Juhamatti Aaltonen Helsingin Jokereihin!

  • 269 843
  • 973

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mutta kun Aaltonen on juurikin SE MIES jonka näitä pelejä pitäisi ratkaista vaikka sillä pelkällä henkilökohtaisella panoksellaan. Mutta jos ja kun on kuitenkin yksi joukkueen heikoimmista jälleen kerran niin onhan se nyt kumma jos ei tästä saa kritiikkiä esittää, eikö?
Saa esittää kritiikkiä, mutta mielestäni se olisi hedelmällisempää, jos perusteluina käytettäisiin jotain muutakin kuin sitä, ettei tullut pisteitä ja että saa palkkaa x euroa. Miksei Joensuu, Regin, Kapanen, Jormakka, Pelletier, Sallinen, Kennedy &co ole yhtälailla NIITÄ MIEHIÄ joiden pitäisi nämä pelit ratkaista? Mielestäni Aaltonen ei ollut tänään "heikoimpia" pelaajia pelillisesti, ei todellakaan.

edit. Ja ymmärrän toki, että tämä on pelin jälkeistä vitutusta ja senkin, että vitutus on helpointa kanavoida yksilöön, joka ei omaa persoonaa tyydytä.
 

faro

Jäsen
En tiedä miten tätä pitäisi perustella... Siellä oli tänään jotain kolme pelaajaa, jotka sai niitä pisteitä. Ei se ole pelkästään pisteistä kiinni, ja niissäkin on otettava huomioon koko ketjun ja koko joukkueen peli. Ei Aaltonen pelannut tänään sen huonommin kuin Jokerit pelasi. Tämän lisäksi on huomioitava, että siellä jäällä on toinenkin joukkue.
No kun Aaltonen ei tuo sinne kentälle mitään muuta kuin ne pisteet ja kun niitä ei tule, lisäarvo on pyöreä nolla. Parhaiden pitäisi olla parhaita, mutta Aaltonen on tällä hetkellä siellä huonoimpien joukossa. Ja palkkaa saa sen 700 000 euroa.

Ei Aaltonen ainoa alisuorittaja toki ole, mutta näen, että minulla on Aaltosen ketjussa oikeus kritisoida miestä ilman että alan höpisemään muista epäonnistujista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
näen, että minulla on Aaltosen ketjussa oikeus kritisoida miestä ilman että alan höpisemään muista epäonnistujista.
Totta kai on, fair and square! Toisaalta kun kyse on myös siitä, että Jokerit epäonnistuu nyt pelistä toiseen kaavamaisesti (eli samalla tavalla) kollektiivina, niin vertailua on mielestäni hyvä tehdä. Esimerkiksi Kozun (kahdesta syöttöpisteestään huolimatta) pelasi huonon pelin.
No kun Aaltonen ei tuo sinne kentälle mitään muuta kuin ne pisteet ja kun niitä ei tule, lisäarvo on pyöreä nolla.
Tästä uskallan olla todella paljon eri mieltä. Aaltonen toi tänäänkin hyökkäysalueelle variaatioita ja yhden uhkan. Lisäksi hän oli tänäänkin kiekkovarma.

Se, mistä itse annan kritiikkiä Aaltoselle, liittyy koko ketjuun. Torpedon kaltaista painiryhmää vastaan kannattaisi pelata paljon vähemmän suoraviivaisesti, kun ketjussa ei ole juuri yhtään lihaosastoa. Se on ihan hyvä, että Joensuu ajaa maalille, mutta tuossa ketjussa kannattaisi pitää kiekkoa paljon enemmän kuin mitä nyt on nähty. Kennedy on aivan liian köykäinen ollakseen Aaltosen laituripari, joten Salliselle kertyy liian iso duuni hoitaa sentterinä myös ainoan tilantekijän roolia. Tällöin kiekko menetetään helpohkosti etenkin kun pyrkimys on liian suoraviivaisesti kohti todella torpedo-kansoitettua maalia. Aaltosenkin olisi siis pitänyt pyrkiä pitämään kiekkoa ja pelata paljon toiseen aaltoon jnejne. Tekisi taas mieli korostaa hyökkäyspelaamisen ajoitusta suhteessa tilankäyttöön.

(Tämä siis HAHP:sta)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Itse olen kuulunut koko ajan Aaltosen puolustelijoihin, mutta kyllä hän on ollut hyvin pitkälle Jokereiden kuva game 1:n jälkeen. Pelokasta hiihtelyä. Alistettuna ja kaukana mukavuusalueeltaan.
 

Gemondo

Jäsen
Saa esittää kritiikkiä, mutta mielestäni se olisi hedelmällisempää, jos perusteluina käytettäisiin jotain muutakin kuin sitä, ettei tullut pisteitä ja että saa palkkaa x euroa. Miksei Joensuu, Regin, Kapanen, Jormakka, Pelletier, Sallinen, Kennedy &co ole yhtälailla NIITÄ MIEHIÄ joiden pitäisi nämä pelit ratkaista?

Voi olla että olen sitten elänyt jossain omissa harhoissani mutta olen käsittänyt että Aaltosta kuvaillaan usein esimerkiksi adjektiiveilla "ratkaisija", "kevään mies" ja "tähtipelaaja". Ja jos runkosarjassa hänestä ei ole juurikaan yksittäisiä otteluita lukuunottamatta hyötyä Jokereille, niin olen päätellyt että näissä ratkaisevissa peleissä olisi sitten Aaltosen paikka ansaita liksansa, mutta ei kai sitten. Esimerkiksi Jormakan, Pelletierin, Sallisen, Kennedyn &co en ole olettanutkaan ratkovan näitä pelejä. Enkä usko että heitä on siksi seuraan hankittukaan. Onko Aaltonen sitten? Uskoisin että on.

Mielestäni Aaltonen ei ollut tänään "heikoimpia" pelaajia pelillisesti, ei todellakaan.

Mutta kun Aaltosen tulisi olla yksi niistä parhaista. Aivan kuten Reginin, Karlsonin, Kozunin ja Larseninkin. Ei se auta yhtään että onnistuu välttämään ottelun heikoimman pelaajan tittelin.

edit. Ja ymmärrän toki, että tämä on pelin jälkeistä vitutusta ja senkin, että vitutus on helpointa kanavoida yksilöön, joka ei omaa persoonaa tyydytä.

Minulla ei ole Aaltosta vastaan mitään henkilökohtaista, ole hyvä ja keksi vielä yksi uusi selitys Aaltosen perusteettomalle kritiikille.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos nyt muihin ykköskorin pelaajiin vertaa Aaltosta niin voihan niitä tehopisteitäkin verrata. Kuka muu kärkikuusikosta ja yv-pelaajista vetää edelleen kiikareilla tässä sarjassa? Paljon kritisoitu Kozunkin tänään 0+2 paskalla pelillä. Kyllä se juhiskin voisi pisteen tai pari tehdä vai pitääkö Reginin ketjulta vaatia vielä tuplasti lisää tehoja tähän sarjaan? Ilmeisesti pitäisi koska toi mätisäkki ei kyllä tee pienintäkään elettä joukkueen voittamisen eteen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kozunin ketjussa on sentteri ja Joensuu, Aaltosella kavereina Sallinen ja Kennedy. Kyllä Aaltonenkin luultavasti tuossa ketjussa jonkun vahinko syötön saisi.

Ei sillä kyllä Aaltoselta pitäisi saada paljon enemmän kuin ollaan saatu.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Kozunin ketjussa on sentteri ja Joensuu, Aaltosella kavereina Sallinen ja Kennedy. Kyllä Aaltonenkin luultavasti tuossa ketjussa jonkun vahinko syötön saisi.

Tähän täysin sama. Ylivoimakin olisi heti varmasti vaarallisempaa kun siinä olisi Reginillä kaverina Aaltonen, eikä tuo turhake Kozun, joka tuhoaa koko ketjun ja ylivoiman.

Regin ja Aaltonen ovat tällä hetkellä ainoat hyökkääjät, jotka saavat hyökkäysalueella jotain aikaiseksi.
 

Gemondo

Jäsen
Kozunin ketjussa on sentteri ja Joensuu, Aaltosella kavereina Sallinen ja Kennedy. Kyllä Aaltonenkin luultavasti tuossa ketjussa jonkun vahinko syötön saisi.

Ei sillä kyllä Aaltoselta pitäisi saada paljon enemmän kuin ollaan saatu.

Miksi Aaltonen pelaa siellä alemmissa kentissä? Kenen syy?
 

Grafix

Jäsen
Itse olen kuulunut koko ajan Aaltosen puolustelijoihin, mutta kyllä hän on ollut hyvin pitkälle Jokereiden kuva game 1:n jälkeen. Pelokasta hiihtelyä. Alistettuna ja kaukana mukavuusalueeltaan.

Tai oikeastaan Aaltonen hiihtelee juuri mukavuusalueellaan, eli pelin ulkopuolella. Välillä voisi ottaa niitä mustelmia, muutaman ylimääräisen potkun ja olla siellä pelin ytimessä tekemässä duunia.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
On ollut huono. On ollut sitä pari kautta. Toki muutama hetki on ollut, että peli on kulkenut ja hienoja maaleja on tullut. Mutta tolla liksalla tilastojen ja peli-ilmeen tulisi olla aivan eri luokkaa. Pettymys!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tai oikeastaan Aaltonen hiihtelee juuri mukavuusalueellaan, eli pelin ulkopuolella. Välillä voisi ottaa niitä mustelmia, muutaman ylimääräisen potkun ja olla siellä pelin ytimessä tekemässä duunia.

Ei. Musta näyttää, että se ei tällä hetkellä haluaisi olla edes kaukalossa, joten ei hiihtele mukavuusalueellaan :)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Miksi Aaltonen pelaa siellä alemmissa kentissä? Kenen syy?
Erkan, Kaskisen ja Virran. Aaltonen oli runkosarjan viimeisen kolmanneksen Jokereiden paras hyökkääjä yhdessä Reginin ja Joensuun kanssa. Koko ajan vaarallinen ja arvaamaton. Ja helvetin tehokas, eritoten ylivoimalla. Tällä hetkellä toi koko ketju on toimimaton, ei yksin Aaltonen.

Aaltonen olisi ehdottomasti pitänyt parittaa voimalaiturin (Sallinen) ja pelintekijäsentterin (Kapanen) kanssa, jos kerran tuota ykköstä ei haluttu rikkoa. Ja ymmärrän kyllä ettei haluttu, joskin Kozun oli runkkarin jälkimmäisen puolikkaan suorastaan turha tuolla paikallaan ylivoimassa. (Tähän sopisi vertaus lockout-kauteen kun porukka jauhoi sitä skeidaa, että Moses teki pisteitä vain Karlssonin ansiosta...)

Mutta kun Aaltosen tulisi olla yksi niistä parhaista. Aivan kuten Reginin, Karlsonin, Kozunin ja Larseninkin. Ei se auta yhtään että onnistuu välttämään ottelun heikoimman pelaajan tittelin.
Tänäänkin noista onnistui vain Larsen, ja onnistui nimenomaan yksilösuorituksien muodossa, ei niinkään joukkuepelaamisen osana, vaikka tokassa maalissa hyvä maski olikin.

Minulla ei ole Aaltosta vastaan mitään henkilökohtaista, ole hyvä ja keksi vielä yksi uusi selitys Aaltosen perusteettomalle kritiikille.
Ei se ole sen kummempi selitys. Se on vain näkyvissä, että tällä hetkellä palstan pettymys henkilöityy selkeästi kahteen pelaajaan enemmän kuin muihin: Karlssoniin ja Aaltoseen. Kuitenkin Jokerit on ennen kaikkea hävinnyt joukkueena Torpedolle. Tarkoitin siis viestilläni, että joukkuepelin toimimattomuutta suhteessa vastustajaan korostetaan vähemmän heti pelin jälkeisessä vitutuksessa kuin niiden pelaajien panosta, joiden koetaan epäonnistuneen eniten.

Voi olla että olen sitten elänyt jossain omissa harhoissani mutta olen käsittänyt että Aaltosta kuvaillaan usein esimerkiksi adjektiiveilla "ratkaisija", "kevään mies" ja "tähtipelaaja".
Taas täytyy nostaa esille Jokerit. Jos kukaan Jokereista ei kykene erottautumaan edukseen tuolla kentällä (ei todella ole, paitsi _ehkä_ Joensuu) niin miten sitä voi olettaa yhdeltä pelaajalta vain noiden epiteettien takia. Ongelma ei siis ole yksin se, ettei Aaltonen ole ollut ratkaisija ja onnistuja vaan se, ettei kukaan ole ollut sitä. Paitsi Larsen melkein tänään. Ei ihme että kävivät telomassa sen.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@V-G- Oon siinä täysin samaa mieltä, että Jokerit on hävinny joukkueena, ei yksin Aaltosen takia. Eikä myöskään Karlssonin takia. Larsen, Regin, Joensuu, Aaltonen on kuitenkin niitä ketkä omalla taidoillaan voi kääntää ympäripyöreän ottelun Jokereille, kuten oli myös tänään. Siihen puoleen taas Aaltosen kontribuutio on täysi nolla ja siitä kritiikki. Koko Aaltosen ketju on ollut täysin paska näissä peleissä ja iso osa siitä menee myös Kennedyn piikkiin. Runkosarjan lopun kentokelit Aaltonen pelasi kuitenkin juuri ton ketjun kanssa, niin enemmän on lupa odottaa. Ja ei se siitäkään ole kiinni etteikö Aaltosella ole hyviä maalipaikkoja ollut. On ollut vähintään riittävästi tässä sarjassa, mutta kun ei vaan kelpaa niin ei kelpaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Siihen puoleen taas Aaltosen kontribuutio on täysi nolla ja siitä kritiikki.
Tässä se katsantokannan ero tulee hyvin esille. Mä näen sen kontribuution tason aina verrattuna muihin pelaajiin. Siis silloin kun puhutaan yksilöistä. Tarkoitan siis sitä mistä olen tuossa aiemminkin puhunut: Aaltosen panosta pitää verrata joukkuetovereidensa vastaaviin, jotta saadaan käsitys kontekstista, eikä arvioida kontekstista irrallaan.

On aivan totta, ettei Aaltonen ole onnistunut pudostuspeleissä, se ei ole mitenkään vaikeaa päätellä. Sen sijaan syitä etsiessä on pakko huomioida se fakta, että kukaan muukaan ei ole varsinaisesti onnistunut näissä peleissä. Jokerit voitti sen game2:n ainoastaan sen ylivoimansa ansiosta, jossa Lajunen ja Larsen onnistuivat maalinteossa alle minuutin välein.

Runkosarjan lopun kentokelit Aaltonen pelasi kuitenkin juuri ton ketjun kanssa, niin enemmän on lupa odottaa.
Aivan totta! Olisikin pitänyt muotoilla tarkemmin, että suhteessa tähän vastustajaan tuo ketju on ollut toimimaton.
 

Gemondo

Jäsen
Erkan, Kaskisen ja Virran. Aaltonen oli runkosarjan viimeisen kolmanneksen Jokereiden paras hyökkääjä yhdessä Reginin ja Joensuun kanssa. Koko ajan vaarallinen ja arvaamaton. Ja helvetin tehokas, eritoten ylivoimalla. Tällä hetkellä toi koko ketju on toimimaton, ei yksin Aaltonen.

Jotenkin herää vain sellainen fiilis että kaikki mahdolliset ja mahdottomat syyt kyllä keksitään miksi Aaltonen ei onnistu. On väärät ketjukaverit, väärä valmentaja, väärä pelityyli, väärä pelitahti, ketjukaverit eivät ymmärrä, valmentajat eivät ymmärrä, fanit eivät ymmärrä, hesalaiset eivät ymmärrä, kukaan ei ymmärrä.
En siis väitä että Aaltonen itse näin ajattelee, ja tuskin ajatteleekaan, vaan että fanit täällä netissä löytävät kyllä syyn aina jostain muualta kuin Aaltosesta itsestään.

Mutta olisiko ihan oikeasti mahdollista että Aaltonen on ihan omilla peliesityksillä ansainnut peliaikansa ja -paikkansa? Ja mikäli hänen pitäisi pelata eri ketjussa tai roolissa tai missä vain, niin onko väärin odottaa että Aaltonen tekisi asian eteen itse joskus jotain?

Aaltonen olisi ehdottomasti pitänyt parittaa voimalaiturin (Sallinen) ja pelintekijäsentterin (Kapanen) kanssa, jos kerran tuota ykköstä ei haluttu rikkoa. Ja ymmärrän kyllä ettei haluttu, joskin Kozun oli runkkarin jälkimmäisen puolikkaan suorastaan turha tuolla paikallaan ylivoimassa. (Tähän sopisi vertaus lockout-kauteen kun porukka jauhoi sitä skeidaa, että Moses teki pisteitä vain Karlssonin ansiosta...)
Ja tämänkaltaisista kommenteista puolestaan minulle tulee vahva epäilys siitä että joidenkin mielestä joukkueen kokoonpanoa rakennettaessa on nimi Juhamatti Aaltonen aina ensimmäinen nimi jonka ympärille kaikki muut pelaajat sijoitetaan. Tosiasia kuitenkin on että Aaltonen ei ole Jokereiden tärkeimpien pelaajien joukossa sitten viime kauden alun. Ja se on ihan Aaltosen oma ansio, ei muiden syy.


Tänäänkin noista onnistui vain Larsen, ja onnistui nimenomaan yksilösuorituksien muodossa, ei niinkään joukkuepelaamisen osana, vaikka tokassa maalissa hyvä maski olikin.

Näin on. Parantaako se sitten jotenkin Aaltosen suoritusta? Ei minusta.


Se on vain näkyvissä, että tällä hetkellä palstan pettymys henkilöityy selkeästi kahteen pelaajaan enemmän kuin muihin: Karlssoniin ja Aaltoseen.

Tämäkin on totta, valitettavasti. Mutta erityisesti Aaltosen osalta siihen on kyllä helposti löydettävä syy, nimittäin peliesitykset suhteessa odotuksiin ja toisten fanien lähes henkilöpalvontaa lähentelevä suhtautuminen Juhamattiin. Halusitpa sinä sitä myöntää tai et.

Karlssoniin kohdistuvan kritiikin uskovan menevän sen piikkiin että vain aniharva tälläkään palstalla todella ymmärtää maalivahtipelistä tuon taivaallistakaan. Tästä syystä maalivahdit saavat jokapaikassa kohtuuttomasti kuraa niskaansa jaKarlsson ei tee tästä poikkeusta.

Kuitenkin Jokerit on ennen kaikkea hävinnyt joukkueena Torpedolle. Tarkoitin siis viestilläni, että joukkuepelin toimimattomuutta suhteessa vastustajaan korostetaan vähemmän heti pelin jälkeisessä vitutuksessa kuin niiden pelaajien panosta, joiden koetaan epäonnistuneen eniten.

On on. En sitä kiistäkkään. Enkä myöskään ole sanonut että tappiot olisivat Aaltosen piikkiin menneet.

Mutta Aaltonen (ja toki moni muukin) olisi voinut ainakin tämänpäiväisen matsin kääntää Jokereille ihan niillä paljon puhutuilla "henkilökohtaisella taidollaan" ja "vaarallisilla oivalluksillaan". No kuinkas kävikään, ei ollut taaskaan Aaltosesta mitään apua.

Taas täytyy nostaa esille Jokerit. Jos kukaan Jokereista ei kykene erottautumaan edukseen tuolla kentällä (ei todella ole, paitsi _ehkä_ Joensuu) niin miten sitä voi olettaa yhdeltä pelaajalta vain noiden epiteettien takia.

Koska se olisi vähän niinkuin se syy miksi Aaltonen pelaa Jokereissa.


Ongelma ei siis ole yksin se, ettei Aaltonen ole ollut ratkaisija ja onnistuja vaan se, ettei kukaan ole ollut sitä. Paitsi Larsen melkein tänään. Ei ihme että kävivät telomassa sen.

Ei tietenkään Aaltonen ole yksin ollut mikään ongelma tai syy Jokereiden peli-esityksiin, toivottavasti ainakaan minun viesteistäni ei saa sellaista kuvaa että olisin tuota mieltä.

Sen sijaan painotan edelleenkin että Aaltoselta pitää voida odottaa jotain konkreettisia tekoja joukkueen eteen varsinkin nyt playoffeissa. Aivan sama vaikka kaveri olisi siellä yksin pelaamassa viittä torpeedoa vastaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei tietenkään Aaltonen ole yksin ollut mikään ongelma tai syy Jokereiden peli-esityksiin, toivottavasti ainakaan minun viesteistäni ei saa sellaista kuvaa että olisin tuota mieltä.
Ei mulla ainakaan sellaista mielikuvaa ole. Lähestyn tätä koko juttua toisenlaisesta näkökulmasta: Peliesitykset ovat tavallaan syy yksilöiden ongelmiin. Käytän esimerkkinä vaikkapa Mosesta ja Reginiä. Kumpikin oli runkosarjassa aivan jäätävän huikea (2000-luvun parhaat sentteri- ja laiturirunkosarjat, väittäisin) mutta pleijareissa homma on tyssännyt. Okei, Moseksella vasta TsSKA:ta vastaan, Minsk-sarjassa oli hyvä.
Sen sijaan painotan edelleenkin että Aaltoselta pitää voida odottaa jotain konkreettisia tekoja joukkueen eteen varsinkin nyt playoffeissa. Aivan sama vaikka kaveri olisi siellä yksin pelaamassa viittä torpeedoa vastaan.
Niin pitääkin! Varmasti hän itsekin odottaa, kuten aivan kaikki muutkin. Aaltoselta ei olla todellakaan nähty niin hyvää peliä, kuin mihin hän kykenee, en halua tästä mitään epäselvyyttä. Tarkoitan vain, että se sama kritiikki pitää antaa koko joukkueelle samasta syystä, vaikka onkin totta että toiset saavat enemmän vastuuta kuin toiset.

Tämän päivän pelin (pelinä) pilasivat rangaistusten määrä ja loukkaantumiset. Liian pitkälle meneviä (sopimustilannetta, esim.) päätelmiä tai päätöksiä en tekisi tämän perusteella.

Laitetaan tähän samaan syssyyn, että ensi kauden joukkueeseen on aivan pakko hommata Joensuun, Huhtalan ja Sallisen lisäksi 2-3 kovaan peliin kykenevää hyökkääjää, jos halutaan välttää tämänkaltaiset pleijarisarjakokemukset.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen vähän ihmetellyt tuota JMA:n hehkutusta ja häneen luotuja odotuksia, sillä eihän hän dominoinut Liigassakaan viime visiitillään. Oli toki yksi Kärppien parhaita pelaajia, mutta silti kokonaisuutena lievä pettymys, vaikka paikkasikin paljon mestaruuden ratkaisseella maalillaan.

Palkka toki kuulostaa hurjalta, joten ymmärrän tietysti kovat odotukset siinä mielessä ja olisin varmasti itsekin pettynyt teidän housuissanne. Pahoin vaan pelkään, että vaikka Aaltosen taitotaso onkin huima syövät muut puutteet kokonaisuutta sen verran, ettei hän välttämättä pysty nousemaan esiin. Outoahan tuo on, sillä tuolla taitotasolla luulisi pärjäävän vaikka missä, mutta kuten on nähty ei se vaan ole niin helppoa. Ottaisin kuitenkin hänet mielelläni takaisin Kärppiin jos vaan palkkapyyntö olisi sellainen, että tämä olisi mahdollista ja mielekästä.

E: Ja kuten sanoin, tappioiden äärellä on toki ymmärrettävää, että tehot 0+0 ärsyttävät eivätkä toki riitäkään.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Runkosarjassa Aaltosen pistekeskiarvo oli hyökkääjistä Reginin ja Kozunin jälkeen paras. Maalikeskiarvo joukkueen paras. Keskimääräiset peliajat Reginillä ja Kossulla siinä 18-20 min per matsi kun Aaltonen pääsi vartin pelaamaan keskimäärin. Runkosarja meni hyvin mielestäni Aaltoselta kokonaisuudessaan.

Playoffeissa ollut huono, ei kahta sanaa. Parantaa täytyy maanantaina.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska se on pelannut paskasti suurimman osan sekä tätä että edellistä kautta.

Runkosarjassa Aaltosen pistekeskiarvo oli hyökkääjistä Reginin ja Kozunin jälkeen paras. Maalikeskiarvo joukkueen paras. Keskimääräiset peliajat Reginillä ja Kossulla siinä 18-20 min per matsi kun Aaltonen pääsi vartin pelaamaan keskimäärin. Runkosarja meni hyvin mielestäni Aaltoselta kokonaisuudessaan.

Viime playoffeissa oli meidän toiseksi paras maalintekijä ja yksi harvoista joka sai tilanteita luotua TsSKA:a vastaan.

Näissä poffeissa ollut huono, ei kahta sanaa. Parantaa täytyy maanantaina.
 
Viimeksi muokattu:

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Kannattaa myös huomioida, että Aaltonen pelaa ns. helppoja minuutteja. Ei pelaa parhaita vastaan, aloittaa usein hyökkäyspäästä, ei pelaa av.

Vituttaa tappio aivan saatanasti, mutta pervolla tavalla vähän helpottaa purkaa sitä tämän velttokullin ketjussa. Hyi saatana mikä pelaaja. Toivottavasti ei tarvitse tämän kauden jälkeen katsoa enää ikinä Jokereissa. Nämä 2 kauttakin olivat jo liikaa.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannattaa myös huomioida, että Aaltonen pelaa ns. helppoja minuutteja. Ei pelaa parhaita vastaan, aloittaa usein hyökkäyspäästä, ei pelaa av.
Just joo. Eli paras maalikeskiarvo ja kolmanneksi paras pistekeskiarvo per matsi runkosarjassa. Mutta ne helpot minuutit. Vastustajatkin huomasivat, että JMA on sysipaska ja peluuttivat vaan ihan paskoja pelaajia Juhiksen ketjua vastaan. Ilmankos niitä maaleja kertyikin. Vai mitä tarkoitit?

Pleijareissa tietty ollut juuri niin hyvä kuin tehot ja ottelutilanne näyttävät. Eli huono.

Mutta jos koko joukkue alisuorittaa niin kohdistan katseeni penkin taakse yksittäisten pelaajien sijaan.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Vai mitä tarkoitit?

Sitä, että kun samassa joukkueessa pelaa KHL:n pistepörssien kärkipaikoilla pitkään keikkunut Kozun ja sisäisen pistepörssin pisteellä tälle hävinnyt Regin samassa ketjussa on aika selvää mitä kentällistä vastaan vastustaja asettaa shut down kenttänsä, jos se on mahdollista. Lisäksi Regin kaapii ison märään aloituksia peleissä ja Reginin ketju aloittaa pelin myös usein omalta puolustusalueelta. Aaltosen kenttää peluutetaan puolestaan paljon hyökkäyspään aloituksissa ja hyvin harvoin puolustuspäässä. Lisäksi Regin pelaa paljon alivoimaa, joten peliaikaa kertyy paljon tämmöisistä minuuteista, kun ei periaatteessa yritetä hakea maalia ( vaikak se onkin aina toivottavaa).

Uskomaton tunne, kun ensiksi saa kaksi vuotta lukea jatkoajasta miten juhis sitten keväällä näyttää vaikkei oikein runkosarjassa kuljekaan. Kun sitten kumpanakin keväänä on sanalla sanoen surkea syyttävät nämä samat nimimerkit sitten Aaltosen heikosta pelaamisesta kaikkea muuta kuin miestä itseään.

Aaltosella ei ole jäällä luonnetta, eikä sydäntä. Mitenkään niin poikkeuksellisen taitava hän ei KHL:n mittapuulla ole, että tuolla olisi mitään käyttöä tämmöisiä kovaa pelaavia joukkueita vastaan.

Kyllä tässä ryssä vie meitä suomalaisten omilla aseille (sikailua lukuunottamatta). Tiivis viisikkopelaaminen, kiekkojen syöminen ja jokaisen kaksinkamppailun vieminen loppuunasti. Jokerit taas näyttää läjältä turhautuneita ja itseluottamuksensa menettäneiltä Ilyoilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös