuntia auki. Johtuu siitä puolustusalueen hyökkäyspelin rakenteesta, kun peliä ei rytmitetä mitenkään ja jopa aivan basic settiä kuten levittäviä syöttöjä vältellään. KAHP ei ole kovin säällistä sekään: keskialue pyritään ylittämään mahdollisimman nopeasti eikä merkkejä lyhyistä syötöistä->syöttöketjuista näy. Toki aina välillä nopeus tuottaa tuloksen ja vastustajan puolustus ei ehdi organisoitua, mutta pitkässä juoksussa tällainen peli tuottaa huonoa pelin hallintaa, laadukkaaseen kulmapeliin pääsemisestä puhumattakaan.

Juuri tällä hetkellä kuitenkin juuri tuo peli näyttää tuottavan tulosta, joten mikäs siinä. Hieman olen skeptinen tuon hyökkäyspelaamisen riittävyyteen pitkällä aikavälillä (ihan puolustuspelaamisenkin kannalta; hyökkäyspeli määrittää pitkälti lähtökohdat puolustuspelaamiseen), mutta onhan tässä vielä aikaa kehittää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Miksi ihmeessä Vuorta pitäisi puolustella? Voi olla kiva tyyppi ja kaikkea, mutta päävalmentajana epäonnistui niin pahasti kuin valmentaja voi.

Vaikka sen takia, ettei ollut Vuoren vika, että hänet valittiin päävalmentajaksi. Ammattiorganisaatiossa pitää olla joku, joka olisi tunnistanut sen. Vuori epäonnistui, mutta hän on myös koko kuvion suurin kärsijä, enkä sen takia pidä siitä, että veistä käännetään selässä. Antaa asian olla, ja keskitytään arvostelemaan nykyistä valmennusta.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hassua, että minä olin eilen näkevinäni muutaman kerran juuri sellaista rauhallista pakki-pakki -syöttelyä, mitä Vuoren aikana ei ollut lainkaan. Puolustajien pitkistä kuskaamisista on päästy eroon, kiitos siitä!

Puolustuksen keskusta on vastustajan nopeissa hyökkäyksissä tiivistynyt, ja omassa päässä maalinedus pidetään hallussa ja omat miehet merkataan, vaikka välillä pyörityksiin joudutaankin.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmetyttää se miten paljon Heikkilää vähätellään. Ei ole itsestään selvyys saada huonolla itsevarmuudella pelaavaa joukkuetta pelaamaan hyvin. Heikkilä on ennenkin valmentanut kärkirostereita hyvin. Ehkä jopa täydellinen haku Lukolta. Aika näyttää, mutta tähän asti ei mitään valittamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös