Juhani Tammisen avautuminen lehdistötilaisuudessa

  • 41 261
  • 212

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Mun mielestä taas on hienoa, että kaivellaan vanhoja asioita ja jätetään juttuja ns. hampaan koloon. Näistähän ne jännitteet seurojen ja fanien välille syntyvät. Samalla tavalla kuin "kaikki vaasalaiset" vinkuvat siitä 04-05 finaalisarjasta, niin "kaikki kuopiolaiset" käyvät heti perään itkemässä sitä, että meitä pitäisi arvostaa ihan oikeasti. Nyyh! No, Sportin taloudenpidosta ei konkurssi-Kalpan faneilla ole ollut pariin vuoteen mitään konsultoitavaa.

Sinänsä tuo 04-05 finaalisarja oli kypsää kauraa. Olisi tietysti ollut kiva nähdä ehjä Sport tuossa sarjassa. Sporthan pelasi tiukan Jukurit -sarjan jälkeen todella siipirikkona. Mutta laajemmin tarkasteltuna Kalpan voitto ja liiganousu oli looginen lopputulos. Siellä oli konkan jälkeen tehty pitkäjänteisesti työtä pohjan rakentamiseen, kun taas täällä sportilaiseen tapaan yritettiin liiganousua enemmän hetitässäkaikkimulle -tyyliin.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Minua eniten huvittaa, mistä seuroista näitä kannattajia on tullut tänne jostakin valittelemaan/itkemään: Ässät, Tappara, TPS... Kun katsoo Liigan sarjataulukkoa, niin ymmärtää mistä on todellisuudessa kyse.

He pelkäävät!

Vaikka tää sivuaakin vain välillisesti aihetta "Juhani Tammisen avautuminen", niin vastataan silti: joo, kyllä varmaan pelätäänkin erilaisia asioita tahoillamme - tippuminen Mestikseen tai häviäminen Vaasan Sportille (tai millekään muullekaan Mestis-joukkueelle) tällä kaudella ei kuulu niihin. Never say never, mutta pelejä paikan päällä nähneenä voin sanoa, että siinä saa vettä virrata aika monissa joissa varsin runsaasti, jos tällä kaudella SM-liigajoukkue häviää yhtään ottelua liigakarsinnoissa. Eikä teidän siellä Vaasassa pidä pelkäämän, että se joukkue olisi edes mikään noista mainituista kolmesta jos alkukevään kuntopuntari antaa asiaan ollenkaan osviittaa.

Mutta jos heitetään joukkoon vähän Tamia, niin hänen näkökulmastaan varmasti meitä pelottaisi... (ja hetken päästä meitä varmasti pelottaisikin, kun tätä olisi kuunneltu hetkisen ajan)
Takala, jonka mä hoisin tuolta Ässistä tänne, suvereeni pelaaja, Pohjanmaan mies, heittää kiekkoa ristikulmaan, Sihvonen menee siihen pehmeillä käsillään, kiss kiss, Heikkinen heittää viivasta maalille viiiiiuuuu ja Takala pehmeillä käsillään tällää kiekon häkkiin ja pistää Porin, missä mäkin oon ollut valmentajana ja toimitusjohtajana / Turun, missä mä oon nostanut TuTon liigaan ja tiputtanut mun kasvattajaseuran, tepsin, playoffseista kun oon ollut itse behind the bench, jääkiekkoleijona #79, ice hockey lion seventy-nine, penkin takana / Tampereen, missä mä oon vetänyt suvereeneja yritysluentoja, isoja yrityksiä, big companies / hiljaiseksi. Sport liigaan, dream come true, piste. My fuckingratulations, the winner takes it all.

Keula takaisin tielle nyt.

Erinomainen neuvo useammallekin Sport-fanille. Melkoisesti siellä tuntuu nyt olevan tuota kuplintaa. Ei ole toki sanottu, etteikö Sportia vielä lähivuosina liigassa nähtäisi, mutta kyllä mä melkein voin luvata pyöräileväni Porista Vaasaan kesälomallani jos sellainen tämän kauden päätteeksi tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Kyllä. Varsinkin Titaanit-Sport-ottelun tuloksen nähtyään he ovat suorastaan kauhuissaan.
Katsovat muita tuloksia ja näkevät, että Sport on tällä hetkellä kovakuntoisin joukkue, onnistunut kääntämään tappiot voitoiksi tiukissa peleissä, häviöt tullut lähinnä häntäpään joukkueita vastaan. He alkavat pelätä, jos heidän oma seuransa joutuisikin karsintaan ja siellä olisikin Tammisen Sport vastassa. Mitä tahansa voi tapahtua, kun Kiekkoleijona #79 on vastassa. Pitää käydä Sport-keskustelualueen puolella dissaamassa joukkuetta, valmentajaa ja kannattajia. Kertovat, että heidän joukkueensa voittaa suoraan neljässä ottelussa. Pitää käydä kannustamassa muita, jotta joku muu joukkue pääsisi "karsintaan", koska siinä vaiheessa liigaseuran kannattajilla ei ole enää mitään pelättävää vaikka häviäisivät karsinnat.

PS. Ei Röglella ollut kovin kummoinen joukkue verrattuna Moraan, mutta niin vain kaatoivat Moran ja meni Elitserieniin... Oman seudun pojilla mentiin.
PS2. Ei tarvitse ottaa liian tosissaan
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Minua eniten huvittaa, mistä seuroista näitä kannattajia on tullut tänne jostakin valittelemaan/itkemään: Ässät, Tappara, TPS... Kun katsoo Liigan sarjataulukkoa, niin ymmärtää mistä on todellisuudessa kyse.

He pelkäävät!

Oh boy... Ellei kansannousun tai maanvyörymän kaltaista ihmetta tapahdu, SM-liigakarsinta on 4-0 tai 4-1 liigajengille oli tanssipari sitten mikä tahansa. Vaasassa taidetaan nyt olla hiukan kaffella.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Vaikka sydän sykkiikin kiivaasti kotkapaitojen puolesta, niin täytyy olla realisti. Mestis -mestaruus ja liigakarsinnat ovat tällä jengillä saavutettavissa. Liigakarsinnoissa jokainen voitto olisi bonusta. Miksi näin? Sport häviää liigan häntäpään jengeille lähes jokaisella merkittävällä pelillisellä osa-alueella, kuten esim. ykkösketju tai hyökkäävät ketjut, yv -peli, ykköspakkipari (jotka pelaavat isoja minuutteja). Maalivahtipeli kestää vertailun ja av -peli osittain. Av -pelin merkitystä tosin heikentää liigajengien kovat ykkösyv:t.

Ja tämä sama vertailu koskee muitakin mestisjengejä. Kovalla hurmoksella, tsempillä, joukkuehengellä voidaan 1-2 kotipeliä viedä, mutta that`s it. Mutta, mutta, mutta....tästä huolimatta näen sieluni silmin ension veivaamassa kohti Vaasaa. Voin luvata, että tulen matkan varrelle tarjoamaan urheilu...eh...sporttijuomaa :)
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Niin, eiköhän se karsinta tule olemaan 4-0 riippumatta mikä Mestisjoukkue sinne pääsee.

Tässähän on kuitenkin kyse siitä, että ajan mittaan tasoero kaventuu liigan jumbon ja Mestiksen kärjen välillä. Mutta luultavasti tämän kevään karsintatulos antaa hyvät naurut suljetun liigan puolustelijoille.

Ihan kuten KalPa oli liigassa naurunaihe vielä vuosi sitten, vaan ei ole enää. Useat palstalaiset ovat vain niin lyhytkatseisia, että luulevat ettei mikään muutu nykyisestä. Vuoden tai kahden päästä tilanne voi olla jo aivan erilainen.

Mutta siis tämän hetkisiä joukkueita vertailemalla ymmärrän varsin hyvin sen, että liigan puolella ei pahemmin murehdita karsintoja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, eiköhän se karsinta tule olemaan 4-0 riippumatta mikä Mestisjoukkue sinne pääsee.

Tässähän on kuitenkin kyse siitä, että ajan mittaan tasoero kaventuu liigan jumbon ja Mestiksen kärjen välillä. Mutta luultavasti tämän kevään karsintatulos antaa hyvät naurut suljetun liigan puolustelijoille...

Tämä muuttuu, kun jostain Mestis-seurasta löytyy visionääri, jonka johdolla lähdetään tekemään pitkäjänteistä työtä junioripuolen kautta. Tärkeitä olisi nousta ympäristön ykkös harrastukseksi ja tätä kautta seura pysytyy houkuttelemaan lahjakkuudet lajin pariin. Lisäksi tarvitaan hyviä valmentajia, jotka ovat valmiita sitoutumaan seuraan. Tätä kautta löytyy pohja edustukselle ja kun tähän hankitaan kentällinen SM liigapelaajia, hyvä valmentaja ja huippu maalivahti, SM liiga kutsuu.

Toinen vaihtoehto on paikallinen miljonääri, joka haluaa harrastaa jääkiekkoa. Tällöin ainoa ehto on pitää Tamminen kaukana seurasta...
 
Viimeksi muokattu:

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Siinä on kaksi hyvää esimerkkiä TosiFanilta.

En näe mitään syytä, miksei esim. noilla keinoilla voisi saada kilpailukykyistä organisaatiota ja joukkuetta esimerkiksi Joensuuhun, Kouvolaan tai Vaasaan. Juuri sen takia karsinta tulee järjestää joka vuosi, jotta varmistetaan se, että liigassa tosiaan pelaa parhaat joukkueet ja että sieltä myös putoaa pois ne jotka eivät urheilullisesti pärjää.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
ensio *reps*. No joo, siis jos nyt Ässät niin alle tasonsa pelaisivat, että ylipäätään karsintaan joutuisivat niin kyllähän siinä Kilpeläinen, Määttä, Savinainen, Kivenmäki, Tähtinen ja kumppanit naureskelisivat jo pukukopissa meidän Heikkiselle, Erholtzille, Takalalle, Pruddenille ja Jämsälle - ja ei siinä mitään, ihan syystäkin varmaan.

Se nyt ei kuitenkaan ihan noin vaan ole se karsintakaan. Tahdon ja taidon pitää yhdistyä. Ei siinä tarvita Ässiltä kuin pieni panikki tai muu asennevaikeus niin mestisjengi pistää sarjan seitsemänteen peliin. Me vaasalaiset sen hyvin tiedämme, heikommille on tullu hävittyä enemmän kuin usein.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Asiahan on juuri noin, kuinka TosiFani ja Shearer kirjoittavat. Ensin pitää pistää perustat kuntoon mm. juniorityötä, taloutta ja olosuhteita myöden. Suljettu liiga on todella pahasti hidastanut mestisseurojen kehitystä kaikilla osa-alueilla. Siksi pitäisi saada lupaus siitä, että liigakarsinnat tai avoin liiga pysyvät ainakin 4-5 vuoden ajan. Tänä ajanjaksona mestisjengit voivat pitkäjänteisemmin kehittää itsestään varteenotettavia liigakandidaatteja.

Toisaalta ymmärrän osittain Vaasan näkövinkkelistä myös "yhdellä rysäyksellä liigaan" -ajattelun. Vaasassa ja Pohjanmaalla on piilevää potentiaalia liiganousua ajatellen. Tällöin tuo potentiaali voisi purkautua esim. kilpahallin laajennuksena, "löysän" rahan kanavoitumisena liigakiekkoon sekä uusina yhteistyökumppaneina. Taloudellinen taantuma lyö myös omat mausteensa tähän soppaan. Vaasan alueen taloudellinen tilanne on moneen liigapaikkakuntaan verrattuna hyvällä mallilla. Taantuma kirpaisee varmasti myös Sportia, mutta ei ehkä niin kovasti kuin jotain liigajengejä.
 

jaska47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelottaa niin perkeleesti !

Niksille tiedoksi !

Kyllä vain pelottaakin niin perkeleesti. Tänäänkin tullut kuset housuihin jo kolmesti, on se Sportti ja Tamminen vaan niin pelottava sakki!
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Siinä tapauksessa suosittelen Teenan suojat ja pikainen ajanvaraus lääkärillä. Onhan tämä kuitenkin vaan jääkiekkoa.

Voihan se olla niinkin että joku muu joukkue joutuu/pääsee karsintaan. Pelataan ensin runkosarja loppuun ja pudotuspelit.
 

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
Tammisen avautuminen

..itse asiaan taas.

Tässä olen nyt miettinyt, että mitähän tuon Aurinkokuninkaan sanomisista olisi mieltä ja olen päätynyt seuraaviin ajatelmiin:

a) Prinsiipit tässä tulvassa olivat enemmän kuin kohdallaan. Tuomarityöskentely, varsinkin nyt 2 tuomarin kanssa on johtanut siihen, että kentällä ei oikein kukaan tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei. Hyvänä esimerkkinä viime Jokipojat-LeKi -ottelu. Siinä pillipiiparit viheltivät vähän mitä sattuu. Pelaajistakin (molempien joukkueiden) huomasi jo, että "ei nyt jumalauta tämmöistä..."

Tuomarityöskentelyä PITÄÄ kommentoida, yleensä palautetta vain tuppaa tulemaan negatiivisessa sävyssä

Ja ihan vain lauantai-illan huumaa välittääkseni katsokaa täältä Jokipojat-LeKi -kooste ja tuomaritoiminnan komeuksia ajassa 1:05 (Karlssonin maali hylätään, kun pilli soi liian nopeaan) ja ajassa 2:05 -> 2 jäähyä, Karlssonilta lyödään kiekko pois napauttamalla mailan varteen ja toinen het'perrään Ahtoselle kun LeKin pelaaja kaatuu omiin jalkoihin. Tosin jälkimmäisessä tapauksessa toinen päätuomari tuli ja sanoi Kososelle, että eihän nyt noin voi viheltää. Tosin vastaavanlaisesta tilanteesta Jokipoikien pelaaja jo istui 1. erässä 2 minuuttisen...

Eli, hyvä että edes JOKU noille ärähtää edes joskus.

b) Ja kukapa ei voi taas väittää, että media ja yleisö on kiinnostunut Sportista/Mestiksestä kun täällä pyörii yksi persoona, jääkiekkoleijona numero sejase, joka latelee kommentteja jotka ovat todellakin paljon mielenkiintoisempi kuin nämä "Pelattiin hyvä peli, tuomaritoiminnassa olisi ollut vähän toivomisen varaa ja tästä mennään päiväkerrallaaneteenpäin ja naapurinkissallaonpaksutposket ja lip lap..."

c) Tamin kuvioissa mukana olo kirvoittaa Sport- ja Kalpafanit taas jälleen kerran tukkanuottasille 4 vuotta vanhoista asioista, vaikka Tami ei itse ole tätä asiaa millään tavalla tähän ketjuun otsikoidussa aiheessa kommentoinut.

Hyvät veljet, tulossa on kaikkien aikojen Mestis-kevät. Piste.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös