JYP-veskarit kaudella 2016–2017

  • 160 718
  • 1 019

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän ei ihan pidä paikkaansa. Ne yhdet U18-kisat oli huikea. Vai eikö se ole kova paikka.

Tosijuttu on, ettei viime keväänä HIFKiä vastaan riittänyt Tarkkikaan. Eikä olisi riittänyt kukaan Liigan veskareista tod.näk.
Vaikka Veinin suoritukset odotuksiin nähden ovat ailahdelleet, kyseessä on nuori jäbä.

Saattaa olla, ettei koskaan NHL-pelaajaa tule, mutta mitä sitten. Vähän malttia nyt. Veini tulee pelaamaan tällä kaudella monta hyvää peliä.
Vaikka en ole Vehviläistä tuominnutkaan ja olen tämän viestin kanssa pitkälti samaa mieltä, niin vastailen silti. Veinillä yksinkertaisesti on lyhyeen uraansa nähden erittäinkin paljon helppoja päästettyjä maaleja. Vaikka nuorten kisojen Kanada-pelistä ja Puljujärven mailalla räpylän nostamisesta ynnä muusta voi olla montaa mieltä, niin ei se todellakaan ole yksittäistapaus. Kyllä, viime kaudella oli monta hyvää peliä ja HIFK:ta vastaan kenttäpelaajilta ei tullut juuri minkäänlaista apua, mutta sitten kausi päättyi pronssipeliin, jossa kolmannen erän kahden maalin johto menetettiin kolmeen peräkkäiseen totaalihörppäyksen.

Tämän jälkeen odotettiin, että josko kesätauko tekisi terää ja uuden kauden myötä vanhat haamut saataisiin pois kummittelemasta, niin - töttöröö - jo ensimmäisessä pelissä kaksi ilman maskia b-pisteen takakaarelta lähtenyttä vetoa uppoaa sisään - toinen etukulmasta ja toinen längistä. Eikä tahti ole toistaiseksi siitä muuttunut, vaan ensin tryoutilla oleva Tuokkola on varmemmilla otteillaan ottanut ykkösvahdin paikan, enkä usko että Ruusun vahva debyyttikään varsinaisesti Vehviläisen itseluottamusta nostatti. Aikanaan pelatut U18-kisat olivat ilman muuta kova paikka, mutta epäilisin, että tällä hetkellä tilanne on vielä kovempi. Nyt pitäisi jättää ne helpot maalit pois ja vetää pidempi jakso niin, että kaikki päästetyt ovat niitä pakin jaloista kimmonneita tai takatolpalta tyhjiin -osaston maaleja, jolle oikeasti ei voi mitään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No tänäänhän se sitten nähdään Ruusun pään kestävyys vähän tiukemmassa paikassa.
Mukava nähdä Ruusua näin pian uudelleen askissa, mutta tiukasta paikasta en tiedä. CHL:n arvostus tuntuu olevan samaa luokkaa harjoitusotteluiden kanssa ja pohjilla on 4-0 johtoasema, niin kauhean tiukasta paikasta en lähtökohtaisesti puhuisi.

Mutta toivotaan, että Make hoitaa homman!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mä olisin varmaan laittanut Veinin maaliin tänään. 4-0 johdossa uskoisin että Veinillä ei ole mitään hätää pelata. Varmaan paljoa parempaa tilannetta stressaavalle maalivahdille ei ole. Ruusun taas olisin antanut näyttää osaamistaan seuraavassa Liigan pelissä jossa vastaan tulee lähtökohtaisesti helpomman genren vastus. Vai voiko olla kenties että Veinin saikku on pidentynyt, ja koska lähtökohtaisesti Veinin piti pelata niin Ruusu perii jälleen Veinin paikan? Sanoiko Ruusu viime pelin jälkeen että Veini olisi ollut flunssassa?

Toisaalta hienoa että kaikkia kolmea maalivahtia peluutetaan nyt. Ihan mielenkiinnolla seuraan tilannetta. Muistaako palstaveljet Liigassa vastaavia tilanteita että peräti kolme vahtia taistelee yhtä aikaa paikasta tolppien välissä?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kannattaisikohan Pekin lopettaa kiekkojen torjuminen päällään? Sehän tekee sitä ihan tahallaan monta kertaa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Nyt ei taas näytä kovin hyvältä valinnalta peluuttaa Ruusua CHL matsissa. Kaikki tuntuu uppoovan
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän tuo "tappio" tänään ruotsissa Ruususta johtunut, mutta jos täälä on väitelty että Vehviläiseltä on mennyt helppoja niin kyllähän tästä CHL matsistakin varmaan semmoisia meni vaikka olihan siellä omaa maskia ja muutakin osassa maaleissa.

Hyvä tilanne kuitenkin joukkueella että kolmosena on maalivahti jonka voi tarvittaessa kutsua ylöspäin jos tilanne vaatii.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Nyt ei taas näytä kovin hyvältä valinnalta peluuttaa Ruusua CHL matsissa. Kaikki tuntuu uppoovan
Miltäs nyt näyttää? Olen aika varma ettei Kenkä näitä pelaavia hatusta arvo, Mikä olisi ollut sinun valintasi maalille? Ihan tollai vaan randomilla joku sinne liigan tilastojen mukaa?
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Miltäs nyt näyttää? Olen aika varma ettei Kenkä näitä pelaavia hatusta arvo, Mikä olisi ollut sinun valintasi maalille? Ihan tollai vaan randomilla joku sinne liigan tilastojen mukaa?

Pekillä olisin itse mennyt. Edellisen CHL matsin perusteella. Välttämättä nuorilla kavereilla ei kuuppa kestä. Onneksi JYP sai sen muutaman tehtyä
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pekillä olisin itse mennyt. Edellisen CHL matsin perusteella. Välttämättä nuorilla kavereilla ei kuuppa kestä. Onneksi JYP sai sen muutaman tehtyä
Niin siis edelleen vaikuttaa siltä, että Ruusu pelasi, koska on ainoa JYP-vahti täydessä kunnossa. Pekillä ilmeisesti pelätään lievää aivotärähdystä ja Veinillä on jotain flunssan tapaista.

Ei tuo matsi Ruusun suoritukseen kaatunut, mutta eipä hänen suorituksensa kovin erikoinen ollut. Ehkäpä tämä palauttaa joitakin kirjoittelijoita maan pinnalle Ruusun suhteen.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin siis edelleen vaikuttaa siltä, että Ruusu pelasi, koska on ainoa JYP-vahti täydessä kunnossa. Pekillä ilmeisesti pelätään lievää aivotärähdystä ja Veinillä on jotain flunssan tapaista.

Ei tuo matsi Ruusun suoritukseen kaatunut, mutta eipä hänen suorituksensa kovin erikoinen ollut. Ehkäpä tämä palauttaa joitakin kirjoittelijoita maan pinnalle Ruusun suhteen.

Itse en ole havainnut sellaista kirjoittelua Ruususta, että pitäisi suuremmin palata maan pinnalle. Ehkä olen vain unohtanut jotain tai lukenut erillaisella suodattimella, koska minulle suurin osa Ruusua koskevasta kirjoittelusta on näyttäytynyt niin, että halutaan nähdä myös Ruusun taso kovemmissa peleissä, jotta sekin kortti tulee varmasti katsotuksi. Ainakin itse olen tätä toivonut ja valmennuksen suunnitelma on vaikuttanut sille, että kaikki kolme maalivahtia saavat reilun mahdollisuuden.

Minulle pelaavan maalivahdin nimi on se ja sama, kunhan kiekot tarttuu ja joukkue voittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en ole havainnut sellaista kirjoittelua Ruususta, että pitäisi suuremmin palata maan pinnalle. Ehkä olen vain unohtanut jotain tai lukenut erillaisella suodattimella, mutta minulle suurin osa Ruusua koskevasta kirjoittelusta on näyttäytynyt niin, että halutaan nähdä myös Ruusun taso kovemmissa peleissä, jotta sekin kortti tulee varmasti katsotuksi. Ainakin itse olen tuota toivonut.

Minulle pelaavan maalivahdin nimi on se ja sama, kunhan kiekot tarttuu ja joukkue voittaa.
Lähinnä viittaan siihen, kuinka jotkut täällä olivat heti Ruusun ensimmäisen liigapelin jälkeen sitä mieltä, että Veinin voisi heittää hiuksista vittuun, kun Ruusu on kaikessa absoluuttisesti parempi. Näin niinkuin hieman liioiteltuna.

Ruusua saa ja pitääkin kehua hienosta suorituksestaan Jukureita vastaan, mutta tämä vertailu Veinin ja Ruusun välillä on ottanut välillä ihmeellisiä käänteitä Ruusun hyväksi.

Siitä täsmälleen samaa mieltä, että ihan sama kuka siellä maalilla on, kunhan kiekot tarttuvat ja joukkue voittaa. Se saattaa hyvinkin olla Ruusu, mutta aika näyttää.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Varmaan voimme tässä ketjussa myös keskustella niistä maaleista jotka olivat teistä "helppoja" eilisessä matsissa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
1) Kiekko muuttaa suuntaa täysin, poikittaissyötöstä vastustajan jalasta (Yonkmanin maali jos jonkun)
2) Tarkka sijoitus läpiajosta ylänurkkaan
3) Jälleen tarkka laukaus Vainion seisoessa täysin Ruusun edessä
4) Kova laukaus siniseltä, maskia välissä ja taas ihan tolpanjuureen

Mä en kyllä suoranaisesti pistäisi yhtään näistä maalivahdin piikkiin, tietysti hyvänä päivänä jonkun voisi poimiakin.

Toisaalta kuten sanoin aiemmin, oikeastaan on ihan sama vaikka välillä joku hörppy mukaan eksyisikin, kunhan niitä ei ala tulla jatkuvasti. Siinähän se henkinen kantti punnitaan, kun kerää itsensä epäonnistumisen jälkeen.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1) Kiekko muuttaa suuntaa täysin, poikittaissyötöstä vastustajan jalasta (Yonkmanin maali jos jonkun)
2) Tarkka sijoitus läpiajosta ylänurkkaan
3) Jälleen tarkka laukaus Vainion seisoessa täysin Ruusun edessä
4) Kova laukaus siniseltä, maskia välissä ja taas ihan tolpanjuureen

Mä en kyllä suoranaisesti pistäisi yhtään näistä maalivahdin piikkiin, tietysti hyvänä päivänä jonkun voisi poimiakin.
Kolmas ja neljäs maali menivät sekaisin, mutta muutoin samaa mieltä. Tosin ehkä tuo kolmas maali, eli kova laukaus sinisen jälkeen meni hieman helposti. Vaikka veto on kuinka kova ja tarkka, niin se kuitenkin tuli melko kaukaa ja ilman maskia. Mistä puheenollen, Vainio teki kyllä aika käsittämättömän näköesteen Ruusulle neljännessä maalia, laukauksen lähtiessä Vainio leikkaa juuri Ruusun edestä ja vielä maalivahdin alueelta.

Tässä vielä linkki kyseisen pelin maalikoosteeseen. Jos jostain pitää kehua CHL:ää, niin ainakin uusintojen kuvakulmien määrästä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmaan voimme tässä ketjussa myös keskustella niistä maaleista jotka olivat teistä "helppoja" eilisessä matsissa.
Yksikään ei ollut erityisen helppo, mutta otettavissa olleita oli. Veinin päästämät "helpot" ovat tällä kaudella olleet aikalailla samaan kategoriaan kuuluvia.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tosin ehkä tuo kolmas maali, eli kova laukaus sinisen jälkeen meni hieman helposti. Vaikka veto on kuinka kova ja tarkka, niin se kuitenkin tuli melko kaukaa ja ilman maskia. ...

Tässä vielä linkki kyseisen pelin maalikoosteeseen. Jos jostain pitää kehua CHL:ää, niin ainakin uusintojen kuvakulmien määrästä.
Näköjään et kuitenkaan katsonut kaikkia kuvakulmia koska siitä olisit nähnyt että kolmannessa maalissa oli edessä liikkuva maski.

Löytyy videolta kohdasta 2.23 eteenpäin.
 

Liitteet

  • eimaskiavai.JPG
    eimaskiavai.JPG
    52,1 KB · kertaa luettu: 323
  • eimaskiakunvetolahtee.JPG
    eimaskiakunvetolahtee.JPG
    138,4 KB · kertaa luettu: 342

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näköjään et kuitenkaan katsonut kaikkia kuvakulmia koska siitä olisit nähnyt että kolmannessa maalissa oli edessä liikkuva maski.

Löytyy videolta kohdasta 2.23 eteenpäin.
No joo, näyttäisi tuossakin oma pakki olevan hieman niinimaa-tyylisesti blokkaamassa vain maalivahdin näkykenttää, muttei kiekkoa. Otetaan aiempi väite takaisin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kannattaa huomioida, että Ruusun silmät ovat sitten hänen nenän yläpuolellaan juuri otsan alapuolella, ei siinä missä kamera on.

En minäkään ihmettele katsoessani Fifty Shades of Greytä että miten se Christian Grey nyt noin huonosti Anastiasian silmät sitoi, kun minä ainakin näen ihan hyvin vielä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös