Kalsari-gallup.

  • 9 862
  • 83

Minkälaisiin kalsareihin pukeudut? (Lyhyet vai pitkät)

  • Aina lyhyet kalsarit

    Ääniä: 214 47,6%
  • Kalsarit vuodenajan mukaan

    Ääniä: 236 52,4%

  • Äänestäjiä
    450

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Talven selkä alkaa jo vihdoin taittua ja kevättä kohti mennään, mutta tänäkin talvena on koettu huimia lämpötilaeroja lyhyenkin ajan sisällä. Sää sanelee pukeutumisen mutta ei kuulemma ihan kaikilla...

Olen kuullut joidenkin sanovan, etteivät koskaan käytä pitkiä kalsareita. Huh.. miten voi tarjeta paukkupakkasilla jos alla on pelkät lyhyet alkkarit? Itselläni pitkien "pierurysien" käyttökausi noudattelee suurinpiirtein samaa periodia kuin auton talvirenkaiden käyttö. Eli siinä lokakuun puolivälistä huhtikuun puoliväliin. Ja kun elohopea laskee sinne parinkymmenen miinusasteen alapuolelle, kiskotaan ylle jo vähintään yhdet välihousutkin ja jalkaan mummon kutomat villasukat.

Tarinan mukaan erään jääkiekkojoukkueen pukukoppiin ei pelaajalla ollut asiaa, jos havaittiin että hän käyttää pitkiä kerrastoja. Ilmeisesti tällaisia "vilukissoja" ei kovamaineisessa lätkäjengissä suvaita...?

Miten sinulla on asian laita? Pärjäätkö urhoollisesti säällä kuin säällä päälimmäisten housujen lisäksi boksereissa tai peräti pelkät tangat alla, vai puetko lämpöiset pitkät Black Horset alle kun kylmä vuodenaika koittaa?
 
Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Eino_Mies


Tarinan mukaan erään jääkiekkojoukkueen pukukoppiin ei pelaajalla ollut asiaa, jos havaittiin että hän käyttää pitkiä kerrastoja. Ilmeisesti tällaisia "vilukissoja" ei kovamaineisessa lätkäjengissä suvaita...?

Jep.
boxerit ympäri vuoden. Kesällä munat hikoo, talvella jäähtyvät.
Penailua, mut minkäs voit ku on tottunu siihen, että tangat ja mammarit ei tuu jalkaan.

Nimimerkillä Munat jäätyy mut ei se mitään kun on tuo saunakin ;)
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Loistava gallup!

Vihdoinkin päästään ihmisyyden ytimeen, nimittäin miehen kalsareihin.
Noihin virttyneisiin, rakkaisiin ommelkyhäelmiin. Tai sitten päästään kivan värikkäisiin, vaimon päättämiin trendiboksereihin. Tai sitten (pahimmassa tapauksessa päästään pillunkipeän sinkun epätoivoisiin tangoihin!)...

Minä puen aina vuodenajan mukaan riippumatta siitä, mikä on muodissa tai mitä muut ajattelee.
Omatpahan ovat kellini.

Boksereita en itseasiassa voi sietää, veijari menee milloin minnekin lahkeeseen ikäänkuin pilkatakseen.

Pitkissä on itseasiassa vähän samanlaista taipumusta, mutta niitä kun on välillä pakko pitää, jos meinaa pojalle vielä sisaruksia tehdä!

Tangat tuntuvat hyvältä, mutta näyttävät kamalalta. En siis puhu mistään helvetin stringitangoista (onkohan sellaisia?), joissa naru menee persvakoon aiheuttaen kiusallista kiemurtelua julkisilla paikoilla puhumattakaan kutinasta.

Tällä vartalolla täytynee pidättäytyä sopivissa pitkissä ja niin kutsutuissa "munamankeleissa", vaikkakin kummassakin munat hautuu.

Sitäpaitsi tärkeintä on koneen teho. Ei konepellin väri.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Ensimmäisen vaihtoehdon ruksasin. Mielestäni asia on niin, että pitkät kalsarit ovat vain LANDEILLE.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Janos
Ensimmäisen vaihtoehdon ruksasin. Mielestäni asia on niin, että pitkät kalsarit ovat vain LANDEILLE.

Haluaisinpa nähdä sen sällin joka polkee talvella 20 asteen pakkasessa pyörällä huosujen alla vain lyhyet kalsarit. Olen minäkin joskus niin tehnyt mutta tuolloin on päällä ollut kunnon talvivarusteet, sellaiset joissa tarkenee melkein pakkasella kuin pakkasella lyhyissä alusasusteissa.

Itse vastasin vaihtoehdon b, eli yksiselitteisesti kelien mukaan. Eipä meinaan huvita lähteä poljeskelemaan pyörällä kevyesti pukeutuneena. Mikäli autoilisin, ehkäpä tilanne olisikin toinen.

Nyt keli on päivisin sellainen ettei tuolla pitkiä kalsareita enää pyöräillessäkään tarvitse - melkein on jo shortsikelit!

vlad#16.
 

Voittaja

Jäsen
Yli kymmeneen vuoteen en ole mamiksia omistanut, ja hyvin olen pärjännyt. Jos on liian kylmä olla ulkona pelkillä farkuilla yms. niin silloinhan voi olla sisällä. Ja toppahousujen alla tulee käytettyä verkkareita, pilkillä yms.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Pitkiä kalsareita en ole vuosiin omistanut. Boksereilla painetaan kesät talvet.

Vladille sen verran, että kyllä ainakin minä tuon (kylläkin lyhyen) kilometrin matkan kouluun painoin/painan tänäkin talvena pakkasesta riippumatta ihan vaan bokserit pitkien housujen alla.
Niin ja fillarilla siis.

-ipa rules
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Oikeastaan ei ihan sopivaa vaihtoehtoa löytynyt. Vuodenaika ei määrää vaan keli. Siinä vaiheessa kun elohopea on lähellä -20 astetta, menevät pitkät kalsarit jalkaan jos ulos tarvitsee lähteä. Pienemmällä pakkasella ainoastaan jos tuuli on voimakasta. Tänä talvena on tainnut tulla noin 5-10 päivänä pidettyä pitkiä kalsareita.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Eiköhän tuo valinta riipu pitkälti juuri siitä mitä vlad tuossa toi aiemmin esille. Ei tarvi kahdesti päätään vaivata parinkympin huurteessa jos edessä on kävelyä tai pyöräilyä. Toista se on hypätä Defalla varustetun kärryn kyytiin ja ajaa auto suoraan työpaikan ovelle.

Yhden kerran sen valintavirheen tekee joka talvi kaikesta huolimatta. Itse nautiskelin talven pahimman pakkaspäivän hyytävässä tuulessa jaloitellen eestaas Helsinkiä ilman romantiikantappajia, kunnes iltapäivästä tuli tunnit täyteen ja hain halpiskalsarit Anttilasta, enkä hetkeäkään katunut ostopäätöstäni.

Ainoa mikä tuona päivänä lämmitti, oli nähdä ihmisiä ilman minkäänlaista päähineeksi luokiteltavaa -25C pohjoistuulessa. Joku sanoo sitä karaistuneesuudeksi, toinen tyhmyydeksi. Itse kallistun totaalityhmyyden puolelle.

Janos, mitä te stadilaiset enää ihmettelette miksi suurin osa Helsingissä asuvista on muuttanut sinne muualta? Meillä landella on sentään vielä ruuti kuivaa ja väkeä sikiää :-)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
En ruksaa mitään. Olen Suomen osaston Mustanaamion veljen serkun laboratorion noutajan Ensimmäisen Ritariristin haltijana kelvoton kertomaan enempää.


Terveisin Agentti 00X... lupa tappaa ja kirjoiteilla sairaita juttuja...
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitkät kalsarit alkavat tällä rasvaprosentilla ahistaa, varsinkin kun vietän pääosan ajastani sisätiloissa. Olen ratkaissut ongelman seuraavasti: kun on niin kylmä, että genitaaliosasto uhkaa jäätyä jo lyhyelläkin ulkoilureissulla (eli yli -20 astetta), laitan normaalin asusteeni (eli farkkujen) päälle verryttelyhousut siirtymätaipaleiden ajaksi. Ei aiheuta kylmyys kilinää haaroissa, ja toisaalta sisätyöläisen on helppo keventää vaatetustaan työpisteellä, päällimmäiset housut pois eikä ahista yhtään.

Pitkiä kalsareita kuitenkin käytän, mutta lähinnä oloasuna leppoisina koti-iltoina. Vapaa, mutta silti lämpöinen fiilis.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Oloasuista

Mielestäni kaikkein luontevin oloasu on olla munasillaan.

Kyllä se (vaimo) on jo tottunut.

Kauppaan lähdettäessä on toki tärkeää pukeutua.

Ja kukin tekee sen tyylinsä mukaan...

Jotenkin tuntuu, että tässä ketjussa pojattomat puhuu boksereiden puolesta. Hei, ei ne mimmit katso mitä teillä on jalassa vaan mitä siellä roikkuu.
Tai siis toivon teidän puolesta, ettei roiku.

Siivu-Leevi tossa puhui asiaa, ja sen allekirjoitan täysin. Helsingissä on enää 250 000 alkuperäistä natiivia.
Tälle asialle täytyy tehdä jotain. Heti nyt!
Kunnioittakaa pohjoistuulta, sillä se pureutuu miehisyyteenne kovemmin kuin ymmärrättekään!

Siis, hopi hopi, joka kundi Anttilaan ostamaan pitkät Black Horset!
Samalla tuette läänimme kunniakasta pääkaupunkia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti ipa rules

Vladille sen verran, että kyllä ainakin minä tuon (kylläkin lyhyen) kilometrin matkan kouluun painoin/painan tänäkin talvena pakkasesta riippumatta ihan vaan bokserit pitkien housujen alla.
Niin ja fillarilla siis.

-ipa rules

Eihän tuo nyt ole matka eikä mikään, eihän noin lyhyellä matkalla ehdi tulla edes kylmä. Noin lyhyen matkanhan melkein pyöräilee vaikka ...
Enpä kyllä enää nykyään viitsisi noinkaan lyhyttä matkaa poljeskella lyhyissä alushousuissa, boksereissa nyt ehkä menisi joten kuten kun tietää, että heti pääsisi sisälle lämpimään.

Tähän pätee sanonta, kukin tavallaan. Eipä se ole keneltäkään pois vaikka pyöräillessä käytänkin pitkiä alushousuja. Kun uteliaita kuitenkin olette niin mainitaan nyt se matka(kin), päivittäin tulee poljeskeltua reilusti yli 10 km pelkästään työmatka-ajoa.

vlad#16.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli vastattua kalsarit vuodenaikojen mukaan. Kun sattumoisin asuu täällä Itä-Suomessa ja on raksalla hommissa niin pitkien kalsarien käyttöaika on suurin piirtein sama kuin Suomen puolustusvoimissa eli syyskuun lopusta toukokuun alkuun. Ikäni ja vakiintunut parisuhteeni on saanut aikaan taas sen, että näin talvella uskaltaa lähteä baanalle mamikset jalassa jos siltä tuntuu.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Voi sanoa, että aina lyhyet. Aika arktista täytyy olla, jos minä pitkiin sonnustaudun.

Pitkät kalsarit ovat epäesteettiset.

Ike

PS. Poikkeuksen sääntöön muodostaa ns. kalsarikänni. Se hankitaan aina pitkissä kalsareissa.
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
Viestin lähetti Janos
Ensimmäisen vaihtoehdon ruksasin. Mielestäni asia on niin, että pitkät kalsarit ovat vain LANDEILLE.


itse myönnänä täällää (landella) asuvani, mutta siltikään en pitkiin koske.. Niitä en käyttämättä jätä muoti syistä vaan lähinnä mukavuuden tunteen takia..
siltikin pystyn ajamaan talvet skootterilla pelkät farkut boksereiden lisäksi jalassa..

en ole hullu, olen tyhmä..
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti nro.44
itse myönnänä täällää (landella) asuvani, mutta siltikään en pitkiin koske.. Niitä en käyttämättä jätä muoti syistä vaan lähinnä mukavuuden tunteen takia..

Kuten myös. Pitkät vedän päälle vain äärimmäisissä tapauksissa, eli kun pakkasta on yli 20 ja ulkoilmassa on tarkoitus olla pidenpäänkin kuin mitä menee luennoille/kauppaan kävelemiseen.

Toisen aivan helvetin epämukavan vaatekappaleen, eli pipon, pakkasraja on minulla siinä -15 asteen hujakoilla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mamiksia en jalkaani laita, paitsi jos lähden jonnekin skimbaamaan missä on -25C.

Joskus on vähän kylmä, mutta pitkät kalsarit on todella nihkeet sisätiloissa. Siitä syystä mielummin vähän palelen ulkona, että sitten sisällä voi olla rauhassa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pernaveikko
Mamiksia en jalkaani laita, paitsi jos lähden jonnekin skimbaamaan missä on -25C.

Eikö tuossa säässä ole syytä aloittaa, jatkaa ja lopettaa 'after-ski'ssä? Ja Taxilla kämpille, suksista viis.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viimeksi olen pitkät kalsarit pukenut pikkupoikana. Siitä saakka on tullut käytetyksi vain boksereita. Pitkiä kalsareita en vapaaaehtoisesti päälleni laita. Mielummin vaikka sudennahkaiset villahousut!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti pernaveikko

Joskus on vähän kylmä, mutta pitkät kalsarit on todella nihkeet sisätiloissa. Siitä syystä mielummin vähän palelen ulkona, että sitten sisällä voi olla rauhassa.

Voihan hitto! ja minä kun sisällä vaihdan lyhyet kalsarit tilalle jottei tule se inhottavan nihkeä olo, pois lukien minimaalisen lyhyet kauppareissut joiden aikana ei ehdi tulemaan tämä kyseinen olo.

Kieltämättä parhaimmat parhaimmat alusasut ulkoillessa, jollei oteta huomioon huippukalliita urheilu/retkeilyvarusteita, ovat hivenen löysemmät oloasunhousut jotka eivät "liimaudu" kireästi ihoon kiinni. Sellaiset antavat jaloille tilan "hengittää".

Hmmm... kohta minut tietty tituleerataan Jatkoajan alusasuexpertiksi. Ah! mikä mairitteleva titteli se olisikaan.

vlad#16.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Äänestäisin kohtaa C, mutta sitä ei jostain syystä ole noteerattu.
Siis: aina samat kalsarit riippumatta mistään vuodenajoista.
Kyllähän te tiedätte; keltainen eteen, ruskea taakse!
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Janos
Ensimmäisen vaihtoehdon ruksasin. Mielestäni asia on niin, että pitkät kalsarit ovat vain LANDEILLE.


Jahas. Vai taas tätä.. Kaikki kehäkolmosen ulkopuolella olevako on landea vai ??

Kokeileppas hypätä prätkän selkään jossa ei ole katteita joskus syksyllä iltojen pimetessä. Jos siinä vaiheessa et ole valmis vetämään erotiikan alistajia jalkaan, tuskin sinulla on edes munia.

K
 
Viimeksi muokattu:

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Meillä maalla on perinteisesti käytetty mamiksia eli ornamentteja eli solukalsareita kesät talvet, koskapa miehillä ei ole ollut kuin yhdet kalsarit per lärvi. Ja kukapa sitä tukkimettälle talvella lyhyissä voi mennä. Ja kesällä heinänteossa suojaavat alaraajoja mukavasti hyttysen- ja paarmanpuremilta.

Jos aivan vakavasti puhutaan, niin mamiksilla on ainakin minun elämässäni paikka. Pilkillä ja satunnaisesti rinteessä käyvänä osaan arvostaa orniksien tuomaa kokonaisvaltaista lämmön tunnetta ala- ja ylävartalossa. Sitä paitsi arkielämässäkin pitkikset estävät kylmän hiipimistä jalkoja pitkin sukukalleuksiin... Huippuyhdistelmä on Ternit(Terinit?)-merkkiset hiihtäjille suunnitellut etuosastaan tuulisuojalla varustetut "bokserit" Rukan pitkien lämpöalushousujen päällä. Siellä vehkeet lepää kuin mamman kainalossa vähän kylmemmilläkin keleillä.

Tuota esteettistä näkökulmaa en ole koskaan ymmärtänyt. Ihan yhtä paljon tilastollisesti olen saanut tai ollut saamatta pitkät kalsarit jalassa. Vanhaa sananlaskua muokatakseni, "ei mamikset miestä pahenna, jos ei mies mamiksia" tai jotain sinne päin.

P.S. Sitäpaitsi -30 C alaspäin on vasta pakkasta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös