Kallista... elämä on!

  • 625 115
  • 2 482

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kausi alkaa ja ajattelin laittaa kanavapalvelut kuntoon nyt. Koska asunnossa on DNA kaapelitv niin sieltä katsomaan millainen paketti minun kannattaa ottaa. Sivuilta löytyikin hyvä palvelu: DNA SportMix -valitsin. Käynnnistin testin, enisn piti valita kiinnostava laji. Jääkiekko tietysti. Sitten valitsin että seuraan Liigaa. Ja tulokseksi sain että paras minulle sopiva palvelu on "DNA Sport Super". Hinta vaivainen 74,95 €/kk (12 kk sopimus)!

Ja mikäli nyt oikein ymmärsin tuolta liigapuolen keskustelusta DNA ei edes tarjoa mahdollisuuttta valita minkä pelin katson kullakin kierroksella. Pitäkööt kanavansa.

Aluksi tuohon sai mukaan liigan ja siinä näkyi kaikki pelit. Sitten tuli ilmeisesti sopimusriita ja nyt tuohon koko pakettiin ei ruutua tule enää mukaan. Eli tuolla paketilla ei näy liigaa lainkaan (edit, kaapelissa ei näy, katsottavissa silti dna tvn kautta). Neuvottelut käynnissä, luulisi että siellä jonkinnäköiseen sopimukseen pian päästään, sen verran tärkeää molemmille osapuolille on saada liiga dnan kaapeliasiakkaidenkin telkkariin.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sitten valitsin että seuraan Liigaa. Ja tulokseksi sain että paras minulle sopiva palvelu on "DNA Sport Super". Hinta vaivainen 74,95 €/kk (12 kk sopimus)!

En ole DNA:lta mitään tilaamassa, mutta eilen tein tuon testin, kun satuin sivuillaan sellaisen huomaamaan ja myös minun valitsemilla katsomismieltymyksillä se tarjosi tuota Sport Super-pakettia. Jäin naureskellen miettimään, että olisikohan tuossa testissä saanut millään valinnoilla jotain muuta, kuin sen kaikkein kalleimman paketin vastaukseksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli tuolla paketilla ei näy liigaa lainkaan.
Heh, DNA siis markkinoi Liigan katsomisista kiinnostuneille lähes kahdeksankymmenen euron kanavapakettia josta ei edes todennäköisesti näe koko Liigaa. Tämä avautumiseni olisi sopinut siis myös "laadukasta" asiakaspalvelua ketjuun.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heh, DNA siis markkinoi Liigan katsomisista kiinnostuneille lähes kahdeksankymmenen euron kanavapakettia josta ei edes todennäköisesti näe koko Liigaa. Tämä avautumiseni olisi sopinut siis myös "laadukasta" asiakaspalvelua ketjuun.

Anteeksi, kaapelissa näkyy tällä hetkellä kanavat pro 1 ja pro 2, eli 4 peliä tulee viikossa. Sitten antennin puolella ja dna tv:ssä näkyy kaikki pelit (eli myös tolla sportmixillä näkyy, dna tv:n kautta). Kaikella todennäköisyydellä kaapeliinkin ne kanavat pian tulevat.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä onko käsitelty asiaa, mutta hulevesimaksut.

Kiva maksaa kunnalle hulevesimaksua, kun vedet valuu omalle tontille eikä kunta ole edes järjestänyt mahdollisuutta ohjata noita minnekään muualle. Tämä sopisi myös vitutusketjuun.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Olen ollut kovasti tyytyväinen nykyiseen puhelimeeni (Sony Xperia Z5c), akku kestää hyvin raskaampaakin käyttöä, kamera täysin riittävä siihen mitä kännykältä tarvitsee, toimii tarpeeksi jouhevasti, mukavan kokoinen eikä tarvitse huolehtia jos vaikka sattuu satamaan.

Useamman kerran tippunut eri korkeuksista ilman sen kummempaa vahinkoa, nyt sitten sattui pöydältä tippumaan. Ulkoisesti näyttäisi, ettei isompaa vahinkoa nytkään tapahtunut, näyttöön tuli sellainen pieni halkeama, ei välttämättä huomaa edes joka kulmasta. Mutta lopputulos on, että kosketusnäyttö toimii ehkä 1/4 osassa näyttöä, huoltaahan tuo pitää. Ja hinta on... 280e. Olisi muutaman kympin halvemmalla saanut, jos olisi lähettänyt jonnekin kauemmas/vienyt sellaiseen aika nyrkkipajanoloiseen paikkaan, mutta kerta lupasivat tuolla muutamassa päivässä ja enemmän "merkkiliike", niin tuin sitten tuota. Onhan tuo ihan käsittämätön hinta, kun itse luuri on alle viisisataa. Ja kerta työpuhelin, ei kotivakuutuskaan korvaa. Jippii.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä onko käsitelty asiaa, mutta hulevesimaksut.

Kiva maksaa kunnalle hulevesimaksua, kun vedet valuu omalle tontille eikä kunta ole edes järjestänyt mahdollisuutta ohjata noita minnekään muualle. Tämä sopisi myös vitutusketjuun.

Onko hulevesimaksu sadevesiviemäristön ylläpitoon tarkoitettu maksu? Asumme kaavoitusalueen ulkopuolella, omat sakokaivot, eikä näin ollen jätevesimaksua, eikä myöskään hulevesimaksua.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ja kerta työpuhelin, ei kotivakuutuskaan korvaa. Jippii.

Mä oon ainakin kerran duunipuhelimen näytön vaihtanut kotivakuutuksen piikkiin. Toki omavastuu piti maksaa. Ei ehkä suoraan sallittua, mutta tuskin tuota kukaan alkaa kyselemään?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mä oon ainakin kerran duunipuhelimen näytön vaihtanut kotivakuutuksen piikkiin. Toki omavastuu piti maksaa. Ei ehkä suoraan sallittua, mutta tuskin tuota kukaan alkaa kyselemään?
Noh pitää kattoa josko sitä jaksaisi alkaa vakuutusyhtiön kanssa kikkailemaan, pitää tuo silti ensin itse maksaa joka tapauksessa. Toisaalta eipä sitä kotivakuutuksesta mitään iloa ole ollut toistaiseksi (mutta hyvähän tuo on toki olla varmuuden vuoksi).
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko hulevesimaksu sadevesiviemäristön ylläpitoon tarkoitettu maksu? Asumme kaavoitusalueen ulkopuolella, omat sakokaivot, eikä näin ollen jätevesimaksua, eikä myöskään hulevesimaksua.
Kai se lopulta on "uusi" kiinteistövero, kun nykyistä ei vissiin lain puiteissa voi oikein nostaa.
Hulevesimaksut ohjataan hulevesijärjestelmien kunnossapitoon ja rakentamiseen. Noin lukee paperissa. Juuri on tieremontti tehty eikä mitään hulevesijärjestelmään liittyvää ole rakennettu. Ei edes ojia. Edelleen, kiva maksaa.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Asut vissiin Lempäälässä asemakaava-alueella? Työkaveri oli saanut samanlaisen lapun ja harmitteli sitä uutta noin kolmenkympin menoerää viime viikolla. Sama juttu hänelläkin eli sulamisvedet ynnä muut valuu pääosin metsään päin eikä lähellekään kunnan lähintä viemärireikää.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mä oon ainakin kerran duunipuhelimen näytön vaihtanut kotivakuutuksen piikkiin. Toki omavastuu piti maksaa. Ei ehkä suoraan sallittua, mutta tuskin tuota kukaan alkaa kyselemään?

Sori, mut nyt pitää kysyä, jotta mitä ihmettä? Firman luuri ja jengi huoltaa omalla rahalla, eipä ole tullut vastaan aiemmin...
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Asut vissiin Lempäälässä asemakaava-alueella? Työkaveri oli saanut samanlaisen lapun ja harmitteli sitä uutta noin kolmenkympin menoerää viime viikolla. Sama juttu hänelläkin eli sulamisvedet ynnä muut valuu pääosin metsään päin eikä lähellekään kunnan lähintä viemärireikää.
Juuri näin. Eihän kolmekymppiä nyt iso raha ole, mutta miksi pitää maksaa turhasta? Tieltäkin valuu vedet omaan pihaan. Voinko veloittaa kuntaa millä summalla hulevesien hoidosta? Eikä täällä ole edes mitään kaivoja mihin hulevedet voisi haihtua. Tai järvi on.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Sori, mut nyt pitää kysyä, jotta mitä ihmettä? Firman luuri ja jengi huoltaa omalla rahalla, eipä ole tullut vastaan aiemmin...
Ainakin omalla kohdalla on tässä vähän oma lusikka mukana sopassa - en miellä itseäni yrittäjäksi, mutta omistan kyllä siivun ohjelmistonyrkkipajasta jossa työskentelen. Ja viime aikoina yleinen nihkeä taloustilanne on vaikuttanut ehdottomasti meihinkin, kerta oma moka niin solidaarisuudesta kollegoita kohtaan laitetaan sitten omaan piikkiin. Jos olisin jossain kasvottomassa isossa korporaatiossa töissä niin toki firman piikkiin (mutta mieluummin en ole).
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Ainakin omalla kohdalla on tässä vähän oma lusikka mukana sopassa - en miellä itseäni yrittäjäksi, mutta omistan kyllä siivun ohjelmistonyrkkipajasta jossa työskentelen. Ja viime aikoina yleinen nihkeä taloustilanne on vaikuttanut ehdottomasti meihinkin, kerta oma moka niin solidaarisuudesta kollegoita kohtaan laitetaan sitten omaan piikkiin. Jos olisin jossain kasvottomassa isossa korporaatiossa töissä niin toki firman piikkiin (mutta mieluummin en ole).
Ko. tilanteessa tavallaan ymmärrän, tosin omat kokemukset vastaavanhenkisestä yrittämisestä* ja katsastan jonkin verran omien ja firman rahojen sekoittamista tilanteessa jossa on useampi osakas. Bisneksen sujuessa harvoin näkemyseroja tulee, mutta aina näin ei mene...

*termi kuvaa mielestäni hyvin mikši Suomesta tulee vähän menestyksekkäitä firmoja
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Sori, mut nyt pitää kysyä, jotta mitä ihmettä? Firman luuri ja jengi huoltaa omalla rahalla, eipä ole tullut vastaan aiemmin...

Joo, onhan tämä erikoista sinänsä. Mä olin pari kuukautta aikaisemmin aloittanut firmassa ja vappuna pudotin puhelimen kotipihassa. Oli varmasti osuutta asiaan enkä sitten viitsinyt mennä heti esimieheltä pummaamaan uutta luuria. Nyt tilanne olisi varmaan jo toinen. Tosin nyt uutta luuria alkuvuodesta ottaessa kyselin vähän, miten toi meidän kahden vuoden sääntö uusien puhelimien välillä käytännössä menee, jos luurin rikkoo. "Täällä on näitä varaluureja" oli vastaus. Eli mieluummin saattaisin maksaa nykyluurin fiksauksen kotivakuutuksen avulla kuin vetäisin vaikka puolitoista vuotta iPhone 5c:llä, joita tuolla alkuvuodesta tarjolla varalle oli. Eikä noita meillä ainakaan nyt mitenkään tosta noin vaan jaella, kun kaikki kuitenkin käyttävät kalliimmasta päästä olevia malleja ja puhelimensa saa pienin rajoin valita täysin vapaasti. Lisätään tähän vielä se, että ainakin toistaiseksi vanhan luurin yleensä on saanut pitää itse uuden tultua. Nytkin iPhone5s:ään vaihdatin uuden akun ja pikkukundille käyttöön.
 

Nick Neim

Jäsen
Köyhälle kaikki on kallista ja mulle kaikki on halpaa, mutta passikuvien kate on kyllä kohdillaan. 30 euroa neljästä(?) kuvasta tuntuu aika suurelta summalta, joskin harvakseltaanhan tuo maksettavaksi tulee. Duunarit painavat yli kolme tuntia töitä, jotta saavat itsestään muutaman hassun kuvan. Hinta on yli puolet siitä mitä itse passi maksaa, aikamoista.
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Köyhälle kaikki on kallista ja mulle kaikki on halpaa, mutta passikuvien kate on kyllä kohdillaan. 30 euroa neljästä(?) kuvasta tuntuu aika suurelta summalta, joskin harvakseltaanhan tuo maksettavaksi tulee. Duunarit painavat yli kolme tuntia töitä, jotta saavat itsestään muutaman hassun kuvan. Hinta on yli puolet siitä mitä itse passi maksaa, aikamoista.

Kallista se kyllä on normaalisti. Tänä vuonna kävin Verkkokaupassa hakemassa passikuvat. Hinta oli ruhtinaalliset 1€ ja sillä sai 6 kappaletta EU-asetusten mukaista kuvaa. Vinkkinä tämä jos sattuu olemaan mahdollista käydä myymälässä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Köyhälle kaikki on kallista ja mulle kaikki on halpaa, mutta passikuvien kate on kyllä kohdillaan. 30 euroa neljästä(?) kuvasta tuntuu aika suurelta summalta, joskin harvakseltaanhan tuo maksettavaksi tulee. Duunarit painavat yli kolme tuntia töitä, jotta saavat itsestään muutaman hassun kuvan. Hinta on yli puolet siitä mitä itse passi maksaa, aikamoista.
Joku pystyy myymään samaa palvelua kympilläkin ja vielä siirtää ne kuvat poliisin lupahallinnolle sähköisesti. Tyypillinen hinta vaikuttaisi kuitenkin olevan vähintään parikymppiä. Joissain siirto poliisin lupahallinnon järjestelmään sisältyy hintaan, tai sitten paperikuvat eivät sisälly hintaan. Ensi kerralla otan kyllä itse. Ihan vain vittuillakseni ja koska mä voin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hetken mielijohteesta tuli katseltua kotikeittiöön sopivaa hot dog -höyrystintä tai -rolleria. Eiväthän sellaiset pahanhintaisia ole - muutaman kympin. Toimituskulut vastaavasti näyttävät olevan melkoisia...

Ensin tarkastin luonnollisesti jenkkitarjonnan. Sieltähän löytyikin monia mielenkiintoisia vekottimia (yllätys?). En niin tosissani kuitenkaan niiden kanssa ollut. Mä tilaan erittäin harvoin mistään muualta kuin manner-Euroopasta. Erilaiset sähkösysteemit ja tullaukset vievät suurimman mielenkiinnon jenkkitavaroista. Hyviä vinkkejä sieltä kuitenkin sai metsästykseen. Yhdestä vehkeestä ehdin ottaa hinnankin toimituskuluineen...

"Price: $49.99 + $106.87 Shipping & Import Fees Deposit to Finland"

Kyseisen mallin kun löytäisi Saksasta, niin todennäköisesti se pörräisi ensi talvena mun keittiössäni. Ei kun menestyksekkäästi metsästämään...

"Preis: EUR 42,99 Alle Preisangaben inkl. MwSt. - Kein Verkäufer liefert diesen Artikel aktuell nach Finnland."

Kyseisen laitteen Euroopan edustaja näytti tulevan Briteistä. Vaikka sielläkin on erilainen sähkösysteemi, niin ainakin he toimittavat malleja myös Saksan markkinoille, joten luulisi "normimallejakin" löytyvän. Löytyyhän niitä ja ihan järkevään hintaankin. Tosin tiesin jo etukäteen, että Royal Mail on järjettömän kallis. UK sisäinen postihinta antoi toiveita jostain inhimmillisestä postituskulusta...

"Price: £27.99 + £7.99 UK delivery "

*NIX* 45 puntaa postituskuluja 28 punnan tuotteen toimittamisesta Suomeen. Hyllyyn jäi, mietin vielä uusia vaihtoehtoja. Lontoossa asuisi parikin tuttua, mutta tuskin hekään viitsivät ruveta jossain lentokoneessa raahaamaan tuollaista häkkyrää Härmän perukoille.
 
Hetken mielijohteesta tuli katseltua kotikeittiöön sopivaa hot dog -höyrystintä tai -rolleria. Eiväthän sellaiset pahanhintaisia ole - muutaman kympin. Toimituskulut vastaavasti näyttävät olevan melkoisia...

Kannattaa kysellä ja soitella ravintola-alan laitteistoa välittäviin firmoihin, voi löytyä käytettynä edullisestikin tai ainakin vinkkiä missä niitä voisi olla. Esim. Resta-Mesta Helsingissä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kannattaa kysellä ja soitella ravintola-alan laitteistoa välittäviin firmoihin, voi löytyä käytettynä edullisestikin tai ainakin vinkkiä missä niitä voisi olla. Esim. Resta-Mesta Helsingissä.
Ihan vain hetken mielijohteesta katselin ja oikeasti ihan kotikäyttöön sopivaa - osittaista sisustuselementtiäkin.
 

Liitteet

  • Hot Dog Roller.jpeg
    Hot Dog Roller.jpeg
    168,2 KB · kertaa luettu: 729
  • Hot Dog Steamer.jpg
    Hot Dog Steamer.jpg
    90,4 KB · kertaa luettu: 572

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihan vain hetken mielijohteesta katselin ja oikeasti ihan kotikäyttöön sopivaa - osittaista sisustuselementtiäkin.
Jos haluat helpolla hyvää, niin suosittelen bambu höyrystintä. Lisäksi on monikäyttöinen vekotin muutenkin, eikä maksa paljon paskaakaan. Toki sisustuselementtiä siitä ei oikein saa aikaiseksi, mutta toimii kuin junan vessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös