JYPin harjoituspelit kaudella 2013–2014

  • 88 609
  • 228

Ch4InS4w

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #49 Tuomas Pihlman
Perhonen on kuulemma menossa miehen USHL-draftissa varanneeseen Indiana Iceen. Ylimielisyyteen, laiskuuteen ja vastaavaan en ota kantaa, mutta ovathan nuo viimeisen parin kauden tilastot todella surullista luettavaa.
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Case Perhonen

Kaikki olennainen on jo tässä sanottukin. Mitään syytä minulla ei ole alkaa poikaa (ihan tietoinen sanavalinta) suolaamaan, mutta sanonpa vaan, että aika puskista tullut varaus oli viimeinen tikki, mitä laiskana pidetty jamppa tarvitsi. Todisti hänelle itselleen sen, että hän on ollut oikeassa ja treenannut täysin tarvittavan määrän toisin kuin muu lähipiiri viestitti. Ja mitä loukkaantumisiin tulee, niin varsin merkittävä osa olisi ollut vältettävissä ihan normaalilla harjoittelulla kupin kallistelun sijaan. Tuonne jenkkilän junnusarjoihin yrittää, saas nähdä miten käy. Tämän hetkisillä näytöillä veikkaan uran loppuvan kahden vuoden sisään.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutamia havaintoja neljä harkkapeliä nähneenä:
- pelitapa on muuttunut erittäin aktiivisen, liikkuvan viisikkopelin suuntaan, jossa pyritään pitämään pelaajien väliset etäisyydet lyhyinä
- kiekosta ei mielellään luovuta
- kolmannet erät olleet vaikeita (väsymys?)
- maalinteko vaatii tuhottomasti yrityksiä
- oma pää vuotaa helposti (mv:t pelanneet hyvin, ainoa tappio tuli Tarkin ei-loisteliaan esityksen myötä - tosin Kalteva oli pääsyyllinen tappioon)
- monesti tuli mieleen viime vuoden SaiPa peliä katsellessa.
- nuoret pakit pysyneet pääosin hyvin pelissä mukana, Kaltevalla sen sijaan ollut melkoista hakemista
- Ramzilla selvästi parempi jalka kuin viime vuonna - silti vaikeuksissa liikkeen kanssa. Ramzin tehtävä on tehdä maaleja, ellei niitä rupea paremmin tulemaan, voi syksyllä olla synkempää.
- epäilin iän näkyvän Luoman liikkeessä, mutta ainakin harkkapelien perusteella putki kulkee ja Diego ottanee selkeästi ykköspakin paikan (Luoma-Auvitu pari toimii hyvin)
- eroaako Löfman muuten Quirckista harjoituspelien perusteella kuin että jälkimmäinen oli useammin maalintekijänä ja rähmällään?
- Myttynen on mennyt eteenpäin; Jonnen tervehtyessä siirtäisin Löfmanin Myttysen tieltä laitaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myllärin tilanne kanssa outo, harjoitteleeko mies edes JYPin kanssa?

Akatemian mukana on pyörinyt mylläri, taisi ainakin yhden harjoitusottelun pelata maalilla ja sitten ollut kakkosena, voi olla enemmänkin pelannut mutta mulla ei jostain syystä mestiksen sivuilla tilastot sivu toimi alkuunkaan..
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Akatemian mukana on pyörinyt mylläri, taisi ainakin yhden harjoitusottelun pelata maalilla ja sitten ollut kakkosena, voi olla enemmänkin pelannut mutta mulla ei jostain syystä mestiksen sivuilla tilastot sivu toimi alkuunkaan..

Johtuu varmaan siitä ettei tilastoja ole tämän kauden peleistä. Sekä liiton että liigan tulospalvelujärjestelmät ovat menossa uusiksi mutta vielä tässä vaiheessa ei ole mitään tietoa, koska ne saadaan käyttökuntoon.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko joku kerinnyt jo selvittämään, että mistä saisi näkymään tuon Tsekin Digisport 1 - kanavan, joka näyttää lauantaina Chomutov-JYP -ottelun?

Linkki kanavan nettisivulle:
Program | DIGI Sport
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä kelpaa katsoa Nenosen pelinlukutaitoa tuossa 1-1 maalissa: näkee syötön hyvissä ajoin etukäteen ja lähtee polkemaan kohti maalia. Laukaus lähteekin sitten totutun nopeasti ja napakasti. Toivottavasti saa heti kauden alussa hyvän näytönpaikan ylemmissä ketjuissa! Tällä hetkellä pesee esim. Abidin oikeastaan jokaisella osa-alueella.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
SH Sparta Praha vei siis 5-4 rankkareissa. Ei siis ihan huonosti mene, mutta olisihan tuon saanut voittaakin. Off-seasonin pistepörssi kuuden pelin jälkeen:

Tuppurainen 5+4=9
Perrin 2+3=5
Hubacek 1+4=5
Wärn 2+1=3
Auvitu 2+1=3
Nenonen 1+2=3
Lahti 1+1=2
Abid 1+1=2
Louhivaara 1+1=2
Välivaara 1+1=2
Luoma 0+2=2
Auvinen 1+0=1
Sammalmaa 1+0=1
Salmio 1+0=1
Viitanen 1+0=1
Näkyvä 0+1=1
Roine 0+1=1
Hietanen 0+1=1
Salonen 0+1=1
Poukkula 0+1=1
Kalteva 0+1=1
Löfman 0+1=1

Allulla on kyllä ollut flow päällä. Tänään tuli siis 2+1. Toivottavasti meno jatkuu kun liiga alkaa - ei sillä etteikö näilläkin matseilla olisi merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuppurainen 5+4=9
Perrin 2+3=5
Hubacek 1+4=5
Wärn 2+1=3
Auvitu 2+1=3
Nenonen 1+2=3
Lahti 1+1=2
Abid 1+1=2
Louhivaara 1+1=2
Välivaara 1+1=2
Luoma 0+2=2
Auvinen 1+0=1
Sammalmaa 1+0=1
Salmio 1+0=1
Viitanen 1+0=1
Näkyvä 0+1=1
Roine 0+1=1
Hietanen 0+1=1
Salonen 0+1=1
Poukkula 0+1=1
Kalteva 0+1=1
Löfman 0+1=1

Tältä pohjalta lienee hyvä kysyä missä Myttynen? Aikaa toki annetaan vaikka rajattomasti, mutta missä minkään tasoinen anti joukkueelle? Sen enempää Löfmankaan ei kehuja ansaitse, mutta potentialpotential(Myttynen) kakkossentteri saaneekin aiheuttaa kysymyksiä. Vai saako?
 

Ch4InS4w

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #49 Tuomas Pihlman
No jos sä odotat Myttysen heittävän kakkossentterin tehot nelosketjun sentterin peliajalla [huh huh... siinähän sitä aikaa onkin rajattomasti] niin voit venata maailman tappiin asti. Toisin sanoen en tajua sun kitinääs niin kauan kun MM vetää jotain ihan toista roolia kuin se jonka perään sä valutat kyyneliäs.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No jos sä odotat Myttysen heittävän kakkossentterin tehot nelosketjun sentterin peliajalla [huh huh... siinähän sitä aikaa onkin rajattomasti] niin voit venata maailman tappiin asti. Toisin sanoen en tajua sun kitinääs niin kauan kuin MM vetää jotain ihan toista roolia kuin se jonka perään sä valutat kyyneliäs.

Edelleenkin odotan mieheltä tuloksia ja niistä olen vinkunut. Miksei Matias sitten saa vaikkapa Perrinin paikkaa Tuppuraisen ja Abidin viereltä? Tungetaanko tässä kohtaa kaikki syyllisyys valmentaja Virtasen suuntaan kun ei anna tarpeeksi Myttyselle? Kyllä, voidaan tunkea, mutta missä kohtaa Myttysen pitää lunastaa paikkansa? Onko ne tämänkin illan "sysipaskat" pelurit syynä ettei mitään irronnut?

Saat teilata minut vapaasti, mutta tuskin ihan väärää puuta huudan ruikuttaessani Myttysestä. Mikä lopulta tämän hetkisestä tulee muuttumaan kauden alkuun mennessä? Potentiaali-korttia pelaan itse edelleen, mutta ovatko nämä paskapelit sitten väärä mittari?
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
No jos sä odotat Myttysen heittävän kakkossentterin tehot nelosketjun sentterin peliajalla [huh huh... siinähän sitä aikaa onkin rajattomasti] niin voit venata maailman tappiin asti. Toisin sanoen en tajua sun kitinääs niin kauan kun MM vetää jotain ihan toista roolia kuin se jonka perään sä valutat kyyneliäs.


Eiköhän tässä odoteta enää sitä että tekisi edes 4-ketjun pisteet. Tosin Jonne ottaa sen roolin, ja myttynen tulee jäämään laitaan jossa tekee sen 3 maalia 9 syöttöä. Johan tässä on mennyt monta kautta ilman näyttöjä. Myttynen ei tule tekeemään 20 pistettä liigassa ensi kaudella, se on varma.

Tuppurainen vaikuttaa videoiden perusteella jopa paremmalta kuin aiempina vuosina. Tulee rikkomaan piste-ennätyksensä, ennustan.

Edit: laitoin muuten sulle yv:tä vetoamme koskien eilen, vastaatko siihen.
 

Ch4InS4w

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #49 Tuomas Pihlman
Edelleenkin odotan mieheltä tuloksia ja niistä olen vinkunut. Miksei Matias sitten saa vaikkapa Perrinin paikkaa Tuppuraisen ja Abidin viereltä? Tungetaanko tässä kohtaa kaikki syyllisyys valmentaja Virtasen suuntaan kun ei anna tarpeeksi Myttyselle? Kyllä, voidaan tunkea, mutta missä kohtaa Myttysen pitää lunastaa paikkansa? Onko ne tämänkin illan "sysipaskat" pelurit syynä ettei mitään irronnut?

Saat teilata minut vapaasti, mutta tuskin ihan väärää puuta huudan ruikuttaessani Myttysestä. Mikä lopulta tämän hetkisestä tulee muuttumaan kauden alkuun mennessä? Potentiaali-korttia pelaan itse edelleen, mutta ovatko nämä paskapelit sitten väärä mittari?
Edelleenkään en tajua mitä tuloksia odotat keskimäärin nelosketjun peliaikaa vetävältä Myttyseltä? Ei tässä mitään syyllisiä tartte etsiä. MM on hoitanut oman tänhetkisen roolinsa ihan hyvin niissä peleissä mitä mä olen nähnyt. Jos Virtanen kokee, että joukkue on kokonaisuutena parhaimmillaan noilla roolituksilla, niin sitten se on niin. Ei se kuitenkaan tee Myttysestä hyödytöntä jengille. .. tai miestä joka ei voisi olla hyvä kakkossentterinä. Et vain voi olla hyvä kakkossentteri, jos et koskaan ole kakkossentteri.

Tänään tosiaan Myttysellä oli ainakin kokoonpanojen perusteella ekaa kertaa rutinoituneet ketjukaverit Abidin ja Jaatisen myötä. Tosin sähän oot jo haukkunut noikin kaksi täällä vaikka kuinka monta kertaa, joten tuskin Matiakselta pystyi ketjukavereiden perusteella vaatia tänäkään iltana pinnoja liukuhihnalta. 0+0 oli saldo, mutta muuten en osaa ainakaan itse sanoa esityksestä yhtään mitään. Näitkö sinä ettei MM tarjoillut Ramzille ja Jaatisanalle lukuisia avopaikkoja, joista tuhnut eivät vain saaneet sisään? Jos et, niin mitä helvettiä sä täällä meuhkaat taas Myttysen paskuutta. Ei kiinnosta lukea illasta toiseen tekstitv-analyysejä.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Tuppurainenhan johtaa myös tällä hetkellä ET:n piste- sekä maalipörssiä. Kova on Janin paluu ollut, ihan huikeessa vireessä ja maalintekotaito on omiin silmiini kehittynyt vielä rahtusen viime näkemästä. Ihailin myös käsien taitoja jo Bratislava pelissä Synergialla. Pariin otteeseen nätisti vei pelaajia kahville.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Edelleenkään en tajua mitä tuloksia odotat keskimäärin nelosketjun peliaikaa vetävältä Myttyseltä?. Et vain voi olla hyvä kakkossentteri, jos et koskaan ole kakkossentteri.

Odotan näyttöjä tuloksien muodossa. Edelleenkin tulen miestä seuraamaan lasini silmillä Liigan alussa kun olen koko kauden kanavapaketin hommannut. Tulen myös tietyt pelit paikan päällä näkemään.

Tänään tosiaan Myttysellä oli ainakin kokoonpanojen perusteella ekaa kertaa rutinoituneet ketjukaverit Abidin ja Jaatisen myötä. Tosin sähän oot jo haukkunut noikin kaksi täällä vaikka kuinka monta kertaa, joten tuskin Matiakselta pystyi ketjukavereiden perusteella vaatia tänäkään iltana pinnoja liukuhihnalta. 0+0 oli saldo, mutta muuten en osaa ainakaan itse sanoa esityksestä yhtään mitään. Näitkö sinä ettei MM tarjoillut Ramzille ja Jaatisanalle lukuisia avopaikkoja, joista tuhnut eivät vain saaneet sisään? Jos et, niin mitä helvettiä sä täällä meuhkaat taas Myttysen paskuutta. Ei kiinnosta lukea illasta toiseen tekstitv-analyysejä.

Otan oleellisen kritiikkisi vastaan tästä viestistä. Muuten jauhat hävytöntä paskaa, mutta olen itsekin ollut pikkupoika joskus isosti. Peace.

Myttynen voi vastata odotusarvoihinsa ihan milloin tahansa. Peliaikaa tämä aikamme uusi Crosby tarpeeksi tuskin saa, mutta jaetaan sitä silti. Mielestäni Jessen syntymää edeltävä kuukausi on mainio linjaus. Vai onko? On, jos pääsee pelaamaan Allun, Nessun sekä terroristin kanssa.

Vittuilut sikseeen, palataan asiaan jos Myttynen lunastaa tasoaan millään mittarilla. Ps. Ei pahaa verta, peace.
 

Ch4InS4w

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #49 Tuomas Pihlman
Odotan näyttöjä tuloksien muodossa. Edelleenkin tulen miestä seuraamaan lasini silmillä Liigan alussa kun olen koko kauden kanavapaketin hommannut. Tulen myös tietyt pelit paikan päällä näkemään.
Hyvä homma. Me ollaan ihan samoilla linjoilla, odotan myös näyttöjä tulosten muodossa. Jos peliaikaa tulee sen verran kuin nyt on keskimäärin tullut, niin sellaista vähintään viittätoista pistettä. Sillä odotusarvolla kuuden matsin pisteettömät putket eivät ole mitään harvinaisuuksia joten en lähde vielä niiden takia homottelemaan Matiasta twitterissä. #vitunpaska

Otan oleellisen kritiikkisi vastaan tästä viestistä. Muuten jauhat hävytöntä paskaa, mutta olen itsekin ollut pikkupoika joskus isosti. Peace.

Myttynen voi vastata odotusarvoihinsa ihan milloin tahansa. Peliaikaa tämä aikamme uusi Crosby tarpeeksi tuskin saa, mutta jaetaan sitä silti. Mielestäni Jessen syntymää edeltävä kuukausi on mainio linjaus. Vai onko? On, jos pääsee pelaamaan Allun, Nessun sekä terroristin kanssa.

Vittuilut sikseeen, palataan asiaan jos Myttynen lunastaa tasoaan millään mittarilla. Ps. Ei pahaa verta, peace.
En mä kyllä mitään hävytöntä paskanjauhamista omista viesteistäni havainnut. Vähän kärjistin kieltämättä mutta Abid ja Jaatinen on ihan pasoi t. zay "folke" west ps. vitsi ei ole kuitenkaan täysin moottorisahan omakeksimä.

Ja kiitti rauhantoivotuksista mutta koska mieleni ei tunne nykyisellään käsitettä rauha niin tyydyn heittämään vastatoivotukseksi onnea naisjahtiin. Toivottavasti tärppää jonka jälkeen tajuat ettei ihmeiden aika ole ohi. Myttysenkään kohdalla. .. mutta jos ei niin kelaillaan yhdessä sitä erästä italialaista sananlaskua: "mies voi rakastaa elämänsä aikana montaa naista mutta...", minkä jälkeen on hyvä havahtua siihen etteihän tässä suinkaan olla tyhjin käsin jääty vaikka joskus elinkautiselta tuntuukin. Samalla puolella, samalla puolellahan tässä kunnes kuolema meidät erottaa.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Paha tappio turneen kannalta. Praha ei kuitenkaan ole ollut niitä vahvimpia joukkueita. No pinna sieltä kuitenkin tuli. Myttysestä voisi itse sanoa sen veran, että tuossa tämänhetken roolissa ei voi oikein mitään odottaa ja ei hänelle vaan ilman vammoja sellaista isompaa roolia löydykään. Putonee kokoonpanosta kun kausi alkaa. Näin veikkaan.

Mainostetaan tänne myös hieman, että avasti mestis osioon ketjun siitä, että miksi Akatemia ei tunnu kiinnostavan jengiä. Eli kaikki JYPin mieliset sinne kertomaan mielipiteensä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleenkään en tajua mitä tuloksia odotat keskimäärin nelosketjun peliaikaa vetävältä Myttyseltä?
Pelipaikka ja -aika asettaa tietenkin raamit sille, millaista tulosta on syytä odottaa, mutta kyllähän nuo Jonnen viime kauden runkosarjassa tekemät 7+12=19 näyttää, että kyllä sen voi nelosessakin tehdä. Ja täytyy muistaa, että Jonnen tapauksessa kukaan ei ole puhunut pelaajasta, josta voi tulla vielä vaikka mitä - ei ainakaan tosissaan. Mutta Myttysen ympärille on asetettu monen taholta suhteellisen koviakin odotuksia. Nuo Jonnen viime kauden pisteet voisi olla hyvä haaste, mutta myös minä uskon ettei tuo tule rikkoutumaan.
 

Ch4InS4w

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #49 Tuomas Pihlman
Pelipaikka ja -aika asettaa tietenkin raamit sille, millaista tulosta on syytä odottaa, mutta kyllähän nuo Jonnen viime kauden runkosarjassa tekemät 7+12=19 näyttää, että kyllä sen voi nelosessakin tehdä. Ja täytyy muistaa, että Jonnen tapauksessa kukaan ei ole puhunut pelaajasta, josta voi tulla vielä vaikka mitä - ei ainakaan tosissaan. Mutta Myttysen ympärille on asetettu monen taholta suhteellisen koviakin odotuksia. Nuo Jonnen viime kauden pisteet voisi olla hyvä haaste, mutta myös minä uskon ettei tuo tule rikkoutumaan.
Kyllä, ja Jonne pelasi kevätkauden parasta hokiaan koskaan mutta siitä huolimatta veti viimeiset kymmenen peliä runkkarista tehoilla 0+1. Siinä sitä perspektiiviä sille millaisia jaksoja tuloksellisesti hyvin tehoilevillekin nelosketjun kavereille usein tulee. Pelkistä tilastoista ei siis näin lyhyen harkkakauden perusteella kannata vetää oikeastaan minkäänlaisia johtopäätöksiä siitä täyttääkö se Myttynen hyvin edes sen nelosketjun sentterin roolin. Tänä kautena mun mielestäni riittää se, että MM parantaa selkeästi viime kaudesta ja vetää roolinsa hyvin, oli se sitten mikä tahansa. Siinä noi Jonnen pisteet ovat kieltämättä varsin hyvä lähtökohtainen mittari. Koko JYP-uraa katsoen taas on selvä pettymys, jos mies ei koskaan pysty nousemaan vähintään sinne mestarisuosikin erinomainen kolmossentteri/hyvä kakkossentteri -tasolle.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleenkään en tajua mitä tuloksia odotat keskimäärin nelosketjun peliaikaa vetävältä Myttyseltä? Ei tässä mitään syyllisiä tartte etsiä. MM on hoitanut oman tänhetkisen roolinsa ihan hyvin niissä peleissä mitä mä olen nähnyt. Jos Virtanen kokee, että joukkue on kokonaisuutena parhaimmillaan noilla roolituksilla, niin sitten se on niin. Ei se kuitenkaan tee Myttysestä hyödytöntä jengille. .. tai miestä joka ei voisi olla hyvä kakkossentterinä. Et vain voi olla hyvä kakkossentteri, jos et koskaan ole kakkossentteri.

Tänään tosiaan Myttysellä oli ainakin kokoonpanojen perusteella ekaa kertaa rutinoituneet ketjukaverit Abidin ja Jaatisen myötä. Tosin sähän oot jo haukkunut noikin kaksi täällä vaikka kuinka monta kertaa, joten tuskin Matiakselta pystyi ketjukavereiden perusteella vaatia tänäkään iltana pinnoja liukuhihnalta. 0+0 oli saldo, mutta muuten en osaa ainakaan itse sanoa esityksestä yhtään mitään. Näitkö sinä ettei MM tarjoillut Ramzille ja Jaatisanalle lukuisia avopaikkoja, joista tuhnut eivät vain saaneet sisään? Jos et, niin mitä helvettiä sä täällä meuhkaat taas Myttysen paskuutta. Ei kiinnosta lukea illasta toiseen tekstitv-analyysejä.

Liitynpä seuraan. En eilistä peliä nähnyt, vain tilastot. Vaikea on tilastojen perusteella Myttystä kehua? Varsinkin kun mies ei puolustuspäässä loista, syynä heikohko kaksinkamppailupelaaminen.

Matiaksesta ei ole kakkossenteriksi ennekuin saa voimaa tarpeeksi että voi edwd vähän suojata kiekkoa. Toinen vaihtoehto on että pitää saada nopeutta, tähän en vaan usko. Kakkossenterillä pitää olla jokin selkeä vahvuus.

Miika Lahti on niin paljon edellä, että miksi täällä yritetään saada Matiaksesta kakkossentteri?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pelkistä tilastoista ei siis näin lyhyen harkkakauden perusteella kannata vetää oikeastaan minkäänlaisia johtopäätöksiä siitä täyttääkö se Myttynen hyvin edes sen nelosketjun sentterin roolin. Tänä kautena mun mielestäni riittää se, että MM parantaa selkeästi viime kaudesta ja vetää roolinsa hyvin, oli se sitten mikä tahansa.

Ällekirjoitaneelt korkki kiinni ja yritetään tänään kirjoittaa vähän edes tolkullista tekstiä.

Kyllä se vain jossain kohtaa täytyy tilastojakin katsoa jopa Myttysen kohdalla ja vetää johtopäätöksiä. Myttynen ei ole eikä tule olemaan mikään nelosketjun rouhija ja siksi hänen tuleekin lunastaa paikkansa kärkiketjuista. Tähän auttaa kummasti se jos esittää jotain ansaitakseen paikkansa(esim. tehopisteet). Vähäinen peliaika on useimmiten paskahousujen tekosyy millä kaunistellaan sitä ettei oma suosikkipoika pysty väläyttelemään tarpeeksi ansaitakseen isompaa roolia. Markus Nenonen on näyttänyt mitä tarkoittaa mahdollisuuden hyödyntäminen.

Myttysen pitää tällä kaudella parantaa aika helvetisti otteitaan saadakseen jatkoa tässä organisaatiossa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Lingköping-matsin hienot maalit saivat taas itseni ajattelemaan, miksi ihmeessä Elitserieniä pidetään yleisesti SM-liigaa kovempana sarjana, vaikka kilpailumuotoisissa matseissa toteutuneet tulokset eivät juurikaan tue olettamaa.

Tätä väittämää olen ihmetellyt myös sillä perusteella, että SM-liigasta semihyvien, ei siis parhaiden, pelaajien joukkoon lukeutuneet kaverit ovat menestyneet Ruotsin puolella paremmin.

Peli on hiukan erilaista, Ruotsista tulee enemmän NHL-pelaajia jne... Silti, kaikki muu spekulaatio paitsi keskenään urheilemalla tuotetun datan perkaaminen on toisarvoista.

Sorry offtopic.
 

Ch4InS4w

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #49 Tuomas Pihlman
Ällekirjoitaneelt korkki kiinni ja yritetään tänään kirjoittaa vähän edes tolkullista tekstiä.

Kyllä se vain jossain kohtaa täytyy tilastojakin katsoa jopa Myttysen kohdalla ja vetää johtopäätöksiä. Myttynen ei ole eikä tule olemaan mikään nelosketjun rouhija ja siksi hänen tuleekin lunastaa paikkansa kärkiketjuista. Tähän auttaa kummasti se jos esittää jotain ansaitakseen paikkansa(esim. tehopisteet). Vähäinen peliaika on useimmiten paskahousujen tekosyy millä kaunistellaan sitä ettei oma suosikkipoika pysty väläyttelemään tarpeeksi ansaitakseen isompaa roolia. Markus Nenonen on näyttänyt mitä tarkoittaa mahdollisuuden hyödyntäminen.

Myttysen pitää tällä kaudella parantaa aika helvetisti otteitaan saadakseen jatkoa tässä organisaatiossa.
Täytyy täytyy, mutta se on edelleenkin vitun eri asia millaisella otoksella sitä analyysiä pelkkien tilastojen perusteella on suollettava vaikka kuinka olisi seuraa kohtaan lojaali ja luotettava. Oon kuullut että positiivisuus on perseestä, mutta yltiönegatiivisuus ei johda mihinkään hyvään. Tässä sulle karkea "vedetään negatiivisia johtopäätöksiä pelkistä tilastoista"-ABC:

Ykkösketjulainen:
- otos 1 ottelu saldolla 0+0 ja +/- 0. Vaikea kehua, järjetöntä haukkua.
- otos 5 ottelua 0+1 ja +1. Vaikea kehua. Kritiikkiä voi jo alkaa heittämään, mutta näitä jaksoja tulee jopa ekiperrineille.
- otos 25 ottelua 3+4 ja +2. Vaikea kehua, helppo toivottaa äkkiä vittuun mestarisuosikin ykkösketjusta.

Nelosketjulainen.
- otos 1 ottelu 0+0 ja -1. Vaikea kehua, järjetöntä haukkua.
- otos 5 ottelua 0+0 ja -5. Vaikea kehua. Kritiikkiä voi jo alkaa heittämään miinusten takia, mutta pelaaja voi olla vielä mitä tahansa täyden paskan tai erittäin hyvän nelosketjulaisen väliltä.
- otos 25 ottelua 1+2 ja -10. Vaikea kehua, helppo toivottaa farmiin mestarisuosikin nelosketjusta.

Miika Lahen plusmiinussaldo viime kauden runkosarjasta: -2. Voi ei... luulin, että Rambo on tässä liigan eliittiä. Otetaan takas kaikki ne kehut hyvän puolustusosaamisen suhteen. Markus Nenonen. Hyvin tosiaan vetänyt Perrinin ja Tuppuraisen kanssa... muiden kanssa saldo tältä kesältä hurja 0+0, mutten mä Nenosen esityksiä muidenkaan rinnalla epäonnistuneiksi sanoisi. Mähän en ole tainnut missään väittää, että Myttyselle kuuluisi tällä hetkellä isompi rooli. Olen vain toivonut erilaisia ketjukokeiluja, mutta myös ymmärrän jos niitä ei tapahdu edes silloin vaikka MM esittäisikin erinomaisia pelejä. Joukkueen peli kokonaisuutena on ollut sen verran hyvässä kunnossa.

Joojoojoo, Myttyseltä on heikot näytöt tuloksellisesti viime kaudeltakin. Alkukaudesta haki paikkaansa joukkueessa ja kun viimein alkoi löytää sen, loukkaantui. Ei se tietenkään poista MM:n viime kauden huonoutta, mutta antaa paljon enemmän tietoa kuin pelkkä sokea tilastojen tuijottaminen. Antakaa jouluun asti aikaa miehen saadessa pelata terveenä ja jos homma ei ala siihen mennessä toimimaan - ja tarkoitan tässä nyt roolinsa hyvää suorittamista - niin allekirjoitan haukkunne silloin. Ja mitä tohon nelosketjun rouhija -juttuun tulee, niin mä olen käsittänyt ettei Virtasen JYPissä välttämättä ole niin perinteisiä sellaisia. Siksi toi "MM:llä ei ole käyttöä kuin kärkiketjuissa" -läppä saa mut vain zZZZZzzZZzzZz-haukottelemaan ja mähän vasta heräsin. Tosta viestin viimeisestä virkkeestä samaa mieltä, mutta arvioin asian kokonaisuuden, en yksittäisten pelien perusteella. Ei tää oo mikään vitun sprintti.

Aika helvetin hyvin ovat asiat, jos suurinta keskustelua aiheuttaa mies joka ei edes ole ollut heikko lenkki, mutta onhan se joidenkin aina jostain päästävä valittamaan. Tää on hupaisaa että se toistuu suunnilleen joka matsin jälkeen. Siinä missä Myttysen on ansaittava paikkansa ylemmistä ketjuista, niin miehen on tehtävä niin myös koko organisaatiosta. Ei jannua huvikseen mukana roikoteta.

ps. tosin viime kaudella MM teki kahdeksassa ET-matsissa 2+4. Peliesityksistä muuten en muista mitään. Patsashanketta vireille!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös