Juhani Tammisen avautuminen lehdistötilaisuudessa

  • 41 265
  • 212

zorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Jok, Jokerit
Tätä minäkin olen ihmetellyt, Tammisen puheista jää semmoinen vaikutelma, että aktiivisen joukkue saisi tehdä rikkeitä rankaisematta. Samalla hän puhuu lajista niinkuin jostain sirkuksesta. Amerikassa on käsite "spectacular sport", tehdään kaikesta spektaakkelia, tässä Tami on etevä. Samalla tulee kautta rantain, vähän liioitellen sanottuna vaikutelmaa, että yleisö on jotain karjaa, jota pitää houkutella paikalle näillä spektaakkeleilla. Urheilu takasin urheilulle, lätkä lätkäjätkille!! Pelaamalla hyvin, tai ainakin ankarasti yrittämällä saa sen kunnoituksen, joka urheilijalle kuuluukin. Peli pysyy pelinä ja urheilu urheiluna. Tämä näin yksioikoisesti ja hieman kärjistäen esitettynä.
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Esitän tässä nyt vain yleisen kysymyksen: pitääkö ne selvät jäähyt jättää viheltämättä, jos joukkue on muuten aktiivinen? Täällä on nähnyt kaikenmaailman tilastoja joissa osoitetaan kuinka KooKoo ja Sport saavat enempi jäähyjä vaikka ovat aktiivisia. Mitä sitten? Jäähyt vihelletään rikkeiden seurauksena, ei aktiivisuuden tai sen puutteen.

Olen itse erotuomari ja seurannut tälläkin kaudella lukemattomia Sportin pelejä. En ole huomannut räikeitä tuomarivirheitä enkä Sportin sortamista.

Ehkä kannattaisi tuomarilinjan kommentointi jättää väliin, jos on suuri sympatia jompaa kumpaa pelaavaa joukkuetta kohtaan. Varsinkaan jos täällä tuomarilinjaa kommentoivat samat henkilöt jotka joka ottelussa huutavat: "tuomari kuolee matsin jälkeen, tuomari kuolee matsin jälkeen."

Ei tietenkään pidä jättää viheltämättä. Vaikka komemnttisi ei suoraan varmaan mulle ollutkaan, tarkennan vielä kuitenkin että mun pointti ei liittynyt tuomarilinjaan. Riippumatta siitä oliko linja tässä kyseisessä pelissä hyvä tai huono, niin ei tuo Tammisen avautuminen nyt mikään maata mullistava solvauspuheenvuoro kuitenkaan ollut. Vähän olisi voinut siistiä ja sanojaan miettiä, mutta rangaistusta miettiessä olisi kyllä pitänyt ottaa tuo Turtosen provoilu vahvasti huomioon.

Olen kyllä itsekin havainnut Sportilla melkoista kurittomuutta ja välillä välinpitämätöntä asennetta työntekoon. Myönnän, että sympatiat on vahvasti Sportin puolella ja tietty silloin asiat helposti näkee tietyssä valossa.

Mitä tulee noihin tuomari kuolee huutoihin, niin ei kai niitä nyt yksikään tuomari tosissaan ota. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, kun on vaasalaisista ja redarmylaisista kyse. Kun ovat niin hulluja ja riidanhaluisiakin.
 

Rocco

Jäsen
Itse veikkaan vahvasti, että liitolta on tullut tavallaan "ohjeistus" missä pyrittäisiin siihen, ettei valmentajien kommentit tuomareihin saisi vaikuttaa millään tavalla. Tami tunnetusti on jatkuvasti äänessä tuomareiden suuntaan, niin ehkä tässä on taustalla hieman myös sitä ettei vahingossakaan vedetä yhtään Sportin suuntaan. Ikäänkuin vastareaktio.

Sportin peli on aktiivista, mutta se on myös herkästi hajoavaa jollei joku asia toimi. Silloin tulee niitä jäähyjä aika paljonkin. Kyllä Vantaa-pelissä Sportin jäähyt oli lähes kaikki aivan selkeitä, mutta pari mistä ei välttämättä olisi tarvinnut antaa tai vastaavanlaisia mistä Vantaalle ei jäähyjä tullut. Vaikka Sport on aktiivisempi, se myös tulee puolustamaan aktiivisesti, eli takakarvauksesta tulee koukkua, kampitetaan miehiä kun yritetään kiekkoa aggressiivisesti yms.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Esitän tässä nyt vain yleisen kysymyksen: pitääkö ne selvät jäähyt jättää viheltämättä, jos joukkue on muuten aktiivinen? Täällä on nähnyt kaikenmaailman tilastoja joissa osoitetaan kuinka KooKoo ja Sport saavat enempi jäähyjä vaikka ovat aktiivisia. Mitä sitten? Jäähyt vihelletään rikkeiden seurauksena, ei aktiivisuuden tai sen puutteen.

Ei pidä jättää mitään viheltämättä, mutta vihellysten pitää olla tasapuolisia. Luvattoman usein olen nähnyt, että toisella joukkueelle vihelletään esim. koukkaamisesta jäähy, mutta aivan samanlaisesta tilanteesta jätetään vastaavasti toiselta joukkueelta jäähy tuomitsematta. Tasapuolisuutta tuomioihin se riittää ja jätetään tähän mennessä nähty arpominen ja hatusta vedetyt tuomiot pois.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Eihän se ole ongelma, että aktiivisempi joukkue saa jäähyjä rikkeistään. Mutta siitä on tullut suuri ongelma, että alakynnessä olevan joukkueen koukut ja kampit katsotaan usein sormien lävitse. Ilmeisesti tuomarin silmä "turtuu" niihin alakynnessä olevan joukkueen jatkuviin pikkurikkeisiin ja vihelletään vain ne pahimmat pois. Sitten taas kun se aktiivinen joukkue sortuu pikku rikkeeseen, herättää se tumarin huomion heti ja käsi nousee pystyyn.

Toinen suuri ongelma on tuo, kun tumareilla on tapana antaa se tasoittava jäähy toiselle joukkueelle. Tämäkin tietyllä tavalla liittyy yllä olevaan.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eihän se ole ongelma, että aktiivisempi joukkue saa jäähyjä rikkeistään. Mutta siitä on tullut suuri ongelma, että alakynnessä olevan joukkueen koukut ja kampit katsotaan usein sormien lävitse. Ilmeisesti tuomarin silmä "turtuu" niihin alakynnessä olevan joukkueen jatkuviin pikkurikkeisiin ja vihelletään vain ne pahimmat pois. Sitten taas kun se aktiivinen joukkue sortuu pikku rikkeeseen, herättää se tumarin huomion heti ja käsi nousee pystyyn.

Toinen suuri ongelma on tuo, kun tumareilla on tapana antaa se tasoittava jäähy toiselle joukkueelle. Tämäkin tietyllä tavalla liittyy yllä olevaan.

Samaa mieltä. Ja näin ajatellen Tammisen kritisointi aktiivisen pelitavan tappimisesta on ihan aiheellista. Ei välttämättä juuri tuon yksittäisen ottelun perusteella, mutta kokonaisuutena.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eihän se ole ongelma, että aktiivisempi joukkue saa jäähyjä rikkeistään. Mutta siitä on tullut suuri ongelma, että alakynnessä olevan joukkueen koukut ja kampit katsotaan usein sormien lävitse. Ilmeisesti tuomarin silmä "turtuu" niihin alakynnessä olevan joukkueen jatkuviin pikkurikkeisiin ja vihelletään vain ne pahimmat pois. Sitten taas kun se aktiivinen joukkue sortuu pikku rikkeeseen, herättää se tumarin huomion heti ja käsi nousee pystyyn.

Tää on just sitä.

Ja Attekin on vielä hengissä kaiken tuomaroinnin jälkeen. Ok, kyllähän sieltä asiatontakin kannustusta tuomarille tulee, mutta mun mielestä on omituinen lätkäpeli jos ei tuomarille vähintään tarjota silmälaseja katsomon puolelta tai seepralle heiniä. Ja näitä huutoja tulee vuoronperään eri joukkueiden kannattajilta. Jotkut aiheesta, jotkut vaan sen takia että saataisiin tuomarilta kalastettua niitä hyvitysjäähyjä kun oikein mouhotaan vaikka kyseessä olisikin ollut selvä jäähy.
 

Viljuri

Jäsen
Eiväthän edes kovat jääkiekkoammattilaiset voi olettaa harrastustoiminnasta ja Veikkauksen ja valtion subventioilla (~ työtekevien ihmisten verovaroilla) elävästä liitosta samanlaista palvelua kuin mitä yhtiömuodossa toimivalta SM-liigalta!

Koski asia sitten mitä tahansa, myös tuomaritoimintaan liittyen.

Osaltaan autenttisetkin ristiriidat syntyvät siitä, että jotakin yrittävät tahot, kuten Sport ja KooKoo, tuntevat olevansa väärässä seurassa, siinä missä muut vain ovat puuhastelevinaan.

Toisaalta tuomareilla on tietysti näyttöpaikka jokaisessa divarin ottelussa mahdollista liigauraa ajatellen, mutta näytöthän annetaan kabinettien vääntövoimaa ajatellen Lintumäelle ja Jyväskylän klaanille, näin kärjistetynä, joten Tammisella, Kolekilla tai edes liigan puolelta Suhosella tai kumppaneilla on tässä hieman vaikeuksia saada viestiään kuuluville.

Vaikka viestin sisältö pelkistettynä onkin vain ja ainoastaan se, että pelejä olisi tietysti mukavampi pelata ja niitä helpompi voittaa, jos tuomarit suosivat omaa joukkuetta. Tästä ei tule erehtyä, se ja ainoastaan vain se on näiden julkisuuteen saatettujen verbaalisten hyökkäyksien funktio.

Kehityskeskustelut ovat erikseen.

Huomio yksittäisten ottelujen sijasta tulisikin kohdistaa IIHF-sääntöihin, vaikka sääntöjen saattaminen ammattimaiselle tasolle ei koskisikaan Mestistä samoissa määrin kuin SM-liigaa.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
Nyt kuulin Tammisen avautumisen iltasanomien sivuilta.

Ei voi muuta sanoa kuin, että ei kuulosta enää kovin normaalilta. Mielipiteitä voi olla, mutta tuo itsensä esiintuominen ja muiden yläpuolelle nostaminen ei ole minun mielestäni normaalia ihmisen käytöstä.

Minä olen jääkiekkoleijona nro 79 - ei oo enää todellista!
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Ei voi muuta sanoa kuin, että ei kuulosta enää kovin normaalilta. Mielipiteitä voi olla, mutta tuo itsensä esiintuominen ja muiden yläpuolelle nostaminen ei ole minun mielestäni normaalia ihmisen käytöstä.

Ei ole ei, ja jotenkin tuntuu että tuohon mouhkaamiseen vastaajaksi oikea instanssi olisi joku ihan muu taho kuin Suomen Jääkiekkoliitto. Jätetään se nyt kuitenkin arvailujen varaan, ei Jääkiekkoleijonan sielunmaisemaa sovi kyseenalaistaa edes näin nimimerkin suojissa.

Tässä ketjussa on aika paljon hämmentäviä viestejä, joita on tarvinnut oikein tutkailla ajatuksen kanssa että onko siinä arvon palstaveli nyt ihan tosissaan. Siteerattavaa olisi kuitenkin niin paljon, ettei sitä jaksa millään tehdä varsinkaan nyt kesken työvuoroa. Jotain kuitenkin on poimittava:

Tämän hetkistä tilannetta ja vuoden 2005 lopun tilannetta ei voi verrata mitenkään toisiinsa.

Kyllä voi. Tiesihän Tamminen, että liiga on suljettu mutta sanoi tekevänsä työtä niin kauan, kunnes liiga aukeaa ja hän pukkaa Sportin sarjaan. Samat jutut sitoutumisesta, josta jätkä kahmaisi itselleen komeasti rahaa vieläpä uudemmalla Teamwork-painoksella, joka keskittyi tähän Sport-projektiin - joka nyt sitten sattumoisin jäi kesken, kun Tami katsoi saavansa paremmat fyrkat muualta.
No, Tammisen vilpittömyyteen uskoi myös silloinen pj Laaksoharju, joka teki Tamin kanssa uuden sopimuksenkin vain muutamaa viikkoa ennen Kuninkaan lähtöä Sveitsiin. Menneet ovat menneitä, mutta tietynlainen kujanjuoksu kulkee samantyyppisiä latuja kuin hieman yli kolme vuotta sittenkin.

Kanssakirjoittajien kanssa olen samoilla linjoilla siitä, että onhan tuo nykyinen tuomaritoiminta ihan syvältä. Hyviä tuomareita on erittäin vähän, jos ollenkaan. Mutta se, että asiaa lähdetään korjaamaan Tammisen tavalla, ei kyllä edistä mitään muuta kuin Juhanin ikiaikaista päämäärää saada vähän huomiota ja ehkä hiukan päteäkin siinä sivussa. Bonjour d`amour, c`est la vie!
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kyllä voi. Tiesihän Tamminen, että liiga on suljettu mutta sanoi tekevänsä työtä niin kauan, kunnes liiga aukeaa ja hän pukkaa Sportin sarjaan. Samat jutut sitoutumisesta, josta jätkä kahmaisi itselleen komeasti rahaa vieläpä uudemmalla Teamwork-painoksella, joka keskittyi tähän Sport-projektiin - joka nyt sitten sattumoisin jäi kesken, kun Tami katsoi saavansa paremmat fyrkat muualta.
No, Tammisen vilpittömyyteen uskoi myös silloinen pj Laaksoharju, joka teki Tamin kanssa uuden sopimuksenkin vain muutamaa viikkoa ennen Kuninkaan lähtöä Sveitsiin. Menneet ovat menneitä, mutta tietynlainen kujanjuoksu kulkee samantyyppisiä latuja kuin hieman yli kolme vuotta sittenkin.

Alkuun on pakko tarkentaa aikaisempia kirjoituksiasi. Tarkoititko ihan tosissasi, että nyt on samanlaisia merkkejä ilmassa kuin vuoden 2005 lopulla? Eli Tami olisi lähdössä ennen tämän kauden loppua Sportista pois?

Tami ei ole lähdössä Sportista pois ennen tämän kauden loppua. Siitä minä olen varma. Tämän illan pelistä päästyäni tv:n ääreen oli TV1:n urheiluruudussa pelivälähdys Sport-Jokipojat ottelusta. Päähuomio kiinnitettiin kuitenkin Tamin aitioon, jossa mukana oli myös V-P Ketola. Hyvä tunnelma tuntui aitiossa olevan. Sport ja Mestis saivat jälleen loistavaa mainosta Tammisen ansiosta. Vielä, kun Sportille jäi mahdollisuus runkosarjan voittoon yli 4000:n katsojan edessä, on todettava, että Tami on saanut jälleen Vaasassa kiekkokansan liikkeelle ja omalle puolelleen.

Sinänsä hyvä, kun tulit Ässät-kannattajana tänne kertomaan mielipiteesi Tammisesta. Sait hyvää keskustelua aikkaan ja muutaman hyväksyvän ja ymmärtävän kommentin kirjoituksiasi kohtaan. Tätä vaan lisää!
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Sinänsä hyvä, kun tulit Ässät-kannattajana tänne kertomaan mielipiteesi
Sori OT. Jätäppä Siffa vaikka alkuun nämä pois, niin sitä myöten kanssakirjoittajat voivat pikkuhiljaa antaa myös enemmän painoarvoa ja kunnioitusta teksteillesi. Ei aina tarvitse provosoida esim. jonkun kannattamaan joukkueeseen tai henk.koht. asioihin vedoten. Huonoja argumentointi keinoja nämä, osoittavat vain tietämättömyyttä jos tälläisiä keinoja tarvii käyttää omien mielipiteiden pöngittäjänä.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Ei voi muuta sanoa kuin, että ei kuulosta enää kovin normaalilta. Mielipiteitä voi olla, mutta tuo itsensä esiintuominen ja muiden yläpuolelle nostaminen ei ole minun mielestäni normaalia ihmisen käytöstä.

Jos pystyy kuulemaan myös muuta kuin sen leveilyn, niin ymmärtää että kyllä Tamminen aika paljon asiaa myös puhui. Monille reisille tulemiseen riittää se että Tamminen on avautunut ja saa tulla tänne siitä kertomaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Sori OT. Jätäppä Siffa vaikka alkuun nämä pois, niin sitä myöten kanssakirjoittajat voivat pikkuhiljaa antaa myös enemmän painoarvoa ja kunnioitusta teksteillesi. Ei aina tarvitse provosoida esim. jonkun kannattamaan joukkueeseen tai henk.koht. asioihin vedoten. Huonoja argumentointi keinoja nämä, osoittavat vain tietämättömyyttä jos tälläisiä keinoja tarvii käyttää omien mielipiteiden pöngittäjänä.

En tarvitse, diablo, sinulta, enkä muiltakaan Sport-"kannattajilta" minkäänlaisia neuvoja tänne kirjoittamiseen. Niillä ei tule olemaan mitään vaikutusta, joten voit lopettaa ohjaamisesi minun suhteeni tähän. Tämä sama saman tien myös A-pisteelle tiedoksi. En minä tarvitse kenenkään kunnioitusta kirjoituksiani kohtaan.

Pyysin Ässät-kannattaja ensiolta kysymykseeni vastausta. Toistan sen: "Olitko tosissasi siinä, että Tamminen eroaisi ennen tämän kauden päättymistä Sportin päävalmentajan tehtävistä"?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Onpa venähtänyt pitkäksi tämäkin ketu. Kertoo todella paljon niin tämä kutju, kuin julkisen mediankin kirjoitukset (esim. Iltasanomat, Iltalehti tänään taas) Tammisen näkyvyydestä ja kiinnostavuudesta mediassa.

Turha tulla kenenkään tätä kieltämään. Jos kieltää, samalla myöntää.
Sinulle, joka jo mietit vastapalloon vetäsyä yksi kysymys. Miksi sitten luet ketjua, Juhani Tammisen avautuminen... jos ko. herran edesottamukset eivät kiinnosta? Niinpä!

On meillä herra ja hidalgo penkintakana. Hienoa, kun noin mielenkiintoinen ja ammattitaitoinen valmentaja on juuri meidän valmentaja.

Ai niin. Kahvit piti käydä tiputtamassa herralle. ;)
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Sinänsä hyvä, kun tulit Ässät-kannattajana tänne kertomaan mielipiteesi

En tarvitse, diablo, sinulta, enkä muiltakaan Sport-"kannattajilta" minkäänlaisia neuvoja tänne kirjoittamiseen

Joo, ei pidä minunkaan puolestani olla huolissaan, sillä nämä kaksi viestiä ja niihin liittyvä kerronnallinen jatkumo kertovat riittävästi siitä, missä jossain näppäimistön takana mennään.

Pyysin Ässät-kannattaja ensiolta kysymykseeni vastausta. Toistan sen: "Olitko tosissasi siinä, että Tamminen eroaisi ennen tämän kauden päättymistä Sportin päävalmentajan tehtävistä"?

Ja Vaasan seudun todennäköisesti vankkumattomin (?) Aurinkokuningas-fani saakin sen nyt, kun työvuoro ei ole estämässä sitä tärkeintä aktiviteettia, eli sisällöntuotantoa jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle.
Kyllä olin ihan tosissani siinä mielessä, että pidän sitä kolmen vuoden takaisiin tapahtumiin viitaten ihan täysin mahdollisena. Tosin, nyt taitaa vaan olla niin että toisaalta Tamin kurssi ja suosio valmentajana on ihan eri osastoa kuin kolme vuotta sitten; se Vaasan-mission romuttanut keikka Zurichiin taisi vaan omalta osaltaan vauhdittaa sitä (mutta hyvää kuukausiliksaa sieltä Sveitsistä tuli!). Ja kun esimerkiksi Tammisen värikkäät ajanjaksot Oulussa ja Porissa on käyty oikein ajan kanssa läpi, ovat ne kerryttäneet Jääkiekkoleijonasta sen sorttista pääomaa ja tietoa suomalaisten kiekko-osaajien keskuudessa, ettei Tami välttämättä ihan ensimmäisenä ole puhelinnumerolistan kärjessä, kun haetaan täyttäjää vapaalle vakanssille - on mies sitten miten kielitaitoinen jääkiekkoaatelinen tahansa.

Summa summarum: pidän jopa todennäköisenä, että Tamminen nähdään Sportin puikoissa tämän kauden lopussakin, kun markkinatilanne nyt on kiekkobisneksessä mikä on - puhumattakaan nyt siitä tietystä markkina-arvosta. Se onkin sitten vänkä nähdä, mitä tapahtuu jos liiganousua ei nyt jostain syystä tulekaan.
 

Anze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maple Leafs, Jukurit.
Sport ja Mestis saivat jälleen loistavaa mainosta Tammisen ansiosta. !

Aijaa.. Mun mielestä Sport ei saanut mitään erityisen hyvää mainosta saatikka loistavaa. Huonokin julkisuus täyttää katsomot, kaikkien halutessa nähdä moinen elävä, mielestäni sirkuspelle.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Jos pystyy kuulemaan myös muuta kuin sen leveilyn, niin ymmärtää että kyllä Tamminen aika paljon asiaa myös puhui.

Sen verran on Lintua kompattava, että kaiken tuon meuhkaamisen taustalla oli kyllä myös ihan asiaakin. Ulosanti oli vain pahasti harkitsematonta möykkäämistä ja tamimaiseen tapaan itseään jalustalle nostavaa puhetta. Silti sieltä rivien välistä on kuultavissa se pikkuhitunen totuutta suomalaisen jääkiekkoilun tilasta. Väärä paikka ja pohjimmainen syy oli perusteeton tällaiselle avautumiselle. Oikeasti niitä syitä on ollut useasti aikaisemmin tällä kaudella kun tällaisen avautumisen olisi voinut tehdä. Näitä pelejä Sport on myös hävinnyt.

Sen verran Tamille propseja, ettei tehnyt tällaista temppua jonkun surkean tappiopelin jälkeen vaan silloin kun oma joukkue voitti jäällä selvästi 4-muna.

Ei mulla oikeasti mitään asiaa ollut.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Summa summarum: pidän jopa todennäköisenä, että Tamminen nähdään Sportin puikoissa tämän kauden lopussakin,

Kiitos vastauksestasi. Tämän käsityksesi halusin nähdä.

Tamin CV:hen voidaan palata jossain muussa yhteydessä. Tärkeintä juuri nyt Sport-kannattajalle on se, että hän valmentaa Vaasan Sportia. Joukkue luottaa valmentajaansa ja on 100%:sti Tamin ja Sportin takana. Kevät näyttää, mihin se riittää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos vastauksestasi. Tämän käsityksesi halusin nähdä.

Tamin CV:hen voidaan palata jossain muussa yhteydessä. Tärkeintä juuri nyt Sport-kannattajalle on se, että hän valmentaa Vaasan Sportia. Joukkue luottaa valmentajaansa ja on 100%:sti Tamin ja Sportin takana. Kevät näyttää, mihin se riittää.

Kuten olen kirjoittanut, Suhosen kiukuttelut lehdistötilaisuudessa haittaavat Ässien keskittymistä, samoin Tammisen kiukuttelut haittaavat Sportin keskittymistä.

Väittäisin kokemuksesta, että tämän tyyliset lausunnot eivät ainakaan lisää joukkueen luottamusta valmentajaansa.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Kiitos vastauksestasi. Tämän käsityksesi halusin nähdä.

Kiva, jos siitä oli apua. Hienosti olit muuten katkaissut sitaatin siitä pilkun kohdalta, mutta luotan palstaveljien lukutaitoon.

Kuten olen kirjoittanut, Suhosen kiukuttelut lehdistötilaisuudessa haittaavat Ässien keskittymistä, samoin Tammisen kiukuttelut haittaavat Sportin keskittymistä.

Väittäisin kokemuksesta, että tämän tyyliset lausunnot eivät ainakaan lisää joukkueen luottamusta valmentajaansa.

Suhosen ja Tammisen avautumisissa on toki paljon samankaltaisuuksia, mutta muutama aika olennainen ero. Suhonen ei ole koskaan viitannut Poriin lauseessa malliin "ennen kuin mä jätän tän saatanan kaupungin", ei ole nostanut esille omaa - sellainenkin Alpolta löytyy - Kiekkoleijona-taustaansa (vaikka Apellekin on taatusti yksi jos toinen tuomari kuin tuomaritarkkailijakin v/ttuillut, ja varmasti on tullut matkan varrella aiheellistakin kuittia kuten nyt epäilisin tulleen Tammisellekin) saati sitä, kuinka paljon ihmisiä yleensä kiinnostaa se että Suhonen seisoo penkin takana. Tai miten Suhonen toimii hänkin YLE:n kommentaattorina, mutta eipä siitä Apen ole koskaan tarvinnut julkisesti avautua.

Ei sillä, ei varmaan Alpollakaan egoista se maailman pienin ole, mutta kyllä Tamminen on tällä sektorilla ihan omaa luokkaansa. Tietoa ei ole, mutta uskaltaisin heittää valistuneen arvion siitä, että myös pelaajien suhteessa Suhoseen vrt. Tammiseen on tämän takia jonkinmoinen ero. Ei muuta, piste.

EDIT: Pahoittelut nimimerkkisekaannuksesta toisessa lainauksessa
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Voisit ensio muokata vielä toiseenkin kertaan viestiäsi. Vihje: lue Ässät-kannattaja TosiFanin viesti ensin tarkkaan.
 

Anze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maple Leafs, Jukurit.
Joukkue luottaa valmentajaansa ja on 100%:sti Tamin takana.

Höpö höpo, älä kirjoita koko ajan faktatietona omia arvelujasi. Tyylisi on oikeasti aika kyllästyttävä, vaikka yritänkin ymmärtää suurta faniuttasi. Toivoisi kuitenkin jotain kunnioitusta kanssa lukijoitakin kohtaan, tuo paatos menee yli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös