Roposella pyöreät nolla henkilökohtaista arvokisamitalia.
Minä itse asiassa tänään tein tämän videon, mikä osoittaa miksi Roponen on Suomen kaikkien aikojen kovin hiihtäjä.
Kun selvitetään kovinta hiihtäjää, yksi väärinymmärrys täytyy ensimmäisenä ottaa huomioon.
Hiihdossa ei ole olemassa mitään kahta hiihtotyyliä.
On yksi hiihtotyyli eli perinteinen ja sitten on ne matkat, joissa tyyli on vapaa. Vapaalla voit hiihtää miten haluat myös perinteistä, mutta perinteisellä et voi ottaa mm. luisteluliikkeitä.
Ei juoksussakaan ole mitään kuka juoksee takaperin kovinta vauhtia. Juoksussa on pelkkä vapaa.
Näin se on hiihdossakin. Ainoastaan vapaalla hiihdetyt matkat merkitsevät, kun halutaan selvittää kuka on kovin hiihtäjä.
Roponen voittaa kaikki suomalaiset nykyiset ja entiset hiihtäjät vapaalla. Vapaalla otettuja henk. koht. mitaleja ei taida olla kenelläkään muillakaan kuin Marjo Matikaisella ja Pirjo Murasen sprintit.
Tein itse tutkimuksen FIS:n tietokannasta. Vertailin kaikkia mahdollisia vapaan kisoja.
Tulos
Roponen vs.Kuitunen 30-21
Roponen vs. Muranen 37-15
Roponen vs. Saarinen 57-21
Roponen vs. Mäkäräinen 2-1
Roponen vs. Niskanen 18-12
Roponen vs. Pärmäkoski 16-16
Roponen vs. Marjo Matikainen
Salpausselän 10km vapaan paras aika Roponen 25.26 Matikainen 27.36
Pärmäkoski on lähimpänä. Hänellä on teoreettinen mahdollisuus ohittaa Roponen. Niskasellakin tämä mahdollisuus on. Saariset ja Kuituset ovat kaukana takana.