Käytätkö lompakkoa?

  • 14 026
  • 136

Käytätkö lompakkoa?

  • Kyllä

    Ääniä: 178 85,2%
  • Ei

    Ääniä: 31 14,8%

  • Äänestäjiä
    209

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Pankkikorttia en käytä juuri koskaan, joten pääasiassa käteisen kanssa tulee pelattua ja ne ei kulje ikinä lompakossa vaan hiukan isommassa bägissä joka roikkuu yleensä paidan alla. Yhtään ainutta korttia en pankkikortin lisäksi edes omista, ainoa henkkarikin on passi ja se pysyy aina himassa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kehitys on kehittynyt, nykyään käytän jotakuinkin tällaista:
Kolmas tilannekatsaus tähän aiheeseen ja piti vaihtaa vastausta. En käytä lompakkoa. Maksan kaiken kännykällä. Kukkaro toki on jossain, yleensä autossa, ja siellä on ajokortti ja pankkikortti erikoistapauksia varten, mutta en siis kanniskele mukana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis jossain kaupan kassallahan muut näkee sen. Älypuhelinjätkä. Luin tästä Mikrobitistä. Wowwissa levelillä seitsemän bad command or file name. Varmaan rilleissäkin on lasinpyyhkijät ja pipossa pyörii patterilla propelli. Eikun niillä on joku usb-juttu. Varavirtalähde.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinäkin kun matkakortin kauden saa puhelimeen niin jengi ihmetteli. Mitä jos lähtee vaikka kaljalle ja on viis päivää radalla ja tokana päivänä jo loppuu akku tms.
 

DaHolla

Jäsen
Korttilompakko löytyy, siitäkin olen yrittänyt karsia turhat kortit minimiin. En itse pidä lompakkokotelosta puhelimelle vaan edelleen pidän mielellään puhelimen suojattuna ohuella suojakotelolla ja sitten vielä erikseen lompakko. Vähän nörtteilyä pitää tietysti olla kun lompakon saa bluetoothilla yhdistettyä puhelimeen ja hälyttää jos katoaa yms.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Käytän sikäli lompakkoa, että sujautan sieltä aina kassalla kortin esiin. Tarpeen tullen lompsasta löytyy myös henkkarit ja Jungle Juice Barin juomapassi, joka lähestyykin muuten vihdoin ja viimein täyttä kymmentä leimaa. Käteistä käytän käytännössä ainoastaan, kun on aivan pakko, kuten keikoilla tai tietyissä jäähalleissa. S-etukortin meinasin hommata tässä vielä loppuvuodesta, nyt kun löytyy jo hieman omaakin käteistä. Sekin löytyy sitten tulevaisuudessa lompakon taskusta.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Käteinen on rahaa. Pankkitilillä on vain koodeja. En tykkää koodeista. Vihaan tekniikkalogiaa. Nostan suuren osan palkastani käteiseksi ja lopuilla sitten makselen mitä tarvitsee, laskut sun muut. Käteistä on aina mukana, vaikka kuinka sanotaan sen olevan turvatonta.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Korttilompakko löytyy, siitäkin olen yrittänyt karsia turhat kortit minimiin. En itse pidä lompakkokotelosta puhelimelle vaan edelleen pidän mielellään puhelimen suojattuna ohuella suojakotelolla ja sitten vielä erikseen lompakko. Vähän nörtteilyä pitää tietysti olla kun lompakon saa bluetoothilla yhdistettyä puhelimeen ja hälyttää jos katoaa yms.

Siirryin myös tohon korttilompsaan joku aika sitten, kun käteisen käyttöni on vähentynyt radikaalisti. Varsinkin kun lähimaksun raja nousi 50€:on, olen aiemman nihkeän korttimaksuun suhtautumisen jälkeen luopunut käteisen käytöstä lähes kokonaan. Suosin aiemmin mahdollisimman pientä ns. normilompakkoa, mihin sulloin kaikki mahdolliset kortit, koska luulin niitä tarvitsevani. Korttilompsan myötä olen huomannut, että arjessa pärjää pienelläkin korttimäärällä. Ajokortti, pankkikortti, salikortti ja todella harvoin tarvitsemani bussikortti mahtuvat hyvin tohon ja tarpeen vaatiessa siihen mahtuu myös jonkin verran käteistä.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
En käytä, kun maksan lähes poikkeuksetta kortilla. Puhelimessa on sellaiset kuoret, että voi kortteja sinne laittaa.
 

Linc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Jostain syystä tykkään aina mahdollisuuksien rajoissa mennä käteisellä jota löytyy tietysti lompakosta. Pankkikorttikin on olemassa, mutta tuota tulee erittäin harvoin käytettyä. Saattaa kuulostaa hieman oudolta, mutta pysyn jotenkin paremmin kartalla omasta kulutuksesta kun joutuu ihan fyysisesti antamaan sitä rahaa ostoksista eikä vain vilauta korttia. Tämän lisäksi kun sitä rahaa antaa toiselle, tuntuu se pahemmalta ja turhat ostokset jäävät vähemmälle.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Kyllä käytän. Käteistä on jonkinverran yleensä mukana. Lisäksi lottokupongeille tarvitsen säilytyspaikan. Ja olen vaan tottunut kantamaan lompakkoa mukanani. Se on vain oltava, en oikein osaisi kännykän korttitaskuun vain säilöä korttejani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös