Kari Heikkilä – Lukon uusi päävalmentaja

  • 83 142
  • 456

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen kehunut Ristoa monessa kohtaan. Viime kausi oli vaikea ja RD:n ajatukset jo Jukureissa. Oli hyvin aikaisessa vaiheessa nähtävissä ettei RD tuo mestaruutta enää neljännellä kaudella. Tuolloin olisi pitänyt kokeilla Vuorta ja nähdä kuinka surkeasta valmentajasta on loppujen lopuksi kyse. Kuten olen jo useasti sanonut, tällä olisi pelastettu nykyinen kausi.

No mutta eihän tossa ole päätä eikä häntää. Kolmannessa ketjussa vaadit koko organisaatiolle kenkää. Mitä ihmettä se olisi hyödyttänyt kokeilla onko Vuorella kykyjä vai ei. Oletetaan vaikka että yhtä paskasti olisi mennyt, niin olis ihaettu joku koodinimi "Heikkilä" tilalle. Korkeintaan oltaisiin samoissa tuloksissa kuin RD ottaessaan koko organisaatio reppuselkään ja edelleen ihmeteltäisiin kun menestys kiertää Lukkoa. Edelleen ei päästä siihen olennaiseen että Lukon johdon organisointi on ihan pisin sitä ihtiään.

Eiköhän RD:n väsähtäminen koko touhuun ollut ytimeltään juuri sitä, että ymmärsi ettei hänelläkään ole niin isoa hauista että saisi koko organisaation oikeille raiteilleen. Eli ei mennä siihen syvimpään ongelmaan, vaan annetaan hyvien veljien hoitaa asiaa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä olen täysin samaa mieltä. Suurimmat ongelmat ovat hallituksessa joka viime kädessä tekee kaikki päätökset.
Hallitushan on jo uusiutunut. Nyt vain odotellaan, että mitä tapahtuu ja tuleeko uusi hallituksen pj. esiin vai pistääkö hänkin Rajalan änkyttämään lehdistölle. Toiveissa mulla ainakin on että sinne palkattaisiin UTJ kokonaan ulkopuolelta. Rajala hoitakoon edelleen talouspuolen kun hän on ollut siinä varsin hyvä. Veikkaan että tässä menee taas pari vuotta, ennen kuin aletaan keikkumaan budjetin edellyttämillä sijoilla.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joulutauko alkoi ja Heikkilän komennossa menty nyt tasan kymmenen ottelua. Saldona neljä voittoa ja kuusi tappiota, joista tosin vain kaksi varsinaisella peliajalla. Pistekeskiarvoksi muodostuu täten 1,6 / ottelu, mikä ei taida aivan kympinsakkiin riittää. Maaliero tasan 26-26.

Neljän pelin tappioputki ja karmea HPK-peli ei kieltämättä tuo kovin mukavaa oloa, mutta tänään Lukko kyllä pelasi hyvän pelin ollen varsinaisella peliajalla parempi ja lopussakin huomattavasti aktiivisempi. Jos HPK:ta (ensimmäinen peli) ja JYP.iä vastaan Lukko oli tappioista huolimatta jatkoajalla parempi, niin tänään pelaaminen lopetettiin tyystin kun kolmannen erän jälkeen summeri pärähti.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joulutauko alkoi ja Heikkilän komennossa menty nyt tasan kymmenen ottelua. Saldona neljä voittoa ja kuusi tappiota, joista tosin vain kaksi varsinaisella peliajalla. Pistekeskiarvoksi muodostuu täten 1,6 / ottelu, mikä ei taida aivan kympinsakkiin riittää. Maaliero tasan

Huolestuttavinta on suuntaus. Ensin 6 otteluun peräti 14 pistettä ja sen jälkeen viimeiseen 4 peliin vain 2 sarjapistettä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Heikkilä on ajautunut ...
Olen kyllä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että jouluun asti pitäisi pelata, esim tänään voisi olla kierros, mutta minun puolestani sarja voisi jatkua vaikka 29.12. tai miksei vasta 2.1. Ei tulisi mieleenkään mennä tapanina katsomaan jääkiekkoa, mutta kai sille tilausta on ja toisaalta ennen joulua ihmisillä on varmaan sitten parempaa tekemistä kuin käydä peleissä.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olen kyllä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että jouluun asti pitäisi pelata, esim tänään voisi olla kierros, mutta minun puolestani sarja voisi jatkua vaikka 29.12. tai miksei vasta 2.1
Tuon voisi kokonaisuudessaan lisätä siihen että sarjaohjelmasta saataisiin järkevä. Alkukaudella taisi olla tilanne jossa CHL-joukkueilla oli 15 peliä ja osalla ei-CHL:n-osallistuvilla oli 10 peliä ja pitkiä taukoja.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
12 ottelua on menty Heikkilän johdossa ja ainoastaan kaksi kertaa jääty pisteittä. Puolet otteluista voitettu (yksi jatkoajalla).
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olkoon Heikkilä minun puolestani niin menneen ajan valmentaja kuin tykkää, mutta ainakin parempi valmentaja hän on kuin edeltäjänsä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heikkilän aikakaudella Lukko on pelannut virheettömämmin kuin alkukaudella. Peli on sinällään enimmäkseen aikamoista tuubaa, mutta ainakin maalin edustaa puolustetaan paremmin eikä vastahyökkäyksiä anneta jatkuvasti.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
13 peliä, 23 pistettä. 1,77 pinnaa per peli.

Tämä sen perusteella laskettuna mitä Ruudun selostaja pelin aikana höpisi. Selostajan piikkiin jos tuossa virhe on.

Voi jos tuolla pistekeskiarvolla oltaisiinkin koko kausi pelattu, mutta ihan siihen ei itse erinomaisuus pystynyt.
 
Joo Heikkilän keskiarvolla koko kausi niin taisteltaisiin kotiedusta. Hyvin on kake näyttänyt hauista. Itse haluaisin hänen jatkavan Lukossa varsinkin jos Pekka "ihmisjäte" Virta on vaihtoehtona.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitkäs ne Heikkilän tilastot nyt ovat Lukko-koutsina? Ottelumäärä ja pistekeskiarvo?

13 ottelua, 23 pistettä eli 1,77 p. / ottelu (vrt. neljäntenä olevalla HPK:lla kauden saldo 1,69/peli).
Heikkilän otteluiden maalisuhde 36-31 eli plussan puolella.

Vrt. Juha Vuoren saldo 13 ekasta ottelusta 9 pistettä ja maalisuhde 28-40.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
13 ottelua, 23 pistettä eli 1,77 p. / ottelu (vrt. neljäntenä olevalla HPK:lla kauden saldo 1,69/peli).

Heikkilän otteluiden maalisuhde 36-31 eli plussan puolella.
Joo, kyllä tällä otannalla jo uskaltaa sanoa että Kaken myötä kelkka kääntyi Vuoren surkean alkukauden jälkeen. Jos vaikka 1,5 pinnan keskiarvolla mentäisiin tästä maaliskuun alkupuolelle niin eiköhän tuo vähintään 10. sijaan riittäisi.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, kyllä tällä otannalla jo uskaltaa sanoa että Kaken myötä kelkka kääntyi Vuoren surkean alkukauden jälkeen. Jos vaikka 1,5 pinnan keskiarvolla mentäisiin tästä maaliskuun alkupuolelle niin eiköhän tuo vähintään 10. sijaan riittäisi.

Ei kyllä riitä 1.5 pinnaa per peli sääleihin. Tällöin päädyttäisiin 77 pisteeseen jolla ei ole koskaan oltu sääleissä.

Hienosti on Heikkilä kyllä vetänyt. Paljon paremmin kuin kukaan olisi uskonut.

Vuori sen sijaan on koko Lukon seurahistorian ylivoimaisesti säälittävin valmentaja. On mennyt ammatinvalinta totaalisesti vihkoon. Tätä syksyä ei Raumalla unohdeta koskaan.
 

Praha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kyllä riitä 1.5 pinnaa per peli sääleihin. Tällöin päädyttäisiin 77 pisteeseen jolla ei ole koskaan oltu sääleissä.

Hienosti on Heikkilä kyllä vetänyt. Paljon paremmin kuin kukaan olisi uskonut.

Vuori sen sijaan on koko Lukon seurahistorian ylivoimaisesti säälittävin valmentaja. On mennyt ammatinvalinta totaalisesti vihkoon. Tätä syksyä ei Raumalla unohdeta koskaan.

Kaudella 2014-2015 77 pistettä olisi riittänyt sääleihin.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaudella 2014-2015 77 pistettä olisi riittänyt sääleihin.
Ei muuten olisi. Sen sijaan kaudella 2011-2012 sääleihin riitti 77 pistettä 60 ottelussa ja kaudella 2007-2008 sinne riitti 67 pistettä 56 ottelussa. Tuolla kaudella Lukko oli muuten yhdeksäs 68 pisteellä. Mutta joo, kaiketi joku 83-86 pinnaa pitää raapia, jos kautta meinaa jatkaa runkosarjan jälkeen. Saattaa vähempikin riittää, jos homma jatkuu näin tasaisena.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Sihvonen käy blogissaan läpi Lukon peliesityksiä. Muuten Sihvonen on oikeassa, mutta anteeksipyyntö pitäisi tulla toimiston puolelta.

Linkki vie Paf:n sivuille Petteri Sihvosen blogiin

https://blog.paf.com/petterisihvonen/
 
Mitkäs ne Heikkilän tilastot nyt ovat Lukko-koutsina? Ottelumäärä ja pistekeskiarvo?

Tämänhetkistä tilannetta tulin vain utelemaan? Ollaanko jo samoissa keskiarvoissa kuin Vuoren kanssa?

Eilisessä pelissä ideat loppuivat tyystin keskialueen jälkeen, kun alivoimaisilla hyökkäyksillä mennään. Laukaisukarttakin kertoo surullista kieltään.

Joidenkin mielestä kuitenkin kaikki onkin Ville Vahalahden syytä. Heh.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämänhetkistä tilannetta tulin vain utelemaan? Ollaanko jo samoissa keskiarvoissa kuin Vuoren kanssa?
Heikkilän pistekeskiarvo on 1,47 p/o, joten vielä on matkaa Vuoren saldoon joka oli 0,77 p/o. Heikkilän Lukon pitäisi jäädä pisteittä seuraavat 15 ottelua, jotta päästäisiin Vuoren aikaiseen keskiarvoon.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@carr No mun mielestäni molempien pitäisi pyytää anteeksi. Heikkilän tota mitä Sihvonen esittää ja toimiston kaikkea mitä tänä vuonna on tapahtunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös